Όπως φαίνεται κάνω ποδαρικό με το πρώτο (καινούργιο) thread στις συζητήσεις για το 2008!
Οποία τιμή ...
Αφορμή για το thread αυτό μου έχει δώσει ένα ζήτημα που κατά καιρούς με έχει απασχολήσει.
Υπάρχουν φορές που είμαστε προκατειλημμένοι (θετικά ή αρνητικά) με το όνομα των καλλιτεχνών-εκτελεστών έτσι ώστε η άποψή μας για την εκτέλεση να έχει αρχίσει να διαμορφώνεται πριν ακόμη ακουστεί η πρώτη νότα;
Παγιδευόμαστε τρόπω τινά από την φήμη του εκτελεστή (μαέστρος ,σολίστας ,ορχήστρα) σε βαθμό τέτοιο που να διαστρεβλώνεται a priori η κρίση μας;
Η γνώμη μου είναι ότι κατ'αρχάς υπάρχει λίγο ή περισσότερο μια τάση διαμόρφωσης άποψης ευθέως ανάλογη του ονόματος του καλλιτέχνη η οποία όμως αμβλύνεται και κινείται προς το αντικειμενικότερο όσο πληθαίνουν οι ακροάσεις.
Κάποιος θα μπορούσε να επεκτείνει το συλλογισμό και να συμπεριλάβει και τους δημιουργούς και όχι μόνο στην κλασσική μουσική.
Όσοι εκ των μελών της μουσικής κατηγορίας και δη του Κλασσικού ρεπερτορίου έχουν το χρόνο και τη διάθεση ,παράλληλα με τις απόψεις τους πάνω στο θέμα που έθιξα ,ας συμμετάσχουν και στο παρακάτω blind test.
Πρόκειται για το ίδιο ακριβώς απόσπασμα από το τρίτο μέρος του 1ου κοντσέρτου για πληκτροφόρο και ορχήστρα του J.S.Bach (BWV 1052) εκτελεσμένο από τέσσερεις διαφορετικούς σολίστες, μαέστρους και ορχήστρες.
Κατεβάστε τα παρακάτω τέσσερα αποσπάσματα (κάτι λιγότερο από 10 Mb συνολικά), ακούστε τα όσες φορές κρίνετε απαραίτητες και αναφέρατε ποιό σας άρεσε περισσότερο γράφοντας και το γιατί.
Όταν (και αν) μαζευτούν κάποιες απόψεις όχι μόνο για τα αποσπάσματα αλλά και για τον προβληματισμό θα σας αναφέρω τους συντελεστές κάθε ηχογράφησης.
δείγμα 1
δείγμα 2
δείγμα 3
δείγμα 4
Ίσως κάποιοι φίλοι να θεωρήσουν (όχι άδικα) ότι το συγκεκριμένο κομμάτι δεν προσφέρεται για συγκριτική ακρόαση και θα ήταν προτιμότερο ίσως κάποιο σόλο πιάνο ή κάποιο αμιγώς ορχηστρικό (χωρίς σολίστα). Ίσως να έχουν δίκιο (το σκέφτηκα εκ των υστέρων).
Οποία τιμή ...
Αφορμή για το thread αυτό μου έχει δώσει ένα ζήτημα που κατά καιρούς με έχει απασχολήσει.
Υπάρχουν φορές που είμαστε προκατειλημμένοι (θετικά ή αρνητικά) με το όνομα των καλλιτεχνών-εκτελεστών έτσι ώστε η άποψή μας για την εκτέλεση να έχει αρχίσει να διαμορφώνεται πριν ακόμη ακουστεί η πρώτη νότα;
Παγιδευόμαστε τρόπω τινά από την φήμη του εκτελεστή (μαέστρος ,σολίστας ,ορχήστρα) σε βαθμό τέτοιο που να διαστρεβλώνεται a priori η κρίση μας;
Η γνώμη μου είναι ότι κατ'αρχάς υπάρχει λίγο ή περισσότερο μια τάση διαμόρφωσης άποψης ευθέως ανάλογη του ονόματος του καλλιτέχνη η οποία όμως αμβλύνεται και κινείται προς το αντικειμενικότερο όσο πληθαίνουν οι ακροάσεις.
Κάποιος θα μπορούσε να επεκτείνει το συλλογισμό και να συμπεριλάβει και τους δημιουργούς και όχι μόνο στην κλασσική μουσική.
Όσοι εκ των μελών της μουσικής κατηγορίας και δη του Κλασσικού ρεπερτορίου έχουν το χρόνο και τη διάθεση ,παράλληλα με τις απόψεις τους πάνω στο θέμα που έθιξα ,ας συμμετάσχουν και στο παρακάτω blind test.
Πρόκειται για το ίδιο ακριβώς απόσπασμα από το τρίτο μέρος του 1ου κοντσέρτου για πληκτροφόρο και ορχήστρα του J.S.Bach (BWV 1052) εκτελεσμένο από τέσσερεις διαφορετικούς σολίστες, μαέστρους και ορχήστρες.
Κατεβάστε τα παρακάτω τέσσερα αποσπάσματα (κάτι λιγότερο από 10 Mb συνολικά), ακούστε τα όσες φορές κρίνετε απαραίτητες και αναφέρατε ποιό σας άρεσε περισσότερο γράφοντας και το γιατί.
Όταν (και αν) μαζευτούν κάποιες απόψεις όχι μόνο για τα αποσπάσματα αλλά και για τον προβληματισμό θα σας αναφέρω τους συντελεστές κάθε ηχογράφησης.
δείγμα 1
δείγμα 2
δείγμα 3
δείγμα 4
Ίσως κάποιοι φίλοι να θεωρήσουν (όχι άδικα) ότι το συγκεκριμένο κομμάτι δεν προσφέρεται για συγκριτική ακρόαση και θα ήταν προτιμότερο ίσως κάποιο σόλο πιάνο ή κάποιο αμιγώς ορχηστρικό (χωρίς σολίστα). Ίσως να έχουν δίκιο (το σκέφτηκα εκ των υστέρων).