Εργαλεία Χειρός

Παω στοιχημα οτι το ψαρι ειναι απο τα βαθη της ασιας, σε μια συνοικια του Τοκυο, που ασχολουνται με ξυλουργικη ακριβειας με εργαλεια χειρος. Ψαρι δειξε μας τη γιαπωνεζικη καταγωγη σου!
:SFGSFGSF:
Τετοιες κατασκευες ονειρευομαι και γω να φτιαξω, αλλα μολις ξυπναω, ουτε καν το ξεκινημα....
 
H μινι συρταριερα ειναι εκπληκτικη τοσο στο σχεδιασμο για τις συγκεκριμενες αναγκες οσο και την εξαιρετικα προσεγμενη κατασκευη και φινιρισμα!
Χιλια μπραβο!!!

Για την πατεντα δεν εχω λογια...:flipout: :SFGSFGSF:

Ψαρι ψαρι αλλα ο παγκος εργασιας αλλα λεει..:)
 
Ή, για να το πουμε με αλλο τροπο: Ψαρι, τα μισα και αμα καταλαβαινω απο οσα γραφεις. Τα υπολοιπα ειναι αγνωστες λεξεις για μενα 😁
Πολυ ωραια δουλεια, μπραβο!
 
Χρυσοχέρα η πεθερά,
1965,
Χρυσοχέρα λέει....
Πόντια!
Μας τό 'λεγε η μάνα ενός καλού φίλου: "τρακτέρ μπελαρούς και γυναίκα πόντια!"

τα μισα και αμα καταλαβαινω απο οσα γραφεις. Τα υπολοιπα ειναι αγνωστες λεξεις
Μαστροχαλαστή, συγνώμη για την "ορολογία", δεν ήθελα να το παίξω...
Γκινισιά λένε κανάλι σκαμμένο στο ξύλο. Νομίζω είναι ιταλική ρίζα
Ισόβενο, φαρδύβενο είναι διαφορετικές κοπές:

20190917_204935.jpg

Αν δεις τα νερά στα πρόσωπα στα πάνω συρτάρια είναι διαφορετικά από τα 2 κάτω. Αυτό είναι λάθος, ή τουλάχιστον στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν μου αρέσει. Θα προτιμούσα να είναι ίδια τα νερά, αλλά δεν έβγαιναν τα κομμάτια, δεν μου έφτανε το ξύλο (τουλάχιστον έτσι όπως τα σκέφτηκα τα κοψίματα δηλ.)

(Ν)ταμπλάς είναι το γέμισμα μέσα στο πλάσιο του σκελετού. Το κουτί της συρταριέρας έχει νταμπλαδωτά πλαινά και καπάκι.

το ψαροντουφεκο το συνεχιζεις ?
Χαχαχα, Σώφρον, ναι βουτάω, αλλά σπάνια πια και χωρίς όπλο. Φέτος έμαθε η κόρη μου (5 χρν) να εξισώνει. Ψάρι αυτή, με βράγχια.

Άμα είσαι εσύ ψάρακας...
Νίκο, το ξύλο τώρα το μαθαίνω και πάω αργά, όσο μου επιτρέπει η ρουτίνα και η σύ-Ζυγος.
Με τα σύνθετα (composites) προς το παρόν είμαι πιο πολύ στα νερά μου:

P1010224.JPG

5' 8'', eps/epoxy χωρίς stringer, 3 χιλ. airex κάτω. Δώρο στην γυναίκα μου.

P1010225.JPG



ski builders forum?!!
DIY εξοπλισμο για σκι ειναι πραγματι αξιοπεριεργο θεμα, ελα ομως που υπαρχει!! :))

Χιώτης, μ έβαλες να ψάχνω σε παλιά πσ. Το 1ο και μοναδικό ζευγάρι που έφτιαξα. Για την αδελφή μου, η ζωγραφιά από την κόρη της, πάνε 10 χρόνια.
1.58, μέση 82, ανάποδο camber 30-35εκ. πριν την μύτη, αν τα θυμάμαι καλά:

P1010165_resize.jpg

P1010181_resize.jpg

P1010204_resize.jpg

P1010188_resize.JPG

P1010220_resize.jpg

Μαστροχαλαστή,
Επίσης "λάθος" είναι τα νερά στους νταμπλάδες. Κανονικά θα έπρεπε να είναι ισόβενα, πιο σταθερή κοπή. Αλλά ετσι βγήκαν πιο πλούσια. "Η τύχη είναι ανώτερη της τέχνης" μας έλεγε ένας δάσκαλος και μάλλον είχε δίκιο
 
Last edited by a moderator:
Φίλε "ψάρι" πολύ καλός :worshippy:
Πολύ λεπτομέρεια και ακρίβεια στις κατασκευές σου και πολύ υπομονή ...Μπράβο !!!
Το σιδερόφραχτο παράθυρο δεν παραπέμπει κάπου έτσι ?? :flipout:
 
Ευχαριστω που εκανες τον κοπο να εξηγησεις, φιλε.
Αρκετοι εδωμεσα ειναι μαστορες σωστοι (επαγγελματιες ή ερασιτεχνες). Καποιοι, ομως, ειμαστε εντελως "ψαρια" :)
Αλλοι εχουν το ονομα και αλλοι τη...χαρη.
 
Χα χα χα! :firstprize:
Μπραβο! Πολυ μερακι στην κατασκευη και μεταποιηση εργαλειων χεριου! Και οντως ο καλος μαστορας απο τα εργαλεια του φαινεται!
Η πατενατ με το ποδηλατο και τα βαριδια καταδυσης ειναι οτι πρεπει.

Ο παγκος εργασιας ειναι ιδιοκατασκευη; Κατι μου θυμιζει.....
 
Ο παγκος εργασιας ειναι ιδιοκατασκευη; Κατι μου θυμιζει.....
Ναι ιδιοκατασκευή. Έλατο.
Πιθανότατα σου θυμίζει τον πάγκο του αγίου παύλου του πωλητή:
https://paulsellers.com
Μοιάζει αρκετά, ο δικός μου έχει ενα κενό καταμεσής για να πιάνω νταβίντια και άλλα (και φυσικά γιανα πέφτουν μέσα εργαλεία με κόπο ακονισμένα και να στομώνουν...)
Πίσω έχω μια διπλή μόρσα αιρετική, βαγονάκι και μετωπική. Ο st. paul απ όσο κατάλαβα δεν πιστεύει πολύ στην πίσω μόρσα. Εμένα με βόλεψε. Το βαγονάκι για πλάνισμα, το μετωπικό πιάσιμο για πριονίσματα κλπ
 
Χρησιμοποιουσα σημερα το τρυπανι κεντραρισματος η τρυπανι οπων μεντεσεδων και λεω οτι αξιζει τον κοπο να το αναφερω γιατι ειναι πολυ χρησιμο.

Εδω το ειδικο τρυπανακι και η τρυπα που εκανε για να μπει ακριβως στο κεντρο η βιδα σε μια τοποθετηση οδηγου συρταριου.

48754876581_ebe4d50f0a_c.jpg


Αυτο το ειδος τρυπανιων (self centering drills) ειναι μονοδρομος αν θες να τοποθετησεις μεντεσεδες με απολυτη ακριβεια.
Χωρις αυτον και χωρις το προτρυπημα ακριβειας, η βιδα που βιδωνεις τον μεντεσε μπορει να μπει λιγο στραβα και να σου στριψει τον μεντεσε.

Εδω το τρυπανακι και τα μερη που το αποτελουν. Ξεβιδωνει με μια αλενοβιδα για να αλλαξεις το τρυπανι οταν φθαρει.
48755069502_9fa8d0f6ec_c.jpg


Υπαρχουν σε διαφορα μεγεθη. Το παραπανω ειναι τρυπανι 2μμ το οποιο με βολευει. Συνηθως πουλιουνται σε σετ.
https://www.ergaleiogatos.gr/shop/trypania-opon-mentesedon-hss-silverline-380647-set-3-temachion/
https://www.amazon.co.uk/gp/buy/spc/handlers/display.html?hasWorkingJavascript=1 (free delivery/δωρεαν μεταφορικα)
 
καλα εκανες και εγραψες για αυτα.....
οταν τα χρησιμοποιησει κανεις, τοτε καταλαβαινε τι εχανε ...και φυσικα σωστο κραμασμα πορτας χωρις αυτα ΔΕΝ γινεται.καποια στιγμη θα παρει μποσικα ο μεντεσες.

τα φερνει και το λιντλ, αλλα σαν ολα τα φθηνα ισως να θελει αλλαγη τρυπανιου.
 

Ευχαριστω :)
Το ειχα διαβασει παλιοτερα αυτο και τωρα που μου το θυμισες...το ξαναδιαβαζω.
Βεβαια, δημιουργουνται αποριες. Π.χ. ποια η διαφορα "ακτινικης κοπης" και "κοπης στη χορδη"; Ο κορμος ειναι κυκλικος. Απο την εικονα, τουλαχιστον, φαινεται οτι αν περιστρεψεις 45 μοιρες τον πρωτο κορμο, την ακτινικης, θα παρεις το ιδιο αποτελεσμα με την χορδη (οκ, σε 4 κομματια). Αλλα, τα νερα, λεει, οτι βγαινουν τελειως διαφορετικα. Πως γινεται αυτο;
Γενικα, παντως, ειναι μια πολυ καλη σελιδα, μαζι με ωραια επιπλεον links. Και μπραβο στους ανθρωπους που εκατσαν και τα εγραψαν.
 
Μαστροχαλαστή,
Το σχολιό σου για τις κοπές είναι σωστό. Με την διαφορά ότι με την "ακτινική" θα πάρεις πολύ περισότερα (διπλάσια) "καλά" κομμάτια (ισόβενα").
Τα κεντρικά στην εφαπτομενική πράγματι βγαίνουν ισόβενα. Αλλά όσο πάς στα άκρα τα κομμάτια "χαλάνε".
Η αφρόκρεμα προκύπτει από την κοπή που ονομάζει ενδιάμεση. Αυτή εχει και την περισσσότερη φύρα. Όσο πιο ακτινικά κοπεί ο κορμός τόσο πιο ισόβενη θα είναι η ξυλεία.
Τα ισόβενα κομμάτια έχουν την καλύτερη συμπεριφορά στη αλλαγή της υγρασίας. Κατά το μήκος της η ξυλεία παρουσιάζει την μικρότερη διαστασιολογική μεταβολή εξαιτίας υγρασίας. Κατά το πλάτος η μεταβολή είναι σχεδόν 4πλάσια (της καταμήκους) σε ισόβενο κομμάτι, ενώ σε φαρδύβενο (εφαπτομενικά κομμένο) είναι σχεδόν 10πλάσια. Όσο πιο ισόβενη η ξυλεία, τόσο λιγότερο επιρεπής είναι σε σκεύρωμα και πετσικάρισμα, επειδή τα νερά τρέχουν κανονικά και ομοιόμορφα στην διατομή. Τα αντίθετο συμβαίνει στα φαρδυβενα, όπου τα χειρότερα είναι τα ακραία.
Η αισθητική των νερών είναι άλλη κουβέντα και κατά την γνώμη μου τα κριτήρια είναι υποκειμενικά