Οι Υποτιμημένοι Κραδασμοί

Ναι 👍 το 302 NF ,ανέφερα απλά το πιο παλιότερο μοντέλο .

Σωστά ,όπως πυκνά συχνά οι Ιάπωνες επισκεπτόντουσαν τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και τα studio της Γερμανίας .



Ακριβώς και στα ψηφιακά …προ του CD από το 1972.
Τι να κάνουμε τώρα ,από ότι βλέπεις είμαι φαν τους γιατί απλούστατα είναι ψαγμένη εταιρία ,τόσο απλά .
Μεταξυ μας, μη βγει παραεξω κι εχουμε προβληματα.
Οταν ο Τσακ Νορις αποφασισει να παιξει μουσικη, η Ντενον ηδη εχει παιξει αυτο που σκοπευει να παιξει ο Τσακ και μαλιστα καλυτερα.



Δεν το ακουσες απο'μενα.
 
  • Haha
Reactions: MakisM
Κάπως ξεκαθαρίζουν τα πράγματα, τουλάχιστον όσον αφορά στη χρήση των μετρητικών και στη ρύθμισή τους. Και οι δύο μετρήσεις έχουν γίνει με την ίδιες ακριβώς παραμέτρους και με διαφορά λίγα λεπτά η μία από την άλλη. Η πρώτη είναι από ένα Lenco 75, η 2η από το ΕΜΤ, και τα δύο γύριζαν στις 33,33 στροφές. Στη περίπτωση του Lenco δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να εξηγήσω πού οφείλονται οι κορυφές, προφανώς στο μοτέρ, στην τροχαλία, στο πλατό κλπ. Ποια όμως κορυφή από τις πολλές οφείλεται σε ποιο, μου είναι άγνωστο.
Στο ΕΜΤ τα πράγματα είναι ποιο απλά, μία κορυφή στα 50 Hz -75 dBv
Θέλω και πάλι να ευχαριστήσω το Ντίνο για την πολύτιμη βοήθειά του.


Lenco L75 @33RPM.jpgEMT @33RPM.jpg
 
  • Like
Reactions: DIPIE
Σε δράση εννοείς Video;
είτε βίντεο, είτε φωτογραφίες.
δηλαδή, πως "συνδέεται" το πικάπ με τα μετρητικά ;;
υπάρχουν "αισθητήρες" που τους "κολλάς" κάπως σε διάφορα σημεία στο πικάπ για να "ακούσουν" κραδασμούς ;;;
το κάνεις με κάποιον άλλο τρόπο ;;
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
@vlad66
Ελπίζω με τις 2 αυτές φωτογραφίες να ικανοποιήσω το αίτημά σου αλλά, και ενδεχομένως, να ξεκινήσει κάποια (σοβαρή) κουβέντα που όλους μας θα βοηθήσει.
Να περιγράψω τιL75.jpg βλέπουμε (εκτός του Lenco)
- Κοντά στη βάση του βραχίωνα, ο αισθητήρας κραδασμών B&K 4371 που είναι βιδωμένος στη μαγνητική του βάση που με τη σειρά της-η βάση-"κολλάει" μαγνητικά στο σασί του πικάπ. Η ξύστρα μολυβιού μπήκε για τη σύγκριση του μεγέθους του 11γρ.από τιτάνιο αισθητήρα που "διαβάζει κραδασμούς από 0 - ~12Khz.
- Το καλώδιο που ξεκινάει από τον αισθητήρα , καταλήγει στον προενισχυτή B&K 2635, ειδικό για τα πολύ χαμηλά σήματα του αισθητήρα.
- Ο Προ B&K 2635 "κάθεται" πάνω στον HP 35665A Dynamic Signal Analyser και η σύνδεσή τους γίνεται με καλώδιο BNC. Στον αναλυτή, τελικά, βλέπετε τις δονήσεις "μεταφρασμένες" σε κυματομορφή. L75.jpgΜετρητικά κραδασμών.jpg
 
@vlad66
Ελπίζω με τις 2 αυτές φωτογραφίες να ικανοποιήσω το αίτημά σου αλλά, και ενδεχομένως, να ξεκινήσει κάποια (σοβαρή) κουβέντα που όλους μας θα βοηθήσει.
Να περιγράψω τιView attachment 245689 βλέπουμε (εκτός του Lenco)
- Κοντά στη βάση του βραχίωνα, ο αισθητήρας κραδασμών B&K 4371 που είναι βιδωμένος στη μαγνητική του βάση που με τη σειρά της-η βάση-"κολλάει" μαγνητικά στο σασί του πικάπ. Η ξύστρα μολυβιού μπήκε για τη σύγκριση του μεγέθους του 11γρ.από τιτάνιο αισθητήρα που "διαβάζει κραδασμούς από 0 - ~12Khz.
- Το καλώδιο που ξεκινάει από τον αισθητήρα , καταλήγει στον προενισχυτή B&K 2635, ειδικό για τα πολύ χαμηλά σήματα του αισθητήρα.
- Ο Προ B&K 2635 "κάθεται" πάνω στον HP 35665A Dynamic Signal Analyser και η σύνδεσή τους γίνεται με καλώδιο BNC. Στον αναλυτή, τελικά, βλέπετε τις δονήσεις "μεταφρασμένες" σε κυματομορφή. View attachment 245689View attachment 245690
Ο πλίνθος του Λένκο, τι προέλευσης είναι;
 
Ο πλίνθος του Λένκο, τι προέλευσης είναι;
Είναι της "μαμάς" του.
Κώστα το θέμα, το πιο σημαντικό, ίσως, είναι πως δεν έχουμε το σημείο αναφοράς 0. Σκέφτομαι να κρεμάσω τον αισθητήρα στον αέρα και αυτό να είναι το "0". Ψάχνω να δω πως μπορεί να γίνει και ακούω προτάσεις.
Τώρα αν όλα αυτά είναι χωρίς κανένα αποτέλεσμα στην απόλαυση της μουσικής απόλαυσης;;
Μπορεί ΟΧΙ, μπορεί και να τη βελτιώνει όμως. Σε μένα πάντως χρησιμεύει και σαν "γυμναστική μυαλού"
 
Last edited:
Οπότε είναι λογικό να έχει τόσους κραδασμούς. Τα Λενκο θέλουν δουλειά για να τους ξεφορτωθούν.
Δηλαδή τι πρέπει να κάνω στο πλίνθο που να μειώνει τους κραδασμούς που μεταδίδει το μοτέρ
στο σασί---->βραχίωνα;
 
Να βάλεις καινούριο πλίνθο. Ο μαμά είναι άθλιος, ένα κομμάτι νοβοπάν.
Θα ήθελα να μου περιγράψεις αν ξέρεις, πριν αγοράσω τον άλλο πλίνθο:
- Ποια τα χαρακτηριστικά του νέου πλίνθου, βάρος ή υλικό ή τι;;;
- Από τις κορυφές συχνοτήτων που βλέπεις ποιες είναι οι πλέον κρίσιμες που πρέπει να βελτιωθούν με το νέο πλίνθο;
 
Είναι της "μαμάς" του.
Κώστα το θέμα, το πιο σημαντικό, ίσως, είναι πως δεν έχουμε το σημείο αναφοράς 0. Σκέφτομαι να κρεμάσω τον αισθητήρα στον αέρα και αυτό να είναι το "0". Ψάχνω να δω πως μπορεί να γίνει και ακούω προτάσεις.
Τώρα αν όλα αυτά είναι χωρίς κανένα αποτέλεσμα στην απόλαυση της μουσικής απόλαυσης;;
Μπορεί ΟΧΙ, μπορεί και να τη βελτιώνει όμως. Σε μένα πάντως χρησιμεύει και σαν "γυμναστική μυαλού"

γιατί δεν υπάρχει "σημείο αναφοράς" ;;;

όταν το πικάπ που μετράς (όχι μόνο το Lenco, αλλά το οποιοδήποτε) είναι στο "OFF" , αυτό δεν είναι σημείο αναφοράς ;;

όταν λέω OFF, εννοώ να μην πηγαίνει ρεύμα πουθενά.. ούτε στον Μ/Σ του, (ο οποίος προφανώς θα κάνει θόρυβο από τα νήματα).. άρα δεν χρειάζεται να είναι ο αισθητήρας στον αέρα για αναφορά.

κανονικά θα έπρεπε να κάνεις 2 μετρήσεις.. μία με το πικάπ "έτοιμο" αλλά χωρίς να γυρίζει πλατώ και μία με το πλατώ σε λειτουργία.

το "έτοιμο" έχει την λογική του να δεις πόσο ήσυχος είναι ο Μ/Σ , ή αν ήδη το μοτέρ δουλεύει και απλά περιμένει την τροχαλία να "κομπλάρει" στο πλατώ..
στην 2η μέτρηση να δεις αν προσθέτει περαιτέρω θόρυβο ο άξονας του πλατώ όταν αυτό θα πάρει κίνηση..
(αν έχει λάδι θα πρέπει να περιμένεις να ζεσταθεί)

φυσικά όλα τα παράθυρα κλειστά (ευτυχώς μένεις σε πολύ ήσυχη γειτονιά), τίποτα να μην λειτουργεί στο σπίτι την ώρα των μετρήσεων (ούτε απορροφητήρας στην κουζίνα, αν γίνεται ούτε καν το ψυγείο), δεν περπατάς ούτε βήμα (ειδικά αν το πάτωμα είναι ξύλινο, Laminate κλπ) ούτε θέρμανση που κάνει φασαρία.. (AC πχ..)

δεν πιστεύω ότι ΔΕΝ έχουν νόημα όλα αυτά.. πιστεύω το ακριβώς αντίθετο.. έχουν και μάλιστα πολύ !!

ρίξε μια ματιά στα specs ( και στις "μπροστούρες" ) των κατασκευαστών στα νέα πικάπ, θα δεις ότι αυτό ακριβώς "κυνηγάνε" .. μαζί και την ακρίβεια περιστροφής του πλατώ φυσικά...

προσωπικά έχω ενθουσιαστεί με αυτό που κάνεις !!
εύχομαι επιτυχία απόλυτη στην προσπάθεια !!

(αργότερα θα ήθελα να κάνω 1-2 ερωτήσεις ακόμα)
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Πρώτα από όλα δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ EMT και Lenco.
Τα χωρίζει άβυσσος, το πρώτο έχει αντικραδασμικό σασί με ειδικό χάλυβα και ελαστικά στοιχεία στήριξης (όχι ελατήρια, καμία σχέση με τα παλιότερα ΕΜΤ),
που ασκούν απομόνωση εξωτερικών δονήσεων καθώς και απόσβεση.
Η επιλογές αυτές δίνουν πολύ χαμηλό ενδογενή θόρυβο (απόλυτος επαγγελματισμός) και το όλο θέμα τελειώνει εδώ.

Στο Lenco μάλλον έχουμε ένα τετραπολικό σύγχρονο μοτέρ μου πρέπει να περιστρέφεται με 1500rpm, άρα αυτή είναι και η αιτία του πρώτου peak στa 25Hz.
Τα 100Ηz τα σχετίζω με την ηλεκτομηχανική ταλάντωση των πηνίων του μοτέρ (δε γνωρίζω αν έχει M/T, μάλλον όχι και ίσως χρήσιμο θα ήταν μια μείωση
της τάσης των 240V, σε βαθμό που να επαρκεί για την περιστροφή του παλτώ).

Στη συνέχεια έχουμε αρκετά peak έως τα 200Hz, που κατά τη γνώμη μου, αποδίδοντα στη μετάδοση (κωνικός άξονας του μοτέρ, τροχαλία μετάδοσης και σημείο επαφής με το πλατώ).
Το που οφείλεται το κάθε τι γίνεται αρχικά με επανάληψη των μετρήσεων σε μεγαλύτερη συχνότητα περιστροφής του πλατώ (π.χ 45 και 78 pm ).
Λογικά θα παραμείνει το peak στα 25Hz ενώ τα υπόλοιπα peak θα μετατοπιστούν σε μεγαλύτερες συχνότητες από τις αρχικές και σε αναλογία 45/33,3 και 78/33,3.
Για παράδειγμα βλέπουμε πως υπάρχει ένα peak στa 58Hz, αν αυτό προέρχεται από κάποιο τμήμα της μετάδοσης τότε βάζοντας στην συχνότητα περιστροφής στα 45 Hz,
θα περιμένουμε να μετακινηθεί το peak στα 78Hz κ.ο.κ.
Δευτερευόντως μπορούμε να κάνουμε μετρήσεις αφαιρώντας κάθε φορά και ένα τμήμα της μετάδοσης (π.χ τροχαλία) και ενεργοποιώντας το μοτέρ.
Τότε κάποια από τα peak θα εξαφανίζονται και κάποια θα παραμένουν. Αυτό μας οδηγεί στην εντοπισιμότητα των θορύβων.

Ολοκληρώνω τις σκέψεις μου επισημαίνοντας, πως ο πλίνθος με το αυξημένο του βάρος, θα λειτουργήσει περισσότερο στην μείωση των εξωγενών θορύβων
και λιγότερο στους ενδογενείς θορύβους που απεικονίζονται στις όμορφες και δύσκολες μετρήσεις του geovar.
Οι ενδογενείς θόρυβοι αντιμετωπίζονται με σωστό σέρβις και ανταλλακτικά, καθώς επίσης με δραστική επανασχεδίαση του σασί του Lenco
(κυρίως στο βάρος, την ακαμψία, την κατανομή και τα υλικά απόσβεσης) .
 
Θα ήθελα να μου περιγράψεις αν ξέρεις, πριν αγοράσω τον άλλο πλίνθο:
- Ποια τα χαρακτηριστικά του νέου πλίνθου, βάρος ή υλικό ή τι;;;
- Από τις κορυφές συχνοτήτων που βλέπεις ποιες είναι οι πλέον κρίσιμες που πρέπει να βελτιωθούν με το νέο πλίνθο;
Δε γνωρίζω απο κατασκευές, δυστυχώς. Θα σου συνιστούσα πάντως, πριν κάνεις κάποια αγορά να επικοινωνήσεις με τον Καναδό και να ρωτήσεις για τιμές. Εκτός απο πλίνθο προσφέρει και άλλες υπηρεσίες, πχ. Ανακατασκευή του μοτέρ, ανάρτηση, τροχαλία, πηγάδι κλπ.
 
Να βάλεις καινούριο πλίνθο. Ο μαμά είναι άθλιος, ένα κομμάτι νοβοπάν.

Δε γνωρίζω απο κατασκευές, δυστυχώς. Θα σου συνιστούσα πάντως, πριν κάνεις κάποια αγορά να επικοινωνήσεις με τον Καναδό και να ρωτήσεις για τιμές. Εκτός απο πλίνθο προσφέρει και άλλες υπηρεσίες, πχ. Ανακατασκευή του μοτέρ, ανάρτηση, τροχαλία, πηγάδι κλπ.
Κώστα, προφανώς, δεν μπόρεσα να σου αποσαφηνίσω τι ακριβώς και που μετράω, γι'αυτό και "προβακατόρικη" ερώτησή που σου έγραψα στο #212. Ο πλίνθος δε θα διόρθωνε κάτι από τη στιγμή που μετράμε τι κάνει το μοτέρ που είναι πάνω στο συγκεκριμένο σασί.
Τώρα, το να ανακατασκευάσω το Lenco, αλλάζοντας πηγάδια, μοτέρ, τροχαλίες κλπ, δεν είναι στις προθέσεις μου. Αν όμως κάποιος στην παρέα έχει κάποιο τροποποιημένο Λένκο, ευχαρίστως να το "εξετάσουμε" αν το επιθυμεί.
 
Κώστα, προφανώς, δεν μπόρεσα να σου αποσαφηνίσω τι ακριβώς και που μετράω, γι'αυτό και "προβακατόρικη" ερώτησή που σου έγραψα στο #212. Ο πλίνθος δε θα διόρθωνε κάτι από τη στιγμή που μετράμε τι κάνει το μοτέρ που είναι πάνω στο συγκεκριμένο σασί.
O πλίνθος μπορεί να διορθώσει τα πάντα αν από το σασί αφαιρέσεις το βραχίονα, το στρίψεις 90 μοίρες, το βιδώσεις καλά πάνω στον πλίνθο και μοντάρεις το βραχίονα σε χωριστό armboard. Πράγματα που έχουν γίνει εδώ και κοντά 20 χρόνια και υπήρχαν ήδη στο πλατώ που είχα φέρει στο σπίτι σου το πολύ μακρινό 2009.

131275-103da637fa30684d4f7406a94ad7e5d9.jpg
 
O πλίνθος μπορεί να διορθώσει τα πάντα αν από το σασί αφαιρέσεις το βραχίονα, το στρίψεις 90 μοίρες, το βιδώσεις καλά πάνω στον πλίνθο και μοντάρεις το βραχίονα σε χωριστό armboard. Πράγματα που έχουν γίνει εδώ και κοντά 20 χρόνια και υπήρχαν ήδη στο πλατώ που είχα φέρει στο σπίτι σου το πολύ μακρινό 2009.

View attachment 245736
Γράφεις:
"O πλίνθος μπορεί να διορθώσει τα πάντα αν από το σασί αφαιρέσεις το βραχίονα, το στρίψεις 90 μοίρες, το βιδώσεις καλά πάνω στον πλίνθο και μοντάρεις το βραχίονα σε χωριστό armboard"
Και αυτό, μετά, θα είναι το Lenco 75 που μέτρησα;; Και αν σε άκουγα και άλλαζα μόνο το πλίνθο, τι βελτίωση θα είχα;
ΥΓ: Τόσα χρόνια πέρασαν από τότε που το ακούσαμε;; Δεν το θυμόμουν.
 
Last edited:
Γράφεις:
"O πλίνθος μπορεί να διορθώσει τα πάντα αν από το σασί αφαιρέσεις το βραχίονα, το στρίψεις 90 μοίρες, το βιδώσεις καλά πάνω στον πλίνθο και μοντάρεις το βραχίονα σε χωριστό armboard"
Και αυτό, μετά, θα είναι το Lenco 75 που μέτρησα;;
Προφανώς και όχι, αλλά που είναι το πρόβλημα; Θέλεις να ξεφορτωθείς τους κραδασμούς ή να σου αρέσει έτσι;
Και αν σε άκουγα και άλλαζα μόνο το πλίνθο, τι βελτίωση θα είχα;
Εγώ δε θα σου έλεγα ποτέ να βάλεις το Lenco έτσι όπως είναι σε άλλο πλίνθο. Κατ αρχήν γιατί ο βραχίονας είναι εντελώς της πλάκας.
ΥΓ: Τόσα χρόνια πέρασαν από τότε που το ακούσαμε;; Δεν το θυμόμουν.
Ω ναι, πως περνούν τα χρόνια...
 
Προφανώς και όχι, αλλά που είναι το πρόβλημα; Θέλεις να ξεφορτωθείς τους κραδασμούς ή να σου αρέσει έτσι;

Εγώ δε θα σου έλεγα ποτέ να βάλεις το Lenco έτσι όπως είναι σε άλλο πλίνθο. Κατ αρχήν γιατί ο βραχίονας είναι εντελώς της πλάκας.

Ω ναι, πως περνούν τα χρόνια...
Προφανώς, υπάρχει δυσκολία στο να συνεννοηθούμε:
Η πρώτη σου ερώτηση μετά την ανάρτηση της μέτρησης ήταν τι πλίνθο έχει το Λένκο.
- Σου απαντώ πως είναι της "μαμάς" του.
- Μου απαντάς άλλαξε το πλίνθο γιατί είναι άθλιος και από νοβοπάν.
- Εγώ δε θέλω να σου πω πως δεν έχεις καταλάβει τι μετράω, δεδομένου πως ο πλίνθος επηρεάζει ελάχιστα ή και καθόλου, και δεν είναι στο πλίνθο το πρόβλημα που αποτυπώνεται στη μέτρηση.
Στο φέρνω γύρο- γύρο για να μη σε αποπάρω, ρωτώντας τι θα άλλαζε ένας καλός πλίνθος.
Καταλήγουμε πως, όπως στο τέλος λες, πρέπει να αλλάξω τα πάντα και να το στρίψω και 90 μοίρες για να γίνει ένα πικάπ της προκοπής.
Εγώ το Λένκο 75 το πήρα από περιέργεια για να μετρήσω τι κάνει ένα idler όπως το έδινε τότε η Λένκο σε σχέση με ένα direct drive ΕΜΤ που τυχαίνει να έχω. Όπως είπε και ο Ντίνος άβυσσος.
Μετανιώνω που πούλησα τα (Idler) ΕΜΤ927 και 930 πριν τα μετρήσω, αλλά τότε δεν είχα τη δυνατότητα που έχω τώρα.
Τέλος πάντων, ας το αφήσουμε εδώ. Ασυνεννοησία υπήρξε και όλα καλά.

ΥΓ: Αρχίζω να σκέφτομαι πως να μετρήσω τους κραδασμούς στην καμπίνα των ATC 100. Ο χειμώνας θα είναι μακρύς.