AUDIOLYTIC
AVClub Fanatic
- 13 August 2010
- 10,403
Whatever ..............Δεν πάει ακριβώς έτσι...
2x6.5 είναι λίγο πιο μεγάλο από ένα 8΄΄.

Aπλα επειδη το morel εχει 2 εξάιντζα το ειπα.
Whatever ..............Δεν πάει ακριβώς έτσι...
2x6.5 είναι λίγο πιο μεγάλο από ένα 8΄΄.
3 μέτρα απόσταση ηχείου / ακροατή σημαίνει 2,6 μέτρα απόσταση ακροατή / συστήματος. Πολύ κοντά για τέτοια ηχεία, IMHO.
Αλλά ακόμα και σε τέτοια περίπτωση, μιλάμε για περίπου 77-78db από τα δυο ηχεία. Οριακά χρήσιμες στάθμες.
Ο βασικός παράγοντας είναι η διάμετρος του driver σε συνδυασμό με το Xmax του (Xmax με καλή γραμμικότητα, αν θέλουμε λογικές παραμορφώσεις).
Αυτοί οι δυο παράμετροι προσδιορίζουν το πόσο αέρα μπορεί να κουνήσει ένα μεγάφωνο. Τα υπόλοιπα παίζουν σχετικά μικρό ρόλο.
Η καμπίνα προφανώς επηρεάζει, αλλά αμφιβάλλω ότι τα συγκεκριμένα μεγάφωνα των 6" έχουν free air resonance κάτω από 25Hz ώστε η καμπίνα κατ' επέκταση να μπορεί να είναι συντονισμένη κάτω από τους 25Hz, ώστε να δίνει χρήσιμο SPL σε τέτοιες συχνότητες χωρίς να διαλύονται οι κώνοι.
Μπορεί καποιος να μου εξηγήσει, αναφορικά με τα ηχεία της Morel πάντα, πως γίνεται το Avyra που έχει 2Χ6ιντσα ανα ηχείο να λέει η εταιρεία ότι βγάζει 25Hz με αποκλιση 2dB και για τα πανάκριβα της Sopran 934 που έχουν 2Χ8ιντσα ανά ηχείο να λέει ότι βγάζει 45Hz με αποκλιση 1,5dB;2x6'' αντιστοιχεί σε ένα 8''.
Το 8'' όμως νομίζω κατεβαίνει πιο χαμηλά από ότι 2x6''.
στην διαδρομή μου και γω κλειστού τύπου έπαιρνα μια ζωή,αλλά πειραματίστηκα και με reflex μπροστά και πίσω ,αλλά και κάτω.Τα bass reflex έχουν κακό όνομα γιατί όντως στα περισσότερα ηχεία (αλλά και subs) περισσότερο βρωμίζουν τον ήχο είτε με chuffing είτε με υψηλές στάθμες σε αρμονικές.
Λίγα, πολύ λίγα subs & ηχεία έχουν καλοσχεδιασμένα port που δεν βρωμίζουν τον ήχο, ούτε απλώνουν τις... αρετές τους εκτός της tuning frequency.
αλλά και κλειστά κουτιά έχω ακούσει με ανισορροπία..όταν ζορίζονται.στην διαδρομή μου και γω κλειστού τύπου έπαιρνα μια ζωή,αλλά πειραματίστηκα και με reflex μπροστά και πίσω ,αλλά και κάτω.
η οπή θέλει πολύ προσοχή στο στήσιμο,αλλά και επιλογή του χώρου.
Εμένα που έχει τζαμαρία στις τρεις.
πλευρές κάποια στιγμή συντονίζουν σε μέτριες εντάσεις,ενώ στον κυρίως χώρο απομα και σε μεγάλες εντάσεις όχι.
Νομίζω ότι κάθε κατασκευαστής δεν σκέφτεται τον χώρο του κάθε αγοραστή.
Τρεις απ' τους τέσσερις εισαγωγείς που πέρασαν απ' τον χώρο μου,δεν χρησιμοποίησαν μικρόφωνο..
Όμως και σε χώρους επαγγελματικούς που δουλεύω πολύ πριν γίνουν 'απαραίτητες' οι μετρήσεις,με παράκριβες εταιρείες και software από Αθήνα και εξωτερικό, πολλές φορές δεν μ άρεσε...(Bon, lyric,κ.λπ.)
Είχα την εμπειρία των ενεργών απ' τις αρχές των 90s με ξεχωριστά εξωτερικά κρος απ' την εταιρεία (Linn)..η γνώμη μου είναι ότι διαφορετικά 'ακούει' ο καθένας ...για αυτό πρέπει να το ακούσει ο υποψήφιος αγοραστής..
Με Pass παλιό ενισχυτή και Iin. Keilinths,Kabers,Ninka και kans προσωπικά είχα ότι ζητούσα σε σχέση με την αναπαραγωγή στο low fasma.
Επομένως βγαίνουν τα Hz «οριακά χρήσιμες» στάθμες και κατ΄ επέκταση η καμπινα να μπορεί να είναι συντονισμένη εκεί (με τη βοήθεια του bass reflex) ώστε εν τέλει τα ηχεία ως ολοκληρωμένο προϊόν να δίνουν χρήσιμο SPL.
Τα δύο 6,5άρια (τέσσερα στο σύνολο) μαζί με την καμπίνα λοιπόν δεν είναι και τόσο αμφίβολο αν μπορούν ή όχι να το κάνουν. Σαφώς όχι εύκολα, αλλά τελικώς μπορούν.
Η γραμμικότητα επίσης, φαντάζομαι θα εννοείς τα break up του κώνου, έχει να κάνει και με το υλικό του κώνου. Άλλα το χαρτί, άλλα το πολυπροπυλένιο, άλλο το αλουμίνιο, άλλο οι τεχνικές με πολλές και διαφορετικές επιστρώσεις υλικών για να επιτευχθεί πιο γραμμική συμπεριφορά και πάει λέγοντας.
Είναι κάμποσες οι παράμετροι.
Όχι, δεν είπα κάτι τέτοιο.
Είπα ότι το συγκεκριμένο ηχείο, καθότι bass reflex, για να καταφέρει τέτοιο SPL στους 25Hz θα πρέπει τα mid-bass του να έχουν free air resonance κάτω από 25Hz, κάτι που δεν έχω δει κανένα μεγάφωνο αυτής της διάστασης να καταφέρνει. Το χαμηλότερο που έχω δει μεγάφωνο 6.5" να δίνει είναι ~31-32Hz.
Και για να βγάλει χρήσιμο SPL στις συχνότητες που λέμε θα πρέπει και η καμπίνα να είναι συντονισμένη εξίσου χαμηλά, κάτι εντελώς "αντιεμπορικό".
Όχι, είναι εξαιρετικά αμφίβολο να μπορούν. Νόμοι της φύσης είναι.
Η γραμμικότητα στην προκειμένη περίπτωση είναι καλή όσο το voice coil κινείται τόσο ώστε να παραμένει στο μαγνητικό πεδίο που δημιουργεί ο μαγνήτης του μεγαφώνου. Με το που το Xmax μεγαλώσει τόσο που να βγαίνει το πηνίο από τον μαγνήτη, η γραμμικότητα πάει περίπατο (για προφανείς λόγους..).
Γιαυτό οι σοβαροί κατασκευαστές μεγαφώνων δίνουν δυο νούμερα Xmax, αυτό για γραμμική κίνηση του πηνίου, και το μέγιστο.
Π.χ. για το Seas P17REX/P (6.5"):
View attachment 242666
Επίσης υπάρχουν μεγάφωνα σχετικά μικρών διαστάσεων με σχετικά μεγάλα Xmax, αλλά αυτά είναι σχεδιασμένα για ειδικές χρήσης (sub), και σε καμία περίπτωση δεν θα τα δεις σε δίδρομες σχεδιάσεις, ή σε upper hi-fi σχεδιάσεις γενικότερα.
Ναι καλά και χρήσιμα όλα αυτά αλλά μπορείς να κάνεις τοποθέτηση 1/8th space και να έχεις και room gain (στο μπάσο) και να μετρήσεις σε σημείο του χώρου όπου τα SPL ανεβαίνουν σε συγκεκριμένες χαμηλές συχνότητες και να αλλάξει όλο το response.
Εσύ γράφεις για τη γραμμικότητα του πηνίου, εγώ γράφω για το break up του κώνου που είναι διαφορετικά ακόμα κι αν είχαμε τον ίδιο κώνο σε μεγαλύτερη διάμετρο. Πολλώ δε μάλλον όταν υπάρχουν πολλά και διαφορετικά υλικά στον κώνο, τόσα πολλά και με τόσο πολλές παραλλαγές αλλά και διαφορετικές διαδρομές που δεν γίνεται να υπονοείται ότι όλοι οι κώνοι είναι ίδιοι και αυτό που τους κάνει να διαφέρουν είναι μόνο η διάμετρος. Ούτε ότι όλα τα μεγάφωνα συμπεριφέρονται το ίδιο αν μεγαλώσει η διαδρομή του κώνου.
μπορεί να αρέσει στα ώτα ο 'αλατισμένος' ήχος η να ταιριάζει στις ακουστικές ψευδαισθήσεις μου.Απλά είναι πιο εύκολο να κάνεις κακή δουλειά σε ported ηχείο παρά σε acoustic suspension design. όχι ότι αυτό εμποδίζει αρκετές εταιρίες να βγάλουν ηχεία του μπιπ
Μετά μένεις να σκέφτεσαι αν έχουν απλώς target group που έχει ας πούμε πτώση ακοής 15dB 20dB στο φάσμα που υπερτονίζουν, ή έχουν μάθει σε ήχο αυτοκινήτου των 80s (smiley curve) και μιμούνται αυτό![]()
Αν ο κατασκευαστής μιλάει για in-room response να το πει, και να πει και πως το μέτρησε.
Όταν ένας κατασκευαστής δίνει τέτοια specs τα δίνει για ανηχοϊκή μέτρηση. Διαφορετικά οφείλει να το πει.
Εγώ έχω λόγο που αναφέρθηκα στη γραμμικότητα λόγω Xmax, δες μερικά μηνύματα πίσω. Δεν θα γράψω πάλι τα ίδια.
To breakup του κώνου έχει λίγα πράγματα να κάνει με την απόκριση του μεγαφώνου χαμηλά. Επηρεάζει κυρίως μεσαίες και πάνω.
Από ότι υλικό και να είναι ο κώνος, στα πολύ χαμηλά που συζητάμε εδώ παίζει πολύ μικρό ρόλο, σε σχέση με την διάμετρο του κώνου και τα χαρακτηριστικά (του μεγαφώνου) που επηρεάζουν το Xmax του.
Ξανά, φυσική. Όχι διαφημιστικά φυλλάδια.
Δεν νομίζω ότι «οφείλει» να πει τίποτε δεδομένου ότι τα ηχεία σχεδιάζονται για να μπουν σε οικιακούς χώρους. Επομένως κάθε χώρος είναι διαφορετικός, κάθε ηχείο έχει διαφορετική απόκριση σε κάθε χώρο.
Δύο κώνοι 6,5 ιντσών πάντως μπορούν να βγάλουν 25Hz usable ακουστικής πίεσης. De facto.
Όπως έγραψα λίγο παραπάνω:
"Επίσης υπάρχουν μεγάφωνα σχετικά μικρών διαστάσεων με σχετικά μεγάλα Xmax, αλλά αυτά είναι σχεδιασμένα για ειδικές χρήσης (sub), και σε καμία περίπτωση δεν θα τα δεις σε δίδρομες σχεδιάσεις, ή σε upper hi-fi σχεδιάσεις γενικότερα."
Αν πάρεις τα συγκεκριμένα μεγάφωνα και τα βάλεις σε καμπίνα ηχείου μαζί με ένα tweeter, το αποτέλεσμα που θα πάρεις απλά δεν θα ακούγεται.
Άσε που θα θέλεις και 1000W (και ποιος ξέρει πόσο DSP..) για να παίξουν.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.