Macro

Re: διαφορετικά macro

Να και οι πρωτες δοκιμεσ μου... με ενα μανταρινι !

Εχω την canon 30d , kai φακο Cano 50mm, 1:1.8 fixed.

Με τον 50αρη...
mantarini.jpg

Με τον 50αρη αντεστραμμενο...
klonari_eos30d.jpg

Oμως η εκπληξη ηρθε , μολις εβαλα το φακο (ανεστραμμενο) στην βιντεοκαμερα Canon HV20 (high definition).

klonari_canon_hv20jpg.jpg

Λοιπον , τι λετε ?
 
Re: διαφορετικά macro

Να και οι πρωτες δοκιμες μου... με ενα μανταρινι !

Εχω την canon 30d , kai φακο Cano 50mm, 1:1.8 fixed.

Με τον 50αρη...
View attachment 19143

Με τον 50αρη αντεστραμμενο...
View attachment 19141

Oμως η εκπληξη ηρθε , μολις εβαλα το φακο (ανεστραμμενο) στην βιντεοκαμερα Canon HV20 (high definition).

Λοιπον , τι λετε ?

Όμορφο το να μπορείς να ξαναβλέπεις γνωστά πράγματα με άλλο μάτι ε; :2thumb22sup:

Στην βιντεοκάμερα δοκίμασε με λιγότερο zoom σε πιο ευρυγώνια θέση. Ή και με πιο κλειστό διάφραγμα. Δεν ξέρω καθόλου τι ρυθμίσεις παίρνει... Η μεγέθυνση εντυπωσιακή, αλλά τα χρήσιμα εστιασμένα μέρη μπορούν να αυξηθούν!
 
Re: διαφορετικά macro

Η μεγέθυνση φαίνεται όντως εντυπωσιακή, όμως στην πραγματικότητα λόγω μεγέθους του αισθητήρα της βιντεοκάμερας (πόσο έχει διαγώνιο? 1 εκατοστό? Ίσως λέω και πολύ) δεν πιστεύω ότι ξεπερνά το 2:1 lifesize.
Δοκίμασε να βάλεις ανεστραμμένο κάποιον παλιό χειροκίνητης εστίασης 50ρη ή 28ρη, για να μπορείς να κλείσεις διάφραγμα τουλάχιστον στο f8-11.
 
Re: διαφορετικά macro

και πώς θα το κλείσει? Εξάλλου μιλάμε για φακό ανεστραμμένο πάνω από φακό, κανονικά τον ίσιο φακό δεν θα έπρεπε να κλείσει;
Φαντάζομαι ότι τα παραπάνω είναι χωρίς δακτυλίδι αναστροφής, ή κάνω λάθος;



Μια και πιάσαμε τα εσπεριδοειδή, μία από τις πρώτες μου απόπειρες (πορτοκάλι) με τον MP-E 65, αλλά τώρα μεγέθυνση μη με ρωτάτε, έχει καμιά διετία. Με το MT-24EX

attachment.php
 

Attachments

  • orange.jpg
    orange.jpg
    150 KB · Views: 110
Re: διαφορετικά macro

και πώς θα το κλείσει?

Εξαρτάται απ' τον φακό. Κάποιοι απλά ακολουθούν την θέση του δαχτυλιδιού του διαφράγματος, άλλοι θέλουν πατημένο κάποιο πινάκι, άλλοι αρνούνται πεισματικά κλπ. Δεν ξέρω τι κάνει ο συγκεκριμένος 50mm 1.8 της Canon, δεν έτυχε να δουλέψω κάποιον Canon ανάποδα...

Εξάλλου μιλάμε για φακό ανεστραμμένο πάνω από φακό, κανονικά τον ίσιο φακό δεν θα έπρεπε να κλείσει;

Ναι κανονικά με τον ίσιο γίνεται όλος ο έλεγχος, αλλά ανάλογα με τις γωνίες τους μπορεί και να βολέψει να κλείσει λίγο κι ο ανεστραμμένος... Φυσικά είμαστε εντελώς εκτός προδιαγραφών σχεδίασης (πόσο μάλλον τέτοιων συνδυασμών!) οπότε πειραματιζόμαστε κι ότι προκύψει!

Φαντάζομαι ότι τα παραπάνω είναι χωρίς δακτυλίδι αναστροφής, ή κάνω λάθος;

Κάτι τέτοιο υποψιάζομαι κι εγώ.

Μια και πιάσαμε τα εσπεριδοειδή, μία από τις πρώτες μου απόπειρες (πορτοκάλι) με τον MP-E 65, αλλά τώρα μεγέθυνση μη με ρωτάτε, έχει καμιά διετία. Με το MT-24EX

Χορταστική περίπτωση!!
Λίγο σκληρά φωτισμένη, αλλά εντυπωσιακή!
 
Re: διαφορετικά macro

o 50/1.8ΙΙ της Canon δεν έχει τίποτα πίσω, ούτε μοχλό ούτε δαχτυλίδι, τίποτα για ρύθμιση διαφράγματος, είναι σκέτο πλαστικό. Και ανοικτός (τουλάχιστον σε κανονική χρήση) δεν τα πάει καθόλου καλά από κόντραστ.

Τώρα το πορτοκάλι, ήταν όπως είπα από τις πρώτες απόπειρές μου με το συγκεκριμένο συνδυασμό φακού και φλας, και η σάρκα του πορτοκαλιού αρκετά ανακλαστική. Βέβαια ως ένα σημείο τις θέλησα κάποιες αντανακλάσεις, γιατί παραπέμπουν στο ζουμερό περιεχόμενο. Είπαμε, το θέμα φωτισμός θέλει ψάξιμο. Σήμερα έκοψα τις πλευρές από ένα μεσαίο κουτί και τις κάλυψα με φύλλα Α4, θα κοιτάξω να πάρω και 2-3 λάμπες γραφείου να δούμε τι γίνεται. Και δύο μίνι τριποδάκια για τα φωτάκια του φλας. Παίζει πολύ πειραματισμός σε τέτοια θέματα... κανένα αξιόλογο ζουζούνι να δούμε πώς θα βρούμε. Τι να κάνουν, να συλλέγουν σε γυάλες όσα βρίσκουν έξω άραγε;
 
Re: διαφορετικά macro

Nai, ειναι χωρις δαχτυλιδι αναστροφης...

Ο φακος δεν εχει τροπο να αλλαξεις το διαφραγμα αναποδα.
Τουλαχιστον απ οσο ξερω.

Αν καποιος εχει το συγκεκριμνο φακο ας μας πει.
 
Re: διαφορετικά macro

Χωρίς δακτυλίδι δεν κάνεις όμως σοβαρή δουλειά. Καταρχάς δεν έχεις την απόλυτη σταθερότητα στη λήψη, εκτός εάν μιλάμε για πολύ δυνατό φως και ανοικτό διάφραγμα. Δεν έχεις απόλυτο κεντράρισμα.
Και όχι, έχω τον EF 50/1.8 και δεν βλέπω τρόπο να αλλάζεις χειροκίνητα το διάφραγμα, τουλάχιστον δίχως να ανοίξεις τον φακό. Είπαμε, ένα δακτυλίδι κάνει 6 ευρώ και ένας μεταχειρισμένος 50ρης 1.4 μπορεί να βρεθεί ακόμη και με 30 ευρώ στο ebay, εάν δεν ψάχνουμε συγκεκριμένη καλή μάρκα. Ένας 28ρης της σειράς ίσως και φθηνότερα.
 
Re: διαφορετικά macro

o 50/1.8ΙΙ της Canon δεν έχει τίποτα πίσω, ούτε μοχλό ούτε δαχτυλίδι, τίποτα για ρύθμιση διαφράγματος, είναι σκέτο πλαστικό. Και ανοικτός (τουλάχιστον σε κανονική χρήση) δεν τα πάει καθόλου καλά από κόντραστ.

Οπότε δεν κλείνει. Ίσως μπορεί να απομακρυνθεί λίγο από τον άλλο φακό με κάποιο δαχτυλίδι και να δώσει διαφορετικό αποτέλεσμα...

Τώρα το πορτοκάλι, ήταν όπως είπα από τις πρώτες απόπειρές μου με το συγκεκριμένο συνδυασμό φακού και φλας, και η σάρκα του πορτοκαλιού αρκετά ανακλαστική. Βέβαια ως ένα σημείο τις θέλησα κάποιες αντανακλάσεις, γιατί παραπέμπουν στο ζουμερό περιεχόμενο. Είπαμε, το θέμα φωτισμός θέλει ψάξιμο. Σήμερα έκοψα τις πλευρές από ένα μεσαίο κουτί και τις κάλυψα με φύλλα Α4, θα κοιτάξω να πάρω και 2-3 λάμπες γραφείου να δούμε τι γίνεται. Και δύο μίνι τριποδάκια για τα φωτάκια του φλας. Παίζει πολύ πειραματισμός σε τέτοια θέματα... κανένα αξιόλογο ζουζούνι να δούμε πώς θα βρούμε. Τι να κάνουν, να συλλέγουν σε γυάλες όσα βρίσκουν έξω άραγε;

Βάλε ψυχρή λάμπα "οικονομίας" στα φωτιστικά γραφείου και κάλυψέ τα με ριζόχαρτο ή και απλό λεπτό άσπρο χαρτί. Ίσως σε βολέψει περισσότερο από το κουτί. Αν προσθέσεις και χαρτονάκια γύρω κολλημένα σαν ανακλαστήρες - κατευθυντήρες μπορείς να βρεις ευκολότερα τον στόχο. Θα χρειαστείς αρκετή χαρτοταινία.

Ζουζουνάκια την άνοιξη, τώρα "νεκρές φύσεις". Τα φυσικά υλικά έχουν τρομερή λεπτομέρεια για εξερεύνηση.
Με το που θα πιάσει η άνοιξη θα δεις στην πράξη ότι "μια σταγόνα μέλι μπορεί να πιάσει πολύ περισσότερες μύγες (και ζουζουνάκια!) απ' ότι ένα λίτρο δηλητήριο"!
Αν έχεις κήπο θα χορτάσεις macro θέματα! Αν δεν έχεις, θα χορτάσεις και βόλτες!
 
Re: διαφορετικά macro

τι είναι αυτό?

Λεπτομέρεια από δίσκο βινυλίου! :SFGSFGSF:
Είσαι σε καλό δρόμο, κάποιοι τους σκανάρουν και μετά με ειδικό software αναπαράγουν την μουσική!
Κάπου είχα ακούσει και δείγμα, αλλά έπαιζε ψιλο-χάλια...

Με τι φακό (ή φακούς?) το πέτυχες;
 
Last edited:
Re: διαφορετικά macro

Με Kiron 24/2.8 ανεστραμμένο (f/11, 5δευτ, iso100, MLU).

Εδώ και ένα 100% crop από το κέντρο (η παραπάνω είναι σμίκρυνση από κροπ γύρω στα 2mp από το πλήρες)

attachment.php



παρεμπιπτόντως, η Kiron έχει φτιάξει ορισμένους εξαιρετικούς φακούς.
 

Attachments

  • grooves100crop.jpg
    grooves100crop.jpg
    150.4 KB · Views: 567
Re: διαφορετικά macro

Με Kiron 24/2.8 ανεστραμμένο (f/11, 5δευτ, iso100, MLU).

Μια χαρά! Αν κι αναρωτιέμαι τι έβλεπες κι εστίαζες μέσ' τη μαυρίλα με f11!!

Εδώ και ένα 100% crop από το κέντρο (η παραπάνω είναι σμίκρυνση από κροπ γύρω στα 2mp από το πλήρες)

Όσο το κοιτάζω, την θεωρία των χορδών θυμάμαι! :HTEHETH63:

παρεμπιπτόντως, η Kiron έχει φτιάξει ορισμένους εξαιρετικούς φακούς.

Kiron δεν θυμάμαι να έχω πιάσει ποτέ στα χέρια μου. Αν κι ένας Vivitar 70-210 που έχω νομίζω ότι είναι φτιαγμένος απ' την Kiron...
 
Re: διαφορετικά macro

εννοείται με ανοικτό εστιάζεις. Και πάλι, ακόμη και με 2.8 σε μεγέθυνση 2x, θέλει λίγο φως για βοήθεια. Μετά κλείνουμε και τραβάμε στα τυφλά. Στο f11 αυτονόητο είναι πως δεν φαίνεται τίποτα!

Η Kiron ήταν εταιρία που την έφτιαξαν μηχανικοί της Nikon. Έφτιαχνε μεταξύ άλλων και για την Vivitar (η οποία δεν είχε δικά της εργοστάσια), πρέπει να έχεις τη 2η εκδοχή του περίφημου Series 1 70-210/3.5. Εγώ έχω την (όπως φημολογείται, ακόμη καλύτερη) τρίτη εκδοχή του, τον 70-210/2.8-4.0 φτιαγμένη από την Komine.

Κάποιους από τους φακούς που έφτιαχνε για την Vivitar, οι οποίοι υπό το όνομα της τελευταίας πωλούνταν αρκετά ακριβά (πλησίαζαν δηλαδή τους φακούς της μαμάς κάθε μοντούρας), τους πωλούσε και υπό τη δική της φίρμα, ίδια σχέδια με συχνά "κοτσουρεμένα" χαρακτηριστικά. Δηλαδή έκοβε λίγο από το διάφραγμα, τέτοια πράγματα. Ή μπορεί απλώς να ήταν το ίδιο και αντί για 2.5 να έγραφε, για παράδειγμα, 2.8 (ούτως ή άλλως το ακριβές άνοιγμα πάντα διαφέρει σε σχέση με το τυπικώς αναγραφόμενο). Παρόμοια η κατάσταση με τους Panagor... Ορισμένοι είναι κρυμμένα διαμάντια.
 
Re: διαφορετικά macro

εννοείται με ανοικτό εστιάζεις. Και πάλι, ακόμη και με 2.8 σε μεγέθυνση 2x, θέλει λίγο φως για βοήθεια. Μετά κλείνουμε και τραβάμε στα τυφλά. Στο f11 αυτονόητο είναι πως δεν φαίνεται τίποτα!

Δοκίμασε και με την βοήθεια laser (απ' το περίπτερο!). Φωτίζεις ότι είναι πιό σημαντικό στο θέμα σου και μετά εστιάζεις στην φωτεινή κουκκίδα. Εύκολο!
Το δύσκολο είναι ότι θες να στηρίξεις κάπου το laser... Με χαρτοταινία σε βοηθητικό τριποδάκι μια χαρά δουλεύει συνήθως.

Η Kiron ήταν εταιρία που την έφτιαξαν μηχανικοί της Nikon. Έφτιαχνε μεταξύ άλλων και για την Vivitar (η οποία δεν είχε δικά της εργοστάσια), πρέπει να έχεις τη 2η εκδοχή του περίφημου Series 1 70-210/3.5. Εγώ έχω την (όπως φημολογείται, ακόμη καλύτερη) τρίτη εκδοχή του, τον 70-210/2.8-4.0 φτιαγμένη από την Komine.

Μια έκδοση 1:4,5-5,6 έχω. Τώρα που ξαναβλέπω το serial number ξεκινάει με 6, οπότε είναι της Olympus κι όχι της Kiron που νόμιζα.
http://www.cameraquest.com/VivLensManuf.htm

Κάποιους από τους φακούς που έφτιαχνε για την Vivitar, οι οποίοι υπό το όνομα της τελευταίας πωλούνταν αρκετά ακριβά (πλησίαζαν δηλαδή τους φακούς της μαμάς κάθε μοντούρας), τους πωλούσε και υπό τη δική της φίρμα, ίδια σχέδια με συχνά "κοτσουρεμένα" χαρακτηριστικά. Δηλαδή έκοβε λίγο από το διάφραγμα, τέτοια πράγματα. Ή μπορεί απλώς να ήταν το ίδιο και αντί για 2.5 να έγραφε, για παράδειγμα, 2.8 (ούτως ή άλλως το ακριβές άνοιγμα πάντα διαφέρει σε σχέση με το τυπικώς αναγραφόμενο). Παρόμοια η κατάσταση με τους Panagor... Ορισμένοι είναι κρυμμένα διαμάντια.

Συχνά μικροδιαφορές διαφράγματος προκύπτουν και από διαφορές φωτεινότητας λόγω επιστρώσεων σε κάποια στοιχεία. Και φυσικά οι μικροί ανεξάρτητοι κατασκευαστές δείχνουν συνήθως πιο φωτεινοί, μιας και οι επιστρώσεις κοστίζουν... :ADFAD2:
 
Last edited:
Re: διαφορετικά macro

Μια έκδοση 1:4,5-5,6 έχω. Τώρα που ξαναβλέπω το serial number ξεκινάει με 6, οπότε είναι της Olympus κι όχι της Kiron που νόμιζα.
http://www.cameraquest.com/VivLensManuf.htm

τα γνωρίζω αυτά με τα S/N της Vivitar, νόμισα πως είχες τον πολύ καλό 70-210 Series 1 που είχε κατασκευάσει η Kiron για τη Vivitar.

Πριν 30 χρόνια, δεν ήταν ακριβώς "μικρός ανεξάρτητος κατασκευαστής" η Vivitar... από ό,τι κατάλαβα, η "Series 1" της χτυπούσε στα ίσια τους μεγάλους.