Επιλογη αυτοκινητου

Ας τα, η αγορά των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι στρεβλή κυρίως λόγω της εφορίας. Σκέψου ότι ένα Subaru Tribeca μεταχειρισμένο έχει 10-11 χιλιάρικα, έχει 1159 ευρώ τέλη τον χρόνο (πάει στο καλό), και 25000 ευρώ τεκμήριο. Ακόμα και να κάνεις 25000 χιλιόμετρα τον χρόνο, τι σκατά έξοδα μπορεί να έχει για να σου λέει η εφορία ότι ξοδεύεις ένα χιλιάρικο το χιλιόμετρο;
 
Ας τα, η αγορά των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι στρεβλή κυρίως λόγω της εφορίας. Σκέψου ότι ένα Subaru Tribeca μεταχειρισμένο έχει 10-11 χιλιάρικα, έχει 1159 ευρώ τέλη τον χρόνο (πάει στο καλό), και 25000 ευρώ τεκμήριο. Ακόμα και να κάνεις 25000 χιλιόμετρα τον χρόνο, τι σκατά έξοδα μπορεί να έχει για να σου λέει η εφορία ότι ξοδεύεις ένα χιλιάρικο το χιλιόμετρο;

ένα χιλιάρικο το χλμ? κατάλαβα καλά;
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Τι χτυπημα μπορει να προκαλεσει στην ελληνικη αγορα ενας κινητηρας βενζινης 2.0cc και 2.5cc; Βλεπουμε και τα νεα subaru πως τα πανε με αναλογους κινητηρες.

Προσωπικα αν δεν σκεφτομουν την φορολογια στην Ελλαδα για τα κυβικα το mazda 3 sedan θα ηταν η πρωτη μου επιλογη. Ετσι πως ειναι η ελληνικη αγορα ομως vag , kia/hyundai, και γαλλοι θα κυριαρχουν με τους 1.0-1.3 Turbo.

Δεν μίλησα για χτύπημα στην αγορά με κινητήρα ...
Μιλάω για κάτι άλλο ..οχι με τη Mazda
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Δεν μίλησα για χτύπημα στην αγορά με κινητήρα ...
Μιλάω για κάτι άλλο ..οχι με τη Mazda
Κραταω μικρο καλαθι αν κρινω απο την επιλογη να φερει την Mazda . Η μονη λογικη εξηγηση θα ηταν το service και τα ανταλλακτικα των εγκλοβισμενων αγοραστων που εβλεπαν τα κεντρα service να μειωνονται .
 
Ας τα, η αγορά των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι στρεβλή κυρίως λόγω της εφορίας. Σκέψου ότι ένα Subaru Tribeca μεταχειρισμένο έχει 10-11 χιλιάρικα, έχει 1159 ευρώ τέλη τον χρόνο (πάει στο καλό), και 25000 ευρώ τεκμήριο. Ακόμα και να κάνεις 25000 χιλιόμετρα τον χρόνο, τι σκατά έξοδα μπορεί να έχει για να σου λέει η εφορία ότι ξοδεύεις ένα χιλιάρικο το χιλιόμετρο;

Δε λέει αυτό η εφορία. Λέει πως για να έχεις αυτοκίνητο 3600 κυβικά δε μπορεί, 25000 το χρόνο βγάζεις. Υποθέτει πως παράλληλα σιτίζεσαι, ντύνεσαι, κτλ. Και σωστά υποθέτει. Επίσης 25000 χιλιόμετρα με ένα χιλιάρικο το χιλιόμετρο είναι 25.000.000
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Κραταω μικρο καλαθι αν κρινω απο την επιλογη να φερει την Mazda . Η μονη λογικη εξηγηση θα ηταν το service και τα ανταλλακτικα των εγκλοβισμενων αγοραστων που εβλεπαν τα κεντρα service να μειωνονται .

Εισαγωγέας και Dealer μαζί δεν λέει κάτι ούτε για κέρδος ούτε για καλάθι .Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει .Δεν έχει στοχοποίηση η συμφωνία.Παραγγέλνει όσα θέλει και πουλάει όσα θέλει . Η Mazda δεν ήθελε την Ελλάδα μετά την ΕΛΜΑ ή καλύτερα ήθελε να επιβάλει τους δικούς της όρους στον εισαγωγέα .Μετά από χρόνια ξεκινάνε δειλά δειλά γιατί έχει υποστεί μεγάλη ζημιά η μάρκα . Το ΜΧ5 περιμένει να πουλήσει κι αυτό όμως είναι ψηλά σε τιμή...Απλά η Mazda είναι σκαλοπάτι για άλλα ...
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Ας τα, η αγορά των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι στρεβλή κυρίως λόγω της εφορίας. Σκέψου ότι ένα Subaru Tribeca μεταχειρισμένο έχει 10-11 χιλιάρικα, έχει 1159 ευρώ τέλη τον χρόνο (πάει στο καλό), και 25000 ευρώ τεκμήριο. Ακόμα και να κάνεις 25000 χιλιόμετρα τον χρόνο, τι σκατά έξοδα μπορεί να έχει για να σου λέει η εφορία ότι ξοδεύεις ένα χιλιάρικο το χιλιόμετρο;

Εντελώς αναχρονιστική η φορολογία βάσει κυβισμού. Ας φορολογούσαν τουλάχιστον (εννοώ σε τεκμήρια και τέλη κυκλοφορίας) ιπποδύναμη, θα ήταν πιο λογικό. Δεν μπορεί αυτοκίνητο με τη μισή ιπποδύναμη από ένα άλλο να έχει διπλό και τριπλό τεκμήριο.
 
Δε λέει αυτό η εφορία. Λέει πως για να έχεις αυτοκίνητο 3600 κυβικά δε μπορεί, 25000 το χρόνο βγάζεις. Υποθέτει πως παράλληλα σιτίζεσαι, ντύνεσαι, κτλ. Και σωστά υποθέτει. Επίσης 25000 χιλιόμετρα με ένα χιλιάρικο το χιλιόμετρο είναι 25.000.000
Ας μην ανοίξουμε κουβέντα για το φορολογικό, αλλά τι σχέση έχουν τα κυβικά ενός αυτοκινήτου που αγόρασες κάποια στιγμή στη ζωή σου, με το πόσα χρήματα βγάζεις ΚΑΘΕ χρόνο που έχεις στην κατοχή σου το αυτοκίνητο αυτό;
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Δε λέει αυτό η εφορία. Λέει πως για να έχεις αυτοκίνητο 3600 κυβικά δε μπορεί, 25000 το χρόνο βγάζεις. Υποθέτει πως παράλληλα σιτίζεσαι, ντύνεσαι, κτλ. Και σωστά υποθέτει. Επίσης 25000 χιλιόμετρα με ένα χιλιάρικο το χιλιόμετρο είναι 25.000.000

Δεν ισχύει αυτό που λες, για τον απλούστατο λόγο ότι τα διάφορα τεκμήρια συρρέουν σωρευτικώς.

Δλδ 5.000 τεκμ. διαβίωσης εγγάμου, + 10.000 (παράδειγμα) τεκμήριο βάσει τετραγωνικών κατοικίας + 10.000 τεκμήριο από δόσεις στεγαστικού για την παραπάνω κατοικία + 8.800 τεκμήριο για κατοχή δίλιτρου. = 33.800 + ό,τι άλλα τεκμήρια μπορεί να έχεις (πχ μια ψαρόβαρκα). Και όλο αυτό το ποσό η εφορία θεωρεί ότι το ξοδεύεις μέχρι τελευταίο σεντ (δεν απομένει δλδ τίποτα στο πόθεν έσχες για δικαιολόγηση αγοράς νέου στοιχείου). Εξακολουθεί να σου φαίνεται λογικό;
 
Re: Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Εντελώς αναχρονιστική η φορολογία βάσει κυβισμού. Ας φορολογούσαν τουλάχιστον (εννοώ σε τεκμήρια και τέλη κυκλοφορίας) ιπποδύναμη, θα ήταν πιο λογικό. Δεν μπορεί αυτοκίνητο με τη μισή ιπποδύναμη από ένα άλλο να έχει διπλό και τριπλό τεκμήριο.

Και με την ιπποδύναμη μπορεί να οδηγηθείς σε άνισες φορολογίες. Π.χ. μικρό GTI κόστους 25k - 30k άνετα μπορεί να έχει ίδια ή και μεγαλύτερη ιπποδύναμη με κάποιο πολυτελές SUV που κοστίζει υπερδιπλάσια. Δε θα ήταν λογικό να φορολογούνται το ίδιο. Για μένα μόνο η τιμή αγοράς έχει νόημα ν' αποτελεί βάση τεκμηρίων/τελών. Άντε να βάλεις κι ένα παράγοντα ρύπων για να δώσεις κίνητρα για πιο πράσινα αυτοκίνητα.

Τέλοσπάντων, άμα πιάσουμε τέτοια κουβέντα δεν τελειώνουμε ούτε αύριο.
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Πολύ σημαντικό άρθρο του NewAuto

Οι απαντήσεις στα ερωτήματά μας έρχονται από 3 ειδικούς του τμήματος εξέλιξης πλαισίων της Skoda, οι οποίοι αν μη τι άλλο ασχολούνται καθημερινά με το πως να επιτύχουν το κορυφαίο δυνατό αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά των αυτοκινήτων στο δρόμο. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά…

Μύθος 1ος: Αλλάζουμε τα ελαστικά εμπρός-πίσω όταν φθαρούν τα εμπρός

«Στη θεωρία αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει, όμως στην πράξη δεν ισχύει. Βάζοντας τα περισσότερο φθαρμένα ελαστικά στους πίσω τροχούς, αυτό δημιουργεί αρκετούς κινδύνους», μας εξηγεί ο Ladislav Havlíček της Skoda. Και ο πιο σημαντικός εξ αυτών έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές. Όταν λοιπόν φρενάρουμε πριν ή και μέσα στη στροφή το βάρος του αυτοκινήτου μετατοπίζεται προς τα εμπρός, με αποτέλεσμα το πίσω τμήμα να ελαφραίνει και οι πίσω τροχοί να τείνουν να χάσουν την πρόσφυση τους. Οπότε, οι ειδικοί της Skoda μας προτείνουν να μην βάζουμε τα φθαρμένα ελαστικά πίσω γιατί εκεί ακριβώς χρειαζόμαστε να έχουμε ελαστικά σε καλή κατάσταση. Εάν πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσουμε φθαρμένα ελαστικά, τότε είναι καλύτερο αυτά να παραμείνουν εμπρός, αφού μπορούμε μεν να χάσουμε λίγη από την ελκτική πρόσφυση (π.χ. σε βίαιες επιταχύνσεις θα έχουμε σπινάρισμα), όμως από την άλλη το αυτοκίνητό μας θα είναι πιο σταθερό στις στροφές.

Μύθος 2ος: Γλιτώστε λεφτά: Τοποθετήστε low cost ελαστικά και όχι αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής

Όπως μας αποκαλύπτουν οι ειδικοί της Skoda, προτού ένα αυτοκίνητο λανσαριστεί οι υπεύθυνοι εξέλιξης του πλαισίου για σχεδόν 2 χρόνια δοκιμάζουν το ποιο ελαστικό ταιριάζει καλύτερα στο νέο μοντέλο. Πραγματοποιούνται μια σειρά από ειδικά τεστ, που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος αξιολόγησης. Ο Jan Ševčík της Skoda μας εξηγεί τους κινδύνους χρήσης ελαστικών low-cost μάρκας που δεν προτείνονται από τον κατασκευαστή: «Ξεκινά με ενοχλητικούς θορύβους και μπορεί να καταλήξει με το αυτοκίνητό μας να γλιστράει χωρίς λόγο. Τα χαμηλής ποιότητας και τιμής ελαστικά όταν οδηγούμε κοντά στο όριο μπορούν να αποσταθεροποιήσουν το αυτοκίνητό μας εντελώς ξαφνικά και χωρίς να μας προειδοποιούν. Τα ελαστικά που προτείνει ο κατασκευαστής από την άλλη, τείνουν ακόμη και στις πιο επικίνδυνες καταστάσεις να σταθεροποιούνται γρήγορα και με ασφάλεια».

Μύθος 3ος: Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα χειμερινά σου ελαστικά και το καλοκαίρι

Τα χαρακτηριστικά των χειμερινών (ή χιονιού) ελαστικών είναι διαφορετικά από αυτά των θερινών. Όταν μπαίνει η άνοιξη, η ανάγκη αλλαγής από τα χειμερινά στα θερινά ελαστικά δεν είναι ένα ζήτημα του marketing των κατασκευαστών ελαστικών, αλλά ένα ζήτημα ασφάλειας. Οι περισσότεροι καταλαβαίνουν ότι η χρήση θερινών ελαστικών το χειμώνα είναι μια κακή ιδέα. Όμως, πολλοί δεν γνωρίζουν ότι και η χρήση των χειμερινών ελαστικών το καλοκαίρι είναι επικίνδυνο. Αυτό συμβαίνει επειδή τα χειμερινά ελαστικά διαθέτουν πιο υψηλά αυλάκια στο πέλμα, τα οποία σε υψηλές θερμοκρασίες τείνουν να μαλακώνουν, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χάνει σε πρόσφυση ιδίως στο φρενάρισμα.

Μύθος 4ος: Χρησιμοποιούμε All Season ελαστικά όλο το χρόνο

Ο Dušan Petrovický της Skoda μας εξηγεί τη σημασία της αλλαγής των ελαστικών το καλοκαίρι με το χειμώνα: «Κανείς δεν φορά μπότες χιονιού το καλοκαίρι και κανείς σαγιονάρες το χειμώνα! Έτσι συμβαίνει και με τα ελαστικά. Εάν βρίσκεστε σε περιοχή που υπάρχουν μεγάλες διαφορές θερμοκρασίες το χειμώνα με το καλοκαίρι, θα έχετε πάντα μειονέκτημα χρησιμοποιώντας ελαστικά All Season, οποιαδήποτε εποχή του χρόνου».

Μύθος 5ος: Τα θερινά ελαστικά είναι OK για το 4Χ4 σας ακόμη και το χειμώνα

Μπορεί η ύπαρξη της τετρακίνησης να βελτιώνει την πρόσφυση του αυτοκινήτου σας, όμως εάν τα ελαστικά δεν είναι αυτά που πρέπει, τότε υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι για την ασφάλειά σας. Έχετε δει ποτέ έναν σκύλο να περπατά στον πάγο για πρώτη φορά; Κάπως έτσι θα συμπεριφέρεται και το αυτοκίνητό σας…
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Εισαγωγέας και Dealer μαζί δεν λέει κάτι ούτε για κέρδος ούτε για καλάθι .Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει .Δεν έχει στοχοποίηση η συμφωνία.Παραγγέλνει όσα θέλει και πουλάει όσα θέλει . Η Mazda δεν ήθελε την Ελλάδα μετά την ΕΛΜΑ ή καλύτερα ήθελε να επιβάλει τους δικούς της όρους στον εισαγωγέα .Μετά από χρόνια ξεκινάνε δειλά δειλά γιατί έχει υποστεί μεγάλη ζημιά η μάρκα . Το ΜΧ5 περιμένει να πουλήσει κι αυτό όμως είναι ψηλά σε τιμή...Απλά η Mazda είναι σκαλοπάτι για άλλα ...
Το mx-5 ομως ερχεται με ελληνικων προδιαγραφων κινητηρα 1.5 αν δεν κανω λαθος . Που η Mazda δεν δειχνει προθεση να βαλει στο ελληνικων προδιαγραφων και κατηγοριας Mazda 3 αμαξωμα.

Η ολη φαση θυμιζει σαρακακη που ο ετησιος στοχος πωλησεων ειναι 200 αυτοκινητα ...
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Ας μην ανοίξουμε κουβέντα για το φορολογικό, αλλά τι σχέση έχουν τα κυβικά ενός αυτοκινήτου που αγόρασες κάποια στιγμή στη ζωή σου, με το πόσα χρήματα βγάζεις ΚΑΘΕ χρόνο που έχεις στην κατοχή σου το αυτοκίνητο αυτό;
Touareg 3.6 cc εργοστασιακης αξιας 50.000 10 ετιας πουληθηκε 8.000 μετα απο επισκευη σε βλαβη που εβγαλε στον κινητηρα κοστους 5.000 .... ακομη και μετα την 10ετια που δεν ειχε φορο πολυτελειας η συντηρηση του και η κατοχη του σε τελη, βενζινη και ασφαλεια επρεπε να δικαιολογηθουν με μεγαλο εισοδημα ευτησιως. Ασχετα αν η πραγματικη του αξια ειναι μικροτερη απο το κοστος κατοχης του .
 
Re: Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Touareg 3.6 cc εργοστασιακης αξιας 50.000 10 ετιας πουληθηκε 8.000 μετα απο επισκευη που εβγαλε στον κινητηρα κοστους 5.000 .... ακομη και μετα την 10ετια που δεν ειχε φορο πολυτελειας η συντηρηση του και η κατοχη του σε τελη, βενζινη και ασφαλεια επρεπε να δικαιολογηθουν με μεγαλο εισοδημα ευτησιως.
Τώρα πρέπει να μας κάνεις πλάκα έτσι; Μόνο ως αστείο μπορώ να εκλαβω τέτοιο επιχείρημα.
 
Re: Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Τώρα πρέπει να μας κάνεις πλάκα έτσι; Μόνο ως αστείο μπορώ να εκλαβω τέτοιο επιχείρημα.
Συγνώμη παρανοησα. Νόμιζα ότι θεωρουσες λογικό το τεκμήριο στην περίπτωση όπως την παρουσίασες.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Συγνώμη παρανοησα. Νόμιζα ότι θεωρουσες λογικό το τεκμήριο στην περίπτωση όπως την παρουσίασες.
Τα τεκμηρια ειναι αυθαιρετα . Το συγκεκριμενο αυτοκινητο συνεχιζε να εχει το ιδιο τεκμηριο οπως οταν ειχε καινουριο . Το θεμα ειναι τι να βαλεις ως τεκμηριο; Την τρεχουσα αξια; Το πραγματικο κοστος; Εγω εχω ενα Colt 1.3 που εχει τρεχουσα αξια 5.000, εχει τεκμηριο 4.000 και το κοστος χρησης του ειναι 2.000 το χρονο.
Τον νομοθετη προφανως δεν τον νοιαζει η χρηση αλλα η κατοχη. Το συγκεκριμενο Touareg παντως ειχε παροπλιστει λογω καταναλωσης .
 
Δηλαδή γιατί θα πρέπει να βάλεις τεκμήριο συντήρησης; Έχεις πόθεν έσχες αγοράς και έχεις ένα κάρο φόρους χρήσης (βενζίνη, σηματακι, διόδια). Για ποιο λόγο να έχεις κάτι άλλο;
 
Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου

Δηλαδή γιατί θα πρέπει να βάλεις τεκμήριο συντήρησης; Έχεις πόθεν έσχες αγοράς και έχεις ένα κάρο φόρους χρήσης (βενζίνη, σηματακι, διόδια). Για ποιο λόγο να έχεις κάτι άλλο;
Βασικα δεν θα επρεπε να υπαρχουν τεκμηρια πουθενα οταν για κατι εχεις φορολογηθει στην αγορα του. Τα τεκμηρια ειναι η τιμωρια της ιδιοκτησιας.

Το τεκμηριο μπορει να υπολογιζεται βαση εργοστασιακης αξιας προ φορων (το τονιζω προ φορων γιατι το τελος ταξινομησης και φπα ειναι επιπλεον φοροι και δεν θα πρεπει να φορολογουνται ξανα )και να υπαρχει ενας τυπος αποσβεσης με την τρεχουσα αξια ανα ετος. Ο νομοθετης αυτη τη στιγμη θεωρει οτι ενα μεγαλου κυβισμου αυτοκινητο συνεχιζει να εχει μεγαλο κοστος κατοχης , ασχετα αν εσυ δεν το κουνας ουτε μεχρι το περιπτερο.
 
Δηλαδή γιατί θα πρέπει να βάλεις τεκμήριο συντήρησης; Έχεις πόθεν έσχες αγοράς και έχεις ένα κάρο φόρους χρήσης (βενζίνη, σηματακι, διόδια). Για ποιο λόγο να έχεις κάτι άλλο;

δεν υπάρχει γιατί
εδώ υπάρχει τεκμήριο διαβίωσης, δηλαδή ύπαρξης.
ασχετα αν εσύ ζεις ως ασκητής.