Ξεκιναμε απο τον βασικο κανονα οτι κανενας προβολεας δεν ειναι τελειος..Ολοι καπου χανουν...Αυτο γινεται πολλες φορες και επιτηδες απο τις εταιρειες για να αγοραζουμε νεοτερα μοντελα.
Πχ, αν ο HD-1 ειχε CMS προκειμενου να μπορουμε να φερουμε τελεια τα χρωματα συμφωνα με τα προτυπα, θα εκλειναν πολλες εταιρειες προβολεων.....Το αστειο ειναι οτι η JVC θα μπορουσε ευκολα να το ενσωματωσει χωρις κανενα σοβαρο κοστος αλλα επελεξε να μην το κανει!!
Με τα σημερινα λοιπον δεδομενα, διαλεγουμε προβολεα βασει των προσωπικων μας προτιμησεων (πχ καλυτερο μαυρο ή σωστοτερο χρωμα) και εχοντας στο νου οτι σε καποιον τομεα θα ριξουμε νερο στο κρασι μας..
Χωρις να εχω δει ακομα τον sony, απο αυτα που διαβαζω, θα τον επελεγα εφοσον ηθελα να εχω χρωμα κατα τα προτυπα.
Αν ηθελα καλυτερο μαυρο,κοντραστ και δυναμικη περιοχη, θα επελεγα τον JVC. Αυτο διοτι το Native contast του του δινει σαφες προβαδισμα σε σκοτεινες σκηνες οπως σκηνες στο διαστημα με αστερια..Εκει θα δεις οτι στον JVC τα αστερια λαμπουν στον μαυρο ουρανο, ενω στον sony ειναι (συγκριτικα με τον JVC) "ντιμαρισμενα" λογω της δυναμικης ιριδας..
Δες το παραδειγμα του cine4home:
Με δυναμικη ιριδα (sony):
Χωρις δυναμικη ιριδα (JVC):
Ειναι λοιπον θεμα επιλογης και γουστων. Για εμενα το μαυρο και το κοντραστ ειναι τεραστιας σημασιας οπως και η ευκρινεια της εικονας. Για τα χρωματα μπορω να κανω και τα σταβα ματια αν ειναι λιγο Oversaturated..
Ετσι και αλλιως τα απαρχαιομενα χρωματικα προτυπα που υφιστανται σημερα (Rec 601 για SD και rec 709 για HD) κουτσουρευουν σε μεγαλο βαθμο την χρωματικη παλετα που μπορει να αποτυπωσει το φιλμ το οποιο εχει σχεδον διπλασιο φασμα. Γι' αυτο τα χρωματα που βλεπουμε πολλες φορες σε εναν σωστα ρυθμισμενο κατα τα προτυπα προβολεα, μας φαινονται ελαφρα "πεθαμενα" σε σχεση με την πραγματικη ζωη.
Οταν καθιερωθει το προτυπο του Digital cinema τα πραγματα θα ερθουν στην σωστη τους διασταση...