Anon
AVClub Addicted Member
Re: Landscape Photography
Ναι, όλα είναι διαχειρίσημα αλλά είναι πολύ διαφορετικό να προσθέτεις πράγματα που δεν υπάρχουν από το να δουλεύεις με καταγεγραμμένο φως. Για παράδειγμα, όσο εσύ ασχολείσαι με επιπλέον λήψεις, τα σύννεφα άλλαξαν θέση και τώρα το βουνό που πριν ήταν ηλιόλουστο, τώρα είναι σκοτεινό ή ένα κομμάτι λίμνης που δεν είχε τίποτα προς αντανάκλαση, τώρα έχει σύννεφα που φαίνονται μέσα. Οπότε τι κάνεις; τελετή PS; όχι ευχαριστώ. Και δεν θα το όριζα τόσο απόλυτα ως καλός και κακός photoshopper. Είναι άκυρη η σύγκριση εξ ορισμού.
Γενικά θα έχεις καταλάβει ότι έχουμε διαφορετική φιλοσοφία πάνω στη φωτογραφία και στο μέχρι που μπορεί/πρέπει να φτάνει η επεξεργασία και είμαι σίγουρος πως τα περισσότερα που γράφεις περί διαφράγματος δεν θα είχαν θέση εδώ αν δεν έβλεπες τι διάφραγμα χρησιμοποίησα. Ας μην κάνουμε κουβέντα για την κουβέντα. Απόψεις του τύπου "το τάδε είναι περιττό" ή το άλλο είναι ευκολάκι αν ξέρεις καλό PS δεν με αφορούν ούτε με ενδιαφέρουν. Η φωτογραφία είναι μέσο έκφρασης, είναι άποψη και είναι δύσκολο να την κρίνεις κοιτώντας μόνο ένα exif. Πολλοί έχουν εμμονή με το τεχνικό κομμάτι μίας φωτογραφίας αλλά δεν μόρούν να αντιληφθούν το συναίσθημά της, το μήνυμά της. Εν ολίγοις κρίνουν μία φωτογραφία μόνο από τεχνικής άποψης κι όχι ως φωτογράφοι, γι' αυτό και οι επισημάνσεις τους πολλές φορές είναι άστοχες γιατί δεν γνωρίζουν τα κίνητρα ή το σκοπό πίσω από τη μεθοδολογία μιας λήψης. Και στην τελική, για εμένα είναι λάθος να εξαρτώμαι από το PS για να βγει κάποιο καλό αποτέλεσμα. Θέλω να υπάρχω και μετά το τέλος του Photoshop...
Θα ήθελα όμως, μιας και δείχνεις να έχεις εντρυφήσει σε όλα αυτά, να δω και δείγματα της δουλειάς σου όπου προφανώς γίνονται πράξη όσα αναφέρεις.
Ναι σαφώς και υπάρχει διαφορά από f/4 σε f/8 αν και ποτέ δεν αναφέρθηκα σε τέτοια αντιπαραβολή... Αλλά και πάλι, ενδέχεται να μην καταλάβεις διαφορά αναλόγως του τι φωτογραφίζεις, από ποιά απόσταση κλπ. Σε κινούμενα αντικείμενα το short exposure blending δεν σε σώζει. Το είχα εξηγήσει και σε κάποιο άλλο μέλος στο thread της μακράς έκθεσης τόσο από τεχνικής, όσο και από αισθητηκής πλευράς.Σε full res. μια χαρά βλέπω την διαφορά από f/4 σε f/8 στον 50mm π.χ.
Το θέμα του focus stacking είναι διαχειρίσιμο μια χαρά αν είσαι οργανωμένος και έχεις πλέον παιχνιδάκι το photoshop.
Κινούμενα αντικείμενα προφανώς παίζεις με short exposure blending.
Ο φωτισμός ανάλογα τις συνθήκες μπορεί να είναι ένα θεματάκι, αλλά είναι και αυτό επιλύσιμο και διαχειρίσιμο.
Ναι, αν ο τύπος που κάνει το photoshop δεν είναι καλός βγαίνει το άσχημο που λες.
Αλλά ο γνώστης, ο καλός photoshopper όχι απλά διαχειρίζεται το φως, αλλα δημιουργεί και φως αν θέλει.
Όταν έχεις αντικείμενο μπροστά μπροστά, όσο wide φακό και να έχεις, πραγματική δουλειά της προκοπής κάνεις μόνο με focus stacking.
Για την φωτογραφία της προηγούμενης σελίδας, περιττό το f/11, f/16, αφού έχει εφαρμωστεί orton effect και πέραν από το foreground μέχρι την αρχή το middleground είναι sharp, μετά "θολώνεις".
Focus stacking & μεγάλο f ( αμ βαριέσαι να κάνεις focus stacking ή δεν θες ) είναι άσκοπο σε οποιαδήποτε φώτο δεν θες να έχεις front to background maximum sharpness. Αν είναι να κάνεις εφφέ όπως το orton, ή ομίχλη, κλπ είναι σαν να πλένεις το αμάξι σε μέρα που θα βρέξει άμμο από την αφρική...
Ναι, όλα είναι διαχειρίσημα αλλά είναι πολύ διαφορετικό να προσθέτεις πράγματα που δεν υπάρχουν από το να δουλεύεις με καταγεγραμμένο φως. Για παράδειγμα, όσο εσύ ασχολείσαι με επιπλέον λήψεις, τα σύννεφα άλλαξαν θέση και τώρα το βουνό που πριν ήταν ηλιόλουστο, τώρα είναι σκοτεινό ή ένα κομμάτι λίμνης που δεν είχε τίποτα προς αντανάκλαση, τώρα έχει σύννεφα που φαίνονται μέσα. Οπότε τι κάνεις; τελετή PS; όχι ευχαριστώ. Και δεν θα το όριζα τόσο απόλυτα ως καλός και κακός photoshopper. Είναι άκυρη η σύγκριση εξ ορισμού.
Γενικά θα έχεις καταλάβει ότι έχουμε διαφορετική φιλοσοφία πάνω στη φωτογραφία και στο μέχρι που μπορεί/πρέπει να φτάνει η επεξεργασία και είμαι σίγουρος πως τα περισσότερα που γράφεις περί διαφράγματος δεν θα είχαν θέση εδώ αν δεν έβλεπες τι διάφραγμα χρησιμοποίησα. Ας μην κάνουμε κουβέντα για την κουβέντα. Απόψεις του τύπου "το τάδε είναι περιττό" ή το άλλο είναι ευκολάκι αν ξέρεις καλό PS δεν με αφορούν ούτε με ενδιαφέρουν. Η φωτογραφία είναι μέσο έκφρασης, είναι άποψη και είναι δύσκολο να την κρίνεις κοιτώντας μόνο ένα exif. Πολλοί έχουν εμμονή με το τεχνικό κομμάτι μίας φωτογραφίας αλλά δεν μόρούν να αντιληφθούν το συναίσθημά της, το μήνυμά της. Εν ολίγοις κρίνουν μία φωτογραφία μόνο από τεχνικής άποψης κι όχι ως φωτογράφοι, γι' αυτό και οι επισημάνσεις τους πολλές φορές είναι άστοχες γιατί δεν γνωρίζουν τα κίνητρα ή το σκοπό πίσω από τη μεθοδολογία μιας λήψης. Και στην τελική, για εμένα είναι λάθος να εξαρτώμαι από το PS για να βγει κάποιο καλό αποτέλεσμα. Θέλω να υπάρχω και μετά το τέλος του Photoshop...
Θα ήθελα όμως, μιας και δείχνεις να έχεις εντρυφήσει σε όλα αυτά, να δω και δείγματα της δουλειάς σου όπου προφανώς γίνονται πράξη όσα αναφέρεις.




