Εργαλεία Μπαταρίας

Re: Εργαλεια Μπαταριας

Ένα πολύ καλό άρθρο από το γνωστο site που εξηγει λεπτομερώς γιατι οι μπαταρίες με μεγαλύτερη χωρητικότητα μπορούν να επηρεάσουν την ισχύ ενός εργαλείου:
http://toolguyd.com/cordless-power-tool-faq-what-does-ah-really-mean/

Το ζουμι ειναι οτι οι μπαταριες μεγαλυτερης χωρητικοτητας (του ιδιου βολταζ) ΔΕΝ παραδιδουν μεγαλυτερη ισχυ.
Το εργαλειο προφανως αναγνωριζει οτι καθεται πανω σε μια μεγαλυτερης χωρητικοτητας μπαταρια και δινει εντολη στο ηλεκτρονικο κυκλωμα να τραβηξει περισσοτερα Αμπερ, αρα περισσοτερη ροπη/ισχυ.

Μπραβο στην bosch που εχει καταφερει αυτη την ηλεκτρονικη αναγνωριση/ρυθμιση των ηλεκτρονικων κυκλωματων των εργαλειων της.

Τα comments στο αρθρο ειναι ολα τα λεφτα. Εκει καταλαβα οτι γινεται κατι σαν 'overclocking' oπως στα PC, oταν το εργαλειο αναγνωρισει μια μπαταρια μεγαλυτερης χωρητικοτητας.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Μιχάλη νομίζω ότι έχεις μπερδέψεις λίγο τις ένοιες.

Σαφώς και μεγαλύτερες Μπαταρίες σε χωρητικότητα μπορούν να ανεβάσουν την Ισχύ.


Η Ροπή είναι η δύναμη του εργαλείου και η Ισχύς είναι ο ρυθμός παραγωγής Έργου.

Όταν αυξάνεται η Ροπή αυξάνεται και η ισχύς.
Όταν αυξάνεται ο ρυθμός π.χ. από 500 στροφές στις 600 στροφές χωρίς πτώση της ροπής ή με μικρή πτώση τότε πάλι αυξάνεται η ισχύς.

Ένα δραπανοκατσάβιδο π.χ τραβάει ρεύμα/αποφορτίζει της μπαταρίες ανάλογα το φορτίο δηλαδή μικρή διάμετρος βίδας μικρό φορτίο-μικρός ρυθμός αποφόρτισης, μεγαλύτερη διάμετρος βίδας μεγαλύτερο φορτίο- μεγαλύτερος ρυθμός αποφόρτισης.

Στις μπαταρίες όσο αυξάνει ο ρυθμός αποφόρτισης μειώνεται δυσανάλογα και το ρεύμα τροφοδοσίας που παρέχουν στον κινητήρα, αποτέλεσμα μειωμένη Ισχύς. .

Λόγο μεγάλου ρυθμού αποφόρτισης αναπτύσσεται θερμότητα εντός των στοιχείων με συνέπεια την μειωμένη απόδοση τους και μετά από κάποια τιμή την καταστροφή τους για αυτό είναι απαραίτητα τα κυκλώματα προστασίας από υπερθέρμανση.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Moνο οταν το επιτρεπει το εργαλειο (το κυκλωμα διαχειρισης ενεργειας), η μπαταρια μπορει να δωσει παραπανω ισχυ.
Εαν το επετρεπε το κυκλωμα του GSR, τοτε μπορουσε να παρει την ιδια ισχυ (τα ιδια αμπερ) και απο την 2Αω μπαταρια και απο την 4Αω μπαταρια.

Απο μονες τους, οι ιδιου βολταζ αλλα διαφορετικης χωρητικοτητας δεν δινουν παραπανω ισχυ. Δεν παιζει ρολο η χωρητικοτητα. Αυτοι ειναι οι κανονες του ηλεκτρισμου.

Που μπαινει η χωρητικοτητα σε αυτον τον τυπο? Watt = Volt x Αmber ? :))

Επαναλαμβανω, εαν δωσεις ρευμα σε ενα λαμπακι 1.5βολτ, απο μια ΑΑ και απο μια D μπαταρια (ιδια βολτ μεγαλυτερη χωρητικοτητα) θα δεις διαφορα στην φωτεινοτητα? Σαφως και οχι.

Βρε Kospap (Kωστα) δωσε τα φωτα σου !!
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Moνο οταν το επιτρεπει το εργαλειο (το κυκλωμα διαχειρισης ενεργειας), η μπαταρια μπορει να δωσει παραπανω ισχυ.
Εαν το επετρεπε το κυκλωμα του GSR, τοτε μπορουσε να παρει την ιδια ισχυ (τα ιδια αμπερ) και απο την 2Αω μπαταρια και απο την 4Αω μπαταρια.

Απο μονες τους, οι ιδιου βολταζ αλλα διαφορετικης χωρητικοτητας δεν δινουν παραπανω ισχυ. Δεν παιζει ρολο η χωρητικοτητα. Αυτοι ειναι οι κανονες του ηλεκτρισμου.

Που μπαινει η χωρητικοτητα σε αυτον τον τυπο? Watt = Volt x Αmber ? :))

Επαναλαμβανω, εαν δωσεις ρευμα σε ενα λαμπακι 1.5βολτ, απο μια ΑΑ και απο μια D μπαταρια (ιδια βολτ μεγαλυτερη χωρητικοτητα) θα δεις διαφορα στην φωτεινοτητα? Σαφως και οχι.

Βρε Kospap (Kωστα) δωσε τα φωτα σου !!

Το λαμπάκι έχει σταθερό φορτίο/κατανάλωση αλλά όταν βιδώνεις M4 με M8 όχι
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Moνο οταν το επιτρεπει το εργαλειο (το κυκλωμα διαχειρισης ενεργειας), η μπαταρια μπορει να δωσει παραπανω ισχυ.
Εαν το επετρεπε το κυκλωμα του GSR, τοτε μπορουσε να παρει την ιδια ισχυ (τα ιδια αμπερ) και απο την 2Αω μπαταρια και απο την 4Αω μπαταρια.

Απο μονες τους, οι ιδιου βολταζ αλλα διαφορετικης χωρητικοτητας δεν δινουν παραπανω ισχυ. Δεν παιζει ρολο η χωρητικοτητα. Αυτοι ειναι οι κανονες του ηλεκτρισμου.

Που μπαινει η χωρητικοτητα σε αυτον τον τυπο? Watt = Volt x Αmber ? :))

Επαναλαμβανω, εαν δωσεις ρευμα σε ενα λαμπακι 1.5βολτ, απο μια ΑΑ και απο μια D μπαταρια (ιδια βολτ μεγαλυτερη χωρητικοτητα) θα δεις διαφορα στην φωτεινοτητα? Σαφως και οχι.

Βρε Kospap (Kωστα) δωσε τα φωτα σου !!

Αυτήν την διαφορά που λέτε την βλέπω στην μπαταρία του αλυσοπρίονου που πήρα τις προάλλες.
Όταν βάζω την 4 ah μπαταρία παρατηρώ ότι αυξάνεται η ροπή και οι στροφές του αλυσοπρίονου σε σχέση με την μικρότερη μπαταρία των 2.6 ah.
Και παρατηρώ ότι και οι 2 μπαταρίες κρατάνε σχεδόν το ίδιο, άρα είναι αυτό που λες.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Βρε Kospap (Kωστα) δωσε τα φωτα σου !!

εδω θα στα χαλασω καπως....
οταν εχουμε καταναλωση χωρις ρεγουλαρισμα το φορτιο (αμπερ) μοιραζεται στις μπαατριες μεταξυ τους,

Αν ειναι μια μονh της, αλλα εχουμε εκδοσεις με διαφορετικη χωρητικοτητα τα πραγματα παιζουνε πολυ.
Ναι μεν το εμγιστο καθοριζεται απο την δυνατοτητα εκφορτισης καθορισμενη σε C, αλαλ για την ιδια κατηγορια η μεγαλη χωρητικοτητα ειναι χαρακτηριστικο της μικρης "δυναμης".
Χαρακτηριστικη περιπτωση οι νικελιου μεταλλου ΑΑ. Για βαρια χρηση επαιρνεις των 1500 και οχι των 2500mAh.

Οατν μαπινουν στην μεση τα ηλεκτρονικα το πραγαμ μπερδευεται επρισσοτερο. Αν δηλαδη θελουν σωνει και καλα να βγαλουν ενα εργο τοτε θα ταρβηξουεν περισσοτερα αμπερ. Εκει παιζει παλι το θεμα της ισχυος της μπαταριας, αλλα τοτε μπορει να κολωσει και η καλυτερη.

το σωστο θα ητανε να ανοιξουμε τις ενλογω μπαατριες, να δουμε τα στοιχεια που εχουν μεσα και να τσεκαρουμε datasheet και μετρησεςι για την συμπεριφορα της καθε μιας υπο φορτιο.

Εγω δεν αποκελιω η bosch για να ανεβασει την χωρητικοτητα να αλλαξε και χημεια μπαταριας. Απο IMR να εβαλε INR, οποτε τοτε οι ΙΝR υστερουν καπως...
 
Απάντηση: Re: Εργαλεια Μπαταριας

Η μπαταρία πάντως που κοιτούσα χτες (10,8V / 2.0Ah), κατασκευής 2014 γράφει οτι έχει στοιχεία INR πάνω...
και ένα περσινό άρθρο που το επιβεβαιώνει...
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Θα στειλω στην Bosch ενα email και θα τους ρωτησω το εξης.

Το 18βολτο GSR που πωλειται με την 4Αω μπαταρια εχει πιο αυξημενη ροπη επειδη:

-πωλειται με μπαταρια μεγαλυτερης χωρητικοτητος? η
-Εχει αισθητηρα που καταλαβαινει ποτε μπαινει μεγαλυτερης χωρητικοτητας μπαταρια και δινει εντολη να τραβαει παραπανω Αμπερ?
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Μια που έχω μπαταρίες 10.8v 1,3Ah και 2,0Ah έκανα το παρακάτω τεστ :

Βίδωσα ένα στριφώνει Μ13 σε κορμό ελιάς φρέσκια με το GDR 10,8-LI και με το GSR 10,8-LI.

GDR-10_8-Li_2.jpgGSR 10.8-LI.jpg

Αριστερά το GDR 10,8-LI με μπαταρίες 10.8v και 2,0Ah και δεξιά το GSR 10,8-LI 10.8v 2,0Ah και 1,3Ah

GSR_GDR-10.8_1.3Ah-2Ah_M13.jpg

Το παλμικό GDR 10,8-LI βίδωσε το Μ13 το ίδιο με την διαφορά ότι η ταχύτητα βιδώματος ήταν μεγαλύτερη με χρήση της μπαταρίας 10,8V 2.0Ah.

H κατσαβιδιέρα GSR 10,8-LI με χρήση της μπαταρίας 10,8V 2.0Ah βίδωσε σε μεγαλύτερο βάθος.

Oι μπαταρίες ήταν φορτισμένες στο μέγιστο και παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο και μετά το βίδωμα.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Αρα ολα ειναι θεμα ηλεκτρονικων και διαχειρησης του φορτιου/μπαταριας.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Μια που έχω μπαταρίες 10.8v 1,3Ah και 2,0Ah έκανα το παρακάτω τεστ :

Βίδωσα ένα στριφώνει Μ13 σε κορμό ελιάς φρέσκια με το GDR 10,8-LI και με το GSR 10,8-LI.

View attachment 114059View attachment 114060

Αριστερά το GDR 10,8-LI με μπαταρίες 10.8v και 2,0Ah και δεξιά το GSR 10,8-LI 10.8v 2,0Ah και 1,3Ah

View attachment 114058

Το παλμικό GDR 10,8-LI βίδωσε το Μ13 το ίδιο με την διαφορά ότι η ταχύτητα βιδώματος ήταν μεγαλύτερη με χρήση της μπαταρίας 10,8V 2.0Ah.

H κατσαβιδιέρα GSR 10,8-LI με χρήση της μπαταρίας 10,8V 2.0Ah βίδωσε σε μεγαλύτερο βάθος.

Oι μπαταρίες ήταν φορτισμένες στο μέγιστο και παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο και μετά το βίδωμα.

Είσαι σίγουρος ότι βρήκε σε κάποιο κλαδί κάποιο από τα 2 παλμικά?
Το λέω γιατί το κλαδί τρυπίεται πιο δύσκολα και όσο να ναι με τον φλοιό από πάνω είναι δύσκολο να το διακρίνεις
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Είσαι σίγουρος ότι βρήκε σε κάποιο κλαδί κάποιο από τα 2 παλμικά?
Το λέω γιατί το κλαδί τρυπίεται πιο δύσκολα και όσο να ναι με τον φλοιό από πάνω είναι δύσκολο να το διακρίνεις

Έκανα την δοκιμή και σε καδρόνι 4x5 εκατοστά. Με την 2αρα το στριφώνει βιδώθηκε μέχρι τέρμα στην πλευρά των 4 εκατοστών ενώ με την 1,3 ίσα που η άκρη βγήκε από την άλλη πλευρά, οπτικά όπως φαίνεται και στην ελιά.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Έκανα την δοκιμή και σε καδρόνι 4x5 εκατοστά. Με την 2αρα το στριφώνει βιδώθηκε μέχρι τέρμα στην πλευρά των 4 εκατοστών ενώ με την 1,3 ίσα που η άκρη βγήκε από την άλλη πλευρά, οπτικά όπως φαίνεται και στην ελιά.

Τώρα μάλιστα. Τυχαίνει πολλές φορές γι αυτό το είπα... :)
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Mιλησα με την αντιπροσωπεια της Bosch, με το τεχνικο τμημα των επαγγελματικων εργαλειων.

Ο τεχνικος απεκλεισε το γεγονος οτι μια 4αω μπαταρια ειναι δυνατον να δινει περισσοτερη ροπη απο μια 2Aω μπαταρια στο ιδιο εργαλειο.

Mε παρακαλεσε να του στειλω το link που βρηκαμε αυτη την συγκριση των 2 GSR και δεν απεκλεισε την πιθανοτητα τυπογραφικου λαθους.

Οπως και να εχει το θεμα, αφου του αποστειλλω το λινκ, θα με ενημερωσει ξανα.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Mιλησα με την αντιπροσωπεια της Bosch, με το τεχνικο τμημα των επαγγελματικων εργαλειων.

Ο τεχνικος απεκλεισε το γεγονος οτι μια 4αω μπαταρια ειναι δυνατον να δινει περισσοτερη ροπη απο μια 2Aω μπαταρια στο ιδιο εργαλειο.

Mε παρακαλεσε να του στειλω το link που βρηκαμε αυτη την συγκριση των 2 GSR και δεν απεκλεισε την πιθανοτητα τυπογραφικου λαθους.

Οπως και να εχει το θεμα, αφου του αποστειλλω το λινκ, θα με ενημερωσει ξανα.

Να του αναφέρεις την παραπομπή που έχει στα εγχειρίδια χρήσης για την ροπή που λέει ότι :

εξαρτάτε από την μπαταρία που χρησιμοποιείται (* depending on the battery pack being used).

depending on the battery pack being used.png
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Μα και μονο με το τι ρευμα τραβαει ενα εργαλειο στις ροπες του αν η μπαταρια εχει να του το δωσει θα αποδωσει τα μεγιστα!
Οποτε λογικο ειναι και για εμενα.
Ασχετα αν το νουμερο αναφερεται σε χωρητικωτητα!
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Νομιζω οτι η ουσια της παραπανω αναφορας ειναι ακριβως η ιδια με το λινκ που του εστειλα για τα δυο ομοια εργαλεια GSR που τα δινει με διαφορετικη ροπη με διαφορετικες μπαταριες.

Ειμαι πολυ περιεργος Γιαννη να δω την επισημη απαντηση..

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Να του αναφέρεις την παραπομπή που έχει στα εγχειρίδια χρήσης για την ροπή που λέει ότι :

εξαρτάτε από την μπαταρία που χρησιμοποιείται (* depending on the battery pack being used).

View attachment 114063

Η υποθεση η δικη μου ειναι οτι αναφερεται σε παλαιοτερα συμβατα battery packs της bosch με διαφορετικα στοιχεια μπαταριας που δεν ειχαν την ιδια ικανοτητα αποφορτισης (discharge rate) που εχουν τα νεα στοιχεια.

Θα τον ρωτησω ομως.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Mιλησα με την αντιπροσωπεια της Bosch, με το τεχνικο τμημα των επαγγελματικων εργαλειων.

Ο τεχνικος απεκλεισε το γεγονος οτι μια 4αω μπαταρια ειναι δυνατον να δινει περισσοτερη ροπη απο μια 2Aω μπαταρια στο ιδιο εργαλειο.

Mε παρακαλεσε να του στειλω το link που βρηκαμε αυτη την συγκριση των 2 GSR και δεν απεκλεισε την πιθανοτητα τυπογραφικου λαθους.

Οπως και να εχει το θεμα, αφου του αποστειλλω το λινκ, θα με ενημερωσει ξανα.

Μήν ακους οτι λένε τα σαιτ.Η αμπερωρα ειναι τιμη (δεξαμενης ενεργειας) δηλαδη δεν σημαινει οτι εάν ένα εργαλειο φοράει μπαταρία με χωρητικότητα 4ΑΗ θα ειναι πιο δυνατο απο το να φορούσε τον 2ΑΗ ,απλα η αυτονομια -διαρκεια χρονου χρησης του εργαλειου -διαφοροποιείται
 
Απάντηση: Εργαλεια Μπαταριας

Μετά από ξεκαθάρισμα ντουλαπιών, βρήκα ένα επαναφορτιζόμενο κατσαβίδι Budget BAS 1445 με 2 μπαταρίες 14.4V NiCd που είχα αγοράσει από το Praktiker πριν από 10 χρόνια περίπου. Θυμάμαι ότι το είχα χρησιμοποιήσει 1-2 φορές για να δω πως λειτουργεί και από τότε ξεχάστηκε στο βαλιτσάκι του.
Έβαλα χθες το βράδυ σε φόρτιση τη μπαταρία που ήταν πάνω στο κατσαβίδι αλλά σήμερα το πρωί δεν την ακούει καθόλου.
Έβαλα τώρα και την άλλη για φόρτιση, χωρίς να τρέφω ελπίδες να ξαναζωντανέψει και αυτή.

Υπάρχει τρόπος είτε να ξαναζωντανέψουν αυτές οι μπαταρίες είτε να τις αντικαταστήσω με άλλες, εάν καταφέρω να ανοίξω το κουτί τους;