Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

εγω ξερω οτι εχουμε δυο αυτια, οχι 5, και συνεπως εκ του αποτελέσματος φαινεται οτι απο δυο πηγες πληροφορίας (αριστερα και δεξια μας) μπορουμε να εκλαβουμε και να αντηληφθούμε πληροφορία υψους. Σε αυτο συντελεί η αναλυση του απ ευθειας και ανακλώμενου ήχου με βασικό υπευθυνο το εξωτερικο τμημα του αυτιου μας που διαμορφώνει το σημα πριν οδηγηθεί στον εγκεφαλο για επεξεργασια. Μας αρκει η δικαναλη πληροφορία οταν περιεχει τις επιδρασεις του χωρου της ηχογραφησης και μπορει να αποθηκευτει σε δυο καναλια. Το αν αποθηκευεται απο τον ηχοληπτη και πως διαφοροποιείται απο τα μηχανήματά μας αλλά κυρίως απο τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του χώρου μας, ειναι αλλο θέμα.


Σε μια πειραματική εγγραφή με ένα μπάσο στημένο στα 3 μέτρα πάνω από το επίπεδο του μικροφώνου και ταυτόχρονα ένα μεταλλικό καμπανάκι στημενο στο ίδιο επίπεδο με το μικρόφωνο, θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε αν διατηρούνται σωστά οι αποστάσεις.

Ενδέχεται, λέω ενδεχεται, να ακουστούν οι δύο ήχοι των μουσικών οργάνων στο σύστημά σου ανάποδα.

Θα είχε ενδιαφέρον να το ακούγαμε και σε ένα σύστημα με σωστό χρονισμό και λοβούς.
 
Last edited:
@ Γιάννηδες , φίλοι μου

Ρε σείς ...αφού σας τόχω πεί και έξτρα πληροφορία βάζω και μπρίκια κολλάω και αρνιά φουσκώνω :fahne90::award::Banane0:

...που είναι η πληροφορία Ο-Ε-Ο !!!!!
 
δεν σε επιασα... για να κανεις τετοια δοκιμή, θα πρεπει να ηχογραφήσεις δυο σηματα ΙΔΙΑΣ συχνοτικής περιοχής, οχι μπασο και καμπανάκι, γιατι ως γνωστον οι χρονοι ολοκληρωσης διαφερουν με την συνχοτητα. Αρα δεν μπορει να βγει ασφαλες συμπερασμα γιατι στην μια απο τις δυο περιπτωσεις ενδεχεται το ΑΥΤΙ να μην μπορει να αντιληφθει την διαφορά, κι ας υπαρχει ηχογραφημένη. Επισης το "επιπεδο του μικροφωνου" και της εκαστοτε πηγής, καθορίζεται σε σχεση με μια αποσταση αναφοράς, δηλαδη το πατωμα. Αν αφαιρεσεις λοιπον απο την ηχογραφηση τις ανακλάσεις, αφαιρεις ουσιαστικα την πληροφορία που βαζεις τον "αντιπαλο" να ανιχνευσει
 
Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

δεν σε επιασα... για να κανεις τετοια δοκιμή, θα πρεπει να ηχογραφήσεις δυο σηματα ΙΔΙΑΣ συχνοτικής περιοχής, οχι μπασο και καμπανάκι, γιατι ως γνωστον οι χρονοι ολοκληρωσης διαφερουν με την συνχοτητα. Αρα δεν μπορει να βγει ασφαλες συμπερασμα γιατι στην μια απο τις δυο περιπτωσεις ενδεχεται το ΑΥΤΙ να μην μπορει να αντιληφθει την διαφορά, κι ας υπαρχει ηχογραφημένη. Επισης το "επιπεδο του μικροφωνου" και της εκαστοτε πηγής, καθορίζεται σε σχεση με μια αποσταση αναφοράς, δηλαδη το πατωμα. Αν αφαιρεσεις λοιπον απο την ηχογραφηση τις ανακλάσεις, αφαιρεις ουσιαστικα την πληροφορία που βαζεις τον "αντιπαλο" να ανιχνευσει

Μα ο σκοπός του τεστ είναι ακριβώς αυτός. Να δούμε αν μπορεί κατ' αρχάς να καταγραφεί και στη συνέχεια να αναπαραχθεί σωστά η πληροφορία ύψους.
Αρχικώς σε χώρο χωρίς ανακλασεις και αργότερα με ανακλάσεις (και για την ηχογράφηση)
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

βρε τι συζητάτε....
πάτε να βάλετε κανά δίσκο να ακούσετε...


Συζητάμε για το ύψος, ξέρεις ξανθιές ψηλές και μεσο-υψηλες
:flipout:

Υ.Γ Μουσική ρε συ ακούμε από το ipod , εκεί να δεις ύψος σκηνής !!!
 
Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Μα ο σκοπός του τεστ είναι ακριβώς αυτός. Να δούμε αν μπορεί κατ' αρχάς να καταγραφεί και στη συνέχεια να αναπαραχθεί σωστά η πληροφορία ύψους.
Αρχικώς σε χώρο χωρίς ανακλασεις και αργότερα με ανακλάσεις (και για την ηχογράφηση)

το "σωστά" είναι λέξη παγίδα. Εγω μιλησα ξεκάθαρα, η ΟΠΟΙΑ πληροφορία, θα συμπιεστεί θελοντας και μη από τον χώρο μας. Σε καποιες περιπτωσεις που το συστημα μας τα παρουσιαζει ολα επιπεδα, συνηθως φταιει η τοποθετηση του ηχειου. Τωρα καθε αντιλογος ειναι δεκτός αλλα θα προτιμουσα, για να διαφωτιστώ κι εγω, καποιο επιχείρημα, ή εστω ενα παραδειγμα βγαλμενο απο την πραγματικότητα και οχι με ρητορικες ερωτήσεις-παγιδες. Αν ισχυρίζεσαι οτι δεν μπορει να αναπαραχθεί η πληροφορία του καθετου αξονα, πώς γινεται και μιλάμε για υψος εικόνας αν δεν ειχε παρατηρηθει απο κανεναν και σε κανενός το σύστημα? Αναζητουμε φαντάσματα.. anyway δεχομαι την αποψη σου για να ληξει το θεμα. εχω και μια κουραση..
 
Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

-bye-

Οχι άλλα class D , φτάνει , έλεος, γιατί χάθηκαν οι λάμπες οι EL34 ???

:flipout:

Πώς κάνεις έτσι;! Άκόμη δε σου είπα εντυπώσεις από τα Hypex... :fahne90:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

το "σωστά" είναι λέξη παγίδα. Εγω μιλησα ξεκάθαρα, η ΟΠΟΙΑ πληροφορία, θα συμπιεστεί θελοντας και μη από τον χώρο μας. Σε καποιες περιπτωσεις που το συστημα μας τα παρουσιαζει ολα επιπεδα, συνηθως φταιει η τοποθετηση του ηχειου. Τωρα καθε αντιλογος ειναι δεκτός αλλα θα προτιμουσα, για να διαφωτιστώ κι εγω, καποιο επιχείρημα, ή εστω ενα παραδειγμα βγαλμενο απο την πραγματικότητα και οχι με ρητορικες ερωτήσεις-παγιδες. Αν ισχυρίζεσαι οτι δεν μπορει να αναπαραχθεί η πληροφορία του καθετου αξονα, πώς γινεται και μιλάμε για υψος εικόνας αν δεν ειχε παρατηρηθει απο κανεναν και σε κανενός το σύστημα? Αναζητουμε φαντάσματα.. anyway δεχομαι την αποψη σου για να ληξει το θεμα. εχω και μια κουραση..

Δεν έχω τελική άποψη επι του θέματος της πληροφορίας του ύψους, ούτε για το πως ακριβώς καταχωρείται στο CD.

Απλώς έχει παρατηρηθεί ότι τα μπάσα ακούγονται πάντα να βγαίνουν χαμηλά και κοντά στο πάτωμα και τα πρίμα από ψηλά. Αλλά αυτό δεν είναι πληροφορία ύψους γιατί αν αντιστρέψεις τη θέση των οργάνων πάλι με τον ίδιο τρόπο θα τα ακούς.

Ενδέχεται επίσης τα μονόδρομα ηχεία να συμπεριφέρονται διαφορετικά, μπορεί και πιο σωστά από ένα ηχείο πολύδρομο με μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των μεγαφώνων.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Απλώς έχει παρατηρηθεί ότι τα μπάσα ακούγονται πάντα να βγαίνουν χαμηλά και κοντά στο πάτωμα και τα πρίμα από ψηλά. Αλλά αυτό δεν είναι πληροφορία ύψους γιατί αν αντιστρέψεις τη θέση των οργάνων πάλι με τον ίδιο τρόπο θα τα ακούς.

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Σε δεκάδες δίσκους (βινύλιο και cd) ακούω - στο δικό μου χώρο αλλά και σε σωστά στημένα συστήματα φίλων - γκραν κάσσα και τύμπανα ορχήστρας να έρχονται από πίσω και ψηλότερα, ενώ τσέλλα και - σε πολλές περιπτώσεις - κοντραμπάσσα ακούγονται από χαμηλά και δεξιά.

Αυτές οι πολλαπλά διασταυρωμένες εμπειρίες δεν ισχυρίζομαι πως αποτελούν την εξήγηση, απλά το φαινόμενο, το αποτέλεσμα της παρατήρησης. Το γιατί συμβαίνει αυτό δε το γνωρίζω και η συζήτηση που άνοιξε εδώ είναι καλή αφετηρία για ψάξιμο.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Σε δεκάδες δίσκους (βινύλιο και cd) ακούω - στο δικό μου χώρο αλλά και σε σωστά στημένα συστήματα φίλων - γκραν κάσσα και τύμπανα ορχήστρας να έρχονται από πίσω και ψηλότερα, ενώ τσέλλα και - σε πολλές περιπτώσεις - κοντραμπάσσα ακούγονται από χαμηλά και δεξιά.

Αυτές οι πολλαπλά διασταυρωμένες εμπειρίες δεν ισχυρίζομαι πως αποτελούν την εξήγηση, απλά το φαινόμενο, το αποτέλεσμα της παρατήρησης. Το γιατί συμβαίνει αυτό δε το γνωρίζω και η συζήτηση που άνοιξε εδώ είναι καλή αφετηρία για ψάξιμο.
Σωστά ακούς Δαμιανέ γιατί τα τύμπανα και η γκραν κάσσα που αναφέρεις ακούγονται έτσι γιατί είναι τοποθετημένα σε ψηλότερο βάθρο. Λ.Σ.
 
Κι εγώ έχω ακούσει σε πολλά συστήματα τα βιολιά και ειδικότερα στις υψηλές οκτάβες τους να ακούγονται σε υψηλότερο επίπεδο από το κανονικό.
Ο ήχος μπορεί να ήταν φαντασμαγορικός αλλά από την άλλη μπορεί να ήταν και λάθος αφού τα βιολιά βρίσκονται αριστερά και σε χαμηλότερα επίπεδο από τα μεγάλα πνευστά και τα τύμπανα.

Το πρόβλημα όμως με πολλά συστήματα είναι ότι δεν αλλάζουν συμπεριφορά με διαφορετικές ηχογραφήσεις αλλά διατηρούν τον δικό τους τρόπο παρουσίασης ασχέτως της μεθόδου ηχογράφησης. Πολλά από αυτά τα συστήματα παρουσιάζουν φαινόμενα γιγαντισμού που ορισμένοι το εκλαμβάνουν αυτό σαν μεγαλύτερο όγκο.


Ας κάνουμε το τεστ του πραγματικού ύψους (που θα ξέρουμε πόσο είναι) και μετά τα ξαναλέμε.

Υ.Γ Το τεστ θα πραγματοποιηθεί αρχικώς σε ορισμένα συστήματα που γνωρίζω πολύ καλά.
Στη συνέχειια θα εκδοθεί CD ή θα το κατεβάσετε από το internet .
 
Last edited:
Nα υποθέσω πως τελικά:
  1. οι ανακλάσεις στο χώρο ηχογράφησης "κρύβουν" πληροφορία ύψους.
  2. λόγω συνήθειας και τρόπου λειτουργίας του εγκεφάλου και τον αυτιών αλλά και λόγω της τοποθέτησης των μονάδων στα ηχεία (τουίτερ πάνω, γούφερ κάτω και στη μέση... το μιντ) και των ανακλάσεων του χώρου ακρόασης δημιουργείται η ψευδαίσθηση του ύψους.
Γιατί ακόμα και με ακρόαση με ακουστικά δημιουργείται η εντύπωση-ψευδαίσθηση πως τα πιατίνια είναι πιο ψηλά ιδιαίτερα όταν παίζουν ακουστικά όργανα.
 
...
Ας κάνουμε το τεστ του πραγματικού ύψους (που θα ξέρουμε πόσο είναι) και μετά τα ξαναλέμε.
Στον ανηχοϊκό θάλαμο η ηχογράφηση δεν νομίζω να περιέχει πληροφορία για το ύψος
αφού ανακλάσεις γιοκ. Αντιθέτως θα είμασταν (;) ικανοί να καταλάβουμε
ευρισκόμενοι μέσα σε ανηχοϊκό θάλαμο το ύψος της πηγής (ίσως λόγω ανακλάσεων
σε ώμους, στο λοβό του αυτιού δλδ λόγω HRTF)
 
Στον ανηχοϊκό θάλαμο η ηχογράφηση δεν νομίζω να περιέχει πληροφορία για το ύψος
αφού ανακλάσεις γιοκ. Αντιθέτως θα είμασταν (;) ικανοί να καταλάβουμε
ευρισκόμενοι μέσα σε ανηχοϊκό θάλαμο το ύψος της πηγής (ίσως λόγω ανακλάσεων
σε ώμους, στο λοβό του αυτιού δλδ λόγω HRTF)

Τότε γιατί σε ηχογραφήσις με ηλεκτρονικά όργανα -χωρίς δηλαδή μικρόφωνα- όπου το σήμα κάθε οργάνου πάει απευθείας για εγγραφή σε πολυκαναλικό εγγραφέα, εξακολουθούν τα συστήματα ορισμένων να αναπαράγουν την ψευδαίσθηση του ύψους ???
Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ανακλάσεις και πληροφορία χώρου ή ύψους γιατί απλούστατα δεν υπήρχαν μικρόφωνα κατά την ηχογράφηση.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Nα υποθέσω πως τελικά:
  1. οι ανακλάσεις στο χώρο ηχογράφησης "κρύβουν" πληροφορία ύψους.
  2. λόγω συνήθειας και τρόπου λειτουργίας του εγκεφάλου και τον αυτιών αλλά και λόγω της τοποθέτησης των μονάδων στα ηχεία (τουίτερ πάνω, γούφερ κάτω και στη μέση... το μιντ) και των ανακλάσεων του χώρου ακρόασης δημιουργείται η ψευδαίσθηση του ύψους.
Γιατί ακόμα και με ακρόαση με ακουστικά δημιουργείται η εντύπωση-ψευδαίσθηση πως τα πιατίνια είναι πιο ψηλά ιδιαίτερα όταν παίζουν ακουστικά όργανα.

επειδή αναφερθηκε 2 φορες το θεμα tweeter-πανω, woofer-κατω, άρα τα μπασα θα ακουγονται πιο κατω απο τα υψισυχνα όργανα, αν δειτε οτι συμβαίνει κατι τετοιο, και μαλιστα αν η εικονα αντιστρεφεται τοποθετώντας το ηχείο ανάποδα (το πανω κάτω, οπως πχ ειναι τα Mission) και αν βεβαια βρισκόμαστε ως ακροατες στο far field και οn-axis, τοτε υπαρχει προβλημα με την σχεδίαση του ηχειου (φασική ασυμφωνία των μονάδων στην μεσαία περιοχή). Δεν θα πρεπει να παρατηρείται τετοιο φαινομενο.
Ειναι χαρακτηριστικό πρακτικό τεστ οταν σχεδιαζουμε ενα ηχείο, στην προσπαθεια να πετυχουμε το ταιριασμα των φασεων, θα πρεπει να ακουμε ολο το ηχειο ως μια μονάδα ενιαία (προσεγγιστικα ως σημειακη πηγη) και να μην γινεται αντηληπτη η θέση του tweeter ως ξεχωριστή απο αυτη του woofer, ασχετα αν ειναι πανω ή κατω απο αυτό. Κλασικο ακραιο παραδειγμα οπου αυτο εμφανιζεται εντονα, ειναι οταν συνδεθει το tweeter με αναστροφη πολικότητα. Αυτο που ειναι σημαντικό, το tweeter να μην ειναι πολυ χαμηλά, εξ ου και ο λογος που τα Mission ακουγονται καλύτερα οταν ειναι σε μεγαλο υψος. Καπου εχω σιγουρα και off axis μετρησεις ως προς τον κατακορυφο αξονα, του 780, στις +/-15° οπου φαινονται καθαρα μονο στην μια απο τις δυο μετρησεις, τα προβληματα στην μεσαια περιοχή (οταν ο ακροατης ειναι ψηλοτερα απο το ηχειο), ενω στις -15° και οn-axis η συμπεριφορα ειναι σωστή.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
Ασκηση για αυτούς που επεξεργάζονται αρχεία ήχου.
Μπορεί κάποιος να δημιουργήσει μια εγγραφή με δύο ίδιες ανθρώπινες φωνές όπου η μια θα ακούγεται περίπου ένα μέτρο πιο ψηλά σε ύψος από την άλλη φωνή ?

Υ.Γ Η ίδια φωνή να γραφτεί δύο φορές με τη διαφορά του ύψους που ανέφερα.
Οποιος το καταφέρει θα είναι πολύ καλός και θα μας βοηθήσει.
 
Last edited: