Η Αγορά του Βινυλίου στο 2013 [Η ιστορία κύκλους κάνει;]

Ένας απο τους πολούς λόγους που το CD απαξιώθηκε στα αυτιά πολλών χαιφιντελάδων είναι οι άρπα κόλα (αλού λιγότερο αλού περισσότερο) επανεκδόσεις που έβγαζαν οι εταιρίες βιαστικά για να κονομήσουν την εποχή που τα CD έφευγαν σαν ζεστά ψωμάκια. Αθροιστε και την έλειψη εμπειρίας των μηχανικών ήχου τότε και έχετε την συνταγή για την καταστροφή.

Για παράδειγμα οι πρώτες εκδόσεις των cd των Beatles είχαν όλη την αναλογική βρωμιά των μαστερ που ήταν ότι βρέθηκε στα γρήγορα μαζί με μια ψόφια και άψυχη μεταφορά απο ότι νάναι με αποτέλεσμα να τσιρίζουν φριχτά και να ακούγονται μεταλλικά. Το ίδιο συνέβαινε και με τα βινύλια τους δυστυχώς που κυκλοφορούσαν μέχρι πρόσφατα τα οποία ήταν αντίστοιχα χάλια και προερχόντουσαν απο το ίδιο χάλια ψηφιακό master.

Τα βινύλια τα είχα και να πώ την αμαρτία μου δεν τα πολυάκουγα όσο και αν λατρεύω τα τραγούδια τους..

Μετά άκουσα τα Rmaster του 2009 σε cd.
Mου πήρε λίγη ώρα να το χωνέψω το πώς γίνεται τα CD να ακούγονται 100 φορές καλύτερα.
Ήταν φώς φανάρι οτι ήταν προιόν σοβαρής και δαπανηρής μεταφοράς απο τις αυθεντικές μπομπίνες και επεξεργασίας με ωριμότητα, μεράκι και σεβασμό στο πρωτότυπο.

Πούλησα τα βινύλια και αγόρασα τις κασετίνες με τα CD.
Tώρα τους απολαμβάνω όχι απλά χωρίς να υποφέρω αλλα με ήχο αξιώσεων που τιμά και τον εξοπλισμό μου κάτι το ανέλπιστο με αυτές τις παραγωγές που μόνο για hi-fi δεν προορίζονταν..

Το ίδιο συμβαίνει και με τα Νέα Remasters των Pink Floyd του 2011.

Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα σε ψηφιακή μορφή.
Υπάρχουν και κάποια ανάποδα σε αναλογική λιγότερα μέν και ακριβούτσικα αλλα προιόντα σοβαρής αναλογικής μεταφοράς ή με προέλευση απο καλά ψηφιακά remaster.

To πόσο καλά παίζει ένα cd sacd ψηφιακό αρχείο ή βινύλιο δεν έχει μόνο να κάνει με τις δυνατότητες του μέσου αφου λίγο πολύ όλα έχουν το περιθώριο να καλύψουν τα χαιφιντελάδικα "βίτσια" σαν τεχνολογίες.
Αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία είναι η προέλευση του περιεχομένου του κάθε Format και το πόσο φροντισμένη δουλειά είναι.
 
Last edited:
Μετά άκουσα τα Rmaster του 2009 σε cd.
Mου πήρε λίγη ώρα να το χωνέψω το πώς γίνεται τα CD να ακούγονται 100 φορές καλύτερα.
Ήταν φώς φανάρι οτι ήταν προιόν σοβαρής και δαπανηρής μεταφοράς απο τις αυθεντικές μπομπίνες και επεξεργασίας με ωριμότητα, μεράκι και σεβασμό στο πρωτότυπο.

γίνεται
και μάλιστα γίνεται και καλύτερα από τα 9/9/9. το προηγηθέν Love του George Martin και υιού ήταν καλύτερο ηχητικά.
οπότε το ερώτημα αλλάζει:
πως γίνεται να έχεις το καλύτερο το 2006 και το 2009 να βγάζεις κάτι υποδεέστερο....
 
προχτές ακούγαμε καινούργιο σφραγισμένο και ήταν γεμάτο κλικς και ποπς από κακό βινύλιο...Και ήταν και 180άρι

Mαλλον εξοικονομουν χρηματα βγαζοντας περισοτερα αντιτυπα χωρις να αλλαξουν stamps στις πρεσες.
 
Μάλιστα...

Δηλαδή: Εχουμε πικαπ, αγοράζουμε το βινύλιο
το περνάμε από φίλτρα μπας και καταφέρουμε να βγάλουμε τα χρατς-χρουτς, το "καίμε"
σε δισκάκια για να το ακούσουμε στο cd player...

Μνιαμ, μνιαμ..!

:laugh:

Σωστός.

Για εμένα η διαδικασία περνά τα εξής βήματα και προυποθέσεις.

1ον
Πρώτα κοιτάμε μηπως βρίσκεται το βινύλιο μας σε καλυτερη ψηφιακή μορφή, αν ναί δεν το ψηφιοποιούμε

2ον
Κρίνουμε κατα πόσον το βινύλιο μας αρέσει σαν μουσική, πόσο σπάνιο είναι και αν αξίζει τον κόπο.

3ον
Εξετάζουμε την κατάσταση του βινυλίου και ανάλογα με το πόσο σπάνιο είναι αποφασίζουμε αν αξίζει τον κόπο.
Προσωπικά αν το βινύλιο είναι χάλια απλά δεν ασχολούμαι. Υπάρχουν φυσικά κάποια όρια ανοχής των αναλογικών θορύβων αλλα υπάρχουν και όρια.

4ον Χρησιμοποιούμε για την μεταφορά τον καλύτερο εξοπλισμό που αντέχουμε να αποκτήσουμε.
Πραγματικά υπάρχουν κεφαλές που εξαφανίζουν το 80% των θορύβων σε σχέση με άλλες ενώ βγάζουν απο τους δίσκους πληροφορία που ούτε φανταζόμασταν οτι υπάρχει. Δυστυχώς είναι πολύ ακριβές όπως και τα πικάπ που μπορούν να τις εκμεταλλευτουν.

5ον Πλένουμε τους δίσκους υποχρεωτικά σε πλυντήριο δίσκων πρίν την μεταφορά, η διαφιρά του πρίν και του μετα είναι απλά καμία σχέση είδικά με τους μεταχειρισμένους.

6ον Χρησιμοποιούμε για την μεταφορά τον καλυτο εξοπλισμό εγγραφής που μπορούμε να αποκτήσουμε σε
τουλάχιστον κάποιο 24άρι format.

7ον Επενμβαίνουμε όσο πιο λίγο στο αρχείο που προκύπτει.Προσωπικά μόνο το gain πειράζω λίγο, αν είναι τόσο χάλια το βινύλιο που να θέλει χοντρό πρείραγμα, φιλτρα κλπ απλά δεν ασχολούμαι..

Προσωπικά λίγο παραπάνω απο τους τριακόσιους απο τους χίλιούς περίπου δίσκους μου κρίνω οτι πρέπει να μεταφερθούν πιό πολύ γιατι τους άλλους τους έχω ήδη σε ψηφιακή μορφή τουλάχιστον το ίδιο καλή.

Εάν πληρουνται αυτοί οι όροι το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό και φυσικά μπορεί να είναι και καλύτερο απο το ψηφιακό (αν και τις περισσότερες φορές είναι απλά λίγο δαιφορετικό)

H αναπαραγωγή του βινυλίου με το αντλιστοιχο DSD αρχείο που προκύπτει απο την δουλειά που κάνω έχουν απολύτως πανομοιότυπο αποτέλεσμα στα πάντα ,αυτο´για όσους επιμ´νουν οτι ακούνε μηδενικά και άσους.. :ridinghorse:

Το ξέρω οτι είναι πολλή δουλειά και ακόμα πολλά έξοδα αλλα το βινύλιο ποτέ δεν ήταν φτηνό χόμπυ για όποιον ήθελε να ασχοληθεί σοβαρά με την ποιοτική του αναπαραγωγή.

Το οτι έχω μεί σε τέοιον μπελά και μόνο νομίζω οτι πιστοποιεί την αγάπη μου για το Format.
 
Last edited:
γίνεται
και μάλιστα γίνεται και καλύτερα από τα 9/9/9. το προηγηθέν Love του George Martin και υιού ήταν καλύτερο ηχητικά.
οπότε το ερώτημα αλλάζει:
πως γίνεται να έχεις το καλύτερο το 2006 και το 2009 να βγάζεις κάτι υποδεέστερο....

Νομίζω οτι είναι προφανές οτι σκοπός του post μου δεν είναι η εύρεση των καλύτερων Remaster των Beatles..
 
προχτές ακούγαμε καινούργιο σφραγισμένο και ήταν γεμάτο κλικς και ποπς από κακό βινύλιο...Και ήταν και 180άρι

Δυστυχώς ότι συνέβαινε με τις επανεκδόσεις σε CD την δεκαετία του 90 ( "γρήγορά γρήγορα, άρπα κόλα να κονομήσουμε" ) έχει αρχίσει να συμβαίνει τώρα με τις επανεκδόσεις η αναλόγικές εδόσεις του ψηφιακού των βινυλίων.

Πλέον κάθε αγορά ενέχει και ένα υπολογίσιμο ρίσκο. Κακό σημάδι...
 
:laugh:

Σωστός.

Για εμένα η διαδικασία περνά τα εξής βήματα και προυποθέσεις.

1ον

2ον

3ον
4ον
5ον

6ον
7ον


κάπου στο ενδιάμεσο ελπίζω να σας μείνει λίγος χρόνος να ακούσετε μουσική....:Banane0::worshippy:
 
κάπου στο ενδιάμεσο ελπίζω να σας μείνει λίγος χρόνος να ακούσετε μουσική....:Banane0::worshippy:


Ναι!!!!...Είναι σαν κάποιο γνωστό μου που στα διαλλείματα
από το να συναρμολογεί βουβάλια, ακούει και Pete Escovedo!!


:aetsch:
 
Mαλλον εξοικονομουν χρηματα βγαζοντας περισοτερα αντιτυπα χωρις να αλλαξουν stamps στις πρεσες.

ήταν το Mud slide Slim του James Taylor σε έκδοση 180 γρ. (δεν θυμάμαι δυστυχώς το όνομα) εταιρείας που διαθέτει το public. Και σε προσιτή τιμή 17.98 ....
 
Είναι εύκολο να κρίνουμε τους άλλους είδικά αν δεν ξέρουμε τι κάνουν, πώς το κάνουν, πώς ζούνε και φυσικά απο το απρόσωπο ίντερνετ.

Κάνω αυτήν την δουλειά τέσσερα χρόνια τώρα και εχω γράψει λίγο παραπάνω απο διακόσιους δίσκους.
Κάθε εγγραφή είναι και μία ευκαιρία για απολαυστική ακρόαση αγαπημένων μουσικών (τα βινύλια ως γνωστό πρέπει να παίξουν ολόκληρα για να γραφτούν)

Αυτά έτσι για την ιστορία χωρίς να νιώθω οτι έχω να απολογηθώ για κάτι ή να εξηγήσω τίποτα..-bye-
 
Last edited:
Νομίζω οτι υπερβάλεις λίγο κάπτεν. Αν και με τόσο ευφλεκτο νήμα ίσως και καλά κάνεις...
 
θα συμφωνήσω.....

αλλά βρε παιδιά ...για πείτε μου
ΤΙ είναι το ηχόχρωμα?
και πού μπορούμε να το βρούμε?
υπάρχει μόνο στα καλά χρωματοπωλεία?

Η Ducochrome έχει. Βάφεις τα ηχεία και λίγο τους πίσω τοίχους, έτσι μπορείς να ξεχωρίσεις το κλαρινέτο από το όμποε. Βέβαια χρειάζεται και "μουσικό αφτί"(άβαφτο αυτό) που εγώ έχω, αλλά δεν ξέρω ποιο από τα δύο είναι. -bye-
 
Εγώ πάντως ο´τι έχω το βάζω.
Εννοώ πως ότι έχω σε LP το ακούω από εκεί όταν μου θυμιέται,δεν βλέπω τον λόγο να το ψηφιοποιήσω.
Βέβαια όλα σχεδόν τα LP μου είναι προίκα των νιάτων μου οπότε και τα μουσικά μου γούστα έχουν αλλάξει από λίγο έως πολύ.
Το θέμα είναι πως και να ήθελα να αγοράσω βινύλια με τα σχήματα που ακούω τώρα (με εξαίρεση τους Radiohead),δεν υπάρχουν και πολλά.

Με αυτό το σκεπτικό δεν μου περνάει καν ως σκέψη να αναβαθμιστώ αναλογικά λοιπόν.
Αν είναι να ξοδέψω 5000 για να μπορώ να ακούω 2-3 groups,τα δίνω ευχαρίστως για να τους ακούω από κοντά και να κάνω και την βολτούλα μου στα ξένα.

Στα υπόλοιπα,αν εξαιρέσουμε την διαδικασία,την συνήθεια,την έξη ή την άποψη τέλος πάντως του καθένα μας,και τα δυο φορμάτ μπορούν να ακουστούν σωστά και να προσφέρουν συγκίνηση χωρίς να χρειάζεται να μπούμε σε διαμάχη για αυτό.
Πάντως για τεμπέλαρους σαν την αφεντιά μου,το ψηφιακό είναι μονόδρομος.
 
Η Ducochrome έχει. Βάφεις τα ηχεία και λίγο τους πίσω τοίχους, έτσι μπορείς να ξεχωρίσεις το κλαρινέτο από το όμποε. Βέβαια χρειάζεται και "μουσικό αφτί"(άβαφτο αυτό) που εγώ έχω, αλλά δεν ξέρω ποιο από τα δύο είναι. -bye-


Kιόμως η Ζu Audio υσχυρίζονταν οτι έβαφε τα Druid με κάποια είδική ...μπογιά.. που τα έκανε να ακούγονται καλύτερα...
Δεν κάνω καθόλου πλάκα!! Το είπε με το στόμα του ο τότε αντιπρόσωπος!!!

Τα συμπεράσματα δικά σας..
 
Kιόμως η Ζu Audio υσχυρίζονταν οτι έβαφε τα Druid με κάποια είδική ...μπογιά.. που τα έκανε να ακούγονται καλύτερα...
Δεν κάνω καθόλου πλάκα!! Το είπε με το στόμα του ο τότε αντιπρόσωπος!!!

Τα συμπεράσματα δικά σας..

μα γιατί τον κακολογείς? Νομιζε ότι έφτιαχνε βιολιά stradivari. :flipout:
 
Kιόμως η Ζu Audio υσχυρίζονταν οτι έβαφε τα Druid με κάποια είδική ...μπογιά.. που τα έκανε να ακούγονται καλύτερα...
Δεν κάνω καθόλου πλάκα!! Το είπε με το στόμα του ο τότε αντιπρόσωπος!!!

Τα συμπεράσματα δικά σας..

Πέτρο, είμαι σε θέση να γνωρίζω, από "μέσα", πως και η Τσου Ducochrome χρησιμοποιεί!