Φακοί Sony e-mount

Δοκίμασα τον 18-105mm πάνω στην α9 δε περίμενα τέτοια απόδοση, ενώ τον είχα ψηλά στην α9 ανέβηκε ακόμη πιο πάνω απλά ζωγραφίζει.. οξύτητα γρήγορη εστίαση και πανέμορφα χρώματα.

Σοβαρά τόσο καλός Βασίλη? Πολύ θετικά αυτά που μας λες, είναι πράγματι αρκετά οξύς σχεδόν σε όλο το εύρος από f4 άλλα δεν περίμενα ότι θα έχει τόσο καλή απόδοση σε FF. Καλά για την εστίαση άλλα και την σταθεροποίηση δεν είχα αμφιβολίες είναι κορυφαία και τα 2....ο 18-105f4 είναι λόγος να μπει κάποιος στο σύστημα της Sony, για αυτό τον φακό ξαναγύρισα και εγώ!!
 
Ενας φακός κρίνεται σκοτεινός ή φωτεινός και ανάλογα με το εστιακό του μήκος ή το εστιακό του εύρος.....με την ίδια λογική ο π.χ. Canon 400mmf4 είναι σκοτεινός φακός, ούτε για για παιδιά σε κίνηση κάνει, ούτε για νύχτα, ούτε για σπίτι με χαμηλό φωτισμό κλπ.....απορώ ποιος τον αγοράζει....δεν έπαιρνε καλύτερα έναν canon 50mmf1,8 στα 100 ευρώ....αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο κάθε φακός κάνει κάποια πράγματα καλά και κάποια όχι και ο χαρακτηρισμός φωτεινός ή όχι δεν κρίνεται από την απόλυτη τιμή του F άλλα κυρίως από το εύρος του και το εστιακό του μήκος...απλά πράγματα που τα μαθαίνει κάποιος αρχάριος που ξεκινάει την φωτογραφία.
Άρα εμείς που δεν τα γνωρίζουμε είμαστε πιο κάτω και από αρχάριο.
 
Δοκίμασα τον 18-105mm πάνω στην α9 δε περίμενα τέτοια απόδοση, ενώ τον είχα ψηλά στην α9 ανέβηκε ακόμη πιο πάνω απλά ζωγραφίζει.. οξύτητα γρήγορη εστίαση και πανέμορφα χρώματα.

καταρχήν με γειά για το νέο εργαλείο! πόσα mp βγάζει σε crop mode? 10? Θες να πεις ότι ο 18-105 γράφει καλύτερα με τα 10 megapixel της α9 απότι με τα 24 πάνω στην α6500?
 
Σε φωτογραφία τα 10MP της α9 σε crop mode δεν μπορούν να έχουν την οξύτητα των 24MP της α6500.
Στο βίντεο επίσης το 15MP->4K downscale υστερεί έναντι του 20MP->4K downscale της α6500, εκτός και αν καταφέρνει η α9 με καλύτερη επεξεργασία του σήματος να δίνει περισσότερη λεπτομέρεια, ακόμη και σε crop mode σε σύγκριση με α6500.
Αδυνατώ να πιστέψω ότι ο 18-105 είναι τόσο καλός που τον φρενάρει η απόδοση της α6500.
Να είναι τόσο καλή η α9 δεν το αποκλείω, αλλά αν είναι τόσο καλή, τότε η απόδοση του 18-105 θα είναι αυτή που θα την περιορίζει, που δεν είναι δα και τέρας οξύτητας.
 
Απάντηση: Re: Φακοί e-mount

,,Karamela
Για σένα που δεν είσαι αρχάριος σαν εμάς πως κρίνεις έναν φακό; Σε σύγκριση με άλλους φακούς; ή τον φακό κάθεαυτό;
Ο φακός είναι ένας μέτριος φακός, για τα 500 καλά είναι

Ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός κρίνεται αν είναι καλός ή κακός,
Προσωπικά δεν υπάρχει περίπτωση να τον αγόραζα γιατί απλά δεν μου κάνει για την χρήση που τον θέλω

Πχ βιντεο, σε εσωτερικό χώρο κ φωτογραφία
Όλες κουνημενες θα βγούνε,
Για έξω τα ειπαμε
 
Re: Απάντηση: Re: Φακοί e-mount

,,Karamela
Για σένα που δεν είσαι αρχάριος σαν εμάς πως κρίνεις έναν φακό; Σε σύγκριση με άλλους φακούς; ή τον φακό κάθεαυτό;
Ο φακός είναι ένας μέτριος φακός, για τα 500 καλά είναι

Ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός κρίνεται αν είναι καλός ή κακός,
Προσωπικά δεν υπάρχει περίπτωση να τον αγόραζα γιατί απλά δεν μου κάνει για την χρήση που τον θέλω

Πχ βιντεο, σε εσωτερικό χώρο κ φωτογραφία
Όλες κουνημενες θα βγούνε,
Για έξω τα ειπαμε

Μα σε κανένα σημείο δεν έκρινα αν ο 18-105 είναι καλός ή κακός και σε κανένα σημείο δεν ανέφερα ότι κάνει για μέσα σε σπίτι και για γρήγορα αντικείμενα. Ο καθένας κρίνει αν του κάνει ή όχι ένας φακός. Αυτό που είπα είναι ότι ο φακός 18-105 είναι φωτεινός διότι θα το ξαναπώ για χιλιοστή φορά, δεν υπάρχει στην αγορά φακός τόσο φωτεινός με αυτό το εύρος ζουμ σε τέτοιο μέγεθος αισθητήρα, αυτό αυτομάτως τον κάνει μοναδικό όσον αφορά την φωτεινότητα. Δεν συγκρίνω μήλα με αχλάδια, όταν συγκρίνω φακούς συγκρίνω ανάμεσα σε παρόμοιου εστιακού μήκους. Τι σχέση έχει ο 18-105 π.χ. με τον Sony 35mm?? καμία απολύτως, ο 35mm είναι αισθητά ποιο φωτεινός και καλύτερος οπτικά, ο 18-105 από την άλλη έχει εύρος ζουμ και σου δίνει δυνατότητες που δεν μπορείς με τον 35mm....ο καθένας στα δικά του χωράφια......αν δεν σου αρέσει προσπερνάς, για μένα το ξαναείπα ο 18-105 είναι λόγος να μπεις στο σύστημα, 35αρηδες και 50αρηδες βρίσκεις παντού, φακό σαν τον 18-105 δεν βρίσκεις πουθενά αλλού.
 
Τ4.5 είναι ο 18-105/4, που τον κάνει ελαφρώς πιο αργό από τον 16-70/4, που είναι Τ4.3.

Αν πέσεις σε καλή κόπια και δεν σε νοιάζουν τα χρήματα ο 16-70f4 είναι πολύ καλός φακός.....ένας που είχε πέσει στα χέρια μου είχε κάποια θέματα με το αριστερό κομμάτι του που ήταν λίγο θολό....δεν έχω δοκιμάσει άλλον.
 
Απλά το ανέφερα ως στοιχείο στην κουβέντα για το θέμα φωτεινότητας. Η τιμή T-stop είναι πιο αντιπροσωπευτική.

Θα πρέπει να συγκριθεί ως Τ4.5 με τον ανταγωνισμό, εφόσον μιλάμε για φωτεινότητα.
Π.χ. ο FE24-70/2.8 παραμένει Τ2.8, και όχι παραπάνω, οπότε η διαφορά κρίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια συγκρίνοντας Τ2.8 vs T4.5 και όχι f/2.8 vs f/4.
Αλλά αν θέλουμε να πλησιάσουμε σε εστιακό εύρος και συγκρίνουμε με τον Canon 24-105/4, εκείνος έχει τιμή T5.1.
 
Last edited:
Απλά το ανέφερα ως στοιχείο στην κουβέντα για το θέμα φωτεινότητας. Η τιμή T-stop είναι πιο αντιπροσωπευτική.

Θα πρέπει να συγκριθεί ως Τ4.5 με τον ανταγωνισμό, εφόσον μιλάμε για φωτεινότητα.
Π.χ. ο FE24-70/2.8 παραμένει Τ2.8, και όχι παραπάνω, οπότε η διαφορά κρίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια συγκρίνοντας Τ2.8 vs T4.5 και όχι f/2.8 vs f/4.
Αλλά αν θέλουμε να πλησιάσουμε σε εστιακό εύρος και συγκρίνουμε με τον Canon 24-105/4, εκείνος έχει τιμή T5.1.

Πολύ σωστά!
 
Εγώ από όλα αυτά κράτησα ότι ο Γιάννης επιστρέφει σε σύστημα Sony και φεύγει από Fuji. Αναμένω ίσως στο versus κάποιες απόψεις αναφορικά με τους φακούς τών δύο συστημάτων εάν θεωρείς πως έχεις αρκετά για να εκφέρεις γνώμη.
 
Οι λόγοι που έφυγα είναι πολλοί και δεν έχουν να κάνουν όλοι με την εικόνα και την ίδια τη Fuji.

Δεν είναι της παρούσης πάντως....


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Δοκιμάζω τελευταία να τραβάω βίντεο με manual focus, καθώς το autofocus ακόμα και στην sony a6500 σε χαμηλό φωτισμό δεν είναι πολύ ακριβές , ειδικά από τα 35mm και πάνω. Διαπίστωσα το εξής. Το manual focus σχεδόν όλων των prime φακών Sony (35mm, 50mm κλπ) είναι επιεικώς απαράδεκτο για βίντεο. Αντιθέτως το manual focus των κινέζικων φακών είναι πολύ πιο εύχρηστο. Ο λόγος είναι ότι για να κάνεις γρήγορα manual focusing με τους sony πρέπει να γυρίσεις το δαχτυλίδι 5 φορές περισσότερο (πράγμα πρακτικώς αδύνατον με το χέρι) απ' οτι με το πιο "στενό" σε διαδρομή focus των πολύ πιο φτηνών φακών. Αυτή η τεράστια διαδρομή που έχουν οι native prime φακοί της Sony, πρακτικά τους καθιστά άχρηστους για manual focusing ειδικά σε βίντεο που θες να είναι λίγο πιο γρήγορη η όλη κίνηση. Ισως μόνο ένα follow focus σύστημα να λύνει αυτό το πρόβλημα. Εχετε την ίδια αποψη ?
 
Απολύτως την ίδια άποψη. Είναι επιεικής ο χαρακτηρισμός απαράδεκτο για την χρηστικότητα της χειροκίνητης εστίασης σε αυτούς τους φακούς.
Μετά τον 50αρη της Σόνυ δεν θέλω να πάρω ούτε κατά διάνοια άλλον φακό με τέτοιο σύστημα.
 
Από την άλλη αν θέλουμε manual focus σε βίντεο θέλουμε και τριποδο ή μονοποδο γιατί δεν πρόκειται να γυρνάς τα δαχτυλίδια και να έχεις σταθερή την κάμερα ακόμα και το καλύτερο is να έχει η μηχανή οπότε πάει μακριά η βαλίτσα :D

Στάλθηκε από το SM-N910F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk