Πάγκος για- Δισκοπρίονο-Ρούτερ-(κατασκευή)

Ζήλεψα από τον Δημήτρη και μέχρι να στεγνώσει η αυτοσχέδια λεκάνη που έχω φτιάξει για τους καπλαμάδες, και μέχρι να αποφασίσω αν και ποια πριονοκορδέλα θα αγοράσω, είπα να φτιάξω κάτι πιο βολικό για να κόβω κυκλικές επιφάνειες, γιατί είναι κάτι που χρειάζομαι άμεσα.

Οπότε, πήρα αυτό το εξαρτηματάκι που είχα φτιάξει στο προηγούμενο αποτυχημένο προτζεκτ, που είναι ένας απλός μηχανισμός για να ορίζεις την ακτίνα του κύκλου.

Δηλαδή,
  • πήρα μια γωνία και την έκοψα για να προκύψει ένα λαμάκι που να χωράει στο T-track
  • έκοψα και τρόχισα ένα καρφί με πλατύ κεφάλι για να παίξει το ρόλο του άξονα (ακινητοποιήθηκε με εποξική)
  • Πήρα μια σκουλικόβιδα και της μείωσα το ύψος στον δίδυμο τροχό
  • Άνοιξα με τον κολαούζο βόλτες στο λαμάκι για να μπαίνει η σκουλικοβιδα

2022-03-19_12-34-49.jpg
και... έτοιμο το αξονάκι και μάλιστα με ωραίο στοπ ακινητοποίησης μέσω της σκουλικόβιδας (τη βιδώνεις και βρίσκει κάτω στο t-track και σφηνώνει)


Στον μικρό ανακλινόμενο πάγκο του ρουτερ, άνοιξα και ένα αυλάκι και έβαλα το T-track και μέσα εκεί τον πιο πάνω μηχανισμό.

DSCF1032.jpg

Έτοιμο και αυτό.

Μπορώ να κόβω ό,τι ξύλο θέλω κυκλικά, με διάμετρο από λίγα εκατοστά έως 50+

Με ένα καλό κοπτικό όπως αυτό της freud γίνεται τέλεια δουλειά :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ωραίος ο Νίκος. Έξυπνη η πατέντα με την σκουλικόβιδα.
Η κοπή πρέπει να γίνεται σε περισσότερα περάσματα, ανεβάζοντας κάθε φορά περισσότερο το μπιτ; Ή πρέιει με ένα πέρασμα για να φεύγει ευκολότερα το πριονίδι από την πάνω μεριά;
 
Ωραίος ο Νίκος. Έξυπνη η πατέντα με την σκουλικόβιδα.
Η κοπή πρέπει να γίνεται σε περισσότερα περάσματα, ανεβάζοντας κάθε φορά περισσότερο το μπιτ; Ή πρέιει με ένα πέρασμα για να φεύγει ευκολότερα το πριονίδι από την πάνω μεριά;

Thanks :)

Τι να σου πω Δημήτρη, δεν είμαι σίγουρος.
Έκανα μερικές δοκιμές με MDF και δεν βρήκα κάποιο όφελος με τα διαδοχικά περάσματα αυξάνοντας προοδευτικά το ύψος.

Με αυτό το κοφτερό μπιτάκι, μια χαρά δούλεψε και με ένα μόνο πέρασμα σε πλήρες ύψος. Βοηθάει σίγουρα αυτό που είπες με το πριονίδι που φεύγει κατευθείαν.
Θα κάνω και άλλες δοκιμές και με άλλα ξύλα πιο σκληρά.

Και αυτο το πραγματάκι, το pivot με τη σκουλικοβιδα, μπορεί να μπει και στα άλλα T-track του πάγκου, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερες διαμέτρους κοπής.

Γενικά, μεγάλη ευκολία και κοπή με ακρίβεια :)
 
Ίσως τα διαδοχικά περάσματα βοηθούν να ζήσει περισσότερο το μπιτ. Δεν ξέρω - εγώ κάνω ρηχά περάσματα από συνήθεια.
 
Ωραίο !!! (y)
Την επόμενη φορά που θα παραγγείλεις πάρε 1-2 ράγες slider για τα T-track κόβεις κομμάτια και φτιάχνεις εύκολα όσα θέλεις τέτοια.

T-track2.JPG

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mπροαβο Νικο εξυπνη λυση και πρακτικη! Αριστη υλοποιηση! (y)

Μονο εχε υπ' οψη σου οτι τα γαντια μπορει να κανουν πολυ μεγαλυτερη ζημια αν πιαστουν οταν δουλευεις με κοπτικα οπως ρουτερ, παγοπριονα, πριονοκορδελες κλπ.
Αυτα τα εργαλεια δεν θελουν γαντια.
 
Βάζω εδώ μερικές πατέντες για οδηγούς-στοπ πάνω σε σλεντ, που ολοκλήρωσα τελευταία και βγήκαν αρκετά πετυχημένες.

Version 1.1
Πέρασμα στο ρούτερ του κ/π που θα γίνει ο φράκτης του σλεντ (πάχος 30 χιλιοστά, από 2 κομμάτια 15χιλιοστών κολλημένα μεταξύ τους). Το αυλάκι έγινε σε ένα πέρασμα, με το ξύλο σε ξαπλωτή στάση και με αυτό το μπιτ. Είχα ξαναγράψει στο παρελθόν για το πόσο καλή δουλειά κάνουν τα μπιτ αυτού του τύπου.
01b.jpg

Μετά, πέρασμα του κ/π σε όρθια θέση με αυτό το μπιτ που είναι για t-tracks (το μικρότερο από τα τρία του σετ). Η ράγα "Τ" έγινε σε ένα πέρασμα - στην ουσία απλά διεύρυνε το λούκι από το προηγούμενο βήμα.
02b.jpg

Μετά, με ένα ίσιο μπιτ διαμέτρου 1/2" έγινε μια ρηχή πατούρα για να χωνευτεί η μεταλλική μεζούρα. Η αρχή και το τέλος της πατούρας τετραγωνίστηκαν με ένα σκερπέλο.
03b.jpg

Τέλος, έγινε ο μηχανισμός για το στοπ ως εξής:
1. κ/π 6 χιλιοστών
2. πλέξιγκλας με πάχος 1,5 χιλιοστό. Χάραξα μια γραμμή με το κοπίδι και έβαψα την χαραμάδα με έναν ανεξίτηλο κόκκινο μαρκαδόρο. Καθαρίζοντας προσεκτικά με οινόπνευμα, στο τέλος μένει μια πολύ λεπτή κόκκινη γραμμή πάνω στο πλέξι.
3. Τετράγωνο παξιμάδι Μ5 -το πλάτος του είναι ακριβώς ίδιο με τον πάτο του t-track. Αντί να αγοραστούν έτοιμα, μπορεί κάποιος να τα φτάξει εύκολα από λαμαρίνα σε ότι διαστάσεις τον βολεύει.
4. Thumb screw M5.
5. To κομμάτι του στοπ που θα ανεβοκατεβαίνει. Στερεώνεται με ένα ίδιο thumb screw όπως το προηγούενο.

04b.jpg

Εδώ έτοιμος ο φράκτης του σλεντ, με το στοπ ολοκληρωμένο. Η κόκκινη γραμμή που φαίνεται στο στρογγυλό παραθυράκι είναι αρκετά λεπτή για να σημαδεύεις με ακρίβεια μέχρι και μισού χιλιοστού (στην φωτογραφία είναι ρυθμισμένη στα 28,05 εκατοστά). Με τις βίδες που είναι πάνω από το παραθυράκι, καλιμπράρεις τον οδηγό στην αρχή και μετά δεν τις ξαναπειράζεις.
05b.jpg

Και εδώ η τελική του μορφή. Είναι αφαιρούμενη επέκταση για το παλιό σλεντ, που μπαίνει στο πλάι για να στηρίζει μεγάλα σε μήκος κομμάτια.
06b.jpg

Version 1.2
Ο επόμενος οδηγός/στοπ (για άλλο σλεντ) έγινε με παρόμοια λογική, μόνο που πατάει σε αγοραστό αλουμινένιο t-track. Εδώ αντί για τετράγωνο παξιμάδι, έχει μπει μια βίδα "Τ" που σφίγγει από την απάνω μεριά με ένα παξιμάδι "μαργαρίτα". Το λαμάκι που φαίνεται πάνω από το κεφάλι της βίδας είναι για να ακολουθάει o οδηγός την χαραμάδα του t-track.
07b.jpg
Και εδώ ο οδηγός (ο δεύτερος) πάνω στο καινούριο σλεντ που προορίζεται για κοπές 45 μοιρών.
08b.jpg

Τέλος, βάζω και μια φωτογραφία από τον οδηγό/στοπ που είναι από αγορασμένα εξαρτήματα (για όποιον βαριέται τις πατέντες). Είχα γράψει για την κατασκευή μερικές σελίδες πίσω - η μόνη αλλαγή είναι το μικρό κομμάτι πλέξιγκλας πάνω από την μεζούρα, που μπήκε σφηνωτά για να φαίνονται καλύτερα οι μετρήσεις.
09b.jpg
 
Μπραβο Δημητρη...!!
Ωραιες οι πατεντες των στοπ/οδηγων σου...!!
Πολυ κυριλε εχει γινει ολος ο παγκος...!!!

Δεν μπορω να παραβλεψω απο τις φωτο την μεγαλη και πολλαπλη χρησιμοτητα της αυτοκολλητης μεταλλικης μεζουρας, που εχω ηδη παραγγηλει...!!!
 
Δεν μπορω να παραβλεψω απο τις φωτο την μεγαλη και πολλαπλη χρησιμοτητα της αυτοκολλητης μεταλλικης μεζουρας, που εχω ηδη παραγγηλει...!!!
Ευχαριστώ Κωστή - το θέμα το ανέβασα και με αφορμή την κουβέντα που είχαμε για μεζούρες. Οι συγκεκριμένες έχουν και το εξής θετικό: οι γραμμές για τα διάφορα νούμερα είναι πολύ λεπτές οπότε μπορείς να μετράς με περισσότερη ακρίβεια σε σχέση με τις μεζούρες ραπτικής.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV
Δημητρη, πολυ ωραιοι οι οδηγοι αλλά δεν εξυπηρετουν οι μεζουρες, και παλι ειναι για το "περιπου" ... και εξηγω
Εγω παντα, οπως μου εχουν διδαξει 2 φιλοι ξυλουργοι, κανω μια δοκιμαστικη κοπη και αφου μου κανει συνεχιζω με τις υπολοιπες
Τα μετρα λενε τα δικα τους και η κοπη εχει το δικο της μετρο ... ο δισκος δεν ειναι cnc.
Θελω να πω οτι εαν θες να κοψεις 2 επιφανειες πχ στο 16,7 και ρυθμισεις 2 φορες, βασει της μεζουρας, μπορει να μη βγουν ακριβως ιδια μεταξυ τους!
 
Και έτσι όπως λες γίνεται (με δοκιμές μέχρι να το πετύχεις).
Θα σου πω πως το κάνω μέχρι στιγμής:
-Ρυθμίζω τον οδηγό στο 16,7
-Μετράω τι έκοψα με το μέτρο - συνήθως βγαίνει 16,7 ΑΚΡΙΒΩΣ, αλλά καμιά φορά χάνει λίγο (πχ είναι λίγο στραβό το ξύλο, δεν έχεις ρυθμίσει ακριβώς τον οδηγό)
-Κόβω και τα υπόλοιπα ξύλα, χωρίς να πειράξω την ρύθμιση του οδηγού
-Αν τώρα τύχει και χρειαστεί αργότερα επιπλέον κομμάτι στα 16,7 ξαναρυθμίζω, και πάλι συνήθως βγαίνει ακριβώς ίδιο.

Μετά από αρκετή χρήση του σλεντ, δεν επαληθεύω και πολύ με το μέτρο πλέον- απλά ρυθμίζω τον οδηγό και κόβω. Το ίδιο και με την μεζούρα του φράκτη που έχει ενσωματωμένη το παγκοπρίονο.
 
και καπου εδω σταματαει η κατσκευη του παγκου για το παγκοπριονο-σεγα-ρουτερ
τα υπολοιπα σε βαθος χρονου και παντα με βαση τις αναγκες
να κανω λοιπον μια απλη παρουσιαση, μιας και δεν το εχω ιδιαίτερα
A12.jpgA22.jpgA32.jpgA42.jpg
η κατασκευή του σκελετου

A52.jpgA62.jpgA106.jpg
καρφωτα βυσματα ξυλου και βιδες για την επιπεδωση της επιφανειας που θα πατησει το παγκοπριονο. Στο κατω μερος της επιφανειας (καντρα πλακε) και στα σημεια οπου ειναι οι βιδες κολληθηκαν λαμακια για να μην γινεται ζημια στο κοντρα πλακε. Αυτο εγινε και στις επιφανειες των ρουτερ και σεγας και για την μεταξυ τους επιπεδωση

συνεχιζεται....
 

Attachments

  • A102.jpg
    A102.jpg
    144.9 KB · Views: 15
  • A101.jpg
    A101.jpg
    71.7 KB · Views: 13
A101.jpgA1002.jpgA102.jpg
η επιφανεια για την σεγα. Απο κατω MDF 16 χιλ. Απο επανω κοντρα πλακε 10 χιλ. οσο και το υψος των T-slot. Το αλατακι πραγματικα χρησιμο.

A103.jpgA104.jpgA105.jpg
και η μαγιονεζα κανει δουλιτσα....... αστειευομαι βεβαια, το μπουκαλακι αυτο δινει πολυ καλο ελεγχο ροης, οπως φαινεται , για οσους χρησιμοποιουν οπως εγω ξυλοκολλα σε μεγαλη συσκευασια

συνεχιζεται... ή το βραδακι ή αυριο
 

Attachments

  • A105.jpg
    A105.jpg
    113 KB · Views: 8
  • A104.jpg
    A104.jpg
    89.3 KB · Views: 8
  • A103.jpg
    A103.jpg
    151.2 KB · Views: 9
  • A102.jpg
    A102.jpg
    144.9 KB · Views: 9
A201.jpgA202.jpgA203.jpg
η επιφανεια για το ρουτερ.
Απο κατω MDF 16 χιλ. απο επανω κοντρα πλακε 8 χιλ. οσο και το παχος της πλακας αλουμινιου που αγορασα απο τοTEMU.
Επρεπε να ανοιξω νεες τρυπες στο αλουμινιο επειδη δεν ταιριαζε στα ρουτερ μου, ουτε στο parkside ουτε στο TOPSHAK περιθωρειων.
Εκει εχασα το κεντρο κατα λιγα χιλιοστα. Το θεωρω φυσιολογικο μιας και την δουλεια δεν την εκανε ουτε μηχανημα ουτε επαγγελματιας.
A204.jpgA206.jpgA207.jpg
για το ανεβατοριο του ρουτερ ειδα αρκετα βιντεο, πειραματιστηκα και λιγο και κατεληξα στον γρυλλο αυτοκινητου, που ουτως ή αλλος μου περισευε ενας
με εκπληξη διαπιστωσα οχι μονο το ποσο ευκολη ηταν η εγκατασταση του αλλα και ποσο καλο ελεγχο εδινε στο ανεβασμα του ρουτερ.
Και καπου εκει "στραβωσε" το πραγμα. Και συγκεκριμενα στραβωσε η πλακα αλουμινιου, απο την πιεση που ασκουσε ο γρυλλος. Ανυψωθηκε στο κεντρο, εκανε καμπυλη.
Ταλαιπωρηθακα αρκετα για να την ισιωσω και τελικα την λυση την εδωσε το τανκ parkside. Το ετριψα αρκετα και ισιωσε. Τωρα ομως τα δαχτυλια που ρυθμιζουν την διαμετρο της τρυπας εξειχαν. Το τανκ εδωσε παλι την λυση.
B2.jpg
Ετοιμος ο παγκος
 
Σούπερ!
Μία ερωτηση: υπάρχει τρόπος να επεκτείνεις τους οδηγούς του παγκοπρίονου σε όλο το μήκος του πάγκου; γιατί θα χρειαστείς και στο ρούτερ φράκτη όταν χρησιμοποιείς κοπτικά χωρίς ρουλεμάν.
 
ευχαριστω
Μία ερωτηση: υπάρχει τρόπος να επεκτείνεις τους οδηγούς του παγκοπρίονου σε όλο το μήκος του πάγκου; γιατί θα χρειαστείς και στο ρούτερ φράκτη όταν χρησιμοποιείς κοπτικά χωρίς ρουλεμάν.

ναι, οι οδηγοι του φραχτη εξεχουν μπροστα και πισω απο τον παγκο και ετσι ο φραχτης μπορει να κινηθει ελευθερα
μπορει να γινει φραχτης και για το ρουτερ και για την σεγα ή μεσο ευθυγραμμισης ενος περισσοτερο ειδικευμενου φραχτη
 
  • Like
Reactions: nikfor and NassosT
Πολύ ωραία δουλειά, μπράβο.
Για το θέμα με τον γρύλλο, δες μήπως με κανένα δαχτυλίδι στο σπείρωμα μπορείς να φτιάξεις στοπ για να φρενάρει εκεί που πρέπει όταν μετακινείς το ρούτερ τέρμα πάνω.
 
  • Like
Reactions: legeonarios
ευχαριστω
με κανένα δαχτυλίδι στο σπείρωμα μπορείς να φτιάξεις στοπ
ωραια ιδεα!
σαν πρωτη σκεψη, ενας μεταλλικος σφιγκτηρας αν χωραει ή ακομα και ενα απλο δεστικο (tire up) ισως εκαναν την δουλεια
εχεις κατι στο μυαλο σου;
Μολις διαπιστωσα οτι σε εχω αντιγραψει,σε ενα βαθμο βεβαια, οσον αφορα την κινηση του φραχτη στον παγκο. Εχω διαβασει σχεδον ολο το Εργαλεία, Gadgets και Κατασκευές,
και θυμομουν οτι εχεις φτιαξει εναν εκπληκτικο παγκο αλλα ειχα ξεχασει τις λεπτομερειες
 
Last edited: