Φακοί για m4/3

Παρελήφθη εχθες ο Leica 9/1.7 και σήμερα έκανα τα πρώτα τεστ στο γραφείο , ο μονος φακος που μου εχει μεινει και καλυπτει παρομοια εστιακη ειναι ο mZuiko 8-25/4 pro που τον ειχα καρατσεκαρει οταν τον πηρα ωστε να αποδιδει πολυ καλα στο ευρυγωνιο απο 8-12mm , τουλαχιστον ισοδυναμα με την κοπια του εξαιρετικου Leica 8-18/2.8-4 που αντικατεστησα.

Πρωτα μια συγκριση μεγεθους των 2 φακων με σωμα την ΟΜ5

20230114_163225~2.jpg

Για την κατασκευη του φακου τα εχει γραψει ο Δημητρης δεν εχει καμια συγκριση η πλαστική κατασκευη του με αυτη του pro της Olympus , το βαρος ομως και η φωτεινοτητα του μικρου Leica υποτιθεται σε αποζημιωνει , ισχυει ομως στην πράξη ?

Παμε να δουμε πως τα πηγε το φακουδακι απεναντι στον pro της Ολυ. Τα 2-3 τεστ που εκανα ηταν σε θεματα εσωτερικα και εξωτερικά απο 3-12μ , τόσο μεσα όσο και απεναντι απο το γραφειο μου που εχω κτιρια με λεπτομερεια. Θελω να τον δοκιμασω και σε πιο μακρινα θεματα και θα συμπληρωσω το τεστ αναλογα. Σημερα δεν ειχε καθολου ηλιο την ωρα του τεστ για να τσεκαρω τυχον flare, χρωματικες εκτροπες κ.α. , οποτε προσπαθησα να δω κυριως την αποδοση των δυο φακων κυριως σε οξυτητα και contrast.

Ο γενικος κανονας σε ολα τα τεστ ειναι οτι το κεντρο του Leica 9/1.7 ειναι αρκετα δυνατό εξαρχης με πολυ καλο contrast απο τα ανοιχτα διαφραγματα f2-2.5 αλλά η περιφερεια και τα ακρα του υποφερουν και δειχνουν αδυναμία να κρατησουν λεπτομερεια , το σημαντικο ομως ειναι οτι αυτο εμφανιζεται οσο απομακρυνομαστε απο το θεμα.

Στα κοντινα θεματα 3-5μ δεν το βλεπεις ευκολα , αν ομως φυγεις ομως πιο μακρια π.χ. στα 10μ και εχεις επιπεδο στοχο με λεπτομερεια θα το δεις αν κοιταξεις με προσοχη και ζουμαρεις .

Σε τετοια περιπτωση (μακρινο θεμα) πρεπει να κλεισεις το διαφραγμα γυρω στο f4 -4.5 για να πλησιασεις οριακα την αποδοση που δινει ο 8-25/4 pro σε f4 , ο οποιος δεν καταλαβαινει απο κοντα μακρια , απο f4 ξεκινα δυνατα τόσο στο κεντρο / περιφερεια οσο και στα ακρα ακρα

Στα πολυ ανοιχτα διαφραγματα f1.7-1.8 το μεγαλο προβλημα εκτος απο τα αδυναμα ακρα ειναι η βινιετα του Leica 9/1.7 που ειναι αρκετα εντονη , καλο ειναι λοιπον να αποφευγει κανεις αν μπορει τιμες 1.7-1.8 και να ξεκινα τουλάχιστον απο f2 , γυρω στο f2.5-2.8 η βινιετα δεν απασχολει τόσο.

Χρωματικα αλλά και σε γεωμετρία στα ετοιμα Jpeg δεν ειδα τρομερες διαφορες , τα αδιορθωτα RAW βεβαια ειναι αλλη υποθεση αλλα ευτυχως ολοι οι RAW editor περνουν ετοιμη πλεον την πληροφορια για την διορθωση του καδρου (και οσοι δεν ειχαν τον φακο στην λιστα με τα update θα τον περάσουν).

Προφανως ο βασικός φακος μου στην ΟΜ1 για να καλυψω θεματολογια τοπιο, αρχιτεκτονικό, δρομο κλπ παραμενει ο 8-25/4 που αποδιδει θαυμασια απο f4, αλλα το σετακι δεν ειναι για να το εχω παντα μαζι

εχοντας γνωση και απο τα παραπάνω ο μικρος και ελαφρυς Leica 9/1.7 θα μεινει και θα κουμπωσει σχεδον μονιμα στην μικρη ΟΜ5 για καθημερινη χρηση αλλά και για βραδυνή βολτα (με την προυποθεση οτι θα τον ξεκινω απο f2-2.5) και μαζι θα του κανει παρεα στην τσαντα το αδερφακι του ο Leica 15/1.7

ΥΣ
Για όσους επιθυμουν να εχουν τα καλα των δυο κοσμων (δηλ. ενα ελαφρυ , ποιοτικο και χρηστικό φακο με εξαιρετικο ευρυγωνιο ακρο που να δεχεται φιλτρα ) επιμενω οτι ο Leica 8-18/2.8-4 που ειχα αποτελει την ιδανικη λυση , ειναι σχετικα ελαφρυς γυρω στα 300γρ, τουμπανο κατασκευη μεταλλικος, δεν επιμηκύνεται και ανοιχτος απο f2.8 στα 8mm ειχε ηδη την αποδοση που εχει o 8-25/4 σε f4
 
Last edited:
Μια χαρά τα ακούω... ...Σε σώμα panasonic η βινιέτα στα jpeg είναι διορθωμένη, στα raw όχι και τόσο. Βέβαια όταν τα σερβίρεις στο DxO "έρχονται στα ίσα τους".
 
Να και μια σειρα φωτο με τον ηλιο μέσα στο καδρο για ελεγχο του flare στην ΟΜ5 , οπως θα δειτε εμφανιζεται σε μεγαλες τιμες f και ειναι πιστευω διαχειρισιμο για την εκταση του

η σκηνη ολη με τον ηλιο αρκετα ψηλα στο κεντρο (δοκιμασα και ακρη αλλα εκει ηταν σχεδον αμελητεο και εδωσε μονο χρωματικες εκτροπες στα ανοιχτα διαφραγματα )

Screenshot 2023-01-15 14.51.00.png

και στο βαθος κηπος το κτιριο που εμφανιστηκε το flare απο τιμες f6.3 και πανω

Screenshot 2023-01-15 14.52.34.png
 
Εσυ στην GX9 δεν βλεπεις δηλαδη αν τον ζορισεις με τον ηλιο σε αναλογο καδρο ?

Οπου εχει flare (δεν ειναι παντα μπουρμπουληθρα ή ακτινα διαχυσης ) ή περιγραμματα ογκων με φωτεινά πισω που δινουν χρωματικες σε purple αποχρωση τα βλεπω σε ολες τις Ολυμπους
 
o 8-18mm ηταν οντως ο πιο χρησιμος ζουμ στο ευρυγωνιο ( και με πολυ καλη αποδοση στα ακρα) αλλα ειχε μια πρασινη τιντα.

Αν μαθεις να την ξεπερνας και να την διορθωνεις μια χαρα allaround ευρυγωνιο ζουμ ειναι και εχει και f2,8 στο ξεκινημα του εστιακου του μηκους.
 
Βρήκα μερικές με ζόρικα σημεία, ιδού ένα ζεύγος με διάφραγμα τέρμα ανοιχτό 1,7 και ελαφρά διαφορετική έκθεση.

Πρώτα όλο το καρέ..

Test_Lumix_9_A17_Full.jpg


...Και στην συνέχεια η πάνω δεξιά γωνία σε 1:1:

Test_Lumix_9_A17_Corner_1-1.jpg
 
Το χεις ξαναγράψει για την πρασινη τιντα, ποτέ δεν είδα κάτι παρόμοιο σε Olympus μηχανή αλλά ούτε και σε Panasonic που κατά καιρούς είχα,

επίσης επειδή έχω διαβάσει σχεδόν οτι εχει γραφτεί από χρήστες στο dpreview forum ούτε εκεί θυμάμαι κάποιον να το έχει αναφέρει για τον 8-18, σε BM βέβαια δεν ξέρω χρωματική συμπεριφοράλ υποθέτω το ΑΑ φίλτρο του αισθητήρα θα έχει άλλες ιδιότητες από αυτό των Πανυ και Ολυ.

Οι όποιες χρωματικές διαφορες μεταξύ σωμάτων Ολυ και Πανυ και η έξτρα purple τιντα σε flare κλπ. είναι εξακριβωμένο με μετρήσεις εργαστηρίου οτι οφείλονται στις επιστρώσεις που έχει το φίλτρο ΑΑ του σισθητηρα της καθε εταιρίας,

στις Ολυμπους/ΟΜ μηχανές το φίλτρο του αισθητήρα με τις επιστρώσεις του αφήνει να περνά περισσότερο UV (ενω οι φακοί mzuiko είναι σχεδιασμένοι ανάλογα να το κόβουν) , στις Panasonic είναι πιο σκληρό το φίλτρο του αισθητήρα και κόβει αυτό το UV (οι Lumix φακοί δεν χρειάζεται να κόψουν το UV , το κανει το φίλτρο του αισθητηρα, οποτε δεν εχουν την ίδια αντίσταση στο UV με τους mzuiko ),

ειναι εύλογο λοιπόν όταν το φίλτρο του αισθητήρα αφήνει το UV όπως το έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής (Olympus) και η μηχανή φορα φακό Lumix που επίσης δεν κόβει το περίσσειο UV (όπως το έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής) να μην ξέρεις τι να περιμένεις από τα μιξαρισματα

ΥΣ
Δημητρη ίδια ιστορία βλέπω στα περιγράμματα των παραθύρων
 
Last edited:
Βλέπω κι εγώ κάποιες εκτροπές και πολύ ελαφρύ purple fringing, αλλά δεν είναι συγκρίσιμες οι λήψεις. Αυτή την περίοδο επεξεργάζομαι μεγάλο όγκο από το πρόσφατο ταξίδι μου, ίσως πετύχω κάτι.

Γενικά πάντως είμαι ευχαριστημένος από την διαχείριση εικόνων με τόσο μεγάλες τονικές διαφορές - δες εδώ την κάτω δεξιά γωνία που είναι πρακτικά σε ημίφως, ενώ στην τζαμαρία βαράει ο ήλιος κατακούτελα. Επίσης θεωρώ την λεπτομέρεια που βγάζει στην γωνία άκρως ικανοποιητική (όχι τέλεια), πλακάκια, ψηφίδες και λοιπά στοιχεία - μιλάμε για jpeg μηχανής - κι εδώ κοιτάμε ένα απλό print screen... Όταν έρθει η ώρα της, θα ανεβάσω την επεξεργασμένη από raw, να δούμε διαφορές...
 
Ναι φυσικά δεν είναι παρόμοιες λήψεις, εγώ πήγα κόντρα στον ήλιο

αυτα που βλέπεις στη δικη σου πάντως είναι απόλυτως αναμενόμενο σε ανοιχτό διάφραγμα , με ελαφρως κλειστο διάφραγμα θα τα είχες αποφύγει

τώρα για την οξυτητα του φακού εγώ ξέρεις ψυρίζω την μαϊμού , αλλά μπορεί να έχουν και διαφορες οι κοπιες μας

φυσικα αν τυχόν softness οφείλεται σε field curvature είναι δύσκολο να το δει κανεις σε επίπεδο στόχο όπως το ένα τεστ που έκανα απέναντι στο σοβά του διατηρητέου κτιρίου που μπορώ να δω κάθε ατέλεια αν ο φακός είναι οξύς .

Σε άλλο τεστ που έκανα και είχε επίπεδα εστίασης όπως η δικη σου φωτό δεν είδα κάτι εμφανές εύκολα
 
Last edited:
για τον 8-18 ηταν εμφανης η πρασινη τιντα τοτε εναντι των 12-100 και των kowa (που αφηναν παρομοιο χρωματικο προφιλ στον αισθητηρα)

τωρα το αν το διορθωνει η μηχανη δεν το ξερω αλλα τα οπτικα πρεπει να τα κρινεις και μεταξυ τους οχι μετα απο τις εσωτερικες διορθωσεις.

Ηταν και ο λογος που δεν τον εβαλα ποτε στην σκεψη μου παρολο που ειχε πρακτικα πολλα πλεονεκτηματα.
 
  • Like
Reactions: T.Kostas
Μα σου εξήγησα οτι ούτε ο 12-100 ούτε ο 8-18 είναι σχεδιασμένοι για το ΑΑ και το stack filter των ΒΜ , κουμπώνουν στα δικά τους σωματα,

για τους KOWA δεν εχω άποψη

λογικα σου κάτσε καλυτερα ο 12-100 στην ΒΜ (αν βέβαια μιλάμε γιαυτο το σώμα) και υποθέτω το ίδιο και οι άλλοι mzuiko
 
Last edited:
H Panasonic δείχνει οτι προσέχει για να έχει, σίγουρα δεν έχει εγκαταλείψει το m43 σύστημα όπως οι κακές γλώσσες προέβλεπαν.

Απόδειξη ο LEICA 9mm/1.7 φακός που δείχνει να γίνεται αναρπαστος στις προτιμήσεις των χρηστών.

Τελευταία και σχεδόν αθόρυβα έκανε τρίτη ανανέωση στο βασικο της pro ζούμ φακό 12-35/2.8 παρουσιάζοντας την τρίτη πιο βελτιωμένη έκδοση του που θα αντικαταστησει αυτή του 2017 (ΙΙ) με νέες επιστρώσεις στα οπτικά για μείωση του flaring & ghosting , καλύτερη συνεργασία με τα σωματα σε εστίαση ειδικά σε βίντεο με νέο σύστημα λεπιδων και min focus breathing, μικρότερη απόσταση εστίασης κλπ.

Panasonic announces new $899 Leica DG Vario-Elmarit 12–35mm F2.8 ASPH Power OIS


1674623827877.jpeg

Ελπίζω και περιμενω να δω και μια βελτιωμένη στεγανή έκδοση του LEICA 15/1.7 μέσα στο 2024 .
 
Last edited:
Για να δούμε πέσαμε μέσα με τον Δημήτρη για όσα γράψαμε για τον LEICA 9/1.7 ? ακολουθεί το review του Lenstip …

Panasonic-Leica 9mm f/1.7 review at Lenstip: “a perfect companion”

Αντιγράφω το συμπέρασμα και πάω να διαβάσω το πλήρες review

I admit the Panasonic Leica DG Summilux 9 mm f/1.7 ASPH appeals to me a lot. It is shapely, lightweight, fast, and optically good. What’s interesting, despite a ‘Leica’ inscription on its barrel, its price is also acceptable – you can buy it for a almost $500.
If I was inclined to pick holes in that picture I would start with the parameters of the tested model. After all we have an outstanding Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH that at 10 mm focal length is even sharper than the Panaleica, tested here. It seems these two Panasonic lenses are direct rivals – I suppose if you buy the 10-25 mm model you won’t even look at the 1.7/9 instrument. If Panasonic shortened the focal length to 7-8 mm or added a faster aperture, say an f/1.4, it would change. On the other hand such parameters as 7 mm and f/1.7 are much harder to correct – I guess such a lens wouldn’t be so shapely and lightweight anymore.

Anyway I am so happy that we’ve got such an interesting alternative in the system: if you don’t care so much about weight and dimensions you can have the PanaLeica 10-25 mm, a truly universal and optically brilliant instrument. If you want to take something small on a trip during which you plan to enjoy day or nighttime landscape photography, the shapely, fast, and optically good Panasonic Leica DG Summilux 9 mm f/1.7 ASPH will be a perfect companion without adding several kilograms of equipment to your back.

Pros:​

  • shapely, weather-sealed casing,
  • excellent image quality in the frame centre,
  • acceptable image quality on the edge of the frame,
  • negligible longitudinal chromatic aberration,
  • properly corrected lateral chromatic aberration,
  • moderate coma,
  • sensible performance against bright light,
  • pleasant out-of-focus areas,
  • silent, quick and accurate autofocus.

Cons:​

  • high distortion on RAW files,
  • a bit too high astigmatism.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: cacau
Το μόνο ελάτωμα που βρήκα στον 9άρη είναι η ισχυρή βινιέτα όταν είναι τέρμα ανοιχτός. Είναι εντελώς περιορισμένη στα άκρα μεν, αλλά τα raw αρχεία δεν "έρχονται" ούτε με το DxO, ενώ τα jpeg της GX9 είναι ο.κ. Όταν κλείσεις στο f2.8 είσαι σχεδόν 100% εντάξει, και στο f4 εξαφανίζεται.

Στην πράξη βέβαια,τα ανοιχτά διαφράγματα θα τα χρησιμοποιήσεις στα σκοτάδια, οπότε οι γωνίες είναι (μάλλον) αδιάφορες στην πλειοψηφία των λήψεων. Οπότε όπως λέει και ο Πολωνός, είναι μόνιμα στην τσάντα μου...
 
  • Like
Reactions: Binis
Σε 4 ημέρες ανακοινώνεται αλλά διέρρευσαν ήδη αρκετά από τα specs του

  • M.ZUIKO DIGITAL ED 90mm F3.5 Macro IS PRO
    – Lens construction: 18 elements in 13 groups (2 Super ED lenses, 4 ED lenses, 1 Super HR lens, 1 HR lens)
    – Minimum focusing distance: 22.4 cm
    – Maximum magnification : 2.0x (35mm equivalent: 4.0x)
    – Filter diameter:
    62mm – Size: φ69.8 x 136mm
    – Weight: 453g
    – Image stabilization effect: Up to 6 steps (Lens IS), up to 7 steps (Sync IS)
    – Dustproof, splashproof, and freezeproof performance
το σπειρωμα των 62mm το περίμενα για να είναι σε αντιστοιχία με αυτό των pro 1.2 , από γυαλί βλέπω θα έχει μπόλικο γιαυτο και το βάρος του είναι μεγαλύτερο του 8-25/4 που είναι 411g και σχεδόν 2.5 φορές μεγαλύτερο του 60/2.8 macro
 
Last edited:

  • OM SYSTEM M.ZUIKO DIGITAL ED 90mm F3.5 Macro IS PRO
    Suggested retail price: 231,000 yen including tax
    Release date: February 24, 2023
  • OM SYSTEM OM-1 12-40mm F2.8 PRO II Kit
    Scheduled release date: February 24, 2023
  • Specifications of OM SYSTEM M.ZUIKO DIGITAL ED 90mm F3.5 Macro IS PRO
    – Lens construction: 18 elements in 13 groups (2 super ED lenses, 4 ED lenses, 1 super HR, 1 HR)
    – Minimum focus distance: 22.4 cm
    – Maximum magnification: 2.0x (35mm equivalent: 4.0x)
    – Filter diameter:
    62mm – Size: φ69.8 x 136mm
    – Weight: 453g
    – Image stabilization effect: Up to 6 steps (Lens IS), up to 7 steps (Sync IS)
    – Dustproof, splashproof, and freezeproof performance
 
om-system-90mm-f-3-5-macro-is-pro-images-and-price-information-leaked.jpeg

M.Zuiko Digital ED 90mm f/3.5 Macro IS PRO Lens Specifications

  • Lens construction: 18 elements in 13 groups (2 super ED lenses, 4 ED lenses, 1 super HR, 1 HR)
  • Minimum Focus Distance: 22.4cm
  • Maximum magnification: 2.0x (35mm equivalent: 4.0x)
  • Filter Diameter: 62mm
  • Size: φ69.8 x 136mm
  • Weight: 453g
  • Image stabilization effect: maximum 6 steps (Lens IS), maximum 7 steps (Sync IS)
  • Dustproof, splashproof, and freezeproof performance

Suggested retail price: 231,000 yen including tax
Release date: February 24, 2023


Τα 231000 γιέν , είναι 1624 ευρώ απλά για να έχουμε μια ένδειξη τιμής.​


 
  • Like
Reactions: cacau