AUDIOINSPECTOR
Senior Member
Καταπληκτικό. Στο εξώφυλλο του Blu Ray διάβασα ότι η αυθεντική ηχογράφηση ήταν τετρακάναλη για την κυκλοφορία Quadraphonic LP της εποχής. Από αυτήν την άποψη αξίζει να έχει κάποιος και τη πολυκάναλη έκδοση σε Blu Ray.
Η όλη λογική των Original Source είναι να κάνουν μάστερινγ και με τα 4 κανάλια, με μίξη και των 4 σε ένα δικάναλο μάστερ απο το οποίο χαράζεται η μήτρα για το βινύλιο. Στις πρωτότυπες εκδόσεις είχαν χρησιμοποιηθεί μόνο τα δύο κύρια κανάλια, ηλιθιωδώς. Λέω ηλιθιωδώς γιατί δεν ήταν τίποτα το δύσκολο ή εξωτικό για την εποχή. Έχω δίσκους της μικρής εταιρείας Valois, που την ίδια εποχή, αρχές του '70, έκανε ακριβώς αυτό, ηχογράφηση σε 4κάναλο μάστερ και down mix σε δικάναλο για την χάραξη σε βινύλιο, με εξαιρετικά αποτελέσματα.Καταπληκτικό. Στο εξώφυλλο του Blu Ray διάβασα ότι η αυθεντική ηχογράφηση ήταν τετρακάναλη για την κυκλοφορία Quadraphonic LP της εποχής. Από αυτήν την άποψη αξίζει να έχει κάποιος και τη πολυκάναλη έκδοση σε Blu Ray.


Δε διαφωνώ. Κάποιες παλιές επανεκδόσεις με ψηφιακό ρημάστερ ήταν πολύ καλές.Πρόσφατα βρήκα σε κάποιο πανέρι αυτόν τον δίσκοΔεν είχα ποτέ τη πολυτέλεια χρόνου να κάνω κάποια συγκριτικά τεστ από ψηφιακά επεξεργασμένες επανεκδόσεις βινυλίου σε σχέση με αντίστοιχες pure analog εκδόσεις. Ομως πιστεύω ότι δεν θα έβγαινε κάποιο σταθερό αποτέλεσμα υπέρ της μίας ή της άλλης τεχνικής διότι μέχρι να καταλήξει μια έκδοση βινυλίου στο πανάκριβο πλατώ ενός "audiophile" ακροατή μεσολαβούν πολλοί ενδιάμεσοι παράγοντες όπως το αυτί και οι ικανότητες του εκάστοτε μηχανικού mastering, η ποιότητα του τόρνου χάραξης, η ακρίβεια στην επιμετάλλωση του lacquer, η ποιότητα του παρθένου βινυλίου και τέλος η συνολική τεχνική επίβλεψη κατά τη διαδικασία εκτύπωσης των αντιτύπων.


One step κάνουν πολλές εταιρίες απλά το λένε διαφορετικά....το πρόβλημα με τη Mofi είναι ότι δεν κάνει πια αναλογικά remaster....O δίσκος με τον Stokowski αν παρατηρήσεις έγινε με χάραξη DMM (direct metal mastering) κατευθείαν σε φύλλο χαλκού που είναι πιο ανθεκτικό από το standard lacquer χάραξης και τα αντίτυπα βινυλίου που παράγονται με αυτή τη διαδικασία έχουν χαμηλότερο θόρυβο και καλύτερη απόκριση στις υψηλές συχνότητες. Δυστυχώς ελαχιστα studio στην Ευρώπη διαθέτουν τόρνο με την ειδική κεφαλή χάραξης DMM.
Στην άλλλη πλευρά του Ατλαντικού η Mobile Fidelity ανέπτυξε μια τεχνολογία που ονομάζει One Step Pressing με αντίστοιχα πλεονεκτήματα που όμως έχει περιορισμό στο συνολικό αριθμό αντιτύπων που μπορούν να τυπωθούν με αυτή τη διαδικασία.
Αν κάποιος έχει αγοράσει πρόσφατα επανέκδοση της Mobile Fidelity One Step Pressing ας καταθέσει τις απόψεις του.

We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.