Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Υπάρχουν προτεραιότητες κύριε τεντυς.

http://www.metacritic.com/feature/best-movies-of-2017

Faces Places σημερα ή αυριο
μετά έχουμε..

[TABLE="class: listtable, width: 560"]
[TR="bgcolor: transparent"]
[TD="width: 386, bgcolor: transparent"]A Fantastic Woman
Call Me by Your Name
Foxtrot
Phantom Thread
και αρκετά ακομα...[/TD]
[TD="class: center, width: 37, bgcolor: transparent, align: center"][/TD]
[TD="class: center, width: 103, bgcolor: transparent, align: center"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
Πόσες ψήφους θα χρειαστεί για να τις παρακάμψουμε; Δεν τελειώνουν ποτέ οι ταινίες στην "να δω" λίστα σου οπότε κάτι πρέπει να γίνει.
 
La Ragazza Nella Nebbia
Ατμοσφαιρικο αστυνομικο θριλερ με δομη συνεχομενων ανατροπων,σε οσους αρεσε το ισπανικο contratiempo πολυ πιθανον να τους αρεσει και αυτο,μαλιστα κατα την γνωμη μου ειναι πιο καλογυρισμενο και με πιο πειστικους ρολους,
η ταινια ξεκινα με αρκετο ενδιαφερον ως προς το πως ενας επιθεωρητης χρησιμοποιει τα μμε για να βοηθηθει για να βρει τον θυτη αλλα και να καλυψει τον κ@λο του,στην συνεχεια ομως οι σεναρικες ανατροπες που ενιοτε δρουν εκβιαστικα ξεπερνουν σε κωλοτουμπα τον Μελισσανιδη αλλα και το contratiempo,και λες κριμα το απαυτωσανε και ψοφησε..
 
Αν θες να δεις φρεσκια και καλη ευρωπαικη ταινια, προλαβαινεις πιστευω το Sicilian Ghost Story...
 
Ενα αριστουργημα που ξαναθυμήθηκα από το παρακάτω κείμενο.

Letter Never Sent (Neotpravlennoe pismo)

[FONT=&quot]
Σε σύγκριση με την προγενέστερη δημιουργία του διδύμου – το μεγαλεπίβολο Όταν Πετούν οι Γερανοί(1957) – Το Γράμμα που δεν Εστάλη Ποτέ παραμένει στην γραμμή της ίδιας εκλεκτής, μοναδικής εικονογραφίας, αποτελεί εντούτοις έργο φιλοσοφικό και πολύ πιο προσωπικό, παρότι εικαστικά ακτινοβολεί ομοίως και σε μεγαλειώδη κλίμακα. Η αιφνιδιαστική μετατόπιση από τους εσωτερικούς μονολόγους σε ένα φυσικό σύμπαν που μαίνεται αφηνιασμένο, είναι συγκλονιστική κι εντυπωσιακή. Μοιάζει με εισβολή ενός τρομακτικού ονείρου, ενός εφιάλτη, στην καρδιά ενός ατάραχου διαλογισμού.
Η κάμερα του Ουρουσέφσκι αιχμαλωτίζει την ωμή, σκληρή γοητεία και τη μελαγχολική θέα της σιγοκαίουσας τάϊγκας με μοναδικές εικαστικές συνθέσεις, ενώ η παρακολούθηση των εξαντλημένων εξερευνητών και των κινήσεών τους για μίλια ολόκληρα μέσα στο δύσβατο τοπίο καταγράφεται και αποτυπώνεται με μοναδική ακρίβεια και αρμονία. Το φιλμ κατορθώνει να υπερκεράσει το αυταρχικό, πομπώδες μουσικό σκορ και το ανεξέλικτο σενάριο και προσφέρει στον θεατή μια κινηματογραφική εμπειρία που συνιστά καθαρό θρίαμβο της αισθητικής της εικόνας. Κόντρα σε κάθε φυσικό εμπόδιο, ο Καλατόζοφ κι ο Ουρουσέφσκι συνθέτουν ένα εφιαλτικό κινηματογραφικό ταξίδι στο οποίο αναμετράται το ανθρώπινο φρόνημα με τις σκοτεινές, θανάσιμες δυνάμεις της Φύσης…
[/FONT]


61ff8c967eedab2f54522360ad9f0862.jpg
 
Last edited:
10 προτάσεις για το 19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου!

απο τα trailer που είδα (οσα είχαν) απο το κακό στο χειρότερο οι Γαλλοι.. τουλάχιστον αυτοί που αναφέρονται στο κείμενο.
εχει και 2 ταινίες οπου ενα μέλος συμμορίας, τις βρήκε πολύ καλές. Αν της παρακολουθήσει κάποιος, ας μας εκφράσει την γνώμη του.
  • Laissez bronzer les cadavres
  • Djam


 
The Passion of Joan of Arc

To make a martyr, you need blood and fire.

This milestone film casts the pitiless against the heroic, using close-ups and candour to distil human emotion with a precision that still shocks.

Director Carl Theodor Dreyer called his star, Renee Falconetti, β€œthe martyr’s reincarnation.” His treatment of her was legendarily harsh, and her performance remains among the greats.

The film was brutalised too – cut, burnt, salvaged and then lost. We bring you the 2012 restoration from the rediscovered Oslo print.

Carl Dreyer's deeply moving biopic features one of the most desperate, brilliant performances ever captured in cinema’s history. Actress RenΓ©e Falconetti, as the 19 year old Joan condemned to death, was brutally forced by Dreyer to kneel on stone to show the pain on her face. Few films since have used close-ups as intensely and overwhelmingly.

The Passion of Joan of Arc remains an unassailable giant of early cinema, a transcendental film comprising tears, fire and madness that relies on extreme close-ups of the human face. RenΓ©e Falconetti was 35 when she played the role of Joan (a teenager when condemned to death in 1431). Dreyer brutally extracted a desperate, brilliant performance from the actress, forcing her to kneel on stone to show the pain on her face and insisting that they shot in silence. In the 2012 Sight and Sound poll, Joan had risen to no. 9. But in 2010 it was designated the most influential film of all time in the Toronto International Film Festival’s ‛Essential 100’ list, where Jonathan Rosenbaum described it as β€œthe pinnacle of silent cinema – and perhaps of the cinema itself”.

Αν όχι η καλύτερη ταινία του βωβού, μια απο τις καλύτερες.
ενω η Falconetti κατεχει σιγουρα την πιο δυνατή/εκφραστική ερμηνεία που έχει καταγραφτεί στην κινηματογραφική ιστορία.
Για τον υποφαινόμενο, η καλύτερη (απο όσες έχει παρακολουθήσει) μαζι με
Sunrise: A Song of Two Humans,
Earth
The Phantom Carriage
 
Last edited:
στάσου μύγδαλα..

που πάς χωρίς
I Was Born, But...

και μερικά του Buster Keaton...

μια εξαιρετική λιστα με πολλά "άγνωστα"
The 100 Best Silent Films of All Time

το The Crowd και το Creed, ποτε θα βγουν επιτέλους σε bluray..

θα ψάξω οπωσδήποτε τα

He Who Gets Slapped (1924)
Director: Victor SjΓΆstrom

Jujiro (Crossroads a.k.a. Crossways) (1928)
Director: Teinosuke Kinugasa

Menilmontant (1926)
Director: Dimitri Kirsanoff

A Page of Madness (1926)
Director: Teinosuke Kinugasa

Panoramic View of the Morecambe Sea Front (1901)
Directors: Sagar Mitchell and James Kenyon
 
Απάντηση: Re: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

10 προτάσεις για το 19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου!

απο τα trailer που είδα (οσα είχαν) απο το κακό στο χειρότερο οι Γαλλοι.. τουλάχιστον αυτοί που αναφέρονται στο κείμενο.
εχει και 2 ταινίες οπου ενα μέλος συμμορίας, τις βρήκε πολύ καλές. Αν της παρακολουθήσει κάποιος, ας μας εκφράσει την γνώμη του.
  • Laissez bronzer les cadavres
  • Djam


αυτα τα παιδαγωγικα τυπου Κυκλος των χαμενων ποιητων και Αναμεσα στους τοιχους που τα θεωρησανε και ταινιαρες δεν τα παω καθολου
το LE BRIO ηξερα οτι θα ηταν ακομη χειροτερο και ηταν
αλλα επρεπε να παω να το δω μονο για αυτον ...και αποζημιωθηκα
εναν Ντανιελ εχει η Ιρλανδια αλλα και εναν Ντανιελ και η Γαλλια
 
μέρα που είναι.. δεν μπορούμε παρα να κάνουμε ενα μικρό δώρο σε έναν φίλο εκει έξω..

Happy birthday Aki Kaurismaki

Σήμερα σβήνει 60 και 1 κεράκια στην τούρτα ο μεγάλος Φινλανδός Άκι Καουρισμάκι και το CineDogs του εύχεται να τα εκατοστήσει, ενθυμούμενο την ταινία, που ας ελπίσουμε ότι δεν θα είναι η τελευταία του, όπως έχει ανακοινώσει. Το The Other Side of Hope, πάντως, μοιάζει κατάλληλο για (το απευκταίο) κλείσιμο αυλαίας, καθώς συνοψίζει όλες τις αρετές - σημαδούρες που χαρακτηρίζουν το σινεμά του Aki KaurismΓ ki. Ένα σινεμά ηθικής δέσμευσης και απαρέγκλιτης ανθρωπιάς. Ένα σινεμά με μπάντες που ροκάρουν για ένα κοινό που δεν υπάρχει, με τραμ που διασχίζουν ένα Ελσίνκι βγαλμένο από τη λήθη του χρόνου. Με ήρωες που στέκουν αποσβολωμένοι και ασάλευτοι μπροστά στην αμηχανία της επικοινωνίας, αλλά αρνούνται να χάσουν την ψυχή τους. Ένα σινεμά παραδομένο στην κάθαρση του αυτοσαρκασμού και στον απολαυστικό παραλογισμό της ζωής.

ολο το review στο σύνδεσμο παρακάτω..

The Other Side of Hope
 
μακριά απο τον ρηχό φωνακλά Martin McDonagh με το Three Billboards Outside Ebbing, Missouri,
μια παραπλήσια ταινία παίζει με δίπολα ηθικής και καταστάσεις σε ενα κυκλικό σενάριο.

αν και με κάποιες αδυναμίες (οι σκηνές οπου άνθρωποι κλαίνε ή τρώνε μπροστά στην κάμερα ειναι απο τις πιο δύσκολες)
κατορθώνει όλα αυτά που δεν καταφέρνει το Three Billboards, με ήπιους, ρεαλιστικούς τόνους χωρίς υπερβολές και εκφράζεται μεσα απο απλές σκηνές, κόψιμο ξύλων, ενα άδειο δωμάτιο, μια λίμνη, ενα παγκάκι, τζόκινγκ στην φύση, ενα καλοφτιαγμένο οικογενειακό σπίτι με άδειο το παιδικό δωμάτιο, ο πρωταγωνιστής στην τελευταία σκηνή ανάμεσα σε κορμους υποβλητικών δέντρων.

502_BD_box_348x490_original.jpg


Revanche (2008)
 
1200x630bb.jpg


διπλα συζητάνε για οπλοκατοχή μέσα απο το τετράγωνο της ασφάλειας που μας παρέχει η κληρονομιά απο γονείς και ο τόπος γέννησης.

ο πολιτισμός καταρέει μπροστά στον φόβο να χάσουμε τα κεκτημένα, τα οποια μάλιστα εχουν δημιουργηθεί κατω απο "πολιτισμένες" έξυπνες μεθόδους.

τί πιο εφιυές ο σουηδός δημιουργός, να τοποθετήσει τους χαρακτήρες του σε Μουσείο και για τις σκεψεις και αισθήματα τους (οπου ειναι άρρητα συνδεδεμένα με την εποχή των πίθηκων) αλλα προτίστως γιατι η τέχνη κινείτε στην σφαίρα του εκλεπτισμένου πολιτισμού, οπου εδώ καταρρεει σύσσωμος απο τους εκλεπτισμένους πολιτισμένους.

Μεταφρασμένος τίτλος: «Το Τετράγωνο»

Έχουμε συνδέσει το γέλιο με καταστάσεις όμορφες, ανέμελες, ανθρώπινες. Πιστεύουμε ανυπόκριτα ότι γελώντας κανείς, έρχεται πιο κοντά στους άλλους, πέφτουν οι τοίχοι, σβήνονται οι διαχωριστικές γραμμές και αναγνωρίζει τον εαυτό του στα άλλα πρόσωπα που επίσης γελούν. Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια. Με ποιους, όμως, γίνεται στ’ αλήθεια οικογένεια εκείνος που γελάει; Μα με όσους επίσης βρίσκονται σε θέση ισχύος ώστε να μπορούν να ξεκαρδίζονται με κάτι που για κάποιον άλλο ίσως να είναι βαθιά τραγικό. Όπως συμβαίνει, για παράδειγμα, μ’ αυτόν που προκαλεί το γέλιο, με το δυστυχισμένο αυτό πλάσμα. Γιατί το γέλιο, δεν ενώνει αλλά διχάζει. Χωρίζει τους ανθρώπους σε δύο κατηγορίες: εκείνους που βρίσκουν γελοία μια κατάσταση καθώς την παρατηρούν απ’ έξω, κι εκείνους που τη βιώνουν ως απελπιστική. Το κωμικό αποξενώνει, διαχωρίζει. Αντίθετα, το τραγικό είναι αυτό που ενώνει, η συμπόνια, η συμπάθεια (το δηλώνει και ετυμολογικά η λέξη) έρχεται μέσα από το τραγικό.



Ο Μπερξόν, θέλωντας να δώσει ένα παράδειγμα για το τι εστί κωμικό, αναφερόταν σε έναν άνθρωπο ο οποίος καθώς περπατάει, σκοντάφτει και πέφτει κάτω ξαφνικά. Τι σηματοδοτεί αυτή η πτώση; Μα μια αιφνίδια δυσλειτουργία στον μηχανισμό της πραγματικότητας. Γελάμε έχοντας μια στιγμιαία ενόραση του Παραλόγου. Αυτός ο άνθρωπος λίγα λεπτά προχωρούσε αγέρωχος προς τη δουλειά του, ήταν ένας από εμάς, ισότιμο μέλος της μεγάλης ανθρώπινης οικογένειας, μοιραζόταν μαζί μας τις ίδιες έγνοιες, την ίδια ηθική, κοινά δικαιώματα και υποχρεώσεις• να όμως που αρκεί μια πτώση για να τον μετατρέψει σε αντικείμενο. Ξαφνικά μοιάζει λιγότερο ανθρώπινος, η μικρή του ατυχία τον αποσπά από τις τάξεις μας, τον μετατρέπει, τρόπον τινά, σε γελοιογραφία. Γελάμε σαν να επισφραγίζουμε έτσι τον στιγμιαίο αποκλεισμό του. Η, ακριβέστερα: τη στιγμή που γελάμε τον έχουμε αποκλείσει. Γιατί βλέπουμε επάνω του τα σημάδια του παράλογου, κρυφοκοιτάζουμε έναν κόσμο χωρίς νόημα κι αυτός ο κόσμος μας ανησυχεί. Θέλουμε να αποσπαστούμε άμεσα από αυτόν που μας υπενθυμίζει αυτή τη δυσάρεστη αλήθεια, ότι τίποτα δεν έχει νόημα. Το γέλιο, κόντρα σε ό,τι έχουμε συνηθίσει να πιστεύουμε γι’ αυτό- είναι μια απάνθρωπη αντίδραση, μας κλείνει πίσω στον εαυτό μας.



Συνεπώς, κάθε κωμωδία ενέχει ένα στοιχείο απανθρωπιάς, όσο αθώα κι αν μοιάζει εκ πρώτης όψεως. Η περίπτωση του The Square, δεν διαφέρει. Πρόκειται για μια μαύρη σάτιρα των μοντέρνων ηθών (στην τέχνη, την κοινωνία, την πολιτική με την ευρύτερη έννοια), που παίρνει αποστάσεις από το αντικείμενό της –την σύγχρονη ανθρώπινη συνθήκη επί πολιτισμικά ανεπτυγμένου, ευρωπαϊκού εδάφους- τοποθετώντας το στην περιοχή του παραλόγου. Οτιδήποτε παρουσιάζεται σ’ αυτό το φιλμ, φλερτάρει με το παράλογο, τη γελοιότητα και το γκροτέσκο. Κι όμως, τίποτα δεν είναι επίτηδες ξεκούρδιστο, όπως στις κωμωδίες του Λάνθιμου για παράδειγμα (ήδη έχουν γίνει οι συγκρίσεις με το σινεμά του Έλληνα σκηνοθέτη, πράγμα που αποκαλύπτει μια τεμπελιά στην προσέγγιση: είναι μεγάλο πρόβλημα να ονομάζεις «λανθιμικό» οτιδήποτε φλερτάρει, γενικά κι αόριστα, με το «παράξενο» χωρίς να μπαίνεις στη διαδικασία να καταλάβεις λίγο καλύτερα τι είναι αυτό που, σε κάθε περίπτωση, θέλει να πετύχει ο σκηνοθέτης, όπως και το να χαρακτηρίζεις «καφκικό» οτιδήποτε αδυνατείς να καταλάβεις με μια πρώτη ανάγνωση). Ο Ρούμπεν Έστλουντ δεν ξεκινάει να εντοπίσει κατευθείαν το μη ανθρώπινο στον σύγχρονο άνθρωπο, όπως κάνει ο Λάνθιμος, απορυθμίζοντας επίτηδες χαρακτήρες και καταστάσεις

Ας θυμηθούμε, εν προκειμένω, τον ρόλο που ενσαρκώνει ο Κόλιν Φάρελ στον πρόσφατο Θάνατο του Ιερού Ελαφιού. Ο γιατρός, λόγω επαγγελματικής και κοινωνικής θέσης έχει στα μάτια του σκηνοθέτη μια απόσταση από τα συναισθήματα. Βρίσκεται «πιο ψηλά» από αυτά. Δεν είναι τυχαίο ότι ο επιλέγει να τον κινηματογραφεί από πάνω ή από κάτω, σπάνια στο ύψος των ματιών. Είναι σαν να θέλεί να μας πει ότι πάνω από την εξουσία του γιατρού, την παγερή και αποστασιοποιημένη, υπάρχει μια άλλη, ακόμα πιο ανελέητη, που κι αυτόν τον αντιμετωπίζει «αφ υψηλού». Ο Φάρελ αρχίζει να αποκτά ανθρώπινες αντιδράσεις και να χρωματίζεται από τα συναισθήματα, από τη στιγμή που το βασίλειο των βεβαιοτήτων του ξεκινά να πολιορκείται από το Παράλογο. Τότε κλονίζεται η απάνθρωπη αυτοκυριαρχία του, καθώς υποψιάζεται την πανταχού παρουσία της «άλλης» εξουσίας που αμφισβητεί τη δική του. Γίνεται άνθρωπος ενώπιον μιας δικαιοσύνης απάνθρωπης. O Έστλουντ, αντιθέτως, υιοθετεί μια ζεστασιά στον τόνο, μια ευπροσήγορη ατμόσφαιρα, ένα καλοσυνάτο χιούμορ και μια συγκαταβατική κατανόηση για τους ήρωές του (δεν είναι παρά άνθρωποι, σε τελευταία ανάλυση, μοιάζει να μας λέει) μόνο και μόνο για να τα ανατρέψει όλα σταδιακά και να προκαλέσει το γέλιο εκείνο που συγκαλύπτει τον τρόμο (όπως στην περίφημη σκηνή –ήδη μέσα στις κορυφαίες τις δεκαετίας κατά την ταπεινή άποψη του γράφοντος- με τον άνθρωπο-γορίλα). Το γέλιο που ορθώνει έναν προστατευτικό τοίχο, ανάμεσα σ’ εμάς και στους άλλους, που μας βοηθάει να ξεχνάμε ότι κι εμείς είμαστε έρμαια του Παραλόγου, και ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρεθούμε από την άλλη πλευρά της διαχωριστικής γραμμής.



Η υπόθεση του The Square είναι αρκετά απλή: ο καλοβαλμένος καλλιτεχνικός διευθυντής ενός σημαντικού μουσείου σύγχρονης τέχνης, πέφτει θύμα κλοπής, του παίρνουν το κινητό και το πορτοφόλι του, πράγμα που αδυνατεί να σηκώσει η περηφάνια του. Ακολουθεί τη συμβουλή του, λιγάκι ανόητου, βοηθού του και προβαίνει σε μια ανορθόδοξη ενέργεια για να τα πάρει πίσω. Από εκεί και πέρα, διάφορα περιστατικά εκτυλίσσονται, χαλαρά συνδεδεμένα μεταξύ τους, με βασικό τους πυρήνα τον άνθρωπο αυτό. Βλέπουμε τους διαφημιστές στους οποίους έχει αναθέσει να παρουσιάσουν ένα νέο, πρωτότυπο project του μουσείου να τα κάνουν μαντάρα, τον τρόπο που συνδέεται με μια περίεργη αμερικανίδα δημοσιογράφο, τη σχέση του με τους καλλιτέχνες που παρουσιάζουν τα έργα τους στο μουσείο που διευθύνει και διάφορα άλλα. Κάθε μικροεπεισόδιο από τη ζωή του καλλιτεχνικού διευθυντή, έχει σκοπό να μας αποκαλύψει κάτι για τον ίδιο και τους ανθρώπους που τον πλαισιώνουν. Ο σκηνοθέτης δήλωσε στο masterclass που είχε δώσει στο 58ο ΦΚΘ, ότι αυτό που τον ενδιαφέρει κυρίως όταν κάνει ταινίες είναι να παρατηρήσει την ανθρώπινη συμπεριφορά μέσα σε ιδιαίτερες συνθήκες, να θέσει στον θεατή το ερώτημα: «εσύ τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση του;» Αυτό σημαίνει ότι οι ταινίες του Έστλουντ είναι κατά βάση μοραλιστικές, πως πραγματεύονται την ηθική ως πρόβλημα.



Το The Square δεν εμπεριέχει κανέναν εύκολο ανθρωπισμό. Ακόμα κι αν ο Έστλουντ υπερασπίζεται αυτή τη στάση όταν σχολιάζει το έργο, το γεγονός ότι ο κεντρικός του ήρωας παρουσιάζεται τόσο ασυνεπής ανάμεσα στις θεωρητικές του διακηρύξεις και σε όσα πράττει τελικά, μας βάζει σε σκέψεις. Το «τετράγωνο» είναι ένα ανθρωπιστικό εγχείρημα, ένα σύμβολο, αλλά στο έργο γελοιοποιείται, διότι αυτοί που οφείλουν να το πραγματοποιήσουν αποδεικνύονται ατελείς. Αντί για την αφέλεια του ανθρωπισμού, έχουμε την ηθική αμφισημία του κωμικού, δηλαδή το χιούμορ (ο Μίλαν Κούντερα, στις Προδομένες Διαθήκες, υποστηρίζει ότι το χιούμορ είναι η περιοχή όπου αναστέλλεται η ηθική κρίση: δεν είμαστε υποχρεωμένοι να πάρουμε θέση, αναγνωρίζουμε το σχετικό των πραγμάτων, τοποθετούμαστε πέραν της υπεράσπισης και της καταδίκης).

Σε αντίθεση με εκείνην του Λάνθιμου, η αποστασιοποίηση του ‛Εστλουντ δεν είναι απόλυτη, αφήνει περιθώρια για ταυτίσεις, κυρίως λόγω της διεύθυνσης των ηθοποιών, που όλοι τους παίζουν αρκετά ρεαλιστικά. Η φόρμα που υιοθετεί, όμως, δεν είναι εκείνη του συμπάσχοντος αλλά αυτή του παρατηρητή. Στήνει την κάμερα απέναντι από τους χαρακτήρες και την αφήνει ακίνητη να καταγράφει τον τρόπο που αποτυγχάνουν να είναι άνθρωποι. Όπως στο παράδειγμα του Μπερξόν, γελάει βλέποντάς τους να «πέφτουν». Και γελάμε κι εμείς μαζί του, μετατρέποντάς τα πρόσωπα σε αντικείμενα. Ακόμα κι έτσι, όμως, πρόθεση του ‛Εστλουντ δεν είναι να ισοπεδώσει, να απορρίψει τους ανθρώπους αλλά να τους καταλάβει• να εξακριβώσει σε τι συνίσταται τελικά η ανθρώπινη ιδιότητά τους. Αν το κωμικό αποξενώνει, αν το γέλιο είναι απάνθρωπο, αυτό μπορεί να γίνεται και για θετικούς λόγους. Σε περίπτωση που θες να μελετήσεις κάτι, πρέπει να σταθείς απέναντί του, να πάρεις μια απόσταση απ’ αυτό.



Για παράδειγμα, υπάρχει στην ταινία ένας εγγενής προβληματισμός πάνω στο αυθαίρετο και ανυπόστατο της μοντέρνας τέχνης. Μπορεί το οτιδήποτε σήμερα να αποτελέσει έργο τέχνης, αρκεί να περάσει τη γραμμή που χωρίζει τα εκθέματα από τους παρατηρητές: μια γυναικεία τσάντα, κάποιοι σωροί από χαλίκια, μια στοίβα καρέκλες η μία πάνω στην άλλη. Οι αντιφάσεις και τα θεωρητικά προβλήματα που εγείρει η μοντέρνα τέχνη, όμως, μόνο προσχηματικά απασχολούν τον Έστλουντ -αυτό που κυρίως τον καίει δεν είναι το πώς ορίζουμε την τέχνη αλλά το πώς ορίζουμε την ανθρωπιά. Είσαι άνθρωπος απλά και μόνο επειδή αυτοπροβάλλεσαι ως τέτοιος (με την λαμπερή, κοινωνική σου εικόνα, τις προοδευτικές ιδέες σου, τα φιλανθρωπικά σου αισθήματα) ή χρειάζεται και κάτι άλλο, κάτι περισσότερο για να μας πείσεις; Μπορείς να αναλάβεις την ευθύνη των πράξεών σου, μπορείς να εμπλακείς στ’ αλήθεια στις καταστάσεις που συζητάς, να δράσεις, να ξεβολευτείς, να λερώσεις τα χέρια και το άψογο κουστούμι σου (όπως συμβαίνει σε μια καταπληκτική σκηνή του έργου) ή μόνο λόγια και επιτηδευμένη πόζα είσαι;



Στη συγκλονιστική σκηνή ανθολογίας με τον άνθρωπο-γορίλα (ένας performance artist, οριστικά χαμένος κάτω από το πετσί του ρόλου του) που εισβάλλει στην τραπεζαρία της -αρχικά μειδιούσας ειρωνικά κι έπειτα έντρομης- κοινωνικής και οικονομικής αφρόκρεμας, ο Έστλουντ ανοίγει τα χαρτιά του, για μία και μόνο φορά κινεί την κάμερα, ακολουθώντας κατά πόδας το αθώο «κτήνος» που βρίσκεται παγιδευμένο στη χλιδάτη ζούγκλα των ματαιόδοξων μεγαλοαστών. Είναι το μόνο σημείο του έργου που ο σκηνοθέτης παύει απλώς να παρατηρεί με περιπαικτική διάθεση και εμπλέκεται. Στα σοβαρά. Αγρίως. Συμπονά το θηρίο, το μόνο αυθεντικό πλάσμα στη θάλασσα των καλοντυμένων υποκριτών και μας λέει ότι όσο «τρελός» μπορεί να είναι ο καλλιτέχνης που ταυτίστηκε με τον ρόλο του γορίλα, άλλο τόσο τρελοί και γελοιωδέστατοι είναι κι αυτοί οι πλούσιοι «ευγενείς» που ταυτίστηκαν με τα ακριβά κουστούμια τους.

Δεν υπάρχει τρελός και λογικός μέσα σε αυτή τη σάλα, ψεύτικος και αυθεντικός, όλοι είναι τρελοί και ψεύτικοι γιατί όλοι παίζουν έναν ρόλο αλλά το έχουν ξεχάσει: αυτός που υποδύεται τον γορίλα κι εκείνοι που υποδύονται τα «ανώτερα μέλη» της κοινωνίας. Ο άνθρωπος, κατά τον Σαρτρ, είναι μόνιμα «εν καταστάσει», γι’ αυτό πάντα παίζει έναν ρόλο, υιοθετεί την απαιτούμενη συμπεριφορά, προσαρμόζεται• ο πραγματικός άνθρωπος δεν υπάρχει, είναι μια αφαίρεση. Αυτή είναι κι η άποψη του Έστλουντ. Στο μπουνιουελικό κρεσέντο της σκηνής, οι πολιτισμένοι αποδεικνύονται αγριότεροι από το κτήνος. Είναι φυσικό. Αυτό που τους ενόχλησε κυρίως στον γοριλάνθρωπο είναι που τους υπενθύμισε από πού προέρχονται και τι είναι ακόμα κατά βάθος. Η «παράστασή» του, τούς έκανε να συνειδητοποιήσουν τη δική τους. Κι οι άνθρωποι γίνονται πολύ επιθετικοί με εκείνους που τους ξεμπροστιάζουν, που τους αποκαλύπτουν ότι παίζουν θέατρο.



Δεν υπάρχει καμιά θετική αξία λοιπόν; Όλα είναι α-νόητα, καταγέλαστα, ψεύτικα; Η τέχνη, η ηθική, η αλληλεγγύη, η ανθρωπιά, ο έρωτας, η ευσυνειδησία, η εντιμότητα, όλα τρίχες κατσαρές; Ψέματα με τα οποία μας αρέσει να κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας για να νιώθουμε καλύτεροι απ’ ό,τι είμαστε στην πραγματικότητα; Όχι. Κάτι υπάρχει, μας λέει στο τέλος ο Έστλουντ, κάτι που επιβεβαιώνει ότι στο βάθος δεν παραμένουμε απλώς κενόδοξοι πίθηκοι κάτω από όλη την διανοητική, καλλιτεχνική, ηθική μας επίφαση. Είναι η ανάληψη της ευθύνης. Από εκεί και μονάχα από εκεί μπορεί να ξεκινήσει μια πιο αλληλέγγυα στάση προς τους ανθρώπους, κι όχι από οποιοδήποτε φανταχτερό, εξεζητημένο καλλιτεχνικό project, όπως το «τετράγωνο» όπου προβάλλεται και εκχυδαΐζεται η ανάγκη του άλλου σαν να ήταν πομπώδες έκθεμα σε μουσείο μοντέρνας τέχνης.

Η –έστω καθυστερημένη- απόφαση του κεντρικού ήρωα να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί, τόσο θεσμικά όσο και σε προσωπικό επίπεδο, για όσα πήγαν στραβά γύρω του, και να δράσει, ρισκάροντας τα προνόμιά του, μετατρέπει το The Square σε μια αναπάντεχα αισιόδοξη ταινία (ακόμα κι αν ο Έστλουντ αφήνει να αιωρείται το ερώτημα για το κατά πόσο έχει νόημα αυτή η ετεροχρονισμένη αντίδραση κι αν αλλάζει κάτι στην αλληλουχία των γεγονότων). Μια αισιόδοξη μαύρη κωμωδία, λοιπόν, είναι σχήμα οξύμωρο; Ίσως, αλλά οτιδήποτε σχετίζεται με την ανθρώπινη φύση δεν μπορεί παρά να είναι αντιφατικό. Γι’ αυτό ας προφυλαχθούμε απ’ την κρίση -αφού, έτσι κι αλλιώς, θα είναι άδικη-, ας εγκατασταθούμε στην περιοχή όπου αναστέλλονται οι ηθικές αποφάσεις, ας επιλέξουμε το χιούμορ, μαζί με τον πανάξιο φετινό Χρυσό Φοίνικα του φεστιβάλ των Καννών

The Square
 
Μου άρεσε πολύ το square!

Υ.Γ. Όταν σου γράψει κάποιος συγγενής κάποιο ακίνητο μπορείς να αποποιηθείς την κληρονομιά ή ακόμα και να το δωρίσεις σε κάποιο ίδρυμα.
 
Μου άρεσε πολύ το square!

Υ.Γ. Όταν σου γράψει κάποιος συγγενής κάποιο ακίνητο μπορείς να αποποιηθείς την κληρονομιά ή ακόμα και να το δωρίσεις σε κάποιο ίδρυμα.

προτιμάς να τα δημιουργήσεις εσύ με την εργασία σου και να εισαι δημιουργικός, εφόσον υπάρχουν ίσες ευκαιρίες για όλους...
ή να τα κληρονομήσεις, να εχεις περιστασιακή ή και καθόλου δουλειά, και να πλήττεις εύκολα με τον απεριόριστο ελεύθερο χρόνο;

βόλεμα ή δημιουργία;
 
Last edited:
Δηλαδή επειδή το σπιτι είναι στο όνομά μου δεν μπορώ να είμαι δημιουργικός στην δουλειά μου;

Πότε είσαι πιο δημιουργικός; Όταν εργάζεσαι απαλλαγμένος από οικονομικό άγχος ή όταν δουλεύεις με το μαχαίρι στο λαιμό; (Έχουν γίνει και έρευνες στις σκανδιναβικές χώρες πάνω στο θέμα)

Ο ελεύθερος χρόνος είναι το μεγαλύτερο αγαθό που υπάρχει, νομίζω σε αυτό συμφωνούμε.

Το αν έχει κάποιος ελεύθερο χρόνο και πλήττει είναι θέμα ψυχολογίας ατόμου και εξωτερικών παραγόντων και φυσικά δεν φταίει ο ελεύθερος χρόνος.

Ο κόσμος μας ειναι σκατένιος και αξιοκρατία δεν βλέπω γύρω μου, αλλά αυτό ήταν πάντα έτσι και δεν περνάει απ το χέρι μου δυστυχώς να το αλλάξω.

Βλέπεις πολύ κόσμο γύρω σου να αποποιείται κληρονομιές; Είσαι σίγουρος ότι αυτό θα κάνεις όταν σου γράψει κάποιος κάτι;
 
Δηλαδή επειδή το σπιτι είναι στο όνομά μου δεν μπορώ να είμαι δημιουργικός στην δουλειά μου;

Πότε είσαι πιο δημιουργικός; Όταν εργάζεσαι απαλλαγμένος από οικονομικό άγχος ή όταν δουλεύεις με το μαχαίρι στο λαιμό; (Έχουν γίνει και έρευνες στις σκανδιναβικές χώρες πάνω στο θέμα)

Ο ελεύθερος χρόνος είναι το μεγαλύτερο αγαθό που υπάρχει, νομίζω σε αυτό συμφωνούμε.

Το αν έχει κάποιος ελεύθερο χρόνο και πλήττει είναι θέμα ψυχολογίας ατόμου και εξωτερικών παραγόντων και φυσικά δεν φταίει ο ελεύθερος χρόνος.

Ο κόσμος μας ειναι σκατένιος και αξιοκρατία δεν βλέπω γύρω μου, αλλά αυτό ήταν πάντα έτσι και δεν περνάει απ το χέρι μου δυστυχώς να το αλλάξω.

Βλέπεις πολύ κόσμο γύρω σου να αποποιείται κληρονομιές; Είσαι σίγουρος ότι αυτό θα κάνεις όταν σου γράψει κάποιος κάτι;
Έχεις μπερδευτεί απο λιγάκι έως πολύ.

Δεν μιλάμε για αυτό τιμωρία, αλλά για ίσες ευκαιρίες και δίκαιες για όλους.
Αντί για κληρονομιά, ένα ποσό στον κάθε άνθρωπο ανεξαρτήτου φυλής, χρώματος κτλ στο ξεκίνημα του, για τις σπουδές του.

Η κληρονομιά εξυπηρετεί την οκνηρία και το βόλεμα. Γιαυτό δεν είναι ακριβά τα καλά πανεπιστήμια; γιατί απαιτούν δίδακτρα αλλά φυσικά και έξοδα διατροφής στο τόπο που καλείστε να διαμενετε;

Να στο πω και αλλιώς, κληρονομιά για όλους, όχι του ενός, της οικογένειας...

Και όσοι ήταν τυχεροί και βρέθηκαν στο σωστό χρόνο στην σωστή τοποθεσία, χρησιμοποίησαν την γνώση που τους έδωσαν οι προηγούμενοι.. Όμως αγοράζοντας κάτι νομίζουμε ότι μας ανήκει πλήρως, ξεχνώντας μάλιστα ότι σε αυτό τον κόσμο είμαστε περαστικοί... λες και το εφεύραμε εμείς χωρίς να δίνουμε το παραμικρό εύσημο και ευχαριστώ σε όλους που προϋπήρχαν πριν από εμάς, για να εχουμε όλα αυτά που βλέπουμε τριγύρω μας. Λες και οι υποδομές που προϋπήρχαν, δημιούργηθηκαν με μόνο σκοπό να μας εξυπηρετήσουν στην προσωπική μας ευημερία.

Μεγάλο θέμα και όχι του παρόντος.

να στο πω και αλλιως τι να τα κάνεις τα 2-3 σπίτια οταν χρειάζεσαι ΜΟΝΟ ένα;
τι να τα κάνεις τα σπίτια οταν θα τα κληρονομήσεις στα 50-60+ που θα "φύγει" η οικογένεια;
θα ειμαστε τότε δημιουργηκή με φρέσκιες ιδέες;

Καλή συνέχεια!

Και για να μην είμαστε off topic

Mr. Thank You
https://www.imdb.com/title/tt0027307/
 
Last edited:
ενδιαφέρον έχει το σημείωμα του σκηνοθέτη Ruben Ostlund..

The Square

«Πολιτισμένοι» εναντίον... πιθηκάνθρωπου κι άλλες ιστορίες...

Αυτή είναι η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του Σουηδού Ruben Ostlund, στον οποίο το περασμένο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έστησε ένα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα όπου όλες οι ταινίες του προβλήθηκαν στο επίσημο πρόγραμμα. Οι προηγούμενες μεγάλου μήκους ταινίες του είναι οι εξής: «Μογγόλος κιθαριστής» (Gitarrmongot, 2004), «Ακούσια» (De ofrivilliga, 2008), «Play» (2011) και η ταινία με την οποία τον γνωρίσαμε στην Ελλάδα, «Ανωτέρα βία» (Force Majeure, 2014). Ο ίδιος ο Östlund ήρθε καλεσμένος του φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη! Η ταινία «Το τετράγωνο» (The Square) πριν έρθει στο φεστιβάλ μας και πριν βγει και στις αίθουσες της χώρας μας έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών, όπου συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα. Και τιμήθηκε με την ύψιστη διάκριση. Κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα! Και είναι η επίσημη πρόταση της Σουηδίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ!

Στο δελτίο τύπου που μας έστειλε η εταιρία διανομής υπάρχει το σημείωμα του σκηνοθέτη, που είναι εξόχως ενδιαφέρον. Σας παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα, που αναφέρεται στη συλλογική ευθύνη: «Κατά την έρευνα που έκανα για την ταινία ''Play'', στην οποία περιγράφω πώς κάποια παιδιά κλέβουν άλλα παιδιά, συναντούσα συχνά την ανικανότητά μας όταν πρέπει να προσφέρουμε βοήθεια σε δημόσιους χώρους. Οι ληστείες της ταινίας γυρίστηκαν μέρα στο φιλήσυχο Γκέτεμποργκ, σε εμπορικά κέντρα, σε τραμ και πλατείες και οι ενήλικες δεν αντέδρασαν παρ’ όλο που τα περιστατικά διαδραματίζονταν πολύ κοντά τους. Αυτή η αναστολή στο να προσφέρουμε βοήθεια όταν είναι παρόντες άλλοι είναι γνωστή στους ψυχολόγους ως «η απάθεια του παρευρισκόμενου» («bystander apathy»). Πειράματα δείχνουν ότι η πιθανότητα της βοήθειας είναι αντιστρόφως ανάλογη με τον αριθμό των παρευρισκόμενων, εξαιτίας αυτής της διάχυσης της ευθύνης που υπερισχύει σε μεγαλύτερες ομάδες, παρ' όλο που υπάρχει απόδειξη ότι η συνοχή της ομάδας εξισορροπεί τη συλλογική αδιαφορία».

Η υπόθεση: Ο Κρίστιαν είναι ο ευυπόληπτος επιμελητής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Στοκχόλμη, ένας διαζευγμένος πατέρας δύο ανήλικων κοριτσιών, που οδηγεί ηλεκτρονικό αυτοκίνητο μάρκας Tesla κι ένας άνθρωπος που βοηθάει τους επαίτες γύρω του όποτε μπορεί – πολλές φορές, όμως απλά τους λέει πως δεν έχει μετρητά. Επόμενο μεγάλο έκθεμα του μουσείου είναι το «Τετράγωνο», μια εγκατάσταση μιας καλλιτέχνιδας από την Αργεντινή, που καλεί τους περαστικούς να επιδείξουν αλτρουισμό, θυμίζοντάς τους το ρόλο ενός υπεύθυνου στην κοινωνία ατόμου. Αλλά καμιά φορά είναι δύσκολο να παραμείνεις πιστός στα ιδανικά σου. Μια μέρα, χωρίς να το καταλάβει, ο Κρίστιαν πέφτει θύμα ενός καλοστημένου κόλπου μέσω του οποίου του κλέβουν το πορτοφόλι και το κινητό του.

Με την παρότρυνση ενός συνεργάτη του αντιδράει επιθετικά, κάτι που από τη μια έχει αποτέλεσμα (του επιστρέφονται τα κλεμμένα), από την άλλη όμως προκύπτουν και παρενέργειες. Κι έχει να αντιμετωπίσει και μια δημοσιογράφο, με την οποία κάνει σεξ, αλλά και τους μαρκετίστες που προσλαμβάνει το μουσείο για να προωθήσει την έκθεση, οι οποίοι ετοιμάζουν μια καμπάνια που το να την χαρακτηρίσει κανείς «ανήθικη» δεν αρκεί για να την περιγράψει! Η έκρηξη του ανεξέλεγκτου Κρίστιαν οδηγεί αυτόν, όπως και το μουσείο, σε κρίση.

Η άποψή μας: Ο Κρίστιαν είναι όμορφος. Ο Κρίστιαν είναι ετοιμόλογος. Ο Κρίστιαν ξέρει να λέει μπούρδες να ακούγονται ωραία. Ο Κρίστιαν ξέρει από σύγχρονη τέχνη. Ή προσποιείται ότι ξέρει. Το σίγουρο είναι ότι οι άλλοι πείθονται. Ο Κρίστιαν είναι ένας μεσοαστός. Ξέρει κόσμο. Ξέρει πολύ κόσμο. Ξέρει έναν από τους 251 πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, από αυτούς που έχουν στην κατοχή τους τον μισό πλούτο ολάκερης της γης! Ξέρει τη σημασία να είσαι αυθεντικός και αυθόρμητος, οπότε τα... προβάρει και τα δύο. Όταν (νομίζει πως) σταματάει μια επίθεση ενός άντρα απέναντι σε μια γυναίκα που φωνάζει πως θα τη σκοτώσουν, νιώθει δυνατός, σαν να ξυπνάει μέσα του το αρσενικό, ένα αρσενικό που κατά πως φαίνεται, έχει δώσει τη θέση του σε έναν μετροσέξουαλ. Νιώθει έξαψη. Όταν καταλαβαίνει πως όλο αυτό ήταν κόλπο για να τον κλέψουν δημοσίως, θίγεται ο ανδρικός εγωισμός του. Και βάζει πλώρη να πάρει εκδίκηση.

Ο σκηνοθέτης παίρνει όλα τα όπλα του και πυροβολεί αδιακρίτως. Το χιούμορ του και ο σουρεαλισμός του παραπέμπουν από τον συμπατριώτη του Andersson και τον Bunuel μέχρι τον Haneke και τον Carax! Στην πρώτη γραμμή του πυρός, η τέχνη. Τι είναι τέχνη; Τι είναι σύγχρονη τέχνη; Το να μπει οποιοδήποτε αντικείμενο σε ένα μουσείο το κάνει αντικείμενο τέχνης; Είναι 20 βουναλάκια από χαλίκια μαζεμένα σε έναν μουσείο, τέχνη; Είναι 10 καρέκλες μπλεγμένες η μία πάνω στην άλλη, ακατάστατα, συνοδευμένες από τον ήχο της κατάρρευσής τους σε λούπα, τέχνη; Μπορεί οι ζωγραφιές ενός χιμπατζή να είναι τέχνη; Σύγχρονη τέχνη ρε φίλε. Ένας ακόμα τρόπος να διαχωρίζονται οι φτωχοί από τους πλούσιους. Οι μεγαλοαστοί θαυμάζουν την τέχνη – εννοείται ότι δεν καταλαβαίνουν γρι. Κι όταν η τέχνη είναι διαδραστική, ζωώδης, πηγμένη στα ένστικτα, η τέχνη είναι... επικίνδυνη! Τους τρομοκρατεί. Τους γελοιοποιεί: είναι καταπληκτική η σκηνή με τον Ρώσο καταστασιακό καλλιτέχνη που «κάνει» τον χιμπατζή, ένας πιθηκάνθρωπος σε ένα πάρτι γεμάτο από την αφάν γκατέ της σουηδικής κοινωνίας, και τα κάνει γιάμπαλο! Τρόμο να δουν τα μάτια σας! Αλλά πάντα σε πρώτο πλάνο ο Κρίστιαν. Ο καλός αυτός άνθρωπος. Που βοηθάει τους επαίτες: ξεχασμένοι στο περιθώριο, μόνο ως... εκρηκτική πρώτη ύλη για viral βίντεο μπορούν να χρησιμεύσουν!

Ο εραστής: η σκηνή του σεξ με την Elisabeth Moss και η τύχη του... προφυλακτικού, είναι από τις πολύ αστείες της ταινίας. Ο δίκαιος: ζητάει δικαιοσύνη και βάζει να ακούσει... Justice!!! Ένα τίποτα είναι. Ένας κενός άνθρωπος που δείχνει ωραίος μέσα στα ακριβά του κουστούμια. Και η σύγχρονη τέχνη κάποτε θα είναι κλασική τέχνη, όπως σήμερα κλασική τέχνη είναι η τέχνη που κάποτε ήταν σύγχρονη: η τύχη του αγάλματος με τον έφιππο μπροστά από το μουσείο, που πρέπει να φύγει για να τοποθετηθεί εκεί το Τετράγωνο, είναι επίσης από τις πολλές αστείες σκηνές της ταινίας. Μιας ταινίας που μιλάει πέρα από τη σύγχρονη τέχνη και για τη σύγχρονη κοινωνία, που βρίσκεται ολοφάνερα σε ελεύθερη πτώση. «Θέλετε να βοηθήσετε να σωθεί ένας άνθρωπος;» ρωτάει μια ακτιβίστρια τους περαστικούς στο δρόμο. «Όχι σήμερα» είναι η απάντηση ενός, από εκείνους που δίνουν απάντηση! Ρε φίλε, κατάντια. Όσο οδεύουμε όμως προς το φινάλε νιώθεις να πλησιάζει με φόρα μια... αμηχανία! Μετά από δυόμιση ώρες ταινίας ο σκηνοθέτης αφήνει υποπλοκές ανολοκλήρωτες (πχ τι γίνεται η σχέση του κεντρικού ήρωα με την Moss;) και θαρρείς και φοβάται να το τραβήξει το πράγμα στα όρια.

Χτυπάει ανελέητα την πολιτική ορθότητα αλλά νιώθει ότι πρέπει στο φινάλε να είναι... ορθός για να μην «πετάξει» έξω τους θεατές. Κι εκεί που σκοτώνει με το βαμβάκι και μας κάνει να γελάμε με τα χάλια των δυτικών κοινωνιών, στο τέλος σοβαρεύει. Και ο αμοραλιστής ήρωάς του γίνεται άνθρωπος. Άτσαλα. Βιαστικά. Παρά φύσιν. Αφού είναι μπαμπάς. Ένας αλλά λέων! Και τα κορίτσια του είναι μαζορέτες. Άρα, συμμετέχουν σε κάτι ομαδικό. Σε κάτι συλλογικό. Σε κάτι πάνω από τον εαυτό τους. Οπότε, ναι, μπορεί κι αυτός ο κυνικός ιδεαλιστής να δει πέρα από το εγώ του... Παρά τρίχα αριστούργημα! Έτσι κι αλλιώς, πάντως, τούτη είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς!
 
"Αντί για κληρονομιά, ένα ποσό στον κάθε άνθρωπο ανεξαρτήτου φυλής, χρώματος κτλ στο ξεκίνημα του, για τις σπουδές του"

Μακάρι να γίνει. Συμφωνώ απόλυτα. Προς το παρόν όμως είναι ανεδαφικό

Δεν εχω μπερδευτεί ούτε λίγο ούτε πολύ. Αρκετές φορές σε ποστ σου δηλώνεις ενάντια στην κληρονομιά.

Να μιλήσουμε για το τι γινεται σε αυτόν τον κόσμο, τον υπαρκτό. Ξεκινάω από το μηδέν και φασούλι φασούλι γεμίζω το σακούλι ώστε το παιδί μου να έχει καλύτερο μέλλον από μένα. Αυτό είναι απολύτως λογικό. Αν το παιδί μου κάνει το ίδιο το εγγόνι μου ίσως να έχει παραπάνω από ότι χρειάζεται. Σε αυτή τη φάση τι πρέπει να γίνει δηλαδή;

και ξαναγυρίζω σε αυτό που έλεγα πριν......δεν παιζει ρόλο πότε, κάποια στιγμή χάνεις συγγενείς και βρίσκεσαι με ένα ακίνητο. Τι θα κάνεις, θα το κρατήσεις ή θα το δώσεις στην πρόνοια; Αν το κρατήσεις δεν μπορεί να είσαι και ενάντια στην κληρονομιά. Τόσο απλά.