Επισκευές Εργαλείων

Είπα ν’ασχοληθώ σήμερα με κάποια παλιά εργαλεία που έχω και πρίν τον καθαρισμό έπρεπε να γίνει μια επισκευούλα.
Το τσοκάκι της αρίδας δεν δούλευε σωστά και το άνοιξα. Είδα οτι λείπουν τα δύο απ’τα τρία ελατηριάκια που συγκρατούν τις σιαγόνες στη θέση τους.

04CF0AD8-2B80-4A32-A1E7-885306852EE0.jpeg
Επειδή δεν ήθελα να αλλάξω το original τσόκ είπα να το επισκευάσω, κι ευτυχώς στην κασετίνα με τα ελατήρια υπήρχαν και κάποια που σχεδόν ταίριαζαν.
844E12FA-2D79-491F-B099-27DD05C40D25.jpeg

Λίγο κόψιμο λίγο μετατροπή κι όλα μπήκαν
στη θέση τους.

72D38851-05E2-4CCE-8745-0EF71DF4F1E1.jpeg
 
Ρε φιλε, ποσο εψαξες για να βρεις τον οδηγο μεντεσεδων???? :ROFLMAO:

Άστα… κοντά 2 ώρες…
Κι όπως γίνεται σ’αυτές τις περιπτώσεις, αυτό που ψάχνεις, ΑΝ το βρείς, θα είναι πάντα στο τελευταίο μέρος που θα ψάξεις και κάτω-κάτω :mad:
Κι όλα αυτά για τον Κυρ ρε φίλε… έλεος!!! :p
 
Last edited:
Φίλος, μου έφερε την παρακάτω σεγα Parkside (από τα πρώτα μοντέλα σεγας που έβγαλε) η οποία από ότι μου είπε σταμάτησε να λειτουργεί στα καλά καθούμενα.
IMG_20221114_111053.jpg
Υπέθεσα ότι χάλασε το πλήκτρο λειτουργίας οπότε την άνοιξα, το αφαίρεσα και διαπίστωσα ότι πράγματι ήταν αυτό:
IMG_20221114_130939.jpg
Βρήκα ένα πλήκτρο.....
IMG_20221114_130220.jpg
.....και "έσκαψα" το σημείο όπου έμπαινε το παλιό ενώ έκανα και τρύπες με το τρυπάνι στο πλαστικό της σεγας για να το δεσω:
IMG_20221114_172337.jpg
Στη συνέχεια κόλλησα με καλάι πρόσθετα καλώδια γιατι τα παλιά δεν έφταναν.....IMG_20221114_181251.jpg
.....και τοποθέτησα το πλήκτρο στη θέση του:
IMG_20221114_183843.jpg
Άνοιξα μια τετράγωνη τρύπα στο εξωτερικό πλαστικό και έτοιμη η σεγα:
IMG_20221114_190141.jpg
Το πλήκτρο ειναι και φωτιζόμενο!!!!
ΥΓ: Η αξία της σεγας πλέον είναι μηδαμινή, όμως του είχε βγει πολύ αξιόπιστη τόσα χρόνια που την δούλευε και λυπηθηκε να την πετάξει. Υπέθεσα από την αρχή ότι ήταν το πλήκτρο λειτουργίας οπότε την παρέλαβα και την επισκεύασα (αν ήταν κάτι άλλο δε νομίζω να την έφτιαχνα).
 
Συγχαρητήρια φίλε και εγώ τρελαίνομαι για τέτοιες επισκευές, δεν πετιέται τίποτα, μία παρατήρηση μόνο αντί μπουτον on-off θα έβαζα με επαναφορά push button, ποτέ δεν ξέρεις με τέτοια εργαλεία τι μπορεί να πάει στραβά.
 
  • Like
Reactions: xxaris
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
Το καλύτερο όμως από όλα είναι ότι "πληρώθηκα" πάρα πολύ καλά για αυτή τη πατέντα :cool:
Μόλις μου έρθει το spot welder που έχω παραγγείλει θα σας δείξω την "πληρωμή".
Συγχαρητήρια φίλε και εγώ τρελαίνομαι για τέτοιες επισκευές, δεν πετιέται τίποτα, μία παρατήρηση μόνο αντί μπουτον on-off θα έβαζα με επαναφορά push button, ποτέ δεν ξέρεις με τέτοια εργαλεία τι μπορεί να πάει στραβά.
Είχα σκεφτεί την παρατήρηση σου όταν το έφτιαχνα.
Όμως, αν έβαζα πλήκτρο με επαναφορά θα έπρεπε ή να βρω το ίδιο ακριβώς (το συγκεκριμένο έχει ένα συρόμενο μοχλό από την άλλη πλευρά που έρχεται μπροστά στον αντίχειρα για να πατιέται) ή να εβαζα κάποιο άλλο το οποίο θα έπρεπε να μπει μπροστά στο σημειο που αγκαλιάζει το χέρι τη σεγα για να είναι λειτουργικό. Και δυστυχώς μπροστά η συγκεκριμένη σεγα δεν έχει χώρο.
Οπότε και έβαλα το συγκεκριμένο.
 
Ο φίλος που μου έδωσε την παραπάνω σέγα που επισκεύασα το πλήκτρο, είχε 2 δραπανοκατσάβιδα Dewalt τα οποία αν και πλήρως λειτουργικά από ότι μου είπε, δεν τα δούλευε πλέον γιατί οι νικελίου μπαταρίες τους είχαν “πεθάνει”. Πρόκειται για εργαλεία 15ετίας τα οποία είχαν δουλέψει για μια περίοδο και επαγγελματικά εξού και η κατάσταση στην οποία ευρίσκονταν.

IMG_20221109_142111.jpg

Το εξ αριστερών στη φωτογραφία είναι ένα 14,4volt κρουστικό ενώ το εκ δεξιών είναι ένα 9,6volt. Μου τα χάρισε λοιπόν αφού πλέον έχει αγοράσει τη νέα σειρά της Dewalt. Το καθένα συνοδεύονταν από 2 μπαταρίες και τον φορτιστή τους.
Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να διαπιστώσω αν πράγματι ήταν λειτουργικά. Τα σύνδεσα με κροκοδειλάκια με μια μπαταρία από άλλο δραπανοκατσάβιδο (ξέχασα να βγάλω φώτο) και πράγματι λειτουργούσαν όπως έπρεπε.
Στη συνέχεια τα άνοιξα για να τα καθαρίσω και να τους βάλω γράσο στα γρανάζια τους.

IMG_20221114_083015.jpg

IMG_20221114_083915.jpg

IMG_20221114_094319.jpg

IMG_20221114_090025.jpg

Τα εξωτερικά πλαστικά τα έβαλα σε μία λεκάνη με ζεστό νερό όπου πρόσθεσα μαγειρική σόδα και με μια παλιά οδοντόβουρτσα αλλά και συρματάκι για τα πιάτα στα δύσκολα σημεία, τα καθάρισα.

IMG_20221213_090532.jpg
 
Σειρά είχαν οι μπαταρίες. Ξεκίνησα με το 14,4v δραπανοκατσάβιδο.
Αγόρασα λοιπόν τις πλακέτες BMS και σχεδίασα το κύκλωμα σε μια κόλα χαρτί

IMG_20221212_182817.jpg

Έβγαλα τα παλιά στοιχεία νικελίου αλλά και τους ακροδέκτες σύνδεσης με το δραπανοκατσάβιδο, (τους οποίους και κράτησα για να τους χρησιμοποιήσω), από το κέλυφος της μπαταρίας.

IMG_20221212_193715.jpg

Στο συγκεκριμένο έβαλα 4 μπαταρίες συνδεδεμένες σε σειρά οι οποίες δίνουν 16,8volt συνολικά (4x4.2volt) όταν είναι πλήρως φορτισμένες και χρησιμοποίησα ένα BMS 4S-40A. Είχα αποφασίσει να χρησιμοποιήσω τις πράσινες Samsung 18650 αλλά στην συνέχεια διαπίστωσα ότι υπήρχε αρκετός χώρος στο καλούπι της μπαταρίας όπου χωρούσαν και μεγαλύτερες σε διαστάσεις μπαταρίες. Έτσι, χρησιμοποίησα μια τετράδα από τις Sofirn 21700 που χρησιμοποιούσα στους φακούς, οι οποίες έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα από τις Samsung (4000mah vs 2500mah) και μπορούν να δώσουν μέχρι 40Α σύμφωνα με τα specs, οπότε είναι ιδανικές για αυτή τη δουλειά.
Με το πιστόλι σιλικόνης της κόλλησα μεταξύ τους και πάνω τους κόλλησα το BMS.

IMG_20221213_095242.jpg

Στη συνέχεια έκοψα τα λαμάκια που απαιτούνταν και κόλλησα με κολλητήρι και καλάι τα καλώδια που θα πήγαιναν στο BMS, πάνω σε αυτά. Αυτό το έκανα για να τα έχω έτοιμα και να μην τα κολλάω μετά που θα τα βάλω πάνω στις μπαταρίες όπου με την θερμότητα του κολλητηριού υπήρχε κίνδυνος να τις καταστρέψω.

IMG_20221216_103753.jpg

Ακολούθως τα κόλλησα με το spot welder πάνω στις μπαταρίες και με το κολλητήρι τα καλώδια στην πλακέτα, προσέχοντας το καθένα καλώδιο να πηγαίνει στο αντίστοιχο σημείο του BMS.

IMG_20221213_114847.jpg

Πριν συνεχίσω έκανα τις απαραίτητες μετρήσεις με το πολύμετρο και αφού διαπίστωσα ότι ήταν οι σωστές....

IMG_20221213_115422.jpg

......πέρασα τις μπαταρίες περιμετρικά με ταινία.

IMG_20221213_120953.jpg

Εν συνεχεία κόλλησα καλώδια στους ακροδέκτες της μπαταρίας......

IMG_20221213_122348.jpg

.....τα οποία και κόλλησα στην τελική απόληξη της πλακέτας και μαζί με αυτά κόλλησα και ένα θηλυκό φις τροφοδοσίας από όπου θα γίνεται πλέον η φόρτιση της με φορτιστή για μπαταρίες λιθίου των16,8v

IMG_20221213_194743.jpg

Εδώ να σημειώσω ότι απαιτείται μεγάλη προσοχή στην πολικότητα, να συνδεθούν σωστά τα καλώδια (το κόκκινο στο + και το μαύρο στο - ) για να μην έχουμε καμιά ζημιά.
(Συνεχίζεται)
 
Άνοιξα μια τρύπα στο πάνω μέρος της μπαταρίας όπου με το πιστόλι σιλικόνης κόλλησα πάνω το φις αλλά και τις μπαταρίες στο κέλυφος για να μην κουνάνε μέσα σε αυτό ενώ όπου είχε περιθώριο στα πλαϊνά έβαλα φελιζόλ. Στο πάνω μέρος του BMS έβαλα ταινία γυρισμένη προς τα μέσα για να μην κολλήσει πάνω στην πλακέτα.

IMG_20221213_201133.jpg

Και η μπαταρία είναι έτοιμη.

IMG_20221214_144304.jpg

Την δοκίμασα στον παλιό φορτιστή των 14,4volt και η αλήθεια είναι ότι φόρτιζε, αλλά αυτό οφείλονταν στο γεγονός ότι είχαν 14,2v

IMG_20221214_150929_1.jpg

Όμως μέχρι να παραλάβω τον φορτιστή των 16.8volt, την φόρτισα με τον φορτιστή των 21volt ενός topshak δραπανοκατσάβιδου μετρώντας συνεχώς τα volt και έφτασε έως τα 15,64v, εκεί άναψε πράσινο το λαμπάκι του φορτιστή. Όταν όμως μου έρθει ο νέος θα την φορτίσω κανονικά όπως πρέπει.

IMG_20221214_214856.jpg

Ομοίως, άνοιξα και την μπαταρία του άλλου δραπανοκατσάβιδου, όπου έβγαλα τα στοιχεία νικελίου που είχε και τους ακροδέκτες σύνδεσης.

IMG_20221212_184639.jpg

Σχεδίασα και πάλι το κύκλωμα

IMG_20221212_183520.jpg

Εδώ χρησιμοποίησα 3 μπαταρίες λιθίου της LG 18650 των 3000mah και 20Α, συνδεδεμένες σε σειρά για να μας δώσουν 12,6volt συνολικά. Επειδή όμως στο συγκεκριμένο κέλυφος, εν αντιθέσει με το άλλο, ο χώρος είναι περιορισμένος κολλησα τις 2 μπαταρίες ξαπλωτές με το πιστόλι σιλικόνης και την τρίτη την κόλλησα όρθια για να χωρέσουν.

IMG_20221214_193714.jpg

Με τον ίδιο τρόπο κόλλησα τα καλώδια πάνω στα λαμάκια και αυτά με το spot welder πάνω στις μπαταρίες.
Εδώ χρησιμοποίησα BMS 3S40A και με τον ίδιο τρόπο το τοποθέτησα, όπως και τα καλώδια των ακροδεκτών και της τροφοδοσίας.

IMG_20221214_204742.jpg

Και πάλι άνοιξα τρύπα, αυτή τη φορά στο μπροστά μέρος του κέλυφους (εκεί υπήρχε λίγος χώρος) για τη θύρα φόρτισης και τέλος!

IMG_20221214_213338.jpg

Φυσικά την δοκίμασα από περιέργεια και αυτήν στον παλιό φορτιστή αλλά όπως το περίμενα δεν φόρτιζε καθόσον αυτές είχαν 11,7volt, ενώ ο φορτιστής είναι για 9,6volt μπαταρίες. Και για αυτήν την μπαταρία περιμένω να παραλάβω έναν φορτιστή μπαταριών λιθίου των 12,6volt.

Και τα δύο δραπανοκατσάβιδα είναι πλέον έτοιμα!!!

IMG_20221216_120306.jpg

Φυσικά τα δοκίμασα και “πάνε μπάλα” και τα δύο. Μου έμειναν οι άλλες δύο μπαταρίες και κάποια στιγμή αργότερα θα φτιάξω και αυτές για να τις έχω εφεδρικές.
 
μπράβο πρώτον για την αναλυτικοτατη παρουσιαση και δευτερον για την ανάσταση ενος αξιολογου εργαλείου!

Στάλθηκε από το SM-A528B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
  • Like
Reactions: xxaris and KOSSTV
Εξαιρετική παρουσίαση.
Πολλά συγχαρητήρια για την ανάσταση των δύο εργαλείων.
Το καλύτερο όμως για μένα είναι ότι αντί να πεταχτούν αυτά τα δύο εργαλεία και να αντικατασταθούν με νεότερα, ουσιαστικά ανακυκλώθηκαν και θα συνεχίσουν να προσφέρουν έργο.
 
Μπραβο Χαρη πολυ ωραια δουλεια
Για να ειναι και καλα πιο μαμα η κατασταση, μπορεις να βγαλεις την πλακετα απο τον μαμα φορτιστη και να βαλεις μεσα το κυκλωμα του νεου Lion.
 
  • Like
Reactions: xxaris