Ας προχωρησουμε with Lesson 101 ... της θεωριας Χορδων (και ας την εγκαταλειπουν σιγα-σιγα ... οι πρωτεργατες)
Στο προηγουμενο "μαθημα" ειδαμε ποση σημασια εχει η Κλιμακα (για την συγκαλυψη-πακτωση εξτρα διαστασεων).
Σε αυτο το "μαθημα" (και καλα !!!) θα εξετασουμε γιατι ΧΟΡΔΗ και οχι ΣΗΜΕΙΟ. Τι παραπανω εχει μια Χορδη ?
Ενας τομεας που η Χορδη υπερτερει (γεωμετρικα) ειναι .... η ΚΑΜΠΥΛΩΣΗ και κατ'επεκταση η ΣΥΣΤΡΟΦΗ.
Αντιστοιχα, το Σημειο δεν μπορει να δωσει αυτη την πολυτελεια (ουτε καν ... η ακαμπτη Ευθεια).
Ας ξεκινησουμε απο μια ΚΛΕΙΣΤΗ Χορδη, και τι τελειοτερο και συμμετρικοτερο απο εναν κυκλο !
Ξεκιναω απο το παραδειγμα του κυκλου για να φτασουμε χαλαρα και ξεκουραστα στον ... ΒΡΟΓΧΟ !
Τι μπορει να κανει, λοιπον, ενας κυκλος οταν .... "κυμματισει" ?
Σε πρωτη φαση (και μονο πανω στο επιπεδο) .... αυτο :
Oμορφο το παραδειγμα .... αλλα κατι του λειπει .... χμμμμμ ....
Μηπως να ξεφευγαμε λιγακι απο την Κυκλικοτητα και να πηγαιναμε στην Ελλειπτικοτητα ?
Και μαλιστα ανεπτυγμενη στο μηκος του Χρονου ? ..... ας την δουμε :
Ωραια ... μια Ελλειψη περιστρεφομενη και
τανυσμενη μπορει να μας δωσει μια ισχνη μυρωδια
για το πολυδιαστατο μιας Χορδης. ΟΜΩΣ, μην ξεχναμε οτι ΑΚΟΜΑ βρισκομαστε ... στις 4 διαστασεις.
Και οχι στις 10 .... Aς δουμε, περα απο τους "κυμματισμους" του κυκλου και μερικες συστροφες του :
Αν λοιπον, μια Χορδη μπορει να τεντωσει και να συστραφει, τοτε ... ορεξη να χουμε για ΚΟΜΠΟΥΣ

.
Kαι μερικους κομπους ... μεταξυ διαφορετικης
συχνοτητας βρογχων (με πρασινο και μπλε χρωμα).
Επομενως, ο Κυκλος ειναι υπερβολικα συμμετρικος για την ποικιλομορφια και χρηστικοτητα ενος Βρογχου
και ιδιως ενος κλειστου Βρογχου. Μαλλον, αρχιζουμε να φτανουμε σε πιο συνθετα σχηματα (ενορασεις) ενος
Παλλομενου Βρογχου. Α ΝΑΙ ... ξεχασα .... καθε Χορδη ΠΑΛΛΕΤΑΙ, αλλιως δεν προσφερει ιδιαιτερη ευελιξια.
Το παραπανω σχημα , ομως , ειναι ΜΙΑ χορδη (παντα κλειστη). ΤΙ γινεται οταν αρχιζουν να διαπλεκονται ΠΟΛΛΕΣ
μεταξυ τους (ΟΧΙ μονο μιας συχνοτητας χορδες, ουτε μονο κλειστες χορδες) ???? Ε .... το πραγμα κουβαριαζεται και
τσουβαλιαζεται (ασυστολα)

Kαι δεν φαινεται ξεκαθαρα τι ειναι συμμετρικο (μια συχνοτητα + τις αρμονικες της)
και τι ασυμμετρο (ΟΛΕΣ οι συχνοτητες + ΟΛΕΣ οι αρμονικες + Ανοιχτοι Βρογχοι + Κλειστοι Βρογχοι ... ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ).
Προσεξτε κατι αλλο τωρα .....
Ειπαμε οτι καθε Χορδη ΠΑΛΛΕΤΑΙ, περιπου σαν την χορδη μιας κιθαρας. Ομως, οι χορδες μια κιθαρας ΔΕΝ παλλονται ολες
ΟΥΤΕ με το ιδιο πλατος ΟΥΤΕ με το ιδιο υψος ταλλαντωσης. Ετσι δεν ειναι ? Το τελευταιο πραγμα που θα περιμεναμε να
δουμε σε ενα πληθος χορδων ειναι να παλλονται συγχρονισμενα ... καπως ετσι :
Mαλλον, ειναι πολυ πιο ρεαλιστικο να εικασουμε οτι Χορδες διαφορων συχνοτητων (δηλαδη, ενεργειων) ΔΕΝ συγχρο-
νιζονται ΠΛΗΝ ελαχιστων εξαιρεσεων (που οντως συγχρονιζονται, αλλα δεν ειναι του παροντος να αναλυσουμε).
Ο ασυγχρονισμος πρεπει να θεωρειται ΔΕΔΟΜΕΝΟΣ ....
Εαν δεν ηταν ΗΔΗ κουβαρι το μυαλουδακι σας, μετα απο ολα αυτα ... ακουστε και αυτο : μια ομαδα Χορδων
μπορει να δειχνει απο "μακρια" οτι ειναι μια Χορδη ενω ειναι .... καμποσες ξεχωριστες. Προσεξτε, οι Χορδες
δεν εχουν διαφορα "παχη". ΕΝΑ ΠΑΧΟΣ εχουν (απο οσο εχω ψαξει τουλαχιστον) και ειναι της κλιμακας
10^-34 του μετρου (λιγο πανω απο το οριο Planck). Απλα, μπορουν να συγχρονιστουν και να δειχνουν
σε μια μεγαλυτερη κλιμακα ως
ΕΝΑ ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ .... ομως αν πλησιασουμε κοντυτερα ενδεχεται
να αναλυονται σε καμποσα μικροτερα κυματα (που αντιστοιχουν σε πραγματικες χορδες).
(και ΔΕΝ εχουμε φτασει ΚΑΝ .... στην τεραστια διαφορα μιας Ανοιχτης και Κλειστης Χορδης .... χοχοχοχοχο)