Lidl: Επεκτείνεται στο online και στο πρόγραμμα loyalty
Συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς η επέκταση της παρουσίας της Lidl στο online κανάλι πωλήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι τους τελευταίους 12 μήνες, ο πολυεθνικός όμιλος έχει αυξήσει τα online καταστήματά από 4 στα 11, στα οποία περιλαμβάνεται και το ηλεκτρονικό εμπόριο στα τρόφιμα σε 5 χώρες.
Πιο αναλυτικά, από το ξεκίνημα του 2019, η Lidl λειτουργεί ηλεκτρονικές πλατφόρμες πώ- λησης ειδών διατροφής σε τρεις χώρες (Ιταλία, Ιρλανδία, Ισπανία) και μία πλατφόρμα με είδη-πλην τροφίμων- στην Πολωνία. Το συνεχιζόμενο άνοιγμα online καταστημάτων στην Ευρώπη αποτελεί μέρος της στρατηγικής του ομίλου, που έχει ως στόχο την παροχή πε- ρισσότερων ψηφιακών λύσεων στους καταναλωτές.
Σε ό,τι αφορά το κανάλι του online-πλην τροφίμων-, αυτό αποτελεί ουσιαστικά μια επέκταση του φυσικού καταστήματος, παρέχοντας ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία στους πελάτες της αλυσίδας.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ONLINE ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ
Στις περισσότερες αγορές, όπου η Lidl προσφέρει online τρόφιμα, συνεργάζεται με εδραιωμένα online supermarkets όπως είναι π.χ. το Lola Market στην Ισπανία, το Boxed στις ΗΠΑ, το Supermarcato24 στην Ιταλία κ.λ.π., αντί να "τρέξει" τα συγκεκριμένα projects μόνη της. Εκτιμάται δηλαδή ότι αποτελεί πιο ασφαλή και αποτελεσματική λύση και χωρίς να απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις.
Με τα online supermarkets να διαχειρίζονται ουσιαστικά τις παραγγελίες και τις παραδό- σεις, η Lidl δεν χρειάζεται να αλλάξει την εφοδιαστική της αλυσίδα, ενώ παράλληλα της προσφέρονται – από τα online supermarkets - περισσότερα στοιχεία για την συμπεριφορά των καταναλωτών, δίνοντας της έτσι τη δυνατότητα να βελτιώσει τη γκάμα των προϊόντων και των υπηρεσιών της.
Η στρατηγική της Lidl πάνω στο κομμάτι αυτό αφορά στη δοκιμή σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή – συνήθως μια μεγάλη πόλη – και στη συνέχεια επέκταση σε άλλες πόλεις της χώρας, όπως προτίθεται να κάνει ήδη σε Βέλγιο και Ιταλία.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Αναφορικά με την Ελλάδα, η Lidl Hellas δεν ενδιαφέρεται για την online αγορά τροφίμων, ωστόσο, για το κομμάτι πλην τροφίμων, έχει ήδη έτοιμο πλάνο, το οποίο όμως θα κρίνει αν και πότε είναι έτοιμη η ελληνική αγορά, για να το ξεκινήσει. Σε γενικές γραμμές θεωρεί ότι οι online αγορές – ιδιαίτερα των τροφίμων – δεν είναι κερδοφόρες, ενώ για τα υπόλοιπα προϊόντα εκτιμά ότι υπάρχει λογική να ξεκινήσει τις online πωλήσεις, αφού πρώτα όμως είναι σίγουρη ότι η εσωτερική ζήτηση μπορεί να καλύψει τις μεγάλες επενδύσεις που προϋποθέτει ένα τέτοιο βήμα.
LIDL PLUS
Τέλος, σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα loyalty, το Lidl Plus, το οποίο ξεκίνησε το 2018 και ήδη είναι διαθέσιμο σε πέντε χώρες, στα σχέδια του ομίλου είναι η περαιτέρω επέκτασή του. Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες, στις οποίες η Lidl – η Lidl Hellas δηλαδή - θα παρέχει στο εγγύς μέλλον κάρτες ειδικών προνομίων και προσφορών (Lidl Plus) στους πελάτες της, στο πλαίσιο ενίσχυσης των δεσμών της με αυτούς.
INFO
Online Lidl
ΗΠΑ
Παρουσία: 7 Πολιτείες
μέσω Shipt και Boxed ΒΕΛΓΙΟ
Παρουσία: Γάνδη
μέσω Lidl SIMPL
ΙΡΛΑΝΔΙΑ
Παρουσία: Δουβλίνο μέσω buymie
ΙΣΠΑΝΙΑ
Παρουσία: Μαδρίτη μέσω Lola Market ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ
Παρουσία: Σε όλη τη χώρα μέσω Lidl Sportyfeel
ΙΤΑΛΙΑ
Παρουσία: Μεγάλες πόλεις στη Β. Ιταλία – Ρώμη μέσω της Supermercato 24 Online πλην τροφίμων
Γερμανία: 2009
Ολλανδία: 2016
Τσεχία: Σεπτέμβριος 2017
Γαλλία: Σεπτέμβριος 2018 – μπύρες, κρασιά, αθλητικά είδη
Πολωνία: Απρίλιος 2019
Μάκης Αποστόλου
[email protected]
Απο το FnB Daily
Sent from my iPhone using Tapatalk