Nikon D7200

Απάντηση: Re: Nikon D7200

αυτο νόμιζω και εγω πανω κάτω,
η πρασινίλα ειναι λαθος επιλογη WB απο την μηχανη, σχεδον ποτε δεν αφήνουμε σε σκηνές με τεχνητό φωτισμό την μηχανή να αποφασίσει την θερμοκρασία λευκού εκτος και αν δουλεύουμε με RAW όπου ολα αυτα διορθώνονται...

αυτος ειναι ο ενας παράγοντας, ο δεύτερος ειναι ακομη και αν η μηχανη ειναι πολυ καλη στα ψηλά ISO οπως πραγματι ειναι η 7200, ναι μεν ο θόρυβος θα ειναι λιγότερος, αλλα η χρωματικη παλέτα μειώνεται αισθητα όσο ανεβάζεις την ευαισθησία σε ISO, άρα το ιδανικό ειναι να προσπαθούμε να εχουμε το χαμηλότερο δυνατό ISO με ταχύτητες κλειστρου ωστε να μην βγει κουνημένη η φωτο...

Συμπερασμα πρεπει να βρεις ενα Προγραμμα ημιαυτόματο που να σε βολεύει, να μάθεις να χειρίζεσαι το WB ως ρυθμιση σε δυσκολες φωτο και να μπορεις τουλαχιστον να προσθέτεις ή να αφαιρείς έκθεση στην σκηνη και να μην αφηνεις το ISO να σκαρφαλώνει τόςο ψηλά εκτος και αν ειναι απόλυτη ανάγκη, ωστε να φέρνεις την φωτό εκει που θελεις εσύ ή εκει που είναι όντως ....
 
Με την μείωση της χρωματικής παλέτας όσο μεγαλώνουν τα iso θεωρητικά την καταλαβαίνω, αλλά δεν μπορώ να πω ότι την βλέπω στις φωτογραφίες. Για παράδειγμα οι δύο τελευταίες είναι στα 12 και 28 χιλιάδες, αλλά δεν μπορώ να πω ότι το παρατηρώ. Το παρατηρείς μεταξύ δύο φωτογραφιών;
 
Με την μείωση της χρωματικής παλέτας όσο μεγαλώνουν τα iso θεωρητικά την καταλαβαίνω, αλλά δεν μπορώ να πω ότι την βλέπω στις φωτογραφίες. Για παράδειγμα οι δύο τελευταίες είναι στα 12 και 28 χιλιάδες, αλλά δεν μπορώ να πω ότι το παρατηρώ. Το παρατηρείς μεταξύ δύο φωτογραφιών;

Ήδη σε αυτά το iso είσαι πάρα πολύ ψηλά και έχει χαθεί πολύ δυναμικό εύρος και χρώμα. Αν όμως κάνεις σύγκριση π.χ. ανάμεσα σε iso100 και 3200, τότε θα δεις ξεκάθαρα τη διαφορά!
 
Α κατάλαβα. Αναφέρεστε στην φωτογράφηση με τρίποδο και μεγάλους χρόνους έκθεσης. Είναι ένα άλλο σενάριο αυτό (δεν βγάζω τέτοιες φωτογραφίες).
 
Α κατάλαβα. Αναφέρεστε στην φωτογράφηση με τρίποδο και μεγάλους χρόνους έκθεσης. Είναι ένα άλλο σενάριο αυτό (δεν βγάζω τέτοιες φωτογραφίες).

Όχι, δεν εχει καμμία σχέση αυτό.
Ασχέτως λοιπών ρυθμίσεων της έκθεσης (διάφραγμα, ταχύτητα), όσο ανεβάζεις την ευαισθησία (iso) τόσο αυξάνεται ο θόρυβος και μειώνεται το dynamic range και μαζί και η χρωματική παλέτα.
Αυτές οι συνέπειες δεν είναι ακριβώς ευθέως αναλογικές, αλλά για περισσότερα τεχνικά, Ηλίας Γιαρίμης is your (our) man!
 
Νομίζω και συνεχίζω να πιστεύω ότι είναι πρόβλημα του φακού. Μακάρι να κάνω λάθος και εύχομαι πραγματικά η κόπια σου να είναι σούπερ, καθώς είναι εξαιρετικός.

Ακου τι θα κάνεις. Βάλε ένα διάφραγμα πχ 5.6+ και τράβα σε φως ημέρας κάποιον απο σχετικά μακριά (5+ μέτρα), εστιάζοντας το πρόσωπο. Σαν να είχες δηλαδή μια παρέα φίλων και ήθελες να τους τραβήξεις ολόσωμη φωτό. Μετά βάλε την φώτο στο pc και δες, έχει εστιάσει στο κεφάλι ή στο πουθενά και η φώτο είναι soft?

μια χαρά και τα δέντρα. προτίμησε προς την ρίζα ώστε να υπάρχουν χορτάρια μπρος και πίσω ώστε να φανεί εύκολα αν το φόκους έχει φύγει μπροστά ή πίσω από τον κορμό.

Μην πας σε κορμό από πλατάνι που γεμίζει την εικόνα έτσι;

Κατάφερα τίποτα;


DSC_0081 by George Petasis, on Flickr

Είμαι στα 12 μέτρα από την πινακίδα, f/16, zoom 35mm. Νομίζω ότι εστίασα στην πινακίδα.
Βγαίνει κάποιο συμπέρασμα;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αναρωτιέμαι, αυτό εννοούσατε; Με f/16, δεν είναι μεγάλο το βάθος πεδίου; Πώς θα καταλάβουμε που εστίασε;
 
Έκανα ένα διαφορετικό πείραμα: με f/1.8, θόλωνα εντελώς το τι δείχνει ο φακός χειροκίνητα, και άφηνα την μηχανή να εστιάσει αυτόματα.
Το έκανα 4 φορές. Τις 2 σε live view (focus mode AF-S), και ήταν επιτυχείς:


DSC_0092 by George Petasis, on Flickr

DSC_0093 by George Petasis, on Flickr

Οι άλλες δύο από το σκόπευτρο (focus mode AF-A, δεν ξέρω πως να επιλέξω εγώ ποιο σημείο να εστιάσει ακόμα):


DSC_0094 by George Petasis, on Flickr

DSC_0095 by George Petasis, on Flickr

Δεν εστίασε σωστά, ενώ από το σκόπευτρο νόμιζα ότι εστίασε σωστά. Η δεύτερη είναι καλύτερη από την 1η, αλλά και πάλι δεν είναι το ίδιο με τις 2 πρώτες.
Αυτό είναι το πρόβλημα εστίασης με αυτόν τον φακό; (Αν ναι, υπάρχει ακόμα, τουλάχιστον σε κάποια mode εστίασης).

[Πάντα προσπαθούσα να εστιάσω στην πινακίδα του στοπ.]
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

τωρα το έκανες πιο σωστα αλλα εισαι λιγο μακριά απο την πινακίδα, ολο το τεστ θελει πιο κοντα να γίνει,

στο live view εστιάζει (νομιζω) με CDAF ενω με το σκόπευτρο εστιάζει σε PDAF, με τους αισθητηρες Εστίασης της μηχανής, αν δεν εχει γίνει κανενα λαθος στην επιλογη στόχου απλα σημαινει οτι ο φακος σου θελει καλιμπραρισμα κατι που γινεται σε ειδικό μενου στην μηχανη (αν υπαρχει) ή στην εταιρία,

σημειωτέον οτι στις ακαθρεπτες δεν υπαρχουν προβληματα back focus , front focus των native φακών γιατι εστιάζουν πανω στην αιςθητηρα , λιγο πολυ οπως στο live view της 7200,
 
Έχει σημασία; :flipout:
(Την ακούμπησα σε ένα από αυτά τα μεταλλικά κολονάκια, για αυτό είναι και λίγο πιο πίσω. Στο χέρι δεν κατάφερα να βγάλω, ο φακός της νίκον δεν έχει VR. Έχω και μια με το χέρι.)
Γιατί ρωτάς; (Ποιο χαρακτηριστικό της φωτογραφίας σου προκάλεσε την απορία; )
 
Την canon την είχες στο χέρι όμως (?)

ήθελα να δω διαφορές μεταξύ των δυο μηχανών στις ίδιες ακριβώς συνθήκες. Το ότι η αυτή με την νικον δεν είναι στο χέρι, αδικεί την κανον.
 
Με όλο το σεβασμό αλλά πήρες τούμπανο εξοπλισμό και δεν έχεις ήδη κάτσει να ξεσκιστείς στο διάβασμα να μάθεις λίγα περισσότερα γύρω από το χόμπι?
Με συγχωρείς αλλά με πυροτεχνήματα στα φόρουμ δεν έμαθε κανείς. Βοηθάει το φόρουμ φυσικά αλλά μην το θεωρείς το κυρίως σημείο εκμάθησης. Πρέπει να ρίξεις λίγο διάβασμα αλλιώς θα πάει στράφη ο εξοπλισμός (και είναι από τους καλύτερους).

Απάντηση επί του θέματος:
διάβασα τα ποστ και νομίζω ότι δεν υπάρχει περίπτωση να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα για τίποτα. Δεν γνωρίζεις ούτε τα βασικά για την εστίαση της μηχανής οπότε θα βγάλεις λάθος συμπεράσματα. Ξαναλέω, κάτσε διάβασε λίγο. 1-2 ημέρες και θα είσαι πολύ καλύτερα.
Στη θολή φωτογραφία είναι ολοφάνερο ότι η φωτό είναι εστιασμένη προς το έδαφος. Δεν είναι το ίδιο πρόβλημα που αναφέρει ο άλλος για frontfocus. Δεν μιλάμε για τέτοιες διαφορές.

Σημείωση: η 7200 έχει πολλά σημεία εστίασης οπότε στο AF-A δεν μπορείς να στηριχτείς ότι θα πιάσει την κολώνα σε τέτοια απόσταση. Οτιδήποτε άλλο του τραβήξει την προσοχή θα είναι εστιασμένο. Θα πρέπει να πας πολύ πιο κοντά, μην σου πω κιόλας η κολόνα να καλύπτει περίπου το 1/3 της εικόνας!!!, να έχουμε χορτάρια γύρω γύρω για να καταλάβουμε, να βάλεις κεντρικό σημείο εστίασης πάνω στην κολονα, κτλ κτλ.
Σημείωση 2: η Κάνον που είχες έχει λιγότερα σημεία εστίασης και πιο πολύ προς το κέντρο. Αν το κέντρικό σημείο ήταν προς τον μαύρο ουρανό ή κάπου σκοτεινά είναι λογικό να μην εστιάζει. Αντίθετα η Νίκον λόγω περισσότερων σημείων μπορεί να πιάσει και κάποιο από τα πλάγια σημεία.

Σίγουρα η Νίκον είναι καλύτερη με αυτό το φακό επάνω με βάση τα χαρτιά (είναι από τους πιο οξύς φακούς). Το θέμα είναι ότι αν δεν διαβάσεις δε θα μπορέσεις να το εκμεταλευτείς και να το αναδείξεις.
 
Με όλο το σεβασμό, ευχαριστώ για την υπόδειξη, αλλά πολλά από αυτά που λες δεν γνωρίζω πως τα συμπέρανες.
Έχει πολλά σημεία εστίασης, αλλά οι φωτογραφίες είναι με μοναδικό τονισμένο focus point πάνω στην πινακίδα.
Υπάρχει τρόπος να δω τα σημεία εστίασης από το exif;

Είναι εντελώς άκομψο να υποθέτεις πράγματα για το τι γνωρίζει κάποιος και τι διαβάζει.
Τέθηκαν 2 ερωτήσεις: σύγκριση των μηχανών σε ίδια δεδομένα, και έλεγχος εστίασης του φακού. Από ότι είδες και λήψη στο χειροκίνητο έκανα, και παρότι δόθηκαν οδηγίες που δεν βοηθούσαν στο να αναδειχθεί το πρόβλημα εστίασης (π.χ. αναφέρθηκε f/5.6+), αυτοσχεδίασα και κάπως το αναπαρήγαγα.
Τώρα τι σε ώθησε για την προτροπή σου δεν ξέρω. Κάτι λάθος θα έγραψα, και κάτι που δεν ισχύει θα ισχυρίστηκα.
Μπορείς να μου πεις ποια είναι αυτά;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Την canon την είχες στο χέρι όμως (?)

ήθελα να δω διαφορές μεταξύ των δυο μηχανών στις ίδιες ακριβώς συνθήκες. Το ότι η αυτή με την νικον δεν είναι στο χέρι, αδικεί την κανον.

Θα βγάλω μια σήμερα με όμοιο τρόπο και από την κάνον. Ποια σημεία της εικόνας θα ελέγξεις;
 
Δεν θέλω να ελέγξω τίποτε.
Το μόνο που θα ήθελα να συγκρίνω είναι την απόδοση των δύο αυτών μηχανών, στις ίδιες συνθήκες φωτισμού, με τις ίδιες ρυθμίσεις.

Επέλεξε εστίαση σημείου (στο κέντρο, μην αφησεις την μηχανή να εστιασει όπου αυτή θέλει) και "σημάδεψε" κάτι συγκεκριμένο.
 
οκ δε θέλω να δημιουργήσω τριβή. Ας το αφήσουμε και με συγχωρείς αν ήμουν επιθετικός. Σκοπός μου ήταν να σε παροτρύνω να διαβάσεις και όχι να κοντραριστώ.
Οι άλλες δύο από το σκόπευτρο (focus mode AF-A, δεν ξέρω πως να επιλέξω εγώ ποιο σημείο να εστιάσει ακόμα):
Από αυτό πιάστηκα. Όπως και ερωτήσεις του στυλ έκανα καλά με f/16?
Επίσης εκεί φαίνεται πως στη φωτογραφία DSC_0094 που και καλά εντοπίζεται λάθος φόκους ουσιαστικά δεν έχεις focus point πάνω στην πινακίδα όπως λες πιο πάνω.
Οπότε είναι θέμα ρυθμίσεων και όχι κάτι που πρέπει να σε πονοκεφαλιάζει.


Απλά αντί να ασχολείσαι με προβλήματα που υποθέτουμε ότι μπορεί να υπάρχουν (αλήθεια γιατί δέθηκε ότι πρέπει οπωσδήποτε να τεσταρηστεί ο φακός???),
μάθε την πανέμορφη μηχανή σου.
Μόλις τη μάθεις θα δεις μόνος σου αν έχει κάπου θέμα ο συνδυασμός με το φακό.

Και οι συγκρίσεις με τη Κάνον δεν βοηθούν σε τίποτα. Απλά τη περιέργεια συγκεκριμένων μελών του φόρουμ (sorry Ntino).
Ακόμα και αν βγάλουμε ότι τελικά αυτός ο συνδυασμός που πήρες είναι τόσο % καλύτερος από τη Κάνον...τι διαφορά θα κάνει;
Ανούσιο.

Πιο ενδιαφέρον θα ήταν να μας πεις εσύ εντυπώσεις και την πορεία σου στην εκμάθηση της μηχανής.

P.S. απλά να πω πως συγκρίσεις μεταξύ μηχανών και εμένα με ενδιαφέρουν αλλά όταν γίνονται από συγκεκριμένους που ξέρουν τη διαδικασία σύγκρισης. Δε βλέπω το νόημα να ταλαιπωρούμε τους πάντες με αυτή την νοοτροπία.
 
To YouTube είναι ο φίλος κάθε "διψασμενου" για μάθηση.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μετά το Google φυσικά ...
 
Πράγματι από περιέργεια ρωτάω (σε προσωπικό επίπεδο), αλλά στα πλαίσια της υγιούς πληροφόρησης που οφείλει να παρέχει το φόρουμ μας, ίσως για κάποιους στο μέλλον να φανεί χρήσιμο το ότι η επένδυση σε καλύτερο εξοπλισμό και μόνο, δεν εξασφαλίζει αυτομάτως και καλύτερη φωτογραφία. Τουλάχιστον αναλογικά.

Edit. Eιμαι offtopic μαλλον...
 
οκ δε θέλω να δημιουργήσω τριβή. Ας το αφήσουμε και με συγχωρείς αν ήμουν επιθετικός. Σκοπός μου ήταν να σε παροτρύνω να διαβάσεις και όχι να κοντραριστώ.

Από αυτό πιάστηκα. Όπως και ερωτήσεις του στυλ έκανα καλά με f/16?
Επίσης εκεί φαίνεται πως στη φωτογραφία DSC_0094 που και καλά εντοπίζεται λάθος φόκους ουσιαστικά δεν έχεις focus point πάνω στην πινακίδα όπως λες πιο πάνω.
Οπότε είναι θέμα ρυθμίσεων και όχι κάτι που πρέπει να σε πονοκεφαλιάζει.

Αυτό, παρότι προσπάθησα να το ξεκαθαρίσω από το εγχειρίδιο, ακόμα δεν το κατέχω. Ίσως απλά να μην γίνεται στο AF-A. Αλλά μιας και βρήκα πως εναλλάσσεις σε AF-S, δεν με απασχολεί για αυτό που εξετάζω, αν έχω θέματα εστίασης.

Η ερώτηση με το f/16 είναι πολύ σωστή νομίζω. Κάποιος με ενημερώνει για θέμα που αντιμετώπισε (το οποίο είναι θαυμάσιο), και μου δίνει οδηγίες 5-6+ μέτρα, εστίαση σε κάτι μικρό (όπως πρόσωπο), και f/5.6+. Δεν οφείλω να δοκιμάσω; Και επειδή ψάχνω θέμα εστίασης, δεν είναι αναμενόμενο να δοκιμάσω και σε f/1.8; Τι έπρεπε να πω, νομίζω μου δίνεις λάθος οδηγίες και εγώ θα κάνω του κεφαλιού μου; Όχι, θα το περάσω σαν ερώτηση, και θα περιμένω την απάντηση. Την οποία δεν γνωρίζω, μπορεί όντως σε αυτές τις συνθήκες να είχε θέματα, μπορεί να πληκτρολόγησε κάτι λάθος (πάντως δεν θα συμπεράνω ότι δεν ξέρει τι μου λέει :smile:).

Και επειδή το έψαξα αρκετά χθες, νομίζω ότι ένα θέμα στην εστίαση μάλλον το έχω. Και σκεύτομαι να δοκιμάσω το focal pro.

Απλά αντί να ασχολείσαι με προβλήματα που υποθέτουμε ότι μπορεί να υπάρχουν (αλήθεια γιατί δέθηκε ότι πρέπει οπωσδήποτε να τεσταρηστεί ο φακός???),
μάθε την πανέμορφη μηχανή σου.
Μόλις τη μάθεις θα δεις μόνος σου αν έχει κάπου θέμα ο συνδυασμός με το φακό.

Επειδή αρκετοί έχουν θέμα εστίασης, και είναι f/1.8. Και επειδή κάτοχος του φόρουμ είχε θέμα. Και έχω την εντύπωση ότι μέσω live view εστιάζει καλύτερα, από ότι με το σκόπευτρο.
Θέλω να κάνω δοκιμές γιατί είναι πιεστικό το θέμα. Δεν μπορώ να πάω ταξίδι σε 2 βδομάδες και να έχω έναν συνδυασμό με πιθανά θέματα εστίασης.
Αν είναι, να έχω και την κάνον τουλάχιστον.

Και οι συγκρίσεις με τη Κάνον δεν βοηθούν σε τίποτα. Απλά τη περιέργεια συγκεκριμένων μελών του φόρουμ (sorry Ntino).
Ακόμα και αν βγάλουμε ότι τελικά αυτός ο συνδυασμός που πήρες είναι τόσο % καλύτερος από τη Κάνον...τι διαφορά θα κάνει;
Ανούσιο.

Δεν συμφωνώ. Όποιος έχει όρεξη να ασχοληθεί και δει το νήμα που ζητούσα συμβουλές αναβάθμισης, θα δει ότι κινήθηκα στην σωστή κατεύθυνση.
Το μέλος που θέλει να συγκρίνει, θέλει να δει αν αναβάθμιση σε ακριβότερο συνδυασμό στις ίδιες συνθήκες θα σου δώσει αυτόματα καλύτερο αποτέλεσμα. Θεμιτό να το δούμε και αυτό, ακόμα και αν η απάντηση είναι "ελάχιστα".

Πιο ενδιαφέρον θα ήταν να μας πεις εσύ εντυπώσεις και την πορεία σου στην εκμάθηση της μηχανής.

P.S. απλά να πω πως συγκρίσεις μεταξύ μηχανών και εμένα με ενδιαφέρουν αλλά όταν γίνονται από συγκεκριμένους που ξέρουν τη διαδικασία σύγκρισης. Δε βλέπω το νόημα να ταλαιπωρούμε τους πάντες με αυτή την νοοτροπία.

Συγκρίσεις κάνει το dpreview. Οι δικές μου οι εντυπώσεις είναι ακόμα ανύπαρκτες, την έχω μόλις 1,5 μέρα. Και είμαι λίγο της φιλοσοφίας να ανεβάζω φωτογραφίες και να βγάζει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα, παρά να γράφω ότι υποκειμενικό μου κατέβει.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Πράγματι από περιέργεια ρωτάω (σε προσωπικό επίπεδο), αλλά στα πλαίσια της υγιούς πληροφόρησης που οφείλει να παρέχει το φόρουμ μας, ίσως για κάποιους στο μέλλον να φανεί χρήσιμο το ότι η επένδυση σε καλύτερο εξοπλισμό και μόνο, δεν εξασφαλίζει αυτομάτως και καλύτερη φωτογραφία. Τουλάχιστον αναλογικά.

Edit. Eιμαι offtopic μαλλον...

Όχι δεν νομίζω ότι είναι εκτός θέματος. Γιατί να μην το εξετάσουμε και αυτό; Θα στήσω τρίποδο το βράδυ... :flipout:
(Να βγει και από το κουτί, που έχει χρόνια να το κάνει...)
[Αυτό πάει πακέτο με την αναβάθμιση από ενισχυτή 13 χρόνων σε φετινό πακέτο με ακριβότερα ηχεία που έκανα 1,5 μήνα πριν για να βλέπω ταινίες. Άξιζε; :flipout:]