Laser Engravers/Cutters & CNC

Μιχάλη εδώ έχουμε πιο βασικές απορίες!!!
Τόσα tutorial για το lightburn τώρα που βρήκα χρόνο και το έχω στημένο το laser να μπορώ να το χρησιμοποιήσω και έχω το εξής πρόβλημα!!
Έφτιαξα ένα δικό μου αρχείο το οποίο το αποθήκευσα σε g code. Για να χρησιμοποιήσω το laser offline με την SD card έκανα το αρχείο μετατροπή απ'ο g-code σε nc με την μέθοδο που το ανοίγεις το g code σε text και μετά το αποθηκεύεις με κατάληξη .nc. αλλά δεν το διαβάζει το το laser . Έχει κανένας καμία γνώμη στο τι μπορεί να έχω κάνει λάθος?
Δύο αρχεία που έχει μέσα demo που τελειώνουνε σε nc λειτουργούν κανονικά. Έρχονται χριστούγεννα και πρέπει να ετοιμαστούμε!
Γιατί έπρεπε να το κάνεις σε .NC από text editor ; κατευθείαν βάζεις το gcode που βγάζει το lightburn . Επίσης αν θες να πειράξεις το gcode ποτέ μα ποτέ δεν το ανοίγεις με το notepad των Windows. Καταστρέφει τη δομή του . Θα χρειαστείς το notepad++ https://notepad-plus-plus.org/downloads/
 
Η αλήθεια είναι ότι κάπου το διάβασα ότι πρέπει να κάνεις την μετατροπή του αρχείου g code να τελειώνει σε .nc Και τα 2 δείγματα που είχα μέσα στην κάρτα από το atomastac ήταν σε .nc για αυτό ξεκίνησα και μπηκα σε αυτή την διαδικασία .θα δοκιμάσω αυτό που μου είπες.ευχαριστω!
 
Η αλήθεια είναι ότι κάπου το διάβασα ότι πρέπει να κάνεις την μετατροπή του αρχείου g code να τελειώνει σε .nc Και τα 2 δείγματα που είχα μέσα στην κάρτα από το atomastac ήταν σε .nc για αυτό ξεκίνησα και μπηκα σε αυτή την διαδικασία .θα δοκιμάσω αυτό που μου είπες.ευχαριστω!
Εγώ έχω αυτό εδώ το μαραφέτι.

Απλά κάνω export σε gcode από το lightburn . Βάζω το αρχείο στην SD του σε συγκεκριμένο φάκελο και το βλέπει κανονικά. Χωρίς μετατροπές.
 
  • Like
Reactions: Χιωτης
Δημήτρη, επειδή είσαι ψαχτήρι κι ασχολείσαι, δε μας λές και 2-3 πραγματάκια γενικά για gcode, πού και πως το χρησιμοποιούμε, και κυρίως γιατί;
Που εξυπηρετεί;
Συνέχεια βλέπω gcode και gcode και δεν έχω ιδέα ποιοί το χρησιμοποιούν και σε ποιές περιπτώσεις. :unsure:
 
Δημήτρη, επειδή είσαι ψαχτήρι κι ασχολείσαι, δε μας λές και 2-3 πραγματάκια γενικά για gcode, πού και πως το χρησιμοποιούμε, και κυρίως γιατί;
Που εξυπηρετεί;
Συνέχεια βλέπω gcode και gcode και δεν έχω ιδέα ποιοί το χρησιμοποιούν και σε ποιές περιπτώσεις. :unsure:
Βασικά το G-code είναι η γλώσσα που καταλαβαίνουν τα cnc (router, 3d printers, laser κλπ) για το πως και που θα κινηθούν. Κάθε εντολή έχει μπροστά το G .

Όταν εσύ πατάς το laser να μετακινηθεί το λογισμικό στέλνει τις συντεταγμένες και την ταχύτητα σε μορφή g-code .
Αν ανοίξεις το τερματικο στο lightburn θα δει τις σειρές gcode που εκτελούνται.

Αν θες να δουλέψεις offline ή να αποθηκεύσεις μια εργασία που επαναλαμβανεις και θες να μπορείς να την εκτελέσεις με διαφορετικά προγράμματα, τότε την αποθηκεύεις σε gcode . Πχ στην περίπτωση που δεν θες ή δεν μπορεις να κάνεις χρήση του lightburn , μπορεις τρέξεις από το ίδιο το μηχάνημα το οποίο καταλαβαίνει την κοινή γλώσσα gcode και οχι κάποια proprietary γλώσσα που μπορεί να αποθηκεύει κάθε πρόγραμμα τα αρχεία του .

Στους 3d εκτυπωτές αρκετοί φτιάχνουν δικά τους gcode για το τι πρέπει να κάνει ο εκτυπωτής πριν και μετά από μια εκτύπωση. Όπως το να παρκάρει σε συγκεκριμένη θέση η κεφαλή, να κλείσει τις θερμοκρασιες , να βγάλει υλικό και να καθαρίσει το nozzle , να κάνει bed leveling κλπ ...
ddb7d7000d244d67caafe714deb5117c.jpg
 
Έπεσε παραγγελία από φίλο μου . Θα περιμένετε εντυπώσεις από το τερατακι .

Mecpow 22watt . 399€ με το κουπόνι.

Χωρίς τα αξεσουάρ βγαίνει στα 324€ για Ελλάδα .


Αλλά δεν συμφέρει . 60€ έχει μόνο το bed 650x650 . Στην ουσία στη πρώτη περίπτωση βγαίνει δώρο το rotary.
 
Δεν μηπως βρεις 3μμ κ/π λευκας, κοβεται πολυ πιο ευκολα και ειναι πολυ πιο φτηνο απο το αντιστοιχο κ/π σημυδας.
Καλημέρα! Για κατασκευες που θα βαφτούν τι προτείνεις καλύτερα Μιχάλη?κοντά πλακέ οκουκε 4mm η mdf 3mm.? χρώματα ακρυλικά σωστά??
 
Ποσα watt laser εχεις?
To oκουμε ειναι σκληρο κ/π οποτε τα 3μμ κόβονται ευκολοτερα απο τα 4μμ που κοβονται αργα με 10αρι λεϊζερ.

Ακρυλικα φτηνα χρωματα σε σωληναριο, τα καλυτερα. Εχω απο λιντλ και jumbo.
 
Με 10-άρι laser τα 4mm είναι περιπέτεια.
Άν μιλάμε για ένα πέρασμα και με ταχύτητα που δεν θα καρβουνιάζει το ξύλο.
Σε κάθε περίπτωση, αν μιλάμε για ποσότητα, πρίν αγοράσεις πάρε ένα κομματάκι για δοκιμή.
Το ίδιο ισχύει και με το mdf.
 
Last edited:
Αν ειναι περιπέτεια το κοντραπλακέ το mdf είναι η οδύσσεια. Κόβεται σχεδόν στην μισή ταχύτητα από το αντίστοιχου πάχους κοντραπλακέ και λερώνει το μηχάνημα με τις αναθυμιάσεις από τις κόλλες. Το αποφεύγω σαν υλικό ακόμη και για τα εργαλεία κοπής μου . Μειώνει την ζωή των bit τουλάχιστον στο μισό.
 
10w είναι atomstack a10.ευχαριστω για την απάντηση.

Βαγγελη, τα 10w συνηθως κοβουν το 4αρι κ/π οκουμε με ενα περασμα, 100% ισχυ και ταχυτητα 200mm/min. Η κοπη βγαινει καθαρη.

To αντιστοιχο 4μμ MDF το κοβει με 150μμ/min ταχυτητα, με ενα περασμα στο 100% της ισχυος.
Το 3μμ MDF το κοβει με ταχυτητα 250mm/min, οπως ακριβως και το 3μμ κοντρα πλακε σημυδας που ειναι απο τα σκληροτερα κ/π.

Το αγαπημενο μου κ/π για κατασκευες ειναι 3μμ λεύκα, το οποιο κοβεται απο ~400 εως 500μμ/min, αναλογα την παρτιδα. Οπως επισης και ολα τα κ/π απο 1.0 εως 2.5μμ (αγορά απο Τεμου).

Απο κει και περα, τα καλυτερα σκληρα ξυλα για το 10αρι λειζερ, που κοβονται με ενα περασμα στα 6μμ (100% ισχυ, 100mm/min και air assist φυσικα) ειναι:
Oξια, Καρυδια, Κερασια, Δρυς και σφενδαμος. Στα 6μμ εχω δει οτι αν χαμηλωσεις εξ'αρχης το λειζερ κατα 2μμ, η κοπη γινεται πιο ευκολα και πιο καλη.

Για καθε επιφανεια ξυλου εχω φτιαξει μεσω lightburn (laser tools/material test) ενα δειγμα που σου δειχνει την αναλογια ταχυτητας/ισχυος που χρειαζεται για να γινει η κοπη.
EoGA2fOh.jpg

Mεγαλη βοηθεια ειδικα αν εχεις πολλα ειδη ξυλων...
 
Επειδή πρόσφατα έκανα μια μεγάλη δουλειά με πολλές κοπές για κάποιο φίλο, ξέρει ο Μιχάλης, είμαι της άποψης οτι αν πρόκειται για κάποια σοβαρή αγορά ξύλων, πάνω απο 20 κομμάτια δηλαδή, πάρτε πρώτα ένα δείγμα κι αν σας ικανοποιεί αγοράστε την ποσότητα που θέλετε.
Εγώ βρήκα μπελά με κόντρα πλακέ 4mm με το Κ40 που κόβει 6mm για πλάκα.
Δεν μπορούσε να το κόψει, κι όταν ανέβαζα ένταση και μείωνα ταχύτητα για να το κοπψει το αποτέλεσμα ήταν απαράδεκτο.
Η πάνω και η κάτω στρώση μια γάνα σκέτη και οι ενδιάμεσες στρώσεις είχαν χρώμα γκρί που φυσώντας το έφευγε.
Στάχτη δηλαδή.
Έχω κόψει άπειρα κόντρα πλακέ στα 4mm αλλά αυτό πρώτη φορά μου συνέβαινε.
Τώρα πλέον, οποιαδήποτε αγορά πάνω από 4mm που δεν είναι συμήδα, πρώτα θα την τσεκάρω.
 
Αυτό συμβαίνει όταν ο προμηθευτής βάζει ενδιάμεσα μαλακοτερα ξύλα. Είχα πάρει ένα ανοιχτόχρωμο από το praktiker και έπαθα το ίδιο που λες . Επάνω και κάτω ήθελες μεγάλο power και αργή ταχύτητα για να κοπεί και ο πυρήνας κάρβουνο.
 
δε μας λές και 2-3 πραγματάκια γενικά για gcode, πού και πως το χρησιμοποιούμε, και κυρίως γιατί;
Ρώτα και στο chatgpt, θα σου λύσει κάθε απορία (πχ τι κάνει η τάδε εντολή gcode) αλλά θα σου φτιάξει και τον κώδικα που θες.
Είναι πολύ καλό!
 
Επειδή πρόσφατα έκανα μια μεγάλη δουλειά με πολλές κοπές για κάποιο φίλο, ξέρει ο Μιχάλης, είμαι της άποψης οτι αν πρόκειται για κάποια σοβαρή αγορά ξύλων, πάνω απο 20 κομμάτια δηλαδή, πάρτε πρώτα ένα δείγμα κι αν σας ικανοποιεί αγοράστε την ποσότητα που θέλετε.
Εγώ βρήκα μπελά με κόντρα πλακέ 4mm με το Κ40 που κόβει 6mm για πλάκα.
Δεν μπορούσε να το κόψει, κι όταν ανέβαζα ένταση και μείωνα ταχύτητα για να το κοπψει το αποτέλεσμα ήταν απαράδεκτο.
Η πάνω και η κάτω στρώση μια γάνα σκέτη και οι ενδιάμεσες στρώσεις είχαν χρώμα γκρί που φυσώντας το έφευγε.
Στάχτη δηλαδή.
Έχω κόψει άπειρα κόντρα πλακέ στα 4mm αλλά αυτό πρώτη φορά μου συνέβαινε.
Τώρα πλέον, οποιαδήποτε αγορά πάνω από 4mm που δεν είναι συμήδα, πρώτα θα την τσεκάρω.
Η συμηδα είναι από τις safe επιλογές σωστά?πήρα λίγο κόντρα πλακέ από Λερου οκουμε πολύ ανοιχτό είναι αν και θυμόμουν ότι το οκουμε είναι πιο καφέ.