Ας μοιραστώ και εγώ την άποψή μου, συνεσιφέροντας (όπως πάντα) στην μετάδοση της γνώσης και της πληροφορίας στην κοινότητα αυτή, αν και οι πρόσφατες εμπειρίες φανερώνουν ξεκάθαρα ότι το πνέυμα της μοιρασιάς έχει σαφέστατα από κάποιους ανάμεσά μας αντικατασταθεί από το πνεύμα "βρέξε κώλο για να φας ψάρι" ή "φυσικά και γνωρίζω - ή γνώριζα- πάρε τους δρόμους και συ να μάθεις"
Αφήνοντας στην άκρη λοιπόν την παρείστικη γκρίνια ας πάμε στην μηχανιστική γκρίνια.
...όποιος δεν θέλει να ακούσει γκρίνια οποιουδήποτε είδους μπορεί να αλλάξει θέμα εδώ:
....
Εγραψα αλλού πως και τι δουλειά είχε η αλεπού στο παζάρι.
Η περιέργεια με οδήγησε στην αγορά των πρώτων μου (και ίσως τελευταίων ακουστικών) αυτού του τύπου όταν όλα τα ακουστικά που διασθέτω είναι μιάς συγκεκριμένης μάρκας και είναι άποψη που έχει κατασταλάξει μεσα από διαδρομή 40 ετών καθώς το πρώτο μου akg k140 το αγόρασα το 1975.
Από τη στιγμή που ήρθαν τα 400 στα χέρια μου πέρασα ένα απογοητευτικό διήμερο προσπαθώντας να καταλάβω τι γίνεται, αν έχουν κουσούρι ή απλά πρέπει να κάνω υπομονή να στρώσουν.
Αυτό που άκουγα σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο ακουστικό είχα που έπαιξε out of the box ήταν απλώς ανεκδιήγητο.
Καλές ηχογραφήσεις ακούγονταν χάλια, χάλια ηχογραφήσεις ακούγονταν από απαίσια μέχρι πολυ ενδιαφέρουσες, τα όργανα ήταν τρία από εδώ και 10 από εκεί στο πρώτο λεπτό και αντίστροφα ή με εναλλακτικούς συνδυασμούς στα επόμενα. Ο ήχος με μεγάλη επιείκια (δεν μιλάω για σκηνή) από τσίγκινος έως φρικτός ανάλογα με το ενισχυτικό.
Για να μην είμαι υπερβολικά γκρινιάρης, αποφάσια να τους δώσω τον χρόνο που προτείνει ο κατασκευαστής. Ετσι υπομονετικά έβαλα τη σοφίτα να ακούει μουσική από ακουστικά ενώ εγώ είχα άλλες πιό εποικοδομητικες ασχολίες.
Μετά τις 30 ώρες ευτυχώς τα πράγματα ήρθαν στην θέση τους.
Με λίγα λόγια, η συμπεριφορά έγινε σταθερή, βελτιούμενη από ώρα σε ώρα που περνούσε σχεδόν εκθετικά μέχρι να φτάσει σε ένα σημείο που να θεωρώ ότι έχουν πια στρώσει.
Μαζί με την πολυπόθητη σταθερότητα, άνοιξε η σκηνή, σφίξανε οι χαμηλές και μαλάκωσαν σημαντικά οι μεσουψηλές.
Λέγοντας όλα αυτά μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας το ακουστικό έδειξε τα δόντια του καθώς κατατάσσεται ξεκάθαρα σε πολυ καλό VFM. Είναι ένα πραγματικά εξαιρετικό άκουσμα, διαφορετικό από εμπειρίες με δυναμικά ακουστικά με τα πλεονεκτήματα και ελαττώματα του.
Αν είναι καλύτερο από τα άλλα μου ακουστικά είναι δύσκολο να το απαντήσω. Καθώς μετά το στρώσιμο έχω ακούσει λίγα πράγματα, αρκετά όμως για βασικές συγκρίσεις.
Ενα είναι σίγουρο. Παίζει διαφορετικά από τα άλλα μου ακουστικά όπως φυσικά θα έπρεπε. Αλλού είναι καλύτερο, αλλού περιμένεις να είναι καλύτερο από το χ άλλο, αλλά τελικά αποδεικνύεται χειρότερο στα σημεία κλπ κλπ.
Για να είμαι ειλικρινής όμως για τα 400 ευρώ που κόστιζε παλιά και τα 300 σημερινά δύσκολα θα βρεί κάποιος καλύτερο ακουστικό, εκτός αν μιλάμε για vintage μονάδες και νεκροφιλίες (για όσους ασχολούνται).
Αυτά όσον αφορά τα ηχητικά.
Σχετικά με τους άλλους παράγοντες.
1. Τρόπος σύνδεσης. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ. Χρόνια μαθημένος σε ακουστικά με μονόπαντο καλώδιο, μου τη δίνει το διπλό. Επίσης μεγάλη ΒΛΑΚΕΙΑ το ομαξονικό καλώδιο με τα βιδωτά μινι bnc. Το canare που έρχεται μαζί μου φάνηκε πολύ πιό εύχρηστο από εκείνο που έχουν τα 500 και μικροφωνίζει πολύ λιγότερο, αλλά είναι απαράδεκτα σκληρό, βαρύ και επαναλαμβάνω ομοαξονικό. Τα βιδώματα πάνω στα στελέχη είναι άλλη μια πονεμένη ιστορία που πλέον την έχω ξεπεράσει καθώς δεν λύνονται όπως τις πρώτες μέρες, αλλά είναι επιρρεπή σε καταστροφές, καθώς από κάθε μονάδα προεξέχει ένα κοτσάνι 4-5 εκατοστών που σε οποιαδήποτε κίνηση μπορεί να κανιβαλίσει τις μονάδες. Εχοντας συνηθίσει να πετάω και να αφήνω τα ακουστικά μου όπου λάχει κυριολεκτικά χωρις πρόβλημα, έχω βρεί χοντρό μπελά με δαυτα. Πρέπει οπωσδήποτε να βρώ κάτι να τα εναλλάξω με γωνίες ή ακόμα και να τα ανοίξω και να πετάξω την bnc σύνδεση με κάτι εύκαμπτο και μόνιμο. ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ αν θα χάσουν εγγύηση. Από το να καταστραφούν σε πρώτη ευκαιρία προτιμώ να τα ανοίξω εγώ. Και δυστυχώς αυτός είναι ο τρόπος σύνδεσης ακόμα και στα ακριβά.
Στέκα... Αποδεκτή σε γενικές γραμμές, δεν είχα πρόβλημα.
Βάρος.... ΤΕΡΑΣΤΙΟ. Κουράζουν στο μισάωρο, Πιό πολύ ακόμα και από τα Κ1000. Δημιουργούν αίσθηση κλεισούρας, ζέστης, ασφυξίας και ιδρώτα ιδίως το καλοκαίρι, επιφυλάσσομαι για τον χειμώνα. Τα μανίσια παντς είναι ευτυχώς μαλακά, αλλά πολύ ιδρωτικά λόγω πίεσης και βάρους. Εκτός του βάρους η πίεση στα αυτιά είναι μεγάλη. Δεν είναι καθόλου τυχαίο νομίζω που στη δεκαετία του 1970 ένα βασικό χαρακτηριστικό των akg που αναφερόταν στους καταλόγους ήταν η πίεση στο κεφάλι-αυτί σε Ν. (Ασήμαντες επουσιώδεις λεπτομέρειες για κινέζους).
Γενική ποιότητα. .... Αρχικά μουράτη, αλλά μια πιό προσεκτική αντιμετώπιση και συμβίωση αποδεικνύει ότι τα πράγματα είναι βασικά στο επίπεδο του μετρίου.
Ευκολία οδήγησς..... Οδηγούνται πολύ εύκολα από τον MBL, από το ipod 5 που έχω. Ακολουθούν το fiio Ε18 και μετά τα ξεσκίζουν ο κλώνος Lehman και το sony 50ES. Εννοείται κανένα θέμα με τον Arcam P90 και με τον pass F5. Παραδόξως υποτονικά με την focusrite και εννοείται απελπιστικά ελλιπώς με το κινητό S3.
Νομίζω αναφέρθηκα σε όλα όσα είχα .....
Ενα planar ακουστικό στην φτηνότερη του συσκευασία (σίγουρα και tuning αν και μου αρέσει σε σχεση με τα στρωμένα 500 που άκουσα δυό βασικά κομμάτια δοκιμής). Πληρώνεις λιγότερα, παίρνεις λίγο πιό χρωματισμένα, δεν πληρώνεις κουτιά κλπ.
Βρίζεις τους κινέζους που τσιγκουνεύτηκαν να προσλάβουν έναν ιταλό σχεδιαστή ή έστω έναν ευρωπαίο, αλλά από την άλλη λες με τα λεφτά αυτά planar δεν παίρνεις.
Να τολμήσω και μια βαθμολογία.
Ηχος (με βάση αυτό που έχω αφομοιώσει στην αντίληψή μου περί ήχου ακοστικών τα τελευταία 40 χρόνια και όχι με το τί υπάρχει εκεί έξω) 4.3/5
Ανεση 2.5/5
Ευχρησία 2/5
Ποιότητα κατασκευής 3/5
VFM 5/5
disclaimer
1. (προφανώς όλα αποτελούν υποκειμενικές απόψεις - ακόμα και τα περί παρείστικης γκρίνιας)
2. Επιθετικές κριτικές θα αντιμετωπιστούν αναλόγως...

2α. Αδιαφορία με αδιαφορία
3. Απορίες (στο μέτρο του δυνατού) θα απαντηθούν
4. Αντίλογος δεν θα γίνει δεκτός.
