Re: Ολα στους ιδιωτες, μηπως και λειτουργησει τιποτα σωστα
Το βάζω εδώ, αν και θα μπορούσε να πάει και σε άλλα threads (από το "Ταξίδια στην Ελλάδα" μέχρι το "Πού πάει η χώρα").
Στην Αλόννησο πηγαίνω αρκετά συχνά από το 1985. Έχω πάει δηλαδή καμιά δεκαριά φορές από τότε. Φοιτητής αρχικά στο Καλαμάκι, δίπλα στην ταβέρνα του συγχωρεμένου του μπαρμπα-Θόδωρα που μας άφηνε να κάνουμε ελεύθερο κάμπιγκ στο κτήμα του στη διπλανή παραλία, διότι κυνηγούσανε. Τακτικά δρομολόγια τότε απο Θεσσαλονίκη είτε με δελφίνια, είτε με τον "Άνεμο".
Τα τελευταία δέκα χρόνια πηγαίνω στο νησί φιλοξενούμενος του κουμπάρου μου που έχει σπίτι στην πανέμορφη χώρα.
Φέτος λοιπόν κανόνισα να ξαναπάω. Ψάχνω για δρομολόγια και βλέπω ανακοίνωση δρομολογίων της ΝΕΛ από Θεσσαλονίκη όπως η παρακάτω:
http://efimerida-sporades.blogspot.gr/2012/06/blog-post_306.html
μετά από λίγες μέρες όμως διαπιστώνω οτι το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν θα γίνει όπως λέει και η παρακάτω είδηση:
http://efimerida-sporades.blogspot.gr/2012/06/blog-post_5487.html
αιτία η απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρείας να μείνει το πλοίο δεμένο για "επισκευές".
Αφού δεν θα έπαιρνα αμάξι, ψάχνω για δελφίνια από Θεσσαλονίκη. Το μόνο σχετικό που βρήκα ήταν το παρακάτω:
http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=7&aid=40823
για να απογοητευθώ ξανά διαβάζοντας το παρακάτω δημοσίευμα:
http://politispierias.blogspot.gr/2012/07/blog-post_6631.html
"Φάρσα" δηλαδή η είδηση; Τέλος πάντων. Λέω να πάω από Βόλο.
Και διαπιστώνω οτι απο Βόλο για Αλόννησο υπάρχουν μόνο 2 πλοία. Ένα συμβατικό (5 ώρες) και ένα "φλάινγκ κατ" ( 3,5 ώρες) και τα δύο της ίδιας εταιρείας.
Την συνέχεια μπορείτε να την φανταστείτε: Τιμές
Το συμβατικό 30 η απλή διαδρομή
Το κατ 50 η απλή διαδρομή.
Και φυσικά (λόγω ανύπαρκτου ανταγωνισμού) το μετ' επιστροφής στη διπλή ακριβώς τιμή.
Δηλαδή για να πάει ένας Θεσσαλονικιός στο πιό κοντινό διά θαλάσσης νησί στη Θεσσαλονίκη, πρέπει να δώσει (μαζί με τα εισητήρια του ΚΤΕΛ ή του τραίνου) περίπου 150 Εβρά. Όσο θέλει περίπου για να πάει αεροπορικώς με επιστροφή σε οποιαδήποτε δυτικοευρωπαϊκή πρωτεύουσα.
Για μία 4μελή οικογένεια με αμάξι το ποσό φτάνει στα 500 Εβρά.
Συγκριτικά, πέρυσι στη Λήμνο έδωσα πήγαινε έλα 45 Εβρά για τουλάχιστον τη διπλάσια απόσταση.
Τώρα θα μου πείτε "πού είναι οι ΔΕΚΟ και η ιδιοτικοποίηση;". Ίσως έχετε δίκιο. Αυτό που θέλω να δείξω είναι πως με το που δίνεται ένας τομέας στην ιδιωτική πρωτοβουλία, εκεί που περιμένουμε βελτίωση της ποιότητας και πτώση των τιμών λόγω ανταγωνισμού, ο ανταγωνισμός ως δια μαγείας εξαφανίζεται κι έχουμε μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές πρακτικές με κατακόρυφη αύξηση των τιμών.
Φυσικά το παραπάνω παράδειγμα δεν είναι το μοναδικό.