Πανεπιστημιακό άσυλο?

Re: Απάντηση: Πανεπιστημιακό άσυλο?

Να με συγχωρείτε που επιστρέφω στο θέμα (:D), αλλά θα ήθελα να σχολιάσω το παραπάνω μήνυμα του Πέτρου. Το άσυλο μπορεί να μην είναι η πεμπτουσία της δημοκρατίας, αλλά αποτελεί ένα από τα σύμβολά της. Όση πρακτική χρησιμότητα έχει και η σημαία πάνω στην Ακρόπολη έχει και αυτό.

Λεύτερη με μια παρατήρηση…όσοι εκμεταλλεύονται το άσυλο συνήθως καινέ και τη σημαία… (χωρίς ίχνος εθνικισμού το σχόλιο…).

Τώρα κινδυνεύοντας να γίνω γραφικός να δημοσιεύσω το παρακάτω κείμενο που πήρα πρόσφατα σε ένα mail chain… φυσικά δέχομαι την γυμνή ανάγνωση του κειμένου με αρκετό σκεπτικισμό για να μην ξεφύγουμε από το θέμα εντελώς, μια και οι ερμηνείες στο παρακάτω κομμάτι μπορούν να μεταφρασθούν ποικιλοτρόπως και ανάλογα με το τη πρεσβεύει ο καθένας μας…

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ, ΔΙΟΤΙ ΚΑΤΕΧΡΑΣΘΗ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΟΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΜΑΘΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΘΑΔΕΙΑ ΩΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΤΗΝ ΑΝΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΩΣ ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ ΩΣ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ.


ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ (436-338πΧ)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πανεπιστημιακό άσυλο?

Λεύτερη με μια παρατήρηση…όσοι εκμεταλλεύονται το άσυλο συνήθως καινέ και τη σημαία… (χωρίς ίχνος εθνικισμού το σχόλιο…).

Τώρα κινδυνεύοντας να γίνω γραφικός να δημοσιεύσω το παρακάτω κείμενο που πήρα πρόσφατα σε ένα mail chain… φυσικά δέχομαι την γυμνή ανάγνωση του κειμένου με αρκετό σκεπτικισμό για να μην ξεφύγουμε από το θέμα εντελώς, μια και οι ερμηνείες στο παρακάτω κομμάτι μπορούν να μεταφρασθούν ποικιλοτρόπως και ανάλογα με το τη πρεσβεύει ο καθένας μας…

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ, ΔΙΟΤΙ ΚΑΤΕΧΡΑΣΘΗ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΟΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΜΑΘΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΘΑΔΕΙΑ ΩΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΤΗΝ ΑΝΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΩΣ ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ ΩΣ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ.


ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ (436-338πΧ)


καλα τα λεει ο Ισοκρατης αλλα ποιος τον λαμβανει υποψη τωρα και αυτον .......





εδω ειναι οτι σπασουμε και οτι καψουμε ......



οταν εχεις εναν ..... μαλον Ανθρωπο να πεταει μια βομπα μολοτωφ σε εναν αστυνομικο με σκοπο να τον καψει Ζωντανο !!!!!!! μονο και μονο γιατι ειναι μπατσος και οχι σς πουμε ........ Ζωγραφος η Μανικιουριστας η Οικοδομος η Γιατρος ......

τοτε εχουμε χασει την ενοια της Δημοκρατιας ......
ποια ειναι βεβαια αυτη η ενοια ;;;;;;;

παντως οχι να καψεις τον αλλον ζωντανο η να σπασεις το Μαγαζι του .......
 
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ, ΔΙΟΤΙ ΚΑΤΕΧΡΑΣΘΗ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΟΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΜΑΘΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΘΑΔΕΙΑ ΩΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΤΗΝ ΑΝΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΩΣ ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ ΩΣ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ.


ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ (436-338πΧ)

Ήταν ότι καλύτερο μπορούσεν να παραθέσεις.
Όντας φοιτητής στο Α.Π.Θ ( Σ.Θ.Ε Τμήμα Μαθηματικών για την ακρίβεια ) και έχοντας αντικρύσει αρκέτες φορές εικόνες καταστροφής στο χώρο της σχολής μου και όχι μόνο, θα ήθελα να εκφράσω κι εγώ την αποψή μου.

Πιστεύω πως είναι απαραίτητη η ύπαρξη , ο σεβασμός και η εφαρμογή του πανεπιστημιακού ασύλου απο κάθε άποψη και απο κάθε πολίτη ή φορέα οποιασδήποτε εξουσίας.

Αλλά όπως έχει προαναφερθεί έχει παρεξηγηθεί πολλάκις η έννοια αυτού του ασύλου όπως και άλλες έννοιες.
Δυστυχώς τα πανεπιστήμια γίνονται χώροι διεξαγωγής αρκετών παράνομων δραστηριοτήτων , καταστροφών και βανδαλισμών.

Δεν είναι δυνατόν να συγχέουμε τις καταλήψεις ή άλλες πράξεις του φοιτητικού κινήματος με τα άτομα που διεισδύουν και τις περισσότερες φορές είναι εξωπανεπιστημιακά και προκαλούν πάντα προβλήματα.

Δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει ένας στοιχειώδης έλεγχος τον ατόμων που εισέρχονται και εξέρχονται στο χώρο των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων και ας αφήσουμε τα εξωφρενικά περί μεγάλου αδερφού κτλ που ακούω κατα καιρούς.

Το πανεπιστήμιο ειναι ένας χώρος ιερός που πρέπει να τον σέβονται όλοι, και οι καθηγητές και οι φοιτητές και όλοι οι πολίτες με άμεση , έμμεση η καμία σχέση με αυτό.

Εκεί μέσα στέλνουν τα παιδιά τους οι γονείς για να μορφωθούν , εκεί μέσα παλέυουν άνθρωποι να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα και εκεί μέσα προετοιμάζονται οι μελλοντικοί πολίτες.

Σε καμμία περίπτωση δεν πρέπει να ανεχεται κανείς αυτού του είδους τις συμπεριφορές και αυτήν την τόσο ρομαντική και θεωριτική προσσέγιση του ζητήματος ( διάλογος και στάση ανοχής κτλ ).

Αγανακτώ όταν βλέπω κάποιοι άνρωποι που ποτέ τους δεν δούλεψαν ποτέ τους δεν σεβάστηκαν τον κόπο κανενός ποτέ τους δεν έκαναν θυσίες για τίποτα και κανέναν να καταστρέφουν κτίρια και περιουσίες και οτιδήποτε άλλο
και να βαφτίζουν το βανδαλισμό διαμαρτυρία και αγώνα.

Το άσυλο πρέπει να παραμείνει ενεργό και να ισχυροποιηθεί για την φοιτητική κοινότητα που πάντα αποτελεί την αιχμή του δόρατος σε όλες τις προσπάθειας βελτίωσης του βίου του συνόλυο των πολιτών.

Να απαιτήσουμε προστασία του πανεπιστημίου και απο μέσα αλλά και απο έξω.
Και προστασία όχι μόνον των κτιρίων και της υλικής υποδομής που πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες , αλλά και την πνευματική περιουσία και τους θεσμούς που χαρκατηρίζουν τον πανεπιστημιακό βίο.

Δεν θα ήθελα να σχολιάσω τα περί βαθμολογίας και καθηγητών - φοιτητών γιατί θα χρειαστεί ολόκληρο thread για να αναπτυχθεί το ζήτημα.

Το θέμα είναι ότι υπάρχουν λύσεις αλλά κανείς δνε παίρνει το " πολιτικό ρίσκο " να τις εφαρμόσει και κανείς απο τους αρμόδιους δεν έχει την θέληση να δεί τα πράγματα να καλυτερεύουν.

Το μέλημα των περισσοτέρων είναι να γεμίζει η τσέπη τους, αδυνατώντας να καταλάβουν πως όταν έρθει η στιγμή που όσο γεμάτη κι αν είναι η τσέπη αυτό που θα έχει μέσα δνε θα έχει αξία.
 
Last edited:
καλα τα λεει ο Ισοκρατης αλλα ποιος τον λαμβανει υποψη τωρα και αυτον .......

δυστυχώς ινδάλματα των νεοελλήνων έπαψαν να αποτελούν τα υποδείγματα ανθρώπων όπως ο Ισοκράτης και οι περισσότεροι εκ των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων , επιστημόνων , πολιτικών και άλλων προσωπικοτήτων και τη θέση τους πήραν οι τραγουδιστές , οι ηθοποιοι , αυτοί που κυκλοφορούν με Porsche αυτοί που κάνουν όργια με Ρωσσίδες και άλλα τέτοια...

Όσο οι άνθρωποι απομακρύνονται απο θεμελιώδης αξίες που εδραιώνουν την υγεία της κοινωνίας ,την ευημερία της πολιτείας και την ευτυχία του ανθρώπου τόσο δέσμιοι γίνονται της παρακμής της υλιστικής αντιμετώπισης των πάντων και του ανελέητου κυνηγητού της ευτυχίας της στιγμής.
 
Φιλε Σπυρο,οπως ειπες και εσυ ουτε και η κυβερνηση της Μ.Ανατολης σταθηκε στο υψος της,γιατι οπως λέει και ο λαος ,αν δεν εχεις νυχια να ξυθεις κλπ κλπ.Ευτυχως, για ολους εμας τους μεταγενεστερους, δικαιωθηκαν οι επιλογες των Δυτικοφιλων,γιατι αλλιως θα ημασταν κατι σαν Βουλγαρια.Αγαπητε Lepton η σημαια που κοιματιζει στην Ακροπολη συμβολιζει το Ελληνικο Εθνος και την ανα τους αιωνες συνεχεια του ,το ασυλο δεν υπηρχε στην αρχαιοτητα,αλλα οι ιδεες κυκλοφορουσαν ελευθερα και δεν χρειαζοταν κανενα ιδιαιτερο χωρο γιαυτο,η ελευθερια της σκεψης ειναι μεσα μας και οχι στα Ασυλα του οποιου Πανεπιστημιου
 
Πέτρο εδώ είναι το μεγάλο ερώτημα.Θα γινόμαστε Βουλγαρία???Δεν υποστηρίζω ασφαλώς τίς δογματικές επιλογές τής εποχής εκείνης,αλλά θά μείνω πάντα με την ιστορική απορία.Εάν η αριστερά τότε συμμετείχε στις εκλογές τού 1946-ήταν τεράστιο λάθος η αποχή-όπου βέβαια θά έπαιρνε σημαντικό ποσοστό θά τής επέτρεπαν την συμμετοχή έστω και σαν αντιπολίτευση στίς μετέπειτα πολιτικές εξελίξεις τής ελλάδας??Nομίζω ότι είναι λάθος να χαρίζει κανείς ένα μεγάλο αριθμό πολιτών στο Κ.Κ.Ε.τής εποχής εκείνης.Υπήρχε ένας σωρός κόσμου πού είχε ενταχθεί στο Ε.Α.Μ.χωρίς να ανήκει στο Κ.Κ.Ε.,γιατί είχε επικρατήσει σε μεγάλα τμήματα τής χώρας κατατρομοκράτηση τών πολιτών.Εάν δεν ήσουν βασιλικός χαρακτηριζόσουν κομμουνιστής.Οπότε δεν υπήρχε άλλη λύση απο το να πάς στο βουνό.
Ετσι και αλλοιώς η περίοδος 46-49 ήταν καταστροφική για τήν χώρα και σημάδεψε πολλές επόμενες γενιές.
Εάν τώρα κρίνουμε εκ τού αποτελέσματος -πού δεν είναι πάντα μιά σωστή ιστορική κρίση-μάλλον οι νεώτερες γενιές είχαν καλύτερο μέλλον.Χρειάστηκε όμως να πληρώσουν με το αίμα τους άνθρωποι πού κάτω απο άλλες συνθήκες θα ήταν ο ανθός τής Ελλάδας.Και αυτό είναι μιά μεγάλη πληγή που ακόμα τήν πληρώνουμε.
Ασε που και μετά τήν επταετία ζήσαμε μιά στρεβλή μεταπολίτευση,και ζούμε ακόμα,όπου κυριάρχησε ένας άκρατος λαϊκισμός.Φτάσαμε δέ σήμερα να κουβεντιάζουμε για την αλλαγή του πλαισιου τού Ασύλου ,ακριβώς γιατί χαρις σε αυτόν τον λαϊκισμό,όλες οι έννοιες χρησιμοποιήθηκαν καθ´υπερβολήν και κατά κόρον,θά έλεγα δέ ότι κυριολεκτικά λεηλατήθηκαν,απο συμφέροντα πού πρόβαλλαν μιά ´προοδευτική ιδεολογία´ενώ στην πραγματικότητα εξυπηρετούσαν μιά άναρχη ανάπτυξη τής χώρας,μιάς χώρας που ζεί με δανεικά και παριστάνει την αριστοκράτισσα,ενώ τής έχουν μείνει μόνον τα ξεφτια απο τα παλιά ωραία φορέματα.
 
Σπυρο συμφωνω μαζι σου,σχεδον σε ολα ,ιδιως στο τελευταιο.Αποδεικνυεται οτι ακομη ως εθνος δεν εχουμε αποκτεισει δημοκρατικη παιδεια και ωριμοτητα και καταφευγουμε σε υπερβολες,που αλλωστε μας χαρακτηριζουν ως εθνος,καλη σου μερα
 
Ο Ισοκράτης κάνει μία σωστή διαπίστωση και δε διαφωνεί κανείς για το ότι αυτά συμβαίνουν και σήμερα. Αλλά δε μας απαντά το τι πρέπει να κάνουμε. Πρέπει να αναστείλουμε τις σχετικές ελευθερίες, επειδή κάποιοι κάνουν κατάχρηση; Πρέπει να ανεχθούμε τις καταχρήσεις αυτών των δικαιωμάτων ατάραχοι; Πρέπει να κάνουμε προσπάθειες διαφύλαξης αυτών των ελευθεριών;

Η θέση μου είναι ότι πρέπει να βρούμε αποτελεσματικότερους τρόπους περιφρούρησης του ασύλου, όχι να το καταργήσουμε.
 
... Η θέση μου είναι ότι πρέπει να βρούμε αποτελεσματικότερους τρόπους περιφρούρησης του ασύλου, όχι να το καταργήσουμε.


Συμφωνώ. Αν η περιφρούρηση πέσει στα χέρια της αστυνομίας (που εξυπηρετεί συμφέροντα βουλευτών που λειτουργούν καιροσκοπικά, μυστικών υπηρεσιών και ξένων δακτύλων που επιβάλουν τα δημοκρατικά ήθη της κομισιόν), μετά λίγο καιρό μπορεί να ο κάθε λειτουργός και ο κάθε φοιτητής ναχουν τον δικό τους άνθρωπο στο πλάι (Α2), ή ακόμη και να παραχωρηθεί ο έλεγχος της λειτουργίας των ΑΕΙ στο JUMBO BEBE!
 
Re: Απάντηση: Πανεπιστημιακό άσυλο?

Πρέπει να αναστείλουμε τις σχετικές ελευθερίες, επειδή κάποιοι κάνουν κατάχρηση;

να σου απαντήσω αλλιώς:
ΕΑΝ το να επεμβαίνει αστυνομική δύναμη σε περίπτωση διαπράξεως σοβαρού εγκλήματος, ασχέτου με την ελευθερία λόγου, όπως τέτοια εγκλήματα είναι οι προσβολές της σωματικής ακεραιότητας, της ιδιοκτησίας, της γεννετήσιας ελευθερίας κλπ (δίχως να απαιτείται η προηγούμενη έγκριση που υπό το παρόν καθεστώς δεν τολμά κανείς να την δώσει) θεωρείται από μερικούς ΠΡΟΣΒΟΛΗ ή ακόμη χειρότερα ΚΑΤΑΛΥΣΗ του ασύλου, τότε ναι. Να καταργηθεί. Διότι ούτως ή άλλως θα έχει καταστεί η έννοια του ασύλου κενή περιεχομένου. Από τους ίδιους τους φερόμενους ως "προασπιστές" του.
 
Δε διαφωνούμε, αλλά αυτό προβλέπεται ήδη από την κείμενη νομοθεσία. Ε, αυτή πρέπει να εφαρμοστεί! Το μόνο παραπάνω που λέω είναι ότι πρέπει να υπάρχει και καλύτερη περιφρούρηση για να μην χρειαστεί η σχετική επέμβαση.

Παρεμπιπτώντως, το 1995 η επιτροπή ασύλου επέτρεψε την είσοδο στην αστυνομία. Οι πιο ψύχραιμοι δήλωσαν πως καλώς δόθηκε η εντολή, αλλά κακώς που έφτασαν τα πράγματα εκεί.
 
εφαρμόζεται με την έννοια ότι απλώς ισχύει. Μόνο που τα όργανα στα οποία έχει δοθεί η διακριτική ευχέρεια, δεν αντιδρούν. Συνεπώς οι συνθήκες έχουν ξεπεράσει το υπάρχον νομικό πλαίσιο, σημείο επομένως ότι το τελευταίο πρέπει να αναθεωρηθεί. Εκτός και εάν θεωρείς ό,τι συμβαίνει εύρυθμη λειτουργία.
 
Με άλλα λόγια, προτείνεται να καταργηθεί το άσυλο, δηλαδή να έχει η αστυνομία το δικαίωμα να κυνηγήσει τους ταραξίες μέσα στο χώρο του Πολυτεχνείου με οποιαδήποτε αφορμή, επειδή η αστυνομία επιλέγει να μην κυνηγήσει τους ταραξίες μέσα στο χώρο του Πολυτεχνείου, ακόμα και όταν υπάρχει σοβαρός λόγος και της δίνεται αυτόματα αυτό το δικαίωμα; Λίγο γελοίο δεν είναι;

Και τι θα αλλάξει, όταν το 1995 που η επιτροπή ασύλου έδωσε το δικαίωμα στην αστυνομία να παρέμβει, έγιναν 480 συλλήψεις και στη συνέχεια τα άτομα αυτά αφέθηκαν ελεύθερα;
 
Μα δεν μπορουν να τους κανουν τιποτα (δυστυχως... αν ρωτησετε εμενα). Απλα τους παιρνουν την φωτογραφια και στοιχεια για να ξερουν ποιοι ειναι οι συχνοι-πυκνοι ταραξιες και μετα σπιτι τους. Κυριως αποτρεπτικο μετρο ειναι παρα σωφρονιστικο
 
όχι, ως όργανο στο οποίο έχει δοθεί η διακριτική ευχέρεια θεωρώ τη σύγκλητο και τον πρύτανη. Η αστυνομία είναι άλλο καπέλο...
Απλά αντιδρώ στο ότι κάθε επέμβαση δύναμης στο φυσικό χώρο του πανεπιστημίου, για οποιονδήποτε λόγο, θεωρείται a priori πράξη προσβολής του ασύλου. Εάν εγκαταληφθεί αυτή η λογική, δεν έχω τίποτα κατά της διατήρησης του ασύλου.
 
Μα αφού η αστυνομία ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ να τους πιάσει έξω από το πολυτεχνείο.
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες τα ίδια. Οι γνωστοί άγνωστοι 50 (Δεν ξέρω αν είναι οι ίδιοι, πάντως στα 1989-93 τους ήξερα όλους τότε) θα ακολουθήσουν την πορεία και η αστυνομία θα τους σπρώξει να μπουν στο πολυτεχνείο.
Το σενάριο το είδα με τα μάτια μου να επαναλαμβάνεται τόσες φορές και απ’ότι μαθαίνω και σήμερα τα ίδια συμβαίνουν. Έχει καταντήσει γελοίο.
[FONT=&quot]Αν η αστυνομία δεν ήθελε να μπουν στο πολυτεχνείο θα κρατούσαν τους δρόμους που οδηγούν στις εισόδους του. Ακόμα και ο Κλουζώ θα το σκεπτόταν αυτό.[/FONT]
 
Σας προωθω το email που έλαβαν όλοι οι χρήστες του δικτύου και/ή των υπηρεσιών του Α.Π.Θ

Μετά από έγκριση της Πρυτανείας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης, το Κέντρο Λειτουργίας Δικτύου σας προωθεί μήνυμα του ΕΣΔΕΠ/ΑΠΘ:


ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δικτυακός τόπος : http://www.auth.gr/esdep
Πρόεδρος: Γιάννης Μυλόπουλος, Τηλ: 2310 995695, e-mail: [email protected]
Γραμματέας: Δημήτρης Χασάπης, Τηλ: 2310 991235, e-mail: [email protected]



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ - ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Την ημέρα της επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου:

- Προστατεύουμε έμπρακτα το Πανεπιστημιακό Άσυλο,

- Αποτρέπουμε τα οποιαδήποτε γεγονότα, προαναγγελθέντα ή μη,

- Κάνουμε πράξη την άποψη ότι το Πανεπιστήμιο είναι πνευματικό ίδρυμα, που δεν έχει καμιά σχέση με έκτροπα, βιαιότητες και βανδαλισμούς.

Συμμετέχουμε στην Εκδήλωση - Ανοικτή Συζήτηση που διοργανώνουν από κοινού ο ΕΣΔΕΠ και η Πρυτανεία του ΑΠΘ, την Παρασκευή 17 Νοέμβρη και ώρα 19.30, στην αίθουσα τελετών του ΑΠΘ, με θέμα:

Το Πανεπιστημιακό Άσυλο κι η προστασία του.

Το θέμα εισηγούνται:

- Ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Αναστάσιος Μάνθος,
- Ο Πρόεδρος του ΕΣΔΕΠ/ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος
- Ο καθηγητής φιλοσοφίας του Τμ. Πολιτικών Επιστημών, Γεράσιμος Βώκος
- Η καθηγήτρια Ποινικού Δικαίου του Τμ. Νομικής, Ελισάβετ Συμεωνίδου - Καστανίδου
- Ο δημοσιογράφος και διευθυντής του ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΥ, Τραϊανός Χατζηδημητρίου

- Συντονίζει ο Γραμματέας του ΕΣΔΕΠ/ΑΠΘ, Δημήτρης Χασάπης

Η παρουσία όλων στην εκδήλωση θεωρείται απαραίτητη. Γιατί ο μεγαλύτερος εχθρός της βίας, είναι το ανοικτό και ζωντανό Πανεπιστήμιο. Μόνο η παρουσία μας εκείνη την ημέρα μπορεί να προστατέψει αποτελεσματικά το Πανεπιστημιακό Άσυλο.

Ο Πρόεδρος του ΕΣΔΕΠ/ΑΠΘ Ο Γραμματέας του ΕΣΔΕΠ/ΑΠΘ


Γιάννης Μυλόπουλος Δημήτρης Χασάπης
 
Η ουσία του ασύλου ποτέ δεν ήταν στο νόμο, η ουσία του είναι βαθιά κοινωνική. Αυτή νομιμοποιούσε ό,τι ο νόμος καταδίκαζε. Γι’ αυτό, το άσυλο δεν είναι νομικό αλλά πολιτικό ζήτημα. Δεν είναι φιλοδώρημα του κράτους αλλά κοινωνική κατάκτηση. Στην Ελλάδα το άσυλο σηματοδοτήθηκε από την αντικαθεστωτική δράση, από την αμφισβήτηση και από δικαίωμα στην αντίσταση. Γι’ αυτό, στις μεγάλες κοινωνικές συγκρούσεις της μεταπολιτευτικής καραμανλικής περιόδου, αλλά και στις μετωπικές συγκρούσεις της επόμενης δεκαετίας ενάντια στις θηριωδίες της κρατικής καταστολής, το άσυλο αποτέλεσε το μέτρο σύγκλισης των κινημάτων με αυτό το ζωτικό χώρο ελευθερίας, προσδίδοντας καινούρια νοήματα σε ό,τι είχε ήδη κοινωνικά κατακτηθεί. Εξ’ ου και τα αυτόνομα στέκια που γεννήθηκαν και εξαπλώθηκαν στον χώρο του ασύλου από το ’80 και μετά.

Τι νόημα δίνει όμως στο άσυλο ένας φοιτητής που αγωνιά απλώς να περάσει τα μαθήματα, να κάνει καριέρα, να ψηφίσει μια παράταξη κάθε Μάρτη, να εκλέξει Δ.Σ. για τα εργαστήρια και τα μαθήματα, να αναπαράξει στις συνελεύσεις τον απαρχαιωμένο και αφομοιωμένο συνδικαλιστικό και κοινοβουλευτικό λόγο, ανάμεσα σε χασμουρητά και φασαρία; Απολύτως κανένα.[/U

Ποιοι κρύβονται καθημερινά πίσω απο το άσυλο και ποιοι το καταπατούν;

Οι διαρκείς και μεγάλοι καταπατητές και ευτελιστές του ασύλου είναι οι καθηγητές που έχουν μετατρέψει το πανεπιστήμιο σε εργαστήρια προσωπικού κέρδους. Είτε αναλαμβάνοντας προσωπικές ιδιωτικές εργασίες χρησιμοποιώντας τους φοιτητές σαν εκτελεστικά και άμισθα όργανα, τεμαχίζοντας τις εργολαβίες τους σαν ασκήσεις. Είτε πέφτοντας στην μεγάλη πίτα που λέγεται ερευνητικό πρόγραμμα. Που αποτελεί τη μαύρη τρύπα του ρέοντος χρήματος στα πανεπιστήμια και για την οποία δεν υπάρχει κανένας έλεγχος και κανείς δεν γνωρίζει το ποιος και το γιατί.

Είναι οι «σεκιούριτι» που έχουν εισχωρήσει σε όλους τους πανεπιστημιακούς χώρους και βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την αστυνομία. Και, αν χρειαστεί, γίνονται και μάρτυρες κατηγορίας σε καταλήψεις, όπως έγινε στην Κομοτηνή με την κατάληψη της λέσχης.

Είναι οι κάμερες που έχουν τοποθετηθεί από τις πρυτανικές αρχές χωρίς καμιά δημόσια συζήτηση μετατρέποντας τον χώρο του πανεπιστημίου από χώρο ελεύθερης διακίνησης ανθρώπων σε χώρο ελέγχου και επιτήρησης.

Είναι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις - αλυσίδες που ελέγχουν τα κυλικεία με την άδεια των πρυτανικών αρχών. Στο όνομα των ανταποδοτικών οφελών ξεπουλώντας κομμάτια του πανεπιστημίου. Με τον νόμο πλαίσιο γιατί να μην το ξεπουλήσουν ολόκληρο;

Είναι οι φοιτητικές παρατάξεις, που έχουν δει στο πρόσωπο των φοιτητών μια μεγάλη πηγή κέρδους. Με τα γνωστά πάρτυ έχουν μεταφέρει όλο το πολιτισμικό εμπόριο μέσα στο πανεπιστήμιο μετατρέποντάς το σε νυχτερινό κέντρο εάν όχι σε σκυλάδικο. Μαζί με τα πάρτυ είναι και οι εκδρομές, ένα άλλο αλισβερίσι με δώρα και χρήμα μεταξύ των διοργανωτών και μεγάλων τουριστικών γραφείων.

Είναι η αστυνομία, το οπλισμένο χέρι του κράτους, που προσπαθεί να το διεμβολίσει εισβάλλοντας μέσα σε αυτό.
 
Eπειδη ειμαι μαλλον χαζος και δεν καταλαβαινω υπαρχουν 2 Ελλαδες?αυτη των πανεπιστημιακων ασυλων και η αλλη η απλη που ζουμε καθε μερα?στο σπιτι μας στο χωρο δουλειας μας και οπου αλλουΕκει δεχομαστε να μας παρακολουθουν ,να εμπορευονται τα ονειρα μας τις σπουδες στα γυμνασια στα λυκεια κλπ και στους 10-20 πανεπιστημιακους χωρους οχι?Μηπως πρεπει νακανουμε ολη την Ελλαδα με τους αγωνες μας μια αλλη χωρα οπως την περιγραφεις και οχι μια ελιτ ?