Μάστορες τα φώτα σας!!

Έχω ήδη ένα Daikin αρκετά χρόνια και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος. Βέβαια είναι το Ururu Sarara που είναι πανάκριβο και δεν σκοπεύω να πληρώσω ξανά τόσα λεφτά για ένα κλιματιστικό.




Ο θόρυβος είναι πολύ σημαντική παράμετρος για μένα, ίσως η κυριότερη.
Toshiba και Mitsubishi είναι δύο απ’τις μάρκες που θα κοιτάξω σίγουρα.
Πήρα Daikin πριν 3 χρόνια για την κρεβατοκάμαρα και είμαι πολύ ευχαριστημένος ΚΑΙ στο θέμα θορύβου.
Βγαίνω έξω και δύσκολα καταλαβαίνω αν δουλεύει το κομπρεσέρ.
Παρά του ότι ο βλάκας που έκανε την εγκατάσταση ΔΕΝ μου έβαλε σινεμπλόκ στην βάση του τοίχου, ενώ του το ζήτησα στο τηλ..

Αυτό είναι, 450€ έκανε τότε σε τοπικό μαγαζί.

IMG_20240829_122243.jpg

Να πούμε 2 λόγια για τα σινεμπλόκ...

Το ac στο καθιστικό είναι ένα παλιό Samsung, το σπίτι είναι με ενοίκιο και όταν δούλευε έτριζε όλος ο τοίχος στην πλευρά του κομπρεσέρ.

Ζήτησα από τον εγκατάστατη να περάσει σινεμπλόκ ΚΑΙ σε αυτό όταν θα ερχόταν να τοποθετήσει το δικό μου Daikin..

Έβαλε στο Samsung και το πρόβλημα λύθηκε 100%

IMG_20240829_122928.jpg


Όμως δεν είχε 2η τετράδα για το Daikin (τι μλκας...) και έτσι αυτό έμεινε χωρίς..

IMG_20240829_122914.jpg

Δυστυχώς εγώ δούλευα και δεν ήμουν παρών.. αλλιώς θα έβρισκα σινεμπλόκ σε 1 ώρα...
 
  • Like
Reactions: Babis K. and nikfor
καλησπέρα μάστορες!
έχω μια συρόμενη πόρτα που με τα χρόνια θέλει όλο και περισσότερη δύναμη για να ανοίξει. έχω ρίξει teflon spray κατά καιρούς που βοηθάει πολύ, αλλά τελευταία όλο και λιγότερο. μετά από 30 χρόνια νομίζω έχει έρθει η ώρα της αντικατάστασης/επισκευής του μηχανισμού γιατί έχει αρχίσει να σκαλώνει. ένας μάστορας που ήρθε να τη δει είπε πως δεν υπάρχει τρόπος να ανοίξει εύκολα και πρέπει να βγει ολόκληρη η κάσα! είναι δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο;
η πόρτα είναι αυτή:


1724927446979.png1724927464614.png
και μερικές κοντινές του μηχανισμού όσο φαίνεται:

1724927494295.png1724927521615.png


έχει κανείς σχετική εμπειρία αν γίνεται να βγει ο μηχανισμός κάπως; χρειάζεται υποχρεωτικά γκρεμίσματα και μερεμέτια;
 
Είχα ακριβώς το ίδιο θέμα σε 2φυλλη συρώμενη του '70. Για αρκετά χρόνια δεν είχα ασχοληθεί, όταν όμως το διαμέρισμα άδειασε είχα άνεση να εξετάσω προσεκτικά την 2φυλλη πόρτα και ιδιαίτερα τον μηχανισμό από επάνω. Εδώ λοιπόν ο μάστορας (πατέρας μου) είχε αφήσει από την μια πλευρά γυψοσανίδα ώστε εαν χαλούσε ο μηχανισμός να μπορέσουμε να ανοίξουμε χωρις να χαλάσουμε την κάσα. Το ανακάλυψα τυχαία και άνοιξα όλη την πάνω διαδρομή όπως φαίνεται και στην φωτογραφία. Ο χώρος είχε από επάνω το σενάζ και ένα μεγάλο κενό όπου μέσα είχε διπλό μηχανισμό STANDARD τον οποίο καθάρισα και τον γράσσαρα. Έγιναν και άλλες εργασίες και το ξαναέκλεισα με γυψοσανίδα. Φυσικά προέκυψαν μερεμέτια αλλά ευτυχώς δεν ήταν κάτι σοβαρό. Την κάσα δεν την πειράξαμε καθόλου

IMG_20220302_115902.jpg


IMG_20220303_112718-1.jpg
 
Last edited:
καλησπέρα μάστορες!
έχω μια συρόμενη πόρτα που με τα χρόνια θέλει όλο και περισσότερη δύναμη για να ανοίξει. έχω ρίξει teflon spray κατά καιρούς που βοηθάει πολύ, αλλά τελευταία όλο και λιγότερο. μετά από 30 χρόνια νομίζω έχει έρθει η ώρα της αντικατάστασης/επισκευής του μηχανισμού γιατί έχει αρχίσει να σκαλώνει. ένας μάστορας που ήρθε να τη δει είπε πως δεν υπάρχει τρόπος να ανοίξει εύκολα και πρέπει να βγει ολόκληρη η κάσα! είναι δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο;
η πόρτα είναι αυτή:


View attachment 238007View attachment 238008
και μερικές κοντινές του μηχανισμού όσο φαίνεται:

View attachment 238009View attachment 238010


έχει κανείς σχετική εμπειρία αν γίνεται να βγει ο μηχανισμός κάπως; χρειάζεται υποχρεωτικά γκρεμίσματα και μερεμέτια;

1. Βγάλε την τάπα που φαίνεται στη 3η και 4η φωτογραφία.
2. Σήκωσε την πόρτα απο αυτή τη πλευρά και τράβα το μηχανισμό με τα ροδάκια να βγεί απο τη ράγα της πόρτας.
3. Όταν τραβήξεις το μηχανισμό μπροστά και ελευθερωθεί από την πόρτα θα δεις οτι έχει σπείρωμα που σου επιτρέπει να τον ρεγουλάρεις σε ύψος. Βίδωσε τον 2-3 περισττοφές, ή όσες νομίζεις οτι χρειάζεται για να σηκωθεί η πόρτα ώστε να μη μαγκώνει στο κλείσιμο.
4. Ξαναβάλε το μηχανισμό μέσα στη ράγα της πόρτας σηκώνοντας την και μετά βάλε την τάπα. Η τάπα δουλεύει και σαν φρένο του μηχανισμού.
Λογικά είσαι έτοιμος.

Αν παρ’όλα αυτά δεν διορθωθεί το πρόβλημα, εγώ πιστεύω οτι θα διορθωθεί, τότε έμπλεξες.
Η πόρτα υπάρχει τρόπος να βγει αλλά έχει πολύ μπελά και δεν θα ασχοληθεί κανένας μάστορας να στη φτιάξει.
 
Last edited:
Όπως το λέει ο Μπάμπης...
Τραβάς έξω το μηχανισμό από την βάση που βρίσκεται πάνω στην πόρτα..
Αυτό το εσωτερικο δηλ..
Screenshot_20240829_172728_Chrome.jpg

Αφού βγει έξω από την μία τραβάς την πόρτα μέχρι έξω και τραβάς προς τα μέσα και τον άλλον μηχανισμό...
Ρίξε πρώτα στο σημείο, wd40 η άλλο τέτοιο σπρέι ώστε να ξεκολλήσει πιο ευκολα ο μηχανισμος..
 
Mάστορες μια βοήθεια, φτηνό και καλό κόφτη πλακιδίων, για σκληρά πλακάκια.
 
Λοιπόν… λεβεντόνια… τα φώτα σας…
Τελειώνω, επιτέλους, την ανακαίνιση του σπιτιού και χρειάζομαι γνώμες για Air-Contition (9.000 ΒTU και 18.0000 BTU) και σώματα σώματα καλοριφέρ εσωτερικού βρόγχου.
Όποιος γνωρίζει ή έχει ασχοληθεί πρόσφατα ας βοηθήσει.
Η δικη μου συμβουλη για τα κλιματιστικα δεν ειναι ως προς τη μαρκα αλλα ως προς την σωστη εγκατασταση.
Τα περισσοτερα (αν οχι ολα) τα κλιματιστικα απαιτουν μεγαλο μηκος χαλκοσωληνα
για να λειτουργησουν σωστα και χωρις φορτο λειτουργιας.
Εαν η αποσταση εσωτερικης-εξωτερικη μοναδας ειναι μεγαλη τοτε πιθανον να καλυφθει αυτη η προυποθεση.
Εαν ομως ειναι κοντα, τοτε ο τεχνικος οφειλει να κανει σπιραλ τους σωληνες για να συμπληρωσει το απαιτουμενο
μηκος των σωληνωσεων, το οποιο μηκος αναγραφεται σε καθε περιπτωση στο manual
εγκαταστασης που ερχεται παντα μαζι με το κλιματιστικο.
 
Είχα εντελώς διαφορετική εντύπωση, μάλλον επηρεασμένος απο τη θέρμανση.
Νόμιζα οτι ο μακρύς σωλήνας κάνει κακό γιατί έχει απώλειες.
 
Η Carrier στο manual λέει ότι οι προδιαγραφές των συσκευών είναι μετρημένες με σωλήνα 5 μέτρων.
Εγώ που έβαλα 3 κλιματιστικά έφτασα μέχρι τα 3,5 m σωλήνα με την εξωτερική μονάδα σε 2 από αυτά σε βάση δαπέδου για λιγότερη επαφή με τον τοίχο και καθόλου θόρυβο μέσα.
 
Περυσι αντικατεστησα ενα κλιματιστικο Hitachi 30 ετων στο υπνοδωματιο με ενα sendo που μου προτεινε φιλος ψυκτικος.
Πολυ ευχαριστημενος σε αποδοση χειμωνα καλοκαιρι. Στην ψυξη υπαρχει το sleep mode που δεν το ακους.**

Πριν λιγους μηνες ανακαινισα μια γκαρσονιερα και εβαλα το ιδιο κλιματιστικο (με wifi και καποια αλλα καλουδια) γιατι ημουν ευχαριστημενος απο το πρωτο.
Σε διαρκεια δεν ξερω αν θα ξεπερασουν ποτε τα Hitachi η καποια Mitsubishi που λειτουργουν απο κατασκευης σπιτιου, αλλα φαινονται VFM.

**
Oπως με τον αθορυβο ανεμιστηρα της XiaoMi, πριν φυγω για διακοπες ξεχασα ανοιχτο το Sendo και το πηρα χαμπαρι προχτες που γυρισα, μετα απο 2+ βδομαδες....
Ευτυχως ηταν στο sleep mode και το μοτερ δεν ηταν ζεστο εστω και μετα απο τοσες μερες συνεχους λειτουργιας. Παντως σαν μαρκα ανεβηκε στην εκτιμηση μου.
 
Όπως το λέει ο Μπάμπης...
Τραβάς έξω το μηχανισμό από την βάση που βρίσκεται πάνω στην πόρτα..
Αυτό το εσωτερικο δηλ..
View attachment 238022

Αφού βγει έξω από την μία τραβάς την πόρτα μέχρι έξω και τραβάς προς τα μέσα και τον άλλον μηχανισμό...
Ρίξε πρώτα στο σημείο, wd40 η άλλο τέτοιο σπρέι ώστε να ξεκολλήσει πιο ευκολα ο μηχανισμος..
τελικά αυτό έκανα και δούλεψε!

οι ράγες είχαν ΠΑΡΑ πολλή βρωμιά που πρώτα καθάρισα με χαρτί (έπεφταν συνέχεια μαύρα κομματάκια στο πάτωμα όσο καθάριζα) και μετά πέρασα τα ροδάκια και τις ράγες με PTFE σπρέυ. Αυτό που δεν κατάλαβα είναι αν υπάρχει μόνο ένας οδηγός με ροδάκια που κρατάει όλη την πόρτα ή αν υπάρχει και δεύτερος πιο βαθιά. προσπάθησα να βγάλω τον οδηγό όσο μπορούσα έξω αλλά δεν μπόρεσα να δω αν υπάρχει 2ος.

βίδωσα το μηχανισμό να ανέβει η πόρτα αλλά μετά σα να φράκαρε κάπως και δεν επέστρεφε στη θέση του ο μηχανισμός οπότε την κατέβασα λίγο.

εν τέλει έχει τεράστια διαφορά η χρήση της πόρτας, απλά με προβληματίζει η μαυρίλα που βγάζουν οι οδηγοί γιατί μου φαίνεται πως έχουν αρχίσει να χάνουν υλικό.

επίσης έχει να προτείνει κανείς κάτι καλύτερο από PTFE (teflon) για αυτή τη χρήση; διάβασα πως πρέπει να αποφύγω το γράσσο λιθίου γιατί κολλάει.
 
Συγουρα υπάρχει 2 οδηγος/βάση πιο μεσα..δεν γίνεται να στερεώνεται σε έναν...
Εγώ νομίζω φρακαρε γιατί πάτησε μονοπατα..

Εγώ βάζω γρασσο σε πάστα που χρησιμοποιουν τα συνεργια αυτοκινήτου...και τσουλανε μια χαρά μετά..
 
  • Like
Reactions: pt2937
αν σπρώξω την πόρτα προς τα μέσα όμως για να εμφανιστεί ο 2ος οδηγός, η πόρτα πέφτει (μέσα στην εσοχή που δε μπορώ να βάλω σφήνα από κάτω) και ήταν πολύ δύσκολο να την ξανασηκώσω για να την τραβήξω έξω. ίσως με κάποιο πολύ μακρύ καλαμάκι στο σπρέυ να μπορέσω να το οδηγήσω μέσα; θα δοκιμάσω και με το ενδοσκόπιο/ κάμερα να δω πως είναι πιο μέσα
 
Σε επαγγελματικό χώρο, μερικά πλακάκια του πατώματος χαλασμένα, δεν έχω καταφέρει να βρω ίδια εδώ και αρκετό καιρό.
Σκέφτομαι αυτό το κομμάτι του πατώματος να το καλύψω με λωρίδες βινυλίου.
Υποθέτω αυτές βγαίνουν αν θελήσω αργότερα χωρίς να προκαλούν ζημιά.
Πώς σας φαίνεται σαν λύση;
 
Σήμερα προσπαθώντας να κόψω μια μελαμίνη της κουζίνας η μικρή κορδέλα της Scheppach αρνιόταν να ξεκινήσει, απλά μούγκριζε.
Με λίγο βοήθεια στην κορδέλα το μοτέρ άρχισε να δουλεύει κανονικά αλλά μετά από λίγο σταμάτησε.
Το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν πυκνωτής.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω όμως είναι το σταμάτημα. Και μάλιστα χωρίς φορτίο.
Μέχρι τώρα όσες φορές μου έτυχε σε μηχάνημα ζημιά με πυκνωτή απλά δεν ξεκίναγε.
Το να ξεκινήσει όμως και μετά να σταματήσει πρώτη φορά μου συμβαίνει.
Αν προλάβω αύριο θα αλλάξω πυκνωτή και βλέπουμε.