Μπαταρίες-Φορτιστές

Καλησπέρα. Έχω ένα φορτιστή x star vc4. Πολλές φορές όταν βάζω διάφορες μπαταρίες να φορτίσω, σε μερικά λεπτά τις γράφει φουλ και έχει φορτίσει ελάχιστα απ την αναγραφόμενη χωρητικότητα. Μήπως είναι για πέταμα?
 
Καλησπέρα. Έχω ένα φορτιστή x star vc4. Πολλές φορές όταν βάζω διάφορες μπαταρίες να φορτίσω,
ρε μερικά λεπτά τις γράφει φουλ και έχει φορτίσει ελάχιστα απ την αναγραφόμενη χωρητικότητα. Μήπως είναι για πέταμα?

Εξαρτάται από το άν αυτές οι μπαταρίες είχαν πρόσφατα εκφορτιστεί σε συσκευή/φακό κλπ μέχρι τέλους.
Θα αναφέρω κάποιες γενικές συμβουλές που αφορούν όλους :

- Μία μπαταρία γιά να ελεχθεί η χωρητικότητά της με φόρτιση πρέπει αμέσως πρίν να έχει εκφορτιστεί πλήρως (3 - 2,8V) είται με καλό
φορτιστή που θα εκτελέσει το κύκλο εκφόρτισης-φόρτισης , είτε πρακτικά με την πλήρη εκφόρτισή της σε συσκευή.
- Οι αυθεντικές μπαταρίες , άν μετά από πολλούς κύκλους λειτουργίας δεν κρατούν χωρηστικότητα ή είναι δραματικά μειωμένη της αρχικής
>30% είναι γιά ανακύκλωση ...
- Η μπαταρία χημικής φόρμουλας λιθίου σε αντίθεση με όλες τις άλλες , δεν πρέπει ποτέ να φυλάσσεται πλήρως φορτισμένη ή εκφορτισμένη γιά
πάνω από 3 μήνες γιατί αδρανοποιείται ο ηλεκτρολύτης και καταστρέφεται , γιαυτό φυλάσσεται πάντοτε ακόμη και από το εργοστάσιο στο 50-60%
της πραγματικής χωρητικότητας της , και είναι τεράστιο λάθος των κατασκευαστών φορτιστών που δεν έχουν το "Storage Mode" για μπαταρίες
που έχουμε φορτίσει αλλά δεν τις χρησιμοποιούμε.
- Μία τέτοια μπαταρία με μικρή χρήση άν είχε αποθηκευτεί πλήρως φορτισμένη και αργότερα δεν αποθηκεύει ενέργεια , μπορεί να επανέλθει
μερικές φορές σε μεγάλο ποσοστό της χωρητικότητάς της , άν περάσει από μερικούς κύκλους φόρτισης εκφόρτισης ρεύματος σε αμπέρ όσο
η χωρητικότητά της C.
- Τα δέ στοιχεία Νικελίου & μολύβδου σε αντίθεση , ουδέποτε πρέπει να αποθηκεύονται ημι-φορτισμένα , πάντα τα φορτίζουμε σε τάση
κυκλικής χρήσης και όχι συντήρησης , πχ μολύβδου 1,42 βόλτ ανά στοιχείο και μετά στην αποθήκη ...
- Τέλος ένα στοιχείο Νικελίου ισχύος , μετά από χρόνια αποθήκευσης μπορεί να δείχνει 0 volt , αλλά αυτό δεν δείχνει απαρραίτητα ότι η
μπαταρία είναι άχρηστη , μπορεί με 10C ισχυρά παλμορεύματα να επανέλθει ακόμα και στο 90% της χωρητικότητάς του αλλά κανείς φορτιστής
δεν μπορεί να δώσει τέτοιο ρεύμα σε στοιχεία άνω των 2000mAh , άσχετα με το τι υποστηρίζουν κάποιοι νέοι και ακριβοί φορτιστές.
 
μια μικρη μοντιφια σε ενα φθηνο φορτιστη

δεν ηταν παρα μια βαση φορτισης με εξωτερικη πηγη τροφοδοσιας 4,2V, χωρις κανενα κυκλωμα ελεγχου.
Οποτε μπηκε μια πλακετιστα φορτισης με θυρα micro USB.

8f49e0a509fc3f710838320aa115e5d9.jpg


Ετσι, τωρα εχω παντα διπλα μου στο ΗΥ εναν φορτιστη να δουλευει με μηδενικο σχεδον κοστος.

το θολο μερος, οπως και τον χαμο απο τα καλωδια, ντρεπομαι να τα δειξω, γιατι στην προσπαθεια ξεμονατρισματος τα traces εφευγαν με το παραμικρο, ειτε απο το κολλητηρι, ειτε απο τις δυναμεις πανω στις επαφες. Οποτε επσε πολυ πατεντα με στηριξεις κτλ. Αν τυχει αν το κανετε, μην ξεμονταρετε τιποτα! απλα κοψε τις υπαρχουσε διαδρομες ρευματος και βαλετε καλωδια οπως εγω.
 
καινουργιες ειναι? συμβαινει συχνα να βγαινουν πιο ψηλα απο 1,4ι. Και που αυτο που βλεπεις ειναι η ταση φορτισης
 
Αγορασα αυτες ρις επαναφορτιζομενες μπαταριες του lidl με το πολυχρομο περιτυλιγμα επειδη ειχα διαβασει καπου θετικα σχολια. Επειδη δεν μου χρειαζονται αμεσα, ειναι συνετο να ανοιξω τη συσκευασια και να τις ελενγξω/ φορτισω?
 
καινουργιες ειναι? συμβαινει συχνα να βγαινουν πιο ψηλα απο 1,4ι. Και που αυτο που βλεπεις ειναι η ταση φορτισης

Καινούργιες είναι....Αυτό που με παράξεψε είναι η διαφορετική αναλογια τάσεως/αμπερορια της κάθε μπαταρίας...οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα...Ευχαριστώ...
 
Οι μπαταρίες Ni-MH και ειδικά οι Ni-Cd απαιτούν πολύ σύνθετη διαδικασία φόρτισης σε μέθοδο ταχυφόρτισης λόγω του φαινομένου μνήμης που
παρουσιάζουν και απαιτούν ειδικό προγραμματιστό του micro-controller (PIC) o οποίος τις φορτίζει σύμφωνα με την εσωτερική αντίσταση που
παρουσιάζει το στοιχείο και κυμαίνεται από 1/10 - 1 C , η φόρτιση δεν γίνεται με DC τάση αλλά με παλμορεύματα PWM 1,6V p-p και ο έλεγχος
κατάστασης γίνεται κατά την διάρκεια φόρτισης με μικρές περιόδους ελέγχου εκφόρτισης ώστε να κριθεί πότε το στοιχείο είναι φορτισμένο και να
σταθεροποιηθεί μόνιμα στα 1,44V & 1/15 C του στοιχείου.
Η παλιά φθηνή και 18ωρη φόρτιση είναι η πιό σωστή , με ρεύμα 1/5C που λήγει στο 1/15C και συντηρεί την τάση της με την απλή δίοδο και
αντίσταση στη σειρά από AC 50Ηz στην κατάλληλη τάση και ρεύμα για τον συγκεκριμένο τύπο μπαταρίας πχ 9V πλακέ.

Στούς "επαγγελματικούς" φορτιστές τα στοιχεία Νικελίου & μολύβδου είναι τα μόνα που δεν σταματά ποτέ η φόρτιση εξαιτίας της αυτοεκφόρτισής
τους και μέχρι να αφαιρέσετε τα στοιχεία από το φορτιστή αυτά συντηρούνται συνεχώς στο 1/15 - 1/20 C , οπότε η τάση που διαβάζετε στο πέρας
της φόρτισης είναι κλασματική και όχι πραγματική αφού πχ το στοιχείο Ni-MH όταν είναι στον φορτιστή δείχνει 1,45V και όταν το αφαιρέσετε από
αυτόν σε 8 ώρες θα μετρήσετε 1,35V όπως και στο στοχείο μολύβδου θα διαβάσετε 2,4V και την επόμενη μέρα εκτός φορτιστή θα μετρήσετε 2,1V.

Στην Li-Ion τα πράγματα είναι εξαιρετικά εύκολα , απλά μετράτε την τάση της μπαταρίας εκτός φορτιστή και άν η τάση είναι 4,2 , τότε είναι φορτισμένη ...
 
Σήμερα πήρα για τον μικρό ένα τηλεκατευθυνόμενο. Η μπαταρία που έχει μέσα είναι μια ni-cd με 8 στοιχεία ΑΑ στα 700mA. Ψάχνω να βρω μια ίδια ή και μεγαλύτερης χωρητικότητας αλλά μάλλον ειναι είδος προς εξαφάνιση καθώς ένα καλό rc πλέον έχει λιθίου . Κάποια στιγμή θα γίνει αντικατάσταση των ηλεκτρονικών του και θα παίρνει και λιθίου .

ερώτηση 1. Ξέρεις κάποιος που μπορώ να βρω έτοιμη ίδια ;

Ερώτηση 2. Μπορώ να φτιάξω μια εγώ αγοράζοντας τα στοιχεία ή θα γίνει κανένα μπαμ και θα τρέχουμε ;

Ερώτηση 3. Έχω μια από παλιο τηλεκατευθυνόμενο που δεν υπάρχει πια αλλά κράτησα την μπαταρία . Δεν έχω ούτε φορτιστή . Αυτή έχει ίδιες διαστάσεις και volt αλλά είναι 800mA . Το πρόβλημα μου εδώ είναι ότι έχει μεγαλύτερο βύσμα και τρία καλώδια αντί για δύο . Βάζω το πολύμετρο και κόκκινο μαύρο μου βγάζει 5.8v και μπλε μαύρο 3.8v . Δεν θα έπρεπε να παιρνω κάποια τιμή κοντά στο 9.6v ; μπορώ να μετατρέψω το βύσμα με κάποιο τρόπο σε διπλό από τριπλό και να την δοκιμάσω ;
f57d86b4b2f1b377038d11d569913e1c.jpg
133be536d24def68b0dfc6713a1dc7b0.jpg

Αν υπάρχει άλλο πιο σχετικό θέμα με μπαταριες ας μεταφερθεί εκεί .
 
Re: Απάντηση: Μπαταρίες-Φορτιστές

Σήμερα πήρα για τον μικρό ένα τηλεκατευθυνόμενο. Η μπαταρία που έχει μέσα είναι μια ni-cd με 8 στοιχεία ΑΑ στα 700mA. Ψάχνω να βρω μια ίδια ή και μεγαλύτερης χωρητικότητας αλλά μάλλον ειναι είδος προς εξαφάνιση καθώς ένα καλό rc πλέον έχει λιθίου . Κάποια στιγμή θα γίνει αντικατάσταση των ηλεκτρονικών του και θα παίρνει και λιθίου .

ερώτηση 1. Ξέρεις κάποιος που μπορώ να βρω έτοιμη ίδια ;

Ερώτηση 2. Μπορώ να φτιάξω μια εγώ αγοράζοντας τα στοιχεία ή θα γίνει κανένα μπαμ και θα τρέχουμε ;

Ερώτηση 3. Έχω μια από παλιο τηλεκατευθυνόμενο που δεν υπάρχει πια αλλά κράτησα την μπαταρία . Δεν έχω ούτε φορτιστή . Αυτή έχει ίδιες διαστάσεις και volt αλλά είναι 800mA . Το πρόβλημα μου εδώ είναι ότι έχει μεγαλύτερο βύσμα και τρία καλώδια αντί για δύο . Βάζω το πολύμετρο και κόκκινο μαύρο μου βγάζει 5.8v και μπλε μαύρο 3.8v . Δεν θα έπρεπε να παιρνω κάποια τιμή κοντά στο 9.6v ; μπορώ να μετατρέψω το βύσμα με κάποιο τρόπο σε διπλό από τριπλό και να την δοκιμάσω ;
Αν υπάρχει άλλο πιο σχετικό θέμα με μπαταριες ας μεταφερθεί εκεί .

Το αν εχει 2 ή 3 καλωδια εχει σχεση με την φορτιση, παραλληλη ή σε σειρα....αναλογα τι φορτιστης θα φορτιζει...

Σχεδον ετοιμη λυση ειναι αυτη http://www.acdcshop.gr/rechargeablebatterynicdcellsaftradmor3171096v940mah-p-19662.html?f=120_12197, αξιοπιστο μαγαζι με πολυ καλη εξυπηρετηση, απλα θα πρεπει να ανοιξεις την ζελατινα απο την παλια μπαταρια σου και να δεις που ειναι κολλημενα τα καλωδια και αντιστοιχα να τα κολλησεις εσυ...
 
Αν δεν υπάρχει θέμα τότε η τελευταία λύση μου αρέσει . Απλά δηλαδή αγοράζω λαμάκια και καλώδιο με συμβατό βύσμα και φτιάχνω μια ίδια μπαταρία με μεγαλύτερη χωρητικότητα χωρίς πρόβλημα και απρόοπτα ;
 
για ρωτα σε ενα μοντελιστικο καταστημα. κατι μου λεει οτι αντι της ιδιας μπαατριας ειναι δυνατον να βαλεις 3 LiFePO4 σε σειρα.(με νεο φορτιστη)

Βάζω το πολύμετρο και κόκκινο μαύρο μου βγάζει 5.8v και μπλε μαύρο 3.8v
βασικα ματρας μια συστοιχια παλιων μπαταριων...κοκκινο μαυρο θα επρεπε να ειναι κοντα στα 9,6 αντε 8,8. Και λογικα το μπλε ειναι για καποιου ειδους balancing, λες και μετρα τις πρωτες 4 σε σειρα.
 
Re: Απάντηση: Μπαταρίες-Φορτιστές

Αν δεν υπάρχει θέμα τότε η τελευταία λύση μου αρέσει . Απλά δηλαδή αγοράζω λαμάκια και καλώδιο με συμβατό βύσμα και φτιάχνω μια ίδια μπαταρία με μεγαλύτερη χωρητικότητα χωρίς πρόβλημα και απρόοπτα ;
Καλωδια βαζεις τα ιδια απο την παλια σου μπαταρια...
Ψαξε και στο youtube, θα βρεις αρκετα diy...
 
Απάντηση: Re: Μπαταρίες-Φορτιστές

για ρωτα σε ενα μοντελιστικο καταστημα. κατι μου λεει οτι αντι της ιδιας μπαατριας ειναι δυνατον να βαλεις 3 LiFePO4 σε σειρα.(με νεο φορτιστη)


βασικα ματρας μια συστοιχια παλιων μπαταριων...κοκκινο μαυρο θα επρεπε να ειναι κοντα στα 9,6 αντε 8,8. Και λογικα το μπλε ειναι για καποιου ειδους balancing, λες και μετρα τις πρωτες 4 σε σειρα.
Ναι λογικά έχουν πεθάνει αυτές οι μπαταρίες . Θα τους κλέψω τα λαμάκια και τα καλώδια.
Δεν μπορεί να πάρει λιθίου ο controller. Είναι κατηγορίας toy . Αργότερα θα αλλαχτεί με άλλον hobby που παίρνει και τους δύο τύπους μπαταριών με αλλαγή jumper και μέχρι 4s lipo.

Ευχαριστώ .
 
Re: Απάντηση: Re: Μπαταρίες-Φορτιστές

Ναι λογικά έχουν πεθάνει αυτές οι μπαταρίες . Θα τους κλέψω τα λαμάκια και τα καλώδια.
Δεν μπορεί να πάρει λιθίου ο controller. Είναι κατηγορίας toy . Αργότερα θα αλλαχτεί με άλλον hobby που παίρνει και τους δύο τύπους μπαταριών με αλλαγή jumper και μέχρι 4s lipo.

Ευχαριστώ .
Tα λαμακια αν δεν βγουν σωστα αγοραζεις κανουργια....https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...Pure+Nickel+Strap+Strip+Spot+Welding+battery+