First Watt F5 by Nelson Pass

αποσύνδεσε το τροφοδοτικό (απο τις πράσινες κλέμες) και μέτρα πάνω στην γέφυρα
μπας και φταίει αυτή ....
μέτρα δλδ είσοδο ac και έξοδο dc ......

και μετά πας και παρακάτω ..
ή παραπίσω .....
 
ετσι οπως τα λες το καλωδιο βραζει αμεσα οποτε υπαρχει μεγαλο προβλημα στο καναλι

σταυρο το μηχανημα θελει ολο λυσιμο η τουλαχιστον το χαλασμενο καναλι δηλαδη να κατεβει η ψυκτρα απο το σασι μονο ετσι αποκτας χωρο για επισκευη

μεχρι να κανει καποιες μετρησεις οτι και να λεμε ειναι απλα υποθεσεις
 
καλημέρα.
Το θέμα ίσως υπήρχε. Απλά τώρα έχει καρβουνιάσει το καλώδιο και φαίνεται η φωτίτσα. Μετά την έναυση η φωτίτσα έρχεται στα πρώτα 5 δλ.
Ίσως μέχρι τώρα να αργοψηνόταν το μονωτικό, ίσως με το ψήσιμο να έλιωσαν και κάποιοι αγωγοί από το πολύκλωνο και να μεγάλωσε η αντίσταση.
Γι αυτό λέω να βάλω νέο ίδιας διατομής αν είναι να γίνουν μετρήσεις με ανοιχτό το μηχάνημα.

μπορεί κάποιος να μου υποδείξει πως μπορούμε να ελέγξουμε τις γέφυρες?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

εννοώ έναν μπούσουλα. Εντάξει δίοδοι είναι, αλλά δεν έχω άνεση χρόνου να ανακαλύπτω αμερικές.
 
τις μετρας σαν τις διοδους αν δεν ξερεις θα σου πω ειναι απλο αλλα σαν πρωτη φαση αποσυνδεσε τις γεφυρες απο το τροφοδοτικο και μετρα τασης ac και dc στα αναλογα pin και πες τι γινεται
 
θα γίνει.
απλά ...είναι Δευτέρα. Μπόλικος χρόνος προς ΣΚ. Περιστασιακές μετρήσεις πιθανότατα από το βράδυ.
Αρχικά θα μετρήσω σκέτους μτς δευτερεύοντα. Μετά παρακάτω.
Και θα έλεγα να βγάλω αυτό το TDK.....αν και υποτίθεται και οι δυό παίρνουν από κοινή γραμμή μετά από αυτό.

Ευχαριστώ για τις βοήθειες.
 
Οπως λεει ο Τακης, σαν διοδους. Πρεπει απο τη μια μερια να αγει και απο την αλλη οχι. Με ενα πολυμετρο δηλαδη, γυρισμενο στα Ohm πρεπει απο την αναστροφη πλευρα να παιρνεις διακοπη ενω απο την ορθη να παιρνεις ενωση.
 
Last edited:
Οπως λεει ο Τακης, σαν διοδους. Πρεπει απο τη μια μερια να εγει και απο την αλλη οχι. Με ενα πολυμετρο δηλαδη, γυρισμενο στα Ohm πρεπει απο την αναστροφη πλευρα να παιρνεις διακοπη ενω απο την ορθη να παιρνεις ενωση.

α... τόσο απλά...:idea:
ΟΚ. Δεν μου έτυχε ποτέ κλωτσημένη για να ξέρω.
 
Το μηχανημα εχει χοντρο βραχυκυκλωμα.Κανε τις δοκιμες σου με variac ,αλλιως το πιθανοτερο ειναι πως η ζημια θα μεγαλωσει.Δεν εχω διαβασει τι εχει προηγηθει,ισως το βραδυ να επανελθω,αλλα βρες οπωσδηποτε variac,αλλιως θα παιδευτεις πολυ και δουλεια δεν θα κανεις.
 
δυστυχώς δεν υπάρχει variac ούτε κάν πρόσβαση σ αυτό.
(και ούτε γνωρίζω πως να το χρησιμοποιήσω, εκτός από την βασική αρχή λειτουργίας του).

όπως ξαναείπα πιθανόν κάτι που υποέβοσκε επιδεινώθηκε. Πιθανόν να έχει κλωτήσει κάτι.
Αναγκαστικά θα πάμε βήμα βήμα.
 
Δημήτρη, σου έχω προτείνει κάτι απλό που βασίζεται στο ψάξιμο με το μάτι και τη χρήση ωμομέτρου. Η συσκευή δεν θα είναι στο ρεύμα.

Κάτω από δυνατό φως και έχοντας σαν αναφορά το "καλό" κανάλι, μπορείς να βρεις την αιτία μετρώντας ωμική αντίσταση σε διάφορα σημεία (ως προς το μηδέν / σασί).

Γιατί δεν δοκιμάζεις έτσι?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Βεβαιώσου ότι η μπάνκα πυκνωτών είναι αφόρτιστη πρώτα!
 
βασικά... ξέχασες τα κοντινά γιαλιά !

θα δοκιμάσω Σταύρο. Απλά, όπως κατάλαβες το πληκτρολόγιο είναι 15 ώρες τη μέρα στα χέρια και το κατσαβίδι περιμένει τη σειρά του όταν φύγει το πληκτρολόγιο.

Σκέφτομαι να κάνω τα εξής:
α. μέτρηση δευτερεύοντα (με αποσυνδεμένα τα πάντα)
β. μέτρηση πάνω στις γέφυρες (ομοίως).
γ. αφαίρεση του φίλτρου
δ. αφαίρεση των van den hul. αντικατάσταση με πιό λεπτά.
ε. μέτρημα (off line) και σύγκριση τιμών αντιστάσεων και άλλων επαφών του δεξιού σε σχέση με το αριστερό.
στ. αντικατάσταση του καμένου καλωδίου με ίδιου πάχους.
ζ. στήριξη πλακετών στις ψύκτρες με άλλο τρόπο
η. αν λειτουργεί - αφαίρεση του nordost
θ. αφαίρεση κλεμών και κόλληση
Επόμενη φάση: νέος μονός μτς
ίσως hardwired τροφοδοτικό.

Μέχρι τότε....καλά Χριστούγεννα.:bigcry:

ακούω ενστάσεις....
 
Εγώ έχω μόνο εντάσεις. :)

Πρώτα θα βρεις το πρόβλημα (πίστεψέ με, είναι εύκολο), μετά θα διαπιστώσεις ακουστικά την εξάλειψη του προβλήματος και μετά θα προέβεις σε αναβάθμιση / αλλαγή!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εξάλλου τι φοβάσαι?

Και ζωοτρόφος είσαι (Sabre) και φονιάς (FSP)!

:)
 
Εγώ αναρωτιέμαι, μήπως απλά χαλάρωσε το καλώδιο πάνω στο faston με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σπινθήρας ο οποίος με τον καιρό έτρωγε τον αγωγό μέχρι που έφτασε εκεί που έφτασε;

Άσχετα με το (υπαρκτό και ακουστό) πρόβλημα του καναλιού πάντα..
 
Εγώ αναρωτιέμαι, μήπως απλά χαλάρωσε το καλώδιο πάνω στο faston με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σπινθήρας ο οποίος με τον καιρό έτρωγε τον αγωγό μέχρι που έφτασε εκεί που έφτασε;

Άσχετα με το (υπαρκτό και ακουστό) πρόβλημα του καναλιού πάντα..

γιατί, δεν θα μπορούσε το ακουστό πρόβλημα και προέρχεται επίσης από εκεί?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

πιθανότατα όπως είπα αλλού να έχουν λιώσει αγωγοί και πλέον να κρέμεται η όλη σύνδεση από μια δυό τρίχες...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εγώ έχω μόνο εντάσεις. :)

Πρώτα θα βρεις το πρόβλημα (πίστεψέ με, είναι εύκολο), μετά θα διαπιστώσεις ακουστικά την εξάλειψη του προβλήματος και μετά θα προέβεις σε αναβάθμιση / αλλαγή!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εξάλλου τι φοβάσαι?

Και ζωοτρόφος είσαι (Sabre) και φονιάς (FSP)!

:)

Σταυρε δεν φοβάμαι.
Το άγνωστο φοβάμαι. Και στην περίπτωση αυτή φοβάμαι ένα σχέδιο που βασίζεται σε αρκετές αποκλίσεις που δεν θα με απασχολούσαν αν ήταν τεκμηριωμένες κάπου.
όποιες κατασκευές έφτιαξα (και γνωστοποίησα στο χώρο αυτό) έγιναν αφού προηγουμένως διάβασα σχολαστικά τις οδηγίες πριν καν παραγγείλω.
Εδώ θεώρησα ότι θα ήταν όλα λυμένα (by the book) και ότι θα είχα πλέον χώρο για προσωπικές βελτιώσεις.
 
γιατί, δεν θα μπορούσε το ακουστό πρόβλημα και προέρχεται επίσης από εκεί?

Θα μπορούσε.. Έχει ενδιαφέρον το πράμα.

Αλλά και τα παιδιά που λένε να μην το φτιάξεις το καλώδιο γιατί μπορεί να προκαλέσεις μεγαλύτερο πρόβλημα (αν το πρόβλημα τελικά είναι αλλού) έχουν πολύ δίκιο.

Εγώ για αρχή θα πήγαινα όπως λέει ο Σταύρος (εκτός ρεύματος) και βλέπουμε..
 
Να σε απασχολεί μόνο το ότι κάποιο εξάρτημα έχει "χτυπήσει" ή "κάτι" ακουμπάει εκεί που δεν πρέπει.

Το ότι έγινε έτσι το καλώδιο δηλώνει μάλλον το δεύτερο...
 
το προβλημα του βόμβου έχει άμεση σχέση με το προβλημα του καμένου καλώδιο και τις πτώσεις τάσης πιθανό ειναι να προέρχεται από τον παραλληλισμό των δυο μ-τ ειδικά ο βόμβος είχα και εγώ παρόμοιο θέμα με τον BA-2 αλλά χρειάζεται ψάξιμο
 
Επαναλαμβάνω! Το τροφοδοτικό είναι κοινό και για τα δύο κανάλια! Θα είχαν και τα δύο πρόβλημα...
όλα τα φαστόν να τα αποσυνδέσεις και να τα σφίξεις και να τα περάσεις με καλάι.
Να καταργήσεις τις πράσινες κλέμες.
Το πρόβλημα στο ένα κανάλι αφορά λογικά το ίδιο...


Το τροποποιημένο κύκλωμα είναι πολύ απλό:
α) έχει καταργηθεί το κύκλωμα των θερμίστορ μιας και δεν απαιτούν τα toshiba boost για να ανεβάσουν το bias κατά την εκκίνηση, παράλληλα δεν χρειάζονται να ισορροπήσουν θερμικά τα toshiba μιας και είναι σταθερά στο συνδυασμό bias 1.3A και θερμοκρασιακής μεταβολής, τα irfp λόγω θερμοκρασιακής διαφοράς θα ήταν ασταθή και θα ήθελαν συνέχεια τσεκάρισμα... με τα θερμίστορ τα irfp χρειάζονται μια-δύο φορές το χρόνο ρύθμιση χειμώνα - καλοκαίρι! Τα toshiba χωρίς thermistor δεν έχουν πρόβλημα!

β) για το bias τώρα, λόγω των χαρακτηριστικών των toshiba μπορούμε να μειώσουμε την αντίσταση από 0,47r σε 0,22r>>> για 1,3Α οι 0,47r I=V/R άρα 1,3*0,47=0,611ν στα ποδαράκια της τώρα στο δικό σου 1,3*0,22=0,286ν η ρύθμιση τώρα για το dc offset γίνεται όπως λέει και το manual του Φ5. Με προσοχή όμως λόγω της αλλαγής της παράλληλης αντίστασης με τα ποτ έτσι η ρύθμιση απαιτεί περισσότερη ακρίβεια με μικρότερες περιστροφές επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα την μικρότερη συμμετοχή του ποτ ενεργειακά (μικρότερο current) εδώ εμφανίζεται ακόμα ένα πλεονέκτημα των τοσίμπα μιας και η σταθερότητα τους μας απαλλάσει και από το ποτ!!!! (Σταύρος...)


γ) Η τελευταία αλλαγή είναι η αφαίρεση του current limiter, ο λόγος ύπαρξης ήταν η προστασία του κυκλώματος σε περίπτωση στιγμιαίας βραχυκύκλωσης του + και - των ηχείων! επιρεάζει ηχητικα λένε...

δ) άλλη μία αλλαγή είναι της αντίστασης στο gate των τοσιμπα από 47R σε 22R λόγω μικρότερου transconductance (πρέπει να ελεγχθεί με παλμογράφο, αν αλλάξεις την τιμή της αντίστασης)

Προσοχή σε όλες τις αλλάγές το bias πάλι από την αρχή!

Τέλος πρόσεχε οι πυκνωτές θέλουν λίγο χρόνο να ξεφορτώσουν!!!!

Για τους μετασχηματιστές σου είναι κρίμα να κάθονται έτσι, ή θα καταργήσεις τον ένα ή θα βάλεις άλλη μία σειρά πυκνωτών για να το κάνεις dual mono. Λογικά τώρα ο ένας δίνει στο + και ο άλλος στο - αν δεν κάνω λάθος!
 
Last edited: