Ο καιρός γαρ... DSLR !!

Εσύ μιλάς για τιμές αντοραμα, το οποιο είναι περίεργη κατάσταση. Από εκεί ψωνίζεις εσύ? Γιατί εάν είναι από ebay έχω βρει και φθηνότερα.


Κοίταξε.

Αν βρει κανεις στο Adorama το προιόν που τον ενδιαφέρει, ετοιμοπαράδοτο και σε καλή τιμή...το ζητάει, το πληρώνει και ρίχνει μαύρη πέτρα.

Και όλα εντάξει.

Δεν παραγγέλνουμε, δεν δίνουμε προκαταβολές κλπ κλπ γιατί ...θα το μετανοιώσουμε. Στα σίγουρα.

Στο θέμα των εγγύησεων τώρα.
Προσωπικά είμαι αντίθετος στο να προπληρώνω 30% την επισκευή που πιθανότατα δεν θα μου χρειαστεί ποτέ.
Και την οποία πιθανότατα η αντιπροσωπία να αρνηθεί να κάνει δωρεάν για 1000 λόγους.
 
Εσύ μιλάς για τιμές αντοραμα, το οποιο είναι περίεργη κατάσταση. Από εκεί ψωνίζεις εσύ? Γιατί εάν είναι από ebay έχω βρει και φθηνότερα.

Ο φακός είναι 10 ευρώ παραπάνω στο Photoagora και Κατερέλο. Το σώμα στα ίδια μαγαζιά 15 ευρώ παραπάνω.

Στο Budget του μέσα είναι.
 
Ο φακός είναι 10 ευρώ παραπάνω στο Photoagora και Κατερέλο. Το σώμα στα ίδια μαγαζιά 15 ευρώ παραπάνω. Στο Budget του μέσα είναι.

Αυτές δεν έιναι διαφορές.
Ψώνισε από τον πιο αξιόπιστο.
 
Εγώ αγόρασα πριν λίγους μήνες την Κ100D super από το e-shop με τιμή τότε τα 430 ευρώ περίπου με το κιτ φακό 18-55. Πήγα σε dslr μετά από χρόνια συμβίωση με διάφορες superzoom, όπως olympus 710, fujifilm 5700 κτλ.
Καταρχήν, η μετάβαση σε dslr είναι απίστευτη 'αίσθηση'...! Τραβάς πια φωτογραφία βρε παιδί μου !!!
Από εκεί κ πέρα, πήγα στην Κ100d μόνο κ μόνο επειδή είναι φθηνή επιλογή. Βέβαια δεν είναι κ τυχαία επιλογή κ άγνωστη στον χώρο...
Πάνω σε αυτήν αποφάσισα ότι χρειάζομαι έναν φακό που να ξεκινά "χαμηλά", όπως το λέω εγώ κ να πηγαίνα "μακριά". Οπότε, αγόρασα έναν 18-200 sigma. Αυτός είναι για τα ταξίδια, που θες να τραβήξεις κάτι κ έτσι κ αλλιώς, κ κοντά κ μακριά. Εγώ τον χρησιμοποιώ πηγαίνοντας/γυρνόντας κάπου κ αν ξέρω ότι κάπου θα τον χρειαστώ.
Τέλος, αντικατέστησα τον καλό 18-55 του κιτ με έναν σαφώς καλύτερο 17-70 sigma με διάμετρο 72 χιλιοστών. Αυτόν είναι ο καθημερινός φακός μου.:a0210: Φωτεινός πολύ περισσότερο, πιο γρήγορος στην εστίαση, μεγαλύτερο ζουμ, ελαφρώς πιο ευρυγώνιος κ καλύτερη τελική ποιότητα φωτογραφίας.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι κ ο 18-55 είναι κακός ή μέτριος. Απλά ο άλλος είναι καλύτερος.
Αν είμαι ευχαριστημένος από την Κ100d ; Μέχρι στιγμής είναι η καλύτερη αγορά μου σε φωτογραφική μηχανή ! Αυτό βέβαια μέχρι να πάρω κάποιο σώμα ακόμα καλύτερο, όπως μια Κ200d ή ακόμα κ μια κ20d.:worshippy:

Σημειωτέον δε ότι φοράω κ εγώ γυαλιά με 5,5 βαθμούς μυωπία κ 0,5 ασχηματισμό, στραβός δλδ :music-smiley-005:, πρόβλημα όμως δεν έχω με το σκόπευτρο, όλα οκ.

Αν στην προτείνω ; Ναι μεν στην προτείνω αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι η καλύτερη έτσι ; Απλά είναι μια καλή φωτογραφική, αν είναι καλύτερη από άλλη ή όχι, αυτό το αφήνω στους ειδικούς. Το θέμα είναι ότι τραβά πάρα πολύ καλές φωτογραφίες κ προσωπικά με καλύπτει. Βέβαια υπάρχει μικρόβιο αναβάθμισης οπότε σύντομα...-bye-
 
Το θέμα αγορών τώρα από Κατερέλο & Αδόραμα είναι λίγο περίεργο με τις εγγυήσεις...

Στον Κατερέλο λέει σε όλα τα προϊόντα :
Warranty: EUROPEAN AND KATERELOS

Στο Αδόραμα λέει για Pentax παράδειγμα :
"Παρέχεται εγγύηση ενός έτους σε όλα τα προιόντα.", όταν η επίσημη αντιπροσωπεία στην Ελλάδα δίνει δύο χρόνια...
 
Re: Απάντηση: Ο καιρός γαρ... DSLR !!

Τέλος, αντικατέστησα τον καλό 18-55 του κιτ με έναν σαφώς καλύτερο 17-70 sigma με διάμετρο 72 χιλιοστών.

Αν λες για τον 2,8-4,5 macro ...αυτός είναι best buy στην κατηγορία.
Και για Nikon και για Canon.
 
To viewfinder της 40D έχει μεγέθυνση 0.95x και κάλυψη 95%, η D300 έχει μεγέθυνση 0.94x και κάλυψη 100%!!! Γενικά, μεγάλο, φωτεινό και πολύ ικανοποιητικό viewfinder (καμία σχέση με της D70s που είχα...)

H D70 0.75x δεν είχε?

Τώρα για το 100% κάλυψη, είναι σίγουρα προσόν κατά τη λογική wysiwyg.
Υποτίθεται πως βοηθάει στο επακριβές καδράρισμα, όταν θέλουμε να περιλάβουμε ή να εξαιρέσουμε κάτι που βρίσκεται στο απώτατο όριο του κάδρου. Πρακτικώς προσέχω τόσο τη σύνθεση όταν έχω τη μηχανή σε τρίποδο (στο χέρι το έξτρα ποσοστό δεν στο τρώει η αστάθεια?), οπότε υπάρχει και το live view. Φυσικά και το 0.94 με το 0.95x δεν έχουν πρακτικά διαφορά. Είναι προφανές ότι η Canon έβγαλε τη 40D με 0.95x απλώς για να είναι πάνω από το 0.94x της D300!
Δεν αναμένω ιδιαίτερη περαιτέρω εξέλιξη στα σκόπευτρα των μικρών... χώρια που δεν νομίζω να πάρω άλλη "μικρή".

Πρακτικώς μιλάμε για ένα φωτεινό και μεγάλο σκόπευτρο. Στο χειροκίνητο εστιάζω πιο εύκολα παρά με την 350D με την split screen οθόνη εστίασης.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο καιρός γαρ... DSLR !!

Αν λες για τον 2,8-4,5 macro ...αυτός είναι best buy στην κατηγορία.
Και για Nikon και για Canon.
Ναι για αυτόν λέω Preve. :a0210:

Οι φακοί που έχω είναι οι :
1. sigma 17-70 f2.8-4.5 dc macro (κύρια χρήση)
2. sigma 18-200 f3.5-6.3 dc (χρήση ταξιδιού σε αξιοθέατα ανοιχτού χώρου)
 
H D70 0.75x δεν είχε?

Τώρα για το 100% κάλυψη, είναι σίγουρα προσόν κατά τη λογική wysiwyg.
Υποτίθεται πως βοηθάει στο επακριβές καδράρισμα, όταν θέλουμε να περιλάβουμε ή να εξαιρέσουμε κάτι που βρίσκεται στο απώτατο όριο του κάδρου. Πρακτικώς προσέχω τόσο τη σύνθεση όταν έχω τη μηχανή σε τρίποδο (στο χέρι το έξτρα ποσοστό δεν στο τρώει η αστάθεια?), οπότε υπάρχει και το live view. Φυσικά και το 0.94 με το 0.95x δεν έχουν πρακτικά διαφορά. Είναι προφανές ότι η Canon έβγαλε τη 40D με 0.95x απλώς για να είναι πάνω από το 0.94x της D300!
Δεν αναμένω ιδιαίτερη περαιτέρω εξέλιξη στα σκόπευτρα των μικρών... χώρια που δεν νομίζω να πάρω άλλη "μικρή".

Πρακτικώς μιλάμε για ένα φωτεινό και μεγάλο σκόπευτρο. Στο χειροκίνητο εστιάζω πιο εύκολα παρά με την 350D με την split screen οθόνη εστίασης.

Με την κάλυψη 100% είσαι σίγουρος ότι δεν θα συμπεριληφθεί στο κάδρο κάτι άσχετο -έστω και λίγο, που αποσπά από το θέμα και σε αναγκάζει μετά να κάνεις crop (μου έχει τύχει αρκετές φορές), ιδιαίτερα όταν το καδράρισμα είναι "στριμωγμένο" μεταξύ αλλων πραγμάτων και δεν έχεις τον χρόνο να τσεκάρεις τη σύνθεση στην οθόνη.

Στο χειροκίνητο εστιάζω πιο εύκολα παρά με την 350D με την split screen οθόνη εστίασης.

Οι οθόνες εστίασης αλλάζουν (επιλέγοντας άλλους τύπους) και είναι και φθηνές.
 
Last edited:
To γνωρίζω, μάλιστα για χειροκίνητη εστίαση υπάρχει η ματ οθόνη. Αυτό που ήθελα να πω, είναι ότι με τη μανίσια οθόνη της 40D εστιάζω πιο εύκολα (λόγω της φωτεινότητας και της μεγάλης μεγέθυνσης του ειδώλου) από ό,τι με την 350D στην οποία είχα βάλει (απ' τσ' Κινέζ') οθόνη εστίασης με διπλό ημικύκλιο. Εν καιρώ μάλλον θα πάρω και για τη 40D μία, αλλά πρώτον θέλω να είναι καλή, δεύτερον διστάζω να κάνω "καγκουριές" σε καινούργιο και ποιοτικό πράγμα. 40D is for use, 350D for abuse!

(παρεμπιπτόντως για το θέμα του γκριπ, της 350D έχει γυαλίσει η σαγρέ επιφάνεια στο κάτω μέρος του γκριπ, εκεί που δεν χωρούσε το ένα δάχτυλο...)
 
πω πω το πρωι ποσταρε ο ανθρωπος, μπηκα τωρα και ειδα 5 σελιδες!!!! Τι αλληλεγγυη ειναι αυτη! Φοβερο!
Τα διαβασα ολα και εχω να πω τα εξης.

Εγω εχω ενα σωμα nikon d300 και αρκετους φακους που αλλαζω. Η φιλη μου εχει το ιδιο σωμα και κατα 90% φορα εναν φακο και δεν αλλαζει. Τον nikon 18-200 VR. Ξερει οτι υπαρχουν καλυτεροι φακοι αλλα την βολικοτητα ενος και πολυ καλου φακου δεν την αλλαζει. Την καταννοω και την ζηλευω ειδικα οταν κουβαλαω την 10+ κιλων τσαντα μου.

Η προταση μου λοιπον ειναι απλη.
Παρε εναν καλο φακο all around και οποιο σωμα θες. Αν αργοτερα θες εξειδικευση, προχωρας.
Σ αυτην την κατηγορια θα σου προτεινα τον nikon 18-200 VR μετα τον 16-85 VR (λιγο πιο οξυς αλλα μικροτερο ζουμ) και τελος το best value for money, sigma 17-70. (τον τελευταιο τον φοραω σχεδον μονιμα στην μηχανη μου.

Υπαρχουν και αλλο καλοι 18-200 αλλα πρεπει να κανω refresh να τους θυμηθω.

Σωμα δεν προτεινω αλλα αν το μπατζετ ηταν μεγαλυτερο θα περιμενα γιατι μεσα στον ιουνιο λογικα θα ανακοινωθει η nikon d90 (διαδοχος της d80).
 
Ξερει οτι υπαρχουν καλυτεροι φακοι αλλα την βολικοτητα ενος και πολυ καλου φακου δεν την αλλαζει. Την καταννοω και την ζηλευω ειδικα οταν κουβαλαω την 10+ κιλων τσαντα μου.

Lowepro Rezo 170AW. Τη μηχανή με φακό + άλλους δύο φακούς (ή περισσότερους χειροκίνητους μικρού μεγέθους), ούτε που καταλαβαίνεις το βάρος. Δεν είναι καλύτερα για παράδειγμα ο 16-85 + 70-300vr? Καλύπτουν και σημαντικά μεγαλύτερο εύρος από τον 18-200 (24-450 αντίστοιχο αντί 27-300). Ούτως ή άλλως σε τσαντάκι δεν την έχει την D300, τι, χύμα την παίρνει?
 
Σαν κάτοχος της D80, σχετικά πρόσφατα (Δεκέμβριος) έχω να πω τα εξής:

1.Τα γυαλιά που φοράω δεν αποτέλεσαν πρόβλημα.Άλλωστε, και με προηγούμενη DSLR(Minolta dynax 7000) Δεν έιχα πρόβλημα ποτέ.Βέβαια ,πανάκι καθαρισμού, συνήθως έχω μαζί μου.

2.Δώσε χρήματα σε φακούς.Σώματα υπάρχουν αρκετά καλά -η D80 έχω την εντύπωση ότι θα με καλύπτει για πολλά χρόνια ακόμα-αλλά επειδή έχω τραβήξει πάρα πολλά παιδικά πάρτυ και σε σπίτια και σε παιδότοπους, οι φακοί που μ'έχουν βγάλει ασπροπρώσωπο είναι:

nikon 70-300:Τα παιδιά κινούνται συνέχεια, στήνομαι σε κάποιο σημείο και βγάζω από πορτέτα μέχρι μικρές περεούλες, χωρίς να γίνομαι αντιληπτός.Όχι πολύ φωτεινός,αλλά αρκετός και πολλές φορές αποδεικνύεται πολύ χρήσιμος...

nikon 18-135:Φακός κιτ,μέτρια φωτεινότητα, αλλά πάνω από την τούρτα γενεθλίων, είναι ο καλύτερος που έχω.

nikon 85mm: φοβερά πορτέτα, ο πρώτος φακός που πήρα με τη συμβουλή μελών του avclub (ευχαριστώ nilo,send και Βλασίδη), βγάζει πολύ καλά την ευτυχισμένη οικογένεια και πάρα πολύ καλά πορτέτα...

Όλοι αυτοί, αντικαθιστούνται άνετα με τον nikon 18-300 Vibration reduction
λιγάκι ακριβά όμως(γύρω στα 650).Πολύ καλός φακός, όμως.Τον αγοράζεις μία φορά και δεν χρειάζεσαι τίποτε άλλο..Στερνή μου γνώση...

Πιό φτηνός και καλός ο nikon 18-55 VR(μάλλον θα τον πάρω 150 euro στο ebay)

A!Μη ξεχάσεις ένα καλό επαγγελματικό φλάς(SB 600-150 euro από ebay)...

Μεταφέρω απλώς τις προσωπικές μου εμπειρίες, χωρίς τεχνικά χαρακτηριστικά, που μάλλον σε μπερδεύουν περισσότερο.Για να μην αρπαχτείτε,ούτε εγώ ξέρω τόσες πολλές λεπτομέρειες.Είπαμε, είμαι καινούριος.:joker:

Υ.Γ.Το τσαντάκι ώμου (kata 443) με βολεύει ακόμα, αλλά αρχίζει και στριμώχνεται η κατάσταση (3 φακοί,σώμα με φακό,φλάς,φιλτράκια,καθαριστικά διάφορα...)Θέλω ένα Lowepro...ή έστω ένα National geographic...xεχε
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Ο καιρός γαρ... DSLR !!

Σαν κάτοχος της D80, σχετικά πρόσφατα (Δεκέμβριος) έχω να πω τα εξής:

1.Τα γυαλιά που φοράω δεν αποτέλεσαν πρόβλημα.Άλλωστε, και με προηγούμενη DSLR(Minolta dynax 7000) Δεν έιχα πρόβλημα ποτέ.Βέβαια ,πανάκι καθαρισμού, συνήθως έχω μαζί μου.

2.Δώσε χρήματα σε φακούς.Σώματα υπάρχουν αρκετά καλά -η D80 έχω την εντύπωση ότι θα με καλύπτει για πολλά χρόνια ακόμα-αλλά επειδή έχω τραβήξει πάρα πολλά παιδικά πάρτυ και σε σπίτια και σε παιδότοπους, οι φακοί που μ'έχουν βγάλει ασπροπρώσωπο είναι:

nikon 70-300:Τα παιδιά κινούνται συνέχεια, στήνομαι σε κάποιο σημείο και βγάζω από πορτέτα μέχρι μικρές περεούλες, χωρίς να γίνομαι αντιληπτός.Όχι πολύ φωτεινός,αλλά αρκετός και πολλές φορές αποδεικνύεται πολύ χρήσιμος...

nikon 18-135:Φακός κιτ,μέτρια φωτεινότητα, αλλά πάνω από την τούρτα γενεθλίων, είναι ο καλύτερος που έχω.

nikon 85mm: φοβερά πορτέτα, ο πρώτος φακός που πήρα με τη συμβουλή μελών του avclub (ευχαριστώ nilo,send και Βλασίδη), βγάζει πολύ καλά την ευτυχισμένη οικογένεια και πάρα πολύ καλά πορτέτα...

Όλοι αυτοί, αντικαθιστούνται άνετα με τον nikon 18-300 Vibration reduction
λιγάκι ακριβά όμως(γύρω στα 650).Πολύ καλός φακός, όμως.Τον αγοράζεις μία φορά και δεν χρειάζεσαι τίποτε άλλο..Στερνή μου γνώση...

Πιό φτηνός και καλός ο nikon 18-55 VR(μάλλον θα τον πάρω 150 euro στο ebay)

A!Μη ξεχάσεις ένα καλό επαγγελματικό φλάς(SB 600-150 euro από ebay)...

Μεταφέρω απλώς τις προσωπικές μου εμπειρίες, χωρίς τεχνικά χαρακτηριστικά, που μάλλον σε μπερδεύουν περισσότερο.Για να μην αρπαχτείτε,ούτε εγώ ξέρω τόσες πολλές λεπτομέρειες.Είπαμε, είμαι καινούριος.:joker:

Υ.Γ.Το τσαντάκι ώμου (kata 443) με βολεύει ακόμα, αλλά αρχίζει και στριμώχνεται η κατάσταση (3 φακοί,σώμα με φακό,φλάς,φιλτράκια,καθαριστικά διάφορα...)Θέλω ένα Lowepro...ή έστω ένα National geographic...xεχε


Ο φακός είναι ο 18-200 και όχι 18-300. Είπαμε υπερζουμ, αλλά όχι κι έτσι.
 
Λοιπόν προτάσεις. Κατ´' εμέ η OLYMPUS δεν παίζει επειδή το σύστημα AF σε όλες τις μηχανές, εκτός από την Ε3, δεν είναι σε καμιά περίπτωση συγκρίσιμο με των άλλων DSLR (CANON, NIKON, PENTAX, SONY) με αυτή τη σειρά.

Οι λύσεις είναι οι εξής:
Λοιπόν προτάσεις. Κατ´' εμέ η OLYMPUS δεν παίζει επειδή το σύστημα AF σε όλες τις μηχανές, εκτός από την Ε3, δεν είναι σε καμιά περίπτωση συγκρίσιμο με των άλλων DSLR (CANON, NIKON, PENTAX, SONY) με αυτή τη σειρά.

Οι λύσεις για κάποιον που επιθυμεί κάτι εισαγωγικό και ενδιαφέρεται για να καλύψει όλες τις πιθανές του ανάγκες κάνοντας παραχωρήσεις στην απόλυτη ποιότητα είναι οι εξής:

1. CANON 400D + SIGMA 18-200 os + CANON 430 EX φλας.
2. CANON 400D + CANON 17-85 IS + ίδιο φλας. Ο φακός 18-55 δεν μου δημιουργεί καμιά αίσθηση και οι φωτογραφίες που πήρα χθες στο χέρι δεν μου δημιούργησαν θετική εντύπωση, το αντίθετο μάλιστα. Η CANON όπως και η SONY χρειάζονται απελπισμένα καλύτερο κιτ φακό.
3. ΝΙΚΟΝ D60 + SIGMA 18-200 OS + NIKON SB600 Φλας εναλλακτικά
4. ΝΙΚΟΝ D60 + NIKON 18-135 + ίδιο φλας
5. ΝΙΚΟΝ D60 + NIKON 18-55 VR + SIGMA 70-300 APO + ίδιο φλας
6. PENTAX 100 KD + PENTAX 18-55 + SIGMA 70-300 APO + βασικό φλας.
7. SONY A300 +SONY 16-105 + βασικό φλας, αλλά ο φακός είναι υποδεέστερος των δυνατοτήτων της μηχανής, κατά πολύ.

Η CANON 450D φαίνεται να είναι πολύ καλή, αλλά ανεβάζει πολύ το κοστολόγιο, ο φακός είναι μέτριος (είδατε πόσο μετριοπαθής είμαι;), τηλεφακό δεν έχει, φλας δεν έχει….
 
Lowepro Rezo 170AW. Τη μηχανή με φακό + άλλους δύο φακούς (ή περισσότερους χειροκίνητους μικρού μεγέθους), ούτε που καταλαβαίνεις το βάρος. Δεν είναι καλύτερα για παράδειγμα ο 16-85 + 70-300vr? Καλύπτουν και σημαντικά μεγαλύτερο εύρος από τον 18-200 (24-450 αντίστοιχο αντί 27-300). Ούτως ή άλλως σε τσαντάκι δεν την έχει την D300, τι, χύμα την παίρνει?

16-85 + 70-300vr ειναι λιγο ποιοτικοτερος συνδυασμος και με μεγαλυτερο ευρος απο τον 18-200. Αλλα ειναι δυο φακοι και ακριβοτερο πακετο.

Για τις τσαντες πρεπει να κατεχω το ρεκορ. Εχω ολη την γκαμα της naneu pro (δεν κυκλοφορει Ελλαδα), περιπου 9 κομματια και ακομα ωμου απο national geographic αλλα και lowepro rolling trekker. Εχω καταληξει οτι για το τροπο που τραβαω εγω, χρειαζομαι μια τυπου beltpack (think tank 360 rotation) ή ισως μια back pack που να ερχεται μπροστα με μια κινηση (οχι την fastpack but the flipside). Oι ωμου δεν ειναι για πολλα πολλα.

Ευελπιστω να κανω ενα review soon.
 
έγώ θα την κάνω την ερώτηση κι ας είναι και πατάτα !!

οι φακοί της Nikon ταιριάζουν και στην 450 ?

γιατί τελικά οι περισσότερες προτάσεις απόσο καταλαβαίνω γέρνουν προς Nikon μεριά.
 
Re: Απάντηση: Ο καιρός γαρ... DSLR !!

Υ.Γ.Το τσαντάκι ώμου (kata 443) με βολεύει ακόμα, αλλά αρχίζει και στριμώχνεται η κατάσταση (3 φακοί,σώμα με φακό,φλάς,φιλτράκια,καθαριστικά διάφορα...)Θέλω ένα Lowepro...ή έστω ένα National geographic...xεχε

Είπαμε, την βλέπεις και μου λες, ακόμη υπάρχει δίχως να έχει χρησιμοποιηθεί από τότε που μιλήσαμε :BDGBGDB55:
Αφού την πήρα, πήρα μετά την Rezo170aw την οποία όχι μόνο κατέληξα να χρησιμοποιώ, αλλά μου καθορίζει πλέον αυτή το κιτ που θα κουβαλάω και όχι το ανάποδο.

(Άσχετο-σχετικό με τη συζήτηση, ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να έχει και την μεταφορά κατά νου. Δεν έχουν νόημα οι φακοί στο ράφι -οι δικοί μου είναι και συλλεκτικοί, δεν παίζουν)
 
Re: Απάντηση: Ο καιρός γαρ... DSLR !!

έγώ θα την κάνω την ερώτηση κι ας είναι και πατάτα !!

οι φακοί της Nikon ταιριάζουν και στην 450 ?

γιατί τελικά οι περισσότερες προτάσεις απόσο καταλαβαίνω γέρνουν προς Nikon μεριά.

Οχι. Αλλο μοντουρα Canon, άλλο μοντουρα Nikon. Οι 3rd party (Sigma, Tamron, Tokina, Κλπ) κατασκευαστές φτιάχνουν συνήθως και για τις δύο.

Βεβαια ο Tim Burton γύρισε το Corpse Bride χρησιμοποιώντας σώματα Canon 1DS MkII και φακούς Nikon, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία :flipout:
 
16-85 + 70-300vr ειναι λιγο ποιοτικοτερος συνδυασμος και με μεγαλυτερο ευρος απο τον 18-200. Αλλα ειναι δυο φακοι και ακριβοτερο πακετο.

Ναι. Η συμβουλή ήταν ειδική, όχι γενική. Δεν σε έχω κόψει ακριβώς και για φτηνιάρη! :flipout: