Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Σωστο. Αυτο εξάλλου νομιζω εννοουμε οτι αλλαζεις στο σπιτι αφου αυτο μας πουλανε!!!!!

Ναι. Το οποίο αποτελεί το τελικό μάστερ, που αυτό είναι το έργο το καλλιτεχνικό και το μεταφέρουμε σε ένα εμπορικό φορμά. Αυτό λοιπόν πως θα το ακούσουμε όσο το δυνατό πιο σωστά δεδομένου ότι ούτε τέλειο χώρο έχουμε, ούτε τέλειο σύστημα (αν και ο χώρος είναι μέρος του συστήματος).
Πως θα το βοηθήσουμε να αποβάλλει τα προβλήματα του συστήματος τα οποία είναι βουνά και λακούβες; Ισιώνοντάς τες δεν θα το κάνουμε; Εξισώνοντάς τες, για να είμαστε και στο νόημα της λέξης EQ?
 
στο σπιτι ισοταθμιζεις τα χαρακτηριστικα του χωρου και του συστηματος .Το προβλημα ειναι οτι ειναι ιδιαιτερα δυσκολο να το χειριστει κανεις σωστα .Αν τα καταφερει ομως κανεις μπορει να το φερει και στα γουστα του .Ειναι ομως μια κινηση που ευκολα μπορει να καταστερεψει τον ηχο και να σε εκνευρισει .
 
Να συμφωνήσουμε σε κάτι τουλάχιστον;
Πως στο σπίτι μας (αυτό μας ενδιαφέρει αφού στην ηχογράφηση ότι ήταν να γίνει,έγινε) ακούμε περισσότερο τον χώρο πιο πολύ από οτιδήποτε άλλο;
Ότι μα ότι και να κάνει το σύστημα κι όσο κι αν κοστίζει;

Παράδειγμα:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Εξακολουθούμε λοιπόν να επιμένουμε πως ακούμε "αγνά" ανεξαρτήτως χώρου;
 
Πως θα το βοηθήσουμε να αποβάλλει τα προβλήματα του συστήματος τα οποία είναι βουνά και λακούβες;

Ενα καλο συστημα απο τεχνικης πλευρας ουτε απο βουνα ουτε απο λακουβες υποφερει.
Πολλες ηχογραφισεις ναι συμφωνω οτι υποφερουν κι ας τις ονομαζουμε "master" αλλα δεν απαντας τι πας να κανεις εσυ στο σπιτι με ενα equalizer που τσουβαλιαζει τα παντα συγκρινομενο με τα EQ στην ηχογραφιση/μιξη που υπαρχει ενα για καθε οργανο και για καθε φωνη.
Πολυ θα ηθελα να εχεις δικιο , θα την βγαζαμε ολοι μια χαρα και οικονομικα με ενα EQ για ολες τις δουλειες.
Αλλα δυδτυχως δεν ειναι τοσο απλο,διοτι απλα το FR δεν ειναι το παν και ουτε καν το προβλημα των συστηματων

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Να συμφωνήσουμε σε κάτι τουλάχιστον;
Πως στο σπίτι μας (αυτό μας ενδιαφέρει αφού στην ηχογράφηση ότι ήταν να γίνει,έγινε) ακούμε περισσότερο τον χώρο πιο πολύ από οτιδήποτε άλλο;
Εξαρταται ποιος ειναι ο χωρος.Δεν ειναι ολοι οι ιδιοι και σιγουρα σχεδον κανενας δεν ειναι σαν αυτον που δειχνεις.
 
Ενα καλο συστημα απο τεχνικης πλευρας ουτε απο βουνα ουτε απο λακουβες υποφερει.
Πολλες ηχογραφισεις ναι συμφωνω οτι υποφερουν κι ας τις ονομαζουμε "master" αλλα δεν απαντας τι πας να κανεις εσυ στο σπιτι με ενα equalizer που τσουβαλιαζει τα παντα συγκρινομενο με τα EQ στην ηχογραφιση/μιξη που υπαρχει ενα για καθε οργανο και για καθε φωνη.
Πολυ θα ηθελα να εχεις δικιο , θα την βγαζαμε ολοι μια χαρα και οικονομικα με ενα EQ για ολες τις δουλειες.
Αλλα δυδτυχως δεν ειναι τοσο απλο,διοτι απλα το FR δεν ειναι το παν και ουτε καν το προβλημα των συστηματων

Βάσει ποιας τεχνικής πλευράς δεν έχει βουνά και λακούβες είπαμε;

Απάντησα φίλε μου πιο πριν σε αυτό που ρωτάς. Στο σπίτι ασχολείσαι με την αναπαραγωγή της τελικής μίξης, που αυτό είναι το μουσικό έργο, και όχι η ηχογράφηση αφού αυτή είναι κάτι άλλο. Την αναπαραγωγή της, όχι το editing αυτής. Πως θα το παίξεις αυτό χωρίς τα προβλήματα που προκύπτουν από το σύστημα.
 
Κύριοι,μην κολλάμε στα παλιά eq,οι αντίστοιχες νέες συσκευές είναι αυτοματοποιημένες,προτείνουν καμπύλες,βάζουν τους χρόνους στο παιχνίδι,κλπ.(και κοστίζουν αρκετά,δείτε Lyngdorf,McIntosh,κλπ ).


Οκ,αν θέλουμε να μιλήσουμε για αρχαία ιστορία,αυτό άλλωστε είναι το θέμα του topic.
Αλλά έχει πια περάσει,κάθε αντιπαράθεση είναι άνευ ουσίας...

]
Εξαρταται ποιος ειναι ο χωρος.Δεν ειναι ολοι οι ιδιοι και σιγουρα σχεδον κανενας δεν ειναι σαν αυτον που δειχνεις.

Μακάρι να ήταν,τουλάχιστον είναι συμμετρικός.
Με λίγη περιποίηση έρχεται.
Που να δεις άλλους...

(Να μην θυμηθώ υπερσύστημα που παρουσιαστηκε εδώ [όχι από τον κάτοχο] αλλά και σε lifestyle περιοδικό.
Από την μια χάος,από την άλλη τζάκι,πέτρινος τοίχος και εσοχή και το πίσω μέρος όλο τζαμαρία.Δεν ψέγω κάποιον,προφανώς εκεί βόλευε.Όμως... )
 
Last edited:
στο σπιτι ισοταθμιζεις τα χαρακτηριστικα του χωρου και του συστηματος .

Δηλαδη οταν το κανεις ολες οι ηχογραφισεις θα ακουγονται το ιδιο? Σωστα/καλα ???

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Οκ,αν θέλουμε να μιλήσουμε για αρχαία ιστορία,αυτό άλλωστε είναι το θέμα του topic.
Ευχαριστω :a0210:
 
Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Ευχαριστω :a0210:

Να 'σαι καλά:flipout:

(Ναι,αλλά μην μιλάμε και φαγωνόμαστε με αυτές σαν να υπάρχουν ακόμα... )
 
Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Να 'σαι καλά:flipout:

(Ναι,αλλά μην μιλάμε και φαγωνόμαστε με αυτές σαν να υπάρχουν ακόμα... )

Μην σβυσεις τα off-topic :flipout::flipout:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Μην σβυσεις τα off-topic :flipout::flipout:

Είπαμε,τα πάντα κάνουν equalizing.
Τίποτα δεν είναι off-topic,είναι απλώς η λογική εξέλιξη.

Αλλά αντιπαραθέσεις που έπρεπε να έχουν γίνει πριν μια 20ετία,δεν προσφέρουν και τίποτα...
Αν έχει μείνει κανένα από δαύτα,μάλλον συναισθηματικούς σκοπούς θα εξυπηρετεί ή θα είναι απλώς μια συνήθεια.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Η ανταλλαγή απόψεων μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να προσφέρει.

Φυσικα.

Είπαμε,τα πάντα κάνουν equalizing.
Τίποτα δεν είναι off-topic,είναι απλώς η λογική εξέλιξη.

Αλλά αντιπαραθέσεις που έπρεπε να έχουν γίνει πριν μια 20ετία,δεν προσφέρουν και τίποτα...
Αν έχει μείνει κανένα από δαύτα,μάλλον συναισθηματικούς σκοπούς θα εξυπηρετεί ή θα είναι απλώς μια συνήθεια.

Καπως εντονες συζητησεις μαλλον,καμια προθεση για αντιπαραθεση με κανεναν φιλο εδω.
Εξ'αλλου με ξερετε πολλοι οτι ακομη ειμαι του πικαπ και της λαμπας :flipout:
 
Δηλαδη οταν το κανεις ολες οι ηχογραφισεις θα ακουγονται το ιδιο? Σωστα/καλα ???

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---


Ευχαριστω :a0210:

Δεν διορθωνεις την ηχογραφηση διορθωνεις το χωρο και το συστημα .Αν θελεις βεβαια μπορεις να πειραξεις και την ηχογραφηση ,αλλα θα ειναι σαν να ισοροπεις σε τεντωμενο σχοινι και να αλοιφεσαι με λαδι

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Είπαμε,τα πάντα κάνουν equalizing.
Τίποτα δεν είναι off-topic,είναι απλώς η λογική εξέλιξη.

Αλλά αντιπαραθέσεις που έπρεπε να έχουν γίνει πριν μια 20ετία,δεν προσφέρουν και τίποτα...
Αν έχει μείνει κανένα από δαύτα,μάλλον συναισθηματικούς σκοπούς θα εξυπηρετεί ή θα είναι απλώς μια συνήθεια.


Yπαρχουν ακομη .Αλλα δεν το συνιστω διοτι οποιος γνωριζει να το χρησιμοπιησει ξερει που θα το βρει, οι υπολοιποι θα καψουν κανα ηχειο .
 
Last edited by a moderator:
Δεν διορθωνεις την ηχογραφηση διορθωνεις το χωρο και το συστημα .Αν θελεις βεβαια μπορεις να πειραξεις και την ηχογραφηση ,αλλα θα ειναι σαν να ισοροπεις σε τεντωμενο σχοινι και να αλοιφεσαι με λαδι



Οι χωροι κατα την γνωμη μου εχουν συγκεκριμενους τροπους να διορθωθουν.

Οσον αφορα την "διορθωση" του ηχου, αυτο εξαρταται απο το που γινεται το EQ, μεταξυ πηγης/ενισχυτη , προ/τελικου κλπ.

Το ζητουμενο ειναι ουσιαστικα η πιο ομαλη αποκριση του ηχειου στον συγκεκριμενο χωρο.Τα ηλεκτρονικα σαφως και δεν υποφερουν τοσο σε θεματα FR.
Δεν θα εμπαινα στην διαδικασια να κανω διαφορετικο EQ σε καθε μουσικο κοματι που θεωρω "λαθος" ηχητικα διοτι τελικα δεν θα ακουγα μουσικη.Αν ομως αποφασιζα να επεμβω, μαλλον θα το εκανα μεταξυ πηγης/ενισχυτη.
 
Οι χωροι κατα την γνωμη μου εχουν συγκεκριμενους τροπους να διορθωθουν.

Οσον αφορα την "διορθωση" του ηχου, αυτο εξαρταται απο το που γινεται το EQ, μεταξυ πηγης/ενισχυτη , προ/τελικου κλπ.

Το ζητουμενο ειναι ουσιαστικα η πιο ομαλη αποκριση του ηχειου στον συγκεκριμενο χωρο.Τα ηλεκτρονικα σαφως και δεν υποφερουν τοσο σε θεματα FR.
Δεν θα εμπαινα στην διαδικασια να κανω διαφορετικο EQ σε καθε μουσικο κοματι που θεωρω "λαθος" ηχητικα διοτι τελικα δεν θα ακουγα μουσικη.Αν ομως αποφασιζα να επεμβω, μαλλον θα το εκανα μεταξυ πηγης/ενισχυτη.


Δεν διαφωνουμε .Θα ελεγα ομως οτι το ζητουμενο ειναι σωστη αποκριση του ηχειου στο σημειο ακροασης και οχι στο ηχειο .Παντως δεν ειναι απαραιτητα κακο να πειραζεις τον ηχο κατα την αναπαραγωγη και να ξεφευγεις απο το απολυτα ορθο αν και εφ οσον αυτο ευχαριστει τον ακροατη,αλλωστε ο στοχος ειναι η ευχαριστηση .
 
Δεν διαφωνουμε .Θα ελεγα ομως οτι το ζητουμενο ειναι σωστη αποκριση του ηχειου στο σημειο ακροασης και οχι στο ηχειο .
Ναι αυτο εννοουσα,ισως να μην το διατυπωσα καθαρα
 
Ολιγον σχετικον επι του θεματος ειναι και το ωραιο κειμενο παρακατω

Συγκεκριμενα μοντελα Ηχοσυσκευων, απο Ενισχυτες και Ηχεια, μεχρι Καλωδια και Βυσματα, διεκδικουν τον τιτλο του Εξοπλισμου Αναφορας, δηλαδη των Απολυτων Ηχοσυσκευων με βαση τις οποιες πρεπει να αξιολογουνται οι υπολοιπες.

Τα κομματια που απαρτιζουν ενα τετοιο συστημα προτεινονται αμεσα η εμμεσα απο τους διαφορους Ειδικους του χωρου. Αποτελουν συνηθως τον προσωπικο Εξοπλισμο του καθενος που επιχειρει να τον καθιερωσει σαν γενικης αποδοχης. Παραπερα, και παντα με την επιμελεια των παραπανω, συντασσονται και διοχετευονται στο κοινο διαφορες Λιστες Αξιολογησης των συσκευων της αγορας σε κατηγοριες ως προς την αποδοση, τιμη, κλπ, πραγμα που σερβιρεται σαν μια υπηρεσια προς τον καταναλωτη. Οπως ωστοσο καταλαβαινει και ο πλεον αφελης, η διαδικασια αυτη θα ηταν παραδεκτη και χρησιμη εαν δεν υπηρχε η αμφιβολια για μεροληπτικη αντιμετωπιση καποιου προιοντος ή κατασκευαστη χαριν ανταλλαγματων. Εξαλλου, τα κριτηρια αξιολογησης ενος ηχοσυστηματος ειναι εν μερει μονο Αντικειμενικα, και αρα ΔΕΝ μπορουμε να μιλαμε για μηχανηματα Αναφορας χωρις να αναγνωριζουμε οτι αυτο που λεμε δεν ειναι τιποτε παραπανω απο γνωμη μας.

Αλλα ας δουμε τα πραγματα με την σειρα... Πρωτα απ’ ολα ο στοχος του Hi-Fi (High Fidelity = Υψηλη Πιστοτητα) οπως προκυπτει απο τον ορισμο του, ειναι η Καταγραφη, Αποθηκευση, και στην συνεχεια Αναπαραγωγη συγκεκριμενου Ηχητικου υλικου με την μεγαλυτερη δυνατη ακριβεια (πιστοτητα), χωρις να αφαιρειται η να προστιθεται κατι στο υλικο.

Το αναλογο του Hi-Fi σε Οπτικο επιπεδο θα μπορουσε να ειναι μια φωτογραφια εναντι ενος σκιτσου που απεικονιζουν το ιδιο θεμα. Η φωτογραφια αντιπροσωπευει την πλεον λεπτομερη και ρεαλιστικη απεικονιση του θεματος. Προβαλλει οτιδηποτε συνελαβε ο φακος, ανεξαρτητα απο τι συναισθηματα προκαλει. Το σκιτσο απεικονιζει το θεμα μεσα απο την αποψη, την τεχνοτροπια, και τον ψυχισμο του δημιουργου του. Εαν το θεμα ηταν ενα τοπιο, ενα σκιτσο θα μπορουσε να το εξωραιζει αποκρυπτοντας, ας πουμε, καποια σκουπιδια στην ακρη του δρομου, να αμβλυνει καποια δυσαρμονια, να εξομαλυνει καποια οξεα σχηματα η αντιθετα να τα προβαλλει. Το σκιτσο μπορει να ειναι πιο ενδιαφερον και ευχαριστο, και δεν παυει να εχει την αξια του σαν εργο τεχνης. Ωστοσο οταν οι απαιτησεις για πιστη παρουσιαση και λεπτομερεια ειναι υψηλες τοτε χρειαζομαστε μια φωτογραφια, και μαλιστα μια καλη φωτογραφια.

Το ζητημα γινεται ακομη πιο περιπλοκο καθως συνεχως αποδεικνυεται οτι μια μεγαλη μεριδα ακροατων που θεωρουν οτι αναζητουν την Υψηλη Πιστοτητα στην πραγματικοτητα ΔΕΝ ενδιαφερονται για αυτην με την εξ ορισμου εννοια της σαν «φωτογραφικη αποτυπωση» του Ηχητικου υλικου, αλλα μαλλον αρεσκονται σε ενα ειδος αναπαραγωγης προσαρμοσμενης στην ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ τους αντιληψη για το ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ να ακουγεται ενα μουσικο εργο. Κατι τετοιο δεν κρινεται απαραιτητα σαν λαθος αλλα πρεπει να γινεται κατανοητο.

Μιλωντας πλεον για προχωρημενους και απαιτητικους ακροατες αυτη η Προσωπικη Αντιληψη διαμορφωνεται οσο βαθαινει κανεις στον μαγικο κοσμο της μουσικης ακροασης, εμπλουτιζεται αναλογα με τις ακουστικες εμπειριες του, τα κριτηρια στην πορεια εκλεπτυνονται και οι απαιτησεις αλλαζουν αναλογα και με την ποικιλια Ηχητικου εξοπλισμου απ’ τον οποιο εχει εμπειρια ο ακροατης. Το γεγονος οτι οι ανθρωποι εχουμε διαφορετικη ακουστικη αντιληψη ειναι σε μεγαλο βαθμο, μαλλον θεμα εξασκησης και καλλιεργειας, ισως ηλικιας και πολιτιστικων καταβολων, παρα θεμα βιολογικης ικανοτητας.

Εχει παρατηρηθει πως μια μεριδα ακροατων προτιμουν τον Ηχο στρογγυλεμενο, γλυκο και χαλαρωτικο, ενω αλλοι θελουν το ηχοσυστημα τους υπεραναλυτικο και ακραια εμφαντικο, και παει λεγοντας ... Το προβλημα ειναι οτι οι ανθρωποι, με βαση το τρεχον γουστο τους και την συνηθεια, θεωρουν το συστημα της αρεσκειας τους υπερτερο αλλων, που διολου απιθανο, παρουσιαζουν το Ηχητικο υλικο πιο πιστα.

Ειναι γνωστη ερευνα που εγινε στην Ευρωπη προ εικοσαετιας περιπου, μεσουσης της κυριαρχιας των Ενισχυτικων με Transistors, οπου ακροατες διαφορων ηλικιων και ποικιλου μορφωτικου επιπεδου υποβληθηκαν σε συγκριτικη ακροαση διαφορων Ηχοσυστηματων, χωρις βεβαια να γνωριζουν απο ποια συσκευη ακουνε. Μεταξυ των ενισχυτικων υπηρχαν μερικα απο τα Solid State ‛Ιερα Τερατα’ της εποχης με 0.001% παραμορφωση, αλλα και παλαια Ραδιοπικαπ με λυχνιες, (ποιος ξεχναει τα Γερμανικα στερεοφωνικα ραδιοεπιπλα με τα UKW και τις EL84, που υπηρξαν για μια περιοδο σχεδον οτι καλυτερο μπορουσε να εχει το Ελληνικο σπιτι). Εκπληξη εκανε το γεγονος οτι ακροατες ωριμης κυριως ηλικιας προτιμησαν τον Ηχο του Ραδιοπικαπ, διοτι ετσι ειχαν μαθει να ακουνε, εχοντας συνδεσει αυτον τον Ηχο με ευχαριστες στιγμες της ζωης τους, που εξαλλου φανερωνει την δυναμη της συνηθειας, ενω κατ’ επεκταση γινεται φανερο οτι η διεργασια της μουσικης ακροασης ειναι ΚΑΙ θεμα εξασκησης.

Για να δειχτει ποσο σχετικα ειναι ολα, ας θυμηθουμε πως ακουγαμε παλιοτερα οταν υπηρχαν τα ρυθμιστικα Τονου (Bass, Treble, Mid) και τα διαφορα Φιλτρα (Scratch, Rumble) σε ολα τα ‛καλα’ Ηχοσυστηματα μεχρι προ 20ετιας περιπου, δινοντας στον Ακροατη προσβαση στην Τονικη (και χωρις να το ξερει στην Φασικη) ισορροπια των Μουσικων προγραμματων. Επισης, με το σκεπτικο οτι το ανθρωπινο Αυτι δεν εχει την ιδια αντιληψη των συχνοτητων στις διαφορες σταθμες (καμπυλη Ακουστοτητας Fletcher) ειχαμε στην διαθεση μας το Φιλτρο Loudness, που ανεβαζε ταυτοχρονα και τα δυο ακρα της περιοχης ακουστικων συχνοτητων, προκειμενου να αντισταθμιζει την ιδιοτητα της ακοης μας σε χαμηλες σταθμες να εχει μεγαλυτερη ευαισθησια στις μεσαιες. Ποιος ομως μπορουσε να πει σε ποιες εντασεις επρεπε να γινει χρηση του Loudness ? Ενας αλλος λογος υπαρξης αυτων των ρυθμιστικων ηταν υποτιθεται η διορθωση των Ακουστικων ιδιαιτεροτητων των διαφορων χωρων Ακροασης. Εν ολιγοις ο καθε Ακροατης ειχε την δυνατοτητα να γινει, κατα καποιον τροπο “λιγο απο Μηχανικος Ηχου”, επεμβαινοντας αυθαιρετα σε παραμετρους του Ηχου χωρις να εχει μετρο Αναφορας. Οι παραπανω ρυθμισεις λειτουργουσαν σαν τα Καρυκευματα : μπορει να κολακευουν την ουρανισκο, αλλα αναλογα την δοση, μπορει να αποκρυψουν την πραγματικη γευση, και η αμετρη χρηση τους μακροπροθεσμα μπορει να προκαλεσει αναισθησια. Επειδη λοιπον οι παραπανω ρυθμισεις, κατα την χρηση μαλλον ζημια εκαναν παρα διορθωση, αρχισαν να καταργουνται. Αρχικα μπηκε το κουμπακι Flat που παρεκαμπτε τα διαφορα φιλτρα, και πολυ συντομα αυτα καταργηθηκαν τελειως απο τις συσκευες Hi-End.

Εαν υπαρχει κατι το αντικειμενικο στην ολη ιστορια, αυτο ειναι η συμπεριφορα μιας συσκευης κατω απο εργαστηριακο ελεγχο. Κατι τετοιο ομως, αρκει απλα για να προσδιοριστουν μερικα χονδρικα χαρακτηρισιτκα της αποδοσης μιας συσκευης και σε ποια κατηγορια βρισκεται ως προς την ποιοτητα κατασκευης. Προκειμενου να εκτιμηθει αυτο που ονομαζεται Ακουστικος Χαρακτηρας η Ακουστικη Ταυτοτητα μιας συσκευης, δεν μπορουμε να στηριχτουμε εξ ολοκληρου στην τεχνοκρατικη προσεγγιση, καθως δεν ειναι ευκολο να πουμε ποια στοιχεια της Ακουστικης συμπεριφορας της συσκευης, αντιστοιχουν σε ποια Ηλεκτρικα χαρακτηριστικα της, πραγμα που εν μερει παραμενει ακομη αντικειμενο ερευνας. Εξαλλου μιλωντας για Ακουστικο Χαρακτηρα υπαρχουν διαμορφωμενες διαφορες Σχολες, που δινουν βαρος στο Α ή Β χαρακτηριστικο.

Τελικα τι μετραει ως προς την επιλογη ενος Ηχητικου μηχανηματος ? Καποια ακρη για το αν προκειται για καλες, πολυ καλες, η ανεπαρκεις συσκευες, μπορουμε να βγαλουμε με βαση την γενικοτερη ποιοτητα κατασκευης τους, και τις εντυπωσεις που αποκομιζουμε απο την Ακροαση τους, κατα προτιμηση στον χωρο μας, εμεις και αλλοι αντικειμενικοι ακροατες των οποιων το κριτηριο εμπιστευομαστε. Κατα δευτερο λογο πρεπει να λαβουμε υποψιν μας τις Ηλεκτρικες επιδοσεις τους οπως προκυπτουν απο ενα αξιοπιστο εργαστηριακο ελεγχο. Με την σχετικη επιφυλαξη, μπορουμε να δεχτουμε σαν κριτηριο και την εμπορικη καρριερα ενος μηχανηματος, η την γενικοτερη διαγωγη του κατασκευαστη.

Παραδειγμα απο παλαιοτερη διαφημιση της Quad που επιχειρει να αμφισβητησει την τυφλη εμπιστοσυνη στα τεχνικα χαρακτηριστικα : Ιαπωνες τεχνικοι ανταγωνιστικης εταιρειας εχοντας καλωδιωσει εναν Quad ΙΙ σε ενα Rack με State-of-the-Art οργανα μετρησεων, ομολογουν μεταξυ τους : Κι ομως ακουγεται καλυτερα !

Παραδειγμα επικλησης του υποκειμενικου στοιχειου : Γαλλος κατασκευαστης Hi-End Μεγαφωνων Ευρειας ζωνης παρουσιαζοντας τα προιοντα του στο Internet παραθετει καποια τεχνικα χαρακτηριστικα και στο τελος αναφερει : Απο τα χαρακτηριστικα των μεγαφωνων μας δεν μπορει να φανει η «Μουσικοτητα» που αυτα διαθετουν.

Παραδειγμα που ενισχυει την αποψη οτι ο (καταλληλος) χρωματισμος μπορει να ειναι εως και επιθυμητος : Audiophile και προχωρημενος DIYer (ιδιοκατασκευαστης Ενισχυτικων) παρουσιαζει στο Internet συγκριση των πυκνωτων σηματος Paper in Oil – Alu foil της Jensen, με τους Metallized Polypropylene Auricaps της Audience, και τριτον, με κατευθειαν συνδεση απουσια πυκνωτου, δηλαδη με χρηση ενος απλου αγωγου. Το συμπερασμα του ειναι εν περιληψει οτι, μεταξυ Jensen και Auricaps δεν εχει ακουστες διαφορες. Ομως, μεταξυ απλου αγωγου και Paper-in-Oil προτιμαει την υπαρξη των συγκεκριμενων Πυκνωτων, και οχι την απευθειας συζευξη που δεν παραλλασει το σημα, καθως βρισκει οτι ο Ηχος που προκυπτει με αυτους τους Πυκνωτες ειναι πιο πλουσιος και ευχαριστος !

Εαν λοιπον το ζητουμενο δεν ειναι τελικα η Υψηλη Πιστοτητα εννοουμενη με βαση τον ορισμο της (βλεπε παραπανω), τοτε εξηγουνται καποια πραγματα. Οπως το γεγονος οτι ακομη και σημερα υπαρχει Audiophile κοινο (μικρο ειναι η αληθεια) που μεταφεροντας μια Φανταμενταλιστικη θεωρηση σε Ακουστικο επιπεδο, επιμενει σε Ενισχυτικα που παραγουν εκεινο τον παλιο-βαρυ Vintage ηχο. Σημερα, θα μπορουσε ισως καποιος να κατανοησει τετοια ταση, εαν την συναντουσε σε αλλους λαους, που το βιοτικο τους επιπεδο επετρεπε να διαθετουν παρομοια Ηχοσυστηματα τοτε που μεσουρανουσαν, ωστε η γοητεια τους να φτανει μεχρι τις ημερες μας, σαν προσκολληση σε κατι παραδοσιακο η σαν νοσταλγικη διαθεση (π.χ σαν τις Harley-Davidson), παροτι σημερα προσφερονται πολυ καλυτερες Ακουστικα λυσεις.



Πηγή:
------- Audio Craftworks ---------
------- Μιχάλης Σπέρτος ---------



http://www.hlektronika.gr/forum/content.php?r=240-Ήχος-Αναφοράς-(Audio-Reference)&langid=1
 
Μια σκεψη απλα για την συζητηση.
Εχουμε π.χ μια φωτογραφια HD ενος προσωπου.Σ'αυτην μπορουμε οχι μονον να δουμε αλλα και να μετρησουμε ποσες τριχες εχει το προσωπο που ειναι ας πουμε αξυριστο για 2 μερες.Μπορουμε να δουμε δεκαδες λεπτομερειες στο προσωπο οπως ρυτιδες,βλεφαριδες,οτι θελετε σκεφτειτε.
Τα βλεπει αυτα η φωτογραφικη; Τα τονιζει λογω καποιων τεχνικων λογων; Ειναι σωστες οι λεπτομερειες αυτες; Ειναι "αληθινες";Εχει σημμασια τελικα;
Για μενα οχι.Γιατι; Διοτι τα ματια μου δεν βλεπουν ετσι το πραγματικο προσωπο.Αν δω λοιπον μια φωτογραφια με αναλυση αναλογη της ορασης μου ποια φωτογραφια θα ειναι για μενα η σωστοτερη;Μηπως η υπερ το δεον αναλυση δεν ειναι EQ?
Μηπως τα μηχανηματα πολλες φορες κανουν περισοτερα απο οτι πρεπει ωστε να ειναι πιστα στον ηχο η την εικονα που πρεπει να αναπαραξουν;Πιστευω πως ναι.Γιατι;Ισως για εντυπωσιασμο,ισως για την διαφορα κλπ......
Τελος, ειδαμε σχολια κατα καιρους οπως, cd player με αναλογικο ηχο , τρανσιστορατος ενισχυτης με την γλυκυτητα της λαμπας και πολλα παρομοια.
Τελικα τι ζηταμε; Μην μου πειτε περι "ουδετεροτητας" και "πιστοτητας" παρακαλω.
 
Last edited:
Ένα πολύ καλό eq συνοδεύεται και από μετρητικό με μικρόφωνο , παράγει τόνους , δημιουργεί καμπύλες κλπ.
Περισσότερο είναι και ένα εργαλείο να καταλάβεις πως δουλεύει ο χώρος με το σύστημα σου , τι είναι αυτό που σου αρέσει , τι είναι αυτό που σε ενοχλεί κλπ.

Όλα έχουν επιλογή on/off συγκρίνεις πως είναι με/χωρίς αυτό κλπ. Ένα παιχνίδι είναι.
Ακριβό βέβαια παιχνίδι αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί να ΜΗΝ το έχεις (εκτός από το κόστος του παιχνιδιού).

Σε πρώτη φάση νομίζω ότι βοηθάει ένα χομπίστα να εξερευνήσει καλύτερα το χόμπυ του , να ρυθμίσει τον χώρο του , να τοποθετήσει σωστά την θέση ακρόασης , γενικά να καταλάβει πως λειτουργεί η αλυσίδα της αναπαραγωγής.

Θα αποφύγει πιθανόν και άσκοπες αλλαγές μηχανημάτων του, ή δηλώσεων του τύπου «τα ηχεία μπουμάρουν», «ξυρίζει» κλπ.

Από εκεί και πέρα δεν κάνουν θαύματα και φυσικά όσο περισσότερο του ζητάς να επέμβει σε μία καμπύλη , τόσο περισσότερο «βιάζεις» το αποτέλεσμα και αυτό «ακούγεται».
Φυσικά σε ένα τέλειο χώρο περισσεύει , άλλωστε και το μετρητικό του eq θα σου υποδείξει ότι περισσεύει.

ΥΓ . Και για να μην κρύβομαι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ θα ήθελα να είχα το DG-58 της Accuphase
 
Αν τα αυτια μας και ο εγκεφαλος μας "ακουγαν" οπως τα μετρητικα μικροφωνα τοτε ισως να μας αρεσε και το αποτελεσμα των ρυθμισεων αυτων. Αν π.χ κανουμε τις "τελειες" ρυθμισεις χωρου,EQ κλπ και ας υποθεσουμε οτι το ηχητικο αποτελεσμα δεν μας αρεσει, τι θα αποφασισεις να ακους?