Μάστορες τα φώτα σας!!

Λάζαρε νομίζω ότι μπορείς να επέμβεις και να διορθώσεις το λάθος. Αν δεν φταίει η προοπτική της φωτογραφίας, η δεξιά παροχή πρέπει να είναι πιο "μέσα" από την αριστερή και έχουν αρχίσει οι παντέντες για να φτάσουν στην ίδια ευθεία. Το "κακοποιημένο" έκκεντρο δεξιά στην φωτογραφία, είναι από μια ίδια κατάσταση.

Αν και μπαίνω στα χωράφια των υδραυλικών, πλέον υπάρχουν όλες οι λύσεις. Τόσο με έκκεντρα (ή Ζήτα ή Σίγμα, ανάλογα την ηλικία του υδραυλικού 😁), όσο και σε συνδυασμό με προεκτάσεις/μούφες. Τις προκτάσεις τις σφίγγουμε με allen (και τις torx) και οι περισσότεροι υδραυλικοί που έχω δει, πρώτα σφίγουν τα έκκεντρα στις προεκτάσεις και μετά σφίγγουν στην αναμονή του τοίχου. Το κανάβι δεν χρησιμοποιείται πλεόν σε τέτοιες δουλειές και την θέση του έχει πάρει το νήμα τεφλόν.

View attachment 244421
Στέλιο μέτρησα τις αποστάσεις των προσθηκών από το πλακάκι του τοίχου και είναι μεταξύ τους ίσες (58 χιλ. αμφότερες). Το πρόβλημα υπάρχει στην αριστερή πλευρά και μπορεί κάποιος να το διακρίνει στη φωτό παρακάτω:
1227241617.jpg
όπου φαίνεται ότι το αριστερό ρακόρ της μπαταρίας πατάει υπό γωνία κι όχι εντελώς πρόσωπο. Η αιτία για αυτό είναι ότι τα Ζ έτσι όπως τοποθετήθηκαν από το τζιμάνι τον υδραυλικό δημιουργούν μια απόσταση περί τα 155 χιλ. (όπως τα μέτρησα) αντί για 150 χιλ. που θα έπρεπε. Αυτό έχει ως συνέπεια, αφενός να είναι αδύνατον να προσαρμοστεί απευθείας σε αυτά μπαταρία (αφού στα ροκόρ σύνδεσης επιβάλλεται η απόσταση να είναι 150 χιλ.), κι αφετέρου με τις προσθήκες μετά τα Ζ να είναι εφικτή η σύνδεση της μπαταρίας αλλά με παρπαλευρη απώλεια τη γωνία με την οποία πατά το αριστερό ρακόρ στην αντίστοιχη προσθήκη (κάτι το οποίο φυσικά είναι από μόνο του πρόβλημα, καθώς λίγο να ζοριστεί το σημείο εκείνο, είναι πιθανό να χάσει το πάτημά του το εσωτερικό στεγανοποιητικό λάστιχο και να αρχίσει να δακρύζει από το σημείο του ρακόρ).
Σε σχέση με το τεφλόν σε νήμα, σαφώς το έχω υπόψην, αλλά επειδή την έχω πατήσει με τεφλόν (αλλά ποτέ με κανάβι) σε "σοβαρές" συνδέσεις γενικά προτιμώ το κανάβι κι ας φαντάζει (ή κι ας δείχνει όπως φαίνεται στη φωτό) ντεμοντέ.
 
Δεν εννοώ τις εξωτερικές αποστάσεις, αλλά τις εσωτερικές. Από τα παξιμάδια που διακρίνονται στο βάθος μέχρι το πλακάκι. Συνήθως εκεί υπάρχει δυσκολία αν δεν ξεκινάνε από το ίδιο βάθος, οπότε απαιτούν είτε μεγαλύτερου μήκους έκκεντρα, είτε αποστάτη. Αν ο υδραυλικός δεν έχει μαζί του όλα τα εξαρτήματα που πιθανόν να χρειαστεί, θα αρχίσουν οι πατέντες. Το πρόβλημα φαίνεται ακόμα και από τα σημάδια που έχουν αφήσει οι ροζέτες.
1735310389370.png

Το κανάβι μόνο ντεμοντέ δεν είναι. Στις δουλειές που δεν μπορείς να σφίξεις όσο θέλεις, χρησιμοποιούν νήμα τεφλόν γιατί επιτυγχάνεται πιο εύκολα η στεγανοποίηση.
 
Δεν εννοώ τις εξωτερικές αποστάσεις, αλλά τις εσωτερικές. Από τα παξιμάδια που διακρίνονται στο βάθος μέχρι το πλακάκι. Συνήθως εκεί υπάρχει δυσκολία αν δεν ξεκινάνε από το ίδιο βάθος, οπότε απαιτούν είτε μεγαλύτερου μήκους έκκεντρα, είτε αποστάτη. Αν ο υδραυλικός δεν έχει μαζί του όλα τα εξαρτήματα που πιθανόν να χρειαστεί, θα αρχίσουν οι πατέντες. Το πρόβλημα φαίνεται ακόμα και από τα σημάδια που έχουν αφήσει οι ροζέτες.
View attachment 244425

Το κανάβι μόνο ντεμοντέ δεν είναι. Στις δουλειές που δεν μπορείς να σφίξεις όσο θέλεις, χρησιμοποιούν νήμα τεφλόν γιατί επιτυγχάνεται πιο εύκολα η στεγανοποίηση.
Στέλιο καταλαβαιίνω τώρα τι θέλεις να πεις. Απλά σε προηγούμενο ποστ ανέφερες ότι διακρίνεις ότι η μία πλευρά (η δεξιά) φαίνεται πιο μέσα από την άλλη (αριστερή) που δεν ισχύει.
Εννοείς λοιπόν ότι η παροχή από κάθε σωλήνα (πριν το έκκεντρο) είναι (οριακά) σχετικά μέσα στον τοίχο (ισχύει όντως, εξ ου και τα σημάδια από το σφίξιμο/ζόρισμα στις ροζέτες), οπότε με αποστάτες σε κάθε πλευρά (έστω των 10 χιλ., έχω χρησιμοποιήσει κι εγώ σε άλλο μερεμέτι) θα ερχόταν πιο σωστά οι αναμονές των παροχών.
 
Στέλιο καταλαβαιίνω τώρα τι θέλεις να πεις. Απλά σε προηγούμενο ποστ ανέφερες ότι διακρίνεις ότι η μία πλευρά (η δεξιά) φαίνεται πιο μέσα από την άλλη (αριστερή) που δεν ισχύει.
Εννοείς λοιπόν ότι η παροχή από κάθε σωλήνα (πριν το έκκεντρο) είναι (οριακά) σχετικά μέσα στον τοίχο (ισχύει όντως, εξ ου και τα σημάδια από το σφίξιμο/ζόρισμα στις ροζέτες), οπότε με αποστάτες σε κάθε πλευρά (έστω των 10 χιλ., έχω χρησιμοποιήσει κι εγώ σε άλλο μερεμέτι) θα ερχόταν πιο σωστά οι αναμονές των παροχών.

Αν οι αναμονές είναι εντάξει και διαπίστωσες ότι είναι οριακό το μήκος των έκκεντρων, γιατί δεν βάζεις έκκεντρα με μεγαλύτερο μήκος; Μπορείς φυσικά να βάλεις και αποστάτες, αλλά αυτό σημαίνει επιπλέον συνδέσεις.
Όποιο υλικό στεγανοποίησης και να χρησιμοποιήσεις, πρέπει να σου επιτρέπει να ρυθμίσεις:
Την απόσταση των 150mm.
Την ίδια απόσταση από το πλακάκι μέχρι το εξωτερικό σημείο του έκκεντρου (εκεί που βιδώνει η μπαταρία ή ο αποστάτης).
Την επιπεδότητα των έκκεντρων (με αλφάδι).
Το κεντράρισμα (οπτικά) ώστε οι ροζέτες να καλύπτουν τις τρύπες στα πλακάκια.

Σαφώς και όταν έχουμε αποστάτες μετά τα έκκεντρα, υπάρχει επιπλέον δυσκολία (για εμάς τους ερασιτέχνες προφανώς) γιατί πρέπει πρώτα να τοποθετήσουμε τα έκκεντρα στους αποστάτες (και να μην ξεχάσουμε την ροζέτα :rolleyes:) και μετά να σφίξουμε με το allen, ρυθμίζοντας όλα τα παραπάνω.


Τα σημάδια από την ροζέτα που ανέφερα, απλά δείχνουν ότι έγινε "γρήγορη" δουλειά γιατί δεν καλύπτει την τρύπα στα πλακάκια. Η ροζέτα πρέπει να εφάπτεται στα πλακάκια τόσο για λόγους αισθητικής, όσο και για να εμποδίζει να μπαίνουν νερά (στο μέτρο του δυνατού γιατί δεν στεγανοποιεί). Κανονικά, γύρω από τις αναμονές βάζουμε μίγμα με βάση την κόλλα πλακιδίων, ώστε να αποφύγουμε να μπαίνουν νερά μέσα στα πλακάκια.

1735384744787.png

Η σημαντικότατη διαφορά μας με κάποιον υδραυλικό, είναι ότι ο υδραυλικός ξέρει τα όρια του σφιξίματος ανάμεσα στην διαρροή και στην στεγανοποίηση, οπότε αφού καλύψει την στεγανοποίηση μπορεί να σφίξει όσο χρειάζεται για τις παραπάνω ρυθμίσεις.
 
Το κανάβι δεν χρησιμοποιείται πλεόν σε τέτοιες δουλειές και την θέση του έχει πάρει το νήμα τεφλόν.
Θεωρώ ότι το κανάβι είναι πολύ ανώτερο σαν στεγανωτικό για τον εξής λόγο: έστω ότι στο σημείο που έχεις στεγανοποιήσει έχεις διαρροή...
Αν έχεις βάλει κανάβι θα διογκωθεί και θα κλείσει τη διαρροή....
Κανένα άλλο υλικό δεν το κάνει αυτό, ούτε το τεφλόν.

Ένα πλεονέκτημα έχει μόνο το τεφλόν, ότι είναι πιο εύκολο στην τοποθέτησή του κι επομένως μπορεί να το κάνει και ο ερασιτέχνης.
 
Θα συμφωνήσω απόλυτα με το aetosa, και θα προσθέσω ότι αν και το καννάβι χρησιμοποιείται κυρίως για υγρά... όπως βρύσες, κάνει επίσης και για αέρα. Για μένα είναι κλάσεις ανώτερο από το τεφλόν, το οποίο ναι μεν προσφέρει μια ευκολία και μια πιο καθαρή διαδικασία.... "αλλά" δεν είναι καννάβι. Θέλει βέβαια και την πάστα του..:cool:
 
Πέρσι τον Φεβρουάριο είχα ανοίξει "δουλειές" με την εγκατάσταση του θερμοσίφωνα στο σπίτι (ξεκίνησα από μια προσθήκη δοχείου διαστολής και αλλαγή της βαλβίδας ασφαλείας στον παλιό και τελικά άλλαξα και τον ίδιο το θερμοσίφωνα).
Αγοράζω λοιπόν αρχικά τα υδραυλικά εξαρτήματα για την προσθήκη στο κύκλωμα του δοχείου διαστολής (γωνίες, μούφες, ταφ, νέα βαλβίδα ασφαλείας, βανάκια) και ξεκινώ να τα μοντάρω με χρήση τεφλόν.
Φτάνει η ώρα της τοποθέτησης και με φρίκη διαπιστώνω όταν υδροδοτώ ότι σχεδόν σε όλες τις ενώσεις που είχα περάσει τεφλόν είχα μικροδιαρροές... Άντε πάλι από την αρχή (αφού έπεσαν και τα ανάλογα βρισίδια στον εαυτό μου, μιας που ο θερμοσίφωνας συν τοις άλλοις είναι δαπέδου τοποθετημένος σε πατάρι με εξαιρετικά περιορισμένο χώρο εργασίας) και στεγανοποίηση με καννάβι.
Μεντέψτε, όλες οι συνδέσεις άψογα στεγανοποιημένες με το καννάβι (οι μόνες συνδέσεις που από τη δική μου εμπειρία γενικά δε χρειάζονται καννάβι ή τεφλόν, είναι εκείνες των σπιράλ σωλήνων, όπου εφόσον πατάνε σωστά τα ροκόρ σύνδεσης, η στεγανοποίηση επιτυγχάνεται με το λαστιχένιο τσιμουχάκι ή oring που διαθέτουν).
 
Τα εξηγεί όλα εδώ ο μάστορας και τα εφαρμόζω χρόνια τώρα με απόλυτη επιτυχία.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Από τα πιο ωραία και χρήσιμα μαστορικά βίντεο για ερασιτέχνες το συγκεκριμένο. Τα εξηγεί απλά, όμορφα και με χιούμορ.
 
καλησπερα κ καλη χρονια σε ολους....

πως αφαιρειται αυτη η ασφαλεια στο περασμα του καλωδιου?

εχει κοπει εσωτερικα ενας αγωγος απο το συνεχες διπλωμα εκει, και θελω να το απελευθερωσω με τον σωστο τροπο
 

Attachments

  • web-210753.jpg
    web-210753.jpg
    564.6 KB · Views: 57
Καλημέρα και καλή χρονιά, όπως κοιτάμε τη φωτογραφία κάτω αριστερή γωνία τραβάς προς τα έξω το κλιψάκι και απελευθερώνεται το καλώδιο και μετά ξανακουμπώνει.
 
Καλημέρα και καλή χρονιά, όπως κοιτάμε τη φωτογραφία κάτω αριστερή γωνία τραβάς προς τα έξω το κλιψάκι και απελευθερώνεται το καλώδιο και μετά ξανακουμπώνει.
σωρυ που δεν απαντησα νωριτερα, αλλα μολις τωρα το δοκιμασα....
πανευκολο ειναι να ξερεις το πως...μαλιστα το κλιπ ειναι συνδεδεμενο με το υπολοιπο σωμα με μια "τριχα"
 
  • Like
Reactions: QEDD
Χρόνια πολλά σε όλους και υγεία προπαντός!
Αποφάσισα να αναπαλαιώσω κάποιες παλιές καρέκλες (του 1965) και το πρόβλημα εμφανίστηκε όταν πήγα να κλείσω ορισμένες τρυπούλες και ρωγμές στο ξύλο. (Εννοείται ότι έχω τρίψει μέχρι το γυμνό ξύλο!)
Χρησιμοποίησα πριονίδι από το ΙΔΙΟ ΞΥΛΟ ανακατεμένο είτε με ξυλόκολλα είτε με κόλλα στιγμής, το αποτέλεσμα όμως και στις δύο περιπτώσεις ήταν αυτό που βλέπετε στο κάθισμαIMG_20250107_162457.jpg: τα στοκαρισμένα σημεία βγαίνουν σαν μαυρίλες σε σχέση με το υπόλοιπο ξύλο. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να φταίει;
 
Το πριονιδι ηταν απο καθαρο κομματι στο ξυλο..;
Μου φενεται πολυ περιεργο που δεν βγαινει σχεδον το ιδιο..αν και δεν εχουν γεμισει πληρως οι τρυπες..

Οι τρυπες που βλεπω ειναι βαθεις,,ισως θελουν ξυλοστοκο...
Το καλυτερο μειγμα ειναι πριονιδι.ξυλοκολλα και ξυλοστοκος στο χρωμα του ξυλου..
 
Ναι, το πριονίδι ήταν από καθαρό κομμάτι.. Ισως θα πρέπει να βάλω ξυλόστοκο ίδιου χρώματος. Εχω έναν, αλλα είναι λευκός. Αν τον αναμίξω με το πριονίδι δεν θα γίνει πιο σκούρος;
Πάντως σε βίντεο που είδα, δεν διακρινόταν διαφορά όταν έβαλαν πριονίδι-κόλλα στιγμής.
 
Ξέρει κανείς τι είναι αυτή η μάρκα ΜΕΚΑΝΟ;
Βρήκα μια πλάνη μέσα στη σκουριά και μεταπ από αρκετό κόπο την επανέφερα.
Αρκετά καλά έως πολύ καλά κατά τη γνώμη μου.
Αυτή τη μάρκα όμως δεν τη ξέρω, σαν κατασκευή όμως μου φαίνεται καλύτερη από μια σχεδόν ίδια Stanley που έχω.

IMG_0539.jpeg
 
  • Like
Reactions: lazarefa and KOSSTV
Ξέρει κανείς τι είναι αυτή η μάρκα ΜΕΚΑΝΟ;
Βρήκα μια πλάνη μέσα στη σκουριά και μεταπ από αρκετό κόπο την επανέφερα.
Αρκετά καλά έως πολύ καλά κατά τη γνώμη μου.
Αυτή τη μάρκα όμως δεν τη ξέρω, σαν κατασκευή όμως μου φαίνεται καλύτερη από μια σχεδόν ίδια Stanley που έχω.

View attachment 245233
Μπάμπη δεν την γνωρίζω άλλα μου φενεται ότι μοιάζει πολύ σε αυτήν που έχει βρει ο πατέρας μου(45αρα παρακαλω) και θέλω να την συμμόρφωση και εγώ..
Βάρη πράγμα.. καμια σχεση με τις σημερινές...και κόβει για πλακα...
Αύριο θα ανέβω και θα σου πω εάν ίδια μάρκα..
Screenshot_20250107_202605_Viber.jpg
 
  • Like
Reactions: Babis K.
Ακριβώς ίδια είναι Κωστή, μόνο τα χερούλια αλλάζουν, ξύλινα του πατέρα σου κοκκάλινα τα δικά μου.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV
Ακριβώς ίδια είναι Κωστή, μόνο τα χερούλια αλλάζουν, ξύλινα του πατέρα σου κοκκάλινα τα δικά μου.
Οχι Μπαμπη τελικα δεν ειναι ιδια....ειναι της Kunz του πατερα μου..
Screenshot_20250107_213253_Viber.jpg

Καποια απο αυτες...!!!

Μάλλον θα την τσιμπήσω για καθάρισμα οπωσδήποτε...!!!
 
Last edited:
Καλησπέρα Ευμαίε, χρόνια πολλά με υγεία

δεν είμαι ειδικός απλά έχω φάει 2-3 φορές τα μούτρα μου κάνοντας κάποια δοκιμές παίζοντας με μίξη πριονιδιού και ξυλλόκολλας.
Να σου πω ότι μόνο μια φορά κατάφερα να έχω ένα σχετικά καλό αποτέλεσμα, δηλαδή μια φορά το αποτέλεσμα δεν ήταν αίσχος.

Η μονο φορά που μου έπεξε είχα χρησιμοποιήσει ρευστή ξυλόκοκκα και οχι κρυσταλλική, νομίζω ειχα χρησιμοποιήσει αυτή.
6588-700x700h.jpg

Νομίζω ως κόλλα η συγκεκριμενη δεν είναι διάφανη όπως πχ η κρυσταλλική αλλά για κάποιο λόγο δεν φαίνεται τόσο στο ξύλο όσο η κρυσταλλική.
τι κολλα ειχες βάλει;