pentax k-x

Συγγνώμη, αλλά αυτή η έλλειψη εμφάνισης του σημείου που εστίασε είναι ολίγον "να ´χαμε να λέγαμε". Δεν θεωρώ ότι είναι ικανή να αποτρέψει κανέναν αγοραστή που είναι σοβαρός με τη φωτογραφία. Μπράβο στην Πένταξ που έβγαλε τέτοια μηχανή, κακώς δεν έβγαλε έτσι και την Κ7. Η διαφορά μεταξύ 12 και 14.5 μπ δεν είναι ορατή για όποιον δεν έχει απλά εξαιρετικούς φακούς.
 
Καλα ναι πιστευω οτι θα καταφερεις αυτο που θες εν πασει περιπτωσει.

Παντως η μηχανη φαινεται οντως πολυ καλη,και ευχαριστως θα την αλλαζα με την canon 400d που εχω.:D
 
Εμφανίζει δλδ μόνο το κεντρικό και όχι κάποιο απο τα περιφερικά ακόμα και αν έχει εστιάσει κάποιο απο αυτα έτσι?

Σιγά... Έτσι κιαλλιώς θεωρώ οτι αν δεν τραβάς σπορ, δουλεύεις 90% το κεντρικό (που είναι και το πιό ευαίσθητο εξάλλου) και χειροκίνητα. Δεν μπορώ να φανταστώ δλδ γιατί είναι τόσο σημαντικό να ξέρεις οτι εστίασε το έξω έξω δεξια σημείο η το έξω πανω δεξια σημείο.
 
Re: Απάντηση: pentax k-x

...και να θελήσει η Σόνυ (που βγάζει και αυτή μηχανές, καίτοι δεν το κατέχει τόσο καλά το αντικείμενο καταπώς φαίνεται) να τους πουλήσει τέτοιους αισθητήρες.

Mπα... Η Sony κληρονόμησε απ την Minolta τόση τεχνογνωσία, πατέντες και ανθρώπινο δυναμικό, που δεν έχουν όλοι οι άλλοι μαζί... Το θέμα είναι οτι κινείται εμπορικά - ακριβώς αντίθετα απο την Minolta (γι'αυτό έφαγε και το κεφάλι της αυτή)... Αν αποφασίσει κάποια στιγμή η Sony να βγάλει την κορυφαία μηχανή, θα το κάνει με πολύ λιγότερο κόπο απ'ότι οι άλλοι...
 
Βρε stgeo αλοιμονο,το ξερω πως εστιαζουν ετσι:D!Ετσι κανω και εγω στη συντριπτικη πλειοψηφια των ληψεων!

Απλα για παραδειγμα,καποιες φορες μπορει να χρειαστει να βαλεις τη μηχανη σε τριποδο και να εστιασεις σε κατι που ειναι πιο δεξια/αριστερα κτλ,και μπορει να μη βολευει ο κλασσικος τροπος που περιεγραψες,διοτι δε βολευει πολυ να κουνας τη μηχανη εχοντας εστιασει με το κεντρικο,και μετα να προσπαθεις να ξαναφτιαξεις το καδρο εχοντας πατημενο το κουμπι μεχρι τη μεση και να προσπαθεις να στερεωσεις και το τριποδο.

Η σε αλλη περιπτωση,μπορει να θες να εστιασεις κατι σε μια κοντινη ληψη πχ κατι που ξεφευγει αισθητα απο τη μεση του καδρου,και αν εστιασεις με τον κλασσικο τροπο του κεντρικου σημειου,μπορει παροτι εχεις κλειδωσει την εστιαση αυτη να χαλασει λογω γεωμετριας οταν πας να ξανασυνθεσεις το καδρο.

Aν το σκεφτεις λιγο θα δεις οτι δεν ειναι τοσο σημαντικο ακομα και σε αυτες τις περιπτωσεις που λες αλλα αυτη ειναι η δουλεια στο μαρκετινγκ.
Απο την στιγμη που εχει καποια επιβεβαιωση για μενα δεν μειονεκτει .
Μαλιστα με τους χειροκινητους πανω στην Κ200 εχω παρατηρησει πως αν και επιβεβαιωνει , καποιο fine tuning το θελει πολλες φορες, οταν αυτο ειναι δυνατο φυσικα.
 
Re: Απάντηση: pentax k-x

Mπα... Η Sony κληρονόμησε απ την Minolta τόση τεχνογνωσία, πατέντες και ανθρώπινο δυναμικό, που δεν έχουν όλοι οι άλλοι μαζί... Το θέμα είναι οτι κινείται εμπορικά - ακριβώς αντίθετα απο την Minolta (γι'αυτό έφαγε και το κεφάλι της αυτή)... Αν αποφασίσει κάποια στιγμή η Sony να βγάλει την κορυφαία μηχανή, θα το κάνει με πολύ λιγότερο κόπο απ'ότι οι άλλοι...

Προς το παρον ομως η σονυ μας δειχνει ποσο καλη ειναι κυριως για το μαρκετ ενω η μινολτα ηταν απωλεια για την φωτογραφια.
Θυμιζει την φιλοσοφια της GM που σταματησε το τμημα εξελιξης (στις dslr αντιστοιχα) επενδυοντας τα κεφαλαια στην Wall street.Μπορουσε αλλα δεν ηθελε η δεν συνεφερε εκεινη την εποχη.
 
Last edited:
Aν το σκεφτεις λιγο θα δεις οτι δεν ειναι τοσο σημαντικο ακομα και σε αυτες τις περιπτωσεις που λες αλλα αυτη ειναι η δουλεια στο μαρκετινγκ.
Απο την στιγμη που εχει καποια επιβεβαιωση για μενα δεν μειονεκτει .
Μαλιστα με τους χειροκινητους πανω στην Κ200 εχω παρατηρησει πως αν και επιβεβαιωνει , καποιο fine tuning το θελει πολλες φορες, οταν αυτο ειναι δυνατο φυσικα.

Ναι εχετε δικιο,δεν πρεπει να ειναι και μειονεκτημα αυτο,εγω ετσι που ειδα το σκοπευτρο στο dpreview,ακομη και χωρις να φαινονται τα σημεια εστιασης,με τα πλαισια που εχει μπορεις να κανεις δουλεια,μικρο το κακο.Ψιλοβιαστηκα ισως παλι,χωρις να εχω και την εμπειρια χρησης της μηχανης.
 
Συγγνώμη, αλλά αυτή η έλλειψη εμφάνισης του σημείου που εστίασε είναι ολίγον "να ´χαμε να λέγαμε". Δεν θεωρώ ότι είναι ικανή να αποτρέψει κανέναν αγοραστή που είναι σοβαρός με τη φωτογραφία. Μπράβο στην Πένταξ που έβγαλε τέτοια μηχανή, κακώς δεν έβγαλε έτσι και την Κ7. Η διαφορά μεταξύ 12 και 14.5 μπ δεν είναι ορατή για όποιον δεν έχει απλά εξαιρετικούς φακούς.
Ίσως έχεις δίκιο αλλά μην ξεχνάς ότι είναι μια entry level dslr, οπότε κάθε βοήθεια σε έναν αρχάρειο θα ήταν ένα +
 
Μην ξεχνάτε ότι υπάρχει και ηχητική και οπτική ειδοπόιηση (κουκκίδα) ότι
εστίασε.
Επίσης στη μεγάλη οθόνη, πατώντας το info, βλέπεις ποιο σημείο έχεις επιλέξει (όταν έχεις βάλει χειροκίνητη επιλογή εστίασης)
 
Βασικα εφοσον το κεντρικο σημειο εστιασης ειναι μεσα στο πλαισιο της σποτ φωτομετρησης(στο μικρο πλαισιακι στο κεντρο του σκοπευτρου)τοτε φανταζομαι πως ακομα και το σημειο εστιασης να μη φαινεται τοτε ολα οκ για το κεντρικο σημειο(αυτο καταλαβα εγω,οτι φαινονται στο σκοπευτρο τα πλαισια αυτοματης εστιασης και φωτομετρησης σποτ,αλλα οχι τα σημεια αυτοματης εστιασης,αν ειναι διορθωστε με)

Τωρα για καποιο αλλo σημειο αν θες να επιλεξεις,εκτος του κεντρικου για καποιο λογο,τοτε οπως βλεπω στο σκοπευτρο στο dpreview,καπως θα πας λιγο στο περιπου,εχοντας σαν αναφορα τα πλαισια.

Εφοσον λοιπον υπαρχει και η ηχητικη ειδοποιηση,καθως και η κουκιδα(Αν θελει ο φιλος Ορφεας ας μου διευκρινησει για αυτο λιγο,για την κουκιδα),τοτε δεν υπαρχει και καποιο ιδιατερο προβλημα,εφοσον οπως προαναφερθηκε,οι πιο εμπειροι χρηστες χρησιμοποιουν κυριως το κεντρικο σημειο μονο.
 
Βασικα εφοσον το κεντρικο σημειο εστιασης ειναι μεσα στο πλαισιο της σποτ φωτομετρησης(στο μικρο πλαισιακι στο κεντρο του σκοπευτρου)τοτε φανταζομαι πως ακομα και το σημειο εστιασης να μη φαινεται τοτε ολα οκ για το κεντρικο σημειο(αυτο καταλαβα εγω,οτι φαινονται στο σκοπευτρο τα πλαισια αυτοματης εστιασης και φωτομετρησης σποτ,αλλα οχι τα σημεια αυτοματης εστιασης,αν ειναι διορθωστε με)
ακριβώς

Τωρα για καποιο αλλo σημειο αν θες να επιλεξεις,εκτος του κεντρικου για καποιο λογο,τοτε οπως βλεπω στο σκοπευτρο στο dpreview,καπως θα πας λιγο στο περιπου,εχοντας σαν αναφορα τα πλαισια.
ακριβώς

Εφοσον λοιπον υπαρχει και η ηχητικη ειδοποιηση,καθως και η κουκιδα(Αν θελει ο φιλος Ορφεας ας μου διευκρινησει για αυτο λιγο,για την κουκιδα),τοτε δεν υπαρχει και καποιο ιδιατερο προβλημα,εφοσον οπως προαναφερθηκε,οι πιο εμπειροι χρηστες χρησιμοποιουν κυριως το κεντρικο σημειο μονο.
Φωτεινή κουκίδα (σχήμα εξάγωνο) εντός σκοπεύτρου συν μπιπ = επιτυχημένη εστίαση.
Επίσης στη μεγάλη οθόνη χωρίς να πατήσεις κάποιο κουμπί μόλις αφήσεις το κουμπί του κλείστρου δείχνει ποιο εσταστήρι έχει επιλεγεί. (Δεν ισχύει στο αυτόματο, μόνο στη χειροκίνητη επιλογή σημείου)
 
Σ'ευχαριστω για την απαντηση Ορφεα.

Και ποσο εχει πανω κατω τωρα αυτη με τα διαφορα κιτ φακων?
 
699 τιμή αντιπροσωπείας το διπλό κιτ, μείον 50 ευρώ προσφορά, 649. Σε όλα τα καταστήματα ισχύει. Πολύ καλή περίπτωση το διπλό κιτ, μικρή η επιπλέον επιβάρυνση. Στα συν η ύπαρξη σταθεροποίησης στο σώμα, βέβαια σίγουρα δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο η οπτική ή το σύστημα της σονυ(μινόλτα) αλλά ενάμισυ στοπ στο δίνει, πιθανότατα και 2+ στα 200mm.
 
Καθότι σκέφτομαι σοβαρά την αγορά της εν λόγω μηχανής και έχω μπλεχτεί λίγο με το θέμα των σημείων AF, θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής (συγχωρήστε μου καταρχήν την άγνοια και την ανάγκης επεξήγησης ίσως ʽβασικώνʼ πραγμάτων).

Αν χρησιμοποιήσουμε το κεντρικό για εστίαση (με την λογική ότι για αυτό ξέρουμε πάντα τη ʽʼθέσηʼʼ του), σημαδεύσουμε ένα Χ αντικείμενο που θέλουμε και νετάρουμε βάσει αυτού και κρατώντας το πλήκτρο μισοπατημένο αρχίσουμε να μετακινούμε το κάδρο δεν χαλάει αυτόματα η εστίαση (στο συγκεκριμένο αντικείμενο) ; Θα παραμένει κάποιο σημείο focused και εάν ναι, ποιο θα είναι αυτό; Το αρχικό (στο οποίο ʽʼέδειχνεʼʼ στην αρχή το κεντρικό AF point) ή το εκάστοτε σημείο στο οποίο δείχνει το κεντρικό AF point;

Πρακτικά λοιπόν η διαφορά μεταξύ της Kx και των ʽʼάλλωνʼʼ είναι ότι όταν λεει ότι ʽʼδεν βλέπεις που έχεις εστιάσειʼʼ εννοεί ότι δεν βλέπεις το σημείο ακριβώς / να φωτίζεται αλλά ξέρεις στο περίπου (αφού έχεις επιλέξει το Χ από τα 11 σημεία και βάσει πλαισίων (τα οποία btw όντως φαίνονται στο viewfinder – σίγουρα; στο dpreview δεν τα είδα κάπου) θυμάσαι που περίπου είναι αυτό) ;

Και τελικά, έναν αρχάριο πόσο θα τον δυσκολέψει η συγκεκριμένη έλλειψη;
 
Last edited:
Εάν εστιάσεις (με μισοπατημένο το πλήκτρο του κλείστρου) και το κρατήσεις πατημένο, η εστίαση δεν αλλάζει. Αυτό το λέμε κλείδωμα της εστίασης και επανασύνθεση του κάδρου. Εστιάζουμε δηλαδή κάπου που μας είναι πιο εύκολο (ιδίως σε περίπτωση χειροκίνητης εστίασης) και μετά κρατώντας μισοπατημένο το πλήκτρο του κλείστρου, καδράρουμε.

Στη θέση σου δεν θα τη σκεφτόμουν καν την "έλλειψη" ένδειξης σημείου εστίασης. Αυτό έχει σημασία όταν έχεις επιλεγμένα όλα τα σημεία, οπότε χρειάζεσαι να ξέρεις ποιο από όλα έχει εστιάσει, μην έχει εστιάσει δηλαδή η μηχανή αλλού για αλλού.
 
9/10 περιπτώσεις χρησιμοποιείς το κεντρικό σημείο. Είναι το πιό ευαίσθητο και κυρίως σου ερχεται πιό φυσικά όταν κρατάς την μηχανή στο μάτι σου. Συνήθως πρώτα εστιάζεις σε αυτό που θές έχοντας το στο κέντρο (με το κεντρικό σημείο) και μετά κρατώντας μισοπατημένο το κουμπί καδράρεις όπως θες. Η εστίαση δεν αλλάζει (εκτός αν έχεις επιλέξει εσύ να αλλάζει αλλα αυτό είναι άλλη ιστορια) και έχεις αυτό που θές εστιασμένο.

Αυτό που λέει με την επιβεβαίωση είναι το εξής. Έχεις ας πούμε όλα τα σημεία και βάζεις να εστιάσεις κάπου. Η μηχανή θα βγάλει το κόκκινο κουτάκι στο κέντρο οτι εστίασε απλά δεν σου πεί οτι εστίασε το πάνω αριστερά και όχι το κάτω αριστερα με κουτάκι στην αντίστοιχη θέση πχ. Αν βέβαια εσύ εχεις επιλέξει μόνο ένα και σου πεί οτι εστιάσε, φυσιολογικά εστίασε με αυτό που επέλεξες. Και γενικά δεν είναι και δύσκολο να καταλάβεις που εστίασε. Αν σε νοιάζει τόσο πολύ κοιτάς μετά στο preview στην οθόνη όπου σου λέει που εστίασε.

Προσωπικά ούτε εμένα μου λέει πιό σημείο εστίασε και δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε μια στιγμή στον 1.5 χρόνο που την έχω την μηχανή που να ένιωσα έστω και στο ελάχιστο οτι μου λείπει αυτή η πληροφορία. Εξάλλου όπως είπα 9 στις 10 με το κεντρικό θα εστιάζεις, μην σου πώ οτι θα απενεργοποιήσεις και τα υπόλοιπα για να μην εστιάζει η μηχανή όπου θέλει αυτή. Είναι χαρακτηριστικό που στον μέσο χρήστη δεν έχει καμια σημασία γιαυτό και δεν το βάλαν εξάλλου. Ενδιαφέρει μόνο τους επαγγελματίες που τραβάν σπορ, άγρια φύση και εξαιρετικά απαιτητικούς ερασιτέχνες.
 
Ναι, αλλά εσύ ως φωτο-τσομπάνος δεν είσαι το μέτρο! :p


Σοβαρά τώρα, το κλείδωμα της εστίασης και η επανασύνθεση είναι το καλύτερο σύστημα για να πετύχουμε εστίαση στις πιο δύσκολες περιπτώσεις.