Να γραψω και μερικες εντυπωσεις απο τα πρωτη συνυπαρξη μας το ΣΚ.
Οπως σε καθε σωμα που ερχεται για να μεινει καιρο προσπαθω πρωτα και πριν ξεχυθω να φωτογραφισω να το φερω στα μετρα μου και να μαθω τα χουγια του. Αυτη η διαδικασια ειναι μεταβαλλομενη σε ενα νεο σωμα και μερικες φορες με την παροδο του χρονου αλλαζω τις ρυμισεις βλεποντας τις ικανοτητες του σωματος και τις δικες μου απαιτησεις.
Πηρα λοιπον την ΟΜ1 που ηδη το εχω κανει αυτο μεσα σε ενα διαστημα καποιων μηνων και περασα τις βασικες ρυθμισεις της στα μενου της ΟΜ3 κατα 90%. Δεν ειναι κατι που γινεται σε 10 λεπτα , τα μενου ειναι πολλα με ιδιαιτερες ρυμισεις που εχω κανει οποτε εφαγα ενα διωρο μπορει και παραπανω στη διαδικασια αυτη.
Αυτο που με χαροποιησε στη διαδικασια ηταν η ευκολια , η αμεσοτητα και η ομαλοτητα που ειχα να κινησω τις ροδελες οι οποιες συμμετεχουν τις ρυθμισεις των μενου αλλα και να εχω feedback απο τα κουμπια της πλατης . Μπορει τα κουμπια να μην ειναι τεραστια σε μεγεθος αλλα το μεγαλο πλατος της μηχανης σε συνδιασμο με την μεγαλη αποσταση που εχουν μεταξυ τους και το πιο σημαντικο η επιβεβαιωση με το μικρο κλικ που κανουν καθε φορα που τα πατας εκαναν την εμπειρια πιο ανετη και ευχαριστη απο αυτη οταν πατουσα τα κουμπια της ΟΜ1 που ειχαν λαστιχενια αισθηση και σαφως πιο απομακρη.
Η ακουστικη επιβεβαιωση οταν πατας τα κουμπια - τοσο οσο ωστε να την ακους μονο εσυ που εισαι διπλα στην μηχανη - ειναι σημαντικη και οταν εχεις την μηχανη στο ματι, λειτουργουν εκει ολες οι αισθησεις ταυτοχρονα sarround , το ματι βλεπει το καδρο, η αφη ψαχνει πανω στο μεταλλο το εξογκωμα του κουμπιου και το αυτι ακουει την επιβεβαιωση οταν αλλαζεις ρυθμιση (δεν χρειαζεται στα μαυρα σκοταδια να ψαχνεις να το ξαναβρεις αν δεν το πατησες καλα,
Το κορυφαιο ακουστικο κλικ του μεταλλικου κλειστρου ηταν τοσο ευχαριστο που φοβαμαι πως θα με κανει να το χρησιμοποιω συχνα. Εγραψε πιο πανω και ο Γιαννης (
@isin) για αυτο Στην ΟΜ1 δεν το εχω χρησιμοποιησει παρα σπανια. Αυτο της ΟΜ1 μου θυμιζει εντονα το κορυφαιο ηχο κλειστρου της πρωτης επαγγελματικης DSLR Ε-1 , τοτε η Olympus ειχε κανει μελετες μηνων για να το εξελιξει τεχνολογικα και να μην ακουγεται σαν πριονοκορδελλα οταν εριχνες ριπη.
Το γκριπ της με ολους τους μικρους prime ειναι ανετοτατο. Ειδικα το thumpgrip ειναι τεραστιο και βοηθα να κρατας τη μηχανη χωρις πρβλημα. Αν μετακινησεις τον αντιχειρα απο εκει για να κανεις χρηση πισω ροδελας θελει στιγμιαια βοηθεια με εξτρα πιεση στο σωμα ή στηριξη απο το αλλο χερι. Ειναι θεμα συνηθειας , για να το νιωσει κανεις θα πρεπει να την κρατησει και να τηυ δοκιμασει με τους φακους που θελει να τη δουλεψει.
Εβαλα και διπλα διπλα τα δυο EVF , της ΟΜ1 και της ΟΜ3. Σαφως ειναι λιγο μεγαλυτερο σε μεγεθος της ΟΜ1 (την μεγαλυτερη αναλυση δεν μπορω να την καταλαβω) αλλα η διαφορα δεν ειναι τοσο ορατη σαν αυτη που βλεπω πηγαινοντας απο την ΟΜ1 στην S1R. Η SiR βεβαια ειναι μηχανη με 47 Μpx, οχι 20 MPx, εκει για να δεις την αναλυση πιο καθαρα χρειαζεται σκοπευτρο μεγαλυτερης αναλυσης και μεγαλυτερης μεγενθυνσης.
Το καλο ειναι οτι εγω με πρεσβυωπεια και αστιγματισμο βλεπω κουφετο , κατακαθαρα απο ακρη σε ακρη ακομα και σε σκιερα με σωστα χρωματα και μπορω να καδραρω ανετοτατα. Ουτε για μια στιγμη δεν σηκωσα την μηχανη στο ματι και να ενιωσα οτι μου λειπει κατι τοσο σημαντικο που θα μου χαλασει την φωτογραφικη μου εμπειρια.
Αυτα ολα στα δικα μου ματια , προτεινω αν καποιος θελει την μηχανη και εχει ενδοιασμους , πριν αποφασισει με βαση τι γραφω εγω ή καποιος αλλος να δει και να το δοκιμασει στα δικα τοιυ ματια. Αν δεν βρισκει μηχανη εντος Αττικης πολυ ευχαριστως να βρεθουμε και δοκιμασει τη δικη μου.
Ακομα δεν εχω περασει χρωματικα προφιλ. Ειναι το επομενο βημα . Εχω σωσει ολα τα προφιλ που ειχα στην PenF , φωτο και ενα WAV που καταγραφω τη θεση που το ειχα. Με το OW ενα να τα περασω σε οποια θεση θελω στην ΟΜ3
Ενα προβλημα που ειχα ηταν πως να σεταρω τα προγραμματιζομενα πληκτρα . Η ΟΜ1 εχει πολυ περισσοτερα πληκτρα και στις μνημες της ειναι καταχωρημενα διαφορα φωτογραφικα σεναρια. Στην OM3 τα πληκτρα ειναι πολυ λιγοτερα και οι μνημες C1-C5 θα αναλωθουν κυριως στην καταχωρηση χρωμαυτικων προφιλ , τελειως αλλη φιλοσοφια.
Γραφω το δικο μου σεταρισμα μην και βοηθησω και καποιον με την λογικη που τα εκανα.
Καταρχην αφαιρεσα την λειτουργια CP απο το πληκτρο που την εχει και την πηγα αριστερα στο μοναδικο πληκτρο που εχει επανω για να εναλλασει κανεις την οθονη (κατι που δεν κανω) . Οι ηλεκτρονικες λειτουργιες δεν ειναι για στιγμιαια προσπελαση, θα γινουν με σκεψη σε ενα καδρο οποτε υπαρχει ο χρονος να πατησω με το αριστερο το πληκτρο ακομα και οταν εχω την μηχανη στο ματι , να το κρατησω πατημενο και να επιλεξω με την ροδελα ποια θελω και να κανω μαλιστα και επιμενους ρυθμιση π.χ. να μετακινησω οριζοντα στο GΝD . Ετσι συνεχιζω και κρατω σωστα την μηχανη και δεν απομακρυνω ταυτοχρονα αντιχειρα για προσπελαση στο κουμπι και εμπρος ροδελα για ρυθμιση - επιλογη λειτουργιας.
Στο κουμπι CP εβαλα την επιλογη AI στοχου οπως το εχω και στην ΟΜ1. Μοιρασα στο κλειστρο και στο AF-ON την επιλογη του στοχου , το ενα ενεργοποιει και επιλεγει το ΑΙ αντικειμενο π.χ. προσωπο , ζωο κλπ αν ειναι ανοιχτη η λειτουργια ανιχνευσης και το αλλο το αγνοει και επιλεγει το στοχο με τα σημεια εστιασης
Στο FN1 βαζω παντα τη Multifanction λειτουργια με προτεραιτητα τη λειτουργια μεγενθυνσης του σημειου εστιασης με 10Χ , ενω στο κουμπι βιντεο εβαλα προσωρινα να καλει τη μνημη C5 για γρηγορη φωτογραφηση σε κινουμενο στοχο οπου εχω βαλει CAF με ολα τα σημεια εστιασης ανοιχτα, ανοιχτο και το ΑΙ (αλλα μπορω να το παρακαμψω με το AF-ON) , μεγιστο ISO 6400 σε προτεραιοτητα διαφραγματος ωστε να ανεβει η ταχυτητα κλειστρου . Η βασικη ρυθμιση ειναι για χαλαρη φωτογραφηση με ενα σημειο μικρο για ακριβεια , SAF, max ISO 800 για χαμηλο θορυβο , κλειστο το ΑΙ και μεγαλους χρονους κλειστρου λογω καλης σταθεροποιησης