Φακός vs. Lumagen vs. ευκρίνεια vs. οξύτητα vs... {split from Epson: νέοι 3D..}

Απάντηση: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

E, μάλλον 0 76ρης έχει μάπα φακό. Δεν λέει κάτι αυτό..

Εμ, αυτά δεν γράφω τόση ώρα με τους φακούς και με έχετε ζαλίσει με τα luma και τα ξεroloukouma???:Banane0:



Αγαπητοί συμφορουμίτες,

όπως καταλαβαίνετε, το θέμα 9000 ετελείωσε...όσοι πήρατε, πήρατε και όσοι γράψατε, γράψατε!!!:flipout::flipout:


ΜητσοΠαναγιώτηηηηηηηη, κάντε κάτι καλέ!!!:D
 
Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Γιάννη, δε χαλιέμαι καθόλου, τουναντίον. Ελπίζω το ίδιο κι εσύ.

Δεν έχω άλλωστε να σε πείσω για κάτι. Έχω δει, έχω συγκρίνει και έχω βγάλει συμπέρασμα.

Δεν είναι θεμα (μόνο) ‘’άπιστου Θωμά’’ και του τι αρεσει στον καθένα.

Δεν ξέρω κανέναν που να χει δει το sharpening που λεμε και να έχει χαλαστεί. Και μάλιστα νομίζω ότι και οι 4 που σου μιλαμε τώρα (εκ πείρας), είμαστε τύποι που με τις αλχημείες τύπου sharpening βγάζουμε σπυριά. Αν τώρα εσύ είσαι ο πρώτος που δεν θα του αρέσει το sharpening που λέμε (αν και πλέον δεν θα μου κάνει εντύπωση), πάσο.

Δεν είναι θεμα συνταγής πάντως . Γιατί ο σκηνοθέτης (μάγειρας ) δεν γύρισε αυτό που βλέπεις σπίτι σου. Μεσολαβούν πάρα πολλά στάδια στο ενδιάμεσο στα οποία δεν έχει κανένα λόγο. Άρα δεν υπάρχει συνταγή.

Δεν μου πες όμως τελικά: Με τα DVD και ffdshow τί έκανες παλιά; Αρνιούσουν και εκεί να το βάλεις και έμενες με τη μπουγάδα του DVD ή τότε έχεις άλλη κοσμοθεωρία;

ΥΓ Ο 8720 σου χει κανει μεγάλη ζημιά αδερφέ :p
 
Απάντηση: Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Γιάννη, δε χαλιέμαι καθόλου, τουναντίον. Ελπίζω το ίδιο κι εσύ.

Ομοίως!!

Δεν έχω άλλωστε να σε πείσω για κάτι. Έχω δει, έχω συγκρίνει και έχω βγάλει συμπέρασμα.

Ομοίως. (πλην λούματζεν όπως ξαναέγραψα)


Δεν είναι θεμα (μόνο) ‛’άπιστου Θωμά’’ και του τι αρεσει στον καθένα.

Δεν ξέρω κανέναν που να χει δει το sharpening που λεμε και να έχει χαλαστεί. Και μάλιστα νομίζω ότι και οι 4 που σου μιλαμε τώρα (εκ πείρας), είμαστε τύποι που με τις αλχημείες τύπου sharpening βγάζουμε σπυριά. Αν τώρα εσύ είσαι ο πρώτος που δεν θα του αρέσει το sharpening που λέμε (αν και πλέον δεν θα μου κάνει εντύπωση), πάσο.

Και σε αυτό απάντησα, αλλά, απαντάς άλλα αντί άλλων (στην τελευταία πρόταση αναφέρομαι).


Δεν είναι θεμα συνταγής πάντως . Γιατί ο σκηνοθέτης (μάγειρας ) δεν γύρισε αυτό που βλέπεις σπίτι σου. Μεσολαβούν πάρα πολλά στάδια στο ενδιάμεσο στα οποία δεν έχει κανένα λόγο. Άρα δεν υπάρχει συνταγή.

Πενηνταράκια pleaseeeee.....


Δεν μου πες όμως τελικά: Με τα DVD και ffdshow τί έκανες παλιά; Αρνιούσουν και εκεί να το βάλεις και έμενες με τη μπουγάδα του DVD ή τότε έχεις άλλη κοσμοθεωρία;

Την ίδια είχα και τότε. Δεν ''γένναγε'' γραμμές το ffdshow, ακμές τόνιζε...θέλεις να ξαναπιάσουμε την κουβέντα περί ευκρίνειας και οξύτητας ή ήμουν αρκετά ξεκάθαρος (ευκρινής) σε προηγούμενα ποστ ώστε να μην χρειάζεται οξύνω αλγοριθμικά τη συζήτηση ώστε να τα δεις καλύτερα?
?:p

ΥΓ Ο 8720 σου χει κανει μεγάλη ζημιά αδερφέ :p


Μπα, όχι και τόσο....δεύτερο χέρι τον πήρα!!:Banane0:
 
Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Αστο ρε Γιαννη, δεν βγαινει άκρη.

Λέμε για το sharpening του Lumagen και μου λες ότι έχεις δει, έχεις συγκρίνει και έχει βγάλεις συμπέρασμα . Απλώς χωρίς να το έχεις δει!

Re. Πενηνταράκια: Ο σκηνοθέτης (ο μάγειρας – ο μόνος υπεύθυνος για την συνταγή) δεν είναι υπεύθυνος για την ποιότητα (πχ mastering) του BluRay (πηγή). Άρα το να βελτιώσεις με κάποιον τρόπο την πηγή δεν σημαίνεις ότι αλλοιώνεις καμία συνταγή. Είναι μία περίπτωση δλδ που απλώς δεν υπάρχει συνταγή.

Re. ffdshow Τι γεννητούρια και πράσινα άλογα πάλι; Το θεμα είναι αν έκανε δουλειά (όπως και τώρα με το sharpening)! Δεν μου είπες όμως τι έκανες με δαύτο ‘’Τα ίδια’’; Δλδ; Το έβαζες αλλά για λόγους αρχής το βράδυ σηκωνόσουν και το ξήλωνες από το PC και πριν δεις ταινία το ξανάβαζες; (και στο ενδιάμεσο τσακωνόσουν με τον εαυτό σου στο www.avclub2001.gr) :p Ή τελικά έβλεπες μπουγάδα; In both cases I rest my case.

Έχεις κολλήσει τώρα με τη λέξη ‘’οξύτητα’’ vs ‘’ευκρίνεια’’ (αντιπαράθεση που μόνος σου δημιούργησες και συντηρείς - σου πα: πες το οξύτητα, πες το μπεσαμέλ, πες το κοκορέτσι, δεν ειναι αυτό το θέμα μας) και η μπάλα δεν γυρίζει από την κερκίδα με τπτ.

Τεσπα η διαφορά μας είναι μάλλον ότι κάποιοι τη βρισκουν να βλέπουν ωραία εικόνα και άλλοι τη βρίσκουν με το να κουβεντιάζουν απλώς περί αυτής….Και οι 2 ηδονές είναι οπότε περί ορέξεως…
 
Last edited:
Απάντηση: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

ποιος σκότωσε τον Προτζέκτορα?


ο Προτζ-Αχιλλέας

πολυ δικαιο το debate που κανετε....



εγω συμφωνω με τον κλέων χωρίς να τον ξέρω τον άνθρωπο ούτε να τον έχω δει ποτέ.

σε κανα μηνα καντε & μαχη jvc 30 vs sony 95 και βγαλτε αχριστο και τον μικρό JVC

προφανώς οποιος δωσει 1Κ+ για διαφορα μόνο στο μαυρο σε καλό χωρο
τα δίνει πολύ πιο άνετα για να πάει απο το jvc στον sony για τις overall διαφορες
και ας μην το εχω δει... Αυτους που μιλανε για τον sony τους εμπιστευομαι πιο πολυ
από τα μάτια μου :)


τζαστ μαη του σεντς

συνεχίστε...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Αστο ρε Γιαννη, δεν βγαινει άκρη.

Λέμε για το sharpening του Lumagen και μου λες ότι έχεις δει, έχεις συγκρίνει και έχει βγάλεις συμπέρασμα . Απλώς χωρίς να το έχεις δει!

Όντως, δεν καταλαβαινόμαστε.......μιλάω για τη διαφορά ανάμεσα στους όρους ευκρίνεια και οξύτητα (που εγώ ανακάλυψα!!! Καλό, αλλά μην τα πεις και παραέξω...) και 'συ μου συζητάς για την ωραία (sic) εικόνα. Μιλάω για τις σκηνοθετικές επιλογές εμφάνισης του φιλμ (με κόκκο, με φίλτρα, με ''πατημένα'' τα χρώματα) και μου μιλάς για το mastering και το Blu Ray!!!

Εξηγώ τα περί ευκρίνειας σχετικά με την ανάλυση και κάθεσαι και μου λες για τα φίλτρα sarpening του ffdshow και πως έβλεπα τα DVD!!!

Ασφαλώς και τ' αφήνω διότι δεν μιλάμε την ίδια γλώσσα...-bye-
 
Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Η ισοπεδωση δεν ειναι καλο πραγμα.

Ενας ποιοτικος φακος ειναι το αλφα και το ωμεγα της εικονας.Οσο εξυπνο και εντονο sharpness και εαν βαλω σε ενα μετριο φακο,δεν προκειται να εχει την ιδια υφη η εικονα οπως παραγεται απο εναν ποιοτικο.

Εμενα προσωπικα η εντονη βιντεΐλα που παραγει η υπερβολικη χρηση sharpness δεν μου αρεσει καθολου.Η εικονα πρεπει να ειναι ευκρινης και φυσικη.
Μπορει να γινει λογικη χρηση ενος εξυπνου sharpness αλλα σε τετοιο βαθμο που να μην αλλοιωνει την εικονα.Οταν βλεπω ταινια του `60,θελω να φαινεται σαν ταινια του `60 και οχι σαν να γυριστηκε χθες.

Ενα εξυπνο sharpness μπορει να αναδειξει καποιος λεπτομερειες καλυτερα αλλα θεωρω πως το σωστο ειναι αυτο,δηλαδη να αναδειξει καποιες φινες λεπτομερειες καλυτερα και οχι να επεμβει καταλυτικα στην εικονα.Πρεπει να ειναι τοσο που εαν δεν συγκεντρωθεις σε καποιο συγκεκριμενο σημειο να μην καταλαβαινεις διαφορα.

Ο media player classic HC εχει ενα τετοιο εξυπνο φιλτρο οξυτητας.Το ονομαζει sharpnen complex 2 και δουλευει σε επιπεδο shader (αναλαμβανει η gpu γιατι ειναι πολυ περιπλοκο).
Μπορεις να το ρυθμισεις κατα βουληση.Οριζεις τις υψηλες και χαμηλες συχνοτητες και το επιπεδο του sharpness σε αυτες.Χρησιμοποιει αλλο αλγοριθμο για τις μεν και αλλο για τις δε.

Με καταχρηση του η εικονα γινεται "ξουραφι" αλλα με λογικη χρηση το αποτελεσμα που παραγει ειναι εξαιρετικο.Μπορεις να αναδειξεις καποιες υφες καλυτερα,την κομμωση κ.λ.π.
Ομως ενας ποιοτικος φακος θα τα αναπαραγει αυτα καλυτερα απο εναν μετριο.Δηλαδη,με το sharpness δεν μπορω να βελτιωσω την πραγματικη ευκρινεια του φακου.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Η ισοπεδωση δεν ειναι καλο πραγμα.

Ενας ποιοτικος φακος ειναι το αλφα και το ωμεγα της εικονας.Οσο εξυπνο και εντονο sharpness και εαν βαλω σε ενα μετριο φακο,δεν προκειται να εχει την ιδια υφη η εικονα οπως παραγεται απο εναν ποιοτικο.

Πολύ σωστό αυτό... Αλλά...
Ένας - πράγματι - ποιοτικός φακός στοιχίζει ακριβότερα από τον προβολέα. Βέβαια σε σχέση με τους πλαστικούς που φοράγανε (δεν ξέρω αν φοράνε ακόμα) κάποιοι προβολείς, το να λές "ποιοτικό" έναν απλά μη πλαστικό φακό δεν ήταν και ψέμα αλλά σε καμία πείπτωση, με αντικειμενικά κριτήρια, αυτός δεν λέγεται ποιοτικός φακός.
Έχω δεί (αρκετούς) Marantz με "ποιοτικούς" φακούς Minolta να νετάρουν στο κέντρο και στα άκρα να είναι αλλού ντ´αλλού, το abberation έβγαζε μάτια, χειρότερα από 3τσιπο με κακή σύγκλιση. Το ίδιο -σε πολύ μικρότερο βαθμό είναι αλήθεια - και κάποιοι, επίσης ακριβοί και "ποιοτικοί" Fujinon που φοράνε οι D-ILA.
Είναι αλήθεια οτι όσο περνάει ο καιρός και το προϊόν "προβολέας" ωριμάζει βλέπουμε πάρα πολύ ωραία μηχανάκια σε πολύ συμφέρουσες τιμές. Ακόμα και σήμερα όμως τα ποιοτικά μηχανάκια είναι ακριβά παιδιά, μη γελιώμαστε.
Καλό μηχανάκι δεν είναι αυτό που θα σε εντυπωσιάσει σε μιά παρουσίαση καλορυθμισμένο και διαλεγμένο. Καλό μηχανάκι είναι αυτό που θα το πάρεις, θα το κρεμάσεις στο ταβάνι σου και θα σου χαρίσει τουλάχιστον 1000-1500 ώρες απροβλημάτιστης απόλαυσης.
Τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι που μου άρεσε στην παρουσίαση αλλά ότα το πήρα στο σπίτι μου ήταν ελαττωματικό και έκανα 2-3 αλλαγές μέχρι να πετύχω σωστό κομμάτι;
Τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι που το ανάβω, νετάρω, και μετά από μισή ώρα που θα ζεσταθεί χρειάζεται ξανά νετάρισμα;
Τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι που ξεκινάω την ταινία με νεταρισμένο το κέντρο και καταλήγω με νεταρισμένα τα άκρα;
Αυτό δεν σου προσφέρει απόλαυση, σπασμένα νεύρα σου προσφέρει.
Για όλα αυτά τα προβλήματα, και για πολλά περισσότερα (αλλοιώσεις, ανομοιομορφίες κλπ) πρίν πολύ καιρό, ίσως θυμούνται οι παλιότεροι, είχα κάνει μιά πρόταση εδώ στο Avclub.
Είχα πεί, αν καταφέρναμε, να κάναμε κάποια συγκριτικά αλλά όχι σε καινούρια μηχανάκια, να κάνουμε σε μηχανάκια που έχουν γράψει στο κοντέρ γύρω στις 300 ώρες. Νομίζω οτι θα είχε πολύ ενδιαφέρον ένα τέτοιο συγκριτικό για κάποιον που ζητάει ένα μηχανάκι με αντοχή στο χρόνο κι όχι ένα μηχανάκι "της Κυριακής χαρά και της Δευτέρας λύπη".
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Πολύ σωστό αυτό... Αλλά...
Ένας - πράγματι - ποιοτικός φακός στοιχίζει ακριβότερα από τον προβολέα. Βέβαια σε σχέση με τους πλαστικούς που φοράγανε (δεν ξέρω αν φοράνε ακόμα) κάποιοι προβολείς, το να λές "ποιοτικό" έναν απλά μη πλαστικό φακό δεν ήταν και ψέμα αλλά σε καμία πείπτωση, με αντικειμενικά κριτήρια, αυτός δεν λέγεται ποιοτικός φακός.
Έχω δεί (αρκετούς) Marantz με "ποιοτικούς" φακούς Minolta να νετάρουν στο κέντρο και στα άκρα να είναι αλλού ντ´αλλού, το abberation έβγαζε μάτια, χειρότερα από 3τσιπο με κακή σύγκλιση. Το ίδιο -σε πολύ μικρότερο βαθμό είναι αλήθεια - και κάποιοι, επίσης ακριβοί και "ποιοτικοί" Fujinon που φοράνε οι D-ILA.
Είναι αλήθεια οτι όσο περνάει ο καιρός και το προϊόν "προβολέας" ωριμάζει βλέπουμε πάρα πολύ ωραία μηχανάκια σε πολύ συμφέρουσες τιμές. Ακόμα και σήμερα όμως τα ποιοτικά μηχανάκια είναι ακριβά παιδιά, μη γελιώμαστε.
Καλό μηχανάκι δεν είναι αυτό που θα σε εντυπωσιάσει σε μιά παρουσίαση καλορυθμισμένο και διαλεγμένο. Καλό μηχανάκι είναι αυτό που θα το πάρεις, θα το κρεμάσεις στο ταβάνι σου και θα σου χαρίσει τουλάχιστον 1000-1500 ώρες απροβλημάτιστης απόλαυσης.
Τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι που μου άρεσε στην παρουσίαση αλλά ότα το πήρα στο σπίτι μου ήταν ελαττωματικό και έκανα 2-3 αλλαγές μέχρι να πετύχω σωστό κομμάτι;
Τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι που το ανάβω, νετάρω, και μετά από μισή ώρα που θα ζεσταθεί χρειάζεται ξανά νετάρισμα;
Τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι που ξεκινάω την ταινία με νεταρισμένο το κέντρο και καταλήγω με νεταρισμένα τα άκρα;
Αυτό δεν σου προσφέρει απόλαυση, σπασμένα νεύρα σου προσφέρει.
Για όλα αυτά τα προβλήματα, και για πολλά περισσότερα (αλλοιώσεις, ανομοιομορφίες κλπ) πρίν πολύ καιρό, ίσως θυμούνται οι παλιότεροι, είχα κάνει μιά πρόταση εδώ στο Avclub.
Είχα πεί, αν καταφέρναμε, να κάναμε κάποια συγκριτικά αλλά όχι σε καινούρια μηχανάκια, να κάνουμε σε μηχανάκια που έχουν γράψει στο κοντέρ γύρω στις 300 ώρες. Νομίζω οτι θα είχε πολύ ενδιαφέρον ένα τέτοιο συγκριτικό για κάποιον που ζητάει ένα μηχανάκι με αντοχή στο χρόνο κι όχι ένα μηχανάκι "της Κυριακής χαρά και της Δευτέρας λύπη".

Έτσι ακριβώς...Κακά τα ψέματα, οι προβολείς που αφορούν τον περισσότερο κόσμο, ακόμα και αυτοί που πλησιάζουν τα 10 χιλιάρικα, δεν διαθέτουν πραγματικά ακριβούς/ποιοτικους φακούς, διότι όπως είπε ο Μπάμπης θα κοστιζαν υπερβολικά πολύ. Για παράδειγμα, η JVC εφοδιάζει όλους τους προβολείς της με τον ίδιο φακό, είτε λέγεται Χ30 και κάνει 3 χιλιάρικα, είτε Χ90 και κάνει 8-9 χιλιάρικα...
Υπάρχει όμως και λόγος γι' αυτό: Δεν χρειάζεται κορυφαίος φακός για να αποδώσει τις 1080 γραμμές του Bluray, οποτε αρκεί ένας αξιοπρεπης φακός χωρίς χτυπητά ελλατωματα (πχ πολύ abberation). Όταν θα ανεβουμε στα 4Κ, τα πράγματα θα αλλάξουν (φαντάζομαι ο νέος Sony 100 θα έχει καλύτερο φακουδακι).
Σε αυτή τη βάση λοιπόν, εάν ο προβολέας μας έχει έναν φυσιολογικό (όχι όμως ελαττωματικό φακό), τότε ένα σωστό sharpening θα δώσει καλα αποτελέσματα στην επιλαμβανόμενη "ευκρίνεια" της εικόνας από τον θεατή. Επίσης, θεωρώ ότι έχει τεραστια σημασία η καλη σύγκλιση στους 3-τσιπους. Τι να κανεις τον κορυφαίο φακό, εάν δεν έχεις καλη σύγκλιση. Επομένως, στην κατηγορια που κινούμαστε (έως 10-15 χιλιάρικα), εγώ προσωπικά στους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλαμβανόμενη ευκρίνεια, θα κατέτασσα πρώτα την καλη σύγκλιση, μετά ένα ποιοτικό sharpening και τέλος έναν πολύ ποιοτικό φακό (ο οποιος όπως είπαμε πιθανότητα είναι λιγότερο ακριβός από ότι πιστεύουμε..).
Και φυσικά προσυπογραφω τα περί αντοχής στον χρόνο. Το θέμα είναι το μηχανάκι να σου προσφέρει απόλαυση όχι προβλήματα.
 
Re: Απάντηση: Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Πολύ σωστό αυτό... Αλλά...
Ένας - πράγματι - ποιοτικός φακός στοιχίζει ακριβότερα από τον προβολέα. Βέβαια σε σχέση με τους πλαστικούς που φοράγανε (δεν ξέρω αν φοράνε ακόμα) κάποιοι προβολείς, το να λές "ποιοτικό" έναν απλά μη πλαστικό φακό δεν ήταν και ψέμα αλλά σε καμία περίπτωση, με αντικειμενικά κριτήρια, αυτός δεν λέγεται ποιοτικός φακός.
Έχω δεί (αρκετούς) Marantz με "ποιοτικούς" φακούς Minolta να νετάρουν στο κέντρο και στα άκρα να είναι αλλού ντ´αλλού, το abberation έβγαζε μάτια, χειρότερα από 3τσιπο με κακή σύγκλιση. Το ίδιο -σε πολύ μικρότερο βαθμό είναι αλήθεια - και κάποιοι, επίσης ακριβοί και "ποιοτικοί" Fujinon που φοράνε οι D-ILA.
Είναι αλήθεια οτι όσο περνάει ο καιρός και το προϊόν "προβολέας" ωριμάζει βλέπουμε πάρα πολύ ωραία μηχανάκια σε πολύ συμφέρουσες τιμές. Ακόμα και σήμερα όμως τα ποιοτικά μηχανάκια είναι ακριβά παιδιά, μη γελιώμαστε.
Καλό μηχανάκι δεν είναι αυτό που θα σε εντυπωσιάσει σε μιά παρουσίαση καλορυθμισμένο και διαλεγμένο. Καλό μηχανάκι είναι αυτό που θα το πάρεις, θα το κρεμάσεις στο ταβάνι σου και θα σου χαρίσει τουλάχιστον 1000-1500 ώρες απροβλημάτιστης απόλαυσης.
Τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι που μου άρεσε στην παρουσίαση αλλά ότα το πήρα στο σπίτι μου ήταν ελαττωματικό και έκανα 2-3 αλλαγές μέχρι να πετύχω σωστό κομμάτι;
Τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι που το ανάβω, νετάρω, και μετά από μισή ώρα που θα ζεσταθεί χρειάζεται ξανά νετάρισμα;
Τι να το κάνω εγώ το μηχανάκι που ξεκινάω την ταινία με νεταρισμένο το κέντρο και καταλήγω με νεταρισμένα τα άκρα;
Αυτό δεν σου προσφέρει απόλαυση, σπασμένα νεύρα σου προσφέρει.
Για όλα αυτά τα προβλήματα, και για πολλά περισσότερα (αλλοιώσεις, ανομοιομορφίες κλπ) πρίν πολύ καιρό, ίσως θυμούνται οι παλιότεροι, είχα κάνει μιά πρόταση εδώ στο Avclub.
Είχα πεί, αν καταφέρναμε, να κάναμε κάποια συγκριτικά αλλά όχι σε καινούρια μηχανάκια, να κάνουμε σε μηχανάκια που έχουν γράψει στο κοντέρ γύρω στις 300 ώρες. Νομίζω οτι θα είχε πολύ ενδιαφέρον ένα τέτοιο συγκριτικό για κάποιον που ζητάει ένα μηχανάκι με αντοχή στο χρόνο κι όχι ένα μηχανάκι "της Κυριακής χαρά και της Δευτέρας λύπη".

Μπαμπη,το εγραψα και σε καποιο αλλο θεμα προσφατα´Ενας καλος φακος μπορει να κοστιζει 5000 ή και ακομα παραπανω.Βεβαια,ακομα και σε αυτη τι τιμη και ποιοτητα θα υπαρχουν ελαττωματικα κομματια.Αν δεν μπορεις να το δεχτεις αυτο τοτε...πας για ψαρεμα! Πες μου μια τεχνολογια απεικονισης που να μην εχει προβληματα.Δεν υπαρχει! Εαν δεις τα post των τηλεορασεων,ειναι πνιγμενα στα προβληματα.

Αυτο ομως δεν σημαινει οτι πρεπει να τα ισοπεδώνουμε ολα.
Επειδη δεν εχω φακο konica minolta στο προβολεα μου αυτο δεν σημαινει πως πρεπει να της αλλαξω τα φωτα της εικονας!

Καποιους τους αρεσει το υπερβολικο sharpness,αλλους τα υπερκορεσμενα χρωματα,αλλοι θελουν σκοτεινο γαμμα και ουτω καθεξης.
Εμενα μου αρεσει αυτο που βλεπω να ειναι οσο το δυνατον πιο πιστο στη πηγη.

Θα σου πω ενα παραδειγμα´Πριν καποια λιγα χρονια ειχαμε οργανωσει ως avsite μια παρουσιαση και τεστ στο σπιτι μου.Ο Ανδρεας Κ. μου ειχε στειλει ενα Βenq 5000.Ο δικος μου προβολεας ηταν και συνεχιζει να ειναι ο Optoma HD80. Οταν ειδα την εικονα του Benq τρελαθηκα,ηταν ερωτας κεραυνοβολος! Ειχε αυτη τη πολυ χαρακτηριστικη εικονα των Benq. Υπερβολικα επεξεργασμενη για να τραβαει οπως το μελι τις μυγες! Η πρωτη μου αντιδραση ηταν να πουλησω των Optoma,τοσο πολυ με ειχε συνεπαρει η εικονα του Benq.Επειδη των τεστ κρατησε αρκετες ημερες ειχα την ανεση να παιξω με το προβολεα και βεβαια να κανω και συγκριση με τον Optoma (ταυτοχρονη προβολη,καλυμα φακου και διπλη εξοδο απο το pc).Η καταληξη ηταν πως στο τελος ο Benq επαψε να μου αρεσει και εγινε το παραδειγμα προς αποφυγην. Κατεληξα στο συμπερασμα πως οταν αγοραζω προβολεα θελω αυτη την ιδιαιτερη και ξεκουραστη εικονα που παραγει η προβολη και ανακλαση του φωτος,δεν θελω μια γιγαντια τηλεοραση.

Ειναι δικαιωμα του καθενος να κανει τις επιλογες του.Αλλος θελει την ηπια εικονα και αλλος την υπερβολικα επεξεργασμενη.Αν μιλαμε με αντικειμενικα κριτηρια τοτε η πρωτη ειναι σωστη αλλα στη τελικη θα κανεις αυτο που σου αρεσει. Βεβαια καπου υπαρχει κινδυνος να μην μπορουμε στο τελος να συνεννοηθουμε,επειδη ο καθενας μας θα βλεπει οπως του αρεσει!

Το συγκριτικο τεστ με μηχανημα που εχουν γραψει καποιες ωρες δεν νομιζω πως εχει νοημα Μπαμπη.Ειναι καλο ως ιδεα αλλα δυστυχως το καθε μηχανημα ειναι μοναδικο.
Ειναι σαν τους ανθρωπους.Ολοι ειμαστε το ιδιο και ο καθενας ειναι διαφορετικος.
Θα πρεπει να εχει καποιο συγκεκριμενο θεμα ο x προβολεας,το οποιο θα εμφανιζεται στις x ωρες και βεβαια να γινει επιπλεον ελεγχος με εναν αλλο ιδιο προβολεα,για να ειμαστε σχεδον σιγουροι πως εχει προβλημα το μοντελο και οχι το συγκεκριμενο μηχανημα.

Τι λες,παμε για ψαρεμα; :D
 
Re: Απάντηση: Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

...Δεν χρειάζεται κορυφαίος φακός για να αποδώσει τις 1080 γραμμές του Bluray, οποτε αρκεί ένας αξιοπρεπης φακός χωρίς χτυπητά ελλατωματα (πχ πολύ abberation). Όταν θα ανεβουμε στα 4Κ, τα πράγματα θα αλλάξουν (φαντάζομαι ο νέος Sony 100 θα έχει καλύτερο φακουδακι)...

Ολες οι ταινιες δεν εχουν την ιδια αναλυση-λεπτομερεια.Δυο παραδειγματα που θυμαμαι ευκολα να σου αναφερω ειναι Το "How the west was won" το οποιο ειναι γυρισμενο με τρια 70mm φιλμ και το "the international" οπου εχει εξωτερικα πλανα επισης με 70mm τα οποια ειναι χαρμα οφθαλμων.

Ο καλος φακος θα νεταρει καλυτερα το panel μας -πιξελακι χαρωπο- και θα αναδειξει ευκολοτερα τα κορυφαια transfer απο τα μετρια.

...εγώ προσωπικά στους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλαμβανόμενη ευκρίνεια, θα κατέτασσα πρώτα την καλη σύγκλιση, μετά ένα ποιοτικό sharpening και τέλος έναν πολύ ποιοτικό φακό

Δεν συμφωνω με τη σειρα.Πρωτα ειναι ο φακος και μετα το sharpness.Αν το παρουμε με τη λογικη σου,τοτε πρωτα πρεπει να ειναι ενα συστημα pixel alligmnet και μετα η συγκλιση,αφου με ενα τετοιο συστημα θα φερω εικονικα τη συγκλιση.Αυτα τα software κολπα (pixel alligment,εξυπνο sharpness κ.λ.π.) ειναι καλα αλλα δεν υποκαθιστουν το real thing.
 
Απάντηση: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Νίκο, έχω και τις δυο ταινίες που αναφέρεις και γνωρίζω την ποιότητα τους. Δεν αναμένω όμως κάτι διαφορετικό σε σχέση με αυτά που έγραψα. Και σε αυτές τις ταινίες, σε ένα blind test, εάν βάλεις από την μια έναν προβολέα της επιλογής σου με τον καλύτερο δυνατό φακό, απέναντι σε έναν άλλο προβολέα με μέσου ορου φακό και καλο sharpening επιπεδου lumagen, είμαι σίγουρος ότι θα διαλέξεις (όπως όλοι μας) την δεύτερη εικόνα ως πιο καθαρή/ευκρινη (φυσικά με ματσαρισμενη φωτεινότητα).
Το ότι γυρίστηκε στα 70mm η ταινία, δεν σημαίνει ότι κουβαλα την ανάλυση της όταν φτάνει στα φτωχά 2Κ που βλέπουμε σπίτι. Με αυτή τη λογική, θα έπρεπε όλα τα animation να βγάζουν ματι σε διαφορες ανάλυσης, μιας αυτά που είναι εξορισμού ψηφιακά αρα και τελεια μεσα (πολύ ανωτερα από 70mm οπου χάνεται πληροφορία από την μεταφορά από το αρνητικό, στο master και από εκεί στο post production/coloring και από εκεί στο bluray κλπ). Δεν το έχω δει ποτε αυτό live. Τις επίπτωσεις όμως στην εικόνα του καλου sharpening ή της πολύ καλης σύγκλισης τις βλέπω κάθε μερα..
 
Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Το pixel alignment (σύγκλιση) όντως δεν μπορεί να έρθει με software, εκτός από πολύ λίγες περιπτώσεις (ουσιαστικά είναι θέμα τύχης).

Όσο αφορά τους φακούς, θα συμφωνήσω με τον Τάκη. Οι φακοί που κυκλοφορούν είναι συνήθως "good enough", με εξαίρεση τα ελαττωματικά κομμάτια. Και οι τρεις προβολείς που έχουν περάσει από τα home cinema μου είχαν μια χαρά φακούς, και μιλάμε για μηχανήματα έως μεσαίας κατηγορίας. Γενικά, δεν έχω δει μηχάνημα τα τελευταία χρόνια που να έχει "κακό φακό" (στην μεσαία και πάνω κατηγορία πάντα).

Οπότε, εφόσον έχουμε εξασφαλίσει ότι υπάρχει αξιοπρεπής σύγκλιση και αξιοπρεπής φακός, τότε κοιτάζουμε τα υπόλοιπα..
 
Re: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

...Όσο αφορά τους φακούς, θα συμφωνήσω με τον Τάκη. Οι φακοί που κυκλοφορούν είναι συνήθως "good enough"...

Δεν ειπε κανεις πως εαν δεν ειναι κορυφαιος,τοτε ειναι για πεταμα.Αλλα το να λες οτι δεν με ενδιαφερει ο κορυφαιος φακος εγω εχω κορυφαιο sharpness ειναι παρανοια!

Νίκο, έχω και τις δυο ταινίες που αναφέρεις και γνωρίζω την ποιότητα τους. Δεν αναμένω όμως κάτι διαφορετικό σε σχέση με αυτά που έγραψα. Και σε αυτές τις ταινίες, σε ένα blind test, εάν βάλεις από την μια έναν προβολέα της επιλογής σου με τον καλύτερο δυνατό φακό, απέναντι σε έναν άλλο προβολέα με μέσου ορου φακό και καλο sharpening επιπεδου lumagen, είμαι σίγουρος ότι θα διαλέξεις (όπως όλοι μας) την δεύτερη εικόνα ως πιο καθαρή/ευκρινη (φυσικά με ματσαρισμενη φωτεινότητα)...


Οχι Τακη,δεν υπαρχει περιπτωση να διαλεξω την εικονα του Lumagen.Επετρεψε μου να γνωριζω καλυτερα τον εαυτο μου και τις προτιμησεις μου.

Καλα τα εξυπνα sharpness αλλα περα απο το οτι αγριευουν την εικονα,εχει και στιγμες που τα κανουν θαλασσα.Οταν συμβαινει αυτο το αποτελεσμα ειναι πολυ δυσαρεστο.Ειδικα σε πλανα με πολλες μικρες λεπτομερειες -π.χ. δασος- γινεται το "ελα να δεις".
 
Απάντηση: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Νίκο, δεν είπα δεν με ενδιαφέρει ο κορυφαίος φακός. Είπα, ότι δεν είναι απαραίτητος με βάση το υλικό που έχουμε σπίτι μας. Ένας μέσος φακός αρκεί για τα 2Κ.
Μου κάνει εντύπωση πάντως ποσο εύκολα αποκηρύσσεις κάτι το οποιο προφανώς δεν έχεις δει στην περίπτωση του lumagen. Δες το και μετά ξανασυζητάμε για να έχουμε την ιδια βάση κουβέντας. Δεν μιλάω γενικά για sharpening αλλα για καλο sharpening επιπεδου lumagen. Επίσης δεν μιλάω για να του δώσεις "τσίτα" τιμές, αλλα τόσο ώστε να μην έχεις artifacts στην εικόνα.
 
Απάντηση: Epson: νέοι 3D προβολείς το φθινόπωρο!

Προσωπικά, θα συμφωνήσω με όλη την επιχειρηματολογία του Νίκου (πλην της αποστροφής του προς τους Benq :smile:). Από 'κει και πέρα, καλά και άγια τα softwareκα κολπάκια, μια χαρά τα χρησιμοποιούμε, απλά, δεν είναι κολυμβήθρα του Σιλωάμ δια πάσαν νόσον...θα μπορούσα να παρομοιάσω το software με τα χαπάκια που τα παίρνεις αναγκαστικά γνωρίζοντας ενδεχομένως ότι έχουν και αρκετές παρενέργειες. Το hardware από την άλλη, αν δεν είναι ελαττωματικό για οποιονδήποτε λόγο, είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και απαλλαγμένο από ψηφιακές ασυμφωνίες και δυστροπίες.