Επισκευές, Μερεμέτια, Ανακαινίσεις κλπ.

Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Στο Leroy το ελάχιστο όριο κοπής ειναι τα 15cm και δεν υπαρχει το όριο χρέωσης στα τετραγωνικά. Θα σου υπολογίσει ο υπάλληλος εκείνη τη στιγμή πχ 0,12 x τιμη ανα τετραγωνικό.
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Εχετε δικιο και οι δυο κατα το ημισυ.
Το leroy κοβει με ελαχιστι πλατος τα 10 εκατοστα και χρεωνει ακριβως το εμβαδον της κομμενης επιφανειας.
Πχ 0,45τμ κοντρα πλακε 12 χιλιοστα επι την τιμη του στα 15 ευρω πχ.
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Θεσσαλονικη εχει ταμπελα με το οριο κοπης στα 15cm :) Και το θυμαμαι πολυ εντονα γιατι πηγα Σαββατο και ο υπαλληλος εβρισκε προφασεις για να μην μου κοψει τοσο μικρα κομματια.
 
Απάντηση: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Χμ τότε μάλλον πρέπει να παίζουν διαφορές ανά κατάστημα. Στης Θεσσαλονίκης η μικρότερη διάσταση είναι τα 15εκ και τα κομμάτια τα χρεώθηκα ολόκληρα (πήρα τα ρετάλια εκτός από 2 κομμάτια πλάτους 1εκ).
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Τακακια σε yaris του 2013 για πρωτη φορα μετα από 47000 km.

0dab6a.jpg


b4b7bc.jpg


f01616.jpg


4c3a25.jpg


8b8e01.jpg


715c0b.jpg


ff99d4.jpg


85a2ef.jpg


a7b3db.jpg


563788.jpg


Καλο μηνα σε ολους.
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Μαστορα 2 κιτρινες.

Η πρωτη επειδη ο δισκος εχει "νυχι" οπως φαινεται στην προτελευταια φωτο, επρεπε να "σπασεις" τις γωνιες πανω κατω απο το τακακι με μια ρασπα, ετσι ωστε να πατησει και να "παντρευτει" το τακακι στο κεντρο πριν πατησει στο νυχι στα ακρα.

Η δευτερη γιατι πληρωσες Textar (TMD Friction Group) σε κουτι toyota κοροιδιστικα, γιατι το κουτι το πετας και σου μενει η σταμπα toyota και το κενο της διαφορας στην τσεπη, διαφορα που στο κατω-κατω ρισκαρες για να την κερδισεις, αλλαζοντας τακακια μονος σου (καλα εκανες αλλα θελει πολλη προσοχη το πραγμα καθως δεν ειναι παντα ολα οπως δειχνουν, και μιλαμε για φρενα).

Τωρα στη φωτο που πιεζεις με το τακακι και το εργαλειο για να μπει μεσα το εμβολο, δεξια και αριστερα υπαρχουν 2 τρυπες που λογικα θα μπαινουν οι πυροι της δαγκανας. Εκει αν υπαρχει πλαστικο ή λαστιχο μονο γρασσο σιλικονης.

Και προσοχη να εβαλες σωστα το μεσα-εξω του ζευγους. Πολλα σετ τακακια εχουν και δεξι αριστερο.

Τα φρενα σου τωρα θα επανελθουν στο κανονικο μετα απο περιπου 400 χλμ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ χρησης. Δεν πηγαινουμε με το φρενο ψιλοπατημενο, και για αρχη δεν τα ζοριζουμε με πατηματα διαρκειας, γιατι θα παρουμε ενα πολυ ωραιο αναμα.

Επισης καθως τα εμβολα πιεζονται πισω, τα υγρα στο δοχειο ανεβαζουν τη σταθμη τους, και εκτος οτι καλο θα ειναι να ειχες ανοιξει το καπακι, πρεπει να ελεγξεις αν μετα την αλλαγη η σταθμη ειναι στο προβλεπομενο υψος, και να παρεμβεις αντιστοιχα.
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Η δαγκανα γιατι εχει υγρα πανω της????

Τα γιαπωνεζικα δεν θελουν συχνα τακακια αλλα δισκοπλακες.
Χεχεχε
Το εχω καταλαβει και εγω. Στα τεσσερα χρονια αλλαγη δισκοπλακες και μετα απο 2.5 χρονια ο ενας δισκος στραβος (ελεγχος κτεο) . Μαζι με τον δισκο παντα βαζεις και φρεσκα τακακια.
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Μαστορα 2 κιτρινες.

Η πρωτη επειδη ο δισκος εχει "νυχι" οπως φαινεται στην προτελευταια φωτο, επρεπε να "σπασεις" τις γωνιες πανω κατω απο το τακακι με μια ρασπα, ετσι ωστε να πατησει και να "παντρευτει" το τακακι στο κεντρο πριν πατησει στο νυχι στα ακρα.

Η δευτερη γιατι πληρωσες Textar (TMD Friction Group) σε κουτι toyota κοροιδιστικα, γιατι το κουτι το πετας και σου μενει η σταμπα toyota και το κενο της διαφορας στην τσεπη, διαφορα που στο κατω-κατω ρισκαρες για να την κερδισεις, αλλαζοντας τακακια μονος σου (καλα εκανες αλλα θελει πολλη προσοχη το πραγμα καθως δεν ειναι παντα ολα οπως δειχνουν, και μιλαμε για φρενα).

Τωρα στη φωτο που πιεζεις με το τακακι και το εργαλειο για να μπει μεσα το εμβολο, δεξια και αριστερα υπαρχουν 2 τρυπες που λογικα θα μπαινουν οι πυροι της δαγκανας. Εκει αν υπαρχει πλαστικο ή λαστιχο μονο γρασσο σιλικονης.

Και προσοχη να εβαλες σωστα το μεσα-εξω του ζευγους. Πολλα σετ τακακια εχουν και δεξι αριστερο.

Τα φρενα σου τωρα θα επανελθουν στο κανονικο μετα απο περιπου 400 χλμ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ χρησης. Δεν πηγαινουμε με το φρενο ψιλοπατημενο, και για αρχη δεν τα ζοριζουμε με πατηματα διαρκειας, γιατι θα παρουμε ενα πολυ ωραιο αναμα.

Επισης καθως τα εμβολα πιεζονται πισω, τα υγρα στο δοχειο ανεβαζουν τη σταθμη τους, και εκτος οτι καλο θα ειναι να ειχες ανοιξει το καπακι, πρεπει να ελεγξεις αν μετα την αλλαγη η σταθμη ειναι στο προβλεπομενο υψος, και να παρεμβεις αντιστοιχα.
Μαστορα σε ευχαριστω για τις επισημανσεις.

Ο δισκος ειχε πολύ λιγο νυχι και το τακακι επεσε μεσα,γυαλοχαρτιστηκαν οι ακμες και κουμπωσε μια χαρα.

Κανω service μονος μου,πανω από 30 χρονια (και από μερακι) στα δικα μου αλλα και σε μερικων φιλων και εχω καταληξει ότι η καλυτερη επιλογή σε toyota,είναι τα γνησια τακακια και από φρεναρισμα και από αντοχή!Τα αλλα μου εχουν δημιουργησει περιπέτειες και διπλοπληρωμες...

Στις δαγκανες,οπου υπαρχει πλαστικο και μπαινουν οι βιδες στήριξης,βαζω παστα σιλικόνης της 3Μ,εκει που εδραζουν τα τακακια βαζω παστα χαλκου και στην πλατη απ τα τακακια βαζω αντιθορυβικη παστα της ligue moli.Στα πασα βεβαια ασφαλιστικο σπυρωματων,το μπλε.

Επειδή γυαλοχαρτιζω και τακακια και δισκους,δεν εχω χρονο προσαρμογης,πατανε απ την αρχη σωστα.

Τα τακακια,οχι μονο εχουν αριστερο δεξι,οπως σωστα ειπες,αλλα ειδικα τα μπροστινα και να θελεις δεν μπαινουν αναποδα επειδή το ένα εχει λαμακια που φωλιαζουν μεσα στο κυλινδρακι της δαγκανας.

Αν δεν ανοιχτει η ταπα απ το δοχειο των υγρων δεν μπορεις να σπρωξεις το εμβολο πισω και να βαλεις την πενσα στη θεση της...
Επισης αλλαζω τα υγρα,μαζι με τα τακακια,με χειροκινητη αντλια κενου και βαζω τα 5.1 της μανας του(φθηνα είναι)

Το πρόβλημα με τα πισω δισκόφρενα που χρησιμοποιουν την δαγκανα για χειροφρενο είναι ότι το κυλινδρακι δεν σπρώχνεται μεσα αλλα βιδωνεται για να οπισθοχωρησει.Αν πριν απ το βιδωμα δεν σηκωσεις το προστατευτικο λαστιχο και δεν ριξεις μεσα σπρευ σιλικόνης,τοτε κατά την επιστροφή του κυλινδρου θα εχεις κολληματα και ζημιες!

Ευελπιστώ ότι θα μου βγαλεις τις κιτρινες...-bye-

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Η δαγκανα γιατι εχει υγρα πανω της????

Τα γιαπωνεζικα δεν θελουν συχνα τακακια αλλα δισκοπλακες.
Χεχεχε
Σιλικονη στα λαστιχάκια είναι.

Οντως,τα εχουν ψευτισει όλα...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το εχω καταλαβει και εγω. Στα τεσσερα χρονια αλλαγη δισκοπλακες και μετα απο 2.5 χρονια ο ενας δισκος στραβος (ελεγχος κτεο) . Μαζι με τον δισκο παντα βαζεις και φρεσκα τακακια.
Θα σου προτεινα(αυτό κανω και εγω),αν τα τακακια εχουν ψωμι ακομα,μετα από αλλαγη δισκου η τορνάρισμα του,να μην τα αλλαζεις αλλα να τα περνας κανα δυο νουμερα γυαλόχαρτα και θα εχεις ομοιομορφο πατημα στη συνεχεια.
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Μια γρηγορη τωρα, και τα υπολοιπα μετα.

Δεν μιλαω για οποιοδηποτε τακακι οποιασδηποτε μαρκας, αλλα για το ιδιο τακακι στο κουτι του κατασκευαστη του (Textar) στην ιδια ποιοτητα παστας που φαινετε και στη φωτο, δηλαδη γι' αυτο:

http://textar.brakebook.com/bb/textar/el_GR/2402201_402/datasheet.xhtml

Ουτε καν για του κατασκευαστη της δαγκανας που ειναι η ΑΤΕ (πρωην Alfred Teves, μετα Continental-Teves, κλπ) για οσα αυτοκινητα κατασκευαζονται στη Γαλλια (αυτα της Ιαπωνιας εχουν δαγκανες Advics, οχι Teves, και φορανε αλλα τακακια).

Και για να σε προλαβω ειναι ακριβως τα ιδια τακακια απο την ιδια γραμμη παραγωγης, με τη διαφορα οτι οσα προοριζονται για την Toyota σφραγιζονται με το σημα της και συσκευαζονται στα κουτια της και στις παλετες της.
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Μια γρηγορη τωρα, και τα υπολοιπα μετα.

Δεν μιλαω για οποιοδηποτε τακακι οποιασδηποτε μαρκας, αλλα για το ιδιο τακακι στο κουτι του κατασκευαστη του (Textar) στην ιδια ποιοτητα παστας που φαινετε και στη φωτο, δηλαδη γι' αυτο:

http://textar.brakebook.com/bb/textar/el_GR/2402201_402/datasheet.xhtml

Ουτε καν για του κατασκευαστη της δαγκανας που ειναι η ΑΤΕ (πρωην Alfred Teves, μετα Continental-Teves, κλπ) για οσα αυτοκινητα κατασκευαζονται στη Γαλλια (αυτα της Ιαπωνιας εχουν δαγκανες Advics, οχι Teves, και φορανε αλλα τακακια).

Και για να σε προλαβω ειναι ακριβως τα ιδια τακακια απο την ιδια γραμμη παραγωγης, με τη διαφορα οτι οσα προοριζονται για την Toyota σφραγιζονται με το σημα της και συσκευαζονται στα κουτια της και στις παλετες της.

Αν είναι ετσι,φυσικα και δεν δεν το συζητάμε!

Πως όμως το ξερουμε αυτό?
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Η Textar δεν βγαζει 2 ποιοτητες τακακι, εχει τις υπολοιπες μαρκες του ομιλου για το κοματι της αγορας που θελει πιο φτηνο τακακι.
Επισης να ξερεις οτι πολλες αντιπροσωπιες βγαζουν 2 ποιοτητες τακακι γνησιο (πραγμα που παραλειπουν να πουν στον πελατη), οπως πχ η Opel με την ονομασια "προδιαγραφες ελευθερης αγορας", η Citroen και η Fiat με την ονομασια "για αυτοκινητα πανω της 5ετιας η 7ετιας, και αλλες με την ονομασια οικονομικη εναλλακτικη. Οποτε πληρωνεις ενα σημα Χ 2 και Χ 3 χωρις αυτο να ανταποκρινεται στην αξια των χρηματων που εδωσες.
Για να βαζεις και χαλκο και αντιθορυβικη (too much) σημαινει οτι φυσας το γιαουρτι, γιατι εχεις κατακαει στο χυλο.
Να ξερεις οτι το τακακι πολλες φορες δεν ευθυνεται για τα προβληματα στα φρενα το ιδιο σαν κατασκευη, αλλα παραμετροι που σχετιζονται με αυτο.
Π.χ. σου εχουν δωσει κατι που μοιαζει σαν διδυμο αδελφακι με το τακακι που φορας εσυ, αλλα η μικρη και σχεδον αορατη διαφορα στο απειρο ματι, ειναι αυτη που θα δημιουργησει το προβλημα. Ζητας εσυ τακακια για Yaris και σου δινουν τακακι απο Carina που φαινομενικα ειναι ιδιο στις διαστασεις και μπαινει στην δαγκανα, αλλα εκεινη η μικρη ημικυκλικη εγκοπη στην πλατη, η το λαμακι στα αυτια, η το αυτοκολητο pad, ειναι που θα δημιουργησει το προβλημα. Και εν μερη φταις και εσυ (οχι εσυ προσωπικα) γιατι οταν ρωτησες τον Α ανταλλακτικατζη, για τακακι και σου ειπε 20 δραχμες το Textar, και μετα τον Β ανταλλακτικατζη και σου ειπε 10 δραχμες ΠΑΛΙ ΓΙΑ Textar, δεν αναρωτηθηκες γιατι, απλα ειπες κλεφτη τον Α και ψωνισες απο τον Β. Και οταν αρχισε το τακακι να χτυπαει, η να σφυριζει, παλι δεν αναρωτηθηκες και απλα ειπες τα Textar ειναι μπουρδε....οτακακια, και δεν τα ξαναβαζω, ασχετα αν η εταιρια χρονια τωρα ειναι πρωτη τοποθετηση σχεδον σε ολη την αυτοκινητοβιομηχανια, και το αντικειμενο της ειναι τα φρενα και μονο αυτα.
Θα διαλεγεις εταιριες που ασχολουνται μονο με φρενα, Ate, Textar, Pagit, Jurid, Remsa και αλλες. Τωρα αν μου βαλεις τακακι Bosch ή Valeo που ειναι φασον για να υπαρχει στη γκαμα, επειδη ειναι επωνυμα, εεε τοτε τα θελει ο ......... σου. Μαλιστα οταν πρωτοεβγαλε τακακι η Bosch το (88-90) ηταν Pagit δευτερη ποιοτητα (ECO) και ειχε προβληματα πολλα. Τωρα δεν ξερω τι εχει μεσα.
Και για την Bosch το λεω γιατι θα δειτε σε πολλα αυτοκινητα "συστημα φρενων Bosch" που συνηθως ειναι Ate (αυτες οι 2 εχουν συνεργαστει πολλες φορες σε καινοτομιες βαζοντας η μια τα ηλεκτρονικα και η αλλη τα υδραυλικα), και επειδη απο μαμισιες Renault (Bosch) σιαγωνες πηγα να τσακιστω, καθως ξεκολησε το φερμουιτ, στραβωσε και πεταξε τα ελλατηρια, και μπλοκαρε ο πισω αριστερος τροχος (προσωρινα) σε ενα Clio.

Αυτο που θελω να πω ειναι οτι και η Durex γνωστη και αναγνωρισμενη εταιρια ειναι, αλλα θα βαζατε λαστιχα Durex στο αυτοκινητο για να πατε Ταξιδι;
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Τωρα για το γιαλοχαρταρισμα, το μονο που καταφερνεις ειναι να "παρεις" την γυαλαδα απο τον δισκο και οχι να πατησει το τακακι, ουτε να παρακαμψεις το διαστημα "στρωσιματος και παντρεματος των φρενων", και αυτο μπορεις πολυ ευκολα να το διαπιστωσεις ξαναβγαζοντας τα τακακια και κοιτωντας το πατημα τους, οπως και το σημαδι απο το νυχι στις ακμες αν δεν τις εχει "σπασει" αρκετα με λιμα.
Στη φωτο το νυχι δειχνει αρκετο, αλλα αυτο μπορεις να το τσεκαρεις συγκρινοντας το αρχικο παχος, το ελαχιστο παχος του κατασκευαστη της δισκοπλακας, και το μεσο ορο του παχους που θα μετρησεις σε πολλα σημεια με ενα μικρομετρο.

Προσοχη επισης και με τα υγρα που το διαστημα αλλαγης τους ειναι τα 2 χρονια για το λογο οτι α) απο την φυση τους αποροφουν υγρασια και κατεβαινει το σημειο βρασμου (αισθηση σφουγγαριασματος στο πεταλ απο φυσαλιδες στη δαγκανα), β) μαζευουν ολη τη βρωμα απο την λειτουργεια του συστηματος φρενων (αλλα και το συμπλεκτη), και γ) χανουν τις λιπαντικες τους ιδιοτητες.
Το Dot 5.1 ειναι επισης μια υπερβολη της Toyota γιατι ειναι για extreme συνθηκες οδηγησης, και στα τεχνικα φυλλαδια αναφερεται Dot 4. Προβλημα ομως δεν δημιουργειται αρκει να ειναι 5.1 τα υγρα και οχι 5.0. Αυτο γιατι τα Dot 3.4.5.1 ειναι βασης γλυκολης και αναμιξιμα (εκτος απο καποιες ειδικες περιπτωσεις στα 3 και 4), ενω τα Dot 5.0 ειναι βασης σιλικονης.
Σε καποια αυτοκινητα επισης για να γινει εξαερωση σωστα στο συστημα των φρενων, πρεπει με μηχανημα να ανοιξεις τις βαλβιδες του abs.

Τωρα γιατι στραβωνουν οι δισκοπλακες.
Ο ενας λογος ειναι αυτος που απανταει στην ερωτηση γιατι το 90 ενα σετ δισκοπλακες ειχε 45000 δραχμες και σημερα εχει 20000 δραχμες.
Ο αλλος λογος ειναι οτι οι οδηγοι ειτε απο ασχετοσυνη ειτε επιτηδες ξεπερνουν τα ορια λειτουργειας των φρενων, νομιζοντας οτι θα κανουν την μαλακια τους και αυτοι που η δουλεια τους ειναι να κατασκευαζουν φρενα, πεταλωνουν τζιτζικια, και θα τους χαρισουν ενα νεο σετ αποδεχομενοι οτι ειναι κατασκευαστικο σφαλμα.
Μερικες φορες η ηλιθιοτητα τους ειναι τοσο μεγαλη που η εξοφθαλμη πραγματικοτητα την κανει ακομα μεγαλυτερη.
Και ο τριτος και πιο σπανιος λογος ειναι να υπαρχει κατασκευαστικο προβλημα ειτε στη δισκοπλακα καθεαυτη ειτε σε κατι που συνεργαζεται μαζι της και την επιρεαζει, πραγμα που θα γινει αμεσως εμφανες και γνωστο, και θα καλυφθει ο ιδιοκτητης, πραγμα που νομιζω εγινε τωρα τελευταια με τις πισω δισκοπλακες απο καποια Insignia.

Καποτε μιλαγα με το τεχνικο διευθυντη ενος μεγαλου γερμανικου εργοστασιου κατασκευης φρενων, και απορουσε που κανενας απο τους "πτυχιουχους" μηχανικους δεν ειχε απαντησει σωστα, μια βασικη ερωτηση που επηρεαζε την λειτουργεια των φρενων, ακομα και τη ζωη των επιβατων ενος αυτοκινητου.
Μην απορεις του λεω, αυτοι δεν ηρθαν εδω για να μαθουν. Ηρθαν για να παρουν τα διαφημιστικα, να κανουν χαβαλε, να τσιμπισουν τσαμπα, και απο οτι τελικα πιασει το αυτι τους, να πουλησουν εξυπναδα με υποβαθρο επισημης τεκμηριωσης σε καποιον αλλο.
Δεν μπορει να ειναι ετσι μου ειπε, τωρα που θα μπω μεσα θα τους κανω αυτη την ερωτηση και θα δω τι θα μου απαντησουν.
Τους εκανε την ερωτηση και φυσικα κανενας δεν απαντησε 100% σωστα, παρα μονο 2-3 απαντησαν 1 σκελος και οχι το βασικο.
Η ερωτηση ηταν οταν αφηνουμε ενα πατημενο φρενο, τι ειναι αυτο που κανει το εμβολο να κινηθει προς την δαγκανα;
Αν δεν υπηρχε το γκουγκλαρισμα ειμαι σιγουρος οτι και σημερα ελαχιστοι θα την απαντουσαν.
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Κοίτα η Durex το έχει με τα λάστιχα οπότε καλό θα είναι.
Ειδικά αν έχει και ραβδωσεις θα εχει και βελτιωμένο κράτημα.
Χεχεχε
Κατά τα λοιπά συμφωνώ.
Όλα πατάνε στην ειλικρίνεια του πωλητή αλλά και στις γνώσεις του αγοραστή.
 
Απάντηση: Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Κοίτα η Durex το έχει με τα λάστιχα οπότε καλό θα είναι.
Ειδικά αν έχει και ραβδωσεις θα εχει και βελτιωμένο κράτημα.
Χεχεχε
.
μην ξεχνάς και τα "χιονολάστιχα" που έχει με τα καρφάκια...χε χε χε
 
Απάντηση: Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Ο ενας λογος ειναι αυτος που απανταει στην ερωτηση γιατι το 90 ενα σετ δισκοπλακες ειχε 45000 δραχμες και σημερα εχει 20000 δραχμες.


Δημήτρη, τόσες δραχμές που τις βρήκες;-bye-
Αν και άσχετος με το θέμα είναι πολύ ενδιαφέρουσες οι υποδείξεις-σημβουλές σου.
 
Απάντηση: Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Τωρα για το γιαλοχαρταρισμα, το μονο που καταφερνεις ειναι να "παρεις" την γυαλαδα απο τον δισκο και οχι να πατησει το τακακι, ουτε να παρακαμψεις το διαστημα "στρωσιματος και παντρεματος των φρενων", και αυτο μπορεις πολυ ευκολα να το διαπιστωσεις ξαναβγαζοντας τα τακακια και κοιτωντας το πατημα τους, οπως και το σημαδι απο το νυχι στις ακμες αν δεν τις εχει "σπασει" αρκετα με λιμα.
Στη φωτο το νυχι δειχνει αρκετο, αλλα αυτο μπορεις να το τσεκαρεις συγκρινοντας το αρχικο παχος, το ελαχιστο παχος του κατασκευαστη της δισκοπλακας, και το μεσο ορο του παχους που θα μετρησεις σε πολλα σημεια με ενα μικρομετρο.

Προσοχη επισης και με τα υγρα που το διαστημα αλλαγης τους ειναι τα 2 χρονια για το λογο οτι α) απο την φυση τους αποροφουν υγρασια και κατεβαινει το σημειο βρασμου (αισθηση σφουγγαριασματος στο πεταλ απο φυσαλιδες στη δαγκανα), β) μαζευουν ολη τη βρωμα απο την λειτουργεια του συστηματος φρενων (αλλα και το συμπλεκτη), και γ) χανουν τις λιπαντικες τους ιδιοτητες.
Το Dot 5.1 ειναι επισης μια υπερβολη της Toyota γιατι ειναι για extreme συνθηκες οδηγησης, και στα τεχνικα φυλλαδια αναφερεται Dot 4. Προβλημα ομως δεν δημιουργειται αρκει να ειναι 5.1 τα υγρα και οχι 5.0. Αυτο γιατι τα Dot 3.4.5.1 ειναι βασης γλυκολης και αναμιξιμα (εκτος απο καποιες ειδικες περιπτωσεις στα 3 και 4), ενω τα Dot 5.0 ειναι βασης σιλικονης.
Σε καποια αυτοκινητα επισης για να γινει εξαερωση σωστα στο συστημα των φρενων, πρεπει με μηχανημα να ανοιξεις τις βαλβιδες του abs.

Τωρα γιατι στραβωνουν οι δισκοπλακες.
Ο ενας λογος ειναι αυτος που απανταει στην ερωτηση γιατι το 90 ενα σετ δισκοπλακες ειχε 45000 δραχμες και σημερα εχει 20000 δραχμες.
Ο αλλος λογος ειναι οτι οι οδηγοι ειτε απο ασχετοσυνη ειτε επιτηδες ξεπερνουν τα ορια λειτουργειας των φρενων, νομιζοντας οτι θα κανουν την μαλακια τους και αυτοι που η δουλεια τους ειναι να κατασκευαζουν φρενα, πεταλωνουν τζιτζικια, και θα τους χαρισουν ενα νεο σετ αποδεχομενοι οτι ειναι κατασκευαστικο σφαλμα.
Μερικες φορες η ηλιθιοτητα τους ειναι τοσο μεγαλη που η εξοφθαλμη πραγματικοτητα την κανει ακομα μεγαλυτερη.
Και ο τριτος και πιο σπανιος λογος ειναι να υπαρχει κατασκευαστικο προβλημα ειτε στη δισκοπλακα καθεαυτη ειτε σε κατι που συνεργαζεται μαζι της και την επιρεαζει, πραγμα που θα γινει αμεσως εμφανες και γνωστο, και θα καλυφθει ο ιδιοκτητης, πραγμα που νομιζω εγινε τωρα τελευταια με τις πισω δισκοπλακες απο καποια Insignia.

Καποτε μιλαγα με το τεχνικο διευθυντη ενος μεγαλου γερμανικου εργοστασιου κατασκευης φρενων, και απορουσε που κανενας απο τους "πτυχιουχους" μηχανικους δεν ειχε απαντησει σωστα, μια βασικη ερωτηση που επηρεαζε την λειτουργεια των φρενων, ακομα και τη ζωη των επιβατων ενος αυτοκινητου.
Μην απορεις του λεω, αυτοι δεν ηρθαν εδω για να μαθουν. Ηρθαν για να παρουν τα διαφημιστικα, να κανουν χαβαλε, να τσιμπισουν τσαμπα, και απο οτι τελικα πιασει το αυτι τους, να πουλησουν εξυπναδα με υποβαθρο επισημης τεκμηριωσης σε καποιον αλλο.
Δεν μπορει να ειναι ετσι μου ειπε, τωρα που θα μπω μεσα θα τους κανω αυτη την ερωτηση και θα δω τι θα μου απαντησουν.
Τους εκανε την ερωτηση και φυσικα κανενας δεν απαντησε 100% σωστα, παρα μονο 2-3 απαντησαν 1 σκελος και οχι το βασικο.
Η ερωτηση ηταν οταν αφηνουμε ενα πατημενο φρενο, τι ειναι αυτο που κανει το εμβολο να κινηθει προς την δαγκανα;
Αν δεν υπηρχε το γκουγκλαρισμα ειμαι σιγουρος οτι και σημερα ελαχιστοι θα την απαντουσαν.
Η απαντηση?
 
Re: Τι μαστορέψαμε σήμερα;

Η μείωση της πίεσης στο υδραυλικό κύκλωμα σε συνδυασμό με την δύναμη που ασκούν τα o-rings που στεγανοποιούν το έμβολο στη διαδρομή του?