Οι συναρπαστικές γυναικείες φωνές του (μεταπολεμικού) ελληνικού τραγουδιού

+1 Για Τσανακλίδου.. Επίσης για Βίσση... Ban στη Βανδή :p
Κι επειδή μ' αρέσει και η Αρβανιτάκη νομίζω οτι θα προσχωρήσω στην άποψη του Μήτσου... Να το περιορίσουμε κάπως γιατί σε λίγο θα βάλουμε και τη Μελίνα Κανά, μέσα και η Γιώτα Νέγκα, κι αφού βάλαμε την Μαρίζα Κωχ θα βάλουμε και την Ξανθίπη Καραθανάση και σιγά-σιγά δεν θα μείνει καμία απ' έξω.
 
E οχι και τη Βανδή στις σπουδαίες φωνές όταν στονάρει από την 1η έως την τελευταία νότα ..Για να μην πω οτι ξεφτιλίζει και τις τσαλκάντζες που δεν ξέρει και πως γίνονται .

Η Βίσση τώρα που μεγάλωσε στονάρει αλλά ξέρει από τοποθέτηση και το σώζει αλλιώς το γρέζι πάει σύννεφο
 
Αφού μπήκε η (άφωνη) Αρλέτα, εγώ επιμένω στη Βανδή. Για το αν είναι φάλτσα ή όχι θα ήθελα την άποψη δύο συγκεκριμένων μελών.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Οι συναρπαστικές γυναικείες φωνές του (μεταπολεμικού) ελληνικού τραγουδ

Αφού μπήκε η (άφωνη) Αρλέτα, εγώ βάζω και τη Βανδή.
Aμ πες το έτσι .Νομίζω ότι η Αρλέτα πρέπει ν αποσυρθεί άμεσα .Εύρος φωνής χαμηλό έως απαγγελτικό και μόνο ..
 
Re: Απάντηση: Re: Οι συναρπαστικές γυναικείες φωνές του (μεταπολεμικού) ελληνικού τρα

Aμ πες το έτσι .Νομίζω ότι η Αρλέτα πρέπει ν αποσυρθεί άμεσα .Εύρος φωνής χαμηλό έως απαγγελτικό και μόνο ..

Μα και τα τραγούδια της σχεδόν στο μιλητό τα έλεγε (αν θυμάμαι καλά).
 
Ακόμη και η Βίσση και η Βανδή, παρά τα εμέσματα και τα βοθρολύματα που έχουν βγει από το στόμα τους, πρέπει να συμπεριληφθούν στις σπουδαίες φωνές.

Mην το χαλάσουμε τώρα.
Το νήμα λέει για συναρπαστικές φωνές....
 
Μερικές σκέψεις ακόμα....

Καλησπέρα και πάλι,

Να ξεκαθαρίσω ότι είναι πολύ λογικό ότι ο καθένας μπορεί να έχει τις προσωπικές του προτιμήσεις, οι οποίες δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με κάποιου ή κάποιων άλλων. Άλλωστε ο ίδιος ο τίτλος του νήματος αναφέρεται στις φωνές που συναρπάζουν, όχι απλά αρέσουν. Άρα είναι λογικό να διαφέρουν οι προτιμήσεις από άτομο σε άτομο, εφ' όσον φυσικά πρόκειται για κάτι που μας συναρπάζει.

Είναι επίσης αναμενόμενο κάποια ή κάποιες τραγουδίστριες (το ίδιο ισχύει και για τους τραγουδιστές, φυσικά) να μην έχουν αυτό που λέμε "φωνάρα" με δυνατότητες που ανεβοκατεβαίνει τις οκτάβες πέντε-πέντε, αλλά που να υπάρχει κάτι ιδιαίτερο, το οποίο να "χτυπάει" κάποιο εσωτερικό καμπανάκι σε κάποιους ανθρώπους και επομένως να ολοκληρώνει την έννοια του "συναρπάζω". Και το αντίθετο φυσικά. Δηλαδή, να υπάρχει "φωνάρα" με απίστευτες δυνατότητες, αλλά για κάποιον να μη χτυπάει το καμπανάκι.

Εκ μέρους μου, σε όσες αναφέρθηκαν από τους άλλους φίλους, θέλω να παρατηρήσω τα εξής:

Καίτη Χωματά. Πράγματι, την ξέχασα. Ήταν μια από τις φωνές που με συνάρπαζαν, ίσως λόγω της ιδιαίτερης βελούδινης χροιάς της, ίσως λόγω της θεματολογίας των τραγουδιών (μουσική και στίχοι), ίσως και για τα δύο. Θα παραδεχτώ ότι δεν ήταν από αυτές τις φωνές που ανεβοκατέβαινε με ευκολία τις οκτάβες πέντε-πέντε, αλλά σε μένα χτύπαγε το εσωτερικό καμπανάκι μου. Την ίδια περίοδο (του Νέου Κύματος, δηλαδή) υπήρξαν αρκετοί αξιόλογοι - και κάποιοι πολύ μεγάλοι - τραγουδιστές και τραγουδίστριες (η Γαλάνη είναι μία από αυτές π.χ.), αλλά ο καθένας μας είχε τις δικές του ξεχωριστές προτιμήσεις, σ' αυτές τις φωνές που του έκαναν αυτό το εσωτερικό "γκλίνγκ".

Ρόζα Εσκενάζυ. Δεν την συμπεριέλαβα στη λίστα για δυο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι θεώρησα πως μεταπολεμικά δεν είχε κάποια σοβαρή παρουσία στη μουσική σκηνή, πράγμα που ήταν λάθος μου, όπως ανακάλυψα εκ των υστέρων. Ο δεύτερος είναι ότι έχω πολύ λιγότερα ακούσματα σε σχέση με τη Νίνου, και δεν αισθάνομαι ότι μπορώ να την αξιολογήσω με τον ίδιο εμπεριστατωμένο τρόπο που αξιολογώ τη Νίνου. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι αν μου δοθεί η ευκαιρία να το κάνω, δεν θα μπορούσε κι αυτή να συμπεριληφθεί στη λίστα των προτιμήσεών μου.

Σωτηρία Μπέλλου. Εδώ παθαίνω διχασμό προσωπικότητας. Ο ένας μου εαυτός λέει ότι η Μπέλλου αξίζει μέχρι κεραίας να συμπεριληφθεί στη λίστα μου, ειδικά λόγω της μεταπολιτευτικής παρουσίας της στην ελληνική μουσική σκηνή - Πλατεία Βάθης, Μην Κλαις (Τα Σπίτια είναι Χαμηλά), Μ' Αεροπλάνα και Βαπόρια, Νταλίκα κλπ. - ενώ ο άλλος εαυτός μου λέει ότι δεν θα μπορούσε να με συναρπάσει μια τέτοια φωνή. Τί να πω!

Τζένη Βάνου. Όντως φωνή με εκπληκτικές δυνατότητες, από αυτές που "μασάνε" τις οκτάβες σαν φυστίκια. Εμένα προσωπικά δεν με συγκίνησε ποτέ. Ίσως το είδος του τραγουδιού που τραγούδησε, ίσως η εποχή της, δεν ξέρω. Πάντως, για όσους την προτιμούν, βγάζω το καπέλλο.

Κουμιώτη και Κανελλίδου. Η Κουμιώτη εμφανίστηκε περί τα μέσα έως το τέλος της εποχής του Νέου Κύματος. Τότε, ερμηνεύοντας Λίνο Κόκοτο, Μίμη Πλέσσα, Γ. Χατζηνάσιο κ.α. συνθέτες, μου άρεσε ιδιαίτερα. Ήταν στο μεταίχμιο μεταξύ του "Μου Αρέσει" και του "Με Συναρπάζει". Θα βγάλω το καπέλλο μου στους προτιμούντες, anyway. Η Κανελλίδου, μολονότι κι αυτή υπέροχη φωνή, δεν μου έκανε ποτέ "κλικ", ίσως λόγω του είδους των τραγουδιών που ερμήνευε. Respect για τους οπαδούς της παντως.

Τσανακλίδου. Σπουδαία φωνή. Σε μερικές ερμηνείες απίστευτη (π.χ στο "Αχ Έρωτα" του Λεοντή). Κι αυτή μεταξύ του "Μου Αρέσει" και του "Με Συναρπάζει".

Βίσσυ. Όντως σπουδαία φωνή, ως φωνή. Να σας την θυμίσω αμέσως μετά τη μεταπολίτευση, όταν κλήθηκε να ερμηνεύσει μαζί με τον Νταλάρα τα 18 λιανοτράγουδα των Θεοδωράκη - Ρίτσου. Εκπληκτική παρουσία. Όμως ο δρόμος που διαλέγει ένας καλλιτέχνης τον σημαδεύει συνολικά. Οπότε...
Για τη Βανδή, ουδέν σχόλιον.

Κωχ. Ιδιαίτερη περίπτωση μουσικού ανθρώπου. Στην αρχή της καριέρας της (ως τραγουδίστριας) είχε μερικές υπέροχες στιγμές. Μετά διάλεξε το δρόμο του τραγουδοποιού, του μουσικού είδους που τα κάνει όλα - συνθέτει, τραγουδά και παίζει. Την καταχωρώ ως τέτοια, δηλαδή μια ιδιαίτερη περίπτωση, ασφαλώς άξια σεβασμού και προσοχής και σε πολλές περιπτώσεις εξαιρετική. Αλλά κλικ δεν μου έκανε.

Αρλέττα. Είχε σημαντική παρουσία ως συνθέτρια, αλλά ως ερμηνεύτρια κατά την άποψή μου είναι κάτω του μετρίου. Αλλά, γούστα είναι αυτά.

Ε, τώρα για τις νεότερες ας τις αφήσουμε λίγο να δούμε μέχρι πού μπορούν να πάνε και βλέπουμε.

Πάντως, το νήμα εκ του τίτλου του και μόνο, είναι ελεύθερο για όλες τις γνώμες, αλίμονο.
Καλό βράδυ.
-
 
πάντως θα προτείνω μια μικρή τροποποίηση.
Αν θέλουμε να διαλέξουμε μια και μόνο?

Η δική μου επιλογή είναι Φλέρυ Νταντωνάκη
 
Επιτρέψτε μου αλλά δεν μπορώ να θεωρήσω τη Βανδή χειρότερη φωνή από Αρλέτα, Γλυκερία, Σωτηρία Μπέλλου, Δήμητρα Γαλάνη, Πόλυ Πάνου.
Περί ορέξεως βέβαια...
 
Απάντηση: Re: Οι συναρπαστικές γυναικείες φωνές του (μεταπολεμικού) ελληνικού τραγουδ

Επιτρέψτε μου αλλά δεν μπορώ να θεωρήσω τη Βανδή χειρότερη φωνή από Αρλέτα, Γλυκερία, Σωτηρία Μπέλλου, Δήμητρα Γαλάνη, Πόλυ Πάνου.
Περί ορέξεως βέβαια...
:flipout::flipout::flipout::flipout::flipout:
 
Απάντηση: Re: Οι συναρπαστικές γυναικείες φωνές του (μεταπολεμικού) ελληνικού τραγουδ

Επιτρέψτε μου αλλά δεν μπορώ να θεωρήσω τη Βανδή χειρότερη φωνή από Αρλέτα, Γλυκερία, Σωτηρία Μπέλλου, Δήμητρα Γαλάνη, Πόλυ Πάνου.
Περί ορέξεως βέβαια...

Με σκοτώνεις τώρα... Η Βανδή με τη Γαλάνη στον ίδιο κουβά;

"Τόριξες και πάλι απόψε το φαρμάκι σου" -bye-
 
Και για μένα η Φλερυ ειναι πρώτη μεταξύ πρώτων. Ισως γιατι δεν πρόλαβε να φθαρει, ίσως γιατι ήταν τυχερή που την ανακάλυψε ο Μάνος, ίσως γιατι ήταν σκοτεινή οσο καμια άλλη..

Κι αν υπήρχε βέτο, θα εξαιρούσα τη Πρωτοψαλτη με τη τοσο μονοδιαστατη φωνή της
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Απλά μαγευτική σε επίπεδο ερμηνείας. Περνά το συναίσθημα με το τσουβάλι πέρα από φωνητικές ικανότητες κλπ.

Και κάτι πιο chic και άρτιο:

http://www.youtube.com/watch?v=4py4mmHY_7k
 
Τα κριτήρια για την "κατάταξη" άς πούμε,δεν μπορεί να είναι απλά η έκταση της φωνής.Μ' αυτό το κριτήριο,όντως έχουν θέση σκυλομπουζουκόβιες σαν την Βίσση και την Βανδή.Είναι όμως αυτές συναρπαστικές γυναικέιες φωνές;

Πολλοί μεγάλοι ερμηνευτές,δεν είχαν ούτε έκταση φωνής,ούτε τεχνική.Ομως η συνολική προσφορά τους,η ψυχή,η πρωτοτυπία τους,το ταλέντο τους κι η συναισθηματική τους εμπλοκή στις δημιουργίες τους,ήταν που τους έκαναν συναρπαστικούς και τελικά τους καθιέρωσαν.

Για μένα η παρακάτω ερμηνεία,είναι η πιό συγκινητική κι εκφραστική του συγκεκριμένου έργου.Φυσικά δεν είναι η μόνη της...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
όποιοι είναι κάτω από 50 δεν γνώρισαν ούτε έζησαν την παρουσία της Αρλέτας,
το να την ακούνε σήμερα το καλύτερο που μπορούν να πούν είναι ότι δεν έχει φωνή.
 
Απάντηση: Re: Οι συναρπαστικές γυναικείες φωνές του (μεταπολεμικού) ελληνικού τραγουδ

Η Βάνου είναι αδιανόητη! Τεχνικά δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλά είναι από τις λίγες φωνές σε παγκόσμιο επίπεδο που η φωνή της είχε την ίδια ποιότητα σε όλη της την έκταση!

Που είμαστε? Στο +3 ή +4...τεσπα, βάζω συν και ας ψάξει ο επόμενος.:D
 
Εγώ τη γνώρισα και την έζησα... (Μη γράφεις νούμερα ρε Μήτσο λέμε, σταμάτα πιά... :tongue:)
Έχω όμως διαφορετική άποψη. Τρομερό ηχόχρωμα αλλά απο φωνή... πολύ λίγα πράγματα. Μια τραγουδάρα σαν την Όμορφη πόλη θέλει ψυχή και δύναμη για να το πείς, θέλει φωνή. Η Αρλέτα το λέει λες και ψιθηρίζει στο διπλανό της ή σαν να νανουρίζει κανένα μωρό. Μιλάμε για την "Όμορφη πόλη" τώρα δεν μιλάμε για τη ¨Σερενάτα" ούτε για "Το μπάρ το ναυάγιο".

Τα τεράστια τραγούδια θέλουν κι αντίστοιχες φωνές. Άκου και σύγκρινε.

http://www.youtube.com/watch?v=jNRd-cHLvvc

http://www.youtube.com/watch?v=Sm9rVuHs9jI
 
Συγγνωμην, αλλα γιατι το βλεπω σαν "ιεροσυλια" να θεωρειται η φωνη καποιας ...τσιριχτρας (δηλ της Βανδη - η Βισση εξαιρειται γιατι αδικησε τον εαυτο της) ως εξαιρετικη, που μονο σκοπο ειχε στην (καλλιτεχνικη:):):)) ζωη της, το ΠΩΣ να βγαλει ΦΡΑΓΚΑ και ΜΟΝΟ ΦΡΑΓΚΑ σε συνεργασια με τον ανεκδιηγητο Φοιβο; Ουτε φωνη ειχε (εχει) ουτε ηθος καλλιτεχνη, ουτε...τιποτα. Μια φραγκομηχανη ηταν και τιποτα αλλο! Ναι, στην αρχη της καριερας της "κατι" ελεγε (μεχρι να πιασει) αλλα μετα...:(

Η αγαπημενη Αρλεττα (και λοιπες του Ν.Κυματος) υπαγονται σε ειδικο καθεστως! Οπως και η Μελινα - φωνη ελαχιστη, αλλα αισθημα ΤΕΡΑΣΤΙΟ!
 
Η αγαπημενη Αρλεττα (και λοιπες του Ν.Κυματος) υπαγονται σε ειδικο καθεστως! Οπως και η Μελινα - φωνη ελαχιστη, αλλα αισθημα ΤΕΡΑΣΤΙΟ!

Εδώ είσαι απόλυτα σωστός, καμία αντίρηση απο μένα. Η Μελίνα δεν έχει φωνή, αυτό είναι βέβαιο. Η Αρλέτα προσωπικά μου αρέσει όπως μου αρέσουν κοι "οι λοιπές του νέου κύματος" που λές. Η γενιά η δική μας (όσοι άκουγαν Ελληνικό τραγούδι) στην πλάκα μεγάλωσε.
Είχα την εντύπωση όμως οτι μιλάμε για "μεγάλες" φωνές, κι εκεί κάπου έχει παρεξηγηθεί λίγο ο τίτλος κι ο καθένας καταλαβαίνει και διαφορετικά πράγματα, γι´αυτό νομίζω και οι διαφωνίες.