Λαμπάτος Tsakiridis anniversary vs transistor

Λεωνιδα τι εννοεις προοπτικες αλλες αν αλλάξω ηχεια;
Μεγαλύτερο ενισχυτη;

Θα έχει άλλες - καλύτερες - προοπτικές το σύστημα αν αλλάξεις ηχεία εννοώ, με τον λαμπάτο που σκέφτεσαι.
 
Ωραία, εγώ πρότεινα το ματσάρισμα με το αυτί, εσύ πρότεινε κάτι άλλο. Πες ποια είναι τα σωστά κριτήρια επιλογής και άσε τον κόσμο να διαλέξει.

Το σύστημά μου μου αρέσει. Πολύ, και πολύ περισσότερο απο άλλα που έχω ακούσει, και ακριβότερα.
Δεν ειμαι ο καταλληλότερος να παραθέσω επιστημονική άποψη περί "ματσαρίσματος" συσκευών. Αυτά που έγραψα, αποτελούν πρόσκληση στους πιο ειδήμονες του φορουμ να το κάνουν. Προς όφελος όλων.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Ναι στον αναβαθμισμένο Ίκαρο Με ΚΤ150 θα είναι; . Δες όμως τι θα κάνεεις με τα ηχεία σου (δηλ. αν θα πας σε άλλα). Οπωσδήποτε ακροάσεις πριν την αγορά.
Δες και τη 2η σειρά στην υπογραφή μου.
 
  • Like
Reactions: DIMLUL84
Ένα αρθράκι επεξηγηματικό και εύκολα κατανοητό για το ματσάρισμα ηχείων με λαμπάτους.


You can easily tell if a speaker isn't performing well on tubes by... listening to it! Certainly, we encourage you to gather as much data as possible such that you don't waste your time auditioning speakers which are clearly not appropriate choices for tubes, but when it comes down to it folks the only way to find the right speaker is to listen to it anyway. A speaker that doesn't perform well on tubes will typically be characterized by one or more of the following sonic traits when connected to a tube amp:

  • Dual-mono imaging, i.e. the speakers do not "disappear"
  • Unusually poor imaging or soundstaging
  • Lumpy, bloated, or "one note" bass
  • Lack of control in the bass - excessive boominess or thumpiness
  • A "suckout" in the midrange
  • Whenever the bass kicks in, the mids go away
  • Whenever the bass kicks in, the highs get harsh and strained
  • When you hook the speaker up to a solid-state amp, the bass gets tighter, the midrange comes back, and the highs mellow out
 
Ναι στον αναβαθμισμένο Ίκαρο Με ΚΤ150 θα είναι; . Δες όμως τι θα κάνεεις με τα ηχεία σου (δηλ. αν θα πας σε άλλα). Οπωσδήποτε ακροάσεις πριν την αγορά.
Δες και τη 2η σειρά στην υπογραφή μου.
Ναι θα τα κοιτάξω
Σε ευχαριστώ
 
  • Like
Reactions: quevedo
Ένα αρθράκι επεξηγηματικό και εύκολα κατανοητό για το ματσάρισμα ηχείων με λαμπάτους.


You can easily tell if a speaker isn't performing well on tubes by... listening to it! Certainly, we encourage you to gather as much data as possible such that you don't waste your time auditioning speakers which are clearly not appropriate choices for tubes, but when it comes down to it folks the only way to find the right speaker is to listen to it anyway. A speaker that doesn't perform well on tubes will typically be characterized by one or more of the following sonic traits when connected to a tube amp:

  • Dual-mono imaging, i.e. the speakers do not "disappear"
  • Unusually poor imaging or soundstaging
  • Lumpy, bloated, or "one note" bass
  • Lack of control in the bass - excessive boominess or thumpiness
  • A "suckout" in the midrange
  • Whenever the bass kicks in, the mids go away
  • Whenever the bass kicks in, the highs get harsh and strained
  • When you hook the speaker up to a solid-state amp, the bass gets tighter, the midrange comes back, and the highs mellow out
Ορθά τα ανωτέρω. Ωστόσο για να υπάρξει ακρίβεια και πληρότητα στα αναγραφόμενα και να κατευθυνθεί ορθά στην επιλογή του ο συμφορουμίτης θα πρέπει να αναζητηθεί στο διαδίκτυο αντίστοιχη αναφορά του τι συμβαίνει όταν ένας λαμπάτος ενισχυτής ματσάρει τέλεια με ένα ηχείο και τι (σημαντικότατες) ηχητικές απώλειες επέρχονται όταν στη θέση του μπει ένας solid-state ενισχυτής. Σε κάθε περίπτωση - κατά την άποψή μου - η επιλογή του ηχείων (σε άμεση συνάρτηση με τον χώρο στον οποίο θα τοποθετηθούν) είναι αυτή η οποία επιβάλλει τους όρους δόμησης ενός συστήματος.
 
  • Like
Reactions: quevedo
Πως ακριβώς γίνεται το matching;
Προσέχοντας τι αγοράζεις.
Π.χ. έχεις να καλύψεις έναν χώρο 100 τετραγωνικών και θέλεις να ακούς σε στάθμες > 100db.
Ακούς τα ATC SCM19 στην έκθεση και σου αρέσουν.
Πρόβλημα χρημάτων δεν υπάρχει, πας με τη φιλοσοφία "θα τα χώσω να πάρω έναν φοβερό ενισχυτή!"
Και δίνεις κοντά 120.000€ γιατί είσαι και μπρούκλης και αγοράζεις τον Ongaku.

Ή προσπαθείς να κάνεις τα Grand Utopia να παίξουν σε έναν χώρο 20 τετραγωνικών.

Τυχαία ονόματα, μην αρχίσουμε τα "μα έχω ακούσει τα ATC scm19 με Ongaku και έπαιζαν τέλεια".

Οι σωστές επιλογές και το matching των μηχανημάτων μεταξύ τους αλλά και σε σχέση με τον χώρο και τον τρόπο που ακούμε μουσική είναι πολύ πιο σημαντικά από το ποσό που θα δαπανήσεις.
 
Τα Triangle παίζουν πολύ καλά με λάμπες, Υπάρχουν αρκετά μοντέλα που μπορεί να σε καλύψουν. Άκουσέ τα.
 
Πέρα από τη σειρά Borea της Triangle (οι πιο παλιές δεν με τρέλαναν ποτέ) αυτά που άκουσα και μου κίνησαν το ενδιαφέρον τελευταία είναι τα Stage της JBL.

Ναι, στο άλλο δωμάτιο έπαιζαν τα τερατώδη MBL με ενισχυτές που τους παραδίδει η ΔΕΗ με συνοδεία φιλαρμονικής, αλλά εκεί δεν θα πεις ποτέ "Πως καταφέρνουν να παίξουν έτσι σε αυτή την τιμή".
 
  • Like
Reactions: superfly
Ορθά τα ανωτέρω. Ωστόσο για να υπάρξει ακρίβεια και πληρότητα στα αναγραφόμενα και να κατευθυνθεί ορθά στην επιλογή του ο συμφορουμίτης θα πρέπει να αναζητηθεί στο διαδίκτυο αντίστοιχη αναφορά του τι συμβαίνει όταν ένας λαμπάτος ενισχυτής ματσάρει τέλεια με ένα ηχείο και τι (σημαντικότατες) ηχητικές απώλειες επέρχονται όταν στη θέση του μπει ένας solid-state ενισχυτής. Σε κάθε περίπτωση - κατά την άποψή μου - η επιλογή του ηχείων (σε άμεση συνάρτηση με τον χώρο στον οποίο θα τοποθετηθούν) είναι αυτή η οποία επιβάλλει τους όρους δόμησης ενός συστήματος.

Αν και πιστεύω πως όποιος θέλει να πάει σε λαμπάτο, την έχει ωριμάσει την σκέψη στο μυαλό του και απλώς το άρθρο είναι βοηθητικό για κάποιον που δεν γνωρίζει ακριβώς τι ισχύει για τους λαμπάτους και την εμπέδηση.

Θεωρώ ότι αν κάποιος διαβάσει το άρθρο και ακολουθήσει τις οδηγίες στο τέλος, θα κάνει τη σωστή επιλογή. Ως εκ τούτου δεν θα χρειαστεί μετά να κάνει δοκιμή με τρανζιστοράτο σε ό,τι αφορά το ματσάρισμα. Εκτός κι αν το εννοείς για εγκυκλοπαιδικούς λόγους, αφού θα είναι απίθανο να παίξει καλύτερα ο τρανζιστοράτος πια.
Εγώ την τελευταία αυτή δοκιμή θα την έκανα μετά την αγορά, καθώς είμαι σίγουρος πως ένας σωστά ματσαρισμένος λαμπάτος με ηχείο, δύσκολα ανατρέπεται από τρανζιστοράτο. Για μουσική καθαρά μιλάω εννοείται.
 
Οπότε μπορεί κ με 2000 ευρώ ενισχυτή τρανζιστορ η λαμπατο να μην μ αρέσει το αποτέλεσμα.
Άρα μόνο η δοκιμή θα δείξει αποτελεσματα
Ακριβώς, το ματσάρισμα ηχητικών συσκευών ακόμα και ομόσταυλων (ξέροντας πολύ καλά τι λέω), διαμορφώνει το τελικό ηχητικό blend , παράξενο, ίσως σχεδόν μαγικό και αφύσικο,αλλά πραγματικότητα.
Όλοι το έχουν εμπεδώσει ότι κάποια μηχανήματα παίζουν ή δεν παίζουν με κάποια άλλα.
Οπότε λόγω και των δύσκολων καιρών που είναι γύρω μας, επιβάλλεται η προσεκτική ακρόαση του σετ.
Πόσες φορές δεν την πατήσαμε παλιότερα αγοράζοντας κάποια συσκευή χωρίς να την ακούσουμε,μετά από διθυραμβικές κριτικές και χτυπούσαμε το κεφάλι μας.
Βρες τρόπο και άκουσε αγαπημένα samples σε πολλά repeat.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχεις απεριόριστη after sale υποστήριξη,όπως όλοι οι κάτοχοι συσκευών Tsakiridi, συμπεριλαμβανομένου και εμού.
 
  • Like
Reactions: anop
Τελευταία άκουσα ένα Canton,Borea,Dali, Monitor Audio , όλα μ άρεσαν, αλλά η διαφάνεια και ουδετερότητα του πρώτου ήταν που με συνεπήρε.
Αν ψάχνεις ρίξε μια ματιά και σ' ένα απ' τα τελευταία τεύχη του ήχου τεύχος 45 που τεστάρει ένας ζεύγος ηχείων από μια Ισραηλινή εταιρεία κατασκευής μεγαφώνων,το Model Avyra 633 .
Το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον και σε καλή τιμή ...
Έχω προσπαθήσει να το ακούσω, αλλά δεν μπόρεσα, όμως όλοι όσοι το άκουσαν λένε καλά λόγια .Η ηχητική του σύγκριση με το ATC τα λέει όλα, απλά είναι διαφορετική η ηχητική του.. από μεταλλικά διαφράγματα..
 
ένας ζεύγος ηχείων από μια Ισραηλινή εταιρεία κατασκευής μεγαφώνων,το Model Avyra 633 .
Το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον και σε καλή τιμή ...
Morel . κατασκευαζουν εξαιρετικα μεγαφωνα .
 
Morel . κατασκευαζουν εξαιρετικα μεγαφωνα .
Αν θυμάσαι τα Αndra της egglestonworks ,έτσι ξεκίνησε και το τεστ ο ήχος, ήταν όνειρο,μια ατάκα,ένας παλμός που μου θύμισε το ATC 100 στην Έκθεση.
Είχα μείνει τότε πολύ ώρα στο δωμάτιο που έπαιζε με ψηφιακά στα τέλη 90s , καθαρό μπάσο χωρίς μπουμάρισμα, ταχύτατο.
Μετά άκουσα ένα DIY, φίλου,στον τότε χώρο μου αλλά και άλλες μάρκες που είχαν morel.
Φυσικά επειδή μιλά για λαμπατο βλέπω ομαλή εμπέδηση και καλή ευαισθησία,αλλά σε καλή καμπίνα με 2.200 ευρώ.
Τα μεγάφωνα είναι απίστευτα.
Δυστυχώς είναι μακριά μέρος να το ακούσω..
 
Αν ψάχνεις ρίξε μια ματιά και σ' ένα απ' τα τελευταία τεύχη του ήχου τεύχος 45 που τεστάρει ένας ζεύγος ηχείων από μια Ισραηλινή εταιρεία κατασκευής μεγαφώνων,το Model Avyra 633 .
'Όντως φαίνεται ενδιαφέρον. Αλλά και εδώ, δυστυχώς μια ακόμη εταιρεία που προσπαθεί να παραπλανήσει τον υποψήφιο αγοραστή ανακοινώνοντας απόκριση συχνοτήτων από 25Hz!!!!!!!!!! (με δύο 6άρια mid-woofers σε 2,5 δρόμων ηχείο).
Όταν, για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης για το τρίδρομο ATC 100 με 12ιντσο woofer η ATC ανακοινώνει απόκριση συχνοτήτων απο 65HZ.
Φυσικά και το Morel Avyra 633 ειναι αδύνατον να μπορεί να αναπαράξει 25Hz (τουλάχιστον σε ένταση που να είναι ακουστή στην θέση ακρόασης) και αυτό φαίνεται σαφέστατα όταν το ηχείο μετρήθηκε εκτεταμένα: https://www.spinorama.org/speakers/Morel AVYRA 633/ErinsAudioCorner/index_eac.html
Όπως βλέπουμε η απόκριση του ξεκινά από >55Hz (σε ακουστά επίπεδα)
Screenshot 2024-11-25 192502.png

Εκτιμώμενη σε οικιακό περιβάλλον, ομαλή φλατ απόκριση, αλλά χαμηλό από 50Hz
Σίγουρα ένα καλό ηχείο (καλύτερο από διάφορα άλλα ακριβότερα!) Και πολύ λογική τιμή για τα σημερινά δεδομένα!

Screenshot 2024-11-25 192546.png
 
Last edited:
Φυσικά και το Morel Avyra 633 ειναι αδύνατον να μπορεί να αναπαράξει 25Hz (τουλάχιστον σε ένταση που να είναι ακουστή στην θέση ακρόασης) και αυτό φαίνεται σαφέστατα όταν το ηχείο μετρήθηκε εκτεταμένα:

Μπορεί. Με λιγότερα μεν αλλά ακουστά. Μην πέφτεις στη λακούβα του hype της διαμέτρου... .

85Hz.PNG
 
Τότε το ATC 100 θα έπρεπε να προδιαγράφεται από 20Hz!!!!!

Κάνεις το λάθος που κάνουν όλοι όσοι παίρνουν ένα πινέλο και τα βάφουν όλα στο ίδιο χρώμα. Μιλάμε για ηχεία, δηλαδή για πάρα πολλά πράγματα που παίζουν ρόλο. Δεν μιλάμε μόνο για ένα πράγμα (εν προκειμένω τη διάμετρο).

Δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς τίποτε ίδιο, ακόμα κι αν έχεις έναν πανομοιότυπο κώνο σε μικρότερη και μεγαλύτερη διάμετρο, υπάρχουν διαφορές που έχει προβλέψει ο κατασκευαστής να αντισταθμίσει με άλλους τρόπους.

Όσον δε αφορά εκείνους που ταξινομούν όλους τους κώνους από όλους τους κατασκευαστές με τον ίδιο τρόπο με μία και μόνη συνιστώσα τη διάμετρο, δεν έχουν ιδέα ούτε τι γράφουν, ούτε από Hi-Fi. Τουρίστες... .
 
Κάνεις το λάθος που κάνουν όλοι όσοι παίρνουν ένα πινέλο και τα βάφουν όλα στο ίδιο χρώμα. Μιλάμε για ηχεία, δηλαδή για πάρα πολλά πράγματα που παίζουν ρόλο. Δεν μιλάμε μόνο για ένα πράγμα (εν προκειμένω τη διάμετρο).

Δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς τίποτε ίδιο, ακόμα κι αν έχεις έναν πανομοιότυπο κώνο σε μικρότερη και μεγαλύτερη διάμετρο, υπάρχουν διαφορές που έχει προβλέψει ο κατασκευαστής να αντισταθμίσει με άλλους τρόπους.

Όσον δε αφορά εκείνους που ταξινομούν όλους τους κώνους από όλους τους κατασκευαστές με τον ίδιο τρόπο με μία και μόνη συνιστώσα τη διάμετρο, δεν έχουν ιδέα ούτε τι γράφουν, ούτε από Hi-Fi. Τουρίστες... .
Εκείνο που είναι αδιαμφισήτητο είναι το μικρόφωνο που μετράει την ένταση κάθε συχνότητας στη θέση ακρόασης. Και αυτό δεν αλλάζει με τίποτε!!! Όταν λοιπόν το μικρόφωνο σου λέει 25Hz αλλά σε ένταση -15dB τι άλλο να πεις!!!!
Εκείνο που λέω είναι ότι ο κάθε κατασκευαστής πρέπει να ανεβάζει ακριβή μέτρηση των ηχείων του ώστε να μπορούμε να έχουμε μέτρο σύγκρισης!
Ως παράδειγμα ο ίδιος κατασκευαστής (Morel) για το πανάκριβο ηχείο του Sopran934 με 2 8ιντσα γουφερ αναφέρει απόκριση συχνότητας >40Hz με απόκλιση 1,5dB. Οπότε πως να μην θεωρήσω "ύποπτο" διαφημιστικό κόλπο το 25Hz των Avyra 633!!!!
 
Last edited: