Λαμπάτος Tsakiridis anniversary vs transistor

Μην τους ακούτε τους απατεώνες!
Τα μεγάλα μεγάφωνα είναι για να βγάζει λεφτά το καρτέλ της ξυλείας!

Εγώ θα συμφωνήσω με τη φυσική που ξέρουν τα φυλάδια πάντως, θα πουλήσω και το home cinema να πάρω αυτό να ακούω TRUE Surround και όχι τις παπάτζες που μου πούλησε η Denon.
500W RMS, το subwoofer του κατεβαίνει και στα 20hz το βρίσκω και 300€ στο Skroutz, ταμάμ!
 
Μια φορά που λέτε είχε πέσει στα χέρια μου ένα σετ της Eltax όπου από αυτό το σετ, τα Front Left και Front Right ηχεία είχαν από ένα οκτάιντσο μεγάφωνο στο πλάι και ήταν φυσικά και bass reflex.
Σαν καλόπιστος λοιπόν, τα έβαλα να παίξουν περιμένοντας να ακούσω μπάσο έστω ρε παιδί μου κάτι που θα ανταποκρίνεται στη διάμετρο. Φευ! Είχε λιγότερο μπάσο κι από ηχείο βάσης με 5ιντσο μεγάφωνο... :ROFLMAO:

Μπορείς να το πεις και marketing, υπό συνθήκες βέβαια καθώς δεν ακυρώνει τον κανόνα η εξαίρεση, όταν βλέπεις να διαφημίζουν οκτάιντσο κώνο πάντως.
 
Τι απόκριση έγραφε στο φυλλάδιό του;

Μάλλον δεν ήταν αυτό γιατί είναι πολύ δυνατό!
30Hz - 22Khz +-3db, 96 db ευαισθησία, τούμπανο είναι!
 
Last edited:
Τι απόκριση έγραφε στο φυλλάδιό του;

Frequency range +/- 4 dB 40-22,000Hz
Sensitivity (2,83V / 1M) 90dB
Tweeter 25mm soft dome
Woofer/midrange 2 x 100mm (d'Appolito)
Woofer 200mm sidefiring

3 way bass reflex

 
Έχει δύο τεσσάρια μπροστά και ένα οχτάρι στο πλάι για να διώχνει τις κατσαρίδες.
Μήπως ήταν μπάσο για το δωμάτιο του άλλου;
Δεν μπορεί, για να το γράφουν θα κατεβαίνει στους 40 κύκλους.
 
Έχει δύο τεσσάρια μπροστά και ένα οχτάρι στο πλάι για να διώχνει τις κατσαρίδες.
Μήπως ήταν μπάσο για το δωμάτιο του άλλου;
Δεν μπορεί, για να το γράφουν θα κατεβαίνει στους 40 κύκλους.

Καλά δεν πήρα και μέτρηση, αλλά το (μπαμπάτσικο είναι αλήθεια) για 5.25 ιντσών Polk Signature S15e ηχείο που είχα εκείνη τη στιγμή εύκαιρο, είχε περισσότερο μπάσο. Όταν έβαλα δίπλα του 6,5άρια βάσης διάφορα, εκεί του έπαιρναν τις κάλτσες στο μπάσο, ακόμα και εκείνα που δεν τα λες και πολύ μπασάτα.

Τι νομίζω εγώ ότι συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση; Ότι έχει μικρή καμπίνα και το συγκεκριμένο οκτάιντσο μικρή διαδρομή. Συνδυασμός στραγγαλιστικός για το μπάσο.
 
Αυτό το "200mm sidefi ring" που λέει ότι έχει είμαστε σίγουροι ότι είναι μεγάφωνο;

Όχι απαραίτητα.
Μπορεί να είναι για να εκτονώνεται η καμπίνα από την πίεση που δημιουργούν τα 4άρια.

Μιλάμε το έχουμε τσακίσει το νήμα.. απορώ που μας αφήνουν

Γιατί;
Θα βρούμε τι ηχεία πάνε στον λαμπάτο του Τσακιρίδη από τα specs τους.

Τι νομίζω εγώ ότι συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση; Ότι έχει μικρή καμπίνα και το συγκεκριμένο οκτάιντσο μικρή διαδρομή. Συνδυασμός στραγγαλιστικός για το μπάσο.

Και τα 40hz πως τα έβγαλε;
Εκτός καμπίνας;
 
Όχι απαραίτητα.
Μπορεί να είναι για να εκτονώνεται η καμπίνα από την πίεση που δημιουργούν τα 4άρια.
Εγώ σκέφτηκα μήπως είναι παθητικός ακτινοβολητής (ίσως λέμε το ίδιο..).
 
Και τα 40hz πως τα έβγαλε;
Εκτός καμπίνας;

Έχω υπ' όψη μου και μεγαλωμένο τέτοιο παράδειγμα άλλης μάρκας, με 12ιντσο στο πλάι και επίσης μικρό πλάτος καμπίνας και όχι πολύ μεγάλη διαδρομή επίσης. Αυτό είχε μεν κάποιο μπάσο αλλά όχι και τίποτε το συγκλονιστικό. Δηλαδή όχι κάτι που περιμένεις από δωδεκάιντσο.
Εκείνο έλεγε:
Frequency Response (+/-3dB)32Hz ~ 24kHz
Bass Extension (-6dB)27Hz


Δε βαριέσαι... .
 
Αγαπητοί φίλοι, είναι κρίμα που τα περισσότερα νήματα εσχάτως καταλήγουν σε τρολλάρισμα.
Εντάξει, πανεπιστήμονες δεν είμαστε οι περισσότεροι εδω μέσα, και δεν χρειάζεται ασφαλώς, αλλά όταν καταθέτουμε καταφανώς λανθασμένες απόψεις επί τεχνικών θεμάτων, καλό είναι να το αναγνωρίζουμε και να πηγαίνουμε παρακάτω. Κέρδος είναι, μια λανθασμένη αντίληψη μας να μετατρέπεται σε γνώση.
Αυτή είναι η άποψή μου
 
Εγώ σκέφτηκα μήπως είναι παθητικός ακτινοβολητής (ίσως λέμε το ίδιο..).

Bass reflex και παθητικό ακτινοβολητή μαζί; Απίθανο. Λέει και 3 way επίσης, λογικά το γούφερ ο ένας δρόμος, τα δύο mid o άλλος και ο τρίτος το tweeter. Είναι και D' appolito η διάταξη, άρα επίσης απίθανο να είναι διαφορετικοί δρόμοι τα δύο mid. Δεν ξέρω αν ήταν cascaded αλλά σε mid κάτι τέτοιο πάλι απίθανο μοιάζει.
 
Bass reflex και παθητικό ακτινοβολητή μαζί; Απίθανο. Λέει και 3 way επίσης, λογικά το γούφερ ο ένας δρόμος, τα δύο mid o άλλος και ο τρίτος το tweeter. Είναι και D' appolito η διάταξη, άρα επίσης απίθανο να είναι διαφορετικοί δρόμοι τα δύο mid. Δεν ξέρω αν ήταν cascaded αλλά σε mid κάτι τέτοιο πάλι απίθανο μοιάζει.
Στην D' Apolito διαταξη τα 2 ειναι παντα παραλληλα και το tweeter στη μεση τους.
 
  • Like
Reactions: Pleo
Δε βαριέσαι... .

Αυτό ακριβώς.
Δεν βρίσκω άλλο τρόπο να σου πω ότι τα specs, αν δεν έχουν σχέση με τις μετρήσεις είναι απλά για πέταμα!
Καταλήγουμε να διαβάζουμε specs σε μηχανήματα και ηχεία του χιλιάρικου που είναι καλύτερα (τα specs, έτσι; ) από ηχεία δεκάδων χιλιάδων ευρώ και πρέπει να τα πάρουμε σοβαρά;
 
Αυτό ακριβώς.
Δεν βρίσκω άλλο τρόπο να σου πω ότι τα specs, αν δεν έχουν σχέση με τις μετρήσεις είναι απλά για πέταμα!
Καταλήγουμε να διαβάζουμε specs σε μηχανήματα και ηχεία του χιλιάρικου που είναι καλύτερα (τα specs, έτσι; ) από ηχεία δεκάδων χιλιάδων ευρώ και πρέπει να τα πάρουμε σοβαρά;

Θα συμπλήρωνα και τις αγκυλώσεις περί διαμέτρου και όποιες άλλες είναι το trend κάθε εποχής. Κι αυτό που λες για τους φονείς γιγάντων, είναι κλασικό παράδειγμα που φλερτάρει με ψεκασμένες θεωρίες.
Έχει βλέπεις ο άλλος ένα καημό και θέλει να πιστέψει ότι προσπαθούν να τον κοροϊδέψουν ζητώντας του πολλά. Και για να μην αισθάνεται άσχημα φτιάχνει μια ιστοριούλα στο μυαλό του, βρίσκει και μερικούς ακόμα και νά το το escape room. 😉
 
Bass reflex και παθητικό ακτινοβολητή μαζί; Απίθανο. Λέει και 3 way επίσης, λογικά το γούφερ ο ένας δρόμος, τα δύο mid o άλλος και ο τρίτος το tweeter. Είναι και D' appolito η διάταξη, άρα επίσης απίθανο να είναι διαφορετικοί δρόμοι τα δύο mid. Δεν ξέρω αν ήταν cascaded αλλά σε mid κάτι τέτοιο πάλι απίθανο μοιάζει.

Στη φωτογραφία δεν φαίνεται το port, αν το είδες με τα μάτια σου προφανώς πάω πάσο.

Τα υπόλοιπα περί 3-way κτλ όταν τα διαβάζω σε τέτοιου επιπέδου προϊόντα διατηρώ τις επιφυλάξεις μου.

Πάντως και εγώ πριν από κάποιες δεκαετίες είχα εμπειρία από μεγάλο ηχείο, τρίδρομο, με 2x8" που έψαχνες το μπάσο και δεν το έβρισκες (παρότι βάσει προδιαγραφών έπρεπε να κουνάει όλο το σπίτι).
Επίσης κινέζικο, προφανώς..
 
Θα συμπλήρωνα και τις αγκυλώσεις περί διαμέτρου και όποιες άλλες είναι το trend κάθε εποχής.

Αυτά δεν είναι θέμα trend αλλά φυσικής.
Όπως ένα μεγάφωνο 12'' δεν μπορεί να αναπαράγει υψηλές συχνότητες, έτσι και ένα μικρό σε διάμετρο θέλει ένα σωρό αλχημείες για να νομίζεις ότι αναπαράγει σωστά τις χαμηλές.
 
Αυτά δεν είναι θέμα trend αλλά φυσικής.
Όπως ένα μεγάφωνο 12'' δεν μπορεί να αναπαράγει υψηλές συχνότητες, έτσι και ένα μικρό σε διάμετρο θέλει ένα σωρό αλχημείες για να νομίζεις ότι αναπαράγει σωστά τις χαμηλές.

Όλα γίνονται, θέληση και τεχνολογία να υπάρχει. Και λόγος ύπαρξης φυσικά γιατί αν υπάρχει έτοιμη και δοκιμασμένη λύση, δεν υπάρχει λόγος να ξανανακαλύπτεις τον τροχό χωρίς να υπάρχει ανάγκη.
 
Μα ποιό είναι τέλος πάντων το θέμα συζήτησης;

Με ποιές μεθόδους κατασκευής τα ηχεία μπορούν να κατεβαίνουν χαμηλα;

Μεγάλης διαμέτρου μεγάφωνα με τεράστιες καμπίνες;
Ακουστικής ανάρτησης με το σφιχτό και γρήγορο χαμηλό;
Ανάκλαση οπής; (Bass reflex)? Πίσω, μπρος, κάτω..
Παθητικοί ακτινοβολητές;
DSP μηπως;
Συνδυασμός των παραπάνω;
Ά ναι, υπήρχαν και τα ηχεία γραμμής μεταφοράς (Transmission Line) που κατέβαιναν πολύ χαμηλά, αλλά δύσκολα στην κατασκευή (νομίζω η Dynaudio βγάζει ακόμα).
Όλα τα παραπάνω είναι έγκυροι τρόποι σχεδίασης και κατασκευής, καθένας με τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Που οι κατασκευαστές τα γνωρίζουν και κάνουν τις επιλογές τους κατά τη σχεδίαση. Αναλόγως προς το αγοραστικό κοινό που απευθύνονται. Και ανάλογα την υλοποίηση έχουν παραχθεί εξαιρετικά ηχεία με κάθε μία από τις σχεδιάσεις. Εξαιρετικά, αλλά πολλές φορές και χάλια. Αν πρόκειται για φτηνιάρικο, χαμηλού κόστους, κακή υλοποίηση.

Είναι αυτό το θέμα συζήτησης;

Περιττό να πω ότι επειδή κάθε σχεδίαση έχει τις ιδιαιτερότητες της, δημιουργούνται προσωπικές προτιμήσεις μας προς τον ένα ή τον άλλο τύπο ηχείου, πράγμα απολύτως θεμιτό!

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι πρώτα. Το θέμα του χώρου. Εάν ένα ηχείο κατεβαίνει πολύ χαμηλά ο άμεσα εκπεμπόμενος ήχος ακούγεται ανεξαρτήτως μεγέθους του δωματίου. Αλλιώς καταλήγουμε σε άτοπα. Δηλαδή αν βάλουμε ένα πιάνο σ' ένα μικρό δωμάτιο η κάτω-κάτω νότα του κλαβιέ (28 Hz, αν θυμάμαι καλά) δεν θα ακούγεται; Ή ένα ακουστικό μπάσο (32 Hz); Ο άμεσα εκπεμπόμενος ήχος, επαναλαμβάνω. Τι θα γίνει με τις ανακλάσεις, συντονισμούς και απορροφήσεις του χώρου είναι άλλη ιστορία.

Το αρχικό ερώτημα ήταν αν θα ταιριάζει ο ολιγόβατος λαμπάτος ενισχυτής που ο ενδιαφερόμενος σκοπεύει να αγοράσει με τα ηχεία που έχει ή πρόκειται επίσης να πάρει.
Και αμέσως μετά τέθηκε το ζήτημα πως γίνεται το ταίριασμα (matching).
Υπάρχουν τα βασικά. Και αναφέρθηκαν. Μαζί με τα σχετικά διαγράμματα (συχνότητα -εμπέδηση [impedance] του ηχείου που καλό είναι να μην κατεβαίνει πολύ χαμηλά, ευαισθησία, Max SPL, κλπ). Δεν πρόκειται για διαστημική επιστήμη. Με βάση τα διαγράμματα που συνήθως δίνονται ή βρίσκονται ο καθένας μπορεί να προβλέψει την πιθανή συμπεριφορά του συστήματος και να αποφύγει λανθασμένους συνδυασμούς.

Δόθηκε όμως και μία ακόμα οδηγία. Κατά τη γνώμη μου πολύ σημαντική. Ότι σε κάθε περίπτωση πρέπει να ακούσουμε από κοντά το σύστημα ενισχυτής-ηχεία προκειμένου να διαπιστώσουμε, εάν υπάρχει ταίριασμα (matching). Εδώ δεν ενδιαφέρει το ταίριασμα των ηλεκτρικών χαρακτηριστικών που προαναφέρθηκε, αλλά το ακουστικό.
Για γίνει κατανοητό θα δώσω ένα παράδειγμα. Όλα τα μηχανήματα ανεξαρτήτως κόστους έχουν κάποιες μικροδιαφορές χαρακτήρα. Λιγότερο ή περισσότερο φανερές, αλλά πάντως έχουν.
Αν λοιπόν συνδυάζουμε ένα ενισχυτή κάπως "φωτεινό" μ' ένα ζευγάρι ηχεία που επίσης δίνουν μία λαμπρότητα ή τονίζουν κάποιο μέρος του φάσματος το πιθανό αποτέλεσμα ίσως να είναι λαμπρότερο από ότι θα θέλαμε. Και αντίστροφα ένας "σκοτεινός" ενισχυτής με πολύ "μαλακά" ηχεία...
Λίγο υπερβολικά τα παραδείγματα, αλλά γίνεται κατανοητό τι εννοώ.
Σε όλες τις περιπτώσεις αν είναι δυνατόν, απαιτείται προηγούμενη ακρόαση.

Αυτά τα ολίγα από μένα.