Επιλογη αυτοκινητου

Η κίνηση είναι ζήτημα γούστου.....
Επίσης το ζήτημα "πάω αργά ή γρήγορα" σηκώνει πολύ συζήτηση.
Οι περισσότεροι νομίζουμε ότι πάμε γρήγορα αλλά πραγματικά δεν έχουμε ιδέα τι μπορεί να κάνουν ακόμα και πολύ πιο ταπεινά αμάξια από αυτά που συζητάμε.....
 
Το τεστ στα βιντεάκια είναι εξωπραγματικο. Σπάνια θα το συναντήσεις. Και αν το συναντήσεις δεν χρειάζεται να πας σαν χανος. Υπάρχει ο τρόπος οπως τελικά περνάει η bmw .
 
δεν τέθηκε ποτέ το θέμα της κίνησης εκτός δρόμου. Πάντα για κίνηση εντός δρόμου ομιλούμε. Επίσης δεν ομιλούμε για την κίνηση στην Αθήνα και γύρω από την πόλη, αλλά στο Βέλγιο και στις γύρω χώρες.

Δεν μπορώ να πω το διάστημα που είμαι Βέλγιο οτι εχω συναντήσει τέτοια κακοκαιρία που να δικαιολογεί 4x4 κίνηση, ίσως γιατί κινούμαι εντός αστικού περιβάλλοντος.

Θα έλεγα οτι η Τρίπολη εχει χειρότερο κλίμα και οδόστρωμα, ειδικά προς Οστρακινα κλπ. Δεν ειναι μόνο το εμφανισιακο για το οποίο κάποιος θα δώσει 40-60χιλ. ευρώ.

Αλλά στη δικιά μου περίπτωση που ακούω για χιόνια και αλλάζω προορισμό, η τετρακίνηση δεν αποτελεί προτεραιότητα, άρα γιατί να την πληρώσω έξτρα;


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Περί αργά - γρήγορα, να σας πω μια όμορφη εμπειρία προ μιας βδομάδας.

Χιόνι που έχει αρχίσει πριν 3-4 ώρες, χαμηλή θερμοκρασία (-5), και ξεκινάει ο φίλος σας για ταξίδι, (αφού έπρεπε να προλάβει αεροπλάνο).

Δρόμος επίπεδος (το 95% της Indiana είναι λες και την έχει στρώσει πατωματζής, δεν υπάρχει ίχνος ούτε καν λόφου), δρόμος σχετικά καθαρός (είχε ήδη περάσει μια αλατιέρα νωρίτερα). Επίσης, αλυσίδες εδώ δεν υπάρχουν, όπως και χειμερινά λάστιχα (νομίζω μάλιστα ότι οι αλυσίδες απαγορεύονται κιόλας). Όλοι κινούνται με all weather.

Ευθεία 20km, μιαμιση λωρίδα ανά κατεύθυνση.

Πάω κι εγώ με 30-40 mph (με το όριο να'ναι στα 55, και να με προσπερνάνε συνεχώς). Το αυτοκίνητο Nissan Altima, μπροστά κίνηση, καινούριο, με καλά λάστιχα κλπ κλπ κλπ.

Κάπου πατάει, λογικά σε κάποια παγωμένη επιφάνεια, και αρχίζει να φεύγει, δε μαζεύεται με τίποτα, και καταλήγουμε όμορφα κι ωραία στα καλαμπόκια. Ευτυχώς δε στουκάραμε πουθενά λόγω άπλας.

Πριν απ'αυτό, εδώ και 1μιση χρόνο που έχω τ'αμαξι, δεν έχει κάνει ποτέ κιχ, σε βροχές, πάγους, χιόνια, στρίβει και ελίσσεται σαν τρένο κανονικά, είναι ζήτημα αν ένιωσα 1-2 φορές όλες κι όλες το ESP να ενεργοποιείται. Εκτός από αυτή τη μοναδική φορά που περιγράφω.




Ηθικό δίδαγμα: αν έχετε να κάνετε με συστηματικά χιόνια, πάρτε το 4WD, Just in case. Μια φορά να σας σώσει, αρκεί.
 
Last edited:
Ποιά Ντίνο; και το λέω αυτό διότι είναι άλλο πράγμα να έχεις τρία διαφορικά τα οποία δουλεύουν και αποσυμπλέκονται όταν υπάρχει λόγος και άλλο πράγμα να έχεις ένα πολυσυμπλέκτη, ο οποίος επλέκει το πίσω ή το εμπρός διαφορικό όταν παρουσιαστεί πρόβλημα. Στην πρώτη περίπτωση το τρίτο διαφορικό λειτουργεί ήδη πριν παρουσιαστεί το πρόβλημα πρόσφυσης στο αυτοκίνητο και μοιράζει τη ροπή εκεί που πρέπει, ενώ στη δεύτερη περίπτωση ο συμπλέκτης δίνει κίνηση και ροπή στον άλλο άξονα αλλά σε σταθερή ροή π.χ. 50-50. Επομένως εκεί είναι που αρχίζει να γυρίζει τρελά ο τροχός με πρόβλημα πρόσφυσης. Το δεύτερο είναι κάτι σαν το esp. Το πρώτο είναι κανονική τετρακίνηση αφού απο 60 40 μπορεί να το αλλάξει σε 15 85.

Μόνο αν το δείς στην πράξη θα εκτιμήσεις τη διαφορά.

Φυσικά σε κάθε περίπτωση ακόμη και η τετρακίνηση που προσφέρει το BMW X1/X3, VW TIGUAN κλπ. είναι καλύτερη λύση σε σχέση με το αποκλειστικά μονοκούνητο VOLVO.

Υστ. Μιλώ πάντα για κίνηση εντός δρόμου.
Υστ. Επίσης το να μιλούμε για αυτοκίνητα 40.000-60.000 ευρώ και το κριτήριο να είναι το αισθητικό άντε και το κιβώτιο μου φαίνεται κάπως....



Δεν έχω μελετήσει τεχνικά πως λειτουργεί το κάθε σύστημα ούτε υπονόησα ότι το xdrive είναι καλύτερο από το quattro, δεν έχω άποψη.


(γιατί αποκλειστικά μονοκουνητο το volvo? τετρακίνητο είναι)
 
Περί αργά - γρήγορα, να σας πω μια όμορφη εμπειρία προ μιας βδομάδας.

Χιόνι που έχει αρχίσει πριν 3-4 ώρες, χαμηλή θερμοκρασία (-5), και ξεκινάει ο φίλος σας για ταξίδι, (αφού έπρεπε να προλάβει αεροπλάνο).

Δρόμος επίπεδος (το 95% της Indiana είναι λες και την έχει στρώσει πατωματζής, δεν υπάρχει ίχνος ούτε καν λόφου), δρόμος σχετικά καθαρός (είχε ήδη περάσει μια αλατιέρα νωρίτερα). Επίσης, αλυσίδες εδώ δεν υπάρχουν, όπως και χειμερινά λάστιχα (νομίζω μάλιστα ότι οι αλυσίδες απαγορεύονται κιόλας). Όλοι κινούνται με all weather.

Ευθεία 20km, μιαμιση λωρίδα ανά κατεύθυνση.

Πάω κι εγώ με 30-40 mph (με το όριο να'ναι στα 55, και να με προσπερνάνε συνεχώς). Το αυτοκίνητο Nissan Altima, μπροστά κίνηση, καινούριο, με καλά λάστιχα κλπ κλπ κλπ.

Κάπου πατάει, λογικά σε κάποια παγωμένη επιφάνεια, και αρχίζει να φεύγει, δε μαζεύεται με τίποτα, και καταλήγουμε όμορφα κι ωραία στα καλαμπόκια. Ευτυχώς δε στουκάραμε πουθενά λόγω άπλας.

Πριν απ'αυτό, εδώ και 1μιση χρόνο που έχω τ'αμαξι, δεν έχει κάνει ποτέ κιχ, σε βροχές, πάγους, χιόνια, στρίβει και ελίσσεται σαν τρένο κανονικά, είναι ζήτημα αν ένιωσα 1-2 φορές όλες κι όλες το ESP να ενεργοποιείται. Εκτός από αυτή τη μοναδική φορά που περιγράφω.




Ηθικό δίδαγμα: αν έχετε να κάνετε με συστηματικά χιόνια, πάρτε το 4WD, Just in case. Μια φορά να σας σώσει, αρκεί.

Εκτιμώ πως το ίδιο θα συνέβαινε και με AWD ;-)
 
Περί αργά - γρήγορα, να σας πω μια όμορφη εμπειρία προ μιας βδομάδας.

Χιόνι που έχει αρχίσει πριν 3-4 ώρες, χαμηλή θερμοκρασία (-5), και ξεκινάει ο φίλος σας για ταξίδι, (αφού έπρεπε να προλάβει αεροπλάνο).

Δρόμος επίπεδος (το 95% της Indiana είναι λες και την έχει στρώσει πατωματζής, δεν υπάρχει ίχνος ούτε καν λόφου), δρόμος σχετικά καθαρός (είχε ήδη περάσει μια αλατιέρα νωρίτερα). Επίσης, αλυσίδες εδώ δεν υπάρχουν, όπως και χειμερινά λάστιχα (νομίζω μάλιστα ότι οι αλυσίδες απαγορεύονται κιόλας). Όλοι κινούνται με all weather.

Ευθεία 20km, μιαμιση λωρίδα ανά κατεύθυνση.

Πάω κι εγώ με 30-40 mph (με το όριο να'ναι στα 55, και να με προσπερνάνε συνεχώς). Το αυτοκίνητο Nissan Altima, μπροστά κίνηση, καινούριο, με καλά λάστιχα κλπ κλπ κλπ.

Κάπου πατάει, λογικά σε κάποια παγωμένη επιφάνεια, και αρχίζει να φεύγει, δε μαζεύεται με τίποτα, και καταλήγουμε όμορφα κι ωραία στα καλαμπόκια. Ευτυχώς δε στουκάραμε πουθενά λόγω άπλας.

Πριν απ'αυτό, εδώ και 1μιση χρόνο που έχω τ'αμαξι, δεν έχει κάνει ποτέ κιχ, σε βροχές, πάγους, χιόνια, στρίβει και ελίσσεται σαν τρένο κανονικά, είναι ζήτημα αν ένιωσα 1-2 φορές όλες κι όλες το ESP να ενεργοποιείται. Εκτός από αυτή τη μοναδική φορά που περιγράφω.




Ηθικό δίδαγμα: αν έχετε να κάνετε με συστηματικά χιόνια, πάρτε το 4WD, Just in case. Μια φορά να σας σώσει, αρκεί.

Αγιο ειχες (οπως τα ειπαμε!). Να πω την αμαρτια μου, γι αυτο κι εγω προτιμησα 4χ4 SUV στο Αμερικα. Αγοραστηκε μετα απο 2 χειμώνες που ξεκιναγε να χιονιζει στη Νεα Υορκη μεσα Νοεμβριου και σταματαγε μεσα Μαρτιου (!). Δυο χρονιες σερι. Βεβαια απο τοτε που αγορασα το αυτοκινητο (Chevy Equinox) δεν μου εχει τυχει τιποτα τρελλο περα απο καποια λιγα χιλιομετρα αργης οδηγησης σε παγωμενο χιονι, οπου το αυτοκινητο δεν καταλαβε τιποτα. Βεβαια κι αυτο κατα διαστηματα, καθως μεσα στην πολη ειναι γενικα αποτελεσματικοι στο αλλατισμα/καθαρισμα κλπ.

Σημερα περιμενουμε χιονοθυελλα οποτε μας συμβουλευσαν να δουλεψουμε απο το σπιτι αυριο...(χιονι 5-8" και αερας στα 85 χμλ/ωρα). Λετε να βγω αυριο βολτα και να σας πω εντυπωσεις? :flipout:
 
Μιχάλη κάτσε στο σπιτάκι σου! :flipout:

Έχω οδηγήσει σε χιονοθύελλα στα "πεδινά" της Δανίας και δεν το ξανακάνω!:flipout:
 
Εκτιμώ πως το ίδιο θα συνέβαινε και με AWD ;-)

Διόλου απίθανο σε ένα απλό τετρακίνητο, αλλά νομίζω ότι τα διάφορα σοφιστικέητεντ συστήματα που συζητάτε παραπάνω κάτι θα έσωζαν.
 
Αγιο ειχες (οπως τα ειπαμε!). Να πω την αμαρτια μου, γι αυτο κι εγω προτιμησα 4χ4 SUV στο Αμερικα. Αγοραστηκε μετα απο 2 χειμώνες που ξεκιναγε να χιονιζει στη Νεα Υορκη μεσα Νοεμβριου και σταματαγε μεσα Μαρτιου (!). Δυο χρονιες σερι. Βεβαια απο τοτε που αγορασα το αυτοκινητο (Chevy Equinox) δεν μου εχει τυχει τιποτα τρελλο περα απο καποια λιγα χιλιομετρα αργης οδηγησης σε παγωμενο χιονι, οπου το αυτοκινητο δεν καταλαβε τιποτα. Βεβαια κι αυτο κατα διαστηματα, καθως μεσα στην πολη ειναι γενικα αποτελεσματικοι στο αλλατισμα/καθαρισμα κλπ.

Σημερα περιμενουμε χιονοθυελλα οποτε μας συμβουλευσαν να δουλεψουμε απο το σπιτι αυριο...(χιονι 5-8" και αερας στα 85 χμλ/ωρα). Λετε να βγω αυριο βολτα και να σας πω εντυπωσεις? :flipout:

Ούτε γι'αστείο. Σπίτι και Netflix marathon.

Εκτός αν είναι να βγεις πεζός που ίσως και να'χει χαβαλέ με την κατάλληλη μόνωση.
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Αγιο ειχες (οπως τα ειπαμε!). Να πω την αμαρτια μου, γι αυτο κι εγω προτιμησα 4χ4 SUV στο Αμερικα. Αγοραστηκε μετα απο 2 χειμώνες που ξεκιναγε να χιονιζει στη Νεα Υορκη μεσα Νοεμβριου και σταματαγε μεσα Μαρτιου (!). Δυο χρονιες σερι. Βεβαια απο τοτε που αγορασα το αυτοκινητο (Chevy Equinox) δεν μου εχει τυχει τιποτα τρελλο περα απο καποια λιγα χιλιομετρα αργης οδηγησης σε παγωμενο χιονι, οπου το αυτοκινητο δεν καταλαβε τιποτα. Βεβαια κι αυτο κατα διαστηματα, καθως μεσα στην πολη ειναι γενικα αποτελεσματικοι στο αλλατισμα/καθαρισμα κλπ.

Σημερα περιμενουμε χιονοθυελλα οποτε μας συμβουλευσαν να δουλεψουμε απο το σπιτι αυριο...(χιονι 5-8" και αερας στα 85 χμλ/ωρα). Λετε να βγω αυριο βολτα και να σας πω εντυπωσεις? :flipout:

Καλημέρα ,αν βρείς καιρό στείλε μια φωτό ,εννοείται τραβηγμένη από το παράθυρο .
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Η σοβαροτατατη διαφορά των q5 q3 από τα xc είναι η ύπαρξη εξαιρετικής τετρακίνησης. Δεν έχει καμία σχέση με το προσθιοκινητο ούτε καν με τους συμπλεκτες της x3.
Για εξήγησε λιγο τις τεχνικές διάφορες των q3 q5 σε σχέση με το Haldex-5 που χρησιμοποιεί η VOLVO και την καταστάσεις πιο κατω.
 
Re: Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Για εξήγησε λιγο τις τεχνικές διάφορες των q3 q5 σε σχέση με το Haldex-5 που χρησιμοποιεί η VOLVO και την καταστάσεις πιο κατω.

https://en.wikipedia.org/wiki/Torsen

https://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction

http://www.motoringwriters.com/blog...rning-front-wheel-drive-into-four-wheel-drive

https://www.youtube.com/watch?v=hPM9dtCvXCQ

https://www.youtube.com/watch?v=wiq1Rk5wqds

https://www.youtube.com/watch?v=JEiSTzK-A2A
 
Ζητώ συγνώμη. Το XC60 του 2017 είναι μόνο AWD ενώ εγώ είχα υπόψη μου τα προηγούμενα μοντέλα που κυκλοφορούσαν σε προσθιοκίνητα και σε τετρακίνητα. Επομένως όσα έγγραψα για τα προσθιοκίνητα VOLVO δεν ισχύουν. Ισχύουν απόλυτα όλα τα υπόλοιπα.
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Ωραία λυση το torsen. Δείχνει απλή και έξυπνη υλοποίηση και απορώ γιατι δεν ειναι η προτιμωμενη επιλογή . Ο λάκκος;

Οσο για τα volvo. Ολη η σειρά xc ειναι τετρακίνητη απο τη στιγμή που φοράει απο τον d4 και πανω, ο οποίος ειναι ο μονο που παρεχεται και σε απλή έκδοση στο XC90. Εξαίρεση θα ειναι στα μεσα της χρονιάς το xc40 με τον t3 ως η βασική έκδοση που δεν εχει επιλογή awd.

Όλες οι άλλες σειρές εχουν ανάμεικτες επιλογές κινητήρα και awd. Επιλογή για 4x4 δεν υπαρχει στον t3 και d2 σε καμία έκδοση .
 
Last edited:
με αρκετή εμπειρία οδήγησης στην Φινλανδία χειμώνα, είχαμε Audi με Haldex και Subaru με Torsen.
Η μέρα με την νύχτα, το Haldex μεγάλη μούφα, για την δε αξιοπιστία του Audi ένα σας λέω...ποτέ ξανά VW group
 
Νόμιζω τα μικρά μοντέλα Audi έχουν (η είχαν) haldex. Τα μεγάλα έχουν εξελιγμένο Torsten (Quattro).
Τώρα το θέμα αξιοπιστίας είναι μεγάλη κουβέντα και αναλόγως των βιωμάτων του καθενός. Εμένα πχ το παλιό Q5 έβγαλε μόνο πρόβλημα σε ένα φανάρι τον 8ο χρόνο. Σαν καινούργιο ήταν όταν το πούλησα.
 
Re: Απάντηση: Επιλογη αυτοκινητου

Νόμιζω τα μικρά μοντέλα Audi έχουν (η είχαν) haldex. Τα μεγάλα έχουν εξελιγμένο Torsten (Quattro).
Τώρα το θέμα αξιοπιστίας είναι μεγάλη κουβέντα και αναλόγως των βιωμάτων του καθενός. Εμένα πχ το παλιό Q5 έβγαλε μόνο πρόβλημα σε ένα φανάρι τον 8ο χρόνο. Σαν καινούργιο ήταν όταν το πούλησα.

Haldex έχουν τα Audi που βασίζονται σε πάτωμα VW όπως τα Α3 και ΤΤ. Τα Α4/5/6/8 που έχουν τον κινητήρα κατά μήκος φορούν torsen. To ίδιο και τα q5/q7. To q3 φορά Haldex επομένως έχει λιγότερες δυνατότητες σε σχέση με το q5.
 
https://www.youtube.com/watch?v=-bOlDFFhuPM
https://www.youtube.com/watch?v=C1uM3GtzHTU

Αυτός τα λέει έξω από τα δόντια. Μακάρι να είχαμε τέτοιους δημοσιογράφους και στην Ελλάδα.

Από ότι έψαξα λίγο σε Ελληνικά forum η τιμή ενός φίλτρου DPF κυμαίνεται από 1500-3000 ευρώ.

τα έχω πει πολλές φορές, αλλά η απάντηση είναι "τα σημερινά diesel έχουν πολυ χαμηλούς ρύπους"

το άγχος με τα dpf είναι μεγάλο και προσωπικά ακόμα είμαι στο ψάξιμο για να βρώ οδηγικούς τρόπους συμπεριφοράς ή χειρισμών οδηγού προς αυτοκίνητο.
Το γεγονός είναι ότι αυτοκίνητα με dpf είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που λεμε fuss free.
Δεν κάνουν για μικρές αποστάσεις και για reckless ownership.
Θέλει να είσαι υπερβολικά τιτίζης και μετά να παρακαλάς να είσαι και τυχερός.