Φακοί Sony e-mount

Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

ο συγκεκριμένος δεν αποτελεί πρόβλημα για τις α7ΙΙ, α7rII, α7sII.

Σε ένα επαγγελματικό σώμα, ή σε όποιο σώμα έχει ένα αξιοπρεπές γκριπ θα κάτσει καλά. Και ο χρήστης θα δουλέψει καλά και θα έχει καλά αποτελέσματα. Αλλά σε όλες τις ΝΕΧ/Α6000 κλπ. και στην πρώτη γενιά Α7 θα έχει πρόβλημα στο πιάσιμο. Το ίδιο φυσικά ισχύει με όλους τους τηλεφακούς σε όλα τα συστήματα. Όσο φεύγουμε από τις μεσαίες εστιακές αποστάσεις και πηγαίνουμε σε ακραίες τηλέ, τόσο χρειάζεται καλύτερο πιάσιμο, σχεδίαση σώματος και φυσικά τεχνική. View attachment 127245

Νομιζω λετε τα ιδια πραγματα.
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Φυσικά, πώς θα διαφωνούσα άλλωστε με κάτι αυτονόητο.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που δουλεύω με NX1+Battery grip, τη μόνη mirrorless με πιάσιμο καλής dslr μηχανής.

Αλλά και οι mk2 Sony μια χαρά πιάσιμο προσφέρουν. Με τον 70-300 δεν θα είναι πρόβλημα.

Για κάποιο λόγο όμως ο Βλάσης επιλέγει να παίρνει για παράδειγμα την παλιά mk1 σειρά α7, παρόλο που και οι τρεις μηχανές κυκλοφορούν πλέον στις mk2 εκδόσεις.

Το μικρό σώμα της α6300 δεν το θεωρώ μειονέκτημα με τη λογική της χρήσης της ως δεύτερης μηχανής, που θα καταλαμβάνει τον μικρότερο δυνατό όγκο/βάρος στην τσάντα.

Τώρα όποιος θέλει να κάνει BIF με α6300 και 70-300 από το πρωί μέχρι το βράδυ ξέρει ήδη τα αυτονόητα περί πιασίματος.
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

αν θέλει η διαχείριση να σβήσει όλα τα μηνύματα ως άχρηστα με το θέμα ας το κάνει.

Από εκεί και πέρα όμως υπάρχουν τα εξής:
1. Κανένας χρήστης δεν μπορεί να καταλάβει πόσο διαφορετική είναι η χρήση ενός σοβαρού τηλεφακού μέχρι να το δει στην πράξη. Μόλις αποκτήσει εξοικείωση μαζί του θα τον λατρέψει.
2. Κανένας χρήστης δεν μπορεί να καταλάβει για ποιό λόγο υπάρχουν τα μεγάλα σώματα, μέχρι να δουλέψει με αυτά. Η χρήση τηλεφακού είναι ένας σημαντικός λόγος.
3. Οι περισσότεροι χρήστες και μέλη του φόρουμ δεν διαθέτουν Α7 ΜΚΙΙ αλλά τις μικρότερες μηχανές. Οι παρατηρήσεις μου ήταν προς αυτούς. Κανένας δεν θα πρέπει να λαμβάνει τα μηνύματα των μελών σε προσωπικό επίπεδο.

Και φυσικά δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο θα πρέπει να αναφέρομαι στον όποιον τηλεφακό μόνο σε σχέση με τις νέες Α7 FF. Το δήλωσα από την αρχή. Ικανοποιητική η χρήση (προσωπική εκτίμηση) με τις ΜΚΙΙ, αλλά προβληματική με όλες τις υπόλοιπες SONY A.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μια χαρά πιάσιμο προσφέρουν οι mk2 μηχανές και με τον συγκεκριμένο φακό δεν αποτελεί πρόβλημα το πιάσιμο.

Από κει και πέρα αυτονόητο είναι ότι ένα μεγαλύτερο σώμα με γκριπ που γεμίζει τη χούφτα σου προσφέρει πιο βολικό πιάσιμο.
Κάτι που αποκλείεται να μη βγάλει η Sony για να πιάσει κι εκείνη τη μερίδα χρηστών.

Αλλά αυτό το σχόλιο αφορά τον FE70-200/2 του ενάμιση κιλού και όχι του συγκεκριμένου με τα μόλις 854γρ.

Z-70-300mm-pshot1.JPG

προσωπικά βλέποντας τη συνημμένη φωτογραφία εκτιμώ ακριβώς το αντίθετο. Ότι το πιάσιμο αποτελεί πρόβλημα. Βλέπω ότι υπάρχει κενό ανάμεσα στο σώμα και το χέρι και κατά πάσα πιθανότητα θα περισσεύει στους περισσότερους άνδρες ένα δάχτυλο (το κάτω) εκτός σώματος. Τώρα αν εσείς θεωρείτε ότι αυτό είναι καλό πιάσιμο, τί να πώ, απλώς έχουμε εντελώς διαφορετικές εκτιμήσεις.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Η πιο δημοφιλής SONY ειναι η Α 6000. Δείτε τί εννοώ.

http://camerasize.com/compact/#535.392,535.581,ha,t
http://camerasize.com/compact/#535.581,487.581,ha,t
 
Last edited:
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Και ο δικός μου προβληματισμός... http://j.mp/1ObqXrm

Clipboard01 - Copy.jpg

Αριστερά η OMD με τον 9-18 (18-36 στα 35mm), δεξιά η 7 II με τον 16-35...
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Και φυσικά δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο θα πρέπει να αναφέρομαι στον όποιον τηλεφακό μόνο σε σχέση με τις νέες Α7 FF.

Δεν αρκεί ως λόγος ότι και οι τρεις νέες α7xII έχουν πλέον σώμα με καλύτερη εργονομία και πιάσιμο;

Η κριτική πάντα γίνεται πάντα με βάση την τρέχουσα βέλτιστη επιλογή.

Μιλώντας για πιάσιμο οφείλουμε να έχουμε ως αφετηρία τις α7xII, που ούτως ή άλλως είναι τα τρέχοντα μοντέλα, τρία στον αριθμό.
Να εξακολουθούμε να μιλάμε για το πιάσιμο των παλιών μοντέλων ποιο το νόημα;
Επειδή κάποια μέλη κρατάμε ακόμη τις mk1; Λες και δεν ξέρουμε ότι το πιάσιμο υστερεί στις mk1;

Μιλώντας για CAF και γενικότερη ταχύτητα εστίασης οφείλουμε να έχουμε ως αφετηρία την α6300.
Ένας λόγος παραπάνω όταν μιλάμε για τηλεφακό σε συνδυασμό με το πλεονέκτημα του υψηλότερου pixel pitch του crop αισθητήρα.

Γκριπ να γεμίζει τη χούφτα όπως στις μεγάλες dslr δεν υπάρχει στις mirrorless, με εξαίρεση την NX1.
Το μικρό δάχτυλο περισσεύει στις α7xII, κάτι που αντιμετωπίζεται με L-plate ή battery grip.
Δεν είπα ότι είναι τέλειο το πιάσιμο των α7xII, αλλά δεν αποτελεί πρόβλημα με το βάρος των 854 γραμμαρίων του συγκεκριμένου FE70-300.
Παρεμπιπτόντως, τον ονόμασες αργό ως προς το διάφραγμά του. Το ότι ξεκινά από 4.5 μέχρι 5.6 σε χάλασε έναντι του 4-5.6 των Canon και Nikon 70-300;
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

εγώ πάντως με ένα gripάκι Meike του 50ρικου έχω βολευτεί πολύ ως προς το πιάσιμο και ζύγισμα με τους μεγάλους φακούς
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Eίναι αργός και το ίδιο αργοί (ως διαφράγματα) είναι και οι NIKON/CANON/SIGMA/TAMRON/OLY/PANY με τα ίδια διαφράγματα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ζουμ τηλεφακοί με αργά διαφράγματα και άριστες επιδόσεις. Π.χ. ο sony 70-400, ο nikon 80-400 MKII, o canon 100-400 MKII και ο nikon 200-500 5.6. Δεν πρόκειται να κάνω καμιά έκπτωση για αριθμητικά στοιχεία. Τα δεδομένα είναι δεδομένα. Όποιος θέλει να ξεφοντάρει με ένα τέτοιο κλειστό διάφραγμα, θα πρέπει να έχει καλή τεχνική ώστε να βάλει το θέμα του σε μεγάλη απόσταση από το φόντο, ώστε να πετύχει το ξεφοντάρισμα. Ούτε εύκολο είναι, ούτε μπορείς να πεις στο μοντέλο σου να έρθει μπροστά, κάποτε το φόντο είναι πολύ "ζωηρό" άλλοτε υπάρχουν εγγενείς αδυναμίες (γκρεμοί, τοίχοι, κλπ.) Γι αυτό και λέω ότι το 4.5-5.6 είναι περιοριστικό.

Από την άλλη δεν παύει αυτή τη στιγμή να είναι ακριβός φακός, όπως και οι περισσότεροι αξιόλογοι φακοί γι αυτό το σύστημα. Στα άλλα συστήματα υπάρχουν και πιο φθηνές ισάξιες λύσεις, αλλά βλέπω με χαρά ότι και οι τιμές των φακών της SONY προσγειώνονται και γίνονται πιο ανταγωνιστικές/προσιτές.

Σχετικά με τα άλλα που αναφέρεις έχω ήδη απαντήσει. Κανείς δεν αγοράζει τηλεφακό (αξιόλογο τηλεφακό) ως πρώτη επιλογή. Ή μάλλον είχαμε έναν πριν πολλά χρόνια, που είχε αγοράσει έναν ΝΙΚΟΝ 200 2.0 και είχε πρήξει όλο τον κόσμο. Σχεδόν όλοι αγοράζουν ένα σώμα με κιτ φακό και μετά αρχίζουν να προσθέτουν. Η αγορά τηλεφακού είναι δεύτερη ή τρίτη επιλογή και συνήθως ο τηλεφακός δεν είναι κορυφαίος. Όταν αποτυγχάνει η αγορά, τότε γίνεται η πραγματική αναβάθμιση. Επομένως οι περισσότεροι θα βάλουν τον τηλεφακό που αγοράζουν πάνω σε ένα σώμα που ήδη έχουν. Επομένως ένας τηλεφακός θα πρέπει να ταιριάζει με όλα τα σώματα της SONY , όπως κάθε τηλεφακός με μοντούρα ΝΙΚΟΝ θα πρέπει να παίζει με κάθε σώμα ΝΙΚΟΝ και κάθε φακός για μοντούρα CANON να ταιριάζει με τα σώματα της CANON. Είτε είναι κορυφαία, είτε βασικά. Δηλαδή επειδή πλέον υπάρχει η σειρά Α ΜΚΙΙ θα πρέπει να υπολογίζουμε την αγορά και τη χρήση μόνο με αυτές; Δηλαδή με τις CANON και τις ΝΙΚΟΝ τί θα κάνουμε ; Θα δουλεύουμε τους τηλεφακούς μόνο με τις D4S/1DX? Mάλλον όχι. Ούτε όταν ο επόμενος κάτοχος μιας SONY A ζητήσει τη γνώμη μας για αγορά τηλεφακού, θα του πούμε να πουλήσει τη μηχανή του και να αγοράσει μια A7/A7R/A7S MKII.

Τρίτο και τελευταίο το βάρος των 854 γρ. μπορεί να μην είναι το πρόβλημα, το κενό ανάμεσα στην παλάμη και στο σώμα είναι.

υστ. η ΝΧ1 ήταν ένα εξαιρετικό υβρίδιο, μια μηχανή που θα ήθελα να έχει κυκλοφορήσει η NIKON. Δυστυχώς αποσύρθηκε. Πολύ κρίμα.
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Συγκριτικά επομένως δεν είναι αργός ο νέος 70-300. Είναι όσο αργός είναι και ο αντίστοιχος 70-300 σε CaNikon.

"Ένας τηλεφακός θα πρέπει να ταιριάζει με όλα τα σώματα Sony"
Διαβάζω καλά;
Δηλαδή κατ' εσέ, αν ένας τηλεφακός δεν ταιριάζει με το πιάσιμο που προσφέρει π.χ. η α5100 είναι προβληματικός;!
Επειδή αυτό ισχύει στις DSLR το έχεις αναγάγει και στην γκάμα mirrorless της Sony;
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

δεν καταλαβαίνεις ή κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις. Αυτό που λέω είναι ότι είναι προβληματική η χρήση τηλεφακού με σώματα που έχουν μικρό ή ανύπαρκτο γκριπ.
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Ποτέ δεν είχα πρόβλημα με την A6000 και τον 70-200mm πάνω της όπως και με την A5100 με τον ίδιο φακό.
μη και όταν φωτογραφίζεται σηκώνετε το φακό απ τη κάμερα να σηκώνει το βάρος η μοντούρα;
δύο χεράκια δουλεύουμε παρέα με τα ποδαράκια φτιάχνουμε τρίποδο.
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

δεν καταλαβαίνεις ή κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις. Αυτό που λέω είναι ότι είναι προβληματική η χρήση τηλεφακού με σώματα που έχουν μικρό ή ανύπαρκτο γκριπ.

Δηλαδή με όλα τα mirrorless σώματα είναι προβληματική η χρήση τηλεφακού, αφού δεν υπάρχει mirrorless που το γκριπ της να μην αφήνει κενό στην παλάμη χουφτώνοντάς το.

Και δεν λες μόνο αυτό, αλλά και ότι κάθε φακός πρέπει να είναι εναρμονισμένος ως προς τον όγκο και βάρος του με όλα τα σώματα της εταιρίας, από το μικρότερο μέχρι το μεγαλύτερο!

Εγώ μαζί σου είμαι. Δώσε μου mirrorless με πιάσιμο dslr και πάρε μου την ψυχή. Καταλαβαίνω την αφετηρία της σκέψης σου, δηλαδή το πλεονέκτημα του χοντρού γκριπ με τηλεφακούς, αλλά διαφωνώ με την επιχειρηματολογία σου.
 
Απάντηση: Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Υπαρχει δικιο και απο τις δυο πλευρές , οι mirrorless ξεκίνησαν με διαφορετικο σκοπό , να εισχωρήσουν σιγα σιγα στην παντοδυναμία των DSLR, λογικο ηταν οι πρωτες γενιές να αποτελούνται απο μικρα σωματα με ρηχο γκριπ και αντιστοιχα μικρούς φακους. Η αγορά ωρίμασε και πλεον βγαινουν ακαθρεπτα σωματα ολων των ειδών, τα κορυφαια τουλάχιστον κάθε εταιρίας οφείλουν και πρεπει να υποστηρίζουν σωστα και εργονομικά όλους τους φακούς της εταιρίας.

Αυτα γενικα, ειδικότερα θαλεγα οτι το μεγαλύτερο προβλημα θα τόχουν οι ακαθρεπτες FF που δεν θελουν να εμφανιστούν βαριές και μεγαλες για να δένουν αρμονικά με τους μικρούς prime αλλα ταυτοχρονα πρεπει να στηρίξουν και το βαρος και τον ογκο των φωτεινων τηλεφακων. Τα 850gr δεν ειναι καθολου προβλημα και εδω συμφωνω αρχικα με τον tzo, στην ΕΜ1 χωρις το προσθετο γκριπ χειριζόμουν ολη ημερα τον αντιστοιχο σε βαρος 40-150/2.8 μονο με το ενα χερι σαν παιχνιδάκι, τοσο καλη ειναι η εργονομια της με το γκριπ αλλα και το ζυγισμα του φακου που εχει μελετηθεί γιαυτον... Οταν ομως εβαζα τον 50-200/2.8-3.5 μολις 150γρ παραπανω μαζι με 100γρ του ανταπτορα η μηχανη έχανε την ισσοροπια της και φώναζε για το προσθετο κάτω γκριπ.
Και αν φοραγα τον SHG 150/2 του 1.5 κιλού παροτι ειναι πιο κοντός απο τους παραπανω τηλεφακους η μηχανη δεν κρατιέται σωστα ακομη και με το προσθετο γκριπ, οχι γιατι δεν αντεχει το 1.5 κιλό αλλα επειδη το σωμα δεν ειναι μελετημένο για τον φακο αυτο, θελει το βαρυ σωμα της DSLR E5 με το προσθετο γκριπ. Εδω ρίχνω τα δικια στον Βλασση, θεωρω οτι οι φωτεινοι τηλεφακοί των FF ακαθρεπτων θα εχουν σοβαρο θεμα ζυγισματος με τα μικρα ακαθρεπτα FF σωματα ακομη και με αυτα που εχουν ικανοποιητικό γκριπ. Το προσθετο γκριπ με μπαταρια θα δωσει λυση και εκει θα στραφούν οι εταιριες για να καλύψουν οσο μπορουν το προβλημα αυτο.

Για εμενα προςωπικά που θελω να εχω ενα συστημα, οσο το δυνατόν ισσοροπια σωματος-φακου στο συστημα μου με οσο το δυνατον καλη αποδοση (οχι κορυφαια) σε ολες τις εστιακες και επειδη με ενδιαφερουν πολυ και οι τηλεφακοί, επέλεξα να μεινω στο συστημα m43 ακριβως γιατι με προβλημάτισαν (μεταξυ αλλων) ολα αυτα που ειπώθηκαν πριν.

Υ.Σ.
Ενα ακαθρεπτο σωμα που ειχε εξαρχης φιλοσοφια NX1 ειναι η GH3 και η GH4 αρκετα πιο μεγαλο απο ολες τις υπολοιπες ακαθρεπτες m43 με βαθύ και μεγαλο γκριπ ακομη και χωρις το προσθετο γκριπ.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Την είχα την GH4. Καλό πιάσιμο αλλά δεν γέμιζε τη χούφτα στον βαθμό που τη γεμίζει η NX1, ώστε να είναι απόλυτα ξεκούραστο το πιάσιμο με τη μηχανή να τη νιώθεις ως προέκταση του χεριού. Ελπίζω στην GH5 που περιμένω με αγωνία να το φουσκώσουν κι άλλο το γκριπ.

Συμφωνώ με το πλεονέκτημα του χοντρού γκριπ.
Διαφωνώ με το επιχείρημα ότι κάθε νέος βαρύς και ογκώδης φακός που βγαίνει σε ff από Sony φέρει την ευθύνη να αποτελεί εργονομικό ταίρι και με τα μικρότερα κροπ σώματα ή με τα σώματα α7x πρώτης γενιάς.

Το φάουλ είναι ότι δεν έβγαλε εργονομικό σώμα aps-c η Sony. Δεν φταίνε οι ff φακοί σε κάτι.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Συμφωνω ότι δεν φταίνε οι φακοί FF σε κατι, τους νόμους της φυσικής ακολουθούν ειτε σε σωμα DSLR ειτε σε ακαθρεπτο, το βαρος και το μεγεθος τους (αν ειναι φωτεινοι για να ανταγωνιστούν και τις αναλογες λυσεις σε DSLR) δεν θα μειωθεί τοσο ωστε να βρεθει ευκολα ισσοροπια με ενα ακαθρεπτο σωμα ειτε FF ειτε κροπ.

Η GH4 δεν νομιζω να θελει αλλο φούσκωμα, οι φακοι του συστηματος ευκολα κρατιούνται ακομη και οι τηλεφακοί.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

f/5.6 στο τελέ είναι ούτως ή άλλως και οι αντίστοιχοι CaNikon 70-300 φακοί.
Με χειρότερο mfd, στο 1,2 και 1,5 μέτρο αντίστοιχα, ενώ ο Sony έχει 0,9μ mfd υπερτερώντας έτσι στα close-up.
 
Re: Φακοί Sony/Zeiss e-mount full-frame

Στο αρθρο υπαρχει UPDATE με full press text μεταφρασμενο απο τα Κορεατικα