Η δημοκρατία στα πανεπιστήμια.

Re: Απάντηση: Η δημοκρατία στα πανεπιστήμια.

Ελευθερία του λόγου:[/B] [/U]Αξίζει κανείς να έρθει σε μια συνέλευση να δει ποιος έχει δικαίωμα να μιλήσει. Με το που πάρει το μικρόφωνο κάποιος μη αριστερός αρχίζουν οι γιουχες, πετιουνται μαρουλια.... μεχρι κι ενα κοτοπουλο αμολυσαν μεσα. Θα μου πεις, αυτά όλα είναι χαβαλές, νέοι άνθρωποι είμαστε, οπότε, νταξει.. Το ότι όμως γίνεται μόνο από τους αριστερούς και μόνο οταν μιλαει κάποιος που λέει κάτι διαφορετικό δε συνιστά ακριβώς δημοκρατική διαδικασία, σωστα?

Δημοκρατική διακίνηση των ιδεών:
: Αυτό νομίζω πάει μαζί με το παραπάνω.... Εδώ πάλι, με το που εκφράσεις την αντίθεση σου σε κάτι, (εγώ προσωπικά ξεκίνησα συζήτηση στη συνέλευση δια ανατάσεως χειρός, προτείνοντας κάποιον άλλο τρόπο διεκδίκησης με ΑΝΟΙΧΤΗ σχολή, με το πανεπιστημιο να δουλευει..) αμέσως στιγματίστηκα ως καταρχήν Δαπίτης (που χέστηκα κιόλας), Φασίστας, όπως και εγωιστής, αγνώμων κλπ κλπ κλπ. Αυτό δεν είναι ακριβώς ελεύθερη διακίνηση ιδεών.... Θα μου πεις, τι με νοιάζει?? Με νοιάζει. Γιατί εγώ τις απόψεις μου τις λέω σαν αριστερός φοιτητής. Και με ενοχλεί η γενίκευση. Με ενοχλή να μου λέει κάποιος τυχάρπαστος γελοίος με τη φραπεδούμπα στο χέρι, ότι από τη στιγμή που ζητάω ανοιχτή σχολή είμαι πράκτορας της ΔΑΠ και συμφωνώ με τα σχέδια της κυβερνησης.

Τι μου θύμισες τώρα...

Ολόιδια ήταν η στάση των φοιτητών της ΠΣΚ και της ΠΑΣΠ στις καταλήψεις των πανεπιστημίων για τον "περίφημο" νόμο 815 το 1979 (ήμουν φοιτητής τότε στα Γιάννενα). Όταν στη συνέλευση ανέβηκε να μιλήσει καθηγητής αντίθετος στο νόμο, επευφημίες, χειροκροτήματα κλπ. Μετά απόλυτη ησυχία, για να ακουστούν οι θέσεις του. Όλα καλά μέχρι εκεί. Όταν όμως ανέβηκε ο άλλος καθηγητής, ο "αντίπαλος", για να υπερασπιστεί το νόμο, μαύρο φίδι που τον έφαγε! Γιουχαΐσματα, κλοτσιές στα έδρανα και άλλες τέτοιες "πολιτισμένες" εκδηλώσεις. Περιττό να πω ότι ο άνθρωπος, απογοητευμένος, κατέβηκε σε ένα λεπτό. Οι απόψεις του φυσικά δεν ακούστηκαν.

Από τότε συνειδητοποίησα δύο βασικά πράγματα:

Πρώτον: οι εξισώσεις του τύπουν Δεξιός = φασίστας και Αριστερός = δημοκρατικός είναι υπεραπλουστευτικές και γελοίες. Η ζωή είναι πολύ πιο σύνθετη.

Δεύτερον: ο φασισμός δεν συνδέεται μόνο με τις ιδεολογίες. Είναι κυρίως στάση ζωής.
 
Αντιφάσεις στον ΣΥΡΙΖΑ.


Αλλα ο Τσίπρας κι ο ΣΥΡΙΖΑ, κι άλλα ο Μιχ. Παπαγιαννάκης

Του ΘΩΜΑ ΤΣΑΤΣΗ

Την ώρα που ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλέξης Τσίπρας υπερασπιζόταν στην Κοζάνη τους φοιτητές που προχθές απέκλεισαν τον πρύτανη και καθηγητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Παπαγιαννάκης αναρωτιόταν «πώς με τέτοιες δράσεις προωθείται η μεταρρύθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης». Από την άλλη, με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για θεατρική παράσταση του πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Την ώρα που ο Αλέξης Τσίπρας υπερασπιζόταν τους φοιτητές που απέκλεισαν τον πρύτανη...
Ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλέξης Τσίπρας από την Κοζάνη μιλούσε για δύο μέτρα και δύο σταθμά. «Μας εγκαλούν γιατί μια ομάδα φοιτητών στάθηκε μπροστά στον πρύτανη ζητώντας το αυτονόητο, καλύτερη μόρφωση και παιδεία στα Πανεπιστήμια. Και όλοι αυτοί που μας εγκαλούν δεν βρέθηκαν να πουν μια κουβέντα για την αστυνομική βία, τα χημικά και την επιχείρηση των ΜΑΤ ενάντια στους κατοίκους του Αγ. Δημητρίου που αγωνίστηκαν για λίγη δουλειά και ένα καθαρό περιβάλλον για τα παιδιά τους».

Ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του επιτέθηκε με σφοδρότητα στον πρύτανη υποστηρίζοντας ότι «δεν διστάζει να καταγγείλει τον ΣΥΡΙΖΑ, που στήνει θεατρικό επεισόδιο, προσπαθώντας να δείξει ότι οι φοιτητές τον προπηλακίζουν, είναι αυτός που καλύπτει -αν δεν σχεδιάζει- το καθεστώς ανομίας, βίας, νοθείας και τραμπουκισμών της φοιτητικής παράταξης της Ν.Δ. στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας».

...ο Μιχάλης Παπαγιαννάκης αναρωτιόταν «πώς με τέτοιες δράσεις προωθείται η μεταρρύθμιση»
Στον αντίποδα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Παπαγιαννάκης, μιλώντας για όσα έγιναν στη Θεσσαλονίκη, αναρωτήθηκε «αν αυτές οι συνθήκες διαμορφώνονται σε σύγκρουση με το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό και χωρίς την αποδεδειγμένη μαζική συσπείρωση του φοιτητικού κινήματος». Και αναφερόμενος στα «γεγονότα» της Θεσσαλονίκης είπε ότι επρόκειτο για «άσκηση βίαιου και πολύωρου "εγκλωβισμού" με κάποιες απεχθείς πλευρές, παρεμπόδιση λειτουργίας θεσμών, χειρονομίες και φραστικές επιθέσεις με ήκιστα πολιτικό περιεχόμενο´.
Ελευθεροτυπία ,6/6/08

Οι δημοσκοπήσεις μάλλον προκαλούν αλαζονεία στον Αλέξη...
Ας τού πεί κάποιος πώς φωτογραφίσεις στο Downtown,σταριλίκα στο Lifo ,λατρεία τής πολιτιστικής ´επανάστασης´τού Μαο-με 36 εκατ.νεκρούς-και στήριξη αδιέξοδων ´αριστερών ´πολιτικών στά Πανεπιστήμια μάλλον τρικυμία προκαλούν παρά καλό...
Αντιθέτως ο Μιχ.Παπαγιαννάκης παραμένει συνεπής μεταρρυθμιστής πού δεν υπολογίζει τό πολιτικό κόστος..
Αλλα πολιτικά Ηθη.
 
2002.
Eλληνας Ευρωβουλευτής διαμαρτύρεται και καλεί την Κομισιόν να επιβάλει ποινές στην Ελλάδα γιατί δεν εφαρμόζει τίς κοινοτικές οδηγίες γιά την αναγνώριση τών κολεγίων και των ΚΕΣ πού συνεργάζονταν μέ Ξένα Πανεπιστήμια ιδιωτικά η κρατικά,με την μέθοδο τού Franchising..
Δελτίο Τύπου 29/8/2002 με τίτλο ´Η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο´γιατί δέν αναγνωρίζει τούς Πανεπιστημιακούς Τίτλους αλλοδαπής πού παρέχουν τα Κεντρα Ελευθερων Σπουδών.´..
Αναφέρονται επακριβώς τά κάτωθι:'Mετά τίς επανειλημένες ερωτήσεις και παρεμβάσεις τού Ευρωβουλευτή Αλ.Αλαβάνου εξεδόθη αιτιολογημένη γνώμη(c-2002-2488)μέ την υπογραφή τού αρμοδίου Επιτρόπου της Φρίτς Μπολκενστάιν,απευθυνόμενη στην Ελληνική Δημοκρατία,δυνάμει τού άρθρου 226 τής συνθήκης γιά την Ιδρυση τής Ευρωπαϊκής Κοινότητας λόγω τής μή ορθής μεταφοράς στό εθνικό δίκαιο τής οδηγίας 89/48/ΕΟΚ καί μή ορθής εφαρμογής ορισμένων διατάξεων τής ανωτέρω οδηγίας´....

Μάλιστααα..
Δηλαδή ως Ευρωβουλευτής ο κ.Αλαβάνος εμφανιζόταν διαπρύσιος υποστηρικτής τών ΚΕΣ εντελώς κόντρα στον θεσμό τού Δημοσίου Χαρακτήρα τού Πανεπιστημίου...
Τώρα ´χαϊδεύει´ την Νεολαία γενικώς και λέει άλλα εντελώς αντίθετα...
Ο οππορτουνισμός έχει και τά όριά του,ακόμα και εάν γίνεται πρός άγραν ψήφων...
Πάντως γιά πολιτική συνέπεια ούτε λόγος. Οσο γιά ´αριστερή´αντίληψη,εδώ γελάνε..
 
Μα στην πραξη στην ελλάδα...αυτή είναι η αριστερή αντίληψη! Να χαιδευεις τα αυτιά όλων όσων έχουν κάποια αιτήματα, είτε αυτά είναι λογικά είτε παράλογα! Το ίδιο βεβαια είναι και η προεκλογική αντίληψη των δύο κομμάτων εξουσίας, προ των εκλογών χαιδεύουμε τους πάντες και συλλέγουμε απο παντού ψήφους και μετά έρχεται...η realpolitic!
 
Απάντηση: Re: Η δημοκρατία στα πανεπιστήμια.

!!!

Πω πω.... Ιανός κανονικός! ... MP of fortune!

Δεν φταίω .Ας πρόσεχε.
Αλλά βλέπεις αυτά δεν βγαίνουν στίς εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας.
Χάνονται μέσα στά χαϊδέματα αυτιών και στίς ηρωοποιήσεις..
Και αν θές εμένα μέ ενοχλούν περισσότερο αυτές οι Οβιδιακές Μεταμορφώσεις συγκεκριμενων πολιτικών χώρων γιατί αφήσαμε τον ´οβολόν´μας επί δεκαετίες εκεί..
 
Re: Απάντηση: Η δημοκρατία στα πανεπιστήμια.

2002.
Eλληνας Ευρωβουλευτής διαμαρτύρεται και καλεί την Κομισιόν να επιβάλει ποινές στην Ελλάδα γιατί δεν εφαρμόζει τίς κοινοτικές οδηγίες γιά την αναγνώριση τών κολεγίων και των ΚΕΣ πού συνεργάζονταν μέ Ξένα Πανεπιστήμια ιδιωτικά η κρατικά,με την μέθοδο τού Franchising..
Δελτίο Τύπου 29/8/2002 με τίτλο ´Η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο´γιατί δέν αναγνωρίζει τούς Πανεπιστημιακούς Τίτλους αλλοδαπής πού παρέχουν τα Κεντρα Ελευθερων Σπουδών.´..
Αναφέρονται επακριβώς τά κάτωθι:'Mετά τίς επανειλημένες ερωτήσεις και παρεμβάσεις τού Ευρωβουλευτή Αλ.Αλαβάνου εξεδόθη αιτιολογημένη γνώμη(c-2002-2488)μέ την υπογραφή τού αρμοδίου Επιτρόπου της Φρίτς Μπολκενστάιν,απευθυνόμενη στην Ελληνική Δημοκρατία,δυνάμει τού άρθρου 226 τής συνθήκης γιά την Ιδρυση τής Ευρωπαϊκής Κοινότητας λόγω τής μή ορθής μεταφοράς στό εθνικό δίκαιο τής οδηγίας 89/48/ΕΟΚ καί μή ορθής εφαρμογής ορισμένων διατάξεων τής ανωτέρω οδηγίας´....

Μάλιστααα..
Δηλαδή ως Ευρωβουλευτής ο κ.Αλαβάνος εμφανιζόταν διαπρύσιος υποστηρικτής τών ΚΕΣ εντελώς κόντρα στον θεσμό τού Δημοσίου Χαρακτήρα τού Πανεπιστημίου...
Τώρα ´χαϊδεύει´ την Νεολαία γενικώς και λέει άλλα εντελώς αντίθετα...
Ο οππορτουνισμός έχει και τά όριά του,ακόμα και εάν γίνεται πρός άγραν ψήφων...
Πάντως γιά πολιτική συνέπεια ούτε λόγος. Οσο γιά ´αριστερή´αντίληψη,εδώ γελάνε..


Σπύρο πηγή;
 
Σημερινό Φύλλο Εφημερίδας :'Ρηξη´.φυλλο 36
Απόσπασμα απο άρθρο σελ.2 με τίτλο :'O Λαϊκισμός και η Τριτοβάθμια εκπαίδευση´.
Οπως επίσης υπάρχει και ένα πολύ καλό άρθρο τού Διονύση Γράνα ,μεταπτυχιακού φοιτητού Νομικής τού Α.Π.Θ. μέ τίτλο:'Ξυλοδαρμός τού Πρύτανη´και δίπλα ´Η Αυτοκτονία τού φοιτητικού κινήματος´μέ πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία..Σημερινή Ρηξη σ.7
Μόλις δημοσιευθεί διαδικτυακά θά παραπέμψω στό αντίστοιχο link.
 
Σημερινό Φύλλο Εφημερίδας :'Ρηξη´.φυλλο 36
Απόσπασμα απο άρθρο σελ.2 με τίτλο :'O Λαϊκισμός και η Τριτοβάθμια εκπαίδευση´.
Οπως επίσης υπάρχει και ένα πολύ καλό άρθρο τού Διονύση Γράνα ,μεταπτυχιακού φοιτητού Νομικής τού Α.Π.Θ. μέ τίτλο:'Ξυλοδαρμός τού Πρύτανη´και δίπλα ´Η Αυτοκτονία τού φοιτητικού κινήματος´μέ πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία..Σημερινή Ρηξη σ.7
Μόλις δημοσιευθεί διαδικτυακά θά παραπέμψω στό αντίστοιχο link.
Μ´ενδιφέρει και μένα,Δώσε link
 
http://www.ifestosedu.gr/

Αναλυτικότατο κείμενο τού Παναγιώτη Ηφαιστου(Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων) ,πού περιγράφει ως αυτόπτης μάρτυς τά επεισόδια νεαρών τραμπούκων,στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και δίνει τήν δική του οπτική γιά τά αίτια.
H δήθεν ´πολυπολιτισμική αφασία´έχει οδηγήσει μερίδα διδασκόντων και διδασκομένων να συμμετέχουν σέ εντελώς αντιδραστικές ενέργειες πού στερούνται οποιουδήποτε στοιχειώδους ήθους..

Υ.Γ.
Το κείμενο πού παραπέμπω μπορεί να διαβαστεί με ένα κλίκ στην αριστερή πλευρά τής σελίδας στο Θέμα:Bαρβαρική εισβολή στά Πανεπιστήμια.Ειναι και αυτοί μιά κάποια λύση´
 
Ο παραπάνω σύνδεσμος είναι για την έκθεση πρωτοβουλίας σχετικά με τα πανεπιστήμια και την ανώτατη εκπαίδευση, την οποία υπερψήφισε ομόφωνα η Επιτροπή Πολιτισμού, Νεότητας, Παιδείας, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού της ΕΕ, στην οποία για τη χώρα μας συμμετείχε ο Α. Αλαβάνος.

Στο κείμενο του ψηφίσματος υπάρχει το χωρίο:

"Ιδιωτικά πανεπιστήμια

23. πιστεύει ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ή ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποτελούν μέρος του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού συστήματος και συμβάλλουν στην ανάπτυξή του. Ωστόσο, πιστεύει ότι αυτά τα ιδρύματα πρέπει να χαρακτηρίζονται από διαφανή διαχείριση και να υποβάλλονται στις διαδικασίες αξιολόγησης της ποιότητας της διδακτέας ύλης και των αποτελεσμάτων·"

Βέβαια το δημοσίευμα που προαναφέρθηκε αφορά σε κάτι διαφορετικό, συναφές εξ όσων φαίνεται και μεταγενέστερο του παραπάνω ψηφίσματος. Αναφέρεται σε καταγγελία σχετικά με την εφαρμογή από τη χώρα μας της οδηγίας 89/48/EEC του 1988, "on a general system for the recognition of higher-education diplomas awarded on completion of professional education and training of at least three years' duration"
Αξίζει να το ψάξουμε στην πρωτογενή πηγή του πάντος, γιατί το έχω βρει μέχρι στιγμής στην ιστοσελίδα του Ριζοσπάστη.
 
Βρήκα το pdf (μίας, πιθανόν αυτής για την οποία γίνεται λόγος) ερώτησης του Α. Αλαβάνου (Ε-3159/00) προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικά με την αναγνώριση τίτλων σπουδών που χορηγούν τα "παραρτήματα" ξένων πανεπιστημίων που λειτουργούν στη χώρα μας.

Πρέπει να υπάρχουν και άλλες, αντίστοιχες ερωτήσεις του ιδίου, για το ίδιο ζήτημα της εφαρμογής της οδηγίας 89/48/EEC, βρήκα πχ την Ε-0544/03 (Φεβ. 2003), ενδεχομένως να υπάρχουν περισσότερες.
 
´Κατά τη συνεδρίασή της στις 18 Σεπτεμβρίου 2002, η Επιτροπή Πολιτισμού, Νεότητας, Παιδείας, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού όρισε εισηγήτρια την Cristina Gutierrez Cortines. Κατά τις συνεδριάσεις της στις 20 Νοεμβρίου 2001, 18 Απριλίου 2002 και 23 Μαΐου 2002, η επιτροπή εξέτασε το σχέδιο έκθεσης.


Κατά την τελευταία ως άνω συνεδρίαση, η επιτροπή ενέκρινε το σχέδιο νομοθετικού ψηφίσματος ομόφωνα.


Ήσαν παρόντες κατά την ψηφοφορία οι βουλευτές: Vasco Graca Moura (ασκών την προεδρία), Cristina Gutierrez Cortines (εισηγήτρια), Αλέξανδρος Αλαβάνος ,Pedro Aparicio Sanchez, Juan Jose Bayona de Perogordo (αναπλ. Francis Decourriere), Christopher J.P. Beazley, Janelly Fourtou (αναπλ. Marielle de Sarnez), Marie-Helene Gillig (αναπλ. Jose Maria Mendiluce Pereiro), Lissy Groner, Ruth Hieronymi, Ulpu Iivari, Renzo Imbeni, Lucio Manisco, Maria Martens, Antonio Mussa, Gerard Onesta, Barbara O'Toole, Doris Pack, Christa Prets, Gianni Vattimo, Sabine Zissener και Μυρσίνη Ζορμπά (αναπλ. Giorgio Ruffolo).


Η έκθεση κατατέθηκε στις 24 Μαΐου 2002. ´
 
Re: Απάντηση: Η δημοκρατία στα πανεπιστήμια.

........ (Συγγνώμη για το ψαλίδι)
Δε θα ξεχάσω επίσης ομιλία του διευθυντή του κέντρου ερευνών της Boeing στην αίθουσα τελετών του ΕΜΠ, όπου πρακτικώς διακόπηκε με την αιτιολογία ότι ο κόσμος πεινάει και η Βoeing σχεδιάζει αεροσκάφη πολυτελείας για πλούσιους.

Δε διαφωνώ με το ότι ο κόσμος πεινάει. Ωστόσο, σε μια ομιλία μέσα στο Πολυτεχνείο, σχετική με αεροσκάφη και τεχνολογία αυτών, νομίζω ότι είναι εκτός θέματος.

Εμπρός στο δρόμο που χάραξαν οι ερυθροί Χμερ.

Στα πανεπιστήμια δεν μοιάζει να γίνεται τίποτα διαφορετικό απ´ότι παντού έξω:
Όποιος θέλει χρησιμοποιεί βία εναντίον των συναδέλφων του ή του κοινωνικού συνόλου.
Κι εγώ απεργώ, δεν έκλεισα όμως ποτέ το σχολείο σε αυτούς που θέλουν να δουλέψουν.
Οι κοπρίτες που με φυσική βία εμποδίζουν νόμιμα εκλεγμένα όργανα (διοικήσεις επιχειρήσεων, συγκλήτους παν/μίων) να λειτουργήσουν, πότε θα λογοδοτήσουν και σε ποιόν?

Θα ανοίξουμε πάλι ως κοινωνία την παλιά συζήτηση (δεκαετίες 60-70), αν ο πολίτης δικαιολογημένα καταφεύγει στη βία απέναντι στο "κατεστημένο" γιατί όλο το παιχνίδι είναι στημένο, ο Όργουελ είναι ήδη εδώ κ.τ.λ?
Η κατάληξη είναι γνωστή: Αν το δεχθούμε, τότε μια χαρα έκαναν οι R.A.F., οι ερυθρές ταξιαρχίες, η δική μας 17 Νοέμβρη. Τη συνέχεια την ξέρουμε.

Για όλους εμάς τους υπόλοιπους, που αποδεχόμαστε το υπάρχον πλαίσιο πολιτικής δράσης (δηλ. τη νόμιμη), μένει μόνο η άμυνα:
Η θεσμοθετημένη νόμιμη βία της εξουσίας (ΜΑΤ) έναντι στην αυθαίρετη βία διαφόρων ομάδων.

Εκεί καταντάμε! ειδικά εμείς οι παλαιότεροι, που και μόνο στη θέα αστυνομικής στολής βγάζουμε φλύκταινες, θα παρακαλάμε τον μέσο ΜΑΤατζή να μας σώσει το αμάξι, τη βιτρίνα του μαγαζιού, την πορεία.

Και κάτι τελευταίο: Όλα μα όλα τα καταπιεστικά και ανελεύθερα καθεστώτα, το πρώτο πράγμα που κάνουν είναι να καταλύουν την εκάστοτε νομιμότητα (συνήθως το σύνταγμα).
Οι "λοιπές προοδευτικές δυνάμεις" πρέπει μάλλον να πράττουν το αντίθετο.

Χαιρετισμούς
Κωνσταντίνος

Υ.Γ. Η αλήθεια είναι, ότι οι δημοκρατικές διαδικασίες θέλουν και αντίστοιχους πολίτες. Δυστυχώς στην "κοιτίδα της δημοκρατίας" η δημοκρατική παράδοση είναι απελπιστικά μικρή (σε αυτό συνετέλεσε και η ουσιαστική ανυπαρξία αστικής τάξης με τη δυτικοευρωπαϊκή έννοια-αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).
Γι αυτό και ο πατροπαράδοτος "οπλαρχηγός-καπετάνιος με το κοπάδι ηλιθίων οπαδών" ζει και βασιλεύει.
 
Πολύ ωραίο αυτό το θέμα που ανοίχτηκε για συζήτηση. Γι' αυτό θα πω κι εγώ την ταπεινή μου γνώμη. (Θα προσπαθήσω να είμαι λακωνική!)

Αυτό που θα γράψω τώρα θα φάνει κάπως παράλογο σε ορισμένους.

Η δημοκρατία και κατ' επέκταση η ελευθερία έχουν από τη φύση τους όρια. Είναι γνωστό ότι ελευθερία του ενός σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου.

Δυστυχώς άτομα που ξεπερνούν τα όρια πρέπει να ελέγχονται (το γράφω πολύ ευγενικά). Δηλαδή δε μπορεί να μπαίνει ο κάθε αληταράς σε οποιοδήποτε δημόσιο χώρο (εννοείται και ακαδημαϊκό) και να κάνει ότι του κατέβει στο κεφάλι στο όνομα της δημοκρατίας και του ασύλου!! Ποιο άσυλο?!!! Ποια δημοκρατία?!!! Τρομερή αντίφαση!

Επίσης πιστεύω ότι οι φοιτητές έχουν αποπροσανατολιστεί από το στόχο τους. Θεωρώ αδιανόητο, για να μην πω γελοίο, να υπάρχουν κόμματα στα πανεπιστήμια! Πόσο μάλλον να ασχολούνται οι φοιτητές με τόσο πάθος για αυτά!!

Ο στόχος του κάθε φοιτητή, κατ' εμέ, είναι να σπουδάσει! Να μάθει όσα περισσότερα μπορεί και να τα εμπεδώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι ώστε όταν βγει στην "πραγματική ζωή" να μπορεί να κάνει την αλλαγή. Πως??? Με το να "ανέβει" (όσο είναι δυνατό..μην ξεχνάμε και τον παράγοντα τύχη) επαγγελματικά και κοινωνικά. Από εκείνη τη θέση μπορεί να αλλάξει πολλά!! (Αν βέβαια του έχουν μείνει ακόμη κάποια ιδανικά και δεν έχει βουλιάξει στη ματαιοδοξία και τα χρήματα).

Όσον αφορά τα πλουσιόπαιδα, αυτά δεν πρόκειται να πάνε χαμένα!!! Αν και τα περισσότερα είναι ήδη αρκετά "έξυπνα" (έχουν γαλουχηθεί κατάλληλα από τους γονείς τους) να ξέρουν τι πρέπει να κάνουν αν θέλουν να συνεχίσουν να βρίσκονται στην κορυφή.

Όσον αφορά το ακαδημαϊκό άσυλο, κατά την προσωπική μου άποψη, με τον τρόπο που χρησιμοποιείται είναι άχρηστο. Δυστυχώς πρέπει να υπάρχει κάποιο είδος αστυνόμευσης στα πανεπιστήμια, για να προφυλάξει και φοιτητές που αγαπούν τη γνώση και θέλουν να κάνουν κάτι ανώτερο.

Έχοντας γράψει τα παραπάνω, δεν εννοώ ότι οι φοιτητές θα πρέπει να είναι άβουλοι σχετικά με τις εκάστοτε αποφάσεις για την παιδεία. Το αντίθετο μάλιστα!!! Αλλά σίγουρα όχι έτσι όπως γίνεται σήμερα στα πανεπιστήμια. Να "σκοτώνονται" μεταξύ τους για κόμματα και μπούρδες!!

Δεν ξέρω τι στο καλό γίνεται πια στην Ελλάδα! Πάντως αυτά τα αίσχη που υπάρχουν στην ελληνική παιδεία (βία, βανδαλισμοί, καταλήψεις....) δεν υπάρχουν στο εξωτερικό. Μιλάω από προσωπική πείρα. Ποιος ξέρει? Μπορεί να είναι και ένας έμμεσος, κατευθυνόμενος, τρόπος για να ξεκινήσουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Και τότε.......κλάψτα Χαράλαμπε!!! Μόνο οι πλούσιοι θα μορφώνονται και υπόλοιποι......εργάτες των πλουσίων!!!!!

Αυτά τα λίγα είχα να πω.....:blush:
 
Ας υποθέσουμε αυτό που κατά γενική ομολογία είναι το χειρότερο δυνατόν που μπορεί να συμβεί:

Δημιουργία ιδιωτικών, καρδοσκοπικών, εμπορευματοποίηση της γνώσης ή όπως αλλιώς θέλει κανένας να τα πει.Τι έιναι αυτό ακριβώς που φοβόμαστε ότι θα συμβεί;

Η ερώτηση είναι ανοιχτή σε δικές σας απαντήσεις, χωρίς να περιέχει ειρωνεία, χωρίς να θέλω να υπερασπιστώ αυτή τη θέση.Απλώς πιστεύω ότι είναι καλό κάθε ζήτημα να συζητιέται από όλες τις απόψεις, είτε μας βολεύουν , είτε όχι.

Κάνω την πρώτη απόπειρα απάντησης:

1.Μαζική εισροή φοιτητών που "τα έχουν".Τα πτυχία που θ'αποκτήσουν θα τους χρησιμεύσουν στις ιδιωτικές επιχηρήσεις, είτε στο δημόσιο.(Το όνειρο σχεδόν κάθε γονιού).

2.Απαξίωση των πτυχίων που αποκτούνται στα δημόσια πανεπιστήμια.


Σήμερα υπάρχει σωστή αξιολόγηση (μέσω ΑΣΕΠ ή οτιδήποτε άλλο) των πτυχιούχων;Υπάρχει ευκολία στην εύρεση εργασίας από πτυχιούχους;Έχω την εντύπωση ότι και γι'αυτό γίνεται η όλη φασαρία.