Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

αυτο ακριβος dsp, οταν παιζει τα εφε γιατη να μην μπορει να παιξει και την ακριβης πληροφορια απο καποια οργανα σε διαφορετικο υψος?
 
Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

αντιγραφω μερικα που μαλλον εχουν ενδιαφερον

As a starting position, place the mic stand behind the conductor's podium, about 12 ft (3,67m)in front of the front-row musicians. Connect mic cables and mic extension cords. Raise the microphones about 14 ft (4,26m)off the floor. This prevents overly loud pickup of the front row relative to the back row of the orchestra..............................................

Live, broadcast, or filmed concerts require an inconspicuous mic placement, which may not be sonically ideal. In these cases, or for permanent installations, you'll probably want to hang the microphones from the ceiling rather than using stands. You can hang the mics by their cables or by nylon fishing line of sufficient tensile strength to support the weight of the microphones. Another inconspicuous placement is on mic-stand booms projecting forward of a balcony in front of the stage. For drama or musicals, directional boundary mics can be placed on the stage floor near the footlights.........
Stereo Miking for Pop Music

Most current pop music recordings are made using multiple close-up mics (one or more on each instrument). These multiple mono sources are panned into position and balanced with faders. Such an approach is convenient but often sounds artificial. The size of each instrument is reduced to a point, and each instrument might sound isolated in its own acoustic space.

To enhance the realism, mike parts of the ensemble in stereo. Overdub several of these stereo pickups. Such a technique can provide the feeling of a musical ensemble playing together in a common ambient space. Realism is improved for several reasons:
The more-distant miking provides more natural reproduction of timbre.
The size of each instrument is reproduced.
Time cues for localization are included (with near-coincident and spaced techniques).
The sound of natural room acoustics is included.

True-stereo recording works especially well for these sound sources:
acoustic jazz combos and small folk groups (sometimes)
soloist or singer/guitarist
drum kit (overhead)
piano (out front and in line with the lid, or over the strings)
background vocals
horn and string sections
vibraphone and xylophone
other percussion instruments and ensembles

If you record several performers with a stereo pair, this method has some disadvantages. You must adjust their balance by moving the performers toward and away from the mics during the session. This takes longer and costs more than moving faders of individual tracks after the session. In addition, the performances are not acoustically isolated. So if someone makes a mistake, you must re-record the whole ensemble rather than just the flawed performance.

Αυτό δεν εχει να κάνει με προσπάθεια καταγραφής της πληροφορίας στον κατακόρυφο έξονα, ή αν προτιμάς το διαχωρισμό σε ζώνες των οριζοντιων επιπέδων.

Εγώ ζήτησα κάτι απλό αλλά κανένας δεν το κατάλαβε.

Επαναλαμβάνω :

Πως είναι δυνατόν σε ένα αναλογικό ηλεκτονικό σήμα που έχει μεταβλητό πλάτος ανά μονάδα χρόνου, δηλαδή έχει δύο μόνο διαστάσεις, να σου δώσει μετά από ενίσχυση στο ηχείο σου τρεις οι περισσότερες διαστασεις ??
Το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι κάποιος να αλλάξει τις σχετικές φάσεις του σήματος επιλεκτικά (όμως και η φάση έχει να κάνει με χρόνο) και τελικά να σου δημιουργήσει την ψευδαίσθηση του "ύψους" της στερεοφωνικής εικόνας. Υπάρχουν επίσης τεχνικές που αντιστρέφουν τις φάσεις επιλεκτικά σε πολυκαναλικές ηχογραφήσεις για να πετύχουν το επιθυμητό ¨ξεγέλασμα" της ακοής μας.
Στη χειρότερη περίπτωση το ηχείο -από μόνο του- κάνει ότι θέλει, προσδίδοντας το δικό του χαρακτήρα στο τελικό αποτέλεσμα, ένα μεγάλο ξεχειλωμένο ήχο που δίνει την ψευδαίσθηση του ύψους στη στερεοφωνική εικόνα ?
οχι ευχαριστώ, δε θα πάρω.
 
Last edited:
Ι.Κ. Γιατί δεν βλέπεις το θέμα πιο απλά. [Δεν αντιλέγω στην πρότασή σου].
Σε μια συναυλία στο Μέγαρο ή οπουδήποτε χωρίς μικρόφωνα κλπ. καθαρά ακουστική, δεν ακούς τρισδιάστατο ήχο και επομένως και ύψος; Λ´Σ.
 
Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Ι.Κ. Γιατί δεν βλέπεις το θέμα πιο απλά. [Δεν αντιλέγω στην πρότασή σου].
Σε μια συναυλία στο Μέγαρο ή οπουδήποτε χωρίς μικρόφωνα κλπ. καθαρά ακουστική, δεν ακούς τρισδιάστατο ήχο και επομένως και ύψος; Λ´Σ.

Στο ζωντανό πρόγραμμα (real life) σαφέστατα υπάρχει πληροφορία ύψους που την αντιλαμβανόμαστε σαν παρατηρητές-ακροατές μόνο όταν καθόμαστε στο σωστό σημείο.
Διαφορετικά είναι σχεδόν αδύνατον ακόμα και στο live.

Στο ηχογραφημένο (ηλεκτρονικό) σήμα είναι που έχουμε το πρόβλημα γιατί απλώς δεν γίνεται με απλά συμβατικά μέσα να πάρεις πληροφορία ύψους. Πόσο μάλλιστα σε ηχογραφήσεις της δεκαετίας του 50 (ακόμα και σε βινύλιο).
 
Αναρωτιέμαι όταν ξεκίνησε η στερεοφωνία, είχαν όντως οι επιστήμονες προσδιορίσει όλα αυτά τα θέματα, και έθεσαν τις προδιαγραφές για το στερεοσκοπικό φαινόμενο; γιατί μην ξεχνάμε ότι κατα καιρούς απορρίφθηκαν πολυκάναλα αναλογικά συστήματα για χάρη της στερεοφωνίας. Εαν δεν τα είχαν προσδιορίσει μπορούμε να τα οριοθετήσουμε τώρα και να συμφωνήσουμε σε προδιαγραφές; (τα ενδιαφερόμενα μέρη εννοώ).
 
Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Στο ζωντανό πρόγραμμα (real life) σαφέστατα υπάρχει πληροφορία ύψους που την αντιλαμβανόμαστε σαν παρατηρητές-ακροατές μόνο όταν καθόμαστε στο σωστό σημείο.
Διαφορετικά είναι σχεδόν αδύνατον ακόμα και στο live.

Στο ηχογραφημένο (ηλεκτρονικό) σήμα είναι που έχουμε το πρόβλημα γιατί απλώς δεν γίνεται με απλά συμβατικά μέσα να πάρεις πληροφορία ύψους. Πόσο μάλλιστα σε ηχογραφήσεις της δεκαετίας του 50 (ακόμα και σε βινύλιο).
I.K. Οι πρώτες στερεοφωνικές ηχογραφήσεις από το 1954 και μετά είναι αυτές που έχουν τον σπουδαίο ήχο.Τεχνικές γνώσεις δεν έχω [πολιτικός επιστήμων είμαι], αλλά έχω πολύ πείρα ζωντανής μουσικής και ακούω καθημερινά επί ώρες πολύ μουσική [βυνίλιο αποκλειστικά] και αυθεντικές πρώτες κοπές. Κάνω πάμπολλες συγκρίσεις διαφορετικής κοπής τής ίδιας εκτέλεσης. [Είσαι η αιτία που ταλαιπορούμε γράφοντας ένα βιβλίο που προέκυψε από ένα άλλο θέμα].
Ακούω ύψος. Τώρα το βγάζει ψεύτικα τo σύστημά μου δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι πλησιάζει την ζωντανή μουσική.
Εσύ υποστηρίζεις ότι με τα μέσα ηχογράφησης δεν μπορούμε να ηχογραφήσουμε και ύψος. Θα το στηρίζεις κάπου, επιστημονικά πιστεύω.
Βέβαια όχι σαν ισχυρισμό κάποιων. Δηλαδή όχι σαν το τέλειος ήχος για πάντα.
Δεν πιστεύω να ταμπουρώνεσαι πίσω από θεωρίες και να αγνοείς τα αφτιά σου.
Δηλαδή αφού ακούω ύψος ζωντανά, ΑΛΛΑ ΚΑΙ στο σύστημα μου, τότε πιστεύω ότι και στις δυο περιπτώσεις το ακούω γιατί υπάρχει [εσύ λές όχι] και εγώ καμαρώνω για την ποιότητα που ακούω συγκρίνοντας πάντα τον αναπαργόμενο ήχο από το σύστημά μου με την ζωντανή μουσική.
Για πες μου τί να κάνω;
Δεν είναι, βέβαια, κακό να το ψάχνει κανείς επιστημονικά.
Λ.Σ.
 
Η συζήτηση είναι ωραία.
Νομίζω πως είναι από τις ωραιότερες που έχω διάβασει σε όλα τα ελληνικά φόρα από το έτος 2000-2001 και μετά.-

Είναι η μοναδική που έχουν βγεί έξω οι τιμές/κόστη των συστημάτων.
Βέβαια είναι στην Audio... οπότε...

Το μόνο ερώτημά μου είναι άσχετο.
Δηλαδή πρέπει να συγχέουμε το ζωντανό με την κονσέρβα???

Εγώ ομολογώ πως είμαι της σχολής πως πρέπει να προσπαθούμε...
Απο κει και πέρα οι συγκρίσεις πρέπει να γίνονται πάντα μέσω της βέλτιστης θέσης ακρόασης και στα δύο...

Τέλος υπάρχουν τεχνικές που κάνουν ότι θέλετε.
Αν το σύστημα δεν τα βγάζει ή ο χώρος δεν φτάνει οι τεχνικές δεν φταίνε...
Μιά απ' αυτές είναι η μπαινόραλ (ντεν ξέρω πως γραφεται στα ξένα...) ηχογραφήσεις... που γίνονται μόνο για ακρόαση με ακουστικά.
Γιατί άραγε???
Από κει και πέρα τα στησίματα στις ηχογραφήσεις και τα επαγγελματικά μηχανάκια έχουν δυνατότητες που οι περισσότεροι ούτε καν τις φαντάζονται.
Οπότε μην βάζουμε και το χέρι μας στην φωτιά για το τι έκανε ο κάθε ηχολήπτης...

Έχω τύχει σε ηχογράφηση συμφωνικής με μικρόφωνα.
Είδα δύο για όλη την ορχήστρα...
Είδα και άλλο ένα σε απομακρυμένο διάζωμα και πολύ ψηλότερα από την ορχήστρα.
Η όλη δράση έλαβε χώρα σε auditorium...
Η ερώτηση είναι τι έκανε το τρίτο μικρόφωνο και γιατί μπήκε εκεί που μπήκε και όχι το τέλος της αίθουσας η αλλού ή και σε διαφορετικό ύψος.
(σημείωση πως το συγκεκριμμένο διάζωμα ήταν τουλάχιστον με 5 μέτρα υψομετρική διαφορά από το επίπεδο της ορχήστρας... και κάπου 15 μέτρα μακριά της)

Το ύψος υπάρχει.
Θέλει μελετημένες ηχογραφήσεις και δουλειά από εμάς, (αλλά και δυνατότητες, δυστυχώς).
Επίσης δεν έχει σχέση με τον γιγαντισμό.
 
Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Αυτό δεν εχει να κάνει με προσπάθεια καταγραφής της πληροφορίας στον κατακόρυφο έξονα, ή αν προτιμάς το διαχωρισμό σε ζώνες των οριζοντιων επιπέδων.

Εγώ ζήτησα κάτι απλό αλλά κανένας δεν το κατάλαβε.

Επαναλαμβάνω :

Πως είναι δυνατόν σε ένα αναλογικό ηλεκτονικό σήμα που έχει μεταβλητό πλάτος ανά μονάδα χρόνου, δηλαδή έχει δύο μόνο διαστάσεις, να σου δώσει μετά από ενίσχυση στο ηχείο σου τρεις οι περισσότερες διαστασεις ??
Το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι κάποιος να αλλάξει τις σχετικές φάσεις του σήματος επιλεκτικά (όμως και η φάση έχει να κάνει με χρόνο) και τελικά να σου δημιουργήσει την ψευδαίσθηση του "ύψους" της στερεοφωνικής εικόνας. Υπάρχουν επίσης τεχνικές που αντιστρέφουν τις φάσεις επιλεκτικά σε πολυκαναλικές ηχογραφήσεις για να πετύχουν το επιθυμητό ¨ξεγέλασμα" της ακοής μας.
Στη χειρότερη περίπτωση το ηχείο -από μόνο του- κάνει ότι θέλει, προσδίδοντας το δικό του χαρακτήρα στο τελικό αποτέλεσμα, ένα μεγάλο ξεχειλωμένο ήχο που δίνει την ψευδαίσθηση του ύψους στη στερεοφωνική εικόνα ?
οχι ευχαριστώ, δε θα πάρω.
Παλι δεν καταλαβα.Στεροφωνια δεν παιρνεις απο ενα μεγαφωνο (ηχειο) αλλα απο δυο οπως στερεοσκοπιο για την οραση.
Stereophonic sound, commonly called stereo, is the reproduction of sound, using two or more independent audio channels, through a symmetrical configuration of loudspeakers, in such a way as to create a pleasant and natural impression of sound heard from various directions, as in natural hearing. It is often contrasted with monophonic (or "monaural", or just mono) sound, where audio is in the form of one channel, often centered in the sound field (analogous to a visual field).

The word "stereophonic" — derived from Greek stereos = "solid" and phōnē = "sound" — was coined by Western Electric, by analogy with the word "stereoscopic".

In popular usage, stereo usually means 2-channel sound recording and sound reproduction using data for more than one speaker simultaneously.

In technical usage, stereo or stereophony means sound recording and sound reproduction that uses stereographic projection to encode the relative positions of objects and events recorded. A stereo system can include any number of channels, such as the surround sound 5.1- and 6.1-channel systems used on high-end film and television productions. However, in common use it refers to systems with only two channels.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Παλι δεν καταλαβα.Στεροφωνια δεν παιρνεις απο ενα μεγαφωνο (ηχειο) αλλα απο δυο οπως στερεοσκοπιο για την οραση.
Stereophonic sound, commonly called stereo, is the reproduction of sound, using two or more independent audio channels, through a symmetrical configuration of loudspeakers, in such a way as to create a pleasant and natural impression of sound heard from various directions, as in natural hearing. It is often contrasted with monophonic (or "monaural", or just mono) sound, where audio is in the form of one channel, often centered in the sound field (analogous to a visual field).

The word "stereophonic" — derived from Greek stereos = "solid" and phōnē = "sound" — was coined by Western Electric, by analogy with the word "stereoscopic".

In popular usage, stereo usually means 2-channel sound recording and sound reproduction using data for more than one speaker simultaneously.

In technical usage, stereo or stereophony means sound recording and sound reproduction that uses stereographic projection to encode the relative positions of objects and events recorded. A stereo system can include any number of channels, such as the surround sound 5.1- and 6.1-channel systems used on high-end film and television productions. However, in common use it refers to systems with only two channels.


Χρήσιμα όλα αυτά που αναφέρεις για τη στερεοφωνία.
Ομως και πάλι, δε μας δίνει την πληροφορία που αναζητάμε.

Εχω την αίσθηση πάντως ότι λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά έχουν καταλάβει ποιο είναι το ζητούμενο αυτής εδώ της αναζήτησης.
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναλύσουμε μεθόδους ηχογράφησης.
Τα πράγματα είναι απλά.
Ενα μικρόφωνο παράγει μια τάση ανάλογη της ακουστικής πίεσης που δέχεται στην κάψα του. Αυτή η τάση είναι μετρήσιμη και το μέγεθός της (σε χιλιοστά του Volt) εξαρτάται από την συνολική πίεση, ήτοι το σύνολο των δυνάμεων που δέχεται από όλες τις κατευθύνσεις. Συνεπώς αθροίζονται διανυσματικά μεγέθη και μόνο η συνισταμένη είναι αυτή που παράγει την τελική τάση εξόδου του μικροφώνου. Συνεπώς η πληροφορία των επιμέρους διανυσμάτων χάνεται και παίρνουμαι μόνο την πληροφορία της συνισταμένης.

Η στερεοφωνία είναι μια τεχνική που δεν έχει σκοπό να ανακτήσει την χαμένη, έτσι κι αλλιώς, πληροφορία στον κατακότρυφο άξονα. Ουδέποτε σχεδιάστηκε για αυτό το σκοπό.
Επίσης το αυτί του ανθρώπου δεν λειτουργεί σαν μικρόφωνο .
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

I.K. Οι πρώτες στερεοφωνικές ηχογραφήσεις από το 1954 και μετά είναι αυτές που έχουν τον σπουδαίο ήχο.Τεχνικές γνώσεις δεν έχω [πολιτικός επιστήμων είμαι], αλλά έχω πολύ πείρα ζωντανής μουσικής και ακούω καθημερινά επί ώρες πολύ μουσική [βυνίλιο αποκλειστικά] και αυθεντικές πρώτες κοπές. Κάνω πάμπολλες συγκρίσεις διαφορετικής κοπής τής ίδιας εκτέλεσης. [Είσαι η αιτία που ταλαιπορούμε γράφοντας ένα βιβλίο που προέκυψε από ένα άλλο θέμα].
Ακούω ύψος. Τώρα το βγάζει ψεύτικα τo σύστημά μου δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι πλησιάζει την ζωντανή μουσική.
Εσύ υποστηρίζεις ότι με τα μέσα ηχογράφησης δεν μπορούμε να ηχογραφήσουμε και ύψος. Θα το στηρίζεις κάπου, επιστημονικά πιστεύω.
Βέβαια όχι σαν ισχυρισμό κάποιων. Δηλαδή όχι σαν το τέλειος ήχος για πάντα.
Δεν πιστεύω να ταμπουρώνεσαι πίσω από θεωρίες και να αγνοείς τα αφτιά σου.
Δηλαδή αφού ακούω ύψος ζωντανά, ΑΛΛΑ ΚΑΙ στο σύστημα μου, τότε πιστεύω ότι και στις δυο περιπτώσεις το ακούω γιατί υπάρχει [εσύ λές όχι] και εγώ καμαρώνω για την ποιότητα που ακούω συγκρίνοντας πάντα τον αναπαργόμενο ήχο από το σύστημά μου με την ζωντανή μουσική.
Για πες μου τί να κάνω;
Δεν είναι, βέβαια, κακό να το ψάχνει κανείς επιστημονικά.
Λ.Σ.

Αγαπητέ Λουκά Στεφανιδη, χαίρομαι ιδιαίτερα που συμμετέχεις σε αυτή τη συζήτηση.
Οι εμπειρίες που έχεις αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια με τη μουσική, καθώς και με τα συστήματα αναπαραγωγής της, εχουν ανεκτίμητη αξία για μας .

Είμαι σίγουρος ότι η συνέχεια θα έχει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Αγαπητέ Λουκά Στεφανιδη, χαίρομαι ιδιαίτερα που συμμετέχεις σε αυτή τη συζήτηση.
Οι εμπειρίες που έχεις αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια με τη μουσική, καθώς και με τα συστήματα αναπαραγωγής της, εχουν ανεκτίμητη αξία για μας .

Είμαι σίγουρος ότι η συνέχεια θα έχει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον.
I.K. Αν τα μέσα ηχογράφησης δεν μπορούν να ηχογραφήσουν τρισδιάστατο ήχο, όπως υποστηρίζεις, τότε ας μας εξηγήσει κάποιος, πώς γίνεται και στο σύστημά μου στο χώρο μου ακούω έτσι;

Πώς είναι δυνατόν σε μια ηχογράφηση τζαζ το κοντραμπάσο να ακούγεται σε μέγεθος που αντιστοιχεί στα 2/3 περίπου του ύψους του Soundlab A-1 [2,20μ το ύψος του] και το πλάτος του περίπου στα 4/5 του ηχείου [1μ το πλάτος του καμπύλο 90ο];
Και πώς είναι δυνατόν να ακούω το σώμα και τον όγκο του κοντραμπάσου, που δεν θα μπορούσε να βγεί από παλλόμενες χορδές πάνω π.χ.σε μια σανίδα, αλλά από παλλόμενες χορδές πάνω στο συγκεκριμένο τρισδιάστατο σώμα/"ηχείο" του οργάνου;
[Διευκρύνηση:Λέγοντας, όπως καταλαβαίνεις, σώμα δεν εννοώ παχύ ήχο. Γιατί παχύ ήχο μπορούν να αναπαράγουν σχεδόν όλα τα συστήματα, χωρίς απαραίτητα αυτό να σημαίνει ότι όλα αποδίδουν το σώμα και τον όγκο που προανάφερα. Ο παχύς ήχος βγαίνει στα 100-120 hz]
Να ξανατονίσω ότι πιστεύω τα αφτιά μου και δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να "κουφαίνομαι" με κάποιες θεωρίες.
Και κάτι ακόμα. Πάντα μιλάμε για ηχογραφήσεις όχι σε ανηχωικό θάλαμο, αλλά σε χώρο με αντανακλάσεις.Λ.Σ.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

I.K. Αν τα μέσα ηχογράφησης δεν μπορούν να ηχογραφήσουν τρισδιάστατο ήχο, όπως υποστηρίζεις, τότε ας μας εξηγήσει κάποιος, πώς γίνεται και στο σύστημά μου στο χώρο μου ακούω έτσι;

Λ.Σ Δεν υποστηρίζω προς το παρόν τη μια ή την άλλη άποψη. Απλώς διερεύνηση κάνω, θέτοντας ταυτόχρονα τα ίδια ερωτήματα και στον εαυτό μου.

Για το σώμα των οργάνων και την αίσθηση του αληθινού μεγέθους υπεύθυνος είναι ο σχεδιαστής του ηχείου και φυσικά ο τεχνικός που πραγματοποίησε την ηχοληψία. Παίζοντας με τις φάσεις ταυτοχρόνως και με τα δυο κανάλια μπορεί κάποιος τεχνικός ήχου να μεταφέρει άλλη αίσθηση από την πραγματική.
Για παράδειγμα εφαρμόζοντας delay, ενδεχομένως σε συνδιασμό και με κάποια άλλα εφέ, θα μπορούσα άνετα να σου μεταφέρω τη στερεοφωνική εικόνα 10 μέτρα πίσω από το κατακόρυφο επίπεδο που ορίζουν τα ηχεία σου στο χώρο ακρόασης. Θα ακούς τον ήχο να βγαίνει από το διπλανό σπίτι και θα αναρωτιέσαι μετά αν παίζει το δικό σου σύστημα ή αν παίζει του γείτονα.

Ενα σωστά σχεδιασμένο ηχεία οφείλει να αναπαράγει όσο πιο πιστά γίνεται την ηχογράφηση και να μην προσθέτει από μόνο του τίποτα παραπάνω. Τα λάθη χρονισμού είναι τα χειρότερα λάθη.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Λ.Σ Δεν υποστηρίζω προς το παρόν τη μια ή την άλλη άποψη. Απλώς διερεύνηση κάνω, θέτοντας ταυτόχρονα τα ίδια ερωτήματα και στον εαυτό μου.

Για το σώμα των οργάνων και την αίσθηση του αληθινού μεγέθους υπεύθυνος είναι ο σχεδιαστής του ηχείου και φυσικά ο τεχνικός που πραγματοποίησε την ηχοληψία. Παίζοντας με τις φάσεις ταυτοχρόνως και με τα δυο κανάλια μπορεί κάποιος τεχνικός ήχου να μεταφέρει άλλη αίσθηση από την πραγματική.
Για παράδειγμα εφαρμόζοντας delay, ενδεχομένως σε συνδιασμό και με κάποια άλλα εφέ, θα μπορούσα άνετα να σου μεταφέρω τη στερεοφωνική εικόνα 10 μέτρα πίσω από το κατακόρυφο επίπεδο που ορίζουν τα ηχεία σου στο χώρο ακρόασης. Θα ακούς τον ήχο να βγαίνει από το διπλανό σπίτι και θα αναρωτιέσαι μετά αν παίζει το δικό σου σύστημα ή αν παίζει του γείτονα.
Ο ηχολήπτης θα μπορούσε να είχε κάνει την πιο απλή και καλή ηχογράφηση τοποθετώντας δύο μόνο μικρόφωνα μπροστά από τους μουσικούς σε απόσταση τέτοια που θα έκρινε σωστή, ώστε να έχει τον απευθείας και τον αντανακλώμενο ήχο που επιθυμεί και δεν θα έκανε τίποτε άλλο επιπλέον. Κανένα κόλπο. Λ.Σ.
 
To χειρότερο όμως όλων είναι ο κάθε τραγουδιστής να κρατάει το δικό του μικρόφωνο κι εμείς να ακούμε διαφορά "ύψους" μεταξύ τους. Οι περισσότερες ηχογραφήσεις με αυτό τον τρόπο γίνονται. Αυτή δεν θα ήταν μια ψευδαίσθηση ή ένα λάθος του ίδιου του ηχείου λόγω κακής σχεδίασης ?
 
Last edited:
Θα ήθελα να προσθέσω ότι η κακή σχεδίαση ενός ηχείου μπορεί να είναι σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και σκόπιμη. Τέτοιου είδους ηχεία ακούγονται "μεγάλα" και σε πολλούς αυτό αρέσει.
Για πλάκα συνέδεσε το ένα από τα δύο ηχεία με αντίστροφη πολικότητα. Θα πάρεις έναν ήχο εντελώς λάθος χρονικά αλλά σε κάποια σημεία μπορεί να είναι και εντυπωσιακός, ειδικά στις φωνές αλλάζουν ακόμα και οι διαστάσεις.
 
Last edited:
Δεν είναι τυχαίο το γεγονος ότι στα studios ηχογραφήσεων χρησιμοποιούν ανελέητα monitor ηχεία γιατί μόνο αυτά λένε την αλήθεια και ο ηχολήπτης μηχανικός τα βλέπει σαν εργαλεία δουλειάς για να εφαρμόσει και στη συνέχεια να ακούσει τα δικά του τα ηχητικά εφέ.
Με τα Dynaudio ηχεία μου έχω την αίσθηση του απόλυτου εστiασμού στα όργανα και στις φωνές όταν το πρόγραμμα βέβαια το επιτρέπει. Γιαγαντισμούς και περίεργα φαινόμενα δεν έχω, ακόμα και μακρυά από το sweet spot.
Λ.Σ Οι λυχνίες που μου έστειιλες βοήθησαν το σύστημα να ανέβει τουλάχιστον δύο σκλαλοπάτια προς το καλυτερο, ειδικότερα στην αναπαραγωγή του ambience.
 
Last edited:
Για πλάκα συνέδεσε το ένα από τα δύο ηχεία με αντίστροφη πολικότητα. Θα πάρεις έναν ήχο εντελώς λάθος χρονικά αλλά σε κάποια σημεία μπορεί να είναι και εντυπωσιακός, ειδικά στις φωνές αλλάζουν ακόμα και οι διαστάσεις.

Τι λές τώρα ; Μιά φορά το έκανα κατά λάθος και ήθελα να αλλάξω όλο το σύστημα γιατί δεν καταλάβαινα πως είναι δυνατόν να παίζει τόσο χάλια :flipout::flipout: