Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Τα ηλεκτρικά όργανα και γενικότερα όσα περνάνε από ενισχυτές, είναι άλλο κεφάλαιο.

Εκεί ο ίδιος ο μουσικός παραμορφώνει τον ήχο της κιθάρας του. Εκτός αυτού, δεν ακούς την κιθάρα, αλλά τον ενισχυτή της, δηλαδή ένα μεγάφωνο. Αυτό εκλαμβάνεται ως σημειακή πηγή.

Όταν ηχογραφούνται φυσικά όργανα όμως, και μόνο με δυο μικρόφωνα μπορεί να βγει σωστή ηχογράφηση. Φαντάσου τα μικρόφωνα στις θέσεις που μετά θα μπουν τα ηχεία που θα αναπαράγουν την ηχογράφηση.

Τώρα, περισσότερες λεπτομέρειες για τις ηχογραφήσεις θα μας πει ο Λουκάς ο Στεφανίδης που ξέρει καλύτερα.
 
Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Όταν λες τι είδους, τι εννοείς;

Γενικά μιλάω. Αν ο άνθρωπος πίσω από την κονσόλα ξέρει να κάνει μια ηχογράφηση, θα την κάνει σωστά.

Ερώτησις :
Εμείς πως ξέρουμε τι είχε στο μυαλό του ο ηχολήπτης ;
 
Δεν ξέρουμε.
Ειδικά αν ο ηχολήπτης είναι κανένας Martin Hannett (Factory Records - θεός σχωρέσ' τον) τότε έχουμε πρόβλημα...
 
Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Δεν ξέρουμε.
Ειδικά αν ο ηχολήπτης είναι κανένας Martin Hannett (Factory Records - θεός σχωρέσ' τον) τότε έχουμε πρόβλημα...

οπότε , αν δεν ακούμε μουσική με φυσικά όργανα , πως καταλαβαίνουμε το καλό σύστημα ;
 
Σ' αυτή την περίπτωση, αν σου αρέσει, τότε είναι καλό σύστημα.

Αλλά λογικά, όλο και κάτι καταλαβαίνεις.
Εκτός κι αν αρέσκεσαι ν' ακούς αποκλειστικά ηλεκτρονική μουσική, ραπ, κλπ...



Και τι σε νοιάζει; Εσύ ακούς πολλή τζαζ, συνεπώς φυσικά όργανα.
 
Έτσι αν υποθέσουμε ότι γράφουμε μια κιθάρα (αγαπημένο σε πολλούς) με ένα ή δύο μικρόφωνα η πληροφορία του ύψους πως θα γραφτεί ;
Μην που πείτε ότι είναι η αίσθηση, από τις ανακλάσεις που θα λάβει το μικρόφωνο από το πάτωμα...γιατί είναι λάθος.
Σε ένα μουσικό όργανο μόνο, υπάρχει πληροφορία ύψους ;

Ας βάλουμε τα πράγματα λίγο στη θέση τους. Βλέπω ο Guybrush παρακάτω σου έδωσε μια καλή απάντηση.
Μάλλον παρεξηγείς το 'ύψος' και γιαυτό απορείς αν η ηχογράφηση ενός μόνο οργάνου όπως η κιθάρα έχει πληροφορία ύψους.
Με το 'ύψος' δεν εννοούμε ότι ένα όργανο αποκτά γιγαντιαίες διαστάσεις και πιθανόν να απορείς αν με το 'ύψος' υπονοείται κάτι τέτοιο. Πώς είναι δυνατόν να μην την ακούς μέχρι το ταβάνι σου (;) και θα νομίζεις πιθανόν ότι εμείς που μιλάμε για 'ύψος' ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει στο χώρο μας. Όχι
Φαντάσου μια ηχογράφηση με ένα στερεοφωνικό μικρόφωνο ή δυο μονοφωνικά συνδεμένα σε ένα προενισχυτή μικροφώνων από όπου το σήμα πάει απευθείας στο μπομπινόφωνο. [Κανε και μια τρελλή σκέψη ότι όλα αυτά είναι λαμπάτα και φυσικά αναλογικά].
Ο ηχολήπτης τοποθετεί μετά από βασανιστικό ψάξιμο και πειραματισμούς τα μικρόφωνα τα οποία μπορεί να είναι πολυκατευθυντικά ή σχήμα 8, και κάνει την ηχογράφηση. Από το πόσο κοντά ή μακρυά από την κιθάρα ή την ορχήστρα θα τοποθετηθούν τα μικρόφωνα θα εξαρτηθεί το πώς θέλει την ηχογράφηση, πόσο άμεσα την κιθάρα και πόσο την αίθουσα. Με μία καλή τοποθέτηση και ανάλογα με τις προτιμήσεις παραγωγού και καλλιτέχνη (-ών) θα ηχογραφήσει την αίθουσα με ότι παίζει μέσα σ' αυτήν.
Φυσικά οι αντανακλάσει , οι αντιχήσεις και ο ήχος του οργάνου (-ων) που διαχέεται στο χώρο θα μας δώσει την αίσθηση του χώρου του αέρα, των αντιχήσεων, του σώματος του οργάνου κλπ. Δηλαδή ο ηχολήπτης θα ηχογραφήσει ότι ακριβώς θα άκουγαν και τα αφτιά μας αν είμασταν παρόντες. Και τα αφτιά μας θα άκουγαν έναν τρισδιάστατο ήχο. Κανέναν απολύτως γιγαντισμό.
Εν ολίγοις, για τέτοιες ηχογραφήσεις μιλάμε. Όχι σε ανηχοϊκό θάλαμο. Αλλιώς τζάμπα μιλάμε. Λ.Σ
 
Συγγνώμη για τήν παρέμβαση , αλλά ...

Οσοι θέλουν πραγματικά να καταλάβουν απο πρώτο χέρι ΤΙ είναι και ΑΝ υπάρχει πληροφορία ύψους άς κάνουν κάτι απλό
Ας πάρουν ένα κουδουνάκι/καμπανάκι και -(ας καθίσουν στήν θέση ακρόασης)- και ας βάλουν κάποιον (που θα κάθεται ανάμεσα στα ηχεία) να το κτυπήσει στούς 40 πόντους (απο το πάτωμα) , στο ένα μέτρο και μετά πιο πάνω όσο φτάνουν τα χέρια του
Ας το κάνουν με κλειστά μάτια , αρκετές φορές μερικές μέρες έστι ώστε να αποκτήσουν εμπειρία και να δούν ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΝ πάντα να το εντοπίσουν
Μετά μπορούν να το κάνουν αυτό και σε άλλες θέσεις πλήν του κέντρου και να δούν πάλι αν το εντοπίζουν.

Το πρώτο λοιπόν είναι να καταλάβει κάποιος ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί με κάποιο μηχανισμό να αντιληφθεί πληροφορία ΥΨΟΥΣ και πότε , αν υπάρχουν ακραίες/οριακές θέσεις ...κλπ

...ας μείνουμε εδώ πρός το παρόν ...

PS
Σημειωτεον :
Ολοι οι χώροι και αυτοί που ακούμε και αυτοί που ηχογραφούμε ειναι χώροι ανακλαστικοί , οι ανηχοϊκοί χώροι είναι ΜΟΝΟ για μετρήσεις / ανάπτυξη /εργαστήρια
το δε άθλημα είναι stereo (στερεοσκοπικό φαινόμενο)
 
Συγγνώμη για τήν παρέμβαση , αλλά ...

Οσοι θέλουν πραγματικά να καταλάβουν απο πρώτο χέρι ΤΙ είναι και ΑΝ υπάρχει πληροφορία ύψους άς κάνουν κάτι απλό
Ας πάρουν ένα κουδουνάκι/καμπανάκι και -(ας καθίσουν στήν θέση ακρόασης)- και ας βάλουν κάποιον (που θα κάθεται ανάμεσα στα ηχεία) να το κτυπήσει στούς 40 πόντους (απο το πάτωμα) , στο ένα μέτρο και μετά πιο πάνω όσο φτάνουν τα χέρια του
Ας το κάνουν με κλειστά μάτια , αρκετές φορές μερικές μέρες έστι ώστε να αποκτήσουν εμπειρία και να δούν ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΝ πάντα να το εντοπίσουν
Μετά μπορούν να το κάνουν αυτό και σε άλλες θέσεις πλήν του κέντρου και να δούν πάλι αν το εντοπίζουν.

Το πρώτο λοιπόν είναι να καταλάβει κάποιος ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί με κάποιο μηχανισμό να αντιληφθεί πληροφορία ΥΨΟΥΣ και πότε , αν υπάρχουν ακραίες/οριακές θέσεις ...κλπ

...ας μείνουμε εδώ πρός το παρόν ...

PS
Σημειωτεον :
Ολοι οι χώροι και αυτοί που ακούμε και αυτοί που ηχογραφούμε ειναι χώροι ανακλαστικοί , οι ανηχοϊκοί χώροι είναι ΜΟΝΟ για μετρήσεις / ανάπτυξη /εργαστήρια
το δε άθλημα είναι stereo (στερεοσκοπικό φαινόμενο)
Το ζητούμενο είναι άλλο. Αν το κουδουνάκι ή καμπανάκι που λες, το χτυπάς για παράδειγμα σε ύψος 1 μέτρου, αν τότε θα ακούσεις 'ύψος', δηλαδή να διαχέεται ο ήχος ψηλότερα από το 1 μέτρο της πηγής γέννησης του ήχου.
Αυτό είναι το ζητούμενο και όχι αυτό που αναφέρεις.
Αν είναι δυνατόν να μην αντιλαμβάνεται κάποιος από που του έρχεται ένας ήχος!!!Λ.Σ.
 
Το ζητούμενο είναι άλλο. Αν το κουδουνάκι ή καμπανάκι που λες, το χτυπάς για παράδειγμα σε ύψος 1 μέτρου, αν τότε θα ακούσεις 'ύψος', δηλαδή να διαχέεται ο ήχος ψηλότερα από το 1 μέτρο της πηγής γέννησης του ήχου.
Αυτό είναι το ζητούμενο και όχι αυτό που αναφέρεις.
Αν είναι δυνατόν να μην αντιλαμβάνεται κάποιος από που του έρχεται ένας ήχος!!!Λ.Σ.


Συγγνώμη Κύριε Στεφανίδη , αλλά η ακουστικές πληροφορίες ΔΕΝ είναι ακτίνες LASER
Εννοείται οτι σε κάθε ακουστικό γεγονός σε κάθε ηχητικό φαινόμενο υπάρχει εγγύς , μέσο και μακρύ πεδίο ΑΝΤΗΧΗΣΗΣ ....αλίμονο
Αλλωστε ανάλογα με τήν θεμελιώδη/αρμονικές / περιβάλλουσα ΥΠΑΡΧΕΙ ενα εντελώς διαφορετικό μοντέλο διάχυσης /περίθλασης /ανακλασης

..εκτός αν εννοειτε κάτι άλλο ..που ειλικρινώς δέν κατάλαβα

PS
κάντε και το πείραμα ...
εσείς , με τέτοια εμπειρία ζωντανού και κονσέρβας , ολο και κάτι θα έχετε να προσθέσετε απο το πείραμα
 
Last edited:
Έτσι αν υποθέσουμε ότι γράφουμε μια κιθάρα (αγαπημένο σε πολλούς) με ένα ή δύο μικρόφωνα η πληροφορία του ύψους πως θα γραφτεί ;
Μην που πείτε ότι είναι η αίσθηση, από τις ανακλάσεις που θα λάβει το μικρόφωνο από το πάτωμα...γιατί είναι λάθος.
Σε ένα μουσικό όργανο μόνο, υπάρχει πληροφορία ύψους ;

Ας βάλουμε τα πράγματα λίγο στη θέση τους. Βλέπω ο Guybrush παρακάτω σου έδωσε μια καλή απάντηση.
Μάλλον παρεξηγείς το 'ύψος' και γιαυτό απορείς αν η ηχογράφηση ενός μόνο οργάνου όπως η κιθάρα έχει πληροφορία ύψους.
Με το 'ύψος' δεν εννοούμε ότι ένα όργανο αποκτά γιγαντιαίες διαστάσεις και πιθανόν να απορείς αν με το 'ύψος' υπονοείται κάτι τέτοιο. Πώς είναι δυνατόν να μην την ακούς μέχρι το ταβάνι σου (;) και θα νομίζεις πιθανόν ότι εμείς που μιλάμε για 'ύψος' ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει στο χώρο μας. Όχι
Φαντάσου μια ηχογράφηση με ένα στερεοφωνικό μικρόφωνο ή δυο μονοφωνικά συνδεμένα σε ένα προενισχυτή μικροφώνων από όπου το σήμα πάει απευθείας στο μπομπινόφωνο. [Κανε και μια τρελλή σκέψη ότι όλα αυτά είναι λαμπάτα και φυσικά αναλογικά].
Ο ηχολήπτης τοποθετεί μετά από βασανιστικό ψάξιμο και πειραματισμούς τα μικρόφωνα τα οποία μπορεί να είναι πολυκατευθυντικά ή σχήμα 8, και κάνει την ηχογράφηση. Από το πόσο κοντά ή μακρυά από την κιθάρα ή την ορχήστρα θα τοποθετηθούν τα μικρόφωνα θα εξαρτηθεί το πώς θέλει την ηχογράφηση, πόσο άμεσα την κιθάρα και πόσο την αίθουσα. Με μία καλή τοποθέτηση και ανάλογα με τις προτιμήσεις παραγωγού και καλλιτέχνη (-ών) θα ηχογραφήσει την αίθουσα με ότι παίζει μέσα σ' αυτήν.
Φυσικά οι αντανακλάσει , οι αντιχήσεις και ο ήχος του οργάνου (-ων) που διαχέεται στο χώρο θα μας δώσει την αίσθηση του χώρου του αέρα, των αντιχήσεων, του σώματος του οργάνου κλπ. Δηλαδή ο ηχολήπτης θα ηχογραφήσει ότι ακριβώς θα άκουγαν και τα αφτιά μας αν είμασταν παρόντες. Και τα αφτιά μας θα άκουγαν έναν τρισδιάστατο ήχο. Κανέναν απολύτως γιγαντισμό.
Εν ολίγοις, για τέτοιες ηχογραφήσεις μιλάμε. Όχι σε ανηχοϊκό θάλαμο. Αλλιώς τζάμπα μιλάμε. Λ.Σ


Επομένως, εάν καταλαβαίνω σωστά, το "ύψος" της ηχογράφησης εξαρτάται από τη θέση των μικροφώνων. Εάν σας δώσω μερικές εκδοχές της ίδιας ηχογράφησης, θα μπορούσε κάποιος να προσδιορίσει το ύψος που είναι τοποθετημένα τα μικρόφωνα, έστω κατά προσέγγιση μισού μέτρου; (Ομιλώ για ηχογράφηση με χωρική πληροφορία, και μόνο φυσικά όργανα)...
 
Για σκεφθείτε πως θα ήταν τα πράγματα και εμείς φυσικά πόσο συνειδητοποιημένοι καταναλωτές αν με οποιοδήποτε τρόπο απαιτούσαμε στα συνοδευτικά ενός δίσκου να υπάρχει αναλυτική τεκμηρίωση του τρόπου της ηχογράφησης, των χρησιμοποιηθέντων μέσων, περιγραφή του χώρου και τυχόν ιδιαιτεροτήτων που χρησιμοποίησε ο ηχολήπτης και ο παραγωγός και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία ρίχνει άπλετο φως στα της ηχοληψίας και στα της παραγωγής του συγκεκριμένου μέσου. Αποψή μου είναι ότι η επιτυχής αναπαραγωγή εξαρτάται κατά 50% απο εμάς (μηχανηματα αναπαραγωγής, χώρος κλπ) και κατά 50% απο τον παραγωγό και το μέσο αποθήκευσης. Φυσικά εφόσον ξέρεις τις παραπάνω πληροφορίες αρχίζεις και καταλογίζεις πλέον τις αναλογούσες ευθύνες στον χώρο της παραγωγής γενικά και ειδικά και πολλές φορές απενοχοποιείς τα μηχανήματά σου και τον χώρο σου και φυσικά εσύ απαλλάσσεσαι απο κόπο και άγχος(το βασικότερο). Βέβαια μέχρι στιγμής ο επαγγελματικός χώρος της ηχοληψίας και της πααγωγής είναι στο απυρόβλητο, οπότε είναι αρκετά δύσκολο να τους εμπλέξεις στη χρέωση της ευθύνης που τους αναλογεί αλλά όλα στην ζωή απο κάπου ξεκινάναι.
Μπορεί η αγορά του Hi-Fi στη Ελλάδα να μην είναι υπολογίσιμη αλλά το μέγεθος της αγοράς στους δίσκους είναι. Υπάρχουν και ελληνικές παραγωγές που μπορούμε να ζητήσουμε-επηρρεάσουμε. Μπορούμε να ζητήσουμε π.χ απο τον Λουκά τον Στεφανίδη στην επόμενη παραγωγή του να επισυνάψει και πληροφορίες ηχοληψίας και παραγωγής. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα υπόλοιπα Ελληνικά studio, και εμείς φυσικά να το δείξουμε με τον τρόπο μας ότι αυτό το ζητάμαι και το ανταμείβουμε.
 
Επομένως, εάν καταλαβαίνω σωστά, το "ύψος" της ηχογράφησης εξαρτάται από τη θέση των μικροφώνων. Εάν σας δώσω μερικές εκδοχές της ίδιας ηχογράφησης, θα μπορούσε κάποιος να προσδιορίσει το ύψος που είναι τοποθετημένα τα μικρόφωνα, έστω κατά προσέγγιση μισού μέτρου; (Ομιλώ για ηχογράφηση με χωρική πληροφορία, και μόνο φυσικά όργανα)...
Φυσικά το 'ύψος' όπως και η όλη ηχογράφηση εξαρτάται πολύ από την τοποθέτηση των μικροφώνων.
Δεν νομίζω ότι έχω αυτη την γνώση στο να σου προσδιορίσω το ύψος της τοποθέτησης των μικροφώνων. Ένας έμπειρος ηχολήπτης αυτής της φιλοσοφίας ηχογράφησης θα ήταν ο πλέον αρμόδιος. Λ.Σ.
 
Φυσικά το 'ύψος' όπως και η όλη ηχογράφηση εξαρτάται πολύ από την τοποθέτηση των μικροφώνων.
Δεν νομίζω ότι έχω αυτη την γνώση στο να σου προσδιορίσω το ύψος της τοποθέτησης των μικροφώνων. Ένας έμπειρος ηχολήπτης αυτής της φιλοσοφίας ηχογράφησης θα ήταν ο πλέον αρμόδιος. Λ.Σ.

Δηλαδή, αδυνατείτε να προσδιορίσετε το ύψος της ηχογράφησης, ακούγοντάς το σε κάποιο σύστημα της επιλογής σας; Ερωτώ, διότι μέχρι τούδε υποστηρίζατε το αντίθετο.
 
Βαγγέλη η επόμενη κυκλοφορία της Ανάκρουσις θα έχει όλα αυτά τα στοιχεία γιατί έτσι και μένα μου αρέσει. Την επόμενη φορά και όλες όσες θα ακολουθήσουν θα είναι λαμπάτες ηχογραφήσεις με δύο μικρόφωνα και θα έχουν όλες τις πληροφορίες. Η πρώτη κυκλοφορία, το NOSFERATU A MONOPOLI σε διπλό cd σε χάρτινο τριπλό εξώφυλλο όπως γνωρίζεις δεν ήταν δική μου ηχογράφηση. Ήρθε έτοιμη από την Ιταλία από το Ωδείο Nino Rota και είναι ψηφιακή. Μου άρεσε τόσο πολύ το περιεχόμενο που δεν μπορούσα να αντισταθώ. Λ.Σ.
 
Δηλαδή, αδυνατείτε να προσδιορίσετε το ύψος της ηχογράφησης, ακούγοντάς το σε κάποιο σύστημα της επιλογής σας; Ερωτώ, διότι μέχρι τούδε υποστηρίζατε το αντίθετο.
Για το ύψος τοποθέτησης των μικροφώνων είπα και όχι για το ύψος της ηχογράφησης. Άσχετο το ένα με το άλλο. Λ.Σ.
 
Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Για σκεφθείτε πως θα ήταν τα πράγματα και εμείς φυσικά πόσο συνειδητοποιημένοι καταναλωτές αν με οποιοδήποτε τρόπο απαιτούσαμε στα συνοδευτικά ενός δίσκου να υπάρχει αναλυτική τεκμηρίωση του τρόπου της ηχογράφησης, των χρησιμοποιηθέντων μέσων, περιγραφή του χώρου και τυχόν ιδιαιτεροτήτων που χρησιμοποίησε ο ηχολήπτης και ο παραγωγός και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία ρίχνει άπλετο φως στα της ηχοληψίας και στα της παραγωγής του συγκεκριμένου μέσου. Αποψή μου είναι ότι η επιτυχής αναπαραγωγή εξαρτάται κατά 50% απο εμάς (μηχανηματα αναπαραγωγής, χώρος κλπ) και κατά 50% απο τον παραγωγό και το μέσο αποθήκευσης. Φυσικά εφόσον ξέρεις τις παραπάνω πληροφορίες αρχίζεις και καταλογίζεις πλέον τις αναλογούσες ευθύνες στον χώρο της παραγωγής γενικά και ειδικά και πολλές φορές απενοχοποιείς τα μηχανήματά σου και τον χώρο σου και φυσικά εσύ απαλλάσσεσαι απο κόπο και άγχος(το βασικότερο). Βέβαια μέχρι στιγμής ο επαγγελματικός χώρος της ηχοληψίας και της πααγωγής είναι στο απυρόβλητο, οπότε είναι αρκετά δύσκολο να τους εμπλέξεις στη χρέωση της ευθύνης που τους αναλογεί αλλά όλα στην ζωή απο κάπου ξεκινάναι.
Μπορεί η αγορά του Hi-Fi στη Ελλάδα να μην είναι υπολογίσιμη αλλά το μέγεθος της αγοράς στους δίσκους είναι. Υπάρχουν και ελληνικές παραγωγές που μπορούμε να ζητήσουμε-επηρρεάσουμε. Μπορούμε να ζητήσουμε π.χ απο τον Λουκά τον Στεφανίδη στην επόμενη παραγωγή του να επισυνάψει και πληροφορίες ηχοληψίας και παραγωγής. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα υπόλοιπα Ελληνικά studio, και εμείς φυσικά να το δείξουμε με τον τρόπο μας ότι αυτό το ζητάμαι και το ανταμείβουμε.
Επομένως ενα σωστό HI-END συστήμα οφείλει να αναπλάσει το χώρο ηχογράφησης οσο το δυνατόν κοντύτερα..
 
Μαζέψτε κάνα 300αρι ευρά να δώσουμε σε μια φίλη υψίφωνο να την κουρτινόσουμε , και να την βάλουμε να κάνει γυμναστικές επιδείξεις και όποιος βρει σε τι στάση ερμηνεύει κερδίζει !!!( τώρα για την στάση στα γόνατα όπως προανέφερε κάποιος φίλος συνοδοιπόρος εγώ ντρέπομαι να το ζητήσω ! :flipout:) ΣΟΒΑΡΑ ΜΙΛΑΩ !!! εαν θέλετε υπάρχει η δυνατότητα !!!
 
Last edited:
Καταρχάς μιλάμε για διαφορά ύψους μεταξύ των οργάνων κι αν αυτό είναι αντιληπτό, όχι για το ύψος τοποθέτησης των μέσων ηχογράφησης.

Ας υποθέσουμε ότι είμαστε σ' ένα χώρο ζωντανής μουσικής κι ακούμε ένα τζαζ κουαρτέτο.
Αν καθόμαστε σχετικά κοντά στη μπάντα, σίγουρα θα καταλάβουμε το ύψος και τον όγκο ενός κοντραμπάσου.

Επίσης, η τρομπέτα θ' ακούγεται πιο ψηλά σε σχέση με το σαξόφωνο, επειδή η καμπάνα της βρίσκεται πιο ψηλά απ' ό,τι αυτή του σαξοφώνου.

Τώρα, αν καθόμαστε στο πατάρι του χώρου, λογικό είναι να μην είναι εύκολο να καταλάβουμε τη διαφορά ύψους.