Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Τις συμφωνίες, με τον Μάνφρεντ, τις έχω σε ένα άλλο κουτί Melodiya/HMV με τον Σβετλάνοφ οι οποίες είναι εξαιρετικές. Τις συγκεκριμένες δεν τις έχω ακούσει. Πόσο παλιά είναι η ηχογράφηση; Λ.Σ.
 
Θεωρώ επίσης αξιόλογο και τον παρακάτω δίσκο που ανακάλυψα λόγω της συγγραφής του βιβλίου. Σας παραθέτω ένα απόσπασμα αντί να ξαναγράφω:

""(2) Prokofiev, The Love of Three Oranges Suite,
Classical Symphony, Symphony No.7
Nicolai Malko, Phiharmonia Orchestra
SXLP 30437 [φ.εξ. φ.ετ. ]
Ο δίσκος αυτός κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στερεοφωνικά σε αυτήν την σειρά [[HMV CONCERT CLASSICS]] τον Μάιο του 1980 με καθυστέρηση είκοσι πέντε ετών και τριών μηνών! Πρόκειται για την πρώτη εμπορική στερεοφωνική ηχογράφηση της ΕΜΙ η οποία έγινε τον Φεβρουάριο του 1955 στην θρυλική αίθουσα Kingsway Hall του Λονδίνου με ηχολήπτη τον μετέπειτα πολύ γνωστό Christopher Parker. Τα τρία αυτά έργα αρχικά είχαν κυκλοφορήσει σε τρεις στερεοφωνικές ταινίες μαγνητοφώνου, sdt 1752, sdt 1750 και sct 1505, ενώ σε δίσκους βινυλίου μόνο μονοφωνικά. Οι δύο συμφωνίες κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο του 1955 (CLP 1044) και η Αγάπη για τα Τρία Πορτοκάλια τον Νοέμβριο του 1955 μαζί με αποσπάσματα από τον Καρυοθραύστη του Τσαϊκόφσκι (CLP 1060). Επίσης τον Φεβρουάριο του 1959 η Κλασική Συμφωνία κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45 στροφών επτά ιντσών (Extended Play 7EP 7072). Ο CLP 1044 είχε κυκλοφορήσει το 1957 από την RCA Victor στις ΗΠΑ ως LM 2092.
Ακούγοντας τον δίσκο αυτό απορεί κανείς γιατί η πρώτη στερεοφωνική του έκδοση χρειάστηκε να περιμένει τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από πάρα πολλούς άλλους δίσκους της εποχής εκείνης. Απεναντίας, πολλοί άλλοι δίσκοι, ακόμη και σήμερα, έχουν να ζηλέψουν πολλά από την απλότητα και την απέριττη ομορφιά της λαμπάτης αυτής ηχογράφησης.
Φανταστείτε, η μεταφορά και η χάραξη του δίσκου αυτού από την πρωτότυπη ταινία ηχογράφησης, να είχε γίνει εξ ολοκλήρου με λαμπάτο εξοπλισμό και όχι με τρανζιστορικό του 1980!!"" Λ.Σ.
 
Τις συμφωνίες, με τον Μάνφρεντ, τις έχω σε ένα άλλο κουτί Melodiya/HMV με τον Σβετλάνοφ οι οποίες είναι εξαιρετικές. Τις συγκεκριμένες δεν τις έχω ακούσει. Πόσο παλιά είναι η ηχογράφηση; Λ.Σ.

Είναι ηχογραφήσεις που έγιναν το 1971-1972 σε studio της Μόσχας. Το φυλλάδιο που συνοδεύει τους δίσκους γράφει ότι η έκδοση περιορίζεται σε 2000 αντίτυπα αλλά από έλεγχο στο e bay η τιμή τους είναι χαμηλή.
 
Από αφορμή τον θάνατο του Ravi Shankar θα ήθελα να αναφέρω τρεις δίσκους που έχω στη δισκοθήκη μου:
1. Sitar Concerto No.1 με London Symphony και διεύθυνση A.Previn, ASD 2752 [1971]
2. Sitar Concerto No.2 London Philharmonic και διεύθυνση Zubin Mehta, ASD 4314 [1984] ψηφιακή ηχογράφηση. Και στα δύο κοντσέρτα παίζει ο ίδιος το σιτάρ.
3. West meets East [sitar /βιολί] μαζί με τον Menuhin στο βιολί όπου παίζουν στην πρώτη πλευρά συνθέσεις του Shankar. Στη δεύτερη. ο Menuhin με την αδερφή του [στο πιάνο] παίζουν την σονάτα 3 του Enescu ASD 2294 [1966].
Προσωπικά, όπως και οι περισσότεροι, θα τον θυμάμαι από αυτούς τους δίσκους και από το κοντσέρτο για το Μπαγκλαντές και όχι από κάποια θυγατέρα του!!!
Έχετε κανένα δίσκο του; Λ.Σ.
 
καλη χρονια σε ολους !

επειδη το νημα εχει πεσει καπως δινω καποιες ιδεες..

UDEC_SXL6586__85418__08302012092234-7322.jpg


R-2440734-1323883032.jpeg


$(KGrHqVHJCcFBoZPgbC0BQk!KFV3)Q~~60_12.JPG


τα 2 τελευταια ειναι μονοφωνικα αλλα με αξαιπεραστο ηχο.
 
Χρόνια πολλά. Το νήμα είχα προτείνει να μην το προχωράμε πολύ γρήγορα ώστε να έχει κάποιος την ευκαιρία να το διαβάσει και να ψάξει για δίσκους. Οπότε καλά το κρατάμε.
Έχω και τα δύο έργα που αναφέρεις. Το πρώτο ακριβώς το ίδιο, το δε Πέτρινο Λουλούδι του Προκόφιεφ το άκουσα με ένα φίλο χθές βράδυ σε έκδοση Μελόντια/ΕΜΙ με Ρώσους καλιτέχνες. Αξεπέραστο έργο. Λ.Σ.
 
προσφατα προσθεσα αλλα 2 εργα απο το νημα στην συλλογη μου, τους πλανητες με τον καραγιαν και την δευτερη του μπραμς (αν και μονοφωνικη και αυτη). βεβαια οι μονοφωνικες δεν με ενοχλουν καθολου, νομιζω πως εχει ερθει η ωρα να βαλω σε ενα απο τα πικαπ και μονο κεφαλη..
 
Όσο για τους μονοφωνικούς δίσκους έχω πολύ λίγους, τους αποφεύγω όσο γίνεται. Πιστεύω ότι δεν μπορούν τα μεγάλα συμφωνικά έργα να αποδοθούν σωστά από μονοφωνικές ηχογραφήσεις. Είναι διαφορετικά τα πράγματα με άλλα είδη μουσικής ή γενικά με μικρά σύνολα. Εκεί το 'πρόβλημα' δεν είναι τόσο εμφανές και τα πράγματα είναι καλύτερα, δεν ενοχλεί το μονοφωνικό. Λ.Σ.
 
Οι Πλανήτες με τον Κάραγιαν σε Decca είναι εξαιρετική και μία από τις ηχογραφήσεις μεταξύ άλλων που έχω και που προτιμώ. Ποια είναι η μονοφωνική του Brahms; Λ.Σ.
 
Καλή χρονιά και από εμένα.

Το λουλούδι από πέτρα είναι η τελευταία μουσική για μπαλέτο που έγραψε ο Prokofiev. Ξεκίνησε το 1948. Το θέμα του προέρχεται από τους λαϊκούς μύθους των Ουραλίων. Η απλότητα και σαφήνεια των ηρώων ενός λαϊκού μύθου του άρεσε και ταυτόχρονα τον προφύλασσε από τις κατηγορίες του καθεστώτος για φορμαλισμό. Οι προηγούμενες επιτυχίες του στο μπαλέτο και η εγκωμιαστική αποδοχή της πιανιστικής εκδοχής του έργου από τα Bolshoi το1949 του έδωσαν κουράγιο για να συνεχίσει το έργο, παρά την επιδεινούμενη κατάσταση της υγείας του. Δούλευε πάνω στην ενορχήστρωση μέχρι το 1953 λίγο πριν πεθάνει.
Διαβάζω στο οπισθόφυλλο του δίσκου ότι ο χορογράφος Leonid Lavrosky , με τον οποίο είχαν μια πολύ πετυχημένη συνεργασία στο Ρωμαίο και Ιουλιέτα, του ζήτησε ένα χορό τσιγγάνων. Ο χορός των τσιγγάνων είναι πάντα ένα αβανταδόρικο στοιχείο μιας χορογραφίας. Ο Prokofiev όμως δεν είχε ιδέα από την μουσική των τσιγγάνων και παρά τις ηχογραφήσεις που άκουσε δεν κατάφερνε για πολλούς μήνες να ενσωματώσει αυτή την μουσική στο έργο του. Όποτε συναντούσε τον Lavrosky του έλεγε. <Όποτε ακούν φίλοι μου τι συνθέτω με ρωτούν τι στο καλό είναι αυτά που γράφω. Τους απαντώ ότι επειδή το γούστο του Lavrosky έχει καταστραφεί με βάζει να γράψω σκουπίδια>. Ακούστε όμως πόσο περίφημα τα κατάφερε.

Η ηχογράφηση του 1965 που προτείνει ο Παναγιώτης μου αρέσει και η ποιότητα του ήχου είναι εξαιρετική. Εγώ προτιμώ μια πιο σλάβικη εκδοχή, την ηχογράφηση του Rozhdestvensky με την ορχήστα του θεάτρου Bolshoi (φοβερός ο Ζαγγογιάννης τον τσέκαρα και προφέρει το όνομα του μαέστρου σωστά).
Ο δίσκος της Meldiya-Angel έχει καλή ποιότητα ήχου.
Η μουσική είναι μελωδική, λυρική και όποτε ο ρόλος το απαιτεί τραχιά χωρίς όμως να φθάνει στο συνθετικό ύψος των προηγούμενων έργων του για το μπαλέτο.

prokofiv.jpg
 
καλησπερες στην παρεα.

συνεχιζοντας στο ιδιο μοτιβο, την DECCA δλδ προτεινω τις συμφωνιες του schubert με τον Kertesz. δεν εχω λογια να περιγραψω αυτα που ακουω στην 8η..

την εχω με maazel, bohm, klemperer, sawallisch αλλα σαν τον kertesz απλα κανεις.

η σχετικη κασετινα ειναι αυτη http://www.ebay.co.uk/itm/Decca-Box...40905292720?pt=UK_Records&hash=item20ce9c23b0
 
Να και κάτι που δεν είχα ξαναδεί! Έχω την 5η και 8η με τον Kertesz, αλλά δεν ήξερα ότι πρόλαβε να ηχογραφήσει όλες τις συμφωνίες. Θα το κυνηγήσω. Η 8η είναι όντως πολύ καλή, αλλά η κορυφαία ερμηνεία είναι του Furtwangler στην ΕΜΙ. Γιά όποιον δε φοβάται το μονοφωνικό ήχο...
 
Να και κάτι που δεν είχα ξαναδεί! Έχω την 5η και 8η με τον Kertesz, αλλά δεν ήξερα ότι πρόλαβε να ηχογραφήσει όλες τις συμφωνίες. Θα το κυνηγήσω. Η 8η είναι όντως πολύ καλή, αλλά η κορυφαία ερμηνεία είναι του Furtwangler στην ΕΜΙ. Γιά όποιον δε φοβάται το μονοφωνικό ήχο...

εγω μαλλον ειμαι αναμεσα σε αυτους που τις καλες μονο τις πληρωνει παρα τις φοβαται.. στα υπ οψην ο Wilhelm (αν και ο kertesz απλα ειναι τελειος στα αυτια μου)
 
Έχω την 8η (πιό γνωστή ως Ημιτελής) με τους δύο προαναφερθέντες, Klemperer, Kleiber (υιό), Sawallisch, Maazel, Böhm,Walter. Με τον Furtwängler έχω την αυτή συμφωνία σε 4 ερμηνείες, σε βινύλιο των ΕΜΙ και Deutsche Grammophon, σε cd των Music and Artists και Audite. Την ένταση και το δράμα της στουντιακής ΕΜΙ δεν τα έχω απαντήσει πουθενά.
 
ακουω rosenkavalier bohm/eterna (mono) και εχει καταπληκτικο ηχο. η επομενη κεφαλη θα ειναι σιγουρα μονοφωνικη..
 
Έχω την 8η (πιό γνωστή ως Ημιτελής) με τους δύο προαναφερθέντες, Klemperer, Kleiber (υιό), Sawallisch, Maazel, Böhm,Walter. Με τον Furtwängler έχω την αυτή συμφωνία σε 4 ερμηνείες, σε βινύλιο των ΕΜΙ και Deutsche Grammophon, σε cd των Music and Artists και Audite. Την ένταση και το δράμα της στουντιακής ΕΜΙ δεν τα έχω απαντήσει πουθενά.

Εξαιρετικές η 8η και η 9η με τον Karl Boehm και τη Φιλαρμονική του Βερολίνου. Τις έχω όμως σε cd.
 
Τέσσερεις ηχογραφήσεις από τον Geza Anda, αυτόν που αποκάλεσαν τροβαδούρο του πιάνου χωρίς πολλά σχόλια από εμένα.

bartok 1 anda.jpgbartok 23 anda.jpg

Απόλυτες δισκογραφικές αναφορές στα κονσέρτα του Bartok

schumann grieg anda.jpg

Εξαιρετική εκτέλεση στο κονσέρτο του Schumann με ίσως κορυφαία αυτή του Kempff.

brahms 2 anda.jpg

Εκτέλεση αναφοράς στο 2ο του Brahms δίπλα σε αυτή του Gilels



Kαι μια εκτέλεση με τις Davidsbundlertanze. Αποτελεί αναφορά μου δίπλα στο βινύλιο της EMI με τον Christian Zacharias.
Αυτό δεν το έχω σε βινύλιο αλλά το έχω απολαύσει σε cd.

robert_schumann-davidsbuendlertaenze_op.6._kreisleriana_op.16..jpg