pentax k-x

Κοιταξε τωρα με τα σημεια εστιασης,οπως εχει ηδη προαναφερθει,καλο ειναι να μαθεις να χρησιμοποιεις μονο το κεντρικο σημειο αυτοματης εστιασης,να εστιαζεις εκει που θες πατωντας το κουμπι του κλειστρου μεχρι τη μεση και μετα χωρις να το αφησεις να ξανασυνθετεις το καδρο σου οπως θες και επειτα το πατας μεχρι τερμα και τραβας τη φωτο.
Επειδη η slr εχει πιο μικρο βαθος πεδιου σε σχεση με την οποιαδηποτε κομπακτ,καλο ειναι εκτος του να μαθεις να δουλευεις με το κεντρικο σημειο οπως ειπαμε,να χρησιμοποιεις και την προτεραιοτητα διαφραγματος η και manual εντελως στην slr(οχι το auto η το program),ωστε να εχεις ελεγχο του διαφραγματος(f no)ωστε αναλογα με το θεμα σου κτλ,να ρυθμιζεις το βαθος πεδιου,ποσο θα ειναι εστιασμενη η εικονα μπροστα και πισω απο το σημειο εστιασης.

Οταν εχεις f μικρο νουμερο(πχ 1.8,2.8,3.5 κτλ),τοτε το διαφραγμα ειναι ανοιχτο και το βαθος πεδιου μικραινει,και οταν εχεις μεγαλητερα f,τοτε το διαφραγμα κλεινει και το βαθος πεδιου μεγαλωνει,και εχεις πιο πολυ εστιασμενα τα μπρος και τα πισω απο το σημειο που εστιασες.
Βεβαια παιζουν ρολο και αλλοι παραγοντες στο βαθος πεδιου,για παραδειγμα η αποσταση απο το θεμα που εστιαζεις,η θεση του φακου(ευρυγωνια,νορμαλ,τηλεφακος)κτλ.Δηλαδη ενα παραδειγμα,αν φωτογραφησεις ενα προσωπο απο κοντα,ακομα και να κλεισεις το διαφραγμα στο f8-f9 η και παραπανω,το φοντο πισω θα βγει λιγοτερο η περισσοτερο φλου οπως και να χει,θολο(κατι που ειναι θεμιτο βεβαια για να ξεκολαει το θεμα απο το φοντο),ενω αν φωτογραφισεις καποιο θεμα που ειναι σε μια καποια αποσταση καπως,πχ ενα τοπιο ξερω'γω,μπορει με τα ιδια f η και με μικροτερα(ποιο ανοιχτο διαφραγμα δηλ)να πετυχεις ενα βαθος πεδιου με ολα εστιασμενα.Θα τα δεις στην πορεια αν ασχοληθεις.

Τωρα για τα σημεια af παλι,αν χρησιμοποιεις ολα τα σημεια και να επιλεγει η μηχανη αυτοματα που θα εστιασει,αυτο δεν ειναι συνηθως τοσο καλο αν ξερεις τι θελεις να βγει εστιασμενο,γιατι η μηχανη μπορει να εστιασει καπου που εσυ δε θες.Βεβαια σε καποιες περιπτωσεις οπως φωτογραφια δρασης,σπορ,αγριας φυσης νομιζω αποτι εχω διαβασει και εγω,οτι μπορει να σε βοηθησει καποια αλλη μεθοδος στην αυτοματη εστιαση,πχ να κλειδωνει η εστιαση και να συνεχιζει να εστιαζει στο αντικειμενο που κινηται γρηγορα πχ,η να χρησιμοποιεις πιο πολλα σημεια εστιασης με καποιο τροπο τον οποιο βεβαια δε γνωριζω διοτι δεν εχω ασχοληθει με τετοια θεματα.

Απλα εμενα μου εχει φανει χρησιμο μερικες φορες,το να επιλεξω καποιο σημειο autofocus διαφορετικο του κεντρικου(παλι ομως να το επιλεξω εγω χειροκινητα ποιο θα ειναι ακριβως το σημειο απο τα διαθεσιμα που υπαρχουν.)
Για παραδειγμα,οταν χρησιμοποιεις τριποδο,δε θα σε βολεψει πολλες φορες να χρησιμοποιεις το κεντρικο σημειο για af,διοτι θες να συνθεσεις το καδρο σου και να σταθεροποιησεις το τριποδο,και ετσι αν εκει που θες να εστιασεις ειναι καποιο σημειο διαφορετικο του κεντρου,επιλεγεις καποιο af point αναλογο και δε χρειαζεται να κανεις recompose.Μου εχει τυχει καποιες φορες αυτο.
Σε τετοια περιπτωση θα μπορουσες να κανεις χειροκινητη εστιαση,αλλα μπορει να μη βοηθαει σε αυτο πολυ ο φακος,το σκοπευτρο κτλ.(στον 18-55 is και στην 400d που εχω,δεν ειναι και τοσο ευχρηστο το manual focus πχ)
 
Εγώ πάντως ακολουθώ αντίθετη τεχνική. Χρησιμοποιούσα το κεντρικό σημείο στην CANON 350D και αφού εστίαζα έκανα την επανασύνθεση του κάδρου. Όμως (σε αυτό συνέβαλε και το μικρό σκόπευτρο σίγουρα) πολλές φορές το κάδρο μου δεν ήταν όπως το ήθελα, δηλ. εισχωρούσαν κάποια άσχετα (π.χ. χόρτα) ή έκοβα το θέμα σε άσχημο σημείο. Κατάλαβα ότι αυτό γινόταν διότι η επανασύνθεση δεν ήταν αρκετά προσεκτική.

Όταν πήρα την NIKON D200 είχε πολύ πιο μεγάλο και φωτεινό σκόπευτρο. Όμως αποφάσισα να δοκιμάσω την επιλεκτική εστίαση μέσα στο κάδρο. Έτσι μελέτησα εκτενώς το σύστημα εστίασης και εύρισκα πρώτα το κάδρο μου και στη συνέχεια με τα βελάκια επέλεγα το σημείο εστίασης που ήθελα. Με διαδοχικές συγκρίσεις κατάλαβα ότι είχα περισσότερες πιθανότητες να έχω κάδρο χωρίς σκουπίδια και κομμένο θέμα. Το ίδιο έκανα και στην D100 (το σώμα backup) που είχα τότε απελευθερώνοντας τα σημεία εστίασης. Και το ίδιο κάνω και τώρα στην κύρια μηχανή. Βέβαια αυτή έχει πολλά σημεία εστίασης και σε μεγάλο μέρος του σκόπευτρου, με αποτέλεσμα να αργεί κάπως παραπάνω, ειδικά όταν η εστίαση γίνεται σε ακραία σημεία, αλλά το συνήθισα.

Ας σημειωθεί ότι είχα μεγαλύτερο πρόβλημα στα κάθετα κάδρα (portrait) σε σχέση με τα όρθια (landscape) κι εκεί η βελτίωση στο κάδρο ήταν μεγαλύτερη, μάλλον λόγω καλύτερου κρατήματος της μηχανής.
 
Τι απέγινε εκείνο το κολπάκι που είχε η Canon μια παλιότερη εποχή (μέχρι σχεδόν το 2000?) και εστίαζε αυτόματα όπου κοιτούσε το μάτι του φωτογράφου?
 
Δεν θυμάμαι μοντέλα πια... Μ' άρεσε όταν δοκίμασα το μοντέλο ενός φίλου, αλλά δεν είχα ουσιαστική εμπειρία να δώ πόσο καλά δούλευε σε διάφορες συνθήκες με διάφορους φακούς.
 
Τι απέγινε εκείνο το κολπάκι που είχε η Canon μια παλιότερη εποχή (μέχρι σχεδόν το 2000?) και εστίαζε αυτόματα όπου κοιτούσε το μάτι του φωτογράφου?

το ειχαν σιγουρα η Canon EOS 3 και η 30...

γιατι δεν προχωρησε αραγε???
 
Εγώ πάντως ακολουθώ αντίθετη τεχνική. Χρησιμοποιούσα το κεντρικό σημείο στην CANON 350D και αφού εστίαζα έκανα την επανασύνθεση του κάδρου. Όμως (σε αυτό συνέβαλε και το μικρό σκόπευτρο σίγουρα) πολλές φορές το κάδρο μου δεν ήταν όπως το ήθελα, δηλ. εισχωρούσαν κάποια άσχετα (π.χ. χόρτα) ή έκοβα το θέμα σε άσχημο σημείο. Κατάλαβα ότι αυτό γινόταν διότι η επανασύνθεση δεν ήταν αρκετά προσεκτική.

Όταν πήρα την NIKON D200 είχε πολύ πιο μεγάλο και φωτεινό σκόπευτρο. Όμως αποφάσισα να δοκιμάσω την επιλεκτική εστίαση μέσα στο κάδρο. Έτσι μελέτησα εκτενώς το σύστημα εστίασης και εύρισκα πρώτα το κάδρο μου και στη συνέχεια με τα βελάκια επέλεγα το σημείο εστίασης που ήθελα. Με διαδοχικές συγκρίσεις κατάλαβα ότι είχα περισσότερες πιθανότητες να έχω κάδρο χωρίς σκουπίδια και κομμένο θέμα. Το ίδιο έκανα και στην D100 (το σώμα backup) που είχα τότε απελευθερώνοντας τα σημεία εστίασης. Και το ίδιο κάνω και τώρα στην κύρια μηχανή. Βέβαια αυτή έχει πολλά σημεία εστίασης και σε μεγάλο μέρος του σκόπευτρου, με αποτέλεσμα να αργεί κάπως παραπάνω, ειδικά όταν η εστίαση γίνεται σε ακραία σημεία, αλλά το συνήθισα.

Ας σημειωθεί ότι είχα μεγαλύτερο πρόβλημα στα κάθετα κάδρα (portrait) σε σχέση με τα όρθια (landscape) κι εκεί η βελτίωση στο κάδρο ήταν μεγαλύτερη, μάλλον λόγω καλύτερου κρατήματος της μηχανής.


χρησιμοποιεις το πισω κουμπι AE-L για να κλειδωνεις την εστιαση???
 
το ειχαν σιγουρα η Canon EOS 3 και η 30...

γιατι δεν προχωρησε αραγε???

Η φιλμάτη Canon eos 50E που έχω, το έχει. Γενικά το είχαν τα μοντέλα που είχαν "Ε" στο τέλος του ονόματος (Εye-controlled)
 
Αν κάποιος την θέλει, την ανταλλάσω με κάτι σε ψηφιακό... LOL
 
Να καταθέσω κι εγώ την άποψή μου ως χρήστης της k-x.

• ΠΙΑΣΙΜΟ.
Είναι μια πολύ μικρή μηχανή. Εμένα με το ζόρι χωράει το προτελευταίο δάχτυλο πάνω στο grip. Έχει πολύ καλό πιάσιμο με «κούμπωμα» του αντίχειρα στη θέση του με ένα λοφίσκο πίσω δεξιά. Για να είμαι ειλικρινής θα προτιμούσα να μην έχει καθόλου grip (όπως η Olympus E420) ουτωσώστε να μειωθεί κι άλλο το βάρος και το μέγεθος. Το σώμα δείχνει πολύ αντοχής χωρίς τριξίματα και μπόσικα, η μοντούρα είναι μεταλλική, έχει και μια όμορφη ασημί οριζόντια γραμμή κάτω από το κουμπί και γενικώς αποπνέει ποιότητα. Γενικά είναι πολύ ελαφριά (υπάρχουν και ελαφρύτερες όμως) και πολύ μικρή (υπάρχουν και μικρότερες όμως).
Αυτό που κάνει τη διαφορά σε αυτή τη μηχανή είναι τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά σε τόσο φτηνό και μικρό σώμα.
• LV
είναι βελτιωμένο σε σχέση με k20D αλλά και πάλι πάσχει από παιδικές ασθένειες. Αργεί πάααρα πολύ να εστιάσει με το κοντράστ, έχει υστέρηση στην εικόνα και γενικώς σχετικά δύσχρηστο. Αν μάλιστα σκεφτείς πως όταν χρειάζεσαι το LV δλδ σε πολύ χαμηλές ή πολύ ψηλές λήψεις δεν έχεις σπαστή οθόνη, τότε είναι και άχρηστο.
• ΠΡΟΣΟΦΘΑΛΜΙΟ
δεν είναι High-EyePoint σαν τις ακριβές Nikon και ΔΕΝ μπορείς να δεις από μακριά πχ με γυαλιά. Θα ταν αδύνατο κάτι τέτοιο για αυτό το μέγεθος και αυτήν την τιμή. Είναι όμως πολύ φωτεινό και ευκρινές. Οι ενδείξεις του είναι πραγματικά ΦΤΩΧΕΣ. Δεν φωτίζεται το ενεργό σημείο εστίασης. Δεν έχει μπάρες φωτομέτρησης πχ στο manual σου δείχνει πόσο λάθος είσαι με νούμερο μόνο πχ +1.3 πράγμα δυσδιάκριτο.
• ΔΕΝ έχει αδιαβροχοποίηση.
Ίσως αυξανόταν το βάρος και η τιμή, είναι όμως τουλάχιστον χρήσιμο. Μηχανή σαν κι αυτή είναι για να κάθεται μόνιμα κρεμασμένη στον ώμο κι όχι στο σαλόνι. Βροχή, σκόνη και λάσπες μη πω και θαλασσόνερο έπρεπε να τα καταπίνει αγόγγυχτα.
• ΜΟΝΙΤΟΡ
Είναι αρκετά μεγάλο και ευδιάκριτο 2,7’’- 230.000κουκκίδες. Στο φωτεινό ήλιο δεν δυσκολεύει καθόλου. Έχει και διαφορετικά χρώματα (skins) στο μενού!!
Έχει και color tuning με ακριβή διόρθωση χρωμάτων της οθόνης !!!
• ΚΟΥΜΠΙΑ
Το INFO μπουτόν είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ και αυτό. Σου βγάζει τις κυριότερες ρυθμίσεις με μια ματιά τις οποίες ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ.
Το AE-L μπουτόν είναι τοποθετημένο σε σωστή θέση και ΔΕΝ ΠΑΤΙΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ.
Επίσης PC-socket δεν υπάρχει παρότι λανθασμένα αναφέρεται στο dpreview.com
• ΒΙΝΤΕΟ
Με μια κουβέντα δεν βλάπτει !!!
Μπορεί να είναι 720p στα χαρτιά, όμως στην πράξη είναι τόσο δύσχρηστο και κακής ποιότητας που είναι πρακτικά άχρηστο. ΟΜΩΣ καλά κάνει και υπάρχει διότι απ το ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα που λέει κι ο λαός. Σίγουρα θα υπάρξει στιγμή που θα χρειαστεί, σίγουρα θα θελήσεις να γράψεις κάποιον ήχο με το ηλίθιο μονοφωνικό μικρόφωνο, σίγουρα το βίντεο δεν είναι τόσο κακό όσο του κινητού μου.
• SR
είναι χρήσιμο στα χαρτί, όμως μην περιμένετε θαύματα. Εγώ το έχω μονίμως αναμμένο και μου βγαίνουν κουνημένες σε t=1/25 με τον 21mm. Υπόψιν, ΔΕΝ έχω πάρκινσον.
• DIALS.
Το Sv (προτεραιότητα Ευαισθησίας) είναι πολύ χρήσιμο mode (Η k20d είχε και TΑv όμως. Επίσης όταν τραβάς στο manual έχει το πράσινο κουμπί που σε φέρνει στη σωστή φωτομέτρηση ακαριαία. Το κουμπί αυτό το είχαν και παλιότερα μοντέλα από τον καιρό του φιλμ (πχ. MZ-s) . Είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ σε σημείο να απορείς που οι άλλες εταιρίες δεν το έχουν εφαρμόσει. Στην k-x η χρήση του έχει αναβαθμιστεί σε κουμπί πολλαπλών χρήσεων.
Πραγματικά μου λείπει το μπροστινό Dial. Τι πιο πρόσφορο για έναν φωτογράφο να αλλάζει διάφραγμα με το μπροστινό Dial και ταχύτητα με το πίσω.
• ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ.
Το ότι παίρνει AA μπαταρίες είναι κατά τη γνώμη μου πλεονέκτημα. Πρόκειται για μια μηχανή που δεν προορίζεται για τον επαγγελματία αλλά για το σοβαρό ερασιτέχνη, την εκδρομή, τις αναμνηστικές, καλλιτεχνικές ανησυχίες κτλ, φωτογραφίσεις που θα βρεις μπαταρίες ακόμα και στο περίπτερο. Λένε ότι έχει μεγάλη κατανάλωση. Εγώ χρησιμοποιώ Energizer Lithium (όχι επαναφορτιζόμενες) και με βγάζει μια ολόκληρη μέρα (1000λήψεις) με και χωρίς φλας. Επαναφορτιζόμενες δεν έχω διοκιμάσει, λένε όμως πως οι Sanyo Eneloop είναι οι πλέον κατάλληλες. Η δική μου μηχανή συνοδευόταν από αυτές μαζί με φορτιστή!!
• CUSTOM ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Εδώ παίρνει άριστα. Έχει μερικές επιλογές που είναι απίστευτες. Όταν βρίσκεσαι σε tungsten φωτισμό κι έχεις βάλει autoWB μπορείς να επιλέξεις εάν θέλεις απόλυτο WB να σου δείχνει το λευκό λευκό ή warm feeling δλδ να αφήνει μια ζεστή χροιά για να θυμάσαι πώς ήταν(!)
Έχει ρύθμιση της έντασης του On-Off LED !!!
Έχει αυτόματα να πηγαίνει το WB στο Auto ή στο Flash όταν σηκώνεται το φλασάκι
Έχει από ποιο iso και πάνω να χρησιμοποιεί High-ISO NR
• AF
Ήταν πραγματικά ο βραχνάς της Pentax. Αυτή τη φορά έχει βελτιωθεί πολύ. Δεν ψάχνει σχεδόν καθόλου και το μοτέρ της εστίασης είναι τρομαχτικά δυνατό (αν δεν την κρατήσεις καλά τη μηχανή θα σου φύγει!!!)
Οι ακρινοί σένσορες δεν είναι cross-type άρα εστιάζουν μόνο σε οριζόντιες γραμμές.
Υποβοήθηση εστίασης έχει με απανωτές φλασιές. Είναι ένας πολύ ηλίθιος τρόπος διότι πρώτον τυφλώνει τον άτυχο που κοιτάζει και δεύτερον βοηθά μόνο στο σκοτάδι αφού δεν παράγει κατακόρυφες γραμμές για να εστιάσει σε έναν μονόχρωμο τοίχο ας πούμε.
Τέλεια δουλεύει και το manual override αλλά μάλλον πρόκειται περί θέματος φακού.
Μην ξεχάσω να αναφέρω και τον διαφορετικό σέξυ ήχο μπιπ της επιτυχημένης εστίασης
• ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΚΟΝΑΣ
Εδώ χωρά πολλή συζήτηση και φυσικά θα επανέλθω με εικόνες.
Πρώτον θέλω να δηλώσω πως οι φωτό στο imaging-resource.com δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, έχουν πολύ sharpness και πολύ αποθορυβοποίηση, εντύπωση μου έκανε η πλαστικότητα της υφής, λες και είναι όλα κέρινα.
Σε γενικές γραμμές έχει πολύ καλή απόδοση σε υψηλά iso (καλύτερη από Nikon D60 και Olympus E420 που είδα πρόσφατα), έχει τάση για φωτεινές φωτογραφίες (σε σχέση με την k20d), έχει ακριβή κι όχι πολύ έντονα χρώματα (με προτίμηση στο κόκκινο ίσως) όσον αφορά όμως την ευκρίνεια το γράψιμό της είναι πολύ soft σε σημείο να νομίζεις πως είναι ανεστίαστη. Πολύ συχνά μεγεθύνω τη φωτό στην οθονίτσα και πάω να τη σβήσω νομίζοντας πως είναι φλου. Ίσως φταίει που δεν ξέρω που να σταματήσω το zoom (Δεν δείχνει ποσοστό 20-50-75-100% αλλά αριθμό (2Χ, 4Χ, 6Χ, έως 16Χ). Στη μεγάλη οθόνη όμως του PC δεν είναι ανεστίαστη, είναι απλώς soft. Με αρκετό έως πολύ sharpening έρχεται στη θέση της.

User manual (English-PDF-16.3MB)
User manual (Greek-PDF-21.9MB)
 
Ακόμα μερικές σκέψεις για το βίντεο

Όταν πρωτοβγήκε η 5D είχα δει ένα promo βιντεο ταινία εκπληκτικό. Φαντάστηκα πως κάτι τέτοιο υπόσχεται η Pentax. Όμως δεν είναι καλό το αποτέλεσμα και επίσης η χρήση της στο βίντεο είναι εντελώς παράξενη, περίεργη, αλλοπρόσαλλη, awkward. Δεν σε βοηθά να παράγεις τέχνη. Σε βοηθά όμως να καταγράψεις ένα γεγονός. (Όταν έχεις ξεχάσει τη βιντεοκάμερά σου :D:D)
Λάβετε υπόψιν πως είναι η πρώτη μου φορά που χειρίζομαι βίντεο σε SLR. Έχω όμως κάποια πείρα σε κλασικές βιντεοκάμερες.
[-]
Έχει πολλές παιδικές ασθένειες,
καταναλώνει πάρα πολλή ενέργεια (λόγω υψωμένου καθρέφτη),
έχει υστέρηση η παρουσιάση της live εικόνας στην οθόνη (κάτι σαν τη λήψη κινητού),
έχει ελαφριά θολούρα στην οριζόντια κίνηση (λόγω 24fps ?),
δεν κάνει καθόλου AF κατά τη διάρκεια της λήψης (ή είναι τόσο αργό που δεν προφταίνει),
δεν ρυθμίζεις χρώματα κατά τη διάρκεια της λήψης,
ο ήχος έχει πολλή φασαρία (είναι και μονοφωνικός),
τα αρχεία είναι τεράστια (avi γαρ)
και τόσα άλλα.
[+]
Παίζοντας όμως με τηλεφακούς σε χειροκίνητο focus
δίνει την αίσθηση κινηματογράφησης με τέλειο bokeh και πολύ καλή στεθεροποίηση.
Επίσης η ευκρίνειά της σπάει κόκκαλα και θυμίζει πολύ ακριβές κάμερες (όταν βέβαια καταφέρεις και εστιάσεις)
 
Last edited:
Ναι, αψογη παρουσιαση... αλλα το ερωτημα του ενος εκκατομυριου δεν το απαντησε...:operator:

...αν αγοραζε τωρα... παλι την ιδια θα επαιρνε...?? :grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 
...αν αγοραζε τωρα... παλι την ιδια θα επαιρνε...?? :grinning-smiley-043:grinning-smiley-043

Αυτο Ηλια μαλλον πρεπει να το απαντησει σε καμποσο καιρο απο τωρα,τον πρωτο καιρο μετα την αγορα μπορει να νιωσουμε οτι πηραμε κατι που τελικα δε μας αρεσει,και μετα απο καιρο να εκτιμησουμε τις δυνατοτητες του και να πουμε "καλα που δεν το αλλαξα τοτε να παρω κατι αλλο"
 
Είναι ό,τι καλύτερο στο εύρος τιμής 400-700 ευρώ.
Από κει και πάνω υπάρχουν πολλοί ανταγωνιστές.
Καμία δεν είναι τέλεια, κάθε μία εξυπηρετεί διαφορετικές ανάγκες.
Σε καμία περίπτωση δεν θα χρησιμοποιούσα την k-x για γάμο
αλλά σε καμία περίπτωση δε θα χρησιμοποιούσα μια D3 για τις καθημερινές ανησυχίες.

Προσωπικά, μετά από ένα 2μηνο συμβίωσης με την k-x
έχω να δηλώσω πως είναι το απόλυτο εργαλείο για καθημερινή φωτ/ση
με τη μηχανή στην τσέπη με ένα μικρό pancake.
Συνολικό βάρος κάτω από 1kg και συνολικό μέγεθος λιλιπούτειο,
ιδανικό για τους ανερχόμενους Μπρεσσόνους !!
 
Last edited: