Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Το αν η ύπαρξη ύψους στην απεικόνιση της μουσικής είναι ψευδαίσθηση ή πληροφορία τω όντι εγγεγραμμένη στο δισκάκι , να σας πω την αλήεθια δεν με ενδιαφέρει και πολύ . Κυρίως από την στιγμή που την ακούω . Ειδικά σήμερα το πρωί και με ένα ταπεινό Monitor Audio ηχείο , άκουγα το "Une reve sans consequence speciale" των Heldon. Κάποια στιγμή ακούγονται χτυπήματα σε μεταλλικό αντικείμενο ( κούφιο ) - είτε καμπάνα είτε μεταλλικοί σωλήνες . Ε λοιπόν αυτοί οι χτύποι ερχόντουσαν τουλάχιστον μισό μέτρο πιό πάνω από τα υπόλοιπα όργανα και από πίσω από αυτά . Ψευδαίσθηση ή πραγματικότητα , αδιάφορο . Δεν χρειάζεται να μεταφέρουμε τις πλατωνικές απόψεις περί κόσμου των ιδεών στην ακρόαση δίσκων , έτσι δεν είναι ;
 
Τι λές τώρα ; Μιά φορά το έκανα κατά λάθος και ήθελα να αλλάξω όλο το σύστημα γιατί δεν καταλάβαινα πως είναι δυνατόν να παίζει τόσο χάλια :flipout::flipout:

To ξέρω ότι ακούγεται χάλια με αντιστροφή της φάσης, γιαυτό έγραψα ότι ακούγεται λάθος. Μάλιστα μετακινείται ολόκληρη η στερεοφωνική εικόνα λόγο του φαινομένου της ακύρωσης. Hint: Αλλάζουν και οι διαστάσεις των οργάνων σε όλα τα επίπεδα. Τρομερό τέχνασμα για εφαρμογή σε πολυκαναλικές ηχογραφήσεις ...
 
Re: Απάντηση: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Το αν η ύπαρξη ύψους στην απεικόνιση της μουσικής είναι ψευδαίσθηση ή πληροφορία τω όντι εγγεγραμμένη στο δισκάκι , να σας πω την αλήεθια δεν με ενδιαφέρει και πολύ . Κυρίως από την στιγμή που την ακούω . Ειδικά σήμερα το πρωί και με ένα ταπεινό Monitor Audio ηχείο , άκουγα το "Une reve sans consequence speciale" των Heldon. Κάποια στιγμή ακούγονται χτυπήματα σε μεταλλικό αντικείμενο ( κούφιο ) - είτε καμπάνα είτε μεταλλικοί σωλήνες . Ε λοιπόν αυτοί οι χτύποι ερχόντουσαν τουλάχιστον μισό μέτρο πιό πάνω από τα υπόλοιπα όργανα και από πίσω από αυτά . Ψευδαίσθηση ή πραγματικότητα , αδιάφορο . Δεν χρειάζεται να μεταφέρουμε τις πλατωνικές απόψεις περί κόσμου των ιδεών στην ακρόαση δίσκων , έτσι δεν είναι ;
Αυτό υποστηρίζω συνεχώς και συμφωνώ, αλλά αν κάποιος επιθυμεί να το ψαξει ας το κάνει. Λ.Σ.
 
Ε λοιπόν αυτοί οι χτύποι ερχόντουσαν τουλάχιστον μισό μέτρο πιό πάνω από τα υπόλοιπα όργανα και από πίσω από αυτά . Ψευδαίσθηση ή πραγματικότητα , αδιάφορο . Δεν χρειάζεται να μεταφέρουμε τις πλατωνικές απόψεις περί κόσμου των ιδεών στην ακρόαση δίσκων , έτσι δεν είναι ;

Εμένα πάντως θα με ενοχλούσε αν στο δικό μου σύστημα αυτοί οι χτύποι που αναφέρεις έβγαιναν πιο μπροστά και πιο κάτω από τα υπόλοιπα όργανα.
Το θέμα είναι ακριβώς αυτό, να μην οφείλεται σε πρόβλημα του ηχείου μας αλλά να είναι όντως έτσι γραμμένο αυτό το όργανο στο δίσκο.
Για να διαπιστώσουμε εαν ένα ηχείο αποδίδει σωστά τις θέσεις των οργάνων πρέπει να έχουμε μαζί μας το "ειδικό" εργαλείο.
 
Last edited:
Η καθ όλα αναστροφή φάσης δημιουργεί το αναληθές-πλην εντυπωσιακό- άπλωμα των οργάνων πέρα από την έκταση των ηχείων με εμφανέστατη την οπή στο κέντρο.
Αλλά στα μοντέρνα στούντιο είναι πολύ προσφιλής ή ηχογράφηση μεμονωμένων οργάνων εκτός φάσης, γεγονός που τα στέλνει σε απίθανα σημεία, ακόμα και πίσω από το κεφάλι σου ή δίπλα στο αυτί σου ενώ η εικόνα υπό ΚΣ περιορίζεται έστω στο +10-20% της έκτασης των ηχείων.
Παράδειγμα ο τελευταίος δίσκος των thievery corporation ή το πρώτο verve remixed...

(και συγκεκριμένα αυτό, http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=364933&postcount=1293, συμπτωματικά...)
Αν θέλετε περισσότερα στοιχεία μπορώ να σας δώσω...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Η καθ όλα αναστροφή φάσης δημιουργεί το αναληθές-πλην εντυπωσιακό- άπλωμα των οργάνων πέρα από την έκταση των ηχείων με εμφανέστατη την οπή στο κέντρο.
Αλλά στα μοντέρνα στούντιο είναι πολύ προσφιλής ή ηχογράφηση μεμονωμένων οργάνων εκτός φάσης, γεγονός που τα στέλνει σε απίθανα σημεία, ακόμα και πίσω από το κεφάλι σου ή δίπλα στο αυτί σου ενώ η εικόνα υπό ΚΣ περιορίζεται έστω στο +10-20% της έκτασης των ηχείων.

Exactly !!! :SFGSFGSF:
 
Εμένα πάντως θα με ενοχλούσε αν στο δικό μου σύστημα αυτοί οι χτύποι που αναφέρεις έβγαιναν πιο μπροστά και πιο κάτω από τα υπόλοιπα όργανα.
Το θέμα είναι ακριβώς αυτό, να μην οφείλεται σε πρόβλημα του ηχείου μας αλλά να είναι όντως έτσι γραμμένο αυτό το όργανο στο δίσκο.
Για να διαπιστώσουμε εαν ένα ηχείο αποδίδει σωστά τις θέσεις των οργάνων πρέπει να έχουμε μαζί μας το "ειδικό" εργαλείο.

Για να σε ενοχλούσε θα έπρεπε να ξέρεις ότι είναι λάθος .
Οπως επίσης θα έπρεπε να γνωρίζει ότι είναι λάθος των ηχείων και όχι της ηχογράφησης
Οπως επίσης να γνωρίζεις ότι υπάρχουν ηχεία που κάνουν τέτοια λάθη
Τελικά για να το μάθεις θα έπρεπε να έχεις το "ειδικό" εργαλείο - ποιό , δεν το ξέρω.
Αμα όμως ακούμε δίκσους παρέα με ειδικά εργαλεία , παύουμε να ακούμε δίσκους και ακούμε εργαλεία . Δεν είναι κατ'´ανάγκη κακό . Είναι άλλο παιχνίδι , άλλου είδους απόλαυση .
 
Για να σε ενοχλούσε θα έπρεπε να ξέρεις ότι είναι λάθος .
Οπως επίσης θα έπρεπε να γνωρίζει ότι είναι λάθος των ηχείων και όχι της ηχογράφησης
Οπως επίσης να γνωρίζεις ότι υπάρχουν ηχεία που κάνουν τέτοια λάθη
Τελικά για να το μάθεις θα έπρεπε να έχεις το "ειδικό" εργαλείο - ποιό , δεν το ξέρω.
Αμα όμως ακούμε δίκσους παρέα με ειδικά εργαλεία , παύουμε να ακούμε δίσκους και ακούμε εργαλεία . Δεν είναι κατ'´ανάγκη κακό . Είναι άλλο παιχνίδι , άλλου είδους απόλαυση .

Το "εργαλείο" θα χρειαστεί να το χρησιμοποίησεις μια φορά. Δεν είπα ότι θα το ακούς κάθε μέρα.
Μια φορά πριν αγοράσεις τα ηχεία και μια φορά στο σπίτι μετά την εγκατάσταση.
Το "εργαλείο" θα το έχουμε ελπίζω σύντομα. Θα χρειαστεί ... και μια μεζούρα ακριβείας Χα Χα Χα !!!
 
Last edited:
Παλι δεν εχω καταλαβει Internet King γιατι δεν υπαρχει υψος ,Sorry.
Δεν λεω οτι εχω προσεξει οτι υπαρχει διοτι προσωπικα με ενδιαφερουν κυριως οι χροιες και δεν καθομαι ποτε σχεδον στο κεντρο του τριγωνου.Δυστυχως δεν εχω τις γνωσεις σου .Αν υπο θεσουμε οτι ο ηχος ειναι αυτοςsoundwave2.gif μπορω να καταλαβω να διαφωνεις με το βαθος αλλα υψος εχει και πλατος............
 
Re: Απάντηση: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Εμένα πάντως θα με ενοχλούσε αν στο δικό μου σύστημα αυτοί οι χτύποι που αναφέρεις έβγαιναν πιο μπροστά και πιο κάτω από τα υπόλοιπα όργανα.
Το θέμα είναι ακριβώς αυτό, να μην οφείλεται σε πρόβλημα του ηχείου μας αλλά να είναι όντως έτσι γραμμένο αυτό το όργανο στο δίσκο.
Για να διαπιστώσουμε εαν ένα ηχείο αποδίδει σωστά τις θέσεις των οργάνων πρέπει να έχουμε μαζί μας το "ειδικό" εργαλείο.

η εστίαση των οργάνων ειναι καθαρά θέμα ματσαρίσματος των φάσεων των μονάδων στην cross περιοχή, και ομοιότητας των δυο ηχείων μεταξύ τους

τι ειναι αυτό το "εργαλείο" που συζητάτε ?
 
Re: Απάντηση: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

η εστίαση των οργάνων ειναι καθαρά θέμα ματσαρίσματος των φάσεων των μονάδων στην cross περιοχή, και ομοιότητας των δυο ηχείων μεταξύ τους

τι ειναι αυτό το "εργαλείο" που συζητάτε ?
sacrosundmed.jpg

αυτο ακριβώς :chinese::chinese::chinese::D:p
 
Re: Απάντηση: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

η εστίαση των οργάνων ειναι καθαρά θέμα ματσαρίσματος των φάσεων των μονάδων στην cross περιοχή, και ομοιότητας των δυο ηχείων μεταξύ τους

τι ειναι αυτό το "εργαλείο" που συζητάτε ?
Δηλαδή με ηχεία σαν τα δικά μου, ενός δρόμου, σίγουρα δεν υπάρχει πρόβλημα ματσαρίσματος των φάσεων στην περιοχή cross.Λ.Σ.
 
Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Παλι δεν εχω καταλαβει Internet King γιατι δεν υπαρχει υψος ,Sorry.
Δεν λεω οτι εχω προσεξει οτι υπαρχει διοτι προσωπικα με ενδιαφερουν κυριως οι χροιες και δεν καθομαι ποτε σχεδον στο κεντρο του τριγωνου.Δυστυχως δεν εχω τις γνωσεις σου .Αν υπο θεσουμε οτι ο ηχος ειναι αυτοςView attachment 19290 μπορω να καταλαβω να διαφωνεις με το βαθος αλλα υψος εχει και πλατος............


Τα ηχεία μας δεν συμπεριφέρονται σαν ιδανικές σημειακές πηγές. Είναι απλώς κακές προσεγγίσεις, με κάποιες διαφορές μεταξύ τους αλλά τα βασικά προβήματα ακτινοβολίας παραμένουν σε όλα τα ηχεία του κόσμου, εν έτη 2008 και ακόμα συζητάμε για πιστονοειδείς μετατοπίσεις του κώνου ενός ηχείου ή μια μεμβράνης. Ζούμε ακόμα τη λίθινη εποχή στο θέμα ηχείου, σε αντίθεση με την ψηφιακή τεχνολογία που έχει ήδη ξεπεράσει τα όρια δυνατοτήτων της ανθρώπινης ακοής του ανθρώπου.
Υπάρχουν -μεταξύ μας- χαιφιντελίστες , χομπίστες, όπως θέλεις απoκάλεσέ τους που δεν διαθέτουν τις ακουστικές δυνατότητες να ξεχωρίσουν ένα MP3 από ένα ασυμπίεστο wav. Το γεγονός αυτό από μόνο του εκθέτει ανεπανόρθωτα αφενός μεν την ίδια την ακοή μας, αφετέρου τα σημερινά συστήματα που την αναπαράγουν. Ενας απλός παρατηρητής προφανώς θα έχει πρόβλημα να μας ψυχολογήσει. Από τη μία λέμε ότι ακούμε "παπάδες" από το σύστημά μας και από την άλλη δεν είμαστε σε θέση να ακούσουμε συμπιεσμένη πληροφορία λόγου συμπίεσης 1:4. Δύο πράγματα μπορεί να έχουν συμβεί. Είτε είμεθα κουφοί είτε τα συστήματα που έχουμε είναι εντελώς λάθος. Ελπίζω να ισχύει το τελεταίο γιατί διαφορετικά ψάχνουμε μονίμως για ψύλλους στα άχυρα.

Τέλος φίλε μου, οι ερωτήσεις σου δεν έχουν απαντηθεί ακόμα. Δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος με ασφάλεια να απαντήσει με σιγουριά, πόσο μάλλον ένας ταλαιπωρημένος χομπίστας σαν κιι εμένα που επέστρεξε σήμερα τα ξημερώνατα σπίτι του, μετά από τη συναυλία των FUSION REVOLUTION στη μουσική σκηνή ΑΘΗΝΑ του Γ. ΦΑΚΑΝΑ. Μαγεμένος από τα χείμαρο των δυναμικών και τον τεράστιο σε μέγεθος ήχο, σε ένα φορτισμένο κατά 100% ηχητικά χώρο όπου όχι μόνο δεν μπορούσες να καταλάβεις το ύψος της σκηνής αλλά δεν ήσουν σε θέση να αντιληφτείς αυτό που λέμε στερεοφωνία με την στενή πάντα έννοια. Γιατί με την πλατιά έννοια ο ήχος έβγαινε από παντού και ένιώθες ότι τα όργανα έπαιζαν μέσα στο κεφάλι σου, ουσιαστικά χόρευαν μέσα σε αυτό και έπαιρναν τις γεωμετρικές διαστάσεις και τις θέσεις που τους έδινε η δική σου η φαντασία με οδηγό την ψευδαίσθηση. Αυτό είναι το live άκουσμα, που ακόμα και ηλεκτρονικά αναπαραγώμενο (με πολλά ηχεία) μας συγκλονίζει.

Παρεμπιπτόντως, για τους φίλους της Jaz Rock, χθες ο "κρουστός" Alex Acuna μας κατέπληξε. Μαζί του οι μουσικάρες Oscan Feldman (saxes) , Otmaro Ruiz (keyboards) και ο Tom Kennedy (ηλεκτρικό μπάσο).

:SFGSFGSF:
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Τα ηχεία μας δεν συμπεριφέρονται σαν ιδανικές σημειακές πηγές.
1. Υπάρχουν τα ηλεκτροστατικά της Quad με την προσωμοίωση σημειακής πηγής μέσω delay. Υπάρχουν και τα MBL που προσπαθούν να κινούνται σφαιρικά.
2. Ούτε οι κώνοι έχουν πιστονικοί κίνηση, πέρα από μια μικρή περιοχή λειτουργίας. Στο κάτω κάτω η δύναμη εφαρμόζεται σε μικρό τμήμα της επιφάνειάς τους. Και η πιστονική κίνηση δεν είναι η κίνηση της σημειακής πηγής.
3. Η σημειακή πηγή δεν είναι το μόνο ιδεατό. Υπάρχει και η γραμμική πηγή, και αυτή μπορεί να προσωμοιωθεί πιο εύκολα με ένα μεγάλο ribbon (ή για καλύτερο έλεγχο της κίνησης με συστοιχία μικρότερων.
4. Υπάρχουν και τα ακουστικά, που είναι ότι πιο κοντά στην αναστροφή της λειτουργίας των μικρόφωνων. Μια καλή binaural ηχογράφηση είναι εντυπωσιακή, αλλά ακούγεται λάθος όταν παίζει από ηχεία.

Ο ήχος όπως τον περιγράφεις δεν είναι καν δισδιάστατο φαινόμενο. Είναι μονοδιάστατο κύμα, και η μουσική δεν είναι καν κύμα με την κλασική έννοια του όρου (ημιτονοειδές κλπ), αλλά σύνθεση άπειρων κυμάτων. Και δεν καταλαβαίνω αν οι φασικές διαφορές και οι ανακλάσεις που λέμε υπάρχουν στην σύνθεση του τελικού αποτελέσματος, γιατί να μην μπορούν να αναπαραχθούν;

Έχοντας ακούσει τις ανηχοϊκές ηχογραφήσεις συμφωνικής ορχήστρας της Denon, εκεί δεν υπάρχει όχι πληροφορία ύψους, αλλά ουσιαστικά ούτε και χροιών. Η ίδια ανηχοϊκή ηχογράφηση με τεχνητό reverb αρχίζει να αποκτά φυσικότερο ήχο.

Αυτά, σαν σκόρπιες σκέψεις.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία με 'μεγααάλο' ήχο

Ο ήχος όπως τον περιγράφεις δεν είναι καν δισδιάστατο φαινόμενο. Είναι μονοδιάστατο κύμα, και η μουσική δεν είναι καν κύμα με την κλασική έννοια του όρου (ημιτονοειδές κλπ), αλλά σύνθεση άπειρων κυμάτων. Και δεν καταλαβαίνω αν οι φασικές διαφορές και οι ανακλάσεις που λέμε υπάρχουν στην σύνθεση του τελικού αποτελέσματος, γιατί να μην μπορούν να αναπαραχθούν;

Έχοντας ακούσει τις ανηχοϊκές ηχογραφήσεις συμφωνικής ορχήστρας της Denon, εκεί δεν υπάρχει όχι πληροφορία ύψους, αλλά ουσιαστικά ούτε και χροιών. Η ίδια ανηχοϊκή ηχογράφηση με τεχνητό reverb αρχίζει να αποκτά φυσικότερο ήχο.

Αυτά, σαν σκόρπιες σκέψεις.

Tα ηχητικά κύματα -η μουσική αν προτιμάς- δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο αραιώματα και πυκνώματα του αέρα. Αν δεν υπήρχε ο αέρας δεν θα ακούγαμε τίποτα. Ο φυσικός ήχος μεταφέρεται και στις τρεις διαστάσεις με την προϋπόθεση ότι δεν θα περιοριστεί από το χώρο με παρεμβάσεις, ηχητικά φίλτρα ή από τα ίδα τα όρια του δωματίου.


Εν αντιθέσει με το φυσικό ήχο, το ηλεκτρικό σήμα (volts) που παράγεται από το μικρόφωνο είναι δύο πράγματα : τάση (volts) και χρόνος (sec).
Το μικρόφωνο πιστεύω ότι δεν μπορεί να καταλάβει αν μια ηχητική πηγή βρίσκεται κάτω από αυτό ή πάνω από αυτό. Αναφέρομαι σε δύο διακριτές θέσεις της ηχητικής πηγής, η μία κάτω και η άλλη πάνω από το επίπεδο του μικροφώνου. Εννοείται ότι σε κάθε περίπτωση η πηγή τοποθετείται σε ίδια απόσταση (μέτρα) από το μικρόφωνο. Αν ο χώρος δεν έχει ανακλάσεις είναι σίγουρο ότι θα χαθεί και η όποια χωρική πληροφορία, η συμμετοχή δηλαδή του χώρου της ηχογράφησης λόγω των ανακλάσεων ή/και του ακροατηρίου.
Μια απλή τεχνική ηχογράφησης που αφαιρεί αποτελεσματικά τον θόρυβο που παράγεται από το ακροατήριο είναι η τεχνική MS Recording. Χρησιμοποιούνται 3 μικρόφωνα. Τα δύο είναι καρδιοειδή και το τρίτο τύπου 8 (διπλός λοβός που μιοάζει με τον αριθμό 8). Με συγκεκριμένες αλγεβρικές πράξεις αφαιρείται η χωρική πληροφορία που βρίσκεται πίσω από τα μικρόφωνα και το αποτέλεσμα είναι ένας ποιο διαυγής ήχος που περιορίζεται μόνο στην πληροφορία που έρχεται από τη μουσική σκηνή. Με αυτή την απλή μέθοδο αφαιρείται ικανοποιητικά ο θόρυβος ο προερχόμενος από το ακροατήριο.
 
Last edited:
Φανταστείται απλώς τι συμβαίνει όταν ακούμε μουσική στο σπίτι μας. Ακούμε δύο χώρους ταυτόχρονα. Τον χώρο της ηχογράφησης αλλά και το δικό μας χώρο. Οταν λέω χώρο εννοώ τις ανακλάσεις από τα όρια του χώρου της ηχογράφησης που φτανουν με μια χρονική καθυστερηση στο μικρόφωνο. Αντιστοίχως, στο δωμάτιο που ακούμε μουσική, οι ανακλάσεις από τους τοίχους φτάνουν στο αυτί μας πάλι καθυστερημένα και στη χειρότερη περίπτωση παραμένουν και ως στάσιμα κύματα.
 
Nα κάνω μια διόρθωση. Ανέφερα πριν για την τεχνική ηχογράφησης MS. H τεχνική αυτή χρησιμοποιεί 2 και όχι 3 μικρόφωνα. Ενα μικρόφωνο με polar διάγραμμα σχήματος 8 και ένα μικρόφωνο με καρδιοειδές polar διάγραμμα. Το μικρόφωνο σχήματος 8 είναι κάθετα τοποθετημένο σε σχέση με το καρδιοειδές. Το καρδιοειδες σημαδεύει μπροστά .

http://members.tripod.com/~offbeat2/ms/sndms.html
 
Last edited:
Το "jazz sampler της chesky" δεν έχει πληροφορίες για το test που κάνει ;

Για την κουβέντα τώρα πάλι θα πω ότι έχουμε μπλέξει τα πράγματα.
Άλλο τι συμβαίνει στο ζωντανό άλλο στο ηχογραφημένο.
Φυσικά μιλάμε για ψευδαίσθηση (πιστεύω να συμφωνούμε πια), έτσι ακούει ο καθένας ότι θέλει η ότι φαντάζεται....κανείς δεν μπορεί να του πει το αντίθετο αλλά και αυτός δεν μπορεί να επιμένει ότι υπάρχει (ηχογραφημένο) αφού το ακούει !

Το ύψος μπορεί να δημιουργηθεί αλλά δεν εφαρμόζεται γιατί δεν είναι 'φυσικό'. Αν ακούτε μια μπάντα και καταλαβαίνετε το ύψος , μάλλον κάθεστε πολύ κοντά :smile:

Η δυνατότητα του ηχολήπτη είναι να μοιράσει τον ήχο δεξιά ή αριστερά (pan-pot)*. Δεν υπάρχει πάνω και κάτω , ούτε μπρος και πίσω.
Μπορεί να γίνει αλλά θα χάσουμε πολύ από την 'ποιότητα' + θα δείχθει αφύσικο. Σκεφτείτε ότι έχουμε δύο σημεία Α=πηγή-όργανο και Β=mic. Αν στέψεις το μικρ. δεξιά δεν θα ακούσεις τον ήχο από αριστερά αλλά στο κέντρο και χάλια (mono).
Με τα στέρεο μικρόφωνα που πιάνουν όλους δεν μπορείς να ξεχωρίσεις άλλο όργανο εδώ και άλλο εκεί...

Έχετε ακούσει σε κάποιο cd να παίζει συνέχεια ένα όργανο πάνω από κάποιο άλλο ; Τα παραδείγματα που λέτε είναι για κάποιο πέρασμα ή ένα κρουστό ή κάτι άλλο που δείνει την αίσθηση αυτή αλλά δεν κρατάει σε όλη την διάρκεια του κομματιού.

*Pan Pot - A panoramic potentiometer. A pan pot is used to position a monaural sound source in a stereo mix. The pan pot adjusts the relative level of the signal to the two stereo channels giving the sense of position.
http://www.soundbytes-nw.com/html/sound_glossary_p.html

αυτό το "two stereo channels" είναι το Left - Right.
 
Last edited: