δεν θέλω να κάνω τον έξυπνο, ούτε είμαι υπερβολικός.
Και γω αγόρασα diesel με τη λογική της οικονομίας των πολλών χλμ, έψαξα δε (ομολογώ περιορισμένα) για dpf και κατέληξα ότι είναι κάτι στη λογική του γνωστού φίλτρου πετρελαίου των αυτοκινήτων ΟΧΙ το ίδιο το dpf κατασκευαστικά και λειτουργικά.
Μάλιστα μου έκανε εντύπωση πως ο πωλητής, αφού γνωριστήκαμε και με είδε 4-5 φορές, επέμενε να παρω βενζίνη και ήθελε να με διώξει από το πετρέλαιο.
Αφού το αποφάσισα άρχισε να με "καθησυχάζει" λέγοντας κάτι αόριστα να βάζω καλό πετρέλαιο, να κάνω που και που μια βόλτα εκτός πόλης για ξεκάπνισμα κλπ και είχε ένα ύφος...ότι "τυλιχτηκα".
Στην πορεία τα έμαθα όλα.
Πετρέλαιο λοιπόν σημαίνει:
1. όχι μικρές διαδρομές
2. όχι σταμάτα σβήνε και ξεκίνα.
3. όχι πάνε στο περίπτερο για τσιγάρα.
4. μη σβήνεις όταν πχ βγαίνεις για τσιγάρα (όπως θα έκανες με το βενζίνης)
5. γενικά όχι χαμηλές στροφές κι ας τραβάει - που τραβάει
6. ξέχνα τα βελάκια που λενε αλλαγή ταχύτητας.
7. ξέχνα την (μεγάλη) οικονομία. Αν σου λέει 3.5 l/100 θα είναι 5 και κάντο 5.5 εσύ για να είσαι ήσυχος.
Το dpf
κάθε τόσο μαζεύει κατάλοιπα τα οποία για να τα κάψει θέλει να είναι ζεστός ο κινητήρας άνω των 600 βαθμών και να κινείται για αρκετή ώρα έτσι ώστε ο εγκέφαλος να καταλάβει ότι μπορεί να το κάνει. Αυτή είναι η παθητική αναγέννηση. Υπάρχει και η ενεργητική που γίνεται όταν μπουκώσει μερικά το φίλτρο και τότε ρίχνει μέσα καύσιμο για να ανεβάσει θερμοκρασία και να γίνει στάχτη και να βγούν τα κατάλοιπα.
Μέχρι εδώ καλά.
Όμως το πότε θα γίνει αυτό το αποφασίζει μόνο του και σε πολλά αυτοκίνητα δεν υπάρχει καν ένδειξη.
Το καταλαβαίνεις από:
α. ψηλότερο ρελαντί
β. ψηλότερη κατανάλωση σε στάση (πχ αντί 0.4 0.7)
γ. δυσκολία στην ανταπόκριση στο γκάζι
δ. λειτουργία βεντιλατέρ πχ στο καταχείμωνο με -1 σα διαολεμένο
ε. επίσης στη στιγμιαία κατανάλωση όταν αφήνεις το γκάζι αντί να δείχνει 0.0 δείχνει κάτι πχ 0.2
τότε.... κάνεις μια βόλτα με ταχύτητα άνω των 70-80 με τρίτη ή τετάρτη, αρκεί να είσαι πάνω από 2000 στροφές.
και....περιμένεις.
μετά από κανα 10λεπτο τέταρτο...θεωρητικά σταματάει
αν δεν το κάνεις, (και είσαι μέσα στην πόλη και πέσει η θερμοκρασία ή οι στροφές ή η ταχύτητα) αναγκάζεται να σταματήσει με το ζόρι και τότε επιστρέφει ή μπορεί να επιστρέψει πετρέλαιο στο κάρτερ αλλοιώνοντας τη σύνθεση του λιπαντικού. Με γνωστές συνέπειες. Αν ανεβεί η στάθμη του πετρελαίου μπορεί να υπάρχουν άλλες συνέπειες που περιγράφονται καλύτερα εδώ
http://www.dpfecocleaning.gr/index.php?act=viewCat&catId=5
αλλά και πιό γραφικά αλλού στο διαδίκτυο.
Η αναγέννηση γίνεται όλο και πιό συχνά ανάλογα με το πόσο μπουκώνει το φίλτρο ή το αν δεν γίνεται η παθητική αναγέννηση, δηλαδή βόλτες εκτός πόλης.
Σε μένα το έκανε στα 1000, τώρα μετά από 1.5 χρόνο το κάνει στα 700 ή και πιό κάτω. Αλλοτε 800... Πολλές φορές δεν το καταλαβαίνεις καν.
Εγώ σημειώνω πλέον κάθε πότε γίνεται.
Υποθέτω όσο πιό συχνά γίνεται τόσο πιό πολύ πρέπει να προσέχεις.
Όλα αυτά ακυρώνουν την όποια διάθεση για οικονομία έχεις εσύ ή μπορεί το ίδιο το αμάξι.
Πχ μπορεί άνετα να πηγαίνει με 5η στην ανηφόρα από τις 1400 και να τραβάει, αλλά....καλό σίγουρα δεν κάνει.
Βελάκια για αλλαγή ταχύτητας ....άχρηστα. Ό,τι πρέπει για καταστροφή dpf. Γεμίσματα και άκουσμα κινητήρα η λύση?
Πιθανόν.
Ευτυχώς ένα πετρέλαιο των 1300-1500 κυβικών σήμερα έχει επιδόσεις δίλιτρου βενζίνης και η οικονομία του είναι σημαντική, αλλά όχι όσο θα ήθελε κανείς.
Τα dpf δεν καλύπτονται από εγγύηση, ούτε από επέκταση εγγύησης.
Κόστος...2000-3000 και βάλε.
Όπως είπε ο αυστραλός στο προηγούμενο βίντεο (που τον βρήκατε φλύαρο) το φίλτρο μπορεί να χαλάσει και από άλλες αιτίες, ακόμα και αν εσύ είσαι εντάξει.
Ή ακόμα και να χαλάσει και να το αλλάξεις και να χαλάσει αμέσως. Είναι τόσο πολύπλοκη η λειτουργία του που κινδυνεύει από ο,τιδήποτε.
Το θέμα είναι ότι κάποια στιγμή οι εταιρείες αποφάσισαν να ρίξουν στην παραγωγή πετρελαιοκινητήρες ίσως για τελευταία φορά και επιστρατεύτηκαν νέες πατέντες που η vag τις έσπρωξε σε άλλους γαλαξίες, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε αυτοκίνητα με πολύ πιο κοντινή ημερομηνία λήξης από αυτήν που περιμέναμε, αλλά και με πάντα τον κίνδυνο ενός "ξαφνικού θανάτου"
Το μόνο παρήγορο είναι ότι όπως έγινε με τους καταλύτες, ήδη έχουν αρχίσει να κυκλοφοράνε ευρέως οι ιμιτασιόν αλλά και οι υπηρεσίες καθαρισμού ή βεβιασμένης αναγέννησης. Ίσως αυτά ρίξουν το κόστος.
Πάντως η χώρα μας πρωτοπορεί (παραδόξως όχι μόνη της) στην αφαίρεση dpf, θεωρητικά όλα τα ταξί euro 5, 6 τα έχουν βγάλει και στα φόρουμ γίνεται καυγάς των "έξυπνων" που τα βγάζουν με τα "κορόιδα με οικολογική συνείδηση" που τα κρατούν, ενώ ως συνήθως την γλυτώνουν οι εταιρείες που έχουν ξεγελάσει συστηματικά το αγοραστικό κοινό.