Λαμπάτος Tsakiridis anniversary vs transistor

Τι δεν νομίζεις 😀😂 τα περισσότερα ηχεία ξεκινούν από 87 έως 91 dB οπότε τα 92 db είναι υπερβολικά χαμηλά και μη ρεαλιστικό και θέμα γούστου .

?????


αν κάποιος κατάλαβε τι εννοεί ο φίλος, ας με διαφωτίσει...
 
Κάπου έχουμε μπλεχτεί.

Η ευαισθησία ενός ηχείου απλά υποδηλώνει πόσα dB είναι η στάθμη αναπαραγωγής συνήθως για το 1KHz και στο ένα μέτρο από αυτό με συγκεκριμένη τάση.
Δεν ξεκινά το ηχείο να αναπαράγει στάθμες από εκεί και πάνω. Μπορεί και πολύ χαμηλότερα και φυσικά και υψηλότερα.

Επίσης η παραμόρφωση αυξάνει με την στάθμη όχι το αντίθετο και αυτό ισχύει και για τα ηχεία και για τους ενισχυτές.

Τέλος τα 90 dB που αναφέρονται ως μια πολύ ικανοποιητική στάθμη για ακρόαση δεν είναι μια καρφωμένη τιμή.
Έχει και παραπάνω έχει και παρακάτω αλλά η μέση στάθμη είναι αυτά τα 90dB.
Ανάλογα με την εγγραφή και το δυναμικό εύρος της θα κυμανθούν οι χαμηλές και οι υψηλές τιμές της - ας το πούμε στιγμιαίας στάθμης - γύρω από τη μέση τιμή.
 
Σε περιβάλλοντα όπως ένα εργοτάξιο, όντως στα 92-93db ακούγονται σαν ψίθυρος.
Ευτυχώς τα σύγχρονα μέσα αναπαραγωγής, όπως το CD έχουν εύρος δυναμικής περιοχής τα 100db, οπότε μπορούμε εύκολα να παίξουμε στα 105db με peak κορυφής τα 180-190db εύκολα.
Ο λαμπάτος του Τσακιρίδη είναι φτιαγμένος για να παίζει πεντόδους σαν τρίοδες Single edge αλλά και να παίρνει ανώτερες λάμπες από τις 6L6 (KT88, KT120, KT150 κλπ).
Πιθανόν μία πέντοδος όπως η 5CX3000A να καλύψει τις ανάγκες του φίλου. Αλλά θα πρέπει να συνεννοηθεί πρώτα με τον κ. Τσακιρίδη, αν υποστηρίζεται αυτή η λάμπα.
 
  • Haha
  • Like
Reactions: DIMLUL84 and tonal
Σε περιβάλλοντα όπως ένα εργοτάξιο, όντως στα 92-93db ακούγονται σαν ψίθυρος.
Ευτυχώς τα σύγχρονα μέσα αναπαραγωγής, όπως το CD έχουν εύρος δυναμικής περιοχής τα 100db, οπότε μπορούμε εύκολα να παίξουμε στα 105db με peak κορυφής τα 180-190db εύκολα.
Ο λαμπάτος του Τσακιρίδη είναι φτιαγμένος για να παίζει πεντόδους σαν τρίοδες Single edge αλλά και να παίρνει ανώτερες λάμπες από τις 6L6 (KT88, KT120, KT150 κλπ).
Πιθανόν μία πέντοδος όπως η 5CX3000A να καλύψει τις ανάγκες του φίλου. Αλλά θα πρέπει να συνεννοηθεί πρώτα με τον κ. Τσακιρίδη, αν υποστηρίζεται αυτή η λάμπα.
Παιδιά για να συνοψίσουμε γιατί δεν κατάλαβα τίποτα.
Πρωτον Αξίζει η αγορά ενός λαμπατου κ συγκεκριμένα του Tsakiridis Icarus σε σχέση με έναν τρανζιστορ Stereo στα ίδια χρήματα πάντα ?Ο Icarus επειδή έχω διαλεξει όλες τις αναβάθμιση θα κοστίσει 1000€ σαν κόστος ανταλλακων που λέει ο κ.Tsakiridis
Δεύτερον αξίζει η αγορά ενισχυτη Stereo μεχρι 2000€ σε σχέση με τον AV Denon 3700 η δεν θα ακουσω διαφορα;
Phonο πήρα το musical fidelity mx vinyl από έναν φιλο.
 
Παιδιά για να συνοψίσουμε γιατί δεν κατάλαβα τίποτα.
Και πως να καταλάβεις; Εδώ βρήκαμε αφορμή το νήμα σου για να ξεκατινιαστούμε.
Πρωτον Αξίζει η αγορά ενός λαμπατου κ συγκεκριμένα του Tsakiridis Icarus σε σχέση με έναν τρανζιστορ Stereo στα ίδια χρήματα πάντα ?Ο Icarus επειδή έχω διαλεξει όλες τις αναβάθμιση θα κοστίσει 1000€ σαν κόστος ανταλλακων που λέει ο κ.Tsakiridis
Αυτό εξαρτάται απο τα ηχεία και το προσωπικό σου γούστο. Οι λαμπάτοι γενικά θέλουν λίγο πιο ευαίσθητα ηχεία, δηλαδή ηχεία που παίζουν δυνατά με λίγα σχετικά βατ. Τι ηχεία έχεις είπαμε;
Δεύτερον αξίζει η αγορά ενισχυτη Stereo μεχρι 2000€ σε σχέση με τον AV Denon 3700 η δεν θα ακουσω διαφορα;
Phonο πήρα το musical fidelity mx vinyl από έναν φιλο.
Γενικά οι στερεοφωνικοί ενισχυτές παίζουν καλύτερα μουσική απο έναν πολυκάναλο ενισχυτή στα ίδια λεφτά. Αν θες να ακούσεις κατά κύριο λόγο μουσική θα ακούσεις σημαντική διαφορά.
 
Πρωτον Αξίζει η αγορά ενός λαμπατου κ συγκεκριμένα του Tsakiridis Icarus σε σχέση με έναν τρανζιστορ Stereo στα ίδια χρήματα πάντα

Η αγορά του Ικάρου αξίζει 1000%.
Τα υλικά που έχει στα 1000€ τα βρίσκεις δύσκολα σε ενισχυτές κάτω των 3000€.
Το αν θα σου αρέσει το αποτέλεσμα είναι κάτι που ξέρεις μόνο εσύ.
 
  • Like
Reactions: quevedo
Και πως να καταλάβεις; Εδώ βρήκαμε αφορμή το νήμα σου για να ξεκατινιαστούμε.

Αυτό εξαρτάται απο τα ηχεία και το προσωπικό σου γούστο. Οι λαμπάτοι γενικά θέλουν λίγο πιο ευαίσθητα ηχεία, δηλαδή ηχεία που παίζουν δυνατά με λίγα σχετικά βατ. Τι ηχεία έχεις είπαμε;

Γενικά οι στερεοφωνικοί ενισχυτές παίζουν καλύτερα μουσική απο έναν πολυκάναλο ενισχυτή στα ίδια λεφτά. Αν θες να ακούσεις κατά κύριο λόγο μουσική θα ακούσεις σημαντική διαφορά.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Ηχεία έχω τα Dali Oberon 5 που ο κύριος Κώστα Τσακιριδης μου είχε πει ότι κ με τις δεύτερες λάμπες σε αναβάθμιση θα παίζουν ανετα και αν χρειαστώ μεγαλύτερες αν έρθει η ώρα να αλλάξω ηχεία θα μου έστελνε άλλες. .Εγώ ομως απο την αρχη διαλεξα τις μεγαλύτερες λάμπες που είχε τις ΚΤ170 να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
Αγόρασα και ένα μεταχειρισμενο phono musical fidelity mx vinyl που είχα διαβάσει πολύ καλες κριτικες.
 
Η αγορά του Ικάρου αξίζει 1000%.
Τα υλικά που έχει στα 1000€ τα βρίσκεις δύσκολα σε ενισχυτές κάτω των 3000€.
Το αν θα σου αρέσει το αποτέλεσμα είναι κάτι που ξέρεις μόνο εσύ.
Οπότε μπορεί κ με 2000 ευρώ ενισχυτή τρανζιστορ η λαμπατο να μην μ αρέσει το αποτέλεσμα.
Άρα μόνο η δοκιμή θα δείξει αποτελεσματα
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Δεν είναι θέμα χρημάτων αλλά matching.
Μπορείς να βρεις και ενισχυτή των 20.000€ που να μην παίζει όπως σου αρέσει τα ηχεία σου.
Πως ακριβώς γίνεται το matching;
 
Ο φίλος εννοεί ότι πρέπει να έχεις ταιριάξει σωστα όλες τις συσκευές αλλά σίγουρα σημαντικότερο είναι ο χώρος
Σωστα;
Πως δηλαδή ταιριάζεις σωστά τις συσκευές; Αυτή είναι η ερώτηση!
 
  • Like
Reactions: DIMLUL84
Με το αυτί.
Δεν παίζει αυτό το σενάριο!!! Γιατί ο καθένας έχει και "άλλο" αυτί.
Επομένως θα πρέπει σε κάθε νεοεισερχόμενο στον χώρο να προσφέρουμε έναν οδηγό ¨ματσαρίσματος" που να στηρίζεται σε κάποια δεδομένα αντικειμενικά.
 
Δεν παίζει αυτό το σενάριο!!! Γιατί ο καθένας έχει και "άλλο" αυτί.
Ακριβώς επειδή ο καθένας έχει άλλο αυτί (και άλλο χώρο, και άλλο μουσικό γούστο, κλπ.) πρέπει και ο καθένας να ταιριάξει το σύστημά του μόνος του.
Επομένως θα πρέπει σε κάθε νεοεισερχόμενο στον χώρο να προσφέρουμε έναν οδηγό ¨ματσαρίσματος" που να στηρίζεται σε κάποια δεδομένα αντικειμενικά.
Το κάθε σύστημα πρέπει να αρέσει στον ιδιοκτήτη του, όχι σε μένα ή σε σένα, ή το φούφουτο. Η αντικειμενικότητα δεν έχει καμιά δουλειά εδώ, εγώ πληρώνω και το σύστημά μου πρέπει να ικανοποιεί εμένα.
 
Ακριβώς επειδή ο καθένας έχει άλλο αυτί (και άλλο χώρο, και άλλο μουσικό γούστο, κλπ.) πρέπει και ο καθένας να ταιριάξει το σύστημά του μόνος του.

Το κάθε σύστημα πρέπει να αρέσει στον ιδιοκτήτη του, όχι σε μένα ή σε σένα, ή το φούφουτο. Η αντικειμενικότητα δεν έχει καμιά δουλειά εδώ, εγώ πληρώνω και το σύστημά μου πρέπει να ικανοποιεί εμένα.
Λανθασμένη οδός. Γνώμη μου φυσικά.
Απόδειξη περί τούτου είναι το γεγονός ότι σε καθέναν -και εσένα προφανώς- αρέσουν πάρα πολλά συστήματα (εκτός από το δικό του....που τελικά μπορεί και να μην του αρέσει). Επομένως μεταξύ των πολλών που μας αρέσουν πρέπει να έχουμε τα σωστά κριτήρια επιλογής.
 
Ο φίλος εννοεί ότι πρέπει να έχεις ταιριάξει σωστα όλες τις συσκευές αλλά σίγουρα σημαντικότερο είναι ο χώρος
Σωστα;

Άσε απ' έξω τον χώρο για λίγο, γιατί στον ίδιο χώρο αλλιώς οδηγεί ένας ενισχυτής το ίδιο ηχείο και αλλιώς ένας άλλος.

Για να γυρίσουμε στο matching, οι λαμπάτοι γενικώς αγαπάνε ηχεία με σταθερή εμπέδηση. Όσο πιο σταθερή είναι αυτή, τόσο καλύτερα. Αλλιώς ο λαμπάτος, πάντα για λίγα βαττ μιλάμε, με ένα ηχείο που δεν του κάνει θα έχει αποτέλεσμα πολύ «πλαδαρό» στο μπάσο. Είναι αυτό που λένε ότι «γονατίζει».

Το τι αρέσει στον καθένα διαφέρει, εδώ είναι ένα σημείο που - όσοι τουλάχιστον έχουν κάνει τέτοιες δοκιμές - συμφωνούν.

Tα oberon 5 είπαμε ότι έχεις; Εντάξει, δεν είναι και τίποτε εξαιρετικά δύσκολο σε εμπέδηση, μάλλον προς το εύκολο πάνε, άρα για σιγουριά καλώς σου είπανε τις μεγαλύτερες λάμπες. Θεωρώ ότι θα έχεις ένα καλούτσικο αποτέλεσμα με αυτά, με προοπτικές όμως άλλες εάν αλλάξεις ηχεία.

The minimum impedance at 200 Hz is about 4.6 Ω, so we can agree to the nominal impedance of 6 Ω, as declared by the manufacturer.

54024-dali-oberon-5-audiocompl-lab2.jpg
 
  • Like
Reactions: Sonorus
Άσε απ' έξω τον χώρο για λίγο, γιατί στον ίδιο χώρο αλλιώς οδηγεί ένας ενισχυτής ένα ηχείο και αλλιώς ένας άλλος.

Για να γυρίσουμε στο matching, οι λαμπάτοι γενικώς αγαπάνε ηχεία με σταθερή εμπέδηση. Όσο πιο σταθερή είναι αυτή, τόσο καλύτερα. Αλλιώς ο λαμπάτος, πάντα για λίγα βαττ μιλάμε, με ένα ηχείο που δεν του κάνει θα έχει αποτέλεσμα πολύ «πλαδαρό» στο μπάσο. Είναι αυτό που λένε ότι «γονατίζει».

Το τι αρέσει στον καθένα διαφέρει, εδώ είναι ένα σημείο που - όσοι τουλάχιστον έχουν κάνει τέτοιες δοκιμές - συμφωνούν.

Tα oberon 5 είπαμε ότι έχεις; Εντάξει, δεν είναι και τίποτε εξαιρετικά δύσκολο σε εμπέδηση, μάλλον προς το εύκολο πάνε, άρα για σιγουριά καλώς σου είπανε τις μεγαλύτερες λάμπες. Θεωρώ ότι θα έχεις ένα καλούτσικο αποτέλεσμα με αυτά, με προοπτικές όμως άλλες εάν αλλάξεις ηχεία.

The minimum impedance at 200 Hz is about 4.6 Ω, so we can agree to the nominal impedance of 6 Ω, as declared by the manufacturer.

54024-dali-oberon-5-audiocompl-lab2.jpg
Λεωνιδα τι εννοεις προοπτικες αλλες αν αλλάξω ηχεια;
Μεγαλύτερο ενισχυτη;
 
Λανθασμένη οδός. Γνώμη μου φυσικά.
Απόδειξη περί τούτου είναι το γεγονός ότι σε καθέναν -και εσένα προφανώς- αρέσουν πάρα πολλά συστήματα (εκτός από το δικό του....που τελικά μπορεί και να μην του αρέσει). Επομένως μεταξύ των πολλών που μας αρέσουν πρέπει να έχουμε τα σωστά κριτήρια επιλογής.
Ωραία, εγώ πρότεινα το ματσάρισμα με το αυτί, εσύ πρότεινε κάτι άλλο. Πες ποια είναι τα σωστά κριτήρια επιλογής και άσε τον κόσμο να διαλέξει.

Το σύστημά μου μου αρέσει. Πολύ, και πολύ περισσότερο απο άλλα που έχω ακούσει, και ακριβότερα.