Εργαλεία Μπαταρίας

Καλα τα λες γενικως :)
Αυτο για τα 2/3 οχι παντα.... Λενε οτι αν την αποθηκευεις την μπαταρια για αρκετους μηνες, καλο ειναι να αποθηκευεται φορτισμενη στο 40% της πληρους φορτισης.
Αν χρησιμοποιεις βεβαια το εργαλειο εστω 1 φορα το μηνα δεν ειναι απαραιτητο να μπαινεις στον κοπο.

Το να αποθηκευεις την μπαταρια πληρως φορτισμενη και να μην χρησιμοποιεις το εργαλειο φαινεται οτι προκαλει καποιας μορφης οξειδωσης στα στοιχεια. Οποτε σου λενε εχε την περιπου στα μισα οταν δεν την χρησιμοποιεις για μηνες.
 
Για κοιτάξτε τι βρήκα https://docs.google.com/spreadsheets/d/1y2jpoUwTOCbt6W3V7BTANON0qFRX7MPgF3T8NVuv8oo/edit#gid=0 .Μιας και τις προάλλες είχαμε συζήτηση για τις μπαταρίες που φοράνε τα εργαλεία. Άλλα και Panasonic η Bosch , αν και όχι σε όλες τις σειρές . Απογοήτευση η Fein με LG . Τώρα μη με ρωτήσετε αν τα στοιχεία είναι αξιόπιστα , αλλά είναι από το werkzeugnews οπότε μάλλον είναι . Προσέξτε την στήλη "Formfaktor" τον αριθμό των κυψελών , οι εταιρείες ανεβαίνουν σιγά σιγά στις 21.000 .
 
φιλe κανεις μεγαλο λαθος.
οι LG χτυπιουνται στα ισα με samsung και Panasonic
η μπαταρια ειναι αυτη
https://batterybro.com/products/lg-hd2-icr18650hd2-2000mah-25a
Στα 25Αμπερ συνεχους και καλη χωρητικοτητα

αντιστοιχη της ειναι αυτη
https://batterybro.com/products/samsung-20r-inr1865020r-2000mah-22a
https://batterybro.com/products/sony-vtc4-us18650vtc4-2000mah-30a (festool)

επισης αυτο που λες για Formfaktor, δεν ειναι ο αριθμος των κυψελων αλλα το φυσικο μεγεθος των μπαταριων.
ολοι σιγα σιγα θα μπουν στις 20700 (20mm x 70mm) αλλα μιλαμε για τεχνολογια μερικων μηνων, χρονος πολυ μικρος για την αντιδραση καθε εταιριας.
 
Προσωπικά ήξερα τις Panasonic για κορυφαίες μπαταρίες . Για το formfaktor το πήρα σε μετάφραση από το γερμανικό φόρουμ .Περισσότερα για μπαταρίες ούτως ή άλλως δεν ξέρω , οπότε κάθε γνώμη απολύτως δεκτή.
 
ΕΧΩ δικιο...μαρτυρας μου ο Χιωτης....

οι Panasonic ειναι κορυφαιες για απλη χρηση. Και ανοιγουν τον δρομο στην χωρητικοτητα, και μετα ακολουθουν οι αλλες. Για καποιο λογο ομως δεν εχουν δωσει βαρος -τα τελευταια χρονια- στις μπαταριες για πολλα αμπερ
 
Συμφωνω απολυτως με τον Κωστα παραπανω.

Επισης να πω οτι ειναι θεμα χρονου πλεον οι γνωστες 18650 να αντικατασταθουν σταδιακα με τις 20700 οι οποιες ειναι μεν 10% μεγαλυτερες σε ογκο και ακριβοτερες αλλα δινουν 30% μεγαλυτερη χωρητικοτητα.
Ειναι το επομενο βημα στις μπαταριες εργαλειων.

lithiumcells.jpg
 
ερωτηση, ποσα περιπου βαττ εχει ενα παλιο δραπανοκατσαβιδο μπαταριας?
Einhell BAS 14.4 NiCd
https://www.svezakucu.rs/www/1216/e...-akumulatorski-odvijac-4512840&showlastrate=1

του εκανα μετατροπη με μπαταριες λιθιου αλλα θελω να ξερω τα αμπερ του για να αγορασω αναλογες αποκλειστικα για αυτο
 
ερωτηση, ποσα περιπου βαττ εχει ενα παλιο δραπανοκατσαβιδο μπαταριας?
Einhell BAS 14.4 NiCd
https://www.svezakucu.rs/www/1216/e...-akumulatorski-odvijac-4512840&showlastrate=1

του εκανα μετατροπη με μπαταριες λιθιου αλλα θελω να ξερω τα αμπερ του για να αγορασω αναλογες αποκλειστικα για αυτο

Δεν δε ενδιαφερουν τα αμπερ. Τα volt πρεπει να ταιριαξεις. Οτι Mah και να παρεις, το μοτερ θα τραβηξει αυτα που χρειαζεται αναλογα με το ζορι.
Το B&D 14.4 που εχω αγορασει πρν 8 χρονια περιπου ειχε 1.3 Μah Λιθιου και η σκανδαλη ηταν 10A που σημαινει 135W max.
Αποψη μου να παρεις κοντα στα 2Αh αλλα να ρωτησεις ηλεκτρολογο για αυτη την μεταροπη γιατι δεν ξερω τι ακριβως θα κανει μια Λιθιου στην εντονη εκφορτιση. Νομιζω πως εχουν (πρεπει να εχουν) ενα κυκλωμα ελεγχου για να μην υπερθερμενονται απο αποτομη εκφορτιση. Αυτο το κυκλωμα ειναι πανω στα εργαλεια πλεον ενω παλαιοτερα ηταν πανω στο Battery pack. Το δραπανο που λες δεν θα εχει τετοιο κυκλωμα ή εχει διαφορετικο αφου ειχε Νιcd και αφου το pack ειναι φτιαχτο τοτε δεν εχουν ουτε οι μπαταριες. Αρα αν τις φορτιζεις με εξωτερικο φορτιστη μπορει να εισαι οκ αλλα οταν τις χρησιμοποιεις στο εργαλειο νομιζω πως δεν θα ειναι ασφαλες στα ζορια.

Και μιας και αναφερθηκε, εκανα δοκιμη στο Μοτερ του προαναφερομενου B&D με μπαταρια 12V απο UPS και διακοπτη περιστροφικο για να δω αν αλλαζω σωστα το δεξια αριστερα του μοτερ. Παρ' ολο που ειχα βαλει 1.5 καλωδιο που θεωρητικα αντεχει τα περιπου 3Α του μοτερ σε ελευθερη κινηση, επειδη ειχα κανει στριφτες τις συνδεσεις εγινε το εξης: Το μοτερ γυρνουσε πολυ αργα και σε 4-5 δευτερολεπτα καπνισαν τα πλαστικα των καλωδιων. Γι' αυτο παρηγγειλα πρεσσα και απογυμνωτη.
 
κι ομως ενδιαφερει απολυτα.
οι μπαταριες πρεπει να εχουν την δυνατοτητα να δωσουν τα αμπερ που θα ζητησει το τρυπανι στο μεγιστο.
αυτη τη στιγμη εχω βαλει παλιες, βγαλμενες απο λαπτοπ των 5Αμπερ, και στην αγορα υπαρχουν μεχρι και των 35.
για περισσοτερα δες το τοπικ με την αντιστοιχη μετατροπη της carmen

ταα κυκλωματα προστσιας ειναι αλλη υποθεση. αλλα εγω θα την γλυτωσω γιατι θα εχω αφαιρουμενες τις μπαταριες.
 
κι ομως ενδιαφερει απολυτα.
οι μπαταριες πρεπει να εχουν την δυνατοτητα να δωσουν τα αμπερ που θα ζητησει το τρυπανι στο μεγιστο.
αυτη τη στιγμη εχω βαλει παλιες, βγαλμενες απο λαπτοπ των 5Αμπερ, και στην αγορα υπαρχουν μεχρι και των 35.
για περισσοτερα δες το τοπικ με την αντιστοιχη μετατροπη της carmen

ταα κυκλωματα προστσιας ειναι αλλη υποθεση. αλλα εγω θα την γλυτωσω γιατι θα εχω αφαιρουμενες τις μπαταριες.

Τωρα υπερβαλεις. Αυτο το δραπανο δεν μπορει να τραβηξει πανω απο 200W δηλαδη το πολυ 12Α στιγμιαια (και αυτο απιθανο ειναι).
Αν βαλεις 5Αh μπαταρια θα φτασεις μεχρι 3C στα πολλα ζορια. Αν το ζορισεις πολυ θα καψεις το δραπανο και η μπαταρια ακομα θα δινει αν δεν εχει κυκλωμα προστασιας. Για 35Αh που λες η μονη διαφορα που θα εχεις με την 5Αh θα ειναι ο 7 φορες περισσοτερος χρονος λειτουργιας.
Αυτο που δεν καταλαβαινεις ειναι οτι οι μπαταριες ειναι σε Αh και οχι σκετα Α. Η μπαταρια 5Αh του λαπτοπ μπορει να δωσει 5Α για 1 ωρα αλλα και 10Α για μιση ωρα.
Μια μπαταρια λιθιου μπορει να φτασει μεχρι και 10C, δηλαδη να εκφορτιστει με 10 φορες μεγαλυτερη ταχυτητα απο τα Αh της στιγμιαια, αλλα το ασφαλες ειναι μεχρι 6C συνεχες περιπου αν θυμαμαι καλα. Το μονο που γινεται ειναι να υπερθερμενεται και να καταστρεφεται σταδιακα στις μεγαλες εκφορτισεις. Η μεγαλες εκφορτισεις ανεβαζουν θερμοκρασια και εκει το κυκλωμα ελεγχου θα κοψει πριν παρει φωτια η μπαταρια ή το εργαλειο.
Εδω τα νεα δραπανα βγαινουν με 4Αh και δεν μππορεις να τα αδειασεις με τιποτα (μιλαμε για τα τελευταια κρουστικα δραπανοκατσαβιδα). Μια 2.0 ειναι επαρκης για αυτο το (παλαιο) δραπανο και πριν της ζητησεις 20Α θα εχεις καψει εσωτερικα το δραπανο γιατι αποκλειεεται να εχει καλωδιωση και διακοπτη για πανω απο 10-15Α χοντρικα.
 
Last edited:
μαλλον εχεις μπερδεψει εσυ τα πραγματα.

εγω μιλησα για μπαταριες -στη δοκιμη- 5Αμπερ, δηλαδη 2600mAh με 2C εκφορτιση.
Αν υποθεσουμε 200βαττ, τοτε θελουμε καποιες των 15Α περιπου
 
Τωρα υπερβαλεις. Αυτο το δραπανο δεν μπορει να τραβηξει πανω απο 200W δηλαδη το πολυ 12Α στιγμιαια (και αυτο απιθανο ειναι).
Αν βαλεις 5Αh μπαταρια θα φτασεις μεχρι 3C στα πολλα ζορια. Αν το ζορισεις πολυ θα καψεις το δραπανο και η μπαταρια ακομα θα δινει αν δεν εχει κυκλωμα προστασιας. Για 35Αh που λες η μονη διαφορα που θα εχεις με την 5Αh θα ειναι ο 7 φορες περισσοτερος χρονος λειτουργιας.
Αυτο που δεν καταλαβαινεις ειναι οτι οι μπαταριες ειναι σε Αh και οχι σκετα Α. Η μπαταρια 5Αh του λαπτοπ μπορει να δωσει 5Α για 1 ωρα αλλα και 10Α για μιση ωρα.
Μια μπαταρια λιθιου μπορει να φτασει μεχρι και 10C, δηλαδη να εκφορτιστει με 10 φορες μεγαλυτερη ταχυτητα απο τα Αh της στιγμιαια, αλλα το ασφαλες ειναι μεχρι 6C συνεχες περιπου αν θυμαμαι καλα. Το μονο που γινεται ειναι να υπερθερμενεται και να καταστρεφεται σταδιακα στις μεγαλες εκφορτισεις. Η μεγαλες εκφορτισεις ανεβαζουν θερμοκρασια και εκει το κυκλωμα ελεγχου θα κοψει πριν παρει φωτια η μπαταρια ή το εργαλειο.
Εδω τα νεα δραπανα βγαινουν με 4Αh και δεν μππορεις να τα αδειασεις με τιποτα (μιλαμε για τα τελευταια κρουστικα δραπανοκατσαβιδα). Μια 2.0 ειναι επαρκης για αυτο το (παλαιο) δραπανο και πριν της ζητησεις 20Α θα εχεις καψει εσωτερικα το δραπανο γιατι αποκλειεεται να εχει καλωδιωση και διακοπτη για πανω απο 10-15Α χοντρικα.

Άλλο πράγμα η χωρητικότητα της μπαταρίας που την μετράμε σε Ah
και άλλο το μέγιστο ρεύμα που μπορεί να δίνει η μπαταρία συνεχόμενα σε κατάσταση εκφόρτισης, το οποίο το μετράμε σε Α
 
μαλλον εχεις μπερδεψει εσυ τα πραγματα.

εγω μιλησα για μπαταριες -στη δοκιμη- 5Αμπερ, δηλαδη 2600mAh με 2C εκφορτιση.
Αν υποθεσουμε 200βαττ, τοτε θελουμε καποιες των 15Α περιπου

Ok οτι πεις. Αλλα μπαταρια 5Α δεν υπαρχει. Αυτη που λες ειναι 2.6Αh.
Δηλαδη οπως το λες για να τραβηξεις 5Α θελεις 2.6Αh και για 15Α θελεις 7.8Ah
Να υποθεσω οτι το δραπανο ειχε εξαρχης ΝΙCD μπαταριες 8Ah?????

DEWALT DCD796, μαλλον το βαρυτερο 18V δραπανοκατσαβιδο της.

Τύπος Μπαταρίας XR Li-Ion
Τάση 18 V
Χωρητικότητα Μπαταρίας 5.0 Ah
Max Torque (Hard) 70 Nm
Max Torque (Soft) 27 Nm
Αποδιδόμενη ισχύς 460 Watts

H αποροφουμενη θα ειναι πανω απο 500.

500/18 = 28A max και τα παιρνει με 5.0Αh μπαταρια.

Τωρα αν εσυ θελεις και επιμενεις να βαλεις στο ΠΑΛΙΟ NICD δραπανο σου για ισχυ 200W/15A max μπαταρια 8Ah...μπορεις να το κανεις. Αλλα τα 2Ah μπαταριας ειναι αρκετα κατα την αποψη μου (και της DEWALT). Απο εκει και περα οσο μεγαλυτερη τοσο περισσοτερος χρονος λειτουργιας.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Άλλο πράγμα η χωρητικότητα της μπαταρίας που την μετράμε σε Ah
και άλλο το μέγιστο ρεύμα που μπορεί να δίνει η μπαταρία συνεχόμενα σε κατάσταση εκφόρτισης, το οποίο το μετράμε σε Α

Οπως το λες, το μετραμε. Η ιδια μπαταρια μπορει να δινει 1Α και μετα απο λιγο 5Α. Οι μπαταριες δεν γραφουν Α πανω τους. Το μεγιστο εξαρταται απο την θερμοκρασια τους αλλα φτανει μεχρι και 10 φορες την χωριτικοτητα για καμποσα δευτερολεπτα. Γι' αυτο και το κυκλωμα προστασιας.
 
Last edited:
Ok οτι πεις. Αλλα μπαταρια 5Α δεν υπαρχει. Αυτη που λες ειναι 2.6Αh.
Δηλαδη οπως το λες για να τραβηξεις 5Α θελεις 2.6Αh και για 15Α θελεις 7.8Ah
Να υποθεσω οτι το δραπανο ειχε εξαρχης ΝΙCD μπαταριες 8Ah?????

DEWALT DCD796, μαλλον το βαρυτερο 18V δραπανοκατσαβιδο της.

Τύπος Μπαταρίας XR Li-Ion
Τάση 18 V
Χωρητικότητα Μπαταρίας 5.0 Ah
Max Torque (Hard) 70 Nm
Max Torque (Soft) 27 Nm
Αποδιδόμενη ισχύς 460 Watts

H αποροφουμενη θα ειναι πανω απο 500.

500/18 = 28A max και τα παιρνει με 5.0Αh μπαταρια.

Τωρα αν εσυ θελεις και επιμενεις να βαλεις στο ΠΑΛΙΟ NICD δραπανο σου για ισχυ 200W/15A max μπαταρια 8Ah...μπορεις να το κανεις. Αλλα τα 2Ah μπαταριας ειναι αρκετα κατα την αποψη μου (και της DEWALT). Απο εκει και περα οσο μεγαλυτερη τοσο περισσοτερος χρονος λειτουργιας.


Έχετε μπερδέψει την εκφόρτιση της μπαταρίας με την χωρητικότητα της.
Η εκφόρτιση χαρακτηρίζεται από τα Amprere (A) και η χωρητικότητα από τα AmpereHours (Ah).
Τα πόσα Amperes μπορεί να εκφορτίσει μια μπαταρία είτε είναι 2Ah ή 5Ah χαρακτηρίζεται από το ρεύμα εκφόρτισης C.

Άρα αν έχεις μια μπαταρία 2600mAh (2,6Ah) με ρεύμα εκφόρτισης 10C, μπορεί (θεωρητικά) να πάρεις από την μπαταρία 10C επί 2,6Ah = 26Amperes.

Τα Ampere Hours, όπως είπαν και παραπάνω, είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας και στο παραπάνω παράδειγμα, αν δουλεύεις την μπαταρία για 1 ώρα με 2,6 A, θα την αδειάσεις.
Αν πέρνεις από την μπαταρία 26Α από μία μπαταρία 2,6Ah, θα την αδειάσεις σε 10 λεπτά.
 


Οι μπαταριες δεν γραφουν Α πανω τους. Το μεγιστο εξαρταται απο την θερμοκρασια τους αλλα φτανει μεχρι και 10 φορες την χωριτικοτητα για καμποσα δευτερολεπτα. Γι' αυτο και το κυκλωμα προστασιας.

Θέλεις νά πείς ότι τό πάκ πού έχει μέσα τίς μπαταρίες λιθίου η καδμίου δέν γράφουν επάνω τους Α (αμπέρ) , αλλά αναγράφουν τάση (v) καί ρεύμα ανά ώρα (Ah)
Αν ανοίξεις ένα πάκ καί δείς μέσα τίς μπαταρίες λιθίου-καδμίου οι περισσότερες αναγράφουν επάνω τους τό μέγιστο ρεύμα.
Ένα παράδειγμα πάσα γνωστό οι μπαταρίες ιχ πού ΟΛΕΣ αναγράφουν εκτός τήν τάση σέ volt καί τό ρεύμα ανα ώρα κατανάλωσης σέ Ah ,αναγράφουν καί τό μέγιστο ρεύμα 400 Α - 500 Α κ.ο.κ

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Έχετε μπερδέψει την εκφόρτιση της μπαταρίας με την χωρητικότητα της.
Η εκφόρτιση χαρακτηρίζεται από τα Amprere (A) και η χωρητικότητα από τα AmpereHours (Ah).
Τα πόσα Amperes μπορεί να εκφορτίσει μια μπαταρία είτε είναι 2Ah ή 5Ah χαρακτηρίζεται από το ρεύμα εκφόρτισης C.

Άρα αν έχεις μια μπαταρία 2600mAh (2,6Ah) με ρεύμα εκφόρτισης 10C, μπορεί (θεωρητικά) να πάρεις από την μπαταρία 10C επί 2,6Ah = 26Amperes.

Τα Ampere Hours, όπως είπαν και παραπάνω, είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας και στο παραπάνω παράδειγμα, αν δουλεύεις την μπαταρία για 1 ώρα με 2,6 A, θα την αδειάσεις.
Αν πέρνεις από την μπαταρία 26Α από μία μπαταρία 2,6Ah, θα την αδειάσεις σε 10 λεπτά.

+1
 
Θέλεις νά πείς ότι τό πάκ πού έχει μέσα τίς μπαταρίες λιθίου η καδμίου δέν γράφουν επάνω τους Α (αμπέρ) , αλλά αναγράφουν τάση (v) καί ρεύμα ανά ώρα (Ah)
Αν ανοίξεις ένα πάκ καί δείς μέσα τίς μπαταρίες λιθίου-καδμίου οι περισσότερες αναγράφουν επάνω τους τό μέγιστο ρεύμα.
Ένα παράδειγμα πάσα γνωστό οι μπαταρίες ιχ πού ΟΛΕΣ αναγράφουν εκτός τήν τάση σέ volt καί τό ρεύμα ανα ώρα κατανάλωσης σέ Ah αναγράφουν καί τό μέγιστο ρεύμα 400 Α - 500 Α κ.ο.κ

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



+1

Οι μπαταρίες, εκτων ελαχίστων, περιπτώσεων, αναγράφουν την χωρητικότητα και τον τύπο τους και τα Volt.
Π.χ. Li-On 2600mAh, 3.7v.
 
Οι μπαταρίες, εκτων ελαχίστων, περιπτώσεων, αναγράφουν την χωρητικότητα και τον τύπο τους και τα Volt.
Π.χ. Li-On 2600mAh, 3.7v.

Oι επώνυμες λιθίου αναγράφουν καί τό ρεύμα (A),αλλά οι μπαταρίες ιχ αναγράφουν όλες τό μέγιστο ρεύμα (A) πού μπορούν νά δώσουν,εκτός από τήν τάση (V) καί τήν κατανάλωση ανα ώρα (Ah).
Το ίδιο καί οι μικρότερες μπαταρίες μολύβδου
 
Last edited:
Oι επώνυμες λιθίου αναγράφουν καί τό ρεύμα (A),αλλά οι μπαταρίες ιχ αναγράφουν όλες τό μέγιστο ρεύμα (A) πού μπορούν νά δώσουν,εκτός από τήν τάση (V) καί τήν κατανάλωση ανα ώρα (Ah).

Δημήτρη θα διαφωνήσω.
Έχω διάφορες Li-On και καμιά δεν αναφέρει τα Amperes.

Οι μπαταρίες αυτοκινήτων αναφέρουν Volt, Ah και το μέγιστο ρεύμα εκφόρτισης, όπως σωστά αναφέρεις.
Καμία (απο όσες έχουν πέσει στα χέρια μου) Ni-Mh & Ni-CD δεν αναφέρουν A εκφόρτισης

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Στην μπαταρία μολύβδου, που έχεις στο παράδειγμά σου, δείχνει τα Ampere φόρτισης.