Naval Force Ships



Nαι και οι Ιταλοι που δεν τους περιμενε κανεις .




(4)



Με μια πρόταση για ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών τύπου FREMM, σχεδίασης της Fincantieri, εισέρχεται η Ιταλία στο χορό της προμήθειας νέας κύριας μονάδας επιφανείας για το Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.)

Η «Κ» αποκαλύπτει ότι οι εταιρείες Fincantieri και Leonardo (οπλικά συστήματα) προσφέρουν τέσσερις φρεγάτες τύπου FREMM με πλήρεις δυνατότητες (αεράμυνα περιοχής, ανθυποβρυχιακός πόλεμος), ακριβώς όπως οι οκτώ που αποτελούν αυτή τη στιγμή την αιχμή του δόρατος του ιταλικού Ναυτικού.


Η σχεδίαση FREMM της Fincantieri είναι ήδη αρκετά επιτυχημένη, καθώς αποτελεί και το πλοίο αναφοράς για τον νέο τύπο αμερικανικών φρεγατών FFGX. Ιταλικές FREMM προμηθεύτηκε πρόσφατα και το αιγυπτιακό Ναυτικό. Η είσοδος των Ιταλών στη λίστα των ενδιαφερομένων για την προώθηση φρεγατών, μάλιστα με μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση, υποδηλώνει ότι η πρόθεση της Αθήνας να «ανοίξει» το πεδίο των προσφορών, προκειμένου να επιτύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, αποδίδει καρπούς.

Η συνεργασία της Αθήνας με ιταλικές εταιρείες θα αυξηθεί εκ των πραγμάτων, καθώς, για παράδειγμα, τα δέκα αεριωθούμενα που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάδειξη της Καλαμάτας σε Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης είναι τα M-346 της Leonardo







Bergamini-Class-FREMM-IT.jpeg




 
Η τελική απόφαση θα πρέπει να είναι πολιτική. Εγω δεν θέλω Γερμανούς, Αγγλους, Ιταλούς και Ισπανούς για την στάση που κρατούν σχετικά με Ελλάδα-Τουρκία. Προτιμώ τους Γάλλους ακόμα κι αν η πρότασή τους είναι ακριβότερη ή όχι καλύτερη απο των άλλων. Οι άλλοι μόλις πουλήσουν θα αρχίσουν τα φιλάκια με τους Τούρκους. Οχι βέβαια οτι οι Γάλλοι είναι δεδομένοι αλλά εν πάσει περιπτώσει μόνο σ'αυτούς και τους Αμερικανούς μπορούμε να στραφούμε αυτήν την εποχή. Σκεφτείτε μετα τα όσα έχουμε συζητήσει με τους Γάλλους για την στάση της Ευρώπης, εμείς να τους κλάσουμε και να αγοράσουμε γερμανικά... Πστεύω όμως οτι θα είναι η πιο συμφέρουσα συνολικά πρόταση η γαλλική (πιθανόν και με μια παρασκηνιακή παρέμβαση του γαλλικού κράτους στους κατασκευαστές) κι ακόμα καλύτερα αν υπάρξουν και κάποιες διακρατικές δεσμεύσεις αλληλοβοήθειας...
 
Καθώς μετρούσα χώρες για το παραπάνω ποστ... δεν ξέρω αν το έχετε προσέξει, αλλά όλες οι χώρες του Ευρωπαικούς Νότου - πλην Γαλλίας που είναι-δεν είναι "νότος", μας έχει γραμμένους κανονικά... Είναι αυτοί με τους οποίους έλεγαν κάτι ξουράφια να κάνουμε συμμαχία έναντι του Ευρωπαικού Βορρά... :)
 
Συμφωνω με σενα και πιστευω επιπλεον οτι η Γαλλικη προταση ειναι και η καλυτερη ποιοτικα, και με περισσοτερα περιθωρια εξελιξης (τεχνολογικης).
Επισης σε μια Πολιτικη θεωρησηη μονη που παιρνει σταση ξεκαθαρα ακομα και με τον χλιαρο Μακρον. Οποτε και να αλλαξει η κυβερνηση μονο προς σκληρτερη σταση μπορει να παει και οχι χαλαροτερη. Και σε καθαρο ΕΥρωπαϊκο στρατηγικο σχεδιασμο. Ολοι οι αλλοι ειναι "hestikamen mode" και "καντε οτι κοιμαστε".
 
Σε ενα κρατος που χρωστα οπως εμεις πρεπει να διατηρουμε μια χρυση ισορροπια αγορων απο τους δανειστες μας.

Πιθανον αν πανε σε αλλη λυση αυτη να ειναι η γερμανικη για να μπορει πιο ευκολα η ΕΕ να δωσει το πρασινο φως για αυτες τις εκταμιευσεις.

Οι γαλλοι πηραν ενα συμβολαιο (18 rafale και πολυ πιθανον και αλλα ακομα αργοτερα ωστε να εχουμε δυο πληρεις μοιρες) .

Θα δουμε αν αυτος ειναι ο τροπος που σκεφτονται και συνδιαλεγονται.
 
Για μενα (το υπογγραμιζω για μενα) εαν δωθει στους Γερμανους θα ειναι Η απολυτη ξεφτιλα.

Και καλα να παθουμε
 
Για μενα (το υπογγραμιζω για μενα) εαν δωθει στους Γερμανους θα ειναι Η απολυτη ξεφτιλα.

Και καλα να παθουμε

Το "σφάξε με Αγά μου να αγιάσω" τυχαία λέγεται νομίζεις;
Το μεγάλο θέμα -και ερώτημα- είναι η αμυντική συνδρομή. Ένα παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγει μία φορά κάθε εκατό χρόνια.
Θα την αδράξουμε την ευκαιρία; Ή πάει, πέταξε...
Το μόνο βέβαιο είναι πως υπάρχει μπόλικο παρασκήνιο, άγνωστο σε μας τους κοινούς θνητούς...
 
Την συνεργασία και τον συντονισμό των οπλικών συστημάτων Rafal με Bellara όμως δεν θα το έχουν οι άλλες ναυτικές λύσεις...
 
Απάντηση: Re: Naval Force Ships

Σε ενα κρατος που χρωστα οπως εμεις πρεπει να διατηρουμε μια χρυση ισορροπια αγορων απο τους δανειστες μας.

Πιθανον αν πανε σε αλλη λυση αυτη να ειναι η γερμανικη για να μπορει πιο ευκολα η ΕΕ να δωσει το πρασινο φως για αυτες τις εκταμιευσεις.

Οι γαλλοι πηραν ενα συμβολαιο (18 rafale και πολυ πιθανον και αλλα ακομα αργοτερα ωστε να εχουμε δυο πληρεις μοιρες) .

Θα δουμε αν αυτος ειναι ο τροπος που σκεφτονται και συνδιαλεγονται.

Οι Γερμανοί πρέπει να χάσουν σ'αυτόν τον γύρο. Δεν γίνεται να μας έχουν συνέχεια δεδομένους - γιατί τότε θα μας γράφουν τελείως...
 
Απάντηση: Re: Naval Force Ships

Οι Γερμανοί πρέπει να χάσουν σ'αυτόν τον γύρο. Δεν γίνεται να μας έχουν συνέχεια δεδομένους - γιατί τότε θα μας γράφουν τελείως...

Αυτό είναι όλο το ζουμί!
Απο την άλλη οι γαλλικές φρεγάτες έχουν μοναδικά οπλικά συστήματα, ενώ οι υπόλοιπες προτάσεις πάνω κάτω τα ίδια.
 
To 2017 η γαλλική Naval Group και η ιταλική Fincantieri συνεργάστηκαν για να προσφέρουν μια FREMM με το σύστημα προώθησης της ιταλικής FREMM και τον οπλισμό και τα ηλεκτρονικά της Bellhara, μεταξύ αυτών και το ραντάρ SeaFire.

2PGQ33D7R5HIBCELMAQSFNQVOA.jpg


To συγκεκριμένο πλοίο θεωρώ ότι μπορεί να είναι το ιδανικό για το πολεμικό Ναυτικό. Επίσης μπορεί να συνδυαστεί με ενδιάμεση λύση δυο φρεγάτες κλάσης Bergamini, (ιταλικές FREMM).
 
Οι Ιταλοί παίζουν δυνατά σαν πρόταση αλλά είναι αουτσάιντερ στην πολιτική απόφαση που θα παρθεί.
Οι Γερμανοί έχουν καταθέσει 6 συνδυαστικες προτάσεις και έχουν μπει σφήνα.
Οι Γάλλοι είναι ψηλά στην λίστα...
Αλλά όλοι περιμένουν την τελευταία κίνηση των Αμερικανών...
Αν έρθει ποτέ.
 
To 2017 η γαλλική Naval Group και η ιταλική Fincantieri συνεργάστηκαν για να προσφέρουν μια FREMM με το σύστημα προώθησης της ιταλικής FREMM και τον οπλισμό και τα ηλεκτρονικά της Bellhara, μεταξύ αυτών και το ραντάρ SeaFire.

2PGQ33D7R5HIBCELMAQSFNQVOA.jpg


To συγκεκριμένο πλοίο θεωρώ ότι μπορεί να είναι το ιδανικό για το πολεμικό Ναυτικό. Επίσης μπορεί να συνδυαστεί με ενδιάμεση λύση δυο φρεγάτες κλάσης Bergamini, (ιταλικές FREMM).

Ειναι εξqιρετικες οι FREMM και παλαιοτερ ειχα δηλωσει, χωρις κανενα σωβινιστικο ενδοιασμο, εδω, οτι η Ιταλικη διμορφωση ειναι καλυτερη απο την Γαλλικη λογω διαφορετικων "προβλεψεων" και υπολογισμων για καθε κρατος.
Παρ'ολα αυτα. Η Αιγυπτος εχει σαρωσει οοοολες τις ενδιαμεσες λυσεις (και τοσο το καλυτερο και μαλιστα σωτηρια και για μας που δεν θα το αναλυσω εδω).
Πολυ αξιολογο και επισης αναπτυξιμο. Αλλα Belhara σαν προγραμμα δεν ειναι. Και αυτο το γνωριζουν και οι Γαλλοι ακιωματικοι του Ναυτικου.
Ειναι σαν να λες 4,50 με 5 γεννιας στα αεροπλανα. Αλλα σιγουρα ειναι εξαιρετικο πλοιο και η αποδειξη... Το διαλεξαν οι ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ
 
Re: Απάντηση: Naval Force Ships

Οι Ιταλοί παίζουν δυνατά σαν πρόταση αλλά είναι αουτσάιντερ στην πολιτική απόφαση που θα παρθεί.
Οι Γερμανοί έχουν καταθέσει 6 συνδυαστικες προτάσεις και έχουν μπει σφήνα.
Οι Γάλλοι είναι ψηλά στην λίστα...
Αλλά όλοι περιμένουν την τελευταία κίνηση των Αμερικανών...
Αν έρθει ποτέ.




Το Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.) προχώρησε στην αξιολόγηση και στην καταγραφή των έξι προτάσεων για την προμήθεια νέων φρεγατών που είχαν κατατεθεί έως και τις 17 Φεβρουαρίου.



Εχουν αξιολογηθεί οι φρεγάτες που προσφέρονται από τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, την Ολλανδία, τη Γερμανία, την Αγγλία και την Ισπανία. Η Ιταλία απουσιάζει, καθώς η σχετική επιστολή έφθασε στην Αθήνα μετά την πρώτη αυτή αξιολόγηση των αρμόδιων τεχνοκρατών του Π.Ν.

Με βάση την επιχειρησιακή αξιολόγηση του Π.Ν., η οποία πλέον βρίσκεται στη διάθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Αμυνας και παρουσιάζεται σήμερα από την «Κ», στην πρώτη θέση κατατάσσονται οι δύο εκδοχές της γαλλικής FDI (γαλλικής και «ελληνικής» διαμόρφωσης Belh@rra), ακολουθούν οι αμερικανικές MMSC, οι ολλανδικές SIGMA 115, οι δύο γερμανικές A200 και A300, η αγγλική Type 31 (Arrowhead 140) και, τέλος, η ισπανική F110.


Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται και η αποστολή των σχετικών επιστολών (LOR) από την Αθήνα προς τη Γαλλία και τις ΗΠΑ.

Η κατάταξη έχει γίνει με βάση έξι επιμέρους χαρακτηριστικά.

Το πρώτο και καθοριστικής σημασίας είναι ο τρόπος υλοποίησης, αν δηλαδή η προμήθεια θα πραγματοποιηθεί με βάση διακρατική ή απευθείας εμπορική συμφωνία με τις κατασκευάστριες εταιρείες. Το γεγονός ότι Γαλλία και ΗΠΑ δίνουν τη δυνατότητα διακρατικής συμφωνίας έχει συμβάλει σημαντικά στην κατάταξη των φρεγατών που προσφέρουν στην πρώτη θέση.

Υπό προϋποθέσεις διακρατική συμφωνία προσφέρει και η αγγλική πρόταση. Ως προς το κόστος, και στις έξι περιπτώσεις το συνολικό ενδεικτικό τίμημα δεν έχει ακόμα διαμορφωθεί.

Είναι, ωστόσο, γνωστό το κόστος των μονάδων που προσφέρονται. Στην περίπτωση των Γάλλων, το κόστος για δύο Belh@rra διαμόρφωσης ίδιας με αυτή που θα παραλάβει και το γαλλικό Ναυτικό αγγίζει τα 3,3 δισ. ευρώ, δίχως κατ’ ανάγκη αντιαεροπορική άμυνα περιοχής. Οι τέσσερις «ελληνικές» Belh@rra, με αντιαεροπορική άμυνα περιοχής, κοστολογούνται στα 3 δισ. ευρώ, δίχως ωστόσο να υπολογίζονται στην τιμή η εν συνεχεία υποστήριξη και τα όπλα.

Οι τέσσερις αμερικανικές MMSC κοστολογούνται στα 4 δισ. ευρώ με όπλα και εν συνεχεία υποστήριξη. Οι τέσσερις ολλανδικές SIGMA 115 κοστολογούνται σε περίπου 2,2 δισ. ευρώ, δίχως στην τιμή να περιλαμβάνονται η εν συνεχεία υποστήριξη και τα όπλα. Στην περίπτωση των Γερμανών, οι τέσσερις Α200 και η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ του Π.Ν. κοστολογούνται στα 2,8 δισ. ευρώ, χωρίς εν συνεχεία υποστήριξη και όπλα. Αν το Π.Ν. επιλέξει τις γερμανικές Α300 (πάντα μαζί με την αναβάθμιση των τεσσάρων ΜΕΚΟ), τότε το κόστος προσεγγίζει τα 3,7 δισ. ευρώ, χωρίς εν συνεχεία υποστήριξη και όπλα. Στην περίπτωση των βρετανικών Type 31 δεν υπάρχει τιμολόγηση. Ως προς την ισπανική πρόταση, οι τέσσερις F-110 μαζί με την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ κοστολογείται περί τα 4,6 δισ. ευρώ.

Από το Π.Ν. έχει αξιολογηθεί και η ενδιάμεση λύση. Στην περίπτωση των Γάλλων και των Αμερικανών διερευνάται ακόμα ο τύπος πλοίου που προτίθενται να παραχωρήσουν ως ενδιάμεση λύση. Πρέπει να σημειωθεί ότι, για την περίπτωση των ΗΠΑ, η υπόθεση των αντιτορπιλικών «Arleigh Burke» είναι ακόμα ανοιχτή, σε συνδυασμό μάλιστα με το ναυπηγικό σκέλος του προγράμματος που αφορά το Π.Ν. Οι Γερμανοί δεν έχουν διατυπώσει πρόταση για ενδιάμεση λύση. Οι Ολλανδοί προτείνουν είτε δύο νέες φρεγάτες τύπου SIGMA 105 είτε μεταχειρισμένες τύπου «Μ». Οι Βρετανοί προτείνουν φρεγάτες Type 23, ενώ οι Ισπανοί προτίθενται να παραχωρήσουν δύο νέες Α3000. Και οι έξι προτάσεις που αξιολογήθηκαν περιλαμβάνουν συμμετοχή της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας, η οποία βεβαίως απομένει ακόμα να προσδιοριστεί.

Η ιταλική πρόταση
Το επόμενο διάστημα θα αξιολογηθεί και η ιταλική πρόταση, η επιστολή για την οποία έφθασε στους αρμόδιους μετά τις 17 Φεβρουαρίου. Υπενθυμίζεται ότι οι Ιταλοί προτείνουν τη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών τύπου FREMM και μπορεί να παρέχουν ως ενδιάμεση λύση είτε δύο παλαιότερες τύπου Maestrale είτε, αν προχωρήσουν οι συζητήσεις, δύο τύπου FREMM που υπηρετούν στο ιταλικό Ναυτικό. To ακριβές οικονομικό σκέλος της πρότασης δεν είναι ακόμη γνωστό.

Αυτά περίπου είναι τα δεδομένα έως τώρα και, με βάση τους πιο αισιόδοξους υπολογισμούς, το Π.Ν. θα πρέπει να καταθέσει τις οριστικές προτάσεις του στα μέσα Απριλίου. Είναι απολύτως σαφές ότι το τελικό αποτέλεσμα θα κριθεί από μια σειρά παραμέτρων, με τη διακρατική συμφωνία (G to G) να είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την εξοικονόμηση χρόνου. Για το Π.Ν. βρίσκεται σε εξέλιξη ένας αγώνας δρόμου, καθώς η περαιτέρω επιμήκυνση της προτεραιότητας θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο έναν ήδη πολύ παλιό στόλο. Αν υπολογιστεί ότι, με βάση τα υφιστάμενα χρονοδιαγράμματα, οποιαδήποτε χώρα και αν επιτύχει στον διαγωνισμό, δεν μπορεί να παραδοθεί νέο πλοίο πριν από το 2025, τότε είναι σαφές πως η ενδιάμεση λύση θα αποτελέσει παράγοντα καθοριστικής σημασίας για την επιλογή προγράμματος. Επίσης, με βάση την ηλικία του στόλου, είναι απολύτως σαφές πως όποιος πάρει το πρόγραμμα, πιθανότατα θέτει υποψηφιότητα και για περισσότερα των τεσσάρων πλοίων στο όχι πολύ μακρινό μέλλον.
 
Μια χαρά!

Ολλανδοί, Γερμανοί, Ισπανοί, Ιταλοί: τον π@υλο!

Δεν γίνεται να ναρκοθετούν κάθε προσπάθεια εναντίον της Τουρκίας στην ΕΕ και να τους δώσουμε και λεφτα!
 
Μια χαρά!

Ολλανδοί, Γερμανοί, Ισπανοί, Ιταλοί: τον π@υλο!

Δεν γίνεται να ναρκοθετούν κάθε προσπάθεια εναντίον της Τουρκίας στην ΕΕ και να τους δώσουμε και λεφτα!

H Iταλια θα αλλαξει καθετα οταν αλλαξει και πολιτικη κυβερνηση.
 
Εχω την αίσθηση οτι θα πάμε προς Γαλλία χωρίς να δυσαρεστήσουμε (πολύ) τους Αμερικάνους. Το έχουμε ξανακάνει στην "αγορά του αιώνα" με τα f16 και τα m2000 μόνο που τότε την μεγάλη μερίδα την είχε πάρει η Αμερική... Δεν ξέρω πως θα τα φέρουν βόλτα με τα κοστολόγια...
 
Akula_class_submarine2-750x375.jpg


1920px-AkulaProjekt971U_right.png



Akula




Μπορεί ο Ψυχρός Πόλεμος να είχε θετική κατάληξη για τις ΗΠΑ, αυτό δεν σημαίνει ότι η Σοβιετική Ένωση δεν είχε τα μέσα για να «τρομοκρατήσει» την Ουάσινγκτον, ειδικά στις ναυτικές δυνάμεις και στα υποβρύχια, με πιο χαρακτηριστικά παράδειγμα τα θηριώδη «Akula» που έφτασαν στο σημείο να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για το Χόλυγουντ λόγω της φήμης τους.

Η κατηγορία υποβρυχίων γνωστή ως και ως «Project 941» ενώ είχαν ακόμα και τον χαρακτηρισμό «τυφώνες Typhoon» , όπως ήταν γνωστά κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής τους ζωής από το NATO, σχεδιάστηκε για να αποτελέσει τη βάση των πυρηνικών αποτρεπτικών δυνάμεων της Σοβιετικής Ένωσης στη θάλασσα, ενώ προκαλούσε τρόμο στη Δύση.

Η ιστορία κατασκευής τους
Η Σοβιετική Ένωση είχε μάθει για την ανάπτυξη των αμερικανικών υποβρυχίων βαλλιστικών πυραύλων Ohio, που είχαν μήκος 564 πόδια και έφεραν 192 πυρηνικές κεφαλές. Η σοβιετική ηγεσία αποφάσισε ότι χρειαζόταν ένα δικό της υποβρύχιο για να ανταποκριθεί στην επικείμενη απειλή και έτσι γεννήθηκε η κατηγορία Akula.

Τα Akula σχεδιάστηκαν για να εκτοξεύουν τους πυραύλους τους, σχετικά κοντά από τις ακτές της Σοβιετικής Ένωσης, επιτρέποντάς τους να επιχειρούν βόρεια του Αρκτικού Κύκλου, όπου οι σοβιετικές αεροπορικές και ναυτικές δυνάμεις θα μπορούσαν να τα προστατεύσουν.


Ως αποτέλεσμα, τα υποβρύχια σχεδιάστηκαν με ενισχυμένο κύτος ικανό να σπάσει τον πολικό πάγο, μεγάλη αποθεματική πλευστότητα για να την βοηθήσει να περάσει από τον πάγο και ένα ζευγάρι θωρακισμένων προπελών για να το προστατεύσει από τις συγκρούσεις με πάγο.

Ένα άλλο αποτέλεσμα ήταν η ανάπτυξη ενός νέου πυρηνικού πυραύλου με αρκετά μεγάλο βεληνεκές, ικανός για να χτυπήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες από την αρκτική θάλασσα. Το R-39 Rif ήταν ένας τεράστιος βαλλιστικός πύραυλος, τριών σταδίων, μήκους πενήντα τριών ποδιών και βάρους ογδόντα τεσσάρων τόνων. Με βεληνεκές 4.480 ναυτικών μιλίων, ο R-39 θα μπορούσε να χτυπήσει οποιοδήποτε σημείο στις ηπειρωτικές Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο εξοπλισμός τους με φόντο το Ψυχρό Πόλεμο
Η εξοπλιστική κούρσα του ψυχρού πολέμου ανάμεσα στις δύο υπερδυνάμεις ήταν πάνω από όλα ένας διαγωνισμός και ο αριθμός των κεφαλών ήταν καίριας σημασίας. Επειδή τα Akula μετέφεραν μόνον είκοσι πυραύλους εν συγκρίσει με τα είκοσι τέσσερα βλήματα της κλάσσης του Οχάιο, κάθε σοβιετικός πυραύλος έπρεπε να φέρει περισσότερες πυρηνικές κεφαλές από το αμερικανικό Trident C-4 .


Ένας μόνο R-39 έφερε μόνο δέκα κεφαλές των εκατό κιλοτόνων, το καθένα με ανεξάρτητη στόχευση, έτσι ώστε ένας μόνο πύραυλος να μπορεί να πλήξει δέκα διαφορετικούς στόχους μέσα σε αρκετά κοντινή απόσταση μεταξύ τους. Αυτό αύξησε το μέγεθος και το βάρος του πυραύλου, αλλά επίσης σήμαινε ότι κάθε Akula είχε ένα σύνολο διακοσίων κεφαλών – οκτώ περισσότερες από την κατηγορία του Οχάιο.

Οι πύραυλοι Rif ήταν τοποθετημένοι σε δύο σειρές από δέκα σιλό πυραύλων το καθένα. Σε αντίθεση με άλλα υποβρύχια, τα σιλό βρίσκονταν στο εμπρόσθιο τμήμα του, δίνοντας στην κατηγορία Akula την ασυνήθιστη εμφάνιση της.

Τα χαρακτηριστικά τους
Η κατηγορία Akula είχαν μήκος 564 πόδια, μόλις τέσσερα πόδια περισσότερα από τα αμερικανικά τους ισοδύναμα. Ενώ τα Οχάιο είχαν ακτίνα σαράντα δύο μέτρων, τα Akula είχαν ένα τεράστιο πλάτος εβδομήντα τεσσάρων ποδών. Το αποτέλεσμα ήταν ένα υποβρύχιο που, σε σαράντα οκτώ χιλιάδες τόνους, είχε το διπλάσιο βυθισμένο εκτόπισμα του αμερικανικού υποβρυχίου.

Τα γιγάντια υποβρύχια ήταν ικανά να πλέουν με είκοσι δύο κόμβους στην επιφάνεια και είκοσι επτά κόμβους υποθαλασσίως χάρη σε δύο πυρηνικούς αντιδραστήρες OKB-650 -τους ίδιους αντιδραστήρες που τροφοδοτούσαν επίσης τα υποβρύχια της κατηγορίας Alfa και Mike- δίνοντάς τους σχεδόν εκατό χιλιάδες αξονική ιπποδύναμη.


Συνολικά οκτώ υποβρύχια της κατηγορίας Akula είχαν προγραμματισθεί, αλλά τελικά κατασκευάστηκαν μόνο 6, τα οποία κληρονόμησε το Ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό. Από αυτά σήμερα μόνο ένα είναι επιχειρησιακά ενεργό, το Dmitriy Donskoy.

Η ύπαρξη της κατηγορίας Akula ήταν σχετικά άγνωστη και θα είχε παραμείνει έτσι, αν το υποβρύχιο δεν είχε γίνει γνωστό χάρη στο βιβλίο φαντασίας του Tom Clancy, το «Κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη», στο οποίο πρωταγωνιστούσε μια τροποποιημένη έκδοση της κατηγορίας Akula, ενώ στο Χόλυγουντ έγινε ευρέως γνωστή από την ταινία «Hunter Killer».



https://www.onalert.gr/istoria/akul...-poy-eftase-mechri-to-cholygoynt-pics/410419/


Russian-Navy-Akula-class-Submarine-K-154-Tigr-to-Complete-Overhaul-in-2023.jpg