Οι Τετρομαγμένοι.

Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

11/04/07.

Με λεφτά τού Παιδαγωγικού Ινστιτούτου πού έχει και τά δικαιώματα το βγάλανε στις βιτρίνες...


Σε αρθρο του Ελ Τυπου ειχα διαβασει οτι τελικα το Παισαγωγικο Ινστιτουτο δεν θα κινηθει νομικα εναντιον της.
Δυστυχως
Μπορει να θεωρει πλεον οτι και bonus πηρε με αυτη την κινηση του Π.Ι
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Παπαρήγα: Επικίνδυνη πολιτική Ε.Ε., χρηματοδοτεί μειονότητες στην Ελλάδα
Την έντονη ανησυχία της για την έγερση θέματος μειονοτήτων εντός της χώρας εξέφρασε η Αλέκα Παπαρήγα. Η γενική γραμματέας του ΚΚΕ είπε συγκεκριμένα ότι «η Ευρωπαϊκή Ενωση ακολουθεί μια πολιτική επικίνδυνη στα Βαλκάνια, κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη που έχει αντανάκλαση ίσως και στη Δυτική Ευρώπη. Η Ε.Ε. χρηματοδοτεί στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια υπαρκτές ή αυτοπροσδιοριζόμενες μειονότητες, μετανάστες, με τι στόχο; Για τη βοήθεια, για τη γλώσσα, για τα έθιμα και την πολιτιστική ανάπτυξη.
Ο αυτοπροσδιορισμός ποια εξέλιξη θα έχει; Ανησυχούμε πάρα πολύ για τη δουλειά που γίνεται από κύκλους, από πρεσβείες, από ...από, να μην πω άλλες λεπτομέρειες. Δημιουργία κομμάτων μεταναστών, ετοιμάζονται και
τα αστέρια που θα μας έρθουν απ' έξω για να μπουν επικεφαλής. Τα πράγματα είναι πολύ επικίνδυνα. Δεν εμπιστευόμαστε καμία κοινοτική πολιτική. Υπάρχει η επίσημη, αλλά υπάρχει και η ανεπίσημη».
Σε ό,τι αφορά αυτό καθαυτό το Σκοπιανό πάντως, η κ. Παπαρήγα ναι μεν δήλωσε ότι «το ΚΚΕ δεν θα ξινίσει τα μούτρα του αν το επόμενο διάστημα επιλυθεί το ζήτημα της ονομασίας ως γεωγραφικός όρος». Εξέφρασε όμως
και ανησυχίες για τον κίνδυνο «μετατροπής της Ε.Ε. σε ευρωπαϊκό ΝΑΤΟ».
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 11/04/2008


Πάει και η Αλέκα,´χάλασε´.Αντιτίθεται στό ´δικαίωμα τού εθνικού αυτοπροσδιορισμού τών μειονοτήτων´και καταγγέλει οτι υπάρχει χρηματοδότηση για δημιουργία εσκεμμένων αναταραχών απο ´αυτοπροσδιοριζόμενες μειονότητες´. Ας μπεί και αυτή στούς ´εθνικιστικούς κύκλους ´γιατί είπε πράγματα πού ενόχλησαν ´πολυπολιτισμικά αυτιά´...
Αναμένομεν..............


Ήμουνα σίγουρος ότι θα το έβαζες :)...

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σε αυτό το περιβόλι: τον χυδαίο λαικισμό, πακέτο με την σκόπιμη εννοιολογική ασάφεια και την πολιτική θολούρα μέσα σε 10 λέξεις: "το ΚΚΕ δεν θα ξινίσει τα μούτρα του αν το επόμενο διάστημα επιλυθεί το ζήτημα της ονομασίας ως γεωγραφικός όρος"
Την άθλια διαστρέβλωση της πραγματικότητας ότι "Η Ε.Ε. χρηματοδοτεί στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια υπαρκτές ή αυτοπροσδιοριζόμενες μειονότητες, μετανάστες, με τι στόχο; Για τη βοήθεια, για τη γλώσσα, για τα έθιμα και
την πολιτιστική ανάπτυξη." Απ' ευθείας τις χρηματοδοτεί; αν είναι έτσι κι εγώ δηλώνω μειονοτικός, πείτε μου πού ειναι το πιο κοντινό ταμείο να πάω να εισπράξω... Αλλά ας υποθέσουμε ότι το κάνει και το κάνει με στόχο να τους βοηθήσει να διατηρήσουν τη γλώσσα τους, τα έθιμα και τον πολιτισμό τους. Είναι κακό αυτό; Μάλλον έχει χάσει τη μπάλλα η συντρόφισσα Π.
Παρακάτω: "υπαρκτές ή αυτοπροσδιοριζόμενες μειονότητες" είναι υπαρκτές ή ανύπαρκτες αυτές οι μειονότητες; αυτοπροσδιοριζόμενες ή ετεροπροσδιοριζόμενες; εθνικές ή γλωσσικές; Πότε επιτέλους θα μας διαφωτίσει το ΚΚΕ; Μάλλον δεν έχει καταλήξει ακόμη όπως "δεν έχει
καταλήξει" και για το τι έγινε στις χώρες του "υπαρκτού σοσιαλισμού" 20 σχεδόν χρόνια μετά την εκκωφαντική κατάρρευση.
Ακόμα: "Ο αυτοπροσδιορισμός ποια εξέλιξη θα έχει;" μας ρωτάει η σ. Παπαρήγα...
Έλα ντε; εμάς ρωτάει να της απαντήσουμε; ή αν δεν είναι έτσι και την ξέρει την απάντηση γιατί δεν μας την λέει και εμας μπας και διαλυθούν τα μαύρα σκοτάδια της άγνοιάς μας; ποια δεινά περιμένουν την ανθρωπότητα από
το απλό γεγονός ότι μια ομάδα ανθρώπων θέλει να αποκαλείται με κάποιο όνομα διαφορετικό από αυτό της πλειοψηφίας της χώρας στην οποία κατοικούν; Πού χάθηκε η βασική μαρξιστική αρχή του δικαιώματος αυτοδιάθεσης, εθνικής ισοτιμίας ακόμα και αυτονομίας των μειονοτήτων; Το ΚΚΕ ορμάει κι αυτό στην πίτα της εθνικής ομοψυχίας μπας και αρπάξει κανένα ξεροκόμματο τώρα που ο Συριζα ξέφυγε στη βαθμολογία...
Θα τρίζουν τα κόκκαλα του σ. Χαρίλαου που την διάλεξε...
 
Και επειδή είπα Φλωράκης:

Βαρυσήμαντη συνέντευξη του επίτιμου Πρoέδρου του ΚΚΕ, Χ. Φλωράκη στη "Νόβα Μακεντόνια" κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην ΠΓΔΜ

- Στην Ελλάδα, όμως, καλλιεργείται στην κοινή γνώμη η προπαγάνδα ότι είναι απαράδεκτο να φέρουμε το όνομα Μακεδονία. - Υπάρχει τέτοια προπαγάνδα. Μακεδονία, όμως, δεν υπάρχει μονάχα εδώ. Αν π.χ. είχα γεννηθεί στη Θεσσαλονίκη ή στην Κοζάνη ή στη Φλώρινα ή στις Σέρρες, εγώ, ο πατέρας μου, ο παππούς μου, και μεγάλωνα εκεί, δε θα μπορούσα μήπως να λέω ότι είμαι Μακεδόνας;
- Βεβαίως και θα μπορούσατε.
- Εσείς αν είχατε γεννηθεί σ' αυτό το 39,5% της Γεωγραφικής Μακεδονίας που ανήκει στη χώρα σας, δε θα μπορείτε να έχετε το δικαίωμα να λέτε ότι είστε Μακεδόνισσα.
- Ασφαλώς. Γίνεται όμως λόγος για τη συνταγματική ονομασία του κράτους μας. Εμείς δεν αμφισβητούμε το δικαίωμα να λέγεται Μακεδόνας όποιος γεννήθηκε σ' οποιοδήποτε μέρος στο γεωγραφικό χώρο της Μακεδονίας.
- Ακριβώς εδώ είναι που θέλει προσοχή. Να μην καταργούνται τα σύνορα. Εχετε κι εσείς Μακεδονία, έχουμε κι εμείς Μακεδονία και μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος. Το 50,5% της Γεωγραφικής Μακεδονίας είναι στην Ελλάδα. Εδώ είναι το 39,5%. Στη Βουλγαρία είναι το 9,5% και στην Αλβανία το 0,5%. Ετσι έγινε. Τη μοιράσανε τη Μακεδονία με τους Βαλκανικούς Πολέμους.
- Ποια είναι η θέση σας για την ύπαρξη του κράτους "Δημοκρατία της Μακεδονίας";
- Εμείς μιλάμε για την ανάπτυξη των σχέσεων, οικονομικών, πολιτιστικών κ. ο. κ. σε ισότιμη βάση. Σας το είπα στην αρχή. Εμείς δε δίνουμε πρωταρχική σημασία στο ζήτημα της ονομασίας. Εμείς τι λέμε;
Λέμε να βρεθεί λύση. Μας είπαν εδώ, ο ίδιος ο Πρόεδρος Γκλιγκόροφ, πως όταν λέτε "Δημοκρατία της Μακεδονίας", εννοείτε το συγκεκριμένο κράτος που ζείτε με τα συγκεκριμένα σημερινά του σύνορα. Είναι μια εξήγηση.
Ο Πρόεδρος επίσης επανέλαβε με κατηγορηματικό τρόπο ότι η χώρα σας σέβεται τα σύνορα της Ελλάδας κι ότι είναι ενάντια σε κάθε επέμβαση στα εσωτερικά κάθε άλλης χώρας. Ομως, έχετε κι εσείς τους εθνικιστές σας, έχουμε κι εμείς τους δικούς μας. Γι' αυτό όλοι μαζί πρέπει να παλέψουμε ενάντια στον εθνικισμό. Μονάχα τους λαούς των δύο χωρών δε βοηθάνε οι εθνικιστές και εξυπηρετούν τους ιμπεριαλιστές, που εκμεταλλεύονται αυτά τα αισθήματα για να επιβάλουν τη δική τους πολιτική.

Για τους Σλαβομακεδόνες - Ελληνες πολίτες
  • Ενα από τα προβλήματα που μπαίνουν εμπόδιο στην κοινή δράση είναι το πρόβλημα της Μακεδονικής Μειονότητας στην Ελλάδα. Δεν μπορεί να αποφευχθεί αυτό το ζήτημα.
- Οταν μου είπαν ότι ζητάει συνέντευξη η "Νόβα Μακεντόνια" είπα στους συνεργάτες μου: "Να δείτε που θα με ρωτήσουν για τους Σλαβομακεδόνες στην Ελλάδα". Προσέξτε! Τι θα πει μειονότητα; Η μειονότητα έχει ορισμένα χαρακτηριστικά...
- Ναι, αλλά...
- Σταθείτε μια στιγμή. Μη μου λέτε εμένα για τους Σλαβομακεδόνες. Εμείς πήγαμε στο εκτελεστικό απόσπασμα για τους Σλαβομακεδόνες, υπερασπιζόμενοι τα δικαιώματά τους. Εθνική μειονότητα σημαίνει ότι ανήκει σε κάποιο έθνος.
Δεύτερον: Η ύπαρξη εθνικής μειονότητας προϋποθέτει τη γεωγραφική της ενότητα. Σλαβομακεδόνες υπάρχουν στην Ελλάδα, κατά κύριο λόγο στη Φλώρινα, στην Καστοριά, αλλά υπάρχουν και στην περιοχή των Σερρών και της Εδεσσας.
Τρίτο: Εθνική μειονότητα σημαίνει οικονομική ενότητα.
Αυτά, για να έχουμε τον πλήρη ορισμό της εθνικής μειονότητας. Υπάρχουν βεβαίως και άλλα δεδομένα. Ζητήματα παραδόσεων, ηθών και εθίμων, πολιτισμού κλπ.
Ποια είναι η θέση του ΚΚΕ για τους Σλαβομακεδόνες Ελληνες πολίτες; Υποστηρίζουμε ότι οι Σλαβομακεδόνες που υπάρχουν στην Ελλάδα πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα που έχουν όλοι οι Ελληνες πολίτες. Να έχουν το δικαίωμα να μιλούν και να καλλιεργούν τη γλώσσα τους, τις παραδόσεις τους, τον πολιτισμό τους, τους χορούς και τα τραγούδια τους. Καμία διάκριση να μην υπάρχει. Αυτή μας η θέση πηγάζει απ' όλη την ιστορία του ΚΚΕ. Παλέψαμε και παλεύουμε ενάντια σε όλες τις διακρίσεις.
- Μήπως, όμως, το ζήτημα των περιουσιακών στοιχείων αυτών που έχουν φύγει αποτελεί την αιτία ώστε η ελληνική κυβέρνηση να μην παραδέχεται την ύπαρξη μακεδονικής εθνικής μειονότητας, παρόλο που έχει υπογράψει διεθνείς συμβάσεις που την υποχρεώνουν να το κάνει;
- Ακούστε. Είχαμε έναν εμφύλιο πόλεμο. Στον πόλεμο αυτό συμμετείχαν ολόψυχα και οι Σλαβομακεδόνες. Εγώ στη μεραρχία μου είχα μια διλοχία από Σλαβομακεδόνες, με επικεφαλής τον Πρίκο και τον Γάτσο. Για την Ελλάδα παλεύαμε και οι Ελληνες και οι Σλαβομακεδόνες. Νικηθήκαμε. Κι αναγκάστηκαν οι μαχητές και οι οπαδοί του ΔΣΕ να πάνε στις σοσιαλιστικές χώρες. Και στην Αλβανία πήγαν, κι εδώ ήρθαν, και στη Βουλγαρία πήγαν, και στην Ουγγαρία, και στην Πολωνία, και στην ΕΣΣΔ. Στην Τασκένδη πήγαν πάνω από 20 χιλιάδες. Και Ελληνες και Σλαβομακεδόνες.
Οι νικητές του εμφυλίου ευκαιρία βρήκαν ορισμένα σλαβομακεδόνικα χωριά που άδειασαν να τα γεμίσουν με κατοίκους από άλλες περιοχές. Και υπάρχει ένα πρόβλημα. Υστερα από τον αγώνα τόσων χρόνων αναγκάστηκε η κυβέρνηση Παπανδρέου να δεχτεί τον επαναπατρισμό των πολιτικών προσφύγων, αλλά με τον όρο να είναι Ελληνες το γένος. Μια θέση στην οποία το ΚΚΕ αντιτάχθηκε από την αρχή και παλεύει ώστε να καταργηθεί η σχετική διάταξη του νόμου. Αυτή είναι η κατάσταση κι εσείς που είστε νέοι να βγάλετε συμπεράσματα για το τι σημαίνει ιμπεριαλισμός.


Αυτά έλεγε ο πολιτικός μέντορας της συντρόφισσας Αλέκας και προκάτοχός της κάποτε, δυστυχώς δεν ξέρω πότε τα είπε διότι δεν υπάρχει ημερομηνία.
Ολόκληρη η συνέντευξη είναι εδώ:

http://www.kke.gr/eirhnh/dhl_Flvrakh.html
 
H Παπαρήγα ξέρει πολύ καλά αυτό πού αρνούνται άλλοι να δούν...
Οτι ετοιμάζονται ψευτομειονότητες γιά να μπορεί ο κάθε πικραμένος να διεκδικεί ´δικαιώματα´και να επιτρέπει στούς Αμερικανούς να παρεμβαίνει γιά το ´καλό´τους....
Τέτοια τύφλωση μερίδας της ´αριστεράς´στο προφανές πραγματικά είναι ανεξήγητη...
Και λέει και κατι ακόμα η Παπαρήγα...´Γιά αστέρες που ετοιμάζονται αλλού´...
Και ξέρει πολυ καλά τι λέει...
Γιά τα παλληκαράκια που ετοιμάζονται στο Χαρβαρντ για να επιστρέψουν ως αρχηγοί μειονοτήτων εν Ελλάδι...
Μου κάνει εντύπωση επίσης πώς μερικοί κάνουν οτι δεν καταλαβαίνουν το τί χρήμα πέφτει με την μορφή ´ανεξαρτήτων´foundations και πρός ποιές κατευθυνσεις.Παραδείγματα άπειρα όπως και πανεπιστημιακοί αστέρες πού στήνουν συνέδρια ακόμα και γιά δοσίλογους συνεργάτες τών Ναζί πού θυμήθηκαν τώρα να ζητήσουν τίς περιουσίες τους.
Εκτός εάν συμμετέχουν και οι ίδιοι σε αυτά τά foundations οπότε κάνουν μόκο.
Σωστά.
Ως γνήσια μαρξίστρια θα έπρεπε να δέχεται το Ουράνιο Τοξο να ζητά αυτοδιάθεση,δηλαδή να αναπτύσσει διεκδικήσεις εις βάρος τής Χωρας εντός τής οποίας κινείται ,τον Τούρκο Ψευτομουφτή στην Θράκη να διοικεί κανονικότατα τούς εκεί μουσουλμάνους και πάει λέγοντας...
Ωραίος ´μαρξισμός´.Μονον που χωρίς κανείς να βλέπει και να ερμηνεύει τήν παρούσα κατάσταση και να αναλύει τίς συγκεκριμένες συνθήκες μόνον μαρξιστής δεν είναι...Η συνταγή δεν εφαρμόζεται παντού και πάντα.Αυτό είναι κατ´εξοχήν αντιϊστορικό...
Αλλά αλλοίμονο τι να πεί ο ΣΥΡΙΖΑ για αυτά οταν φιλοξενεί στούς κόλπους του το κυριο Ντεντέ που προεκλογικά φώναζε ´μαύρο στους γκιαούρηδες.´
Οι αρχές της αυτονομίας τών μειονοτήτων σήμερα ειδικά,καλυμένες απο ´μαρξιστικό μανδύα´εξυπηρετούν τον Αμερικανικό Ιμπεριαλισμό και κανεναν άλλον....
Οπως άλλως τε και οι άθλιες θέσεις τής 5ης Ολομέλειας του ΚΚΕ κάποτε που μιλούσαν για αυτονομία τής Μακεδονίας και δέχτηκαν την ισχυρή κριτική τού Πουλιόπουλου που μετά εξαφανίστηκε..
Το οτι η Παπαρήγα δεν έχει κάνει αυτοκριτική γιά τον ´υπαρκτό´δεν σημαίνει ότι τής αφαιρείται το δικαίωμα να μιλά για το πώς διαμορφώνεται το σημερινό γίγνεσθαι στά Βαλκανια...
Αμα ήταν έτσι μερικοί απο τούς ´ανανεωτές´θάπρεπε να τρέξουν να κρυφτούν για την τρομοκρατία πού έχουν ασκήσει στο Σκοπιανό στο Κυπριακό και σε όλα τα εθνικά θέματα.
Οσο για τον Χαρίλαο αρκεί το γράμμα που άφησε οταν πέθανε και ζήτησε να ταφεί στο χωριό του...
Κανένα κόκκαλό του δεν θα τρίζει..
Παρά τα λάθη του ´πολυπολιτισμικός χάσκαξ´δεν υπήξε ποτέ..
 
Αναμένω απο τον κύριο Αλέκο να διακηρύξει μαρξιστικώς τήν αυτοδιάθεση τών Κουρδων και πολλών άλλων λαών που στενάζουν κάτω απο το Κεμαλικό κράτος και τήν φασιστική ιδεολογία τού Παντουρκισμού...Και εκεί μιλάμε για πραγματικές μειονότητες με πολιτισμό και γλώσσα όχι κατασκευασμένη τον 20ο αιώνα...
Αλλά εκεί ξέχασε ακόμα και τά όσα σωστά διεκήρυττε κάποτε σαν Ευρωβουλευτής...
 
O κυριος Ντανιέλ Κον Μπεντίντ από τούς ηγέτες τού Μαη του 68 και τώρα μέλος τού θλιβερού Γερμανικού Κόμματος τών Πρασίνων έκανε την ακόλουθη ´σοβαρή δηλωση´:'H Eλλάδα θα πρέπει να αποδεχτεί οτι η Μακεδονία θα είναι πάντοτε Μακεδονία και θά ονομάζεται Μακεδονία´.
Αυτό το θλιβερό απομεινάρι πήρε την πρέπουσα απάντηση απο τον Πρόεδρο τής Σοσιαλιστική ομάδας στο Ευρωκοινοβούλιο Κο Σούλτς:'O τρόποςπού εργάζεται πολιτικά ο κυριος Κον Μπεντίντ δέν τού επιτρέπει να αντιληφθεί τήν κατάσταση´.Πόσο πιό ευγενικά θα μπορούσε να τού το πεί ο άνθρωπος...
Ο παλιός ´αριστεριστής´έχει εξελιχθεί σε ένα απο τα μεγαλύτερα τσιράκια τών Αμερικανών και δεν έχει εκφέρει τήν οποιαδήποτε στοιχειώδη αντίδραση στίς επιλογές τους...
Χειροκρότησε Γιουγκοσλαβία ,Ιράκ όπως και κάθε άλλη Αμερικανική σφαγή και επέμβαση στηριζόμενος προφανώς στίς ´μαρξιστικές´αναλύσεις περί αυτοδιαθέσεως τών μειονοτήτων και τών λαών...
Αξιος ο μισθός του και πάντα τέτοια...
 
Αυτά πού ξέρατε νά τά ξεχάσετε...
SKITSO_25+martiou2.jpg


Αλήθεια,τί είπε ό Αλέκος Αλαβάνος στήν προχθεσινή παρουσίαση τού μυθιστορήματος τής κας Ρεπούση?

Eστειλε ένα γραπτό μήνυμα αλλά τελικά δε παρέστη...
Και οι εφημερίδες τού Δ.Ο.Λ.τον ´επιτιμούν´επειδή δεν παρέστη..
Πάλι καλά πάντως .
Διατήρησε τά προσχήματα
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Οπως άλλως τε και οι άθλιες θέσεις τής 5ης Ολομέλειας του ΚΚΕ κάποτε που μιλούσαν για αυτονομία τής Μακεδονίας και δέχτηκαν την ισχυρή κριτική τού Πουλιόπουλου που μετά εξαφανίστηκε..

1. Όποιος αρνείται την ύπαρξη, αλύτου ώς τώρα, ενός εθνικού μακεδονικού ζητήματος στην ελληνική, βουλγαρική, σερβική Μακεδονία είναι δίχως άλλο λακές της μπουρζουαζίας.
2. Όποιος αρνείται το ιστορικό απελευθερωτικό κίνημα των Μακεδόνων, αυτός ή είναι αμαθής και τότε πρέπει να μάθει την ιστορία του κινήματος αυτού και των εθνικών του ηρώων ή είναι πάλι λακές μιας από τις τρεις καταπιέζουσες μπουρζουαζίες.
3. Το κίνημα αυτό έχει πνιγεί ώς τώρα στο αίμα και στην προδοσία ή έχει πάθει μια καταστρεφτική για τα συμφέροντα των Μακεδόνων εργατών και χωρικών εκμετάλλευση από τη (βουλγαρική ιδίως) βαλκανική μπουρζουαζία.
4. Το κίνημα αυτό μπορεί να ξαναβρεί μια νέα ανάπτυξη κάτω από ευνοϊκές νέες ιστορικές συνθήκες -κοινωνικές, οικονομικές (εκμετάλλευση άγρια των εργαζομένων μακεδονικών μαζών από τις καταχτητικές εθνικές μπουρζουαζίες, ζητήματα αγροτικής ιδιοκτησίας κλπ.), πολιτικές (εσωτερικές κρίσεις στα βαλκανικά κράτη, πόλεμος) και πολιτιστικές συνθήκες.
5. Όποιος αρνείται αυτή τη δυνατότητα είναι τυφλός ή εθελοτυφλεί, αν δεν είναι λακές των εθνικιστών εξανδραποδιστών του πολυπαθούς μακεδονικού λαού.
6. Οι κομμουνιστές δεν αναλαμβάνουν να «δημιουργήσουν» εθνικά κινήματα εκεί όπου τέτοια δεν υπάρχουν, έργο χιμαιρικό. Υποστηρίζουν τέτοια κινήματα όπου εκδηλώνονται.
7. Οι κομμουνιστές μπροστά σ' ένα νικημένο ή προδομένο εθνικο-απελευθερωτικό κίνημα ή μπροστά σε εξεθνιστικές, εξανδραποδιστικές ενέργειες της εθνικής τους μπουρζουαζίας δεν κλείνουν τα μάτια και δεν γίνονται λάτρεις του «τετελεσμένου γεγονότος». Δεν θ'αρνηθούνε την πραγματικότητα της εθνικής καταπίεσης μιας εθνότητας και τον πόθο της (που υπάρχει στην καρδιά και στο μυαλό κάθε Μακεδόνα εργαζομένου) ν'αποτινάξει μια μέρα τον εθνικό ζυγό. Οι κομμουνιστές κάνουν δικούς τους τους απελευθερωτικούς αυτούς πόθους του μακεδονικού λαού και διακηρύττουν δυνατά από τώρα το δικαίωμά του να αυτοδιατεθεί μέχρι και του κρατικού αποχωρισμού του, αν τέτοια είναι η θέλησή του. Υπερασπίζουν κάθε μέρα κάθε άμεση εθνική του διεκδίκηση, οικονομική, πολιτική, πολιτιστική, και έτσι ετοιμάζουν από τώρα την αυριανή επαναστατική συμμαχία του κοινωνικού επαναστατικού κινήματος του προλεταριάτου με το εθνικό επαναστατικό κίνημα των Μακεδόνων κατά του κοινού εχθρού της βαλκανικής μπουρζουαζίας.

Παντελής Πουλιόπουλος - Ακροναυπλία, Μάης 1940


Το κείμενο αυτό το έγραψε 3 μόλις χρόνια πριν από την εκτέλεσή του.
Ολόκληρο βρίσκεται εδώ:
http://www.marxismos.com/content/view/275/28/

Οι υπογραμμίσεις δικές μου...
 
5 Φεβρουαρίου 1927 Ριζοσπάστης 3η σελίδα
Παντελής Πουλιόπουλος.

“Η πολιτική μας στο εθνικό ζήτημα, στη Μακεδονία και Θράκη αποδείχτηκε ολοφάνερα από τα πράγματα εσφαλμένη [] Δεν φτάνει μονάχα να εγκαταλείψωμε σιωπηρώς, όπως έγινε, τα συνθήματα της πολιτικής εκείνης “Ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία”, “Ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη” και να σκεπάζωμε την εγκατάλειψη αυτή ισχυριζόμενοι ότι ήταν τάχα “θεωρητικώς” σωστά, μα απέτυχαν, γιατί “τα βάλαμε στο κέντρο της δράσης του Κόμματος.”

Επίσης: “Η πολιτική μας εκείνη [] τα συνθήματα “Ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία”, “Ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη” [] εχρεωκόπησε και δεν μπορούσε παρά να χρεωκοπήση, γιατί ήταν απαύγασμα όχι απλώς εσφαλμένης εκτίμησης του πραγματικού συσχετισμού δυνάμεων μέσα στη χώρα μας, αλλά ενός επαναστατικού ρομαντισμού…”
Aν είπε άλλα το 1940 δεν γνωρίζω...Για να το αναφέρεις έτσι θαναι..Λυπηρό γιά μένα.
Βεβαια είχε πεί χειρότερα στο Μικρασιατικό Μέτωπο,όπου ήταν επικεφαλής τών ´Κομμουνιστικών Πυρήνων´και δούλευε υπέρ τού ´επαναστάτη Κεμάλ´.
Κορυφαία του στιγμή υπήρξε η ´Απεργία στο Μέτωπο´την οποία χαρακτήρισε ο Αβραάμ Μπεναρόγια ως την ´στιγμή πού ελυσε το Μικρασιατικό´...
Τετοια ομορφιά...
Απο τίς αθλιότερες στιγμές τού ´κινήματος´η ταύτιση με τούς Βασιλικούς,αλλά ας θεωρήσουμε διαφορετικές τίς συνθήκες.....................................
Η πολιτική τού τότε ΚΚΕ για το Μακεδονικό ήταν τουλάχιστον εσφαλμένη και πάντως ο κόσμος που το ακολούθησε δεν πέθανε γι´αυτό..
Αλλά τα στελέχη του αλλού αλοιθώριζαν..Δεν ήταν η πρώτη γελοιότητα που υποστήριζαν..
 
Πάντως στίς υπογραμμίσεις σου αυτές ,τίς οποίες πρέσβευε το ΚΚΕ πήγε τζάμπα ένα σωρό κόσμος...
Αρκετοί εκτελέστηκαν λόγω τών θέσεων´αυτοδιάθεσης´πού εξέφραζε το Κόμμα τότε αντιγράφοντας τίς θέσεις της Κομιντέρν για τα Βαλκάνια...
Και βέβαια οι άνθρωποι αυτοί περνούσαν απο Στρατοδικεία συνολικά επειδή ήταν κομμουνιστές και όχι επειδή υποστήριζαν τήν αυτοδιάθεση που οι ηγέτες τους πρέσβευαν...
Αλλά πότε έλαβε υπ´όψιν του τον κόσμο ο Βλαντάς ,ο Γούσιας και ο Ζαχαριάδης??
Στηρίχτηκαν στην πίστη τού απλού ανθρώπου για έναν καλύτερο κόσμο και μετά τούς παράτησαν στην μοίρα τους....
 
Παρόμοια βέβαια έκαναν και στην κυβέρνηση Σοφούλη
Τον Σεπτέμβριο του 1924 υπεγράφη το πρωτόκολλο Πολίτη-Καλφώφ πού αναγνώριζε βουλγαρικη μειονότητα στην Ελλάδα.
Παρενέβη ο ίδιος ο Βενιζέλος για να ακυρωθεί...
Πάνω σε αυτό το πρωτόκολλο έχουν ´πατήσει´αρκετοί ´πολυπολιτισμικοί´..
Ομως δεν εφαρμόστηκε ευτυχώς ποτέ..

Και η δικτατορία τού Παγκαλου το 1926 με την Γιουγκοσλαβία...
Για να μην τα ρίχνουμε μονον στο ΚΚΕ.
 
Φωνή τού Λαού 4/5/1924 οργανο της Ε.Σ.Ε(Εργατικής Σοσιαλιστικής Ενωσης)πού είχε δημιουργηθεί απο σοσιαλιστές πού είχαν διαγραφεί απο το ΣΕΚΕ(πρόδρομο του ΚΚΕ).Mετά ξαναγινε διάσπαση και ο Μπεναρόγια πήγε στο ΣΕΚΕ..
Γιώργος Γεωργιάδης..


Αποφάσεις της Βαλκανικής Κομμουνιστικής Ομοσπονδίας Περί μειονοτήτων και Μακεδονίας. Διατί διαφωνούμεν”

[Φωνή του Λαού, 4-5-1924]

Το εργατικόν κίνημα και ο αγών δια το σοσιαλιστικόν ιδεώδες διέρχονται την μεγαλυτέραν των κρίσιν, ιδίως εις τα Βαλκάνια. Μετά την κατάπνιξιν της Βουλγαρικής επαναστάσεως του παρελθόντος έτους, την προ ετών διάλυσιν του κομμουνιστικού κινήματος της Γιουγκοσλαυΐας, η ελπίς προς ειρηνευτικήν διαβίωσιν των λαών της Βαλκανικής απεμακρύνθη και πάλιν. Το Ρουμανικόν εργατικόν κίνημα υπήρξε και κατά το παρελθόν πολύ ασθενές, και δεν ηδυνήθη να δημιουργηθή εις σοβαράν πολιτικήν δύναμιν. Τα αίτια της μη αναπτύξεως του σοσιαλισμού εις την Ρουμανίαν ομοιάζουν πολύ προς τα συνθήκας που εξελίσσεται το επίσης ασθενές ελληνικόν εργατικόν κίνημα.

Αλλ’ αι τελευταία αποφάσεις της συνδιασκέψεως της Βαλκανικής Κομμουνιστικής Ομοσπονδίας, η οποία έλαβε χώραν εν Βιέννη, έρχονται ν’ απομακρύνουν την ελπίδα της ανασυγκροτήσεως των εργατικών και σοσιαλιστικών δυνάμεων εις τη Βαλκανικήν εις ένα ενιαίον μέτωπον. Στηρίζονται ιδίως επί εσφαλμένων δεδομένων εις ό,τι αφορά την εκτίμησιν του πολυπλόκου Μακεδονικού ζητήματος και των μειονοτήτων και είναι προ παντώς εμπνευσμένα από την εν τινι μέτρω δικαιολογημένην επαναστατικήν σπουδήν και ανησυχίαν των εν τω εξωτερικώ καταφυγόντων Βουλγάρων προσφύγων του Κομμουνιστικού Κόμματος.

Αλλ’ αι αποφάσεις αύται θα έχουν ως αποτέλεσμα τη σύγχυσιν και την ψυχρότητα των αισθημάτων αλληλεγγύσης των εργατών των διαφόρων Βαλκανικών κρατών.

Αι αποφάσεις αύται εδημοσιεύθησαν εις τα υπ’ αριθ. 18, 19, 20 φύλλα της “Διεθνούς Αλληλογραφίας” η οποία, ως γνωστόν, εκδίδεται εν Βιέννη και είναι επίσημον όργανον της Γ´ Διεθνούς.

Επί του Μακεδονικού ζητήματος η απόφασις κατ’ ακριβή μετάφρασιν, αναγνωρίζει ότι η Μακεδονία και η Θράκη πρέπει ν’ ανακηρυχθούν αυτόνομοι και ότι η “Επαναστατική Μακεδονική Οργάνωσις ως οδηγός του επαναστατικού αγώνος των δούλων Μακεδόνων άνευ διακρίσεως εθνικότητος εργάζεται εις το να ενισχύη την πεποίθησιν ταύτην”.

Η Μακεδονική επαναστατική οργάνωσις της Βουλγαρίας είναι πασίγνωστον ότι απλοελληνιστί μεταφράζεται, όπως και είναι “κομιτατζήδες”.

Δεν αρνούμεθα το δικαίωμα των “Μακεδόνων” ν’ ανακηρύξουν την ανεξαρτησίαν των. Εάν υπήρχεν ένα τοιούτον κίνημα αυτόχθονον, θα είμεθα υποχρεωμένοι να το υποστηρίξωμεν. Αλλά να το δημιουργήσωμεν δια της βίας, και μάλιστα δια της βίας και της ληστείας κατά των πτωχών κατοίκων της Μακεδονίας υπό των Κομιτατζήδων, μας είναι ακατανόητον.

Οι κομιτατζήδες της Βουλγαρίας όσον δήποτε και αν διαιρούνται εις αυτονομιστάς και άλλας αποχρώσεις, εξακολουθούν να παραμένουν κομιτατζήδες. Το Αγροτικόν Κόμμα και ο Σταμπολίνσκυ άλλοτε ηθέλησαν να εκμεταλλευτούν τα άτακτα αυτά στίφη και ιδίως τους αυτονομιστάς και να τους προσεταιριστούν. Το αποτέλεσμα υπήρξε να κατακρεουργηθούν ο ίδιος και οι οπαδοί του από τους κομιτατζήδες.

Προς την τεχνητήν αυτήν δημιουργίαν του Μακεδονικού ζητήματος και μάλιστα δια των κομιτατζήδων, διαφωνεί και αυτό το Αγροτικόν Κόμμα της Βουλγαρίας, το οποίον καθώς είμεθα εις θέσιν να γνωρίζομεν, διέκοψε την σύμπραξίν του μετά του Κομμουνιστικού Κόμματος εξ αιτίας των τελευταίων εν Βιέννη αποφάσεων, καταδικάζον την πολιτικήν αυτήν, η οποία θα έχη ως αποτέλεσμα να ενισχύση και να ευνοήση τα σχέδια των αδιαλλάκτων εθνικιστικών στοιχείων της Βουλγαρίας.

Αλλ’ ας εξετάσωμεν ουσιαστικώς το ζήτημα της συνθέσεως της Ελληνικής Μακεδονίας. Σήμερον, μετά την ανταλλαγήν των πληθυσμών και στην συσπείρωσιν ενός εκατομμυρίου προσφύγων, αδιαλλάκτων εθνικιστικών ελληνικών στοιχείων εν Μακεδονία, γεγονότα αποτελούντα σπουδαίαν στροφήν ιστορικήν, η σύνθεσις της Μακεδονίας μετεβλήθη εκ βάθρων. Δεν γνωρίζομεν ποιοι είναι οι Μακεδόνες οι έχοντες συνείδησιν ως ιδιαιτέρας εθνικότητος Μακεδόνικης. Τοιούτοι πιθανόν να είναι οι ολίγοι εγκατεσπαρμένοι Βούλγαροι εις το εσωτερικόν, οι οποίοι δια να διασπάσουν τον αποπνικτικόν δι’ αυτούς κλοιόν της εξελληνίσεως, μεταβαπτίζονται εις Μακεδόνας, ενώ πράγματι έχουν βουλγαρικήν εθνικήν ψυχήν. Εάν σήμερον εγίνετο δημοψήφισμα εν Μακεδονία θα διεψεύδοντο τουλάχιστον δια την Ελλάδα αι προβλέψεις και αι ελπίδες των Βουλγάρων κομμουνιστών - όπως έχει σήμερον η εθνική σύστασις της Ελληνικής Μακεδονίας. Η πολιτική αυτή είναι ακατανόητος, και μοιραίως θα γεννήση υποψίας και παρεξηγήσεις εις τον εργατικόν και αγροτικόν πληθυσμόν, όταν μάλιστα επισείεται το απελευθερωτικόν όπλον των κομιτατζήδων κατά της ησυχίας και της ασφαλείας των.

Επί των αυτών εσφαλμένων αντιλήψεων και δεδομένων στηρίζεται και η απόφασις περί του εθνικού ζητήματος εν Ελλάδι, κατά την οποίαν “το Κομμουνιστικόν κόμμα πρέπει να διακηρύξη το δικαίωμα των διαφόρων εθνικών μειονοτήτων, όπως κηρύξουν την ενεξαρτησία των. Το δικαίωμα αυτό πρέπει να εξασφαλίση εις τας συμπαγείς εθνικάς μειονότητας την ευκολίαν ν’ αποσπώνται από την Ελλάδα”.

Δηλαδή το Κομμουνιστικόν Κόμμα της Ελλάδος πρέπει να υποστηρίξη και να εργασθή όπως οι Βούλγαροι και οι Τούρκοι των παραμεθορίων περιοχών αποσπασθώσι της Ελλάδος. Αλλ’ ακόμη περίεργος είναι η αντίληψις ότι όλαι αι διάφοραι άλλαι μειοψηφίαι πρέπει ν’ ανακηρυχθούν αυτόνομοι π.χ. οι Εβραίοι, οι Αρμένιοι, οι Κουτσόβλαχοι και λοιποί. Κατ’ αυτόν τον τρόπον θα εδημιουργούντο τόσα αυτόνομα κρατίδια εν Ελλάδι όσαι και αι διάφοροι μειονοψηφίαι και εις τους τόπους που είναι εγκατασπαρμέναι.

Αν επεκτείνωμεν αυτήν την απόφασιν περί Ελλάδος και εις Βουλγαρίαν -όπερ δεν συμβαίνει εις τας αποφάσεις- θα έπρεπε οι Έλληνες του Πύργου να κηρύξουν την ανεξαρτησίαν των καθώς και οι Έλληνες της Ρουμανίας κ.λπ.

Αλλά κατ’ αυτόν τον τρόπον τι γίνεται η οικονομική και εδαφική ενότης της Μακεδονίας η οποία κατά την πρώτην απόφασιν πρέπει να κηρυχθεί αυτόνομος;

Ασφαλώς αι αποφάσεις αυταί και η εφαρμογή των θα είχεν ως αποτέλεσμα την εξόντωσιν του νεαρού εργατικού κινήματος εις την Μακεδονίαν, θα αυξήσουν την δυσπιστίαν των προσφύγων εις το σοσιαλιστικόν ιδεώδες, και γενικώς θα εντείνουν τας εθνικάς προλήψεις της εργατικής τάξεως.

Θα είμεθα περίεργοι να μάθωμεν ποία υπήρξεν η στάσις του ελληνικού Κομμουνιστικού Κόμματος εις τη Βιέννην, καθώς και ποίαι είναι οι αντιλήψεις των αμέσως ενδιαφερομένων από την εφαρμογήν των αποφάσεων Μακεδόνων εργατών και αγροτών, καθώς και η στάσις της συνεργαζομένης μετά του Κομμουνιστικού Κόμματος Γενικής Συνομοσπονδίας. Θα είμεθα επίσης ευγνώμονες μανθάνοτες εις ποίον βαθμόν ειλικρινείας φθάνει η διακηρυσσόμενη αλληλεγγύη και αυταπάρνησις.

Όσον αφορά ημάς, επράξαμεν, νομίζομεν, το καθήκον μας, ομιλήσαντες ειλικρινώς τόσον προς τους εργάτας της Ελλάδος, όσον και προς την Βαλκανικήν Κομμ. Ομοσπονδίαν.

Ελπίζομεν αι παρατηρήσεις μας να συντελέσουν εις την ανεύρεσιν νέας βάσεως προς σύσφιγξιν των σχέσεων μετά των εργαζομένων τάξεων της Βαλκανικής δια την εμπέδωσιν μιας σταθερής ειρήνης.´

Κάποιοι είχαν περισσότερο μυαλό τότε αλλά τούς έφαγε η μαρμάγκα...
 
Υπάρχει το εξαιρετικό βιβλίο τού Θόδωρου Μπενάκη:'Η άλλη όψη τού εργατικού Κινήματος 1918-1930´Κούριερ Εκδοτική,Αθήνα 2003..
Εκεί αναφέρονται πολλά ενδιαφέροντα πού έχουν ´εξαφανιστεί´απο την επίσημη γραμμή..
Επαναλαμβάνω πάντως πώς η Οκτωβριανή Επανάσταση ήταν πρόσφατη και λογικό ήταν να υπάρχει συσπείρωση γύρο απο τίς θέσεις της τότε Σ.Ενωσης...
Απλά ορισμένοι έβλεπαν πιό μακριά απο τότε..
Υ.Γ.
Οφείλω να επισημάνω επίσης γιά ιστορικούς λόγους ότι ο Βενιζέλος έκανε μέγιστο λάθος στέλνοντας Ελληνικό εκστρατευτικό σώμα για να πολεμήσει στην Ουκρανία με τούς ´Λευκούς´εναντίον τών ´Κόκκινων´.
Αυτό έστρεψε την μετέπειτα Σοβιετική κυβέρνηση εναντίον τών Ελλήνων στην Μ.Ασια.
Η στάση τών στελεχών τού νεόδμητου Κομματος στην Μικρασία ήταν επιεικώς απαράδεκτη,αλλά υπάρχει το ελαφρυντικό τού ενθουσιασμού της ´Μεγάλης Επανάστασης´.


Αντιγράφω απο το ιδιο βιβλιο:σελ 123
Αρθρο άλλου στελέχους του ΕΣΕ(15/5/1924)
Τώρα είναι εις θέσιν καθένας να εκτιμήσει τον βαθμόν του εγκλήματος που διαπράττεται εκ μέρους των ενταύθα λεγομένων “κομμουνιστών” εις βάρος του αγώνος της Βαλκανικής Ομοσπονδίας, κατά τους οποίους το ελληνικόν “κομμουνιστικόν” κόμμα οφείλει να ευνοήσει το κίνημα των Βουλγάρων κομιτατζήδων και να αγωνισθεί υπέρ της αυτονομήσεως της Μακεδονίας… Κανείς δεν είναι δυνατόν να αρνηθεί ότι αι αποφάσεις αυταί μέλλουν να καταστρέψουν το εργατικό κίνημα της Ελλάδος εν γένει, ιδία δε της Μακεδονίας. Κανείς επίσης δεν είναι δυνατόν ν’ αρνηθεί ότι τοιαύται αποφάσεις δεν είναι δυνατόν ούτε καν να νοηθούν, λαμβανομένης υπ’ όψιν της νέας συνθέσεως του μακεδονικού πληθυσμού κατόπιν της κατά μυριάδας συρροής των Ελλήνων προσφύγων και της ανταλλαγής των πληθυσμών.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

5 Φεβρουαρίου 1927 Ριζοσπάστης 3η σελίδα
Παντελής Πουλιόπουλος.

“Η πολιτική μας στο εθνικό ζήτημα, στη Μακεδονία και Θράκη αποδείχτηκε ολοφάνερα από τα πράγματα εσφαλμένη [] Δεν φτάνει μονάχα να εγκαταλείψωμε σιωπηρώς, όπως έγινε, τα συνθήματα της πολιτικής εκείνης “Ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία”, “Ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη” και να σκεπάζωμε την εγκατάλειψη αυτή ισχυριζόμενοι ότι ήταν τάχα “θεωρητικώς” σωστά, μα απέτυχαν, γιατί “τα βάλαμε στο κέντρο της δράσης του Κόμματος.”

Επίσης: “Η πολιτική μας εκείνη [] τα συνθήματα “Ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία”, “Ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη” [] εχρεωκόπησε και δεν μπορούσε παρά να χρεωκοπήση, γιατί ήταν απαύγασμα όχι απλώς εσφαλμένης εκτίμησης του πραγματικού συσχετισμού δυνάμεων μέσα στη χώρα μας, αλλά ενός επαναστατικού ρομαντισμού…”
Aν είπε άλλα το 1940 δεν γνωρίζω...Για να το αναφέρεις έτσι θαναι..Λυπηρό γιά μένα.
Βεβαια είχε πεί χειρότερα στο Μικρασιατικό Μέτωπο,όπου ήταν επικεφαλής τών ´Κομμουνιστικών Πυρήνων´και δούλευε υπέρ τού ´επαναστάτη Κεμάλ´.
Κορυφαία του στιγμή υπήρξε η ´Απεργία στο Μέτωπο´την οποία χαρακτήρισε ο Αβραάμ Μπεναρόγια ως την ´στιγμή πού ελυσε το Μικρασιατικό´...
Τετοια ομορφιά...
Απο τίς αθλιότερες στιγμές τού ´κινήματος´η ταύτιση με τούς Βασιλικούς,αλλά ας θεωρήσουμε διαφορετικές τίς συνθήκες.....................................
Η πολιτική τού τότε ΚΚΕ για το Μακεδονικό ήταν τουλάχιστον εσφαλμένη και πάντως ο κόσμος που το ακολούθησε δεν πέθανε γι´αυτό..
Αλλά τα στελέχη του αλλού αλοιθώριζαν..Δεν ήταν η πρώτη γελοιότητα που υποστήριζαν..


Mα για αυτό έβαλα επίτηδες το τελευταίο κείμενό του που βρήκα, γιατί υπάρχουν και άλλα που εκ πρώτης όψεως φαίνεται να αντιφάσκουν με αυτήν του την τελική θέση.
Αλλά ας καταλήξουμε επιτέλους ότι αυτή η μειονότητα -τουλάχιστον- υπήρξε κάποτε (που είναι το θέμα μας) και ας αφήσουμε τις συζητήσεις για την 5η ολομέλεια και την 6 ολομέλεια και την 7η ολομέλεια στους ειδικούς. Τα ζητήματα εκείνης της εποχής είναι πολύπλοκα και οι σχετικές συζητήσεις-διαμάχες στους κόλπους της αριστεράς δεν σταμάτησαν ποτέ.
Όμως από όλες τις πηγές, τις μαρτυρίες και τα σχετικά κείμενα προκύπτουν συγκεκριμένα συμπεράσματα και αυτό είναι πολύ δύσκολο να το αρνηθεί κάποιος ο οποίος ισχυρίζεται ότι εμπνέεται από τους αγώνες και τις ιδέες της αριστεράς...
 
Μά δεν υπήρξε ποτέ τέτοια μειονότητα με εθνική υπόσταση...
Πάντα το ζήτημα ήταν ο γεωγραφικός προσδιορισμός...
Κατασκευάστηκε ως εθνική μειονότητα απο το 41 και μετά..
Εκεί και η διαφωνία..
Υ.Γ.1
Η έμπνευση απο τίς ιδέες τής αριστεράς είναι πολύπλευρη...
Και όπως υπάρχει έμπνευση υπάρχει συχνά και άρνηση συγκεκριμένων ιδεών..
Αλλως τε πάντα ´ρεφορμιστής´υπήρξα..:flipout::flipout:
Υ.Γ.2
Θα αλλοιθώρισαν τα ´καλώδια´μέ τά κείμενα τού 1925,που ανασύρθηκαν απ´τό αρχείο.:flipout:
Υ.Γ.3
Νάσαι καλά.:grinning-smiley-043
 
Μια ανίερη συμμαχία του Βορρά


Το «Ουράνιο Τόξο», η οργάνωση των αυτοαπακαλούμενων «Σλαβομακεδόνων» στην Ελλάδα και οι «Τούρκοι της Δυτικής Θράκης στην Ευρώπη», ένα σωματείο μειονοτικών μεταναστών με έδρα τη Γερμανία, βρίσκονται πίσω από την πρωτοβουλία για τη συζήτηση που οργανώνεται, την ερχόμενη Πέμπτη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβουλίο, με τον ειρωνικό τίτλο «Ανύπαρκτες εθνικές μειονότητες στην Ελλάδα: Τούρκοι Δυτικής Θράκης και Μακεδόνες».

Οι Σλαβομακεδόνες της Φλώρινας και οι μουσουλμάνοι της Θράκης έχουν απευθυνθεί πολλές φορές στο Ευρωκοινοβούλιο και στην «Ευρωπαϊκή Ελεύθερη Συμμαχία» (το «Ουράνιο Τόξο» είναι μέλος της). Αυτό που κάνει τώρα τη διαφορά είναι ότι το πράττουν συντονισμένα με την υποστήριξη των Πρασίνων και του Ντανιέλ Κον Μπεντίτ αλλά και ευρωβουλευτών που έχουν εκλεγεί από μειονοτικά κόμματα.

Παρά τις ανησυχίες, πάντως, που υπάρχουν στο υπουργείο Εξωτερικών λόγω της συγκυρίας, δεν φαίνεται να διαμορφώνεται έδαφος για μονιμότερη σύμπραξη. Κι αυτό γιατί η ηγεσία των μουσουλμάνων στη Θράκη δεν δείχνει μεγάλη προθυμία να ταυτιστεί με τους Σλαβομακεδόνες: «Είναι σαφές ότι κάτι τέτοιο εξυπηρετεί τους Σλαβομακεδόνες, αλλά όχι εμάς», δηλώνει στέλεχος της μουσουλμανικής μειονότητας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής της μειονότητας και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Τσετίν Μανταζή, δεν είχε ενημερωθεί καν για τη συζήτηση αυτή και δηλώνει ευθέως ότι δεν συμμερίζεται τέτοιες πολιτικές κινήσεις.

Η πρωτοβουλία για τη «συνεργασία» ανήκει στο «Ουράνιο Τόξο» που συνάντησε ανταπόκριση μόνο στους μουσουλμάνους της Θράκης οι οποίοι ζουν ως μετανάστες στις χώρες της Ευρώπης και κυρίως στη Γερμανία.

Η μειονοτική αυτή οργάνωση δεν έχει και τις καλύτερες σχέσεις με την ντόπια ηγεσία. Η τελευταία, μετά και τη δικαστική νίκη της πριν από λίγες μέρες στο Στρασβούργο, όταν κατάφερε να καταδικαστεί η Ελλάδα που δεν αναγνώριζε την «Τουρκική Ενωση Ξάνθης», κινείται πλέον με άλλον αέρα: «Υστερα από 25 χρόνια αγώνα δικαιωθήκαμε. Περιμένουμε τώρα η ελληνική κυβέρνηση να μας δει με άλλο μάτι», όπως αναφέρει μέλος της Οργάνωσης.

Οι περισσότεροι μουσουλμάνοι της Θράκης δεν αισθάνονται, πάντως, κανένα δεσμό με τους Σλαβομακεδόνες. Ωστόσο, υπάρχουν φωνές που έχουν διαφοροποιηθεί. Για παράδειγμα, ο πολυσυζητημένος δημοσιογράφος Αμπ. Ντεντέ, πριν από λίγο καιρό, αναφερόμενος στις δηλώσεις Κουμουτσάκου για την καταπάτηση των δικαιωμάτων των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης, καθώς και σε αυτές της Ντόρας Μπακογιάννη περί μη ύπαρξης μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα, έγραψε: «Δεν μπορεί η Ελλάδα, τη στιγμή που αρνείται, δικαίως, την επαναλειτουργία της Σχολής της Χάλκης ως τμήματος του τουρκικού πανεπιστημίου, να επιμένει να επιλέγει αυτή τους δικούς μας ιμάμηδες. Ούτε να αρνείται την ύπαρξη της μακεδονικής μειονότητας επειδή εκείνοι δεν κατάφεραν να εκλέξουν βουλευτή».


ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ


ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 13/04/2008


Μπρέ μπρέ τον ´Κοκκινο Ντανιέλ´....
Οπου δεί φώς μπαίνει.....
Οσο γιά τον κύρ Ντεντέ πού δηλώνει ´προοδευτικός δημοσιογράφος´και αυτός πάντα εδώ...
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Παρόμοια βέβαια έκαναν και στην κυβέρνηση Σοφούλη
Τον Σεπτέμβριο του 1924 υπεγράφη το πρωτόκολλο Πολίτη-Καλφώφ πού αναγνώριζε βουλγαρικη μειονότητα στην Ελλάδα.
Παρενέβη ο ίδιος ο Βενιζέλος για να ακυρωθεί...
Πάνω σε αυτό το πρωτόκολλο έχουν ´πατήσει´αρκετοί ´πολυπολιτισμικοί´..
Ομως δεν εφαρμόστηκε ευτυχώς ποτέ..

Και η δικτατορία τού Παγκαλου το 1926 με την Γιουγκοσλαβία...
Για να μην τα ρίχνουμε μονον στο ΚΚΕ.

Σπύρο θα μου επιτρέψεις μια παρατήρηση. Ο Νικόλαος Πολίτης ήταν Υπουργός Εξωτειρκών στη νεοδιόριστη κυβέρνηση του Ανδρέα Μιχαλακόπουλου, όχι του Σοφούλη. Βρισκόταν σχεδόν χωρίς διακοπή στη Λωζάννη από το 1922 και ήταν πολύ μακριά από την ελληνική πραγματικότητα.

Όμως υπάρχει και κάτι ακόμα. Από τα έγγραφα της Κοινωνίας των Εθνών και από εκείνα του ελληνικού ΥΠΕΞ φαίνεται ότι από το 1924 μέχρι το 1934 οι ελληνικές κυβερνήσεις ήθελαν να δώσουν σαφή μειονοτικά δικαιώματα στους Σλαβόφωνους της Μακεδονίας με τρεις προυποθέσεις:
1. Να το ζητήσουν οι ίδιοι.
2. Η Βουλγαρία να αποδεχθεί το καθεστώς των συνθηκών του Α' παγκοσμίου Πολέμου ως κάτι τετελεσμένο
3. Να μη βάλει βέτο η Σερβία.

Σε γενικές γραμμές οι ελληνικές κυβερνήσεις σε αυτά τα 13 χρόνια προσπάθησαν να έλθουν σε συνεννόηση είτε με τη Βουλγαρία (Μιχαλακόπουλος, Βενιζέλος), είτε με τη Σερβία (Πάγκαλος), για τους Σλαβόφωνους, αλλά πάντα υπήρχε αντίδραση στο εσωτερικό της χώρας και από τον άλλο παράγοντα.
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Mα για αυτό έβαλα επίτηδες το τελευταίο κείμενό του που βρήκα, γιατί υπάρχουν και άλλα που εκ πρώτης όψεως φαίνεται να αντιφάσκουν με αυτήν του την τελική θέση.
Αλλά ας καταλήξουμε επιτέλους ότι αυτή η μειονότητα -τουλάχιστον- υπήρξε κάποτε (που είναι το θέμα μας) και ας αφήσουμε τις συζητήσεις για την 5η ολομέλεια και την 6 ολομέλεια και την 7η ολομέλεια στους ειδικούς. Τα ζητήματα εκείνης της εποχής είναι πολύπλοκα και οι σχετικές συζητήσεις-διαμάχες στους κόλπους της αριστεράς δεν σταμάτησαν ποτέ.
Όμως από όλες τις πηγές, τις μαρτυρίες και τα σχετικά κείμενα προκύπτουν συγκεκριμένα συμπεράσματα και αυτό είναι πολύ δύσκολο να το αρνηθεί κάποιος ο οποίος ισχυρίζεται ότι εμπνέεται από τους αγώνες και τις ιδέες της αριστεράς...

Θα ήθελα να δείξω το κείμενό σου περί μειονότητας (άρα περί συμπαγούς ομάδας με κοινή ιδεολογία και στόχους) στον απόγονο του σλαβόφωνου Μενέλαου Γκέλε από το Γάβρο της Καστοριάς, στενό πολιτικό φίλο του Φίλιππου Γραγούμη, ο οποίος το 1931 έψεγε το ελληνικό κράτος διότι καθυστερούσε τη διαδικασία αφομοίωσης των σλαβοφώνων. Είναι δικηγόρος, όπως ήταν και ο παπούς του. Να το δείξω επίσης στον απόγονο του Θάνου Φλώρου, σλαβόφωνου από την πόλη την Φλώρινας, ο οποίος έγραφε (δηλ. δημοσιογραφούσε) σταθερά στην εφημερίδα Εμπρός της Αθήνας το 1923. Να το δείξω επίσης στους απογόνους των παιδιών του καπετάν Κώττα, σλαβόφωνου οπλαρχηγού αρχικά με το μέρος της ΕΜΕΟ, μετά με τον Καραβαγγέλη. Τα παιδιά έγιναν αξιωματικοί του ελληνικού στρατού, πολέμησαν στον Β' Βαλκανικό, και στον Α´Παγκόσμιο, ήταν αιχμάλωτοι στο Γκέρλιτς και προτίμησαν να επιστρέψουν παρότι βασιλόφρονες στην Ελλάδα των βενιζελικών και όχι να μείνουν στη Γερμανία ή στη Γαλλία διότι αισθάνονταν Έλληνες. Οι απόγονοί τους μένουν στην Αθήνα. Να το δείξω στο φίλο μου αρχιτέκτονα που μένει στην Αλεξάνδρεια της Αιγούπτου απογόνου του Κενάν Μεσαρέ, γιου του Ταξίμ πασά του Τούρκου στρατηγού που παρέδωσε τη Θεσσαλονίκη στον ελληνικό στρατό το 1912, ο οποίος ακολούθησε μετά το στρατό του κωνσταντίνου και ο οποίος έκανε το μέσον για να μπαίνουν πολλοί σλαβόφωνοι στο δημόσιο και να γίνουν δάσκαλοι της ελληνικής γλώσσας.

Κι αν ήταν φίλε μου (αν μου επιτρέπεις) συμπαγής μειονότητα, γιατί δεν έφυγαν με την ανταλλαγή των πληθυσμών Ελλάδος-Βουλγαρίας αλλά προτίμησαν να μείνουν στην εχθρική (;;;) Ελλάδα; Μην ξεχνούμε ότι εκείνη ήταν εθελοντική ανταλλαγή πληθυσμών και από τους 220.000 σλαβόφωνους, έφυγαν 52.000. Οι υπόλοιποι επέλεξαν να μείνουν. Αλήθεια, γιατί; Προτιμούσαν να μείνουν ως μειονότητα στην Ελλάδα; Μήπως δεν αισθάνονταν όλοι ως μειονότητα; Και γνωρίζω καλά (διότι έχω δει όλους τους φακέλους του ελληνικού ΥΠΕΞ, του βουλγαρικού ΥΠΕΞ, του φακέλους της Κοινωνίας των Εθνών, το Κρατικό Αρχείο στη Βουλγαρία και το αρχείο των Μακεδονικών Αδελφοτήτων στη Βουλγαρία, ότι η εγκατάσταση στις πόλεις και στα χωριά της Βουλγαρίας έγινε ομαλά και πήραν ικανοποιητικές περιουσίες. Άρα γιατί να μην πάνε εκεί;

Βλέπεις φίλε μου (αν μου επιτρέπεις) η σαλαμοποίηση είναι της μόδας. Αλλά για να γίνει ένα σαλάμι ανακατεύονται πολλά στοιχεία, όχι πάντα ίδια.


ΥΣΤ. Αλήθεια οι Τουρκόφωνοι Έλληνες που ήλθαν με την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1922 από την περιοχή της Μπάφρας και της Καππαδοκίας δεν ανήκαν στον ελληνισμό; Ή εκείνοι είναι άλλη περίπτωση; Κι εκείνοι οι Πόντιοι από τα Σούρμενα, τη Ριζούντα, το Αρτβίν, την Κερασούντα, τα Κοτύωρα που πήγαν αναγκαστικά στη Σοβιετική Ένωση αντί να έλθουν στην Ελλάδα και εκεί αναγκάστηκαν να χάσουν τη γλώσσα τους, εκείνοι είναι κάτι διαφορετικό από τους υπόλοιπους;
 
Έχω γνωρίσει όντως παππού στην Μπάφρα Ιωαννίνων που έμαθε τα ελληνικά στο σχολείο. Αλλά πολέμησε στο Αλβανικό Μέτωπο ως Έλληνας. Θεωρούσε προσβολή εάν τον αποκαλούσε κανείς Τούρκο.